עדכון: התפרעות המחירים של הרכבת: 12 שח לבת ים

מצב
הנושא נעול.
לשאלה הזו יש דווקא תשובה, והיא פשוטה מאוד.
לשר אין בררה. השר אינו יכול להעמיד תחבורה אלטרנטיבית סבירה לרכבת ואינו יכול להחליף את עובדי הרכבת. השר יודע שמספיק מספר מצומצם של עובדים (וזהו אכן המצב) ע"מ לגרום שיבושי ענק ברשת המסילתית, לכן השר מנסה לטפל נקודתית בעבריינים.
האם השר מנסה לטפל בעברייני יום חמישי
או רק בעברייני יום ראשון? מדוע עברייני יום חמישי לא הושעו כבר ביום שישי? מדוע ההשעיות החלו רק לאחר שיבוש חגיגתו של השר בבוקר יום ראשון? מעניין אילו תשובות יש לשר לשאלות הללו...
 

בועז ל

New member
האם השר מנסה לטפל בעברייני יום חמישי
או רק בעברייני יום ראשון? מדוע עברייני יום חמישי לא הושעו כבר ביום שישי? מדוע ההשעיות החלו רק לאחר שיבוש חגיגתו של השר בבוקר יום ראשון? מעניין אילו תשובות יש לשר לשאלות הללו...
שאלות טובות. נצטרך לחכות ולראות.
אני יכול רק לנחש שהשר חשש מטרפוד טקס הפתיחה החגיגי של הקו לראשל"צ, ולכן לא התבטא כלל בעניין זה עד לפורענות יום א'.
 
שאלות טובות. נצטרך לחכות ולראות.
אני יכול רק לנחש שהשר חשש מטרפוד טקס הפתיחה החגיגי של הקו לראשל"צ, ולכן לא התבטא כלל בעניין זה עד לפורענות יום א'.
את הניחוש הזה אני כתבתי כאן כבר בסוף השבוע
ואז כתבתי שזו השערה קונספירטיבית. היום אני כבר לא חושב שזו השערה קונספירטיבית, אלא שזו האמת. ולכן אני טוען שלשר התחבורה חגיגות תקשורתיות חשובות יותר מאשר נוסעי רכבת ישראל והבטחת בטיחותם ושעבורו פגיעה בחגיגותיו היא פשע חמור יותר מסיכון חיי הנוסעים. אחרי מה שקרה ביום חמישי, הדבר האחרון ששר התחבורה היה צריך לשקול ולחשוב עליו זה הטקס של יום ראשון. אם אלה השיקולים שלו, הוא לא ראוי להיות שר תחבורה (ולמען האמת גם לא שר בכלל). פורענות יום ה' הייתה חמורה פי אלף מפורענות יום א'.
 

בועז ל

New member
את הניחוש הזה אני כתבתי כאן כבר בסוף השבוע
ואז כתבתי שזו השערה קונספירטיבית. היום אני כבר לא חושב שזו השערה קונספירטיבית, אלא שזו האמת. ולכן אני טוען שלשר התחבורה חגיגות תקשורתיות חשובות יותר מאשר נוסעי רכבת ישראל והבטחת בטיחותם ושעבורו פגיעה בחגיגותיו היא פשע חמור יותר מסיכון חיי הנוסעים. אחרי מה שקרה ביום חמישי, הדבר האחרון ששר התחבורה היה צריך לשקול ולחשוב עליו זה הטקס של יום ראשון. אם אלה השיקולים שלו, הוא לא ראוי להיות שר תחבורה (ולמען האמת גם לא שר בכלל). פורענות יום ה' הייתה חמורה פי אלף מפורענות יום א'.
אני מסכים לחלוטין עם הסיפא שבדבריך.
באשר לכל השאר, זו כבר פרשנות (טובה יותר או פחות) אינטואיטיבית.
 

amit1270

New member
אני מסכים לחלוטין עם הסיפא שבדבריך.
באשר לכל השאר, זו כבר פרשנות (טובה יותר או פחות) אינטואיטיבית.
אכן פרשנות
ומכיוון שמדובר במאבק פוליטי, מה שרואים מעל פני השטח הוא רק חלק קטן ממה שקורה באמת.
 

cwen

New member
כתבתי...
שמטרות המאבק ראויות ויש להם השלכות לא רק על עובדי הרכבת, אלה לכל מעוסק/ת במשק בעידן של הפרטה, היום זה עובדי הרכבת, מחר זה מתמחים וכן הלאה, אדראי ראויה לכל הערכה על תיפקודה, כבר רשמתי שהייתי שמח אם להסתדרות היה מנהיג/ה בעוצמה שלה, אם משהו לא נעשה במסגרת החוק, בשביל זה במדינה דמוקרטית יש מערכת משפט, זכות הפגנה, מחאה היא זכות לגיטימית ודמוקרטית ולכן חשוב שכל התהליך יעשה במסגרת הדמוקרטיה.
אדרעי ראויה לנזיפות ולעונשים כבדים
לא כי היא בחרה לקיים מאבק, אלא בגלל הדרך שהיא מקיימת אותו. תבין, ברגע שעובדי הרכבת מניחים לנוסעים לעלות על הרכבת הם אחראים לחייהם. רוצים לשבש את העבודה? אל תעלו נוסעים על הרכבת. העליתם נוסעים לרכבת? אתם אחראים להביא אותם בשלום למחוז חפצם. תקלות ותאונות תמיד יכולות להתרחש, אבל כשזה בכוונה זה עובר את הקו האדום. כל מי שהיה מעורב באירועי יום חמישי הוא פושע וצריך לעוף מהעבודה ברכבת ולמצוא לעצמו עבודה שבה לא יוכל לסכן אנשים. (אני לא בהכרח מתכוונת לנהגי הקטר. אני יודעת שיתכן שהם עצרו בגלל רמזורים אדומים, ושזה לא היה בשליטתם. אולי לפחות, בשביל זה יש משטרה שתחקור, בתקווה שמתקיימת חקירה). אילו אני הייתי על אחת הרכבות האלה שאנשים נכלאו בהן, והיה נגרם לי נזק עקב כך, הייתי גם מגישה תלונה במשטרה וגם תובעת אישית את כל חברי ועד הרכבת שהיו בעד השביתה הזו, ובראשם את הגברת אדרעי, וזו בטענה שאין להם שום זכות לסכן אותי בגלל המאבק שלהם. ועלה13, זה ממש ממש לא חשוב אם המאבק הזה צודק או לא. הבעיה כאן היא חצית קווים אדומים וסיכון חיי אדם!
 

עלה13

New member
אדרעי ראויה לנזיפות ולעונשים כבדים
לא כי היא בחרה לקיים מאבק, אלא בגלל הדרך שהיא מקיימת אותו. תבין, ברגע שעובדי הרכבת מניחים לנוסעים לעלות על הרכבת הם אחראים לחייהם. רוצים לשבש את העבודה? אל תעלו נוסעים על הרכבת. העליתם נוסעים לרכבת? אתם אחראים להביא אותם בשלום למחוז חפצם. תקלות ותאונות תמיד יכולות להתרחש, אבל כשזה בכוונה זה עובר את הקו האדום. כל מי שהיה מעורב באירועי יום חמישי הוא פושע וצריך לעוף מהעבודה ברכבת ולמצוא לעצמו עבודה שבה לא יוכל לסכן אנשים. (אני לא בהכרח מתכוונת לנהגי הקטר. אני יודעת שיתכן שהם עצרו בגלל רמזורים אדומים, ושזה לא היה בשליטתם. אולי לפחות, בשביל זה יש משטרה שתחקור, בתקווה שמתקיימת חקירה). אילו אני הייתי על אחת הרכבות האלה שאנשים נכלאו בהן, והיה נגרם לי נזק עקב כך, הייתי גם מגישה תלונה במשטרה וגם תובעת אישית את כל חברי ועד הרכבת שהיו בעד השביתה הזו, ובראשם את הגברת אדרעי, וזו בטענה שאין להם שום זכות לסכן אותי בגלל המאבק שלהם. ועלה13, זה ממש ממש לא חשוב אם המאבק הזה צודק או לא. הבעיה כאן היא חצית קווים אדומים וסיכון חיי אדם!
במדינה דמוקרטית יש מוסדות...
ויש כללים, לא תפקידי, לא תפקידך ולא תפקיד הפורום לשפוט, לזור דין ולהחליט החלטות, יש מאבק שהוא דמוקרטי וצודק ומעלה בעיה כללית שנוגעת כמעט לכל אזרח/ית עובד/ת, אדרעי שייכת לדור שהולך ונעלם, הפסד שלה במערך הוא הפסד של כלל החברה בארץ (איני מכיר אותה, איני עובד ברכבת, אבל אני יודע מזה אישה, איש שעובדים ללא זכויות), המאבק ראוי ובהחלט עיכוב של פתיחת קו שווה את זה ואת זה אני אומר כמשתמש בתחבורה ציבורית, תפקיד של הפורום הוא לא להיות בית משפט ובהחלט בשרשור זה יש חריגה וזו בלשון המעטה, הזכות לדיעה היא זכות לגיטימית, זכות הפגנה ושמירה על זכיות בסיסיות לעבודה ישירה ולא ע"י קבלן היא לגיטימית. כל מאבק מלווה בחריגות, הסופרג'סיות העלו כבישים באש וסיכנו נהגים ושיתקו מדינות שלמות להכרה בזכות האישה לזכויות יסוד ולשיוויון זכויות, ואם לא היו החריגות האלה, החברה היתה אחרת, האם בשל כך לבטל את את המאבק לשיוויון זכויות והזדמנויות, כל מה שאני אומר שהזכות של עוב/ת בשוק החופשי, ברכבת, באוטובוס ובכל עבודה, זכות בסיסית לא להוות מס' של חברת קבלן ולקבל זכויות ולא כפי שפגשתי עובדת במוסד ציבורי שעובדת תחת חברת כוח אדם שלא נהנית מהטבות של עובדים ישירים (זן נכחד) כמשכורת 13, בונוס, מתנת חג, ביטוחים, חופשות, קרן השלתמות ועוד..., ויש עשרות אלפי עובדות ועובדים כאלה בשוק שהולך ומופרט ללא הבחנה. מצטער אני לא בית משפט, אני חי במדינה דמוקרטית ויש בה בית משפט, יש רכבת, יש ועד, יש משרד תחבורה שזה תפקידם, הפורום אמור לעסוק בתחבורה ציבורית, הפורום יכול לדוןן לא להיות בית משפט ובטוח לא כלפי גולשות וגטחשם בו. שנה טובה וחג שמח.
 

amit1270

New member
במדינה דמוקרטית יש מוסדות...
ויש כללים, לא תפקידי, לא תפקידך ולא תפקיד הפורום לשפוט, לזור דין ולהחליט החלטות, יש מאבק שהוא דמוקרטי וצודק ומעלה בעיה כללית שנוגעת כמעט לכל אזרח/ית עובד/ת, אדרעי שייכת לדור שהולך ונעלם, הפסד שלה במערך הוא הפסד של כלל החברה בארץ (איני מכיר אותה, איני עובד ברכבת, אבל אני יודע מזה אישה, איש שעובדים ללא זכויות), המאבק ראוי ובהחלט עיכוב של פתיחת קו שווה את זה ואת זה אני אומר כמשתמש בתחבורה ציבורית, תפקיד של הפורום הוא לא להיות בית משפט ובהחלט בשרשור זה יש חריגה וזו בלשון המעטה, הזכות לדיעה היא זכות לגיטימית, זכות הפגנה ושמירה על זכיות בסיסיות לעבודה ישירה ולא ע"י קבלן היא לגיטימית. כל מאבק מלווה בחריגות, הסופרג'סיות העלו כבישים באש וסיכנו נהגים ושיתקו מדינות שלמות להכרה בזכות האישה לזכויות יסוד ולשיוויון זכויות, ואם לא היו החריגות האלה, החברה היתה אחרת, האם בשל כך לבטל את את המאבק לשיוויון זכויות והזדמנויות, כל מה שאני אומר שהזכות של עוב/ת בשוק החופשי, ברכבת, באוטובוס ובכל עבודה, זכות בסיסית לא להוות מס' של חברת קבלן ולקבל זכויות ולא כפי שפגשתי עובדת במוסד ציבורי שעובדת תחת חברת כוח אדם שלא נהנית מהטבות של עובדים ישירים (זן נכחד) כמשכורת 13, בונוס, מתנת חג, ביטוחים, חופשות, קרן השלתמות ועוד..., ויש עשרות אלפי עובדות ועובדים כאלה בשוק שהולך ומופרט ללא הבחנה. מצטער אני לא בית משפט, אני חי במדינה דמוקרטית ויש בה בית משפט, יש רכבת, יש ועד, יש משרד תחבורה שזה תפקידם, הפורום אמור לעסוק בתחבורה ציבורית, הפורום יכול לדוןן לא להיות בית משפט ובטוח לא כלפי גולשות וגטחשם בו. שנה טובה וחג שמח.
אם היא כל כך בעד זכויות עובדים
למה היא לא נלחמת למען העובדים האלה?
 

עלה13

New member
אם היא כל כך בעד זכויות עובדים
למה היא לא נלחמת למען העובדים האלה?
אני מסכים...
שהמצב הנוכחי הוא לא טוב ושצריך להיות שינוי ואני לא לגמרי נגד המהלך של כץ, בסה"כ טענתי שהמאבק הוא לגיטימי וחשוב ברמה שהיא מעבר לדיון ברכבת עצמה, אלה רחב יותר לכלל המשק, צריך לשאול את הוועד את השאלה הזו והכתבה הזו בהחלט במקום לדעתי, מקווה שסופו של המהלך הוא שמירה על זכויות העובדים והלת השכויות לכלל העובדים הישירים והעקיפים מצד אחד ומצד שני לוודא שהעובדים מבצעים את עבודתם במקצועיות בשירות ובתפעול.
 

easylivin

New member
אני מסכים...
שהמצב הנוכחי הוא לא טוב ושצריך להיות שינוי ואני לא לגמרי נגד המהלך של כץ, בסה"כ טענתי שהמאבק הוא לגיטימי וחשוב ברמה שהיא מעבר לדיון ברכבת עצמה, אלה רחב יותר לכלל המשק, צריך לשאול את הוועד את השאלה הזו והכתבה הזו בהחלט במקום לדעתי, מקווה שסופו של המהלך הוא שמירה על זכויות העובדים והלת השכויות לכלל העובדים הישירים והעקיפים מצד אחד ומצד שני לוודא שהעובדים מבצעים את עבודתם במקצועיות בשירות ובתפעול.
המאבק לגיטימי, אבל השיטות נפשעות.
את זה בית המשפט כבר קבע (משום מה אתה מתעקש להתעלם מהפסיקה מסוף השבוע האחרון). בכל אופן, הועד כבר השניא לגמרי את עצמו ואת נושא המאבק שלו על הציבור באמצעות אותם מעשים בלתי-חוקיים ומסוכנים. והכל הודות לאותה הנהגה שאתה בוחר דווקא לשבח.
 

בועז ל

New member
במדינה דמוקרטית יש מוסדות...
ויש כללים, לא תפקידי, לא תפקידך ולא תפקיד הפורום לשפוט, לזור דין ולהחליט החלטות, יש מאבק שהוא דמוקרטי וצודק ומעלה בעיה כללית שנוגעת כמעט לכל אזרח/ית עובד/ת, אדרעי שייכת לדור שהולך ונעלם, הפסד שלה במערך הוא הפסד של כלל החברה בארץ (איני מכיר אותה, איני עובד ברכבת, אבל אני יודע מזה אישה, איש שעובדים ללא זכויות), המאבק ראוי ובהחלט עיכוב של פתיחת קו שווה את זה ואת זה אני אומר כמשתמש בתחבורה ציבורית, תפקיד של הפורום הוא לא להיות בית משפט ובהחלט בשרשור זה יש חריגה וזו בלשון המעטה, הזכות לדיעה היא זכות לגיטימית, זכות הפגנה ושמירה על זכיות בסיסיות לעבודה ישירה ולא ע"י קבלן היא לגיטימית. כל מאבק מלווה בחריגות, הסופרג'סיות העלו כבישים באש וסיכנו נהגים ושיתקו מדינות שלמות להכרה בזכות האישה לזכויות יסוד ולשיוויון זכויות, ואם לא היו החריגות האלה, החברה היתה אחרת, האם בשל כך לבטל את את המאבק לשיוויון זכויות והזדמנויות, כל מה שאני אומר שהזכות של עוב/ת בשוק החופשי, ברכבת, באוטובוס ובכל עבודה, זכות בסיסית לא להוות מס' של חברת קבלן ולקבל זכויות ולא כפי שפגשתי עובדת במוסד ציבורי שעובדת תחת חברת כוח אדם שלא נהנית מהטבות של עובדים ישירים (זן נכחד) כמשכורת 13, בונוס, מתנת חג, ביטוחים, חופשות, קרן השלתמות ועוד..., ויש עשרות אלפי עובדות ועובדים כאלה בשוק שהולך ומופרט ללא הבחנה. מצטער אני לא בית משפט, אני חי במדינה דמוקרטית ויש בה בית משפט, יש רכבת, יש ועד, יש משרד תחבורה שזה תפקידם, הפורום אמור לעסוק בתחבורה ציבורית, הפורום יכול לדוןן לא להיות בית משפט ובטוח לא כלפי גולשות וגטחשם בו. שנה טובה וחג שמח.
הפורום לא שופט, הפורום מביע דעה!
והדעה הרווחת בפורום היא שבלי שום קשר לצדקת המאבק שמנהל הוועד, יש להעמיד לדין את העבריינים מיום ה' שסיכנו חיי אדם.
 

cwen

New member
במדינה דמוקרטית יש מוסדות...
ויש כללים, לא תפקידי, לא תפקידך ולא תפקיד הפורום לשפוט, לזור דין ולהחליט החלטות, יש מאבק שהוא דמוקרטי וצודק ומעלה בעיה כללית שנוגעת כמעט לכל אזרח/ית עובד/ת, אדרעי שייכת לדור שהולך ונעלם, הפסד שלה במערך הוא הפסד של כלל החברה בארץ (איני מכיר אותה, איני עובד ברכבת, אבל אני יודע מזה אישה, איש שעובדים ללא זכויות), המאבק ראוי ובהחלט עיכוב של פתיחת קו שווה את זה ואת זה אני אומר כמשתמש בתחבורה ציבורית, תפקיד של הפורום הוא לא להיות בית משפט ובהחלט בשרשור זה יש חריגה וזו בלשון המעטה, הזכות לדיעה היא זכות לגיטימית, זכות הפגנה ושמירה על זכיות בסיסיות לעבודה ישירה ולא ע"י קבלן היא לגיטימית. כל מאבק מלווה בחריגות, הסופרג'סיות העלו כבישים באש וסיכנו נהגים ושיתקו מדינות שלמות להכרה בזכות האישה לזכויות יסוד ולשיוויון זכויות, ואם לא היו החריגות האלה, החברה היתה אחרת, האם בשל כך לבטל את את המאבק לשיוויון זכויות והזדמנויות, כל מה שאני אומר שהזכות של עוב/ת בשוק החופשי, ברכבת, באוטובוס ובכל עבודה, זכות בסיסית לא להוות מס' של חברת קבלן ולקבל זכויות ולא כפי שפגשתי עובדת במוסד ציבורי שעובדת תחת חברת כוח אדם שלא נהנית מהטבות של עובדים ישירים (זן נכחד) כמשכורת 13, בונוס, מתנת חג, ביטוחים, חופשות, קרן השלתמות ועוד..., ויש עשרות אלפי עובדות ועובדים כאלה בשוק שהולך ומופרט ללא הבחנה. מצטער אני לא בית משפט, אני חי במדינה דמוקרטית ויש בה בית משפט, יש רכבת, יש ועד, יש משרד תחבורה שזה תפקידם, הפורום אמור לעסוק בתחבורה ציבורית, הפורום יכול לדוןן לא להיות בית משפט ובטוח לא כלפי גולשות וגטחשם בו. שנה טובה וחג שמח.
ואתה עדיין מתחמק מהסוגיה שאני מעלה
האם ראוי - שים לב - לסכן חיי אדם למען המאבק? מה דעתך האישית בנושא, בתור בן אדם?
 

עלה13

New member
ואתה עדיין מתחמק מהסוגיה שאני מעלה
האם ראוי - שים לב - לסכן חיי אדם למען המאבק? מה דעתך האישית בנושא, בתור בן אדם?
אני לא מאמין...
באלימות וזה בכלל לא האישו, אני מאמין בחוק ובדמוקרטיה ובמדינה דמוקרטית המוסדות שנבחרו מוסמכים לאכוף את החוק וגם בשמירה על החוק והזכות ובהתחשב בה, אבוי לנו אם לא, השאלה אינה הוגנת, לא אני ולא גולש/ת שמביעים דיעה אמורים להיות החוק או המושא, או להיות מאולצים לענות על שאלה, כל שאלה בגין דיעה, האם תהי שלמה אם מצב בו את וילדייך יחיו בחברה בה העבודה היא תחת חברות קבלן וללא זכויות ובמעבר מעבודה לעבודה או חתימה על חוזה כל שנה ללא שינוי, במדינה שזו תפיסת העולם שלה, עשרות אלפים חיים כך, או לחלופין ללא זכויות שוות כאישה כי זה תפיסת העולם של הסביבה, או נרדפת בשל דיעה אישית שלך, ספרי לי על מאבקים בסדר גודל כזה שאינם גולשים למצבים שיכולים לסכן אדם, או האם את חושבת שבמקרה דנן, המטרה של העובדים או הוועד היה מלכתחילה לסכן חיי אדם, כל השרשור הזה אינו הוגן. אני מצטער ומכבד את אותך ואת דעתך, זכותי לדעה משלי, גם היא שונה מדעה אחרת, אני חושב שהזכות למחאה, זוהי אחד ממהויות הבסיס לחיות במדינה דמוקרטית, זה האישו, זה הדיון, אני לא החוק, אני אדם שחי כאן ובמקרה גולש ומביעה דיעה. שנה טובה
 

cwen

New member
אני לא מאמין...
באלימות וזה בכלל לא האישו, אני מאמין בחוק ובדמוקרטיה ובמדינה דמוקרטית המוסדות שנבחרו מוסמכים לאכוף את החוק וגם בשמירה על החוק והזכות ובהתחשב בה, אבוי לנו אם לא, השאלה אינה הוגנת, לא אני ולא גולש/ת שמביעים דיעה אמורים להיות החוק או המושא, או להיות מאולצים לענות על שאלה, כל שאלה בגין דיעה, האם תהי שלמה אם מצב בו את וילדייך יחיו בחברה בה העבודה היא תחת חברות קבלן וללא זכויות ובמעבר מעבודה לעבודה או חתימה על חוזה כל שנה ללא שינוי, במדינה שזו תפיסת העולם שלה, עשרות אלפים חיים כך, או לחלופין ללא זכויות שוות כאישה כי זה תפיסת העולם של הסביבה, או נרדפת בשל דיעה אישית שלך, ספרי לי על מאבקים בסדר גודל כזה שאינם גולשים למצבים שיכולים לסכן אדם, או האם את חושבת שבמקרה דנן, המטרה של העובדים או הוועד היה מלכתחילה לסכן חיי אדם, כל השרשור הזה אינו הוגן. אני מצטער ומכבד את אותך ואת דעתך, זכותי לדעה משלי, גם היא שונה מדעה אחרת, אני חושב שהזכות למחאה, זוהי אחד ממהויות הבסיס לחיות במדינה דמוקרטית, זה האישו, זה הדיון, אני לא החוק, אני אדם שחי כאן ובמקרה גולש ומביעה דיעה. שנה טובה
אני לא טוענת שאין להם זכות למחאה
שים לב, רוב האנשים פה אולי חושבים שהמחאה אינה מוצדקת (ומותר להם לחשוב כך) אבל הם לא אומרים שאין זכות למחאה. הסערה שקמה היא לא בגלל המחאה, אלא בגלל הדרך שבה אותה מחאה מתבצעת. בפועל סיכנו חיי אדם! אני שמחה שאתה לפחות סבור שלא ראוי לסכן חיי אדם. ורק הערה בקשר לדבריך - שים לב שהמאבק שלהם נגד מיקור החוץ הוא לא נגד עבודה קבלנית. כי הבקשה של המדינה היא להעביר את עבודות התחזוקה לידי *החברה היצרנית*, כך שהעובדים יהיו עובדים *של החברה היצרנית* ולא של קבלן עובדים כללי. זה פשוט עניין של אחריות החברה המייצרת, בדיוק כמו שיש מוסכים מורשים לרכב על ידי היבואן. הייתי הרבה יותר מתחברת למאבק אם הם היו דורשים להכניס את הקופאים, הדיילים, המאבטחים ועובדי הנקיון כעובדים מן המניין של הרכבת. אלה באמת עובדי קבלן במשמעות הרגילה של המלה. וגם אז, אמנם הייתי תומכת במאבק ללא סייג, אבל עדיין הייתי נגד הצורה שבה הוא התבצע בשבוע שעבר כשכלאו את הנוסעים וסיכנו את חייהם.
 

עלה13

New member
אני לא טוענת שאין להם זכות למחאה
שים לב, רוב האנשים פה אולי חושבים שהמחאה אינה מוצדקת (ומותר להם לחשוב כך) אבל הם לא אומרים שאין זכות למחאה. הסערה שקמה היא לא בגלל המחאה, אלא בגלל הדרך שבה אותה מחאה מתבצעת. בפועל סיכנו חיי אדם! אני שמחה שאתה לפחות סבור שלא ראוי לסכן חיי אדם. ורק הערה בקשר לדבריך - שים לב שהמאבק שלהם נגד מיקור החוץ הוא לא נגד עבודה קבלנית. כי הבקשה של המדינה היא להעביר את עבודות התחזוקה לידי *החברה היצרנית*, כך שהעובדים יהיו עובדים *של החברה היצרנית* ולא של קבלן עובדים כללי. זה פשוט עניין של אחריות החברה המייצרת, בדיוק כמו שיש מוסכים מורשים לרכב על ידי היבואן. הייתי הרבה יותר מתחברת למאבק אם הם היו דורשים להכניס את הקופאים, הדיילים, המאבטחים ועובדי הנקיון כעובדים מן המניין של הרכבת. אלה באמת עובדי קבלן במשמעות הרגילה של המלה. וגם אז, אמנם הייתי תומכת במאבק ללא סייג, אבל עדיין הייתי נגד הצורה שבה הוא התבצע בשבוע שעבר כשכלאו את הנוסעים וסיכנו את חייהם.
לגמרי מסכים עם הפיסקה האחרונה...
חבל שזה לא כך.
 
אז... קבלו ביטול, הקו לא נפתח
ע"פ אתר רכבת ישראל: נוסעים יקרים שימו לב! בניגוד להוראת בית הדין לעבודה, מנע ועד הרכבת את פתיחתו של קו ראשל"צ מערב - ת"א החדש. בשאר הארץ תנועת הרכבות מתנהלת כסדרה. אנו מתנצלים בפני קהל הנוסעים. כמה שהם אוהבים לשגע אנשים, זה משהו..
"בשאר הארץ תנועת הרכבות מתנהלת כסדרה"...
האם ממוצע דיוק של 78.57% בשעות הלילה (00:00-05:59) זו התנהלות כסדרה? (אגב, בשעות הללו אין השפעה של הקו החדש השורר) האם ממוצע דיוק של 66.67% בשעות הבוקר המוקדמות (06:00-08:59) זה הממוצע הנפוץ בימי ראשון בבוקר ומהווה התנהלות כסדרה? הנהלת הרכבת ומשרד התחבורה פשוט עובדים עלינו. הם לא מציגים את המצב האמיתי לאשורו. בסכסוך הזה לא רק עובדי הרכבת פוגעים בנוסעים. הנהלת הרכבת ומשרד התחבורה פוגעים לא פחות, במצג השווא שלהם כאילו יש כיום שירות רכבתי במדינת ישראל.
 

טשאפק

New member
"בשאר הארץ תנועת הרכבות מתנהלת כסדרה"...
האם ממוצע דיוק של 78.57% בשעות הלילה (00:00-05:59) זו התנהלות כסדרה? (אגב, בשעות הללו אין השפעה של הקו החדש השורר) האם ממוצע דיוק של 66.67% בשעות הבוקר המוקדמות (06:00-08:59) זה הממוצע הנפוץ בימי ראשון בבוקר ומהווה התנהלות כסדרה? הנהלת הרכבת ומשרד התחבורה פשוט עובדים עלינו. הם לא מציגים את המצב האמיתי לאשורו. בסכסוך הזה לא רק עובדי הרכבת פוגעים בנוסעים. הנהלת הרכבת ומשרד התחבורה פוגעים לא פחות, במצג השווא שלהם כאילו יש כיום שירות רכבתי במדינת ישראל.
אני לא מבין איך זה לא נפתחת חקירה
באשמת ביזיון בית הדין.
 
עדכון: התפרעות המחירים של הרכבת: 12 שח לבת ים
מתל אביב לבת ים: 12. מתל אביב לחולון: 9. מתל אביב לראשון לציון: 15. להזכירכם, באוטובוס מחיר הנסיעה לכל היעדים האלה הוא 6.40. זה לא יעבור בשתיקה...
דווקא המחיר לחולון לא הגיוני, לפי קנ"מ של
הרכבת. מתל אביב לבני ברק המחיר הוא 6 ש"ח. לא הגיוני שהמחיר לתחנות צומת חולון ווולפסון יהיה גבוה יותר. גם להרצליה המחיר זול יותר והוא 8 ש"ח. המחיר לבת ים (יוספטל וקוממיות), עד כמה שהוא נראה מופרז ביחס למחיר אוטובוס, בקנ"מ של הרכבת הוא הגיוני וזהה למחיר שבין תל אביב לפתח תקוה. הפער בין מחיר נסיעה באוטובוס למחיר נסיעה ברכבת בתוך גוש דן והשרון הדרומי היה לא הגיוני עוד לפני פתיחת הקו החדש היום (מאז יולי 2011). בהקשר זה הפער, למשל, בין נסיעה מפ"ת לראשל"צ (6.40 לעומת 26 - יותר מפי 4) עוד הרבה יותר מזעזע.
 
דווקא המחיר לחולון לא הגיוני, לפי קנ"מ של
הרכבת. מתל אביב לבני ברק המחיר הוא 6 ש"ח. לא הגיוני שהמחיר לתחנות צומת חולון ווולפסון יהיה גבוה יותר. גם להרצליה המחיר זול יותר והוא 8 ש"ח. המחיר לבת ים (יוספטל וקוממיות), עד כמה שהוא נראה מופרז ביחס למחיר אוטובוס, בקנ"מ של הרכבת הוא הגיוני וזהה למחיר שבין תל אביב לפתח תקוה. הפער בין מחיר נסיעה באוטובוס למחיר נסיעה ברכבת בתוך גוש דן והשרון הדרומי היה לא הגיוני עוד לפני פתיחת הקו החדש היום (מאז יולי 2011). בהקשר זה הפער, למשל, בין נסיעה מפ"ת לראשל"צ (6.40 לעומת 26 - יותר מפי 4) עוד הרבה יותר מזעזע.
אכן, 26 ש"ח מראשל"צ לפתח תקווה זה אבסורד.
 

Itzik200

New member
דווקא המחיר לחולון לא הגיוני, לפי קנ"מ של
הרכבת. מתל אביב לבני ברק המחיר הוא 6 ש"ח. לא הגיוני שהמחיר לתחנות צומת חולון ווולפסון יהיה גבוה יותר. גם להרצליה המחיר זול יותר והוא 8 ש"ח. המחיר לבת ים (יוספטל וקוממיות), עד כמה שהוא נראה מופרז ביחס למחיר אוטובוס, בקנ"מ של הרכבת הוא הגיוני וזהה למחיר שבין תל אביב לפתח תקוה. הפער בין מחיר נסיעה באוטובוס למחיר נסיעה ברכבת בתוך גוש דן והשרון הדרומי היה לא הגיוני עוד לפני פתיחת הקו החדש היום (מאז יולי 2011). בהקשר זה הפער, למשל, בין נסיעה מפ"ת לראשל"צ (6.40 לעומת 26 - יותר מפי 4) עוד הרבה יותר מזעזע.
אם מהרצליה לת"א 8 שקל, אז איך הגיוני שלבת-ים
12 שקל? כשלהזכירך מתחנה מרכזית ת"א להרצליה כ-14 ק"מ ומתחנה מרכזית ת"א לקוממיות בת-ים זה פחות מ-10 ק"מ
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה