הרכבת הקלה בי-ם - שרשור לשבוע חדש.

מצב
הנושא נעול.
הרכבת הקלה בי-ם - שרשור לשבוע חדש.
בשבוע שעבר נפתחו מספר שרשורים בעניין הרכבת הקלה בעיר והיה ממש חבל שהם לא קובצו תחת כותרת אחת, כי היו בהם שאלות רבות שחזרו על עצמן וחלקם נעלמו בתהום הנשיה התפוזי. אז מי שיש לו שאלה או סתם משהו בנושא - מוזמן לשאול\לכתוב את זה כאן בתגובות!
 
הרכבת הקלה בי-ם - שרשור לשבוע חדש.
בשבוע שעבר נפתחו מספר שרשורים בעניין הרכבת הקלה בעיר והיה ממש חבל שהם לא קובצו תחת כותרת אחת, כי היו בהם שאלות רבות שחזרו על עצמן וחלקם נעלמו בתהום הנשיה התפוזי. אז מי שיש לו שאלה או סתם משהו בנושא - מוזמן לשאול\לכתוב את זה כאן בתגובות!
אופניים ברכבת הקלה
למרות שרשמית (מי החליט?!) אסור להעלות אופניים לרכבת הקלה, ראיתי כבר כמה שהעלו אופניים והמאבטחים\פקחים לא מנעו זאת מהם. מצורפת תמונה להמחשה שצילם חברי הטוב ק.ה.צ.
 

darkshadow1

New member
הרכבת הקלה בי-ם - שרשור לשבוע חדש.
בשבוע שעבר נפתחו מספר שרשורים בעניין הרכבת הקלה בעיר והיה ממש חבל שהם לא קובצו תחת כותרת אחת, כי היו בהם שאלות רבות שחזרו על עצמן וחלקם נעלמו בתהום הנשיה התפוזי. אז מי שיש לו שאלה או סתם משהו בנושא - מוזמן לשאול\לכתוב את זה כאן בתגובות!
למישהו יש מושג איך יפעלו החניונים?
בעיקר מבחינת התשלום.
 
למישהו יש מושג איך יפעלו החניונים?
בעיקר מבחינת התשלום.
חניה חינם לנוסעים ברקל ובאוטובוסים
בהצגת כרטיס הנסיעה. מהעיתון: "הגב` ריטה לדיז`נסקי מנהלת האגף לשירותי חניה בעיריית ירושלים, אשר קיבלה את האחריות הכוללת על הפעלת החניונים, מסרה כי בשבועות הקרובים יפורסם מכרז להפעלתם בדרך שתיטיב ותעדיף את נוסעי התחבורה הציבורית באופן מובהק".
 
הרכבת הקלה בי-ם - שרשור לשבוע חדש.
בשבוע שעבר נפתחו מספר שרשורים בעניין הרכבת הקלה בעיר והיה ממש חבל שהם לא קובצו תחת כותרת אחת, כי היו בהם שאלות רבות שחזרו על עצמן וחלקם נעלמו בתהום הנשיה התפוזי. אז מי שיש לו שאלה או סתם משהו בנושא - מוזמן לשאול\לכתוב את זה כאן בתגובות!
סכנה לציבור והפרעה לתנועת הרכבות במדרחוב יפו
כבר נכתב על כך בפורום בעבר. עסקים המוציאים שולחנות עד לקו הרכבת וגורמים לציבור להתהלך על הפסים.
 
סכנה לציבור והפרעה לתנועת הרכבות במדרחוב יפו
כבר נכתב על כך בפורום בעבר. עסקים המוציאים שולחנות עד לקו הרכבת וגורמים לציבור להתהלך על הפסים.
אל תגידו לא ראינו ולא ידענו
אני רוצה לתעד את הקורה במדרחוב בעניין הנ"ל ולהתלונן על כך באופן רשמי. למי עלי לפנות? למשטרה? לעירייה? לסיטיפס? מי האחראי על הנעשה בתוואי פסי הרכבת ובצידי הפסים ברחוב יפו?
 

amit1270

New member
אל תגידו לא ראינו ולא ידענו
אני רוצה לתעד את הקורה במדרחוב בעניין הנ"ל ולהתלונן על כך באופן רשמי. למי עלי לפנות? למשטרה? לעירייה? לסיטיפס? מי האחראי על הנעשה בתוואי פסי הרכבת ובצידי הפסים ברחוב יפו?
בנוגע לשולחנות מחוץ לתחום המותר - לעירייה
 
בנוגע לשולחנות מחוץ לתחום המותר - לעירייה
השאלה אם נקבע תחום כזה
יתכן ומצד העירייה היה גבול לשטח המותר רק כשהיו מדרכות וכביש וכיום הותרה הרצועה? ממש מטריד ובלתי בטיחותי לצעוד לאורך הרחוב בעיקר בשעות הערב כשהמסעדות ובתי הקפה מלאים והולכי הרגל נאלצים לתמרן בין רכבות מצלצלות לשולחנות ההומים.
 

דוד311

New member
השאלה אם נקבע תחום כזה
יתכן ומצד העירייה היה גבול לשטח המותר רק כשהיו מדרכות וכביש וכיום הותרה הרצועה? ממש מטריד ובלתי בטיחותי לצעוד לאורך הרחוב בעיקר בשעות הערב כשהמסעדות ובתי הקפה מלאים והולכי הרגל נאלצים לתמרן בין רכבות מצלצלות לשולחנות ההומים.
לדעתי תלונה מיידית למוקד 106 תביא למקום פקח
 

amit1270

New member
השאלה אם נקבע תחום כזה
יתכן ומצד העירייה היה גבול לשטח המותר רק כשהיו מדרכות וכביש וכיום הותרה הרצועה? ממש מטריד ובלתי בטיחותי לצעוד לאורך הרחוב בעיקר בשעות הערב כשהמסעדות ובתי הקפה מלאים והולכי הרגל נאלצים לתמרן בין רכבות מצלצלות לשולחנות ההומים.
סמוך על העירייה
 

olli3

New member
מנהל
השאלה אם נקבע תחום כזה
יתכן ומצד העירייה היה גבול לשטח המותר רק כשהיו מדרכות וכביש וכיום הותרה הרצועה? ממש מטריד ובלתי בטיחותי לצעוד לאורך הרחוב בעיקר בשעות הערב כשהמסעדות ובתי הקפה מלאים והולכי הרגל נאלצים לתמרן בין רכבות מצלצלות לשולחנות ההומים.
החוק אומר כך>>>
בעל בית קפה/מזנון מזון (שווארמה/פלאפל וכו') יכול להציב שולחנות וכסאות מחוץ לבית הקפה בתנאי שהצבת השולחנות והכיסאות אינו מהווה גורם מפריע לתנועת ההולכים והשבים. זו גם הסיבה שהרבה קיוסקים או במשם הנוכחי "פיצוציות" מוסיפים לשם שלהם את המילה "קפה", זאת כדי שיוכלו להציב שולחנות וכסאות מחוץ לבית העסק.
 
החוק אומר כך>>>
בעל בית קפה/מזנון מזון (שווארמה/פלאפל וכו') יכול להציב שולחנות וכסאות מחוץ לבית הקפה בתנאי שהצבת השולחנות והכיסאות אינו מהווה גורם מפריע לתנועת ההולכים והשבים. זו גם הסיבה שהרבה קיוסקים או במשם הנוכחי "פיצוציות" מוסיפים לשם שלהם את המילה "קפה", זאת כדי שיוכלו להציב שולחנות וכסאות מחוץ לבית העסק.
זו בדיוק הנקודה הבעייתית!
כשיש מדרכה וכביש, ברור שצריך להשאיר מקום למעבר על המדרכה. כשיש מדרחוב, בעלי העסקים יטענו בתמימות שיש מספיק מקום למי שרוצה לעבור . צריך כללים ברורים בנושא. אגב, אני ממש לא סומך על העירייה בנושא זה, אא"כ הקנסות יהיו גבוהים ואז ישתלם לשלוח פקח בשכר מינימום.
 

raminec

New member
זו בדיוק הנקודה הבעייתית!
כשיש מדרכה וכביש, ברור שצריך להשאיר מקום למעבר על המדרכה. כשיש מדרחוב, בעלי העסקים יטענו בתמימות שיש מספיק מקום למי שרוצה לעבור . צריך כללים ברורים בנושא. אגב, אני ממש לא סומך על העירייה בנושא זה, אא"כ הקנסות יהיו גבוהים ואז ישתלם לשלוח פקח בשכר מינימום.
ולמה לדעתך הפקח צריך לעבוד תמורת שכר מינימום?
מאיפה הגיעה הדרישה הזו? למה שלא יעסיקו אותו במשכורת של 5000 ש"ח, אתה חושב שזה יפגע לו במוטיבציה? הסדר הציבורי ובטיחות העוברים והשבים בהחלט שווים יותר משכר מינימום. זה נכון ללא שום קשר לכמה כסף יכנס לקופת העיריה מהקנסות. לא כל דבר צריך לראות דרך "החור שבגרוש". מעבר לזה, למה אתה חושב שהפקח צריך לעבוד ברח' יפו במשרה מלאה? פקח שיעשה "ויש" של שעה פעם ביום לא מספיק?
 
ולמה לדעתך הפקח צריך לעבוד תמורת שכר מינימום?
מאיפה הגיעה הדרישה הזו? למה שלא יעסיקו אותו במשכורת של 5000 ש"ח, אתה חושב שזה יפגע לו במוטיבציה? הסדר הציבורי ובטיחות העוברים והשבים בהחלט שווים יותר משכר מינימום. זה נכון ללא שום קשר לכמה כסף יכנס לקופת העיריה מהקנסות. לא כל דבר צריך לראות דרך "החור שבגרוש". מעבר לזה, למה אתה חושב שהפקח צריך לעבוד ברח' יפו במשרה מלאה? פקח שיעשה "ויש" של שעה פעם ביום לא מספיק?
אני לא חושב כלום
קרא שוב מה שכתבתי ותבין שאני באותה דעה איתך. אני לא סומך על העירייה לצערי כי הכל שם נמדד דרך החור של הגרוש ופקחים נשלחים דרך קבע רק אם זה משתלם לעירייה. הצמדות מעסיקים לשכר המינימום היא רעה חולה, הראוייה למחאה חברתית בפני עצמה.
 

דוד311

New member
החוק אומר כך>>>
בעל בית קפה/מזנון מזון (שווארמה/פלאפל וכו') יכול להציב שולחנות וכסאות מחוץ לבית הקפה בתנאי שהצבת השולחנות והכיסאות אינו מהווה גורם מפריע לתנועת ההולכים והשבים. זו גם הסיבה שהרבה קיוסקים או במשם הנוכחי "פיצוציות" מוסיפים לשם שלהם את המילה "קפה", זאת כדי שיוכלו להציב שולחנות וכסאות מחוץ לבית העסק.
יש מפות והוראות מפורטות של העירייה
מפת הצבת שולחנות וכסאות במדרחוב יפו https://www.jerusalem.muni.il/pages/Streets/Jaffa Street.jpg הוראות הצבת שולחנות וכיסאות במרחב הציבורי https://www.jerusalem.muni.il/jer_s...ub_id=28247&father_id=22347&BigFather=22347#1
 

coheori

New member
הרכבת הקלה בי-ם - שרשור לשבוע חדש.
בשבוע שעבר נפתחו מספר שרשורים בעניין הרכבת הקלה בעיר והיה ממש חבל שהם לא קובצו תחת כותרת אחת, כי היו בהם שאלות רבות שחזרו על עצמן וחלקם נעלמו בתהום הנשיה התפוזי. אז מי שיש לו שאלה או סתם משהו בנושא - מוזמן לשאול\לכתוב את זה כאן בתגובות!
שאלה לגבי הרכבות האחרונות
האם הרכבות שמגיעות לתחנות הקצה אחרי יציאת הרכבת האחרונה (כפי שמפורסמת ע"י סיטיפס) נשארות בתחנת הקצה במשך הלילה או חוזרות לדפו? אם הן חוזרות לדפו - מדוע הן לא אוספות נוסעים בדרך?
 
שאלה לגבי הרכבות האחרונות
האם הרכבות שמגיעות לתחנות הקצה אחרי יציאת הרכבת האחרונה (כפי שמפורסמת ע"י סיטיפס) נשארות בתחנת הקצה במשך הלילה או חוזרות לדפו? אם הן חוזרות לדפו - מדוע הן לא אוספות נוסעים בדרך?
אין לי מידע רשמי
אך בשבוע שעבר הגעתי להר הרצל מוקדם בבוקר ועמדו שם 3 או 4 רכבות שכנראה שהו שם בלילה.
 

tanj

New member
הרכבת הקלה בי-ם - שרשור לשבוע חדש.
בשבוע שעבר נפתחו מספר שרשורים בעניין הרכבת הקלה בעיר והיה ממש חבל שהם לא קובצו תחת כותרת אחת, כי היו בהם שאלות רבות שחזרו על עצמן וחלקם נעלמו בתהום הנשיה התפוזי. אז מי שיש לו שאלה או סתם משהו בנושא - מוזמן לשאול\לכתוב את זה כאן בתגובות!
התרשמות מנסיעה ברכבת הקלה
הייתי אתמול בירושלים לצורכי עבודה וביקור חברים והשתמשתי ברכבת לנסיעה אחת הלוך וחזור מתחנה מרכזית לכיכר ספרה וחזרה עד לשוק. עושה רושם שהירושלמים משתמשים ברכבת שלהם. הן היו מלאות עד אפס מקום כולל בעמידה. קל להעלות עגלות תינוקות מהרציף לרכבת בגלל הריצפה הנמוכה ונוח ונעים. הנסיעה השניה שלי היתה מהשוק לפסגת זאב, וחזרה מפסגת זאב לתחנה מרכזית. כאן נכנסת לידי ביטוי הבעייתיות של הרכבת הקלה והחסרונות שלה. הנסיעה איטית מאוד בגלל מפגעים בדרך- בעיקר הולכי רגל שמטיילים על הפסים (בעיקר במדרחוב יפו), מכוניות שחוסמות צמתים, ובנוסף לנסיעה איטית יש עצירות דחופות בגלל רמזורים ובגלל שהרכבת ממתינה יותר מדי זמן בכל תחנה. זמן הנסיעה ארוך מאוד מפסגת זאב לתחנה המרכזית. ארוך יותר מדי. כשעיתותך בידך זו נסיעה נעימה ומהנה, אבל בלחץ של זמן, זה קצת מתסכל לראות את האיטיות הזאת. ברור לי שכאשר ענין הרמזורים יתוקן, יהיה שיפור בזמן הנסיעה, אבל בינתיים זה המצב. האם יש רעיונות לצמצום זמן ההמתנה בתחנות?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה