שאלות, ולא שאלות הכוונה

מצב
הנושא נעול.

eran2020

New member
שאלת תמונה, רכבת ישנה בצריף חדש?
התמונה לקוחה מדף זה באתר רכבת ישראל, סעיף 'בעליה לרכבת ובירידה מהרכבת'. מאיזו שנה לדעתכם צולמה התמונה? לא נראה לי הגיוני.. רכבת ישנה ברציף חדיש... אני עוד זוכר את הרכבת הזו מרציפי קרוואן בתחנת עכו.. :) אגב, סגירה אוטומטית של הדלתות.. פחח! :)
הייתי נותן כל הון בעולם
לנסוע שוב ברכבת כזאת. כשהייתי ילד ונסענו ברכבת הזאת לאירוע בחיפה, או לנופש בבית מלון בנהריה. אני זוכר היטב את הטלטלות של הרכבת, ואת הדלת בין קרון לקרון שהיינו פותחים וסוגרים, וכמובן את עגלת השתייה והחטיפים. פעם לנסוע ברכבת הייתה חוויה נעימה, בלי תקלות, בלי צפיפות, עם מושבים נוחים וחלונות שאפשר לפתוח אותם.
 

olli3

New member
מנהל
יצא ועליתי על הרכבת ללא כרטיס או שנאבד לי במק
עבר כרטיסן וביקש לראות כרטיס. מהו העונש לנוסע על דבר שכזה?
הבושה לכדי שייתפס?
זה נראה לי יותר מכל קנס כספי. יצא שהמכונה נתנה לי כרטיס מעבר לגשר הבורסה, אמרתי לעצמי, אם אני כבר פה... יאללה לחיפה :) אך, אבוי... ביציאה מהתחנה בפתח תקווה, כשלו מאמציי לצאת. וברצינות, היה איזשהו עניין שבו רצו לקבוע את הסכומים לגבי הסתננות לתח"צ. כי כיום כוחם של הסדרנים הן ברכבת והן בחברות האוטובוסים דל. לא יודע מה נסגר עם זה, מזמן דיברו על זה כאן.
 

raminec

New member
יצא ועליתי על הרכבת ללא כרטיס או שנאבד לי במק
עבר כרטיסן וביקש לראות כרטיס. מהו העונש לנוסע על דבר שכזה?
ביקורת כרטיסים
במהלך הנסיעה יבצע הפקח ביקורת כרטיסים. נוסע שאין ברשותו כרטיס המתאים ליעד יאלץ לשלם קנס הכפול מדמי הנסיעה, בנוסף לדמי הנסיעה המקוריים (סה"כ פי 3). http://www.rail.co.il/HE/support/Info/Pages/tips-summer.aspx
 
יצא ועליתי על הרכבת ללא כרטיס או שנאבד לי במק
עבר כרטיסן וביקש לראות כרטיס. מהו העונש לנוסע על דבר שכזה?
התשלום הוא קנס
מתוך האתר: במהלך הנסיעה יבצע הפקח ביקורת כרטיסים. נוסע שאין ברשותו כרטיס המתאים ליעד יאלץ לשלם קנס הכפול מדמי הנסיעה, בנוסף לדמי הנסיעה המקוריים (סה"כ פי 3).
 

amirv

New member
אתר "הקו החדש" ו"נתיבי איילון"
מדוע בתחתית עמוד הבית של אתר "הקו החדש" מופיע "© 2010 כל הזכויות שמורות לחברת נתיבי איילון" ? מה להם ולתח"צ?
חברת נתיבי איילון היא המתכננת
יש מחלקה בנתיבי איילון לתכנון תח"צ והיא אמונה על תכנון הרה-ארגון ב-12 השנה האחרונות ועל הוצאתו לפועל עכשיו.
 
שאלות, ולא שאלות הכוונה
מדוע יש אחה"צ מפרקית קבועה ב-51 על חשבון 82?
מדובר במפרקית שכולה מכוסה בפרסומת היחידה שלא עולה למפרסמים כסף (והמבין יבין...) חשבתי שזה היה חד פעמי אבל עכשיו אני רואה אותה באפן קבוע עם אותו נהג חדש כל אחה"צ בקו 51. לא שזה לא מוצדק לשים מפרקית בקו 51. אבל עם כל הכבוד, 82 לא מפרקי בבוקר (ויש הרבה כאלה בגלל 166) או אחה"צ זה פשוט סיוט. האם מישהו שוקל לשים בקו 51 מפרקיות ולכן בודקים את הביקוש? או שסתם יש סיבה אחרת?
 
מדוע יש אחה"צ מפרקית קבועה ב-51 על חשבון 82?
מדובר במפרקית שכולה מכוסה בפרסומת היחידה שלא עולה למפרסמים כסף (והמבין יבין...) חשבתי שזה היה חד פעמי אבל עכשיו אני רואה אותה באפן קבוע עם אותו נהג חדש כל אחה"צ בקו 51. לא שזה לא מוצדק לשים מפרקית בקו 51. אבל עם כל הכבוד, 82 לא מפרקי בבוקר (ויש הרבה כאלה בגלל 166) או אחה"צ זה פשוט סיוט. האם מישהו שוקל לשים בקו 51 מפרקיות ולכן בודקים את הביקוש? או שסתם יש סיבה אחרת?
זה הסידור של "דן נדל"ן"
 
שאלות, ולא שאלות הכוונה
שאלה בקשר לרכבת לנהריה
שלום, מקווה שפה זה המקום לשאול... היום נסעתי ברכבת לנהריה מכיוון צפון, ברכבת שהייתה אמורה להגיע ב-13:10. הגענו לתחנת עכו משהו כמו 5 דקות לפני 13:00, ואחרי שכל הנוסעים ירדו הרכבת המשיכה לעמוד בתחנה. עד כאן לא משהו מוזר כי זה קורה כל הזמן, הייתי בטוח שאנחנו מחכים שהרכבת מנהריה דרומה תעבור אותנו ותפנה לנו את המסילה ואז נמשיך, אבל אחרי כמה דקות היא עברה והמשכנו לעמוד. אחרי בערך 10 דקות בעכו מישהו עלה בכריזה והודיע לנוסעים שנפל עמוד חשמל על המסילה בין עכו לנהריה והרכבת תעמוד "לזמן בלתי מוגבל"... אחרי עוד 10 דקות הרכבת המשיכה צפונה והגענו לנהריה בערך ב-13:25 (אחרי שבינתיים בערך חצי מהאנשים שרצו לנהריה ירדו בעכו). בקיצור השאלה שלי היא - איך זה שנפל על המסילה עמוד חשמל ובכל זאת ראיתי את הרכבת דרומה עוברת אותנו בעכו? הרי יש רק מסילה אחת בקטע הזה לא? היא עברה בערך שתי דקות לפני שהודיעו את זה אז אני לא מבין מתי העמוד הספיק ליפול ואיך היא כן עברה, מה גם שכשהמשכנו לנהריה לא ראיתי אף סימנים של משהו מוזר ליד המסילה. ואם כבר אז עוד שאלה ברשותכם - מתי אמורים לסיים את העבודות לבניית מסילה כפולה עד נהריה? ומדוע לא מתכננים את הלו"ז של הרכבות ככה שלא יהיה מצב שהרכבת שמגיעה לנהריה צריכה לעמוד בעכו ולחכות שהרכבת דרומה תעבור? זה קורה לי כמעט כל נסיעה (אולי סתם יש לי מזל רע...
) ואני לא מבין מה הבעיה לתכנן את הלו"ז אחרת, הרי יש רק שתי רכבות בשעה מנהריה דרומה. תודה מראש וחג שמח.
 

easylivin

New member
שאלה בקשר לרכבת לנהריה
שלום, מקווה שפה זה המקום לשאול... היום נסעתי ברכבת לנהריה מכיוון צפון, ברכבת שהייתה אמורה להגיע ב-13:10. הגענו לתחנת עכו משהו כמו 5 דקות לפני 13:00, ואחרי שכל הנוסעים ירדו הרכבת המשיכה לעמוד בתחנה. עד כאן לא משהו מוזר כי זה קורה כל הזמן, הייתי בטוח שאנחנו מחכים שהרכבת מנהריה דרומה תעבור אותנו ותפנה לנו את המסילה ואז נמשיך, אבל אחרי כמה דקות היא עברה והמשכנו לעמוד. אחרי בערך 10 דקות בעכו מישהו עלה בכריזה והודיע לנוסעים שנפל עמוד חשמל על המסילה בין עכו לנהריה והרכבת תעמוד "לזמן בלתי מוגבל"... אחרי עוד 10 דקות הרכבת המשיכה צפונה והגענו לנהריה בערך ב-13:25 (אחרי שבינתיים בערך חצי מהאנשים שרצו לנהריה ירדו בעכו). בקיצור השאלה שלי היא - איך זה שנפל על המסילה עמוד חשמל ובכל זאת ראיתי את הרכבת דרומה עוברת אותנו בעכו? הרי יש רק מסילה אחת בקטע הזה לא? היא עברה בערך שתי דקות לפני שהודיעו את זה אז אני לא מבין מתי העמוד הספיק ליפול ואיך היא כן עברה, מה גם שכשהמשכנו לנהריה לא ראיתי אף סימנים של משהו מוזר ליד המסילה. ואם כבר אז עוד שאלה ברשותכם - מתי אמורים לסיים את העבודות לבניית מסילה כפולה עד נהריה? ומדוע לא מתכננים את הלו"ז של הרכבות ככה שלא יהיה מצב שהרכבת שמגיעה לנהריה צריכה לעמוד בעכו ולחכות שהרכבת דרומה תעבור? זה קורה לי כמעט כל נסיעה (אולי סתם יש לי מזל רע...
) ואני לא מבין מה הבעיה לתכנן את הלו"ז אחרת, הרי יש רק שתי רכבות בשעה מנהריה דרומה. תודה מראש וחג שמח.
בזמן האחרון לא חסרו תקלות מוזרות לכאורה...
ייתכן שהן קשורות לסכסוך בין העובדים להנהלה, וייתכן שלא. מי יודע... אבל מניסיון של שנים, דברים דומים כבר התרחשו בתקופות של חוסר שקט ברכבת, למשל בזמן חילופי מנכ"לים או כשמגיעה העת לחתום על הסכם קיבוצי חדש. (כמובן שייתכן שהיה זה צירוף מקרים שחזר על עצמו כמה פעמים - שלא יגידו שאני "משמיץ".
) אציין רק שלפעמים גם בימים כתיקונם, כשנגרם עיכוב לרכבת זה לא תמיד ברור לנוסע על מה ולמה. פשוט כי ככה זה: את התמונה המלאה רואים רק במרכז הבקרה, וגם מנהל התחנה לא תמיד יודע/יכול/רוצה/צריך לדווח הכל לנוסעים בזמן אמת. עבודות ההכפלה אמורות להסתיים ב-2012, ושדרוג תחנת נהריה כנראה מאוחר יותר (להערכתי לא לפני 2013) כי רק לא מזמן סיימו להכין ופירסמו את המכרז לשדרוגה. לגבי תכנון לו"ז על מסילה בודדת. לדעת רבים, דווקא לוקחים מקדמי בטחון גדולים מדי (מה שנקרא "ריפוד" בלוחות הזמנים, או במילים אחרות זמני המתנה ארוכים במפגשי רכבות כפי שתיארת). חשוב גם לזכור שכל עיכוב מכל סיבה באשר היא, יגרום לשרשרת עיכובים בקו. הפתרון היחיד בסופו של דבר: הכפלת המסילה, ושום משחקים עם הלו"ז לא באמת יעזרו למרות כל מאמץ, כפי שאנחנו רואים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה