ניראה כי ב-14 לספטמבר פריצת מנהרה מס' 2 ב-A1

מצב
הנושא נעול.

ymaluly

New member
ניראה כי ב-14 לספטמבר פריצת מנהרה מס' 2 ב-A1
לפי הערכות ביום רביעי ניראה כי המנהרה מספר 2 בקו הרכבת לירושלים תיפרץ לכיוון נחל יתלה. בתמונה ניתן ליראות את הרשתות וכן שקי החול שהונחו ע"מ למנוע פגיעה בקניון של נחל יתלה. המנהרה שתיפרץ היא הצפונית כאשר בשלב מאוחר יותר תיפרץ גם המנהרה הדרומית. בתמונה ניתן ליראות את פריצת הצינורות שנועדו למנוע קריסה של המנהרה בשלב הסופי. בדרך כלל לא נהוג לבצע פריצה שכזאת אך למען הירוקים מה לא עושים.
 

ymaluly

New member
ניראה כי ב-14 לספטמבר פריצת מנהרה מס' 2 ב-A1
לפי הערכות ביום רביעי ניראה כי המנהרה מספר 2 בקו הרכבת לירושלים תיפרץ לכיוון נחל יתלה. בתמונה ניתן ליראות את הרשתות וכן שקי החול שהונחו ע"מ למנוע פגיעה בקניון של נחל יתלה. המנהרה שתיפרץ היא הצפונית כאשר בשלב מאוחר יותר תיפרץ גם המנהרה הדרומית. בתמונה ניתן ליראות את פריצת הצינורות שנועדו למנוע קריסה של המנהרה בשלב הסופי. בדרך כלל לא נהוג לבצע פריצה שכזאת אך למען הירוקים מה לא עושים.
מבט על הכניסה למנהרה 3 והגשר מעל הקניון
 

ymaluly

New member
הפצע בצלע ההר מפריע לי פחות
ממה שקורה סביב העמודים.
בסיום העבודות הכל יראה אחרת
בסיום העבודות הכל יראה אחרת וניראה שכל הצעקות של הירוקים היו לשווא ורק נזק לירושלים הם גרמו גם בעיקוב פרויקט הרכבת וגם בעיכוב הרחבת כביש 1
 

amit1270

New member
בסיום העבודות הכל יראה אחרת
בסיום העבודות הכל יראה אחרת וניראה שכל הצעקות של הירוקים היו לשווא ורק נזק לירושלים הם גרמו גם בעיקוב פרויקט הרכבת וגם בעיכוב הרחבת כביש 1
נקווה לטוב
 

tanj

New member
בסיום העבודות הכל יראה אחרת
בסיום העבודות הכל יראה אחרת וניראה שכל הצעקות של הירוקים היו לשווא ורק נזק לירושלים הם גרמו גם בעיקוב פרויקט הרכבת וגם בעיכוב הרחבת כביש 1
עיכוב שידרוג כביש 1
נבלם כרגע בגלל אנשי מבשרת ושאר ישובי מטה יהודה הנמצאים לאורך הכביש. אבל שזה לא יפריע לאג'נדה שלך. אני ירוק ולא מתכחש לזה לרגע, ויצא לי לעיין בתוכנית לשידרוג והיא מאוד מצאה חן בעיני. יש שם גשר אקולוגי, טיפול בשפוכת עפר וחומרי בניה ליד קרית יערים ואבו גוש, גשר ומינהרה באיזור הקסטל ועמק מוצא. הגבהת רצפת העמק תצריך כריתת עצים שלי זה מאוד כואב אבל ההצעה היא ברובה ברת קיימא.
 

ymaluly

New member
עיכוב שידרוג כביש 1
נבלם כרגע בגלל אנשי מבשרת ושאר ישובי מטה יהודה הנמצאים לאורך הכביש. אבל שזה לא יפריע לאג'נדה שלך. אני ירוק ולא מתכחש לזה לרגע, ויצא לי לעיין בתוכנית לשידרוג והיא מאוד מצאה חן בעיני. יש שם גשר אקולוגי, טיפול בשפוכת עפר וחומרי בניה ליד קרית יערים ואבו גוש, גשר ומינהרה באיזור הקסטל ועמק מוצא. הגבהת רצפת העמק תצריך כריתת עצים שלי זה מאוד כואב אבל ההצעה היא ברובה ברת קיימא.
טעות אנשי מבשרת הפסידו בבג"צ והעבודות יחלו
 

ymaluly

New member
ניראה כי ב-14 לספטמבר פריצת מנהרה מס' 2 ב-A1
לפי הערכות ביום רביעי ניראה כי המנהרה מספר 2 בקו הרכבת לירושלים תיפרץ לכיוון נחל יתלה. בתמונה ניתן ליראות את הרשתות וכן שקי החול שהונחו ע"מ למנוע פגיעה בקניון של נחל יתלה. המנהרה שתיפרץ היא הצפונית כאשר בשלב מאוחר יותר תיפרץ גם המנהרה הדרומית. בתמונה ניתן ליראות את פריצת הצינורות שנועדו למנוע קריסה של המנהרה בשלב הסופי. בדרך כלל לא נהוג לבצע פריצה שכזאת אך למען הירוקים מה לא עושים.
מבט מתוך מנהרה 2 9 מטר לפני הפריצה
בתמונה ניתן לראות את קשת התמיכה המורכבת מ- 42 צינורות שהוחדרו לאורך הקטע האחרון של המנהרה ע"מ לשמש כתמיכה בשלב הפריצה. צינורות אלו נראים מבחוץ בתמונה הראשונה
 

kobi88l

New member
מבט מתוך מנהרה 2 9 מטר לפני הפריצה
בתמונה ניתן לראות את קשת התמיכה המורכבת מ- 42 צינורות שהוחדרו לאורך הקטע האחרון של המנהרה ע"מ לשמש כתמיכה בשלב הפריצה. צינורות אלו נראים מבחוץ בתמונה הראשונה
תודה רבה!
 

ymaluly

New member
מבט מתוך מנהרה 2 9 מטר לפני הפריצה
בתמונה ניתן לראות את קשת התמיכה המורכבת מ- 42 צינורות שהוחדרו לאורך הקטע האחרון של המנהרה ע"מ לשמש כתמיכה בשלב הפריצה. צינורות אלו נראים מבחוץ בתמונה הראשונה
אתמול ה- 13 לספטמבר ניפרצה המינהרה הצפונית
 

easylivin

New member
ניראה כי ב-14 לספטמבר פריצת מנהרה מס' 2 ב-A1
לפי הערכות ביום רביעי ניראה כי המנהרה מספר 2 בקו הרכבת לירושלים תיפרץ לכיוון נחל יתלה. בתמונה ניתן ליראות את הרשתות וכן שקי החול שהונחו ע"מ למנוע פגיעה בקניון של נחל יתלה. המנהרה שתיפרץ היא הצפונית כאשר בשלב מאוחר יותר תיפרץ גם המנהרה הדרומית. בתמונה ניתן ליראות את פריצת הצינורות שנועדו למנוע קריסה של המנהרה בשלב הסופי. בדרך כלל לא נהוג לבצע פריצה שכזאת אך למען הירוקים מה לא עושים.
בשעה טובה!
מקווה שהעניין יפורסם גם בתקשורת - בכל זאת, היסטוריה: משלימים מנהרה ראשונה בקטע ההררי של הקו.
 

amit1270

New member
ניראה כי ב-14 לספטמבר פריצת מנהרה מס' 2 ב-A1
לפי הערכות ביום רביעי ניראה כי המנהרה מספר 2 בקו הרכבת לירושלים תיפרץ לכיוון נחל יתלה. בתמונה ניתן ליראות את הרשתות וכן שקי החול שהונחו ע"מ למנוע פגיעה בקניון של נחל יתלה. המנהרה שתיפרץ היא הצפונית כאשר בשלב מאוחר יותר תיפרץ גם המנהרה הדרומית. בתמונה ניתן ליראות את פריצת הצינורות שנועדו למנוע קריסה של המנהרה בשלב הסופי. בדרך כלל לא נהוג לבצע פריצה שכזאת אך למען הירוקים מה לא עושים.
תודה רבה על התמונות
בהמשך לשת"פ המוצלח עם מנהלי הקו, תהיה נציגות של הפורום גם בטקס פריצת המנהרה.
 

raminec

New member
ניראה כי ב-14 לספטמבר פריצת מנהרה מס' 2 ב-A1
לפי הערכות ביום רביעי ניראה כי המנהרה מספר 2 בקו הרכבת לירושלים תיפרץ לכיוון נחל יתלה. בתמונה ניתן ליראות את הרשתות וכן שקי החול שהונחו ע"מ למנוע פגיעה בקניון של נחל יתלה. המנהרה שתיפרץ היא הצפונית כאשר בשלב מאוחר יותר תיפרץ גם המנהרה הדרומית. בתמונה ניתן ליראות את פריצת הצינורות שנועדו למנוע קריסה של המנהרה בשלב הסופי. בדרך כלל לא נהוג לבצע פריצה שכזאת אך למען הירוקים מה לא עושים.
לסייפא שלך יש נימה צורמת
הייתי אומר שהיא די לא במקום. לא עושים את זה למען הירוקים, עושים את זה למען איכות הסביבה. אין שום סיבה שלא יאמצו בישראל תקני איכות סביבה מחמירים המקובלים בכל העולם המערבי. במיוחד כאשר מדובר בערכי טבע נדירים. על כך שכל הפתח בנחל יתלה מיותר לחלוטין והצורך בו נוצר עקב חילוקי דיעות בין תושבי מבשרת ורכבת ישראל ואח"כ בין רכבת ישראל לבין החל"ט אין צורך להכביר במילים.
 

ymaluly

New member
לסייפא שלך יש נימה צורמת
הייתי אומר שהיא די לא במקום. לא עושים את זה למען הירוקים, עושים את זה למען איכות הסביבה. אין שום סיבה שלא יאמצו בישראל תקני איכות סביבה מחמירים המקובלים בכל העולם המערבי. במיוחד כאשר מדובר בערכי טבע נדירים. על כך שכל הפתח בנחל יתלה מיותר לחלוטין והצורך בו נוצר עקב חילוקי דיעות בין תושבי מבשרת ורכבת ישראל ואח"כ בין רכבת ישראל לבין החל"ט אין צורך להכביר במילים.
מי שבחר את המקום הזה היו הירוקים
מי שבחר את המקום הזה היו הירוקים ואת זה הם לא מפרסמים.
 

raminec

New member
מי שבחר את המקום הזה היו הירוקים
מי שבחר את המקום הזה היו הירוקים ואת זה הם לא מפרסמים.
זה ממש לא נכון ואין לי מושג על מה אתה מבסס
את ההצהרה הזו. הסיבה שבגללה הגיעו לנחל יתלה היא מחאתם של תושבי מבשרת שלא מוכנים שעשרות מטרים מתחת לביתם תעבור הרכבת. לכן הוסט תוואי הרכבת צפונה והינה אנחנו בנחל יתלה... רכבת ישראל לא בחרה את התוואי הנוכחי במקור וגם לא חברי מגמה ירוקה שהפגינו במשך שנים לקידום הקו המהיר לירושלים.
 

tanj

New member
זה ממש לא נכון ואין לי מושג על מה אתה מבסס
את ההצהרה הזו. הסיבה שבגללה הגיעו לנחל יתלה היא מחאתם של תושבי מבשרת שלא מוכנים שעשרות מטרים מתחת לביתם תעבור הרכבת. לכן הוסט תוואי הרכבת צפונה והינה אנחנו בנחל יתלה... רכבת ישראל לא בחרה את התוואי הנוכחי במקור וגם לא חברי מגמה ירוקה שהפגינו במשך שנים לקידום הקו המהיר לירושלים.
ואני הייתי אחד מהם
כשאתה (לא אתה רמי אלא זה שהגבת אליו) ישבת בבית וקיללת את הירוקים, אני הצטרפתי לכמה עשרות מתנדבים והחתמנו אלפי ירושלמים על עצומה למען הרכבת המהירה. שר התחבורה ,גם בעקבות הלחץ הציבורי, אישר לבסוף את A1 ולא את חלופת הקבלנים של אולמרט. התעקשות הרכבת על 2 מינהרות וגשר היא זו שעיכבה את הפרוייקט. הם הלכו עם הראש בקיר, ולא היו מוכנים לפשרה. מספיק לקרוא את פסיקת בית המשפט כדי להבין שניתן היה לתכנן זאת אחרת. שמורת נחל יתלה נפגעה בגלל העבודות, ולאחר שיקום נופי היא תיראה טוב יותר מאשר בתמונות העכשוויות אבל למה לפגוע בה מלכתחילה? זאת ועוד, למרות שאני ירוק, אני מודע בצורך בפיתוח תחבורתי ובייחוד רכבתי ולכן צריכות להיות פשרות. הפשרות המתאימות לסדר יום אקולוגי נקראות פיתוח בר קיימא. דוגמא טובה לכך היא התוכנית לשדרוג כביש 1. פגיעה מינימלית בנוף עם תשומת לב מירבית לאפקטים של פיתוח וסלילה על הסביבה ועל האנשים שגרים בסמוך לה.
 

ymaluly

New member
זה ממש לא נכון ואין לי מושג על מה אתה מבסס
את ההצהרה הזו. הסיבה שבגללה הגיעו לנחל יתלה היא מחאתם של תושבי מבשרת שלא מוכנים שעשרות מטרים מתחת לביתם תעבור הרכבת. לכן הוסט תוואי הרכבת צפונה והינה אנחנו בנחל יתלה... רכבת ישראל לא בחרה את התוואי הנוכחי במקור וגם לא חברי מגמה ירוקה שהפגינו במשך שנים לקידום הקו המהיר לירושלים.
איפה נחל יתלה ואיפה מבשרת שני מקומות שונים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה