חוויה תחבורתית ל ובתוך ירושליים

מצב
הנושא נעול.

yovavon

New member
חוויה תחבורתית ל ובתוך ירושליים
ביום שישי האחרון נסעתי לירושליים ויכולתי קצת לחוות את הדעת על אמצאי וחברות תחבורה אחרים ממה שאני מכיר כאן בתל אביב את היום התחלנו בנסיעה ברכבת מתל אביב לירושליים, בצד החיובי: -נוף מדהים -סיבובים מרגשים - שירותים מגניבים - שקע טעינה מפתיע לנייד -נוחות נסיעה מופלאה אבל מה: - נסיעה איטית בטירוף אף אחד לא חשב על wifi - זמן נסיעה לא נורמלי למרות שמדובר ב 3 -4 עצירות עד ירושליים - צריך לעשות משהו עם הילדים בהצורחים האלו -תחנת סיום לא הגיונית בירושליים , אין שום זכר לתחבורה ציבורית נורמלית מן התחנה של מלחה והתחנה נראית כתחנת רפאים לאחר מכן המשכנו בשתי נסיעות באגד ירושליים, אחת ממלחה (אחרי הליכה מאומצת) לרחביה והשנייה מרחבייה למרכז העיר. הנהגים היו מאוד אדיבים והנחו אותנו בדיוק איפה לרדת , חבל שאין חופשי יומי אבל הטריק של 90 דק' מעבר הוא אחלה, מה שכן 10 דק' נסיעה באוטובוס עירוני ירושלמי גורמו לי להתגעגע לאוטובוסים החדשים והממוזגים היטב (לפחות בקווים שלי ) של דן. אחרי שסיימנו את עיניינינו במרכז העיר החלטנו לנסות את הדובדבן שבקצפת, הרכבת הקלה עד התחנה המרכזית (נסיעה של 4 תחנות ) בצד החיובי: - יש רכבת קלה בירושליים- לא דבר של מה בכך - הקרונות נקיים ומצוחצחים - מערכת הכריזה ברורה ונוחה - זה חינם עכשיו :) בצד הפחות חיובי: - אם היה פיגוע בתוך הקרון, ההדף היה ניספג בהמוני האנשים שצבאו איתנו את הקרון, צפיפות איומה ונוראית שבה לא ברור מי עולה ומי יורד ומתי , מפחיד ומסוכן. - אלמנט הרמזורים- קראתי שעדיין אין רמזורים שנותנים עדיפות לרכבת הקלה אבל לחוות את זה באופן אישי זה מגוחך בטירוף כל דקה הרכבת עוצרת לטובת רמזורות אחר וכל זה בנסיעה שעל הנייר אמורה לקחת כלום זמן לסיכום חויית הרכבת הקלה, רגשות מעורבים של כיף, היסטוריה ודוחק איום ונורא. בתחנה המרכזית לקחנו את הקו לרכבת מרכז בתל אביב אין מה לעשות עם כל הכבוד לרכבת ישראל הנסיעה באוטובוס היא 40 דק' פחות, אמנם צפוף אבל בסופו של דבר אתה מגיע ממש מהר. לסיכום, עברנו באותו היום כמה אמצעי תחבורה ציבוריים , אין ספק שהמערכת עובדת אבל חלקה כל כך לא יעיל ומסורבל שאני לא יכול לדמיין את עצמי עושה זאת מעבר לנסיעה חד פעמית אחת
 

darkshadow1

New member
חוויה תחבורתית ל ובתוך ירושליים
ביום שישי האחרון נסעתי לירושליים ויכולתי קצת לחוות את הדעת על אמצאי וחברות תחבורה אחרים ממה שאני מכיר כאן בתל אביב את היום התחלנו בנסיעה ברכבת מתל אביב לירושליים, בצד החיובי: -נוף מדהים -סיבובים מרגשים - שירותים מגניבים - שקע טעינה מפתיע לנייד -נוחות נסיעה מופלאה אבל מה: - נסיעה איטית בטירוף אף אחד לא חשב על wifi - זמן נסיעה לא נורמלי למרות שמדובר ב 3 -4 עצירות עד ירושליים - צריך לעשות משהו עם הילדים בהצורחים האלו -תחנת סיום לא הגיונית בירושליים , אין שום זכר לתחבורה ציבורית נורמלית מן התחנה של מלחה והתחנה נראית כתחנת רפאים לאחר מכן המשכנו בשתי נסיעות באגד ירושליים, אחת ממלחה (אחרי הליכה מאומצת) לרחביה והשנייה מרחבייה למרכז העיר. הנהגים היו מאוד אדיבים והנחו אותנו בדיוק איפה לרדת , חבל שאין חופשי יומי אבל הטריק של 90 דק' מעבר הוא אחלה, מה שכן 10 דק' נסיעה באוטובוס עירוני ירושלמי גורמו לי להתגעגע לאוטובוסים החדשים והממוזגים היטב (לפחות בקווים שלי ) של דן. אחרי שסיימנו את עיניינינו במרכז העיר החלטנו לנסות את הדובדבן שבקצפת, הרכבת הקלה עד התחנה המרכזית (נסיעה של 4 תחנות ) בצד החיובי: - יש רכבת קלה בירושליים- לא דבר של מה בכך - הקרונות נקיים ומצוחצחים - מערכת הכריזה ברורה ונוחה - זה חינם עכשיו :) בצד הפחות חיובי: - אם היה פיגוע בתוך הקרון, ההדף היה ניספג בהמוני האנשים שצבאו איתנו את הקרון, צפיפות איומה ונוראית שבה לא ברור מי עולה ומי יורד ומתי , מפחיד ומסוכן. - אלמנט הרמזורים- קראתי שעדיין אין רמזורים שנותנים עדיפות לרכבת הקלה אבל לחוות את זה באופן אישי זה מגוחך בטירוף כל דקה הרכבת עוצרת לטובת רמזורות אחר וכל זה בנסיעה שעל הנייר אמורה לקחת כלום זמן לסיכום חויית הרכבת הקלה, רגשות מעורבים של כיף, היסטוריה ודוחק איום ונורא. בתחנה המרכזית לקחנו את הקו לרכבת מרכז בתל אביב אין מה לעשות עם כל הכבוד לרכבת ישראל הנסיעה באוטובוס היא 40 דק' פחות, אמנם צפוף אבל בסופו של דבר אתה מגיע ממש מהר. לסיכום, עברנו באותו היום כמה אמצעי תחבורה ציבוריים , אין ספק שהמערכת עובדת אבל חלקה כל כך לא יעיל ומסורבל שאני לא יכול לדמיין את עצמי עושה זאת מעבר לנסיעה חד פעמית אחת
אין ויכוח על כך שקו הרכבת הקיים לירושלים,
הוא כישלון גמור עם זמן נסיעה לא הגיוני. בגלל זה משקיעים עכשיו 7 מיליארד ש"ח בהקמה של הקו החדש שאמור להפוך את הרכבת למתחרה שקולה לאוטובוסים ולרכב הפרטי.
 

amit1270

New member
חוויה תחבורתית ל ובתוך ירושליים
ביום שישי האחרון נסעתי לירושליים ויכולתי קצת לחוות את הדעת על אמצאי וחברות תחבורה אחרים ממה שאני מכיר כאן בתל אביב את היום התחלנו בנסיעה ברכבת מתל אביב לירושליים, בצד החיובי: -נוף מדהים -סיבובים מרגשים - שירותים מגניבים - שקע טעינה מפתיע לנייד -נוחות נסיעה מופלאה אבל מה: - נסיעה איטית בטירוף אף אחד לא חשב על wifi - זמן נסיעה לא נורמלי למרות שמדובר ב 3 -4 עצירות עד ירושליים - צריך לעשות משהו עם הילדים בהצורחים האלו -תחנת סיום לא הגיונית בירושליים , אין שום זכר לתחבורה ציבורית נורמלית מן התחנה של מלחה והתחנה נראית כתחנת רפאים לאחר מכן המשכנו בשתי נסיעות באגד ירושליים, אחת ממלחה (אחרי הליכה מאומצת) לרחביה והשנייה מרחבייה למרכז העיר. הנהגים היו מאוד אדיבים והנחו אותנו בדיוק איפה לרדת , חבל שאין חופשי יומי אבל הטריק של 90 דק' מעבר הוא אחלה, מה שכן 10 דק' נסיעה באוטובוס עירוני ירושלמי גורמו לי להתגעגע לאוטובוסים החדשים והממוזגים היטב (לפחות בקווים שלי ) של דן. אחרי שסיימנו את עיניינינו במרכז העיר החלטנו לנסות את הדובדבן שבקצפת, הרכבת הקלה עד התחנה המרכזית (נסיעה של 4 תחנות ) בצד החיובי: - יש רכבת קלה בירושליים- לא דבר של מה בכך - הקרונות נקיים ומצוחצחים - מערכת הכריזה ברורה ונוחה - זה חינם עכשיו :) בצד הפחות חיובי: - אם היה פיגוע בתוך הקרון, ההדף היה ניספג בהמוני האנשים שצבאו איתנו את הקרון, צפיפות איומה ונוראית שבה לא ברור מי עולה ומי יורד ומתי , מפחיד ומסוכן. - אלמנט הרמזורים- קראתי שעדיין אין רמזורים שנותנים עדיפות לרכבת הקלה אבל לחוות את זה באופן אישי זה מגוחך בטירוף כל דקה הרכבת עוצרת לטובת רמזורות אחר וכל זה בנסיעה שעל הנייר אמורה לקחת כלום זמן לסיכום חויית הרכבת הקלה, רגשות מעורבים של כיף, היסטוריה ודוחק איום ונורא. בתחנה המרכזית לקחנו את הקו לרכבת מרכז בתל אביב אין מה לעשות עם כל הכבוד לרכבת ישראל הנסיעה באוטובוס היא 40 דק' פחות, אמנם צפוף אבל בסופו של דבר אתה מגיע ממש מהר. לסיכום, עברנו באותו היום כמה אמצעי תחבורה ציבוריים , אין ספק שהמערכת עובדת אבל חלקה כל כך לא יעיל ומסורבל שאני לא יכול לדמיין את עצמי עושה זאת מעבר לנסיעה חד פעמית אחת
טוב לראות שיישמת את החתימה שלך
כמה הערות: 1. מתחנת הרכבת במלחה יש תחבורה ציבורית לרחבי העיר, אם כי לא לכל מקום (למרכז העיר כן, לא זוכר אם יש לרחביה). 2. גם בירושלים יש אוטובוסים חדישים וממוזגים. לא יודע במה נסעת. זה לא ממש מייצג. 3. כדי להימנע מצפיפות ברק"ל עדיף לנסוע לפני 10 בבוקר. לא כ"כ רלוונטי לגביך... 4. המצב הזה של נסיעה איטית וצפופה הוא תוצאה של כמה גורמים: סקרנות, חופש גדול (בעיקר של חרדים) ותדירות נמוכה. כל שלושת הגורמים הנ"ל ישתנו בקרוב.
 

amit1270

New member
טוב לראות שיישמת את החתימה שלך
כמה הערות: 1. מתחנת הרכבת במלחה יש תחבורה ציבורית לרחבי העיר, אם כי לא לכל מקום (למרכז העיר כן, לא זוכר אם יש לרחביה). 2. גם בירושלים יש אוטובוסים חדישים וממוזגים. לא יודע במה נסעת. זה לא ממש מייצג. 3. כדי להימנע מצפיפות ברק"ל עדיף לנסוע לפני 10 בבוקר. לא כ"כ רלוונטי לגביך... 4. המצב הזה של נסיעה איטית וצפופה הוא תוצאה של כמה גורמים: סקרנות, חופש גדול (בעיקר של חרדים) ותדירות נמוכה. כל שלושת הגורמים הנ"ל ישתנו בקרוב.
שכחתי את הסיבה החשובה ביותר...
נסיעות חינם..
 

david80

Member
חוויה תחבורתית ל ובתוך ירושליים
ביום שישי האחרון נסעתי לירושליים ויכולתי קצת לחוות את הדעת על אמצאי וחברות תחבורה אחרים ממה שאני מכיר כאן בתל אביב את היום התחלנו בנסיעה ברכבת מתל אביב לירושליים, בצד החיובי: -נוף מדהים -סיבובים מרגשים - שירותים מגניבים - שקע טעינה מפתיע לנייד -נוחות נסיעה מופלאה אבל מה: - נסיעה איטית בטירוף אף אחד לא חשב על wifi - זמן נסיעה לא נורמלי למרות שמדובר ב 3 -4 עצירות עד ירושליים - צריך לעשות משהו עם הילדים בהצורחים האלו -תחנת סיום לא הגיונית בירושליים , אין שום זכר לתחבורה ציבורית נורמלית מן התחנה של מלחה והתחנה נראית כתחנת רפאים לאחר מכן המשכנו בשתי נסיעות באגד ירושליים, אחת ממלחה (אחרי הליכה מאומצת) לרחביה והשנייה מרחבייה למרכז העיר. הנהגים היו מאוד אדיבים והנחו אותנו בדיוק איפה לרדת , חבל שאין חופשי יומי אבל הטריק של 90 דק' מעבר הוא אחלה, מה שכן 10 דק' נסיעה באוטובוס עירוני ירושלמי גורמו לי להתגעגע לאוטובוסים החדשים והממוזגים היטב (לפחות בקווים שלי ) של דן. אחרי שסיימנו את עיניינינו במרכז העיר החלטנו לנסות את הדובדבן שבקצפת, הרכבת הקלה עד התחנה המרכזית (נסיעה של 4 תחנות ) בצד החיובי: - יש רכבת קלה בירושליים- לא דבר של מה בכך - הקרונות נקיים ומצוחצחים - מערכת הכריזה ברורה ונוחה - זה חינם עכשיו :) בצד הפחות חיובי: - אם היה פיגוע בתוך הקרון, ההדף היה ניספג בהמוני האנשים שצבאו איתנו את הקרון, צפיפות איומה ונוראית שבה לא ברור מי עולה ומי יורד ומתי , מפחיד ומסוכן. - אלמנט הרמזורים- קראתי שעדיין אין רמזורים שנותנים עדיפות לרכבת הקלה אבל לחוות את זה באופן אישי זה מגוחך בטירוף כל דקה הרכבת עוצרת לטובת רמזורות אחר וכל זה בנסיעה שעל הנייר אמורה לקחת כלום זמן לסיכום חויית הרכבת הקלה, רגשות מעורבים של כיף, היסטוריה ודוחק איום ונורא. בתחנה המרכזית לקחנו את הקו לרכבת מרכז בתל אביב אין מה לעשות עם כל הכבוד לרכבת ישראל הנסיעה באוטובוס היא 40 דק' פחות, אמנם צפוף אבל בסופו של דבר אתה מגיע ממש מהר. לסיכום, עברנו באותו היום כמה אמצעי תחבורה ציבוריים , אין ספק שהמערכת עובדת אבל חלקה כל כך לא יעיל ומסורבל שאני לא יכול לדמיין את עצמי עושה זאת מעבר לנסיעה חד פעמית אחת
חסר יצירתיות בקו לירושלים:
רכבת טילטינג שמגיעה עד תחנת החאן תוך 50 דקות לא קיבלנו מסיבות כאלה ואחרות! שירותי מזנון\מסעדה ברכבת, ודברים אחרים שאוטובוסים אינם יכולים להציע - גם לא. אלא סתם "אוטובוס מסילתי" איטית ומשעממת (ופי כמה וכמה בשעות החשיכה).
 

yovavon

New member
חסר יצירתיות בקו לירושלים:
רכבת טילטינג שמגיעה עד תחנת החאן תוך 50 דקות לא קיבלנו מסיבות כאלה ואחרות! שירותי מזנון\מסעדה ברכבת, ודברים אחרים שאוטובוסים אינם יכולים להציע - גם לא. אלא סתם "אוטובוס מסילתי" איטית ומשעממת (ופי כמה וכמה בשעות החשיכה).
אבל עדיין יש בזה משהו מקסים
דוקא בגלל שזה לכאורה "לא מכאן"
 

david80

Member
אבל עדיין יש בזה משהו מקסים
דוקא בגלל שזה לכאורה "לא מכאן"
ולכן אני עושה כמוך:
בפעמים המעטות בהם אני מבקר בירושלים, אני עולה ברכבת בשעות אח"צ (שזה עדיף לי מאשר אוטובוס בכביש 1 הפקוק) ויורד באוטובוס בשעות המאוחרות בהם אין עומס תנועה.
 

קו 415

Active member
חוויה תחבורתית ל ובתוך ירושליים
ביום שישי האחרון נסעתי לירושליים ויכולתי קצת לחוות את הדעת על אמצאי וחברות תחבורה אחרים ממה שאני מכיר כאן בתל אביב את היום התחלנו בנסיעה ברכבת מתל אביב לירושליים, בצד החיובי: -נוף מדהים -סיבובים מרגשים - שירותים מגניבים - שקע טעינה מפתיע לנייד -נוחות נסיעה מופלאה אבל מה: - נסיעה איטית בטירוף אף אחד לא חשב על wifi - זמן נסיעה לא נורמלי למרות שמדובר ב 3 -4 עצירות עד ירושליים - צריך לעשות משהו עם הילדים בהצורחים האלו -תחנת סיום לא הגיונית בירושליים , אין שום זכר לתחבורה ציבורית נורמלית מן התחנה של מלחה והתחנה נראית כתחנת רפאים לאחר מכן המשכנו בשתי נסיעות באגד ירושליים, אחת ממלחה (אחרי הליכה מאומצת) לרחביה והשנייה מרחבייה למרכז העיר. הנהגים היו מאוד אדיבים והנחו אותנו בדיוק איפה לרדת , חבל שאין חופשי יומי אבל הטריק של 90 דק' מעבר הוא אחלה, מה שכן 10 דק' נסיעה באוטובוס עירוני ירושלמי גורמו לי להתגעגע לאוטובוסים החדשים והממוזגים היטב (לפחות בקווים שלי ) של דן. אחרי שסיימנו את עיניינינו במרכז העיר החלטנו לנסות את הדובדבן שבקצפת, הרכבת הקלה עד התחנה המרכזית (נסיעה של 4 תחנות ) בצד החיובי: - יש רכבת קלה בירושליים- לא דבר של מה בכך - הקרונות נקיים ומצוחצחים - מערכת הכריזה ברורה ונוחה - זה חינם עכשיו :) בצד הפחות חיובי: - אם היה פיגוע בתוך הקרון, ההדף היה ניספג בהמוני האנשים שצבאו איתנו את הקרון, צפיפות איומה ונוראית שבה לא ברור מי עולה ומי יורד ומתי , מפחיד ומסוכן. - אלמנט הרמזורים- קראתי שעדיין אין רמזורים שנותנים עדיפות לרכבת הקלה אבל לחוות את זה באופן אישי זה מגוחך בטירוף כל דקה הרכבת עוצרת לטובת רמזורות אחר וכל זה בנסיעה שעל הנייר אמורה לקחת כלום זמן לסיכום חויית הרכבת הקלה, רגשות מעורבים של כיף, היסטוריה ודוחק איום ונורא. בתחנה המרכזית לקחנו את הקו לרכבת מרכז בתל אביב אין מה לעשות עם כל הכבוד לרכבת ישראל הנסיעה באוטובוס היא 40 דק' פחות, אמנם צפוף אבל בסופו של דבר אתה מגיע ממש מהר. לסיכום, עברנו באותו היום כמה אמצעי תחבורה ציבוריים , אין ספק שהמערכת עובדת אבל חלקה כל כך לא יעיל ומסורבל שאני לא יכול לדמיין את עצמי עושה זאת מעבר לנסיעה חד פעמית אחת
הרכבת לירושלים נכון להיום
היום בחרתי לעלות לירושלים מבית שמש ברכבת שיוצאת ב11:46 (למרות שהיא מגיעה לתחנה כבר ב 11 וארבעים) לא היו בעיות בדרך.והרכבת הייתה בתפוסה כמעט מלאה (כ75%מהרכבת)בגלל משפחות שנסעו לגן חיות וגם אנשים שהחליטו לעלות לירושלים ברכבת.בגלל הריפוד הרכבת הגיעה לגן חיות 7 דקות לפני הזמן הרשמי שלו שלו"ז(12:24 במקום 12:31) ולתחנת מלחה 5 דקות לפני הזמן.בתחנת מלחה ירדו יחסית הרבה אנשים מהרכבת אולי זה בגלל החופש אבל זה היה נראה שיש אנשים שלוקחים את הרכבת באופן יום יומי כמעט. המסקנות שלי מהקו הם שרכבת ישראל צריכה להקטין משמעותית את הריפודים העבים מידי בלו"ז. וצריך שתהיה רכבת לירושלים כל שעה ולא כל שעתיים כמו שזה כיום.
 

david80

Member
הרכבת לירושלים נכון להיום
היום בחרתי לעלות לירושלים מבית שמש ברכבת שיוצאת ב11:46 (למרות שהיא מגיעה לתחנה כבר ב 11 וארבעים) לא היו בעיות בדרך.והרכבת הייתה בתפוסה כמעט מלאה (כ75%מהרכבת)בגלל משפחות שנסעו לגן חיות וגם אנשים שהחליטו לעלות לירושלים ברכבת.בגלל הריפוד הרכבת הגיעה לגן חיות 7 דקות לפני הזמן הרשמי שלו שלו"ז(12:24 במקום 12:31) ולתחנת מלחה 5 דקות לפני הזמן.בתחנת מלחה ירדו יחסית הרבה אנשים מהרכבת אולי זה בגלל החופש אבל זה היה נראה שיש אנשים שלוקחים את הרכבת באופן יום יומי כמעט. המסקנות שלי מהקו הם שרכבת ישראל צריכה להקטין משמעותית את הריפודים העבים מידי בלו"ז. וצריך שתהיה רכבת לירושלים כל שעה ולא כל שעתיים כמו שזה כיום.
אפשר לקצר עוד יותר אם הרכבת תיסע 160 קמ"ש
מת"א עד לבית שמש (אין כ"כ הרבה מגבלות בתוואי זה מבחינת סיבובים).
 
הרכבת לירושלים נכון להיום
היום בחרתי לעלות לירושלים מבית שמש ברכבת שיוצאת ב11:46 (למרות שהיא מגיעה לתחנה כבר ב 11 וארבעים) לא היו בעיות בדרך.והרכבת הייתה בתפוסה כמעט מלאה (כ75%מהרכבת)בגלל משפחות שנסעו לגן חיות וגם אנשים שהחליטו לעלות לירושלים ברכבת.בגלל הריפוד הרכבת הגיעה לגן חיות 7 דקות לפני הזמן הרשמי שלו שלו"ז(12:24 במקום 12:31) ולתחנת מלחה 5 דקות לפני הזמן.בתחנת מלחה ירדו יחסית הרבה אנשים מהרכבת אולי זה בגלל החופש אבל זה היה נראה שיש אנשים שלוקחים את הרכבת באופן יום יומי כמעט. המסקנות שלי מהקו הם שרכבת ישראל צריכה להקטין משמעותית את הריפודים העבים מידי בלו"ז. וצריך שתהיה רכבת לירושלים כל שעה ולא כל שעתיים כמו שזה כיום.
הרכבות לירושלים ובעיקר לגן החיות עמוסות
רק בגלל החופש הגדול. מסכימה שאיתך שרצוי להגדיל את התדירות ואת מהירות הנסיעה, אחרת זה קו שאף אחד לא ממש משתמש בו..
 

רוזהלי

New member
חוויה תחבורתית ל ובתוך ירושליים
ביום שישי האחרון נסעתי לירושליים ויכולתי קצת לחוות את הדעת על אמצאי וחברות תחבורה אחרים ממה שאני מכיר כאן בתל אביב את היום התחלנו בנסיעה ברכבת מתל אביב לירושליים, בצד החיובי: -נוף מדהים -סיבובים מרגשים - שירותים מגניבים - שקע טעינה מפתיע לנייד -נוחות נסיעה מופלאה אבל מה: - נסיעה איטית בטירוף אף אחד לא חשב על wifi - זמן נסיעה לא נורמלי למרות שמדובר ב 3 -4 עצירות עד ירושליים - צריך לעשות משהו עם הילדים בהצורחים האלו -תחנת סיום לא הגיונית בירושליים , אין שום זכר לתחבורה ציבורית נורמלית מן התחנה של מלחה והתחנה נראית כתחנת רפאים לאחר מכן המשכנו בשתי נסיעות באגד ירושליים, אחת ממלחה (אחרי הליכה מאומצת) לרחביה והשנייה מרחבייה למרכז העיר. הנהגים היו מאוד אדיבים והנחו אותנו בדיוק איפה לרדת , חבל שאין חופשי יומי אבל הטריק של 90 דק' מעבר הוא אחלה, מה שכן 10 דק' נסיעה באוטובוס עירוני ירושלמי גורמו לי להתגעגע לאוטובוסים החדשים והממוזגים היטב (לפחות בקווים שלי ) של דן. אחרי שסיימנו את עיניינינו במרכז העיר החלטנו לנסות את הדובדבן שבקצפת, הרכבת הקלה עד התחנה המרכזית (נסיעה של 4 תחנות ) בצד החיובי: - יש רכבת קלה בירושליים- לא דבר של מה בכך - הקרונות נקיים ומצוחצחים - מערכת הכריזה ברורה ונוחה - זה חינם עכשיו :) בצד הפחות חיובי: - אם היה פיגוע בתוך הקרון, ההדף היה ניספג בהמוני האנשים שצבאו איתנו את הקרון, צפיפות איומה ונוראית שבה לא ברור מי עולה ומי יורד ומתי , מפחיד ומסוכן. - אלמנט הרמזורים- קראתי שעדיין אין רמזורים שנותנים עדיפות לרכבת הקלה אבל לחוות את זה באופן אישי זה מגוחך בטירוף כל דקה הרכבת עוצרת לטובת רמזורות אחר וכל זה בנסיעה שעל הנייר אמורה לקחת כלום זמן לסיכום חויית הרכבת הקלה, רגשות מעורבים של כיף, היסטוריה ודוחק איום ונורא. בתחנה המרכזית לקחנו את הקו לרכבת מרכז בתל אביב אין מה לעשות עם כל הכבוד לרכבת ישראל הנסיעה באוטובוס היא 40 דק' פחות, אמנם צפוף אבל בסופו של דבר אתה מגיע ממש מהר. לסיכום, עברנו באותו היום כמה אמצעי תחבורה ציבוריים , אין ספק שהמערכת עובדת אבל חלקה כל כך לא יעיל ומסורבל שאני לא יכול לדמיין את עצמי עושה זאת מעבר לנסיעה חד פעמית אחת
חוויה תחבורתית
הרכבת מת"א לירושלים מאד איטית ובימי החופש היא די מלאה במשפחות שנהנות לנסוע בה. בתחנת הרכבת בירושלים יש קווי אוטובוסים: 4, 6, 18 למרכז העיר וכן קו 24 לרחביה. מהתחנה המרכזית בירושלים יש קו 480 לת"א שיוצא כל 10 דקות.
 

רוזהלי

New member
חוויה תחבורתית
הרכבת מת"א לירושלים מאד איטית ובימי החופש היא די מלאה במשפחות שנהנות לנסוע בה. בתחנת הרכבת בירושלים יש קווי אוטובוסים: 4, 6, 18 למרכז העיר וכן קו 24 לרחביה. מהתחנה המרכזית בירושלים יש קו 480 לת"א שיוצא כל 10 דקות.
הנסיעה ברכבת
יקרה יותר מאשר הנסיעה באוטובוס. באוטובוס אני קונה כרטיסיה במחיר של 16 ש"ח לכל נסיעה. ברכבת - 22 ש"ח לנסיעה אחת. באוטובוס אשה מעל גיל 60 מקבלת הנחה של אזרח ותיק, ברכבת רק מעל גיל 62! גם ילדים נוסעים יותר בזול באוטובוס מאשר ברכבת.
 

david80

Member
הנסיעה ברכבת
יקרה יותר מאשר הנסיעה באוטובוס. באוטובוס אני קונה כרטיסיה במחיר של 16 ש"ח לכל נסיעה. ברכבת - 22 ש"ח לנסיעה אחת. באוטובוס אשה מעל גיל 60 מקבלת הנחה של אזרח ותיק, ברכבת רק מעל גיל 62! גם ילדים נוסעים יותר בזול באוטובוס מאשר ברכבת.
לא רק יקרה, צריך לשלם גם על אוטובוס ממלחה
ואין כרטיס מעבר. אולי כן בעתיד כשהרב-קו יכנס לשימוש ברכבת!
 

amit1270

New member
לא רק יקרה, צריך לשלם גם על אוטובוס ממלחה
ואין כרטיס מעבר. אולי כן בעתיד כשהרב-קו יכנס לשימוש ברכבת!
ואם אתה נוסע לגן החיות או לקניון מלחה
או לאיצטדיון טדי או לגן הטכנולוגי במלחה?
 

קו 415

Active member
חוויה תחבורתית ל ובתוך ירושליים
ביום שישי האחרון נסעתי לירושליים ויכולתי קצת לחוות את הדעת על אמצאי וחברות תחבורה אחרים ממה שאני מכיר כאן בתל אביב את היום התחלנו בנסיעה ברכבת מתל אביב לירושליים, בצד החיובי: -נוף מדהים -סיבובים מרגשים - שירותים מגניבים - שקע טעינה מפתיע לנייד -נוחות נסיעה מופלאה אבל מה: - נסיעה איטית בטירוף אף אחד לא חשב על wifi - זמן נסיעה לא נורמלי למרות שמדובר ב 3 -4 עצירות עד ירושליים - צריך לעשות משהו עם הילדים בהצורחים האלו -תחנת סיום לא הגיונית בירושליים , אין שום זכר לתחבורה ציבורית נורמלית מן התחנה של מלחה והתחנה נראית כתחנת רפאים לאחר מכן המשכנו בשתי נסיעות באגד ירושליים, אחת ממלחה (אחרי הליכה מאומצת) לרחביה והשנייה מרחבייה למרכז העיר. הנהגים היו מאוד אדיבים והנחו אותנו בדיוק איפה לרדת , חבל שאין חופשי יומי אבל הטריק של 90 דק' מעבר הוא אחלה, מה שכן 10 דק' נסיעה באוטובוס עירוני ירושלמי גורמו לי להתגעגע לאוטובוסים החדשים והממוזגים היטב (לפחות בקווים שלי ) של דן. אחרי שסיימנו את עיניינינו במרכז העיר החלטנו לנסות את הדובדבן שבקצפת, הרכבת הקלה עד התחנה המרכזית (נסיעה של 4 תחנות ) בצד החיובי: - יש רכבת קלה בירושליים- לא דבר של מה בכך - הקרונות נקיים ומצוחצחים - מערכת הכריזה ברורה ונוחה - זה חינם עכשיו :) בצד הפחות חיובי: - אם היה פיגוע בתוך הקרון, ההדף היה ניספג בהמוני האנשים שצבאו איתנו את הקרון, צפיפות איומה ונוראית שבה לא ברור מי עולה ומי יורד ומתי , מפחיד ומסוכן. - אלמנט הרמזורים- קראתי שעדיין אין רמזורים שנותנים עדיפות לרכבת הקלה אבל לחוות את זה באופן אישי זה מגוחך בטירוף כל דקה הרכבת עוצרת לטובת רמזורות אחר וכל זה בנסיעה שעל הנייר אמורה לקחת כלום זמן לסיכום חויית הרכבת הקלה, רגשות מעורבים של כיף, היסטוריה ודוחק איום ונורא. בתחנה המרכזית לקחנו את הקו לרכבת מרכז בתל אביב אין מה לעשות עם כל הכבוד לרכבת ישראל הנסיעה באוטובוס היא 40 דק' פחות, אמנם צפוף אבל בסופו של דבר אתה מגיע ממש מהר. לסיכום, עברנו באותו היום כמה אמצעי תחבורה ציבוריים , אין ספק שהמערכת עובדת אבל חלקה כל כך לא יעיל ומסורבל שאני לא יכול לדמיין את עצמי עושה זאת מעבר לנסיעה חד פעמית אחת
אגב
אני לא רוצה להרוס לך את החוויה, אבל כרטיס מעבר בתוך ירושלים עומד כרגע על 80 דקות ולא 90...
 

Ccyclist

Well-known member
חוויה תחבורתית ל ובתוך ירושליים
ביום שישי האחרון נסעתי לירושליים ויכולתי קצת לחוות את הדעת על אמצאי וחברות תחבורה אחרים ממה שאני מכיר כאן בתל אביב את היום התחלנו בנסיעה ברכבת מתל אביב לירושליים, בצד החיובי: -נוף מדהים -סיבובים מרגשים - שירותים מגניבים - שקע טעינה מפתיע לנייד -נוחות נסיעה מופלאה אבל מה: - נסיעה איטית בטירוף אף אחד לא חשב על wifi - זמן נסיעה לא נורמלי למרות שמדובר ב 3 -4 עצירות עד ירושליים - צריך לעשות משהו עם הילדים בהצורחים האלו -תחנת סיום לא הגיונית בירושליים , אין שום זכר לתחבורה ציבורית נורמלית מן התחנה של מלחה והתחנה נראית כתחנת רפאים לאחר מכן המשכנו בשתי נסיעות באגד ירושליים, אחת ממלחה (אחרי הליכה מאומצת) לרחביה והשנייה מרחבייה למרכז העיר. הנהגים היו מאוד אדיבים והנחו אותנו בדיוק איפה לרדת , חבל שאין חופשי יומי אבל הטריק של 90 דק' מעבר הוא אחלה, מה שכן 10 דק' נסיעה באוטובוס עירוני ירושלמי גורמו לי להתגעגע לאוטובוסים החדשים והממוזגים היטב (לפחות בקווים שלי ) של דן. אחרי שסיימנו את עיניינינו במרכז העיר החלטנו לנסות את הדובדבן שבקצפת, הרכבת הקלה עד התחנה המרכזית (נסיעה של 4 תחנות ) בצד החיובי: - יש רכבת קלה בירושליים- לא דבר של מה בכך - הקרונות נקיים ומצוחצחים - מערכת הכריזה ברורה ונוחה - זה חינם עכשיו :) בצד הפחות חיובי: - אם היה פיגוע בתוך הקרון, ההדף היה ניספג בהמוני האנשים שצבאו איתנו את הקרון, צפיפות איומה ונוראית שבה לא ברור מי עולה ומי יורד ומתי , מפחיד ומסוכן. - אלמנט הרמזורים- קראתי שעדיין אין רמזורים שנותנים עדיפות לרכבת הקלה אבל לחוות את זה באופן אישי זה מגוחך בטירוף כל דקה הרכבת עוצרת לטובת רמזורות אחר וכל זה בנסיעה שעל הנייר אמורה לקחת כלום זמן לסיכום חויית הרכבת הקלה, רגשות מעורבים של כיף, היסטוריה ודוחק איום ונורא. בתחנה המרכזית לקחנו את הקו לרכבת מרכז בתל אביב אין מה לעשות עם כל הכבוד לרכבת ישראל הנסיעה באוטובוס היא 40 דק' פחות, אמנם צפוף אבל בסופו של דבר אתה מגיע ממש מהר. לסיכום, עברנו באותו היום כמה אמצעי תחבורה ציבוריים , אין ספק שהמערכת עובדת אבל חלקה כל כך לא יעיל ומסורבל שאני לא יכול לדמיין את עצמי עושה זאת מעבר לנסיעה חד פעמית אחת
הרכבת על המסילה הישנה תמיד היתה נפקד-נוכח
גם כשתחנת החאן עדיין פעלה הרכבת במסילת השורק היתה חוויה תיירותית, חוויה חד פעמית שמראים לילדים רכבת. הקו מבית שמש לירושלים נפתח מחדש בגלל לחץ פוליטי שנבע מתקופת הזמן הארוכה שיקח לבנות את הקו הסטנדרטי (המכונה בטעות "מהיר" כשלא יהיה מהיר יותר ממסילת החוף) לבנייני האומה, ההערכות בפורום מדברות על 2020 והלאה כתאריך ראלי לפתיחתו. הרכבת הקלה מתפקדת כרגע עם חצי מהמערכים, ולכן הצפיפות. קשה לשפוט אם זה יהיה המצב בטווח הארוך, אבל אם גם בעת ההפעלה המלאה הרכבות תהיינה עמוסות האופציה הראליסטית היחידה שעומדת בפני סיטיפס היא לקנות עוד 23 יחידות ולהוסיף יחידה שלישית לכל מערך. זה יכריח הארכת תחנות, וגם הארכת תחנות תיפעוליות, אבל גם אם היתה עדיפות ברמזורים אי אפשר להריץ מספר הולך וגדל של רכבות שיתקע את שאר התנועה בצמתים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה