כתב כלכליסט התנסה בנסיעות באוטובוסים בגוש דן

מצב
הנושא נעול.
הטיפש דוגם את התח"צ ערב הרפורמה...
הרי הרפורמה אמורה לפתור חלק מהבעיות.
אף אחד מהקווים שהוזכרו לא כלול ברפורמה!
אפילו לא אחד! כמו כן, אף אחת מהנסיעות שהוזכרו לא עוברת בתוך תל אביב, באחד הנת"צים שייפתחו (שיעילותם עדיין מוטלת בספק). כך שהכוונה מאד רלוונטית ומאד במקום.
 

olli3

New member
מנהל
אף אחד מהקווים שהוזכרו לא כלול ברפורמה!
אפילו לא אחד! כמו כן, אף אחת מהנסיעות שהוזכרו לא עוברת בתוך תל אביב, באחד הנת"צים שייפתחו (שיעילותם עדיין מוטלת בספק). כך שהכוונה מאד רלוונטית ומאד במקום.
70,84 ו149 זה לא תל אביב? 55/56 גם לא?
לא הבנתי למה הוא עלה על קו 70 ומאיפה בכלל ו84 אומנם לא ממש נוסע בת"א, אלא יוצא ממנה. על 149 הוא גם כתב והוא עלה עליו ממרכז ת"א. 55/56 לא עלה בת"א אבל עדיין. והוא גם דיבר על 37 כשהוא חזר לת"א.
 
70,84 ו149 זה לא תל אביב? 55/56 גם לא?
לא הבנתי למה הוא עלה על קו 70 ומאיפה בכלל ו84 אומנם לא ממש נוסע בת"א, אלא יוצא ממנה. על 149 הוא גם כתב והוא עלה עליו ממרכז ת"א. 55/56 לא עלה בת"א אבל עדיין. והוא גם דיבר על 37 כשהוא חזר לת"א.
נו, ואיזה מהקווים האלה הולך להשתנות עוד חודש?
אף אחד. אולי רק הקטע של 55, 56 ו-70 באבן גבירול, אם אכן יהיה נת"צ בקטע הזה, ובתנאי שהוא ייאכף כהלכה. פרט לכך לרה-ארגון אין שום השפעה על הקווים המוזכרים בכתבה, ולכן הטענה כאלו הכתבה לא רלוונטית היא טענה שקרית, טענה של אנשים שמסרבים בכוח להסתכל לאמת בעיניים. והאמת היא שהתחבורה הציבורית בארץ היא על הפנים.
 

olli3

New member
מנהל
נו, ואיזה מהקווים האלה הולך להשתנות עוד חודש?
אף אחד. אולי רק הקטע של 55, 56 ו-70 באבן גבירול, אם אכן יהיה נת"צ בקטע הזה, ובתנאי שהוא ייאכף כהלכה. פרט לכך לרה-ארגון אין שום השפעה על הקווים המוזכרים בכתבה, ולכן הטענה כאלו הכתבה לא רלוונטית היא טענה שקרית, טענה של אנשים שמסרבים בכוח להסתכל לאמת בעיניים. והאמת היא שהתחבורה הציבורית בארץ היא על הפנים.
אני התייחסתי רק לזה שהם נוסעים בת"א.
אין לי בעיה עם רלוונטיות הכתבה לפריפריה של גוש דן. אבל גם למה שהוא התכוון, לפחות מבחינת מחיר וכרטוס לשעה וחצי - יהיה שיפור. בן אדם שירצה לנסוע מהרצליה לפתח תקווה יוכל לעשות זאת באמצעות שני קווים, באותו המחיר וזה יצא לו יותר מהר. בן אדם שירצה להגיע מת"א לאיקאה לא יצטרך לנסוע בקו 84 המייגע. למרות שיש את 180 של ויאולה פעמיים ביום והוא קו ישיר לשם. בן אדם שירצה להגיע לאיקאה יוכל לקחת קווים מהירים כמו 303/310 ולהחליף בצומת עין הקורא לקו 22. או לקחת את 201 (פחות מומלץ) ולרדת ברכבת הראשונים ומשם לעלות על 22. חבל שאין כרטוס משותף גם לרכבת... בכל מקרה, יהיו פתרונות לאלו שירצו לבצע החלפות אוטובוסים גם לנסיעות שהוא בדק וזה מעולה.
 

amirv

New member
כתבה מצויינת!
יש אשם אחד עיקרי בכתבה
וזה הרכב הפרטי הרי רוב התלונות שלו הם על פקקים, ונסיעה מזדחלת במרכזי הערים. אם לא היו רכבים פרטיים בעולם (מד"ב) אזש הנסיעות לא היו מזדחלות, המעבר דרך מרכזי הערים היה יחסית מהיר, ולא היו אוטוסטראדות עוקפות שמוציאות את העיניים ליושבי האוטבוסים. למעשה זה מדרון חלקלק בו הרכב הפרטי דופק את התחבורה הציברוית, ומבריח יותר ויותר אנשים ממנה אליו, וכתוצאה מכך דופק אותה עוד יותר. וזה כבר שלושים שנה מדרדר ככה. הפתרון הוא כמובן "אפליה מתקנת" לטובת התחבורה הציבורית, ותשתיות איכותיות תומכות תח"צ גם על חשבון הרכב הפרטי. אני מקווה שהגלגל מתחיל להסתובב בכיוון הזה.
 

easylivin

New member
יש אשם אחד עיקרי בכתבה
וזה הרכב הפרטי הרי רוב התלונות שלו הם על פקקים, ונסיעה מזדחלת במרכזי הערים. אם לא היו רכבים פרטיים בעולם (מד"ב) אזש הנסיעות לא היו מזדחלות, המעבר דרך מרכזי הערים היה יחסית מהיר, ולא היו אוטוסטראדות עוקפות שמוציאות את העיניים ליושבי האוטבוסים. למעשה זה מדרון חלקלק בו הרכב הפרטי דופק את התחבורה הציברוית, ומבריח יותר ויותר אנשים ממנה אליו, וכתוצאה מכך דופק אותה עוד יותר. וזה כבר שלושים שנה מדרדר ככה. הפתרון הוא כמובן "אפליה מתקנת" לטובת התחבורה הציבורית, ותשתיות איכותיות תומכות תח"צ גם על חשבון הרכב הפרטי. אני מקווה שהגלגל מתחיל להסתובב בכיוון הזה.

כל מילה בסלע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה