בזיון חוזר מצד רכבת ישראל...?

מצב
הנושא נעול.

AlanSmith

New member
בזיון חוזר מצד רכבת ישראל...?
http://www.rail.co.il/HE/ISRTenders/Documents/מס_רכ_2011_14/חוזה.pdf שוב מפורסם מכרז לחנות מזון מהיר ברכבת ושוב במכרז לא יהא שום פיקוח על מחירי המוצרים. נמשיך לשלם 8 ש"ח על בקבוק מים קטן...
למה צריך פיקוח על המחירים שם?
כל עוד יש קולר (או איך שלא רושמים את זה) תקין בתחנת הרכבת אין צורך לקנות שם מים, וגם לא אוסרים להיכנס למתחם של התחנה ולרכבת עם אוכל ושתיה שמביאים מהבית או שקונים בחוץ. אני ממש לא מבין מה הבעיה פה. פיקוח על מחירים זה לא משהו שרכבת אמורה לדאוג לו לדעתי. מה שכן אנחנו כצרכנים נבונים צריכים להצטייד עם הדברים האלה מהבית כדי שלא נזרוק שם כסף. בתור אחד שנסע דיי הרבה ברכבת רק פעם אחת נאלצתי לקנות שם שתייה ביוקר, כי הייתי מיובש ולא דאגתי להביא איתי שתיה. אם רכבת ישראל הייתה אוסרת להיכנס לתחנות שלה עם מזון או שתיה שהבאנו מהבית זה היה ביזיון.
 

adf666

New member
למה צריך פיקוח על המחירים שם?
כל עוד יש קולר (או איך שלא רושמים את זה) תקין בתחנת הרכבת אין צורך לקנות שם מים, וגם לא אוסרים להיכנס למתחם של התחנה ולרכבת עם אוכל ושתיה שמביאים מהבית או שקונים בחוץ. אני ממש לא מבין מה הבעיה פה. פיקוח על מחירים זה לא משהו שרכבת אמורה לדאוג לו לדעתי. מה שכן אנחנו כצרכנים נבונים צריכים להצטייד עם הדברים האלה מהבית כדי שלא נזרוק שם כסף. בתור אחד שנסע דיי הרבה ברכבת רק פעם אחת נאלצתי לקנות שם שתייה ביוקר, כי הייתי מיובש ולא דאגתי להביא איתי שתיה. אם רכבת ישראל הייתה אוסרת להיכנס לתחנות שלה עם מזון או שתיה שהבאנו מהבית זה היה ביזיון.
שטויות.
אז למה באוניברסיטאות יש פיקוח והתערבות של אגודת הסטודנטים על מחירי מוצרים מסוימים? יש מחיר סביר ויש עושק. 8 שקל לבקבוק מים קטן זה עושק. גם ככה על קפה עושים שם איזה 700% רווח. עלות כוס קפה לחנות היא בסביבות החצי שקל (כמו במסעדות). וכמו שאמרתי, יש מוצרי בסיס מסוימים שעליהם ראוי שיהיה מחיר מקסימום.
 

AlanSmith

New member
שטויות.
אז למה באוניברסיטאות יש פיקוח והתערבות של אגודת הסטודנטים על מחירי מוצרים מסוימים? יש מחיר סביר ויש עושק. 8 שקל לבקבוק מים קטן זה עושק. גם ככה על קפה עושים שם איזה 700% רווח. עלות כוס קפה לחנות היא בסביבות החצי שקל (כמו במסעדות). וכמו שאמרתי, יש מוצרי בסיס מסוימים שעליהם ראוי שיהיה מחיר מקסימום.
ההבדל הוא שאגודת הסטודנטים מייצגים סטודנטים
ואילו רכבת ישראל לא מייצגת את נוסעיה, לכן כל עוד לא יהיה גוף ייצוגי שמייצג את נוסעי הרכבת וידרוש מהם סבסוד למים - סביר להניח שלא יהיה סבסוד למים. יש תחרות והתחרות נמדדת לפי ביקוש והיצע, ורכבת ישראל צריכה לדאוג למקסם את רווחיה וכל דרך שתבחר במסגרת חוקי מדינת ישראל היא לגיטימית. יש הבדל בין רווח גולמי לרווח נקי. מן הסתם 700% בהנחה שאין דמי שכירות, שאין הוצאות שכר עובדים ושאין שום הוצאות פחת על המכונות וכדו'. כל עוד אנשים מוכנים לשלם את המחיר מדובר במחיר סביר, אף אחד לא מת מזה שהוא לא שתה כוס קפה דווקא בתחנת רכבת איפה שמוכרים הכי יקר. מים יש קולרים ברוב התחנות (או בכולן) לפי מה שידוע לי מעבר לזה אפשר לקנות בדרך לתחנה או להביא מהבית. אני לא מבין למה ביזיון מבחינת גוף מסחרי שהוא מנסה להרוויח כמה שיותר כסף.
 

adf666

New member
ההבדל הוא שאגודת הסטודנטים מייצגים סטודנטים
ואילו רכבת ישראל לא מייצגת את נוסעיה, לכן כל עוד לא יהיה גוף ייצוגי שמייצג את נוסעי הרכבת וידרוש מהם סבסוד למים - סביר להניח שלא יהיה סבסוד למים. יש תחרות והתחרות נמדדת לפי ביקוש והיצע, ורכבת ישראל צריכה לדאוג למקסם את רווחיה וכל דרך שתבחר במסגרת חוקי מדינת ישראל היא לגיטימית. יש הבדל בין רווח גולמי לרווח נקי. מן הסתם 700% בהנחה שאין דמי שכירות, שאין הוצאות שכר עובדים ושאין שום הוצאות פחת על המכונות וכדו'. כל עוד אנשים מוכנים לשלם את המחיר מדובר במחיר סביר, אף אחד לא מת מזה שהוא לא שתה כוס קפה דווקא בתחנת רכבת איפה שמוכרים הכי יקר. מים יש קולרים ברוב התחנות (או בכולן) לפי מה שידוע לי מעבר לזה אפשר לקנות בדרך לתחנה או להביא מהבית. אני לא מבין למה ביזיון מבחינת גוף מסחרי שהוא מנסה להרוויח כמה שיותר כסף.
אז לפי שיטה זו..
מדוע הרכבת כגוף פרטי צריכה בכלל לעשות מכרז? שתסגור עסקה עם X ושותפיו שיתנו לה מחיר גבוהה והיא תחסוך גם את התשלום לעורכי הדין והבלאגן של לעבור על הצעות וכו' ותקבל רווח גבוה יותר.
 

elitrou

New member
אז לפי שיטה זו..
מדוע הרכבת כגוף פרטי צריכה בכלל לעשות מכרז? שתסגור עסקה עם X ושותפיו שיתנו לה מחיר גבוהה והיא תחסוך גם את התשלום לעורכי הדין והבלאגן של לעבור על הצעות וכו' ותקבל רווח גבוה יותר.
רכבת ישראל אינה גוף פרטי
ולכן היא כפופה לחוק חובת המכרזים.
 

jarondl

New member
ההבדל הוא שאגודת הסטודנטים מייצגים סטודנטים
ואילו רכבת ישראל לא מייצגת את נוסעיה, לכן כל עוד לא יהיה גוף ייצוגי שמייצג את נוסעי הרכבת וידרוש מהם סבסוד למים - סביר להניח שלא יהיה סבסוד למים. יש תחרות והתחרות נמדדת לפי ביקוש והיצע, ורכבת ישראל צריכה לדאוג למקסם את רווחיה וכל דרך שתבחר במסגרת חוקי מדינת ישראל היא לגיטימית. יש הבדל בין רווח גולמי לרווח נקי. מן הסתם 700% בהנחה שאין דמי שכירות, שאין הוצאות שכר עובדים ושאין שום הוצאות פחת על המכונות וכדו'. כל עוד אנשים מוכנים לשלם את המחיר מדובר במחיר סביר, אף אחד לא מת מזה שהוא לא שתה כוס קפה דווקא בתחנת רכבת איפה שמוכרים הכי יקר. מים יש קולרים ברוב התחנות (או בכולן) לפי מה שידוע לי מעבר לזה אפשר לקנות בדרך לתחנה או להביא מהבית. אני לא מבין למה ביזיון מבחינת גוף מסחרי שהוא מנסה להרוויח כמה שיותר כסף.
רכבת ישראל דווקא כן מייצגת את נוסעיה
רכבת ישראל היא חברה ממשלתית בבעלות האזרחים. לא חברה פרטית. מטרתה לשרת את צרכי התחבורה הישראליים, לא להרוויח כסף. "אני לא מבין למה ביזיון מבחינת גוף מסחרי שהוא מנסה להרוויח כמה שיותר כסף" הסיבה היא שזה לא גוף מסחרי. נכון שמכונות השתיה הם נושא שולי, אבל בכל זאת מדובר בשירות לאזרח, ועם קצת רצון הרכבת יכלה בהחלט להוריד מחירים.
 

down under

New member
רכבת ישראל דווקא כן מייצגת את נוסעיה
רכבת ישראל היא חברה ממשלתית בבעלות האזרחים. לא חברה פרטית. מטרתה לשרת את צרכי התחבורה הישראליים, לא להרוויח כסף. "אני לא מבין למה ביזיון מבחינת גוף מסחרי שהוא מנסה להרוויח כמה שיותר כסף" הסיבה היא שזה לא גוף מסחרי. נכון שמכונות השתיה הם נושא שולי, אבל בכל זאת מדובר בשירות לאזרח, ועם קצת רצון הרכבת יכלה בהחלט להוריד מחירים.
ראה את התשובה שנתתי לבחור
בכל העולם (ונסעתי בהמון מדינות ברכבת) המחירים של המזון והשתיה בתחנות הרכבת ובקיוסק שבתוך הרכבת עצמה (אם יש כזה) יותר יקר מאשר אם היית קונה זאת בקיוסק מחוץ לתחנה (ובטח ובטח שיותר זול מלקנות זאת במכולת בלב שכונת מגורים לא תיירותית באותה מדינה). אדם נמצא ברכבת לכל היותר שעתיים וחצי ביום (שעה ורבע לכל כוון). זה לא כזה קריטי אם הוא לא יקנה מזון ושתייה. אם הוא כל כך מזה רעב או הולך למות בצמא שיתכבד ויוציא מספר שקלים ויקנה כריך ופחית שתייה (או בקבוק מים מינרלים). זה ממש לא סוף העולם. זה לא כמו טיסה של 12 שעות שאין לך ברירה אלא לקנות אוכל במטוס (אני מדבר על האיזי ג'טס שבהם לא מחלקים "חינם" ארוחות וגם לא שתייה).
 

down under

New member
שטויות.
אז למה באוניברסיטאות יש פיקוח והתערבות של אגודת הסטודנטים על מחירי מוצרים מסוימים? יש מחיר סביר ויש עושק. 8 שקל לבקבוק מים קטן זה עושק. גם ככה על קפה עושים שם איזה 700% רווח. עלות כוס קפה לחנות היא בסביבות החצי שקל (כמו במסעדות). וכמו שאמרתי, יש מוצרי בסיס מסוימים שעליהם ראוי שיהיה מחיר מקסימום.
רוצה לשמוע על ההבדלים בין אוניברסיטה לרכבת?
בבקשה. לא הבדל אחד אלא רשימה ארוכה של הבדלים. 1. הקהל באונ' הוא בד"כ צעיר ועדיין לא משתכר היטב או לא משתכר בכלל. לעומת זאת הנוסעים ברכבת לפחות 40% הם אנשים שמרוויחים לפחות סביב השכר הממוצע במשק. 2. משך הזמן שאדם ממוצע נמצא ברכבת, בתחנה ו/או בתוך הקרונות, הוא סדר גודל של בין 15 דקות לשעתיים בלבד. באונ' חלק עצום מן הסטודנטים נמצאים 5 עד 12 שעות ביום. אין להם ברירה אלא לאכול ולשתות שם. 3. האונ' כן, לפחות משתדלת (במיוחד אגודת הסטודנטים), לייצג את הסטודנטים שלומדים בה. רכבת ישראל לא אמורה לייצג את נוסעיה. 4. בכל העולם מקובל שמחירי שתיה ומזון בתחנות רכבת גבוהים מהממוצע של אותה מדינה לעומת חנויות מכולת ורשתות שיווק. באותו כדור הארץ, קרי העולם, מקובל שבאוניברסיטאות המזון והמשקה זולים יותר מאשר בחנויות וברשתות השיווק שלא לדבר על השוואה לקיוסקים ולמסעדות באותה מדינה.
 

adf666

New member
רוצה לשמוע על ההבדלים בין אוניברסיטה לרכבת?
בבקשה. לא הבדל אחד אלא רשימה ארוכה של הבדלים. 1. הקהל באונ' הוא בד"כ צעיר ועדיין לא משתכר היטב או לא משתכר בכלל. לעומת זאת הנוסעים ברכבת לפחות 40% הם אנשים שמרוויחים לפחות סביב השכר הממוצע במשק. 2. משך הזמן שאדם ממוצע נמצא ברכבת, בתחנה ו/או בתוך הקרונות, הוא סדר גודל של בין 15 דקות לשעתיים בלבד. באונ' חלק עצום מן הסטודנטים נמצאים 5 עד 12 שעות ביום. אין להם ברירה אלא לאכול ולשתות שם. 3. האונ' כן, לפחות משתדלת (במיוחד אגודת הסטודנטים), לייצג את הסטודנטים שלומדים בה. רכבת ישראל לא אמורה לייצג את נוסעיה. 4. בכל העולם מקובל שמחירי שתיה ומזון בתחנות רכבת גבוהים מהממוצע של אותה מדינה לעומת חנויות מכולת ורשתות שיווק. באותו כדור הארץ, קרי העולם, מקובל שבאוניברסיטאות המזון והמשקה זולים יותר מאשר בחנויות וברשתות השיווק שלא לדבר על השוואה לקיוסקים ולמסעדות באותה מדינה.
ועדיין אני עומד על שאלתי.
מה מפריע לרכבת להכניס סעיף במכרז של מחיר מקסימום ל3-4 מוצרים בסיסים? כיצד הרכבת נפגעת מזה?
 

down under

New member
ועדיין אני עומד על שאלתי.
מה מפריע לרכבת להכניס סעיף במכרז של מחיר מקסימום ל3-4 מוצרים בסיסים? כיצד הרכבת נפגעת מזה?
מי אמר שהיא נפגעת?
היא רק לא חייבת לך את זה ואין שום סיבה שהיא תעשה זאת. הרכבת גם לא דואגת למיטות במוסדות לגמילה מסמים ולא דואגת לאספקת חיתולים לבתי יתומים.
 

tanj

New member
מי אמר שהיא נפגעת?
היא רק לא חייבת לך את זה ואין שום סיבה שהיא תעשה זאת. הרכבת גם לא דואגת למיטות במוסדות לגמילה מסמים ולא דואגת לאספקת חיתולים לבתי יתומים.
תשובה לא לענין
הרכבת כן שולטת על הזיכיון לקנטינות ומזנונים בתחנותיה. למרוח קצת גבינה בולגרית למריחה על לחם שחור ולשים עגבניה ומלפפון ולדרוש על זה 18 שקל זו חוצפה ממדרגה ראשונה. אין שום סיבה שאוכל ושתיה יעלו בתחנת רכבת יותר מאשר בתחנה מרכזית מקורה של אוטובוסים.
 

down under

New member
תשובה לא לענין
הרכבת כן שולטת על הזיכיון לקנטינות ומזנונים בתחנותיה. למרוח קצת גבינה בולגרית למריחה על לחם שחור ולשים עגבניה ומלפפון ולדרוש על זה 18 שקל זו חוצפה ממדרגה ראשונה. אין שום סיבה שאוכל ושתיה יעלו בתחנת רכבת יותר מאשר בתחנה מרכזית מקורה של אוטובוסים.
ואנשים לא חייבים לקנות שם אוכל
בתחנת רכבת אתה נמצא דקות אחדות. לא יקרה לך כלום אם לא תקנה שם אוכל ושתייה. בכל המקומות בעולם שהייתי בהם בתחנת רכבת (אנגליה [ולא רק לונדון], ספרד, פורטוגל, אוסטרליה, הולנד, צ'כיה, פרו, ארגנטינה) המחירים בתחנות היו יקרים יותר מאשר בקיוסקים בעיר (ובטח שיותר מאשר בחנויות מכולת שבעיר). אנו במדינה חופשית וכל מוצר שאיננו בפיקוח זכותו של המוכר לנסות למכור אותו במקסימום מחיר שהוא יכול. השתייה והאוכל בתחנות רכבת זה לא דבר שהוא הכרחי. זה לא אוניברסיטה שהסטודנטים נמצאים שם 5 עד 12 שעות ביממה והם חייבים לאכול ולשתות משהו. הרכבת זה גם לא מחנה צבאי שהחיילים נמצאים שם 10 שעות (אם זה בסיס פתוח) או 24 שעות (אם זה בסיס סגור).
 

adf666

New member
ואנשים לא חייבים לקנות שם אוכל
בתחנת רכבת אתה נמצא דקות אחדות. לא יקרה לך כלום אם לא תקנה שם אוכל ושתייה. בכל המקומות בעולם שהייתי בהם בתחנת רכבת (אנגליה [ולא רק לונדון], ספרד, פורטוגל, אוסטרליה, הולנד, צ'כיה, פרו, ארגנטינה) המחירים בתחנות היו יקרים יותר מאשר בקיוסקים בעיר (ובטח שיותר מאשר בחנויות מכולת שבעיר). אנו במדינה חופשית וכל מוצר שאיננו בפיקוח זכותו של המוכר לנסות למכור אותו במקסימום מחיר שהוא יכול. השתייה והאוכל בתחנות רכבת זה לא דבר שהוא הכרחי. זה לא אוניברסיטה שהסטודנטים נמצאים שם 5 עד 12 שעות ביממה והם חייבים לאכול ולשתות משהו. הרכבת זה גם לא מחנה צבאי שהחיילים נמצאים שם 10 שעות (אם זה בסיס פתוח) או 24 שעות (אם זה בסיס סגור).
אף אחד לא מבקש מהרכבת לסבסד מחירים
ואף אחד לא מצפה שפחית שתייה תמכר במחיר של סופרמרקט. יחד עם זאת אני לא מבין את ההתנגדות שלך לכך שבתנאי המכרז יהיו מחירי מקסימום על מוצרים מסוימים.
 

down under

New member
אף אחד לא מבקש מהרכבת לסבסד מחירים
ואף אחד לא מצפה שפחית שתייה תמכר במחיר של סופרמרקט. יחד עם זאת אני לא מבין את ההתנגדות שלך לכך שבתנאי המכרז יהיו מחירי מקסימום על מוצרים מסוימים.
כי אני תומך בכלכלה עד כמה שיותר
חופשית, בגבולות הסביר ועם תיקונים מינימליים שבמינימליים (עזרה לנכים, קשישים וכל מי שבאמת לא יכול לעבוד). את התחבורה הציבורית אני דווקא בעד לסבסד שכן בגדול ובמובהק זה תומך בפעילות המשקית של המדינה. אבל אני נגד התערבות במכרזים שכאלו. שכן מחירי פחיות קולה וכריכים זה עניין של כלכלה חופשית. זה לא מזון מסובסד לנכים או ניצולי שואה קשישים שצריך לסבסד להם את זה.
 

adf666

New member
כי אני תומך בכלכלה עד כמה שיותר
חופשית, בגבולות הסביר ועם תיקונים מינימליים שבמינימליים (עזרה לנכים, קשישים וכל מי שבאמת לא יכול לעבוד). את התחבורה הציבורית אני דווקא בעד לסבסד שכן בגדול ובמובהק זה תומך בפעילות המשקית של המדינה. אבל אני נגד התערבות במכרזים שכאלו. שכן מחירי פחיות קולה וכריכים זה עניין של כלכלה חופשית. זה לא מזון מסובסד לנכים או ניצולי שואה קשישים שצריך לסבסד להם את זה.
ומחיר הקוטג' זה לא כלכלה חופשית?
 

down under

New member
ומחיר הקוטג' זה לא כלכלה חופשית?
מה הקשר?
שהציבור יארגן מחאה א-לה מחאת הקוטג' שהצליחה ויגרום לבעלי הקיוסקים בתחנת הרכבת להוריד מחירים. שים לב, מחאת הקוטג' באה מן הציבור, ללא התערבות הממשלה, והפירמות הכלכליות (תנובה, שטראוס וטרה) הורידו מחירים. אני נגד זה שהמדינה תכפה עליהם להוריד מחירים.
 

adf666

New member
מה הקשר?
שהציבור יארגן מחאה א-לה מחאת הקוטג' שהצליחה ויגרום לבעלי הקיוסקים בתחנת הרכבת להוריד מחירים. שים לב, מחאת הקוטג' באה מן הציבור, ללא התערבות הממשלה, והפירמות הכלכליות (תנובה, שטראוס וטרה) הורידו מחירים. אני נגד זה שהמדינה תכפה עליהם להוריד מחירים.
טוב אני מניח שלא יצא מזה הרבה.
אני מקווה שמתישהו אתה תבין את העיוות של המצב הקיים.. אותו עיוות שקיים גם במסעדות שבהן כל לקוח *רשאי* לשלם אבטחה אך בפועל המאבטח המסכן לא רואה שקל מהתשלום הזה. לשמחתי, בתי חולים (חלקם), אוניברסיטאות ומשרדי ממשלה כבר קושרים מחירי מקסימום בהסכם ההתקשרות עם הזכיין. זה לא גורם לזכיין לפשוט רגל. רק במקום מחזור של 2 מליון, הוא עושה מחזור של 1.9 מליון. הוא עדיין מרוויח טוב ויפה ואנחנו עם פחות חור בכיס. לטעמי זה צודק.
 

טשאפק

New member
כי אני תומך בכלכלה עד כמה שיותר
חופשית, בגבולות הסביר ועם תיקונים מינימליים שבמינימליים (עזרה לנכים, קשישים וכל מי שבאמת לא יכול לעבוד). את התחבורה הציבורית אני דווקא בעד לסבסד שכן בגדול ובמובהק זה תומך בפעילות המשקית של המדינה. אבל אני נגד התערבות במכרזים שכאלו. שכן מחירי פחיות קולה וכריכים זה עניין של כלכלה חופשית. זה לא מזון מסובסד לנכים או ניצולי שואה קשישים שצריך לסבסד להם את זה.
חופש גדול אין פה
הואיל ויש רק זכיין אחד, והואיל והרבה מן הנוסעים הם בגדר קהל שבוי. לרכבת צריך להיות אינטרס שהמחיר יהיה נוח, זה חלק מחוויית הנסיעה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה