הרכבת הקלה בי-ם - שרשור לשבוע חדש.

מצב
הנושא נעול.
התרשמות מנסיעה ברכבת הקלה
הייתי אתמול בירושלים לצורכי עבודה וביקור חברים והשתמשתי ברכבת לנסיעה אחת הלוך וחזור מתחנה מרכזית לכיכר ספרה וחזרה עד לשוק. עושה רושם שהירושלמים משתמשים ברכבת שלהם. הן היו מלאות עד אפס מקום כולל בעמידה. קל להעלות עגלות תינוקות מהרציף לרכבת בגלל הריצפה הנמוכה ונוח ונעים. הנסיעה השניה שלי היתה מהשוק לפסגת זאב, וחזרה מפסגת זאב לתחנה מרכזית. כאן נכנסת לידי ביטוי הבעייתיות של הרכבת הקלה והחסרונות שלה. הנסיעה איטית מאוד בגלל מפגעים בדרך- בעיקר הולכי רגל שמטיילים על הפסים (בעיקר במדרחוב יפו), מכוניות שחוסמות צמתים, ובנוסף לנסיעה איטית יש עצירות דחופות בגלל רמזורים ובגלל שהרכבת ממתינה יותר מדי זמן בכל תחנה. זמן הנסיעה ארוך מאוד מפסגת זאב לתחנה המרכזית. ארוך יותר מדי. כשעיתותך בידך זו נסיעה נעימה ומהנה, אבל בלחץ של זמן, זה קצת מתסכל לראות את האיטיות הזאת. ברור לי שכאשר ענין הרמזורים יתוקן, יהיה שיפור בזמן הנסיעה, אבל בינתיים זה המצב. האם יש רעיונות לצמצום זמן ההמתנה בתחנות?
תדירות גבוהה תצמצם את הזמן בתחנה
וגם זה נושא שאמור להשתנות לטובה. למעשה, מכל מה שהזכרת, מדרחוב יפו הוא הנקודה הבעייתית של זרימת הקו. הוא אמנם תוכנן מראש כמדרחוב בו נסיעת הרכבות תהיה איטית יחסית (קיימים שלטי הגבלת מהירות בצידי קטעי הפסים לאורך הקו) אך נראה שיאלצו להנקט אמצעים כלשהם לשמירה על מהירות מינימום, אחרת יווצר ברחוב יפו צוואר בקבוק תעבורתי בכל שעה שהרחוב ימלא אנשים.
 
תדירות גבוהה תצמצם את הזמן בתחנה
וגם זה נושא שאמור להשתנות לטובה. למעשה, מכל מה שהזכרת, מדרחוב יפו הוא הנקודה הבעייתית של זרימת הקו. הוא אמנם תוכנן מראש כמדרחוב בו נסיעת הרכבות תהיה איטית יחסית (קיימים שלטי הגבלת מהירות בצידי קטעי הפסים לאורך הקו) אך נראה שיאלצו להנקט אמצעים כלשהם לשמירה על מהירות מינימום, אחרת יווצר ברחוב יפו צוואר בקבוק תעבורתי בכל שעה שהרחוב ימלא אנשים.
הקטע הבעייתי מאוד קצר
יש לך 300 מטרים באזור כיכר ציון המלך גורג שבהם יש הרבה אנשים, בכל מקרה יש תחנה לפני ואחרי האזור , כך שאם הרכבת תסע שם 10 קמ"ש פחות (במקום 20 קמ"ש) יאריך את הנסיעה בדקה לכל היותר. הסיכון בנסיעה הוא תאונת דרכים ביחוד בלילה כשמבלים משתכרים או סתם לא שמים לב.
 

עלה13

New member
התרשמות מנסיעה ברכבת הקלה
הייתי אתמול בירושלים לצורכי עבודה וביקור חברים והשתמשתי ברכבת לנסיעה אחת הלוך וחזור מתחנה מרכזית לכיכר ספרה וחזרה עד לשוק. עושה רושם שהירושלמים משתמשים ברכבת שלהם. הן היו מלאות עד אפס מקום כולל בעמידה. קל להעלות עגלות תינוקות מהרציף לרכבת בגלל הריצפה הנמוכה ונוח ונעים. הנסיעה השניה שלי היתה מהשוק לפסגת זאב, וחזרה מפסגת זאב לתחנה מרכזית. כאן נכנסת לידי ביטוי הבעייתיות של הרכבת הקלה והחסרונות שלה. הנסיעה איטית מאוד בגלל מפגעים בדרך- בעיקר הולכי רגל שמטיילים על הפסים (בעיקר במדרחוב יפו), מכוניות שחוסמות צמתים, ובנוסף לנסיעה איטית יש עצירות דחופות בגלל רמזורים ובגלל שהרכבת ממתינה יותר מדי זמן בכל תחנה. זמן הנסיעה ארוך מאוד מפסגת זאב לתחנה המרכזית. ארוך יותר מדי. כשעיתותך בידך זו נסיעה נעימה ומהנה, אבל בלחץ של זמן, זה קצת מתסכל לראות את האיטיות הזאת. ברור לי שכאשר ענין הרמזורים יתוקן, יהיה שיפור בזמן הנסיעה, אבל בינתיים זה המצב. האם יש רעיונות לצמצום זמן ההמתנה בתחנות?
אני מניח שלא תמיד...
הרכבת תצא בצמדים, כך שהתדירות תהיה פחות מ10 דקות כאשר היא תצא כיחידה, בכל אופן חווית הנסיעה בין הקלה למפרקית ארבעת הדלתות, הספסלים של המפרקית נוחים יותר ובנת"ץ הנסיעה מהירה יותר, נסעתי בקלה שתי נסיעות, בין כיכר ספרה לשוק מחנה יהודה ומהשוק לתחנה המרכזית (שנתארכה עד לירידה מהגשר, אני לא ירושלמי, זה היה בשביל החוויה ובשביל מחיאות הכפיים ולא היה), ספסלי הישיבה לא היו הכי נוחים, הנסיעה היתה ברובה בעמידה והרבה א/נשים (כנראה בגלל שזה חינם, אטרקציה וא/נשים שחווים אותה בפעם הראשונה ההארכה בעוד תחנה, חזרתי ברגל על הגשר), בסך הכל נחמד, לפחות בקטע של רחוב יפו למרות האיטיות, הנסיעה לאורך רחוב יפו הרגישה אירופה, (גם באירופה הנסיעה שלא בלב הפועם די משעממת) בכל אופן הבחירה בינה לבין מפרקית ארבעת הדלתות, אני קונה, שישה קווים על נת"צ שמבוססים על קווים קיימים שיצאו מרחובות קטנים ואולי אף שינויים במסלול בעיר, כמו 18 25 40 172 82 161 על רכבת קלה בתל אביב שלמרות שסביר שהיא תהיה מהירה יותר, לפחות בקו האדום שבחלקו תת קרקעי (היה נחמד אם היו מתכננים את שד' ירושלים כמדרחוב כמו רחוב יפו בירושליים, זה היה מרים את הדרום)..
 
הרכבת הקלה בי-ם - שרשור לשבוע חדש.
בשבוע שעבר נפתחו מספר שרשורים בעניין הרכבת הקלה בעיר והיה ממש חבל שהם לא קובצו תחת כותרת אחת, כי היו בהם שאלות רבות שחזרו על עצמן וחלקם נעלמו בתהום הנשיה התפוזי. אז מי שיש לו שאלה או סתם משהו בנושא - מוזמן לשאול\לכתוב את זה כאן בתגובות!
קיבלתי בסמס - תשלום ברקל
הרכבת הקלה: החל מיום חמישי הקרוב הנסיעה ברכבת הקלה תהיה בתשלום של 2 ₪ (מנייר לא רב קו) ולאחר שיסיימו להתקין את הרמזורים החכמים יהיה בתשלום מלא 6.40 ₪ (ורב קו). האם יש למישהו אישור רשמי למידע הנ"ל?
 

amit1270

New member
קיבלתי בסמס - תשלום ברקל
הרכבת הקלה: החל מיום חמישי הקרוב הנסיעה ברכבת הקלה תהיה בתשלום של 2 ₪ (מנייר לא רב קו) ולאחר שיסיימו להתקין את הרמזורים החכמים יהיה בתשלום מלא 6.40 ₪ (ורב קו). האם יש למישהו אישור רשמי למידע הנ"ל?
יותר מענין אותי - הכרטוס המשותף
ראיתי באיזה מקום שנסיעה עם החלפה בין הרק"ל לאוטובוס תעלה כ-7 שקלים. אני מקווה מאוד שזה לא נכון ונסיעה משולבת תעלה בדיוק כמו כל נסיעה אחרת בתוך העיר. אחרת יש כאן אפליה קשה של תושבי שכונות דרום-מערב העיר וביחוד צפון העיר (פסגת זאב, נוה יעקב), שכל נסיעה שלהם למרכז העיר כרוכה במעבר כזה.
 

דוד311

New member
יותר מענין אותי - הכרטוס המשותף
ראיתי באיזה מקום שנסיעה עם החלפה בין הרק"ל לאוטובוס תעלה כ-7 שקלים. אני מקווה מאוד שזה לא נכון ונסיעה משולבת תעלה בדיוק כמו כל נסיעה אחרת בתוך העיר. אחרת יש כאן אפליה קשה של תושבי שכונות דרום-מערב העיר וביחוד צפון העיר (פסגת זאב, נוה יעקב), שכל נסיעה שלהם למרכז העיר כרוכה במעבר כזה.
כרטיס משולב
הסיפור המלא הוא כנראה מה שפורסם בדה-מרקר: "באשר לסוגיית תמחור הנסיעה ברכבת בתקופת הזיכיון, הסכימה המדינה להצעה לאחד את מחירי הכרטיסים השונים שתציע סיטיפס לכדי כרטיס משולב אוטובוס ורכבת במחיר נסיעה עירונית (6.40 שקלים). כרטיס זה יאפשר מעבר חופשי בין אמצעי התחבורה למשך 90 דקות. לפי הסכם הזיכיון, מחיר נסיעה בודדת ברכבת אמור היה לעלות 5.60 שקלים (לאחר הצמדות) - ואילו כרטיס משולב (רכבת + אוטובוס) אמור לעלות 7.80 שקלים. ואולם הסרבול הגלום בכך לזכיינית ולנוסעים שיכנע כי יש לאחד את התעריף עם זה הנהוג בתחבורה הציבורית באוטובוסים". http://www.themarker.com/cars/public-transport/1.851249
 

amit1270

New member
כרטיס משולב
הסיפור המלא הוא כנראה מה שפורסם בדה-מרקר: "באשר לסוגיית תמחור הנסיעה ברכבת בתקופת הזיכיון, הסכימה המדינה להצעה לאחד את מחירי הכרטיסים השונים שתציע סיטיפס לכדי כרטיס משולב אוטובוס ורכבת במחיר נסיעה עירונית (6.40 שקלים). כרטיס זה יאפשר מעבר חופשי בין אמצעי התחבורה למשך 90 דקות. לפי הסכם הזיכיון, מחיר נסיעה בודדת ברכבת אמור היה לעלות 5.60 שקלים (לאחר הצמדות) - ואילו כרטיס משולב (רכבת + אוטובוס) אמור לעלות 7.80 שקלים. ואולם הסרבול הגלום בכך לזכיינית ולנוסעים שיכנע כי יש לאחד את התעריף עם זה הנהוג בתחבורה הציבורית באוטובוסים". http://www.themarker.com/cars/public-transport/1.851249
תודה רבה! השכל הישר ניצח
 

עלה13

New member
כרטיס משולב
הסיפור המלא הוא כנראה מה שפורסם בדה-מרקר: "באשר לסוגיית תמחור הנסיעה ברכבת בתקופת הזיכיון, הסכימה המדינה להצעה לאחד את מחירי הכרטיסים השונים שתציע סיטיפס לכדי כרטיס משולב אוטובוס ורכבת במחיר נסיעה עירונית (6.40 שקלים). כרטיס זה יאפשר מעבר חופשי בין אמצעי התחבורה למשך 90 דקות. לפי הסכם הזיכיון, מחיר נסיעה בודדת ברכבת אמור היה לעלות 5.60 שקלים (לאחר הצמדות) - ואילו כרטיס משולב (רכבת + אוטובוס) אמור לעלות 7.80 שקלים. ואולם הסרבול הגלום בכך לזכיינית ולנוסעים שיכנע כי יש לאחד את התעריף עם זה הנהוג בתחבורה הציבורית באוטובוסים". http://www.themarker.com/cars/public-transport/1.851249
ידוע אם מתוכנן חופשי יומי משלוב...
בירושלים?
 

קו 415

Active member
קיבלתי בסמס - תשלום ברקל
הרכבת הקלה: החל מיום חמישי הקרוב הנסיעה ברכבת הקלה תהיה בתשלום של 2 ₪ (מנייר לא רב קו) ולאחר שיסיימו להתקין את הרמזורים החכמים יהיה בתשלום מלא 6.40 ₪ (ורב קו). האם יש למישהו אישור רשמי למידע הנ"ל?
כפי שביקשת בשבוע שעבר
היום נסעתי מהר-הרצל לתחנה מרכזית. בסביבות השעה חמש בצהריים. הרכבת הייתה עמוסה מאוד. והחלק הכי חשוב זה שזמן הנסיעה היה מסגירת הדלת בהר הרצל ועד תחנה מרכזית היה 12 דקות...
 
כפי שביקשת בשבוע שעבר
היום נסעתי מהר-הרצל לתחנה מרכזית. בסביבות השעה חמש בצהריים. הרכבת הייתה עמוסה מאוד. והחלק הכי חשוב זה שזמן הנסיעה היה מסגירת הדלת בהר הרצל ועד תחנה מרכזית היה 12 דקות...
גם אני שמתי לב לזה
יש לי תזמון שעשיתי עם סטופר עם זמני המתנה מדוייקים של נסיעות, עצירות רמזורים וזמני המתנה בתחנות.
 
הרכבת הקלה בי-ם - שרשור לשבוע חדש.
בשבוע שעבר נפתחו מספר שרשורים בעניין הרכבת הקלה בעיר והיה ממש חבל שהם לא קובצו תחת כותרת אחת, כי היו בהם שאלות רבות שחזרו על עצמן וחלקם נעלמו בתהום הנשיה התפוזי. אז מי שיש לו שאלה או סתם משהו בנושא - מוזמן לשאול\לכתוב את זה כאן בתגובות!
עדיין יש תקלות בשילוט ברכבת
בד"כ היעד שרשום או התחנה הבאה אינם נכונים. חוץ מזה בחלק מהרכבות אין כריזה כשמגיעים לתחנה.
 
עדיין יש תקלות בשילוט ברכבת
בד"כ היעד שרשום או התחנה הבאה אינם נכונים. חוץ מזה בחלק מהרכבות אין כריזה כשמגיעים לתחנה.
וגם הזמן המתנה לא מדוייק
ראיתי כבר טעויות כמו זמן המתנה בעוד 3 דקות ואחרי חצי דקה הרכבת מגיעה
 
וגם הזמן המתנה לא מדוייק
ראיתי כבר טעויות כמו זמן המתנה בעוד 3 דקות ואחרי חצי דקה הרכבת מגיעה
3 דקות= תתכונן לקום 2 דקות הרכבת מגיעה
הזמן הוא לפי מרחק שאותו הרכבת צפויה לעבור בזמן זה. אם הרמזור ירוק הרכבת תגיע תוך דקה.
 
הרכבת הקלה בי-ם - שרשור לשבוע חדש.
בשבוע שעבר נפתחו מספר שרשורים בעניין הרכבת הקלה בעיר והיה ממש חבל שהם לא קובצו תחת כותרת אחת, כי היו בהם שאלות רבות שחזרו על עצמן וחלקם נעלמו בתהום הנשיה התפוזי. אז מי שיש לו שאלה או סתם משהו בנושא - מוזמן לשאול\לכתוב את זה כאן בתגובות!
שרות לקוחות של סיטיפס עובד?!
פניתי "סיטיפס" דרך טופס מהאתר שלהם לפני כשבועיים עם מספר שאלות ועד רגע זה לא קיבלתי תגובה. השירות לקוחות שלהם פעיל?
 

coheori

New member
שרות לקוחות של סיטיפס עובד?!
פניתי "סיטיפס" דרך טופס מהאתר שלהם לפני כשבועיים עם מספר שאלות ועד רגע זה לא קיבלתי תגובה. השירות לקוחות שלהם פעיל?
גם אני פניתי פעמיים ולא קיבלתי שום תגובה
הם לא רציניים...
 
גם אני פניתי פעמיים ולא קיבלתי שום תגובה
הם לא רציניים...
חשיפה:
עובדי אגף שירות הלקוחות של `סיטיפס` הם בעצם אברכים עבדקנים היושבים בכוללים ומקבלים מהמדינה קיצבה של 10000 שקל לחודש ואת כולה הם מבזבזים על טיטולים לילדיהם הצווחניים והמסריחים ובד בבד הם שולחים חבר שיחתים להם כרטיס במשרדי `סיטיפס` וגם משם הם גורפים משכורות ענק בנות חמשה אפסים המופקדות לחשבון הבנק השוויצרי שלהם מידי חודש בחודשו. (בפרק הבא בסדרה: הפרטים שלא רוצים שתדעו אודות התקציבים המיוחדים לשטריימלאך וקפוטות בנוסף לתקציבי הענק לאצטדיוני הענק המשמשים את האדמורים החרדיים לאכילת קיגעל וגפילטעפיש בפרהסיה לקול מצהלות ההמון הנבער).
 

coheori

New member
הרכבת הקלה בי-ם - שרשור לשבוע חדש.
בשבוע שעבר נפתחו מספר שרשורים בעניין הרכבת הקלה בעיר והיה ממש חבל שהם לא קובצו תחת כותרת אחת, כי היו בהם שאלות רבות שחזרו על עצמן וחלקם נעלמו בתהום הנשיה התפוזי. אז מי שיש לו שאלה או סתם משהו בנושא - מוזמן לשאול\לכתוב את זה כאן בתגובות!
כתבה ממעריב על אכיפת איסור חסימת צומת
כתבה מ"מעריב" מלפני כשבועיים, אבל לא ראיתי שפורסמה כאן.
 
כתבה ממעריב על אכיפת איסור חסימת צומת
כתבה מ"מעריב" מלפני כשבועיים, אבל לא ראיתי שפורסמה כאן.
הדוחות ניתנים בפועל
בשבוע שעבר ראיתי שוטרים בכיכר צה"ל שרשמו דוחות לנהגים שנכנסו לצומת לא פנוי וגרמו להפרעת תנועת הרכבות. (דיווחתי על כך כאן בפורום גם בשרשור ישן יותר).
 

amit1270

New member
כתבה ממעריב על אכיפת איסור חסימת צומת
כתבה מ"מעריב" מלפני כשבועיים, אבל לא ראיתי שפורסמה כאן.
חבל שנזכרו בחוק הזה רק בהקשר של הרק"ל
חסימת צמתים מפריעה מאוד גם במקומות אחרים, אבל איכשהו זה פחות מעניין את המשטרה.
 

coheori

New member
הרכבת הקלה בי-ם - שרשור לשבוע חדש.
בשבוע שעבר נפתחו מספר שרשורים בעניין הרכבת הקלה בעיר והיה ממש חבל שהם לא קובצו תחת כותרת אחת, כי היו בהם שאלות רבות שחזרו על עצמן וחלקם נעלמו בתהום הנשיה התפוזי. אז מי שיש לו שאלה או סתם משהו בנושא - מוזמן לשאול\לכתוב את זה כאן בתגובות!
מישהו יכול לעדכן לגבי התקנת הרמזורים החכמים?
הפניתי את השאלה בשבוע שעבר לאחראי הבטיחות שהתארח כאן בפורום, אך הוא הפנה אותי לסיטיפס. שלחתי לסיטיפס שאלה דרך האתר שלהם, אך לא קיבלתי שום תגובה... האם מישהו ממכובדי הפורום יכול לעדכן לגבי התקנת הרמזורים החכמים? כמה הותקנו עד כה? האם עומדים בקצב של 5 בשבוע? האם יש צפי מעודכן לסיום ההתקנה? תודה!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה