שאלה בנושא המסילה המזרחית

מצב
הנושא נעול.

harhanegev

New member
שאלה בנושא המסילה המזרחית
מלוד עד ראש העין, תקנו אותי אם אני טועה, המסילה שלמה בזכות פעילות המטענים. מראש העין עד כפר סבא/הוד השרון, המסילה שלמה. ההמשך שלה אחרי העקומה החדשה לכפר סבא/הוד השרון באזור שדי חמד מפורק לגמרי. מה קורה בהמשך צפונה, עד חדרה מזרח? האם גם כן מפורק, או שיש חלקים שעדיין קיימים?
 

oschlick

New member
שאלה בנושא המסילה המזרחית
מלוד עד ראש העין, תקנו אותי אם אני טועה, המסילה שלמה בזכות פעילות המטענים. מראש העין עד כפר סבא/הוד השרון, המסילה שלמה. ההמשך שלה אחרי העקומה החדשה לכפר סבא/הוד השרון באזור שדי חמד מפורק לגמרי. מה קורה בהמשך צפונה, עד חדרה מזרח? האם גם כן מפורק, או שיש חלקים שעדיין קיימים?
יש גשרון מסכן וחצי מפורק ליד טול כרם....
רואים אותו כשנוסעים בכביש 6 לכיוון צפון מצד ימין של הכביש באיזור טול כרם. אני מניח שבעתיד לא ישתמשו בו כבר...
 

harhanegev

New member
יש גשרון מסכן וחצי מפורק ליד טול כרם....
רואים אותו כשנוסעים בכביש 6 לכיוון צפון מצד ימין של הכביש באיזור טול כרם. אני מניח שבעתיד לא ישתמשו בו כבר...
וחוץ מזה, אין כלום ?
כל הרצף מכפר סבא עד חדרה, מפורק ?
 

harhanegev

New member
אין שום כלום, וגם אם היה -
אי אפשר להשמיש מחדש לפעילות רצינית מסילה שננטשה למשך 40 שנה.
אגב, עובדה מעניינת לגבי ההסטוריה הקרובה:
בשנות ה-90, עדיין היתה פעילות רכבתית בתחום המשא, בהתפצלות לכיוון אזור התעשיה של כפר סבא, התפצלות שכבר איננה. עקב מצב המסילה הגרוע, נאלצו לנסוע עליה במהירויות של כ-10 קמ"ש (המידע ממקור ראשון, מנהג קטר שעשה את הנסיעות הנ"ל).
 

easylivin

New member
אגב, עובדה מעניינת לגבי ההסטוריה הקרובה:
בשנות ה-90, עדיין היתה פעילות רכבתית בתחום המשא, בהתפצלות לכיוון אזור התעשיה של כפר סבא, התפצלות שכבר איננה. עקב מצב המסילה הגרוע, נאלצו לנסוע עליה במהירויות של כ-10 קמ"ש (המידע ממקור ראשון, מנהג קטר שעשה את הנסיעות הנ"ל).
אאל"ט, מישהו (אורי404?) העלה פעם תמונות
מהשלוחה, מהתקופה שכבר לא הייתה בשימוש אבל טרם פורקה.
 

harhanegev

New member
אאל"ט, מישהו (אורי404?) העלה פעם תמונות
מהשלוחה, מהתקופה שכבר לא הייתה בשימוש אבל טרם פורקה.
אני לא זוכר את הצילומים שלו,
אבל אני זוכר את עצמי בתפר שבין הפסקת השימוש בשלוחת אזור תעשיה כפר סבא לבין תחילת קו הנוסעים לכפר סבא/הוד השרון. הייתי הולך לעיתים קרובות מכפר סבא לראש העין דרך המסילה והשבילים הסמוכים אליה. על המסילה גדלו צמחים קוצניים בגובה של 2 מטר שכמעט לא אפשרו הליכה עליה. ההמשך צפונה מאזור שדי חמד/כפר סבא היה קיים, אין לי מושג עד איפה.
 

אורי404

New member
שאלה בנושא המסילה המזרחית
מלוד עד ראש העין, תקנו אותי אם אני טועה, המסילה שלמה בזכות פעילות המטענים. מראש העין עד כפר סבא/הוד השרון, המסילה שלמה. ההמשך שלה אחרי העקומה החדשה לכפר סבא/הוד השרון באזור שדי חמד מפורק לגמרי. מה קורה בהמשך צפונה, עד חדרה מזרח? האם גם כן מפורק, או שיש חלקים שעדיין קיימים?
המסילה המזרחית
* מלוד עד ראש העין המסילה, אכן פעילה. היא פעילה עבור רכבות המשא, עבור רכבות נוסעים ריקות (בעיקר נסיעות ריקות לוד-כפר סבא-לוד, אבל לא רק) ושל ציוד הנדסי. חידוש המסילה הוא החל מקיץ 2003, כיוון שקודם לכן המסילה הייתה רעועה. כיום מסילה בודדת. התכנית היא, שכאשר (מתי?) יחודש הקטע המזרחי צומת חמד-חדרה מזרח, אז כל המסילה מלוד עד לחדרה-מזרח תהיה מסילה כפולה וכנראה יישור קטעים שונים, כמו למשל באזור ברקת. * לשלוחה הישנה לכפר סבא אין ממש זכר ברב הקטעים. כנ"ל באזור שדה חמד. אריק, צדק. צילמת לפני שבע שנים את התוואי הישן. כעבור שנה-שנתיים לא היה זכר למה, שרואים בשרשור הזה באזור שדה חמד. * המשך צומת חמד-חדרה - כפי, שנכתב לרב אין זכר. יש פה ושם קטעים עם גשרים ישנים. יש שרידים מתחנת אחיטוב וכמובן חדרה-מזרח, שלתחנה האחרונה יש לפחות שלושה שרשורים שונים של אריק, רמי ודוד פיינשטיין. כמו כן היו הועלו תמונות של הרכבת בתוך מפעל "גרנות", הסמוך לתחנת חדרה-מזרח. * אם כבר מדברים על שרידים מהקו - מעניין היכן הייתה תחנת טול כרם ואילו שרידים נותרו ממנה, אם בכלל. האם ניתן לראות אותה ב"גוגל ארת'"? (אתגר, למשל לווילי - פארק דה-פרנס)
 

נתנאל531

Well-known member
המסילה המזרחית
* מלוד עד ראש העין המסילה, אכן פעילה. היא פעילה עבור רכבות המשא, עבור רכבות נוסעים ריקות (בעיקר נסיעות ריקות לוד-כפר סבא-לוד, אבל לא רק) ושל ציוד הנדסי. חידוש המסילה הוא החל מקיץ 2003, כיוון שקודם לכן המסילה הייתה רעועה. כיום מסילה בודדת. התכנית היא, שכאשר (מתי?) יחודש הקטע המזרחי צומת חמד-חדרה מזרח, אז כל המסילה מלוד עד לחדרה-מזרח תהיה מסילה כפולה וכנראה יישור קטעים שונים, כמו למשל באזור ברקת. * לשלוחה הישנה לכפר סבא אין ממש זכר ברב הקטעים. כנ"ל באזור שדה חמד. אריק, צדק. צילמת לפני שבע שנים את התוואי הישן. כעבור שנה-שנתיים לא היה זכר למה, שרואים בשרשור הזה באזור שדה חמד. * המשך צומת חמד-חדרה - כפי, שנכתב לרב אין זכר. יש פה ושם קטעים עם גשרים ישנים. יש שרידים מתחנת אחיטוב וכמובן חדרה-מזרח, שלתחנה האחרונה יש לפחות שלושה שרשורים שונים של אריק, רמי ודוד פיינשטיין. כמו כן היו הועלו תמונות של הרכבת בתוך מפעל "גרנות", הסמוך לתחנת חדרה-מזרח. * אם כבר מדברים על שרידים מהקו - מעניין היכן הייתה תחנת טול כרם ואילו שרידים נותרו ממנה, אם בכלל. האם ניתן לראות אותה ב"גוגל ארת'"? (אתגר, למשל לווילי - פארק דה-פרנס)
תחנת טול כרם
כנראה מעט ממזרח למחלף ניצני עוז, יש שם שטח מיושר ששימש פעם כבסיס צה"ל (עד שניטש ב־2005-6), מזרחית דרומית מהמחלף, צמוד לחלקו הצפוני של איזור התעשייה ניצני עוז (ניצני שלום). על פי מה ששמעתי קראו לבסיס 'מוצב התחנה', על שם תחנת הרכבת. מעט מצפון לו ישנם 2־3 מבנים ישנים קטנים, יתכן וזו התחנה. בסמוך לשם ישנו גם בית קברות צבאי בריטי קטן, ממלחמת העולם הראשונה. http://maps.google.com/maps?hl=iw&l...&spn=0.01,0.01&t=k&z=17&q=32.312933,35.016024
 

oschlick

New member
תחנת טול כרם
כנראה מעט ממזרח למחלף ניצני עוז, יש שם שטח מיושר ששימש פעם כבסיס צה"ל (עד שניטש ב־2005-6), מזרחית דרומית מהמחלף, צמוד לחלקו הצפוני של איזור התעשייה ניצני עוז (ניצני שלום). על פי מה ששמעתי קראו לבסיס 'מוצב התחנה', על שם תחנת הרכבת. מעט מצפון לו ישנם 2־3 מבנים ישנים קטנים, יתכן וזו התחנה. בסמוך לשם ישנו גם בית קברות צבאי בריטי קטן, ממלחמת העולם הראשונה. http://maps.google.com/maps?hl=iw&l...&spn=0.01,0.01&t=k&z=17&q=32.312933,35.016024
שמת את האות A בדיוק מימין לתחנה
רואים גם שיש שם אקליפטוסים שזה די מסגיר.... :)
 

אורי404

New member
תחנת טול כרם
כנראה מעט ממזרח למחלף ניצני עוז, יש שם שטח מיושר ששימש פעם כבסיס צה"ל (עד שניטש ב־2005-6), מזרחית דרומית מהמחלף, צמוד לחלקו הצפוני של איזור התעשייה ניצני עוז (ניצני שלום). על פי מה ששמעתי קראו לבסיס 'מוצב התחנה', על שם תחנת הרכבת. מעט מצפון לו ישנם 2־3 מבנים ישנים קטנים, יתכן וזו התחנה. בסמוך לשם ישנו גם בית קברות צבאי בריטי קטן, ממלחמת העולם הראשונה. http://maps.google.com/maps?hl=iw&l...&spn=0.01,0.01&t=k&z=17&q=32.312933,35.016024
תודה רבה!
סוף-סוף יש גילוי של האזור, שאני ועוד גולשים היינו סקרנים לדעת. תודה על המידע!
 

harhanegev

New member
המסילה המזרחית
* מלוד עד ראש העין המסילה, אכן פעילה. היא פעילה עבור רכבות המשא, עבור רכבות נוסעים ריקות (בעיקר נסיעות ריקות לוד-כפר סבא-לוד, אבל לא רק) ושל ציוד הנדסי. חידוש המסילה הוא החל מקיץ 2003, כיוון שקודם לכן המסילה הייתה רעועה. כיום מסילה בודדת. התכנית היא, שכאשר (מתי?) יחודש הקטע המזרחי צומת חמד-חדרה מזרח, אז כל המסילה מלוד עד לחדרה-מזרח תהיה מסילה כפולה וכנראה יישור קטעים שונים, כמו למשל באזור ברקת. * לשלוחה הישנה לכפר סבא אין ממש זכר ברב הקטעים. כנ"ל באזור שדה חמד. אריק, צדק. צילמת לפני שבע שנים את התוואי הישן. כעבור שנה-שנתיים לא היה זכר למה, שרואים בשרשור הזה באזור שדה חמד. * המשך צומת חמד-חדרה - כפי, שנכתב לרב אין זכר. יש פה ושם קטעים עם גשרים ישנים. יש שרידים מתחנת אחיטוב וכמובן חדרה-מזרח, שלתחנה האחרונה יש לפחות שלושה שרשורים שונים של אריק, רמי ודוד פיינשטיין. כמו כן היו הועלו תמונות של הרכבת בתוך מפעל "גרנות", הסמוך לתחנת חדרה-מזרח. * אם כבר מדברים על שרידים מהקו - מעניין היכן הייתה תחנת טול כרם ואילו שרידים נותרו ממנה, אם בכלל. האם ניתן לראות אותה ב"גוגל ארת'"? (אתגר, למשל לווילי - פארק דה-פרנס)
תודה רבה !
חבל שלא צילמתי בשלב המוקדם יותר בו הרביתי לסייר על המסילה. אז הגשר בין עתיר ידע לשדי חמד היה עדיין עם מסילה, וכמעט כל השלוחה היתה קיימת.
 

אורי404

New member
תודה רבה !
חבל שלא צילמתי בשלב המוקדם יותר בו הרביתי לסייר על המסילה. אז הגשר בין עתיר ידע לשדי חמד היה עדיין עם מסילה, וכמעט כל השלוחה היתה קיימת.
לא יודע האם נכון הדבר הבא, אבל שיהיה
עד שנות התשעים (אאל"ט סביבות 1997) הייתה מגיע למפעל "פקר פלדה" בכפר סבא (לימים מתחם קניות G) רכבת משא. כמות הרכבות במהלך החודש הייתה נמוכה ומצב המסילה היה רע. ידיד שלי עבד ב"פקר פלדה". לדבריו באחת הנסיעות נשמטה הרכבת מן המסילה. בעקבות זאת הוחלט להפסיק את פעילות הרכבת. זה מה, שהוא סיפר ואני לא יודע האם זה נכון או לא. על-פניו זה נשמע הגיוני.
 

yehuda7K

New member
לא יודע האם נכון הדבר הבא, אבל שיהיה
עד שנות התשעים (אאל"ט סביבות 1997) הייתה מגיע למפעל "פקר פלדה" בכפר סבא (לימים מתחם קניות G) רכבת משא. כמות הרכבות במהלך החודש הייתה נמוכה ומצב המסילה היה רע. ידיד שלי עבד ב"פקר פלדה". לדבריו באחת הנסיעות נשמטה הרכבת מן המסילה. בעקבות זאת הוחלט להפסיק את פעילות הרכבת. זה מה, שהוא סיפר ואני לא יודע האם זה נכון או לא. על-פניו זה נשמע הגיוני.
היתה רכבת נוסעים חד פעמית בתחילת שנות התשעים
http://sf.tapuz.co.il/shirshur-394-3948096.htm "אלוף מיל. משה בר-כוכבא ( בריל ) ז"ל שהיה מנהל הרכבת כשהגיעו מערכי ה IC3 הראשונים לארץ בראשית שנות ה - 90 . הוא קרא להם על שמם של גדודים וחטיבות בצה"ל שעליהם פיקד במשך שנות שירותו הרבות . הוא עוד הספיק לערוך נסיעת מבחן עם אחד המערכים לכפר-סבא , במסילה הישנה , יחד עם ראש עיריית כפר-סבא יצחק ולד . נדמה לי שאילמלא הלך בר-כוכבא לעולמו בטרם עת , כבר הייתה היום רכבת לי-ם , לאילת , ואולי אף סלילתה של מסילה לגליל . חבל על דאבדין ." יהודה
 

אורי404

New member
היתה רכבת נוסעים חד פעמית בתחילת שנות התשעים
http://sf.tapuz.co.il/shirshur-394-3948096.htm "אלוף מיל. משה בר-כוכבא ( בריל ) ז"ל שהיה מנהל הרכבת כשהגיעו מערכי ה IC3 הראשונים לארץ בראשית שנות ה - 90 . הוא קרא להם על שמם של גדודים וחטיבות בצה"ל שעליהם פיקד במשך שנות שירותו הרבות . הוא עוד הספיק לערוך נסיעת מבחן עם אחד המערכים לכפר-סבא , במסילה הישנה , יחד עם ראש עיריית כפר-סבא יצחק ולד . נדמה לי שאילמלא הלך בר-כוכבא לעולמו בטרם עת , כבר הייתה היום רכבת לי-ם , לאילת , ואולי אף סלילתה של מסילה לגליל . חבל על דאבדין ." יהודה
תודה. לא כל כך הבנתי לאיזה שרשור קישרת
בקישור, שהבאת נפתח דף עם תוצאות חיפוש ולא הבנתי באיזה דף הכוונה. בנוגע לנסיעת מבחן עם הIC3 - אני מנחש, שזה היה לפני אמצע שנות התשעים. משהו כמו 1993. זוכר היטב את התקופה הזו, שדברו ש"בקרוב קו רכבת לכפר סבא". קו שנפתח בסופו של דבר עשור אחרי בשנת 2003.
 

yehuda7K

New member
תודה. לא כל כך הבנתי לאיזה שרשור קישרת
בקישור, שהבאת נפתח דף עם תוצאות חיפוש ולא הבנתי באיזה דף הכוונה. בנוגע לנסיעת מבחן עם הIC3 - אני מנחש, שזה היה לפני אמצע שנות התשעים. משהו כמו 1993. זוכר היטב את התקופה הזו, שדברו ש"בקרוב קו רכבת לכפר סבא". קו שנפתח בסופו של דבר עשור אחרי בשנת 2003.
הרכבת הזו -יוזמה של ולד, ראש העיר כפ"ס דאז
יצחק ולד, שהיה ראש העיר כפר סבא דחף את רעיון הרכבת לכפ"ס. הוא טען בצדק, שאם יש רכבת משא לאיזור התעשיה של כפ"ס (פקר פלדה), ניתן גם להסיע אנשים (בהשקעה לא גדולה) ולהקל על פקקי התנועה לצאת ולהיכנס לכפ"ס. לאחר לחצים , הצליח לשכנע את מנכ"ל הרכבת לנסיעה חד פעמית של מוזמנים בראשית שנות ה90. הרכבת נסעה במהירות 40 קמ"ש ומדי פעם עצרה להזזה ידנית של מחסומים, וכמובן היו צילומי עיתונות. למרות קשריו הטובים בממשלה, לא היה המשך לכך. בתחתית הקישור שהבאתי נמצא הקטע שציטטתי קודם. יהודה
 

אורי404

New member
הרכבת הזו -יוזמה של ולד, ראש העיר כפ"ס דאז
יצחק ולד, שהיה ראש העיר כפר סבא דחף את רעיון הרכבת לכפ"ס. הוא טען בצדק, שאם יש רכבת משא לאיזור התעשיה של כפ"ס (פקר פלדה), ניתן גם להסיע אנשים (בהשקעה לא גדולה) ולהקל על פקקי התנועה לצאת ולהיכנס לכפ"ס. לאחר לחצים , הצליח לשכנע את מנכ"ל הרכבת לנסיעה חד פעמית של מוזמנים בראשית שנות ה90. הרכבת נסעה במהירות 40 קמ"ש ומדי פעם עצרה להזזה ידנית של מחסומים, וכמובן היו צילומי עיתונות. למרות קשריו הטובים בממשלה, לא היה המשך לכך. בתחתית הקישור שהבאתי נמצא הקטע שציטטתי קודם. יהודה
בעניין הזה יצחק ולד צדק
באותה תקופה של תחילת-אמצע שנות התשעים פקקי התנועה מ/לכפר סבא היו חמורים, ממה שהיה בהמשך שנות התשעים. למעשה עד השנים האחרונות, שבהן עם רכבי הליסינג הפקקים שוב הוחמרו. הוא צדק, שבהשקעה לא גדולה עם התוואי הקיים, ניתן לפתח קו רכבת טוב. כעבור עשור, כאמור הקו פעל והצליח, למרות אי-השקעה מספקת כיום של "רכבת ישראל" לכלל נוסעי הרכבת בכלל ובמשתמשי קו כפר סבא בפרט.
 

raminec

New member
היתה רכבת נוסעים חד פעמית בתחילת שנות התשעים
http://sf.tapuz.co.il/shirshur-394-3948096.htm "אלוף מיל. משה בר-כוכבא ( בריל ) ז"ל שהיה מנהל הרכבת כשהגיעו מערכי ה IC3 הראשונים לארץ בראשית שנות ה - 90 . הוא קרא להם על שמם של גדודים וחטיבות בצה"ל שעליהם פיקד במשך שנות שירותו הרבות . הוא עוד הספיק לערוך נסיעת מבחן עם אחד המערכים לכפר-סבא , במסילה הישנה , יחד עם ראש עיריית כפר-סבא יצחק ולד . נדמה לי שאילמלא הלך בר-כוכבא לעולמו בטרם עת , כבר הייתה היום רכבת לי-ם , לאילת , ואולי אף סלילתה של מסילה לגליל . חבל על דאבדין ." יהודה
מוזר מאוד
לי דווקא שזכור שעל הסידרה הראשונה של הקרונועים הייתה צביעה עם שמות 12 השבטים. האם אני טועה?
 

harhanegev

New member
לא יודע האם נכון הדבר הבא, אבל שיהיה
עד שנות התשעים (אאל"ט סביבות 1997) הייתה מגיע למפעל "פקר פלדה" בכפר סבא (לימים מתחם קניות G) רכבת משא. כמות הרכבות במהלך החודש הייתה נמוכה ומצב המסילה היה רע. ידיד שלי עבד ב"פקר פלדה". לדבריו באחת הנסיעות נשמטה הרכבת מן המסילה. בעקבות זאת הוחלט להפסיק את פעילות הרכבת. זה מה, שהוא סיפר ואני לא יודע האם זה נכון או לא. על-פניו זה נשמע הגיוני.
גם מידידי נהג הקטר שמעתי על שמיטה מהמסילה.
שאלות נוספות כבר לא אוכל לשאול אותו, כי לצערי הוא כבר לא איתנו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה