חוויות נסיעה

  • פותח הנושא cwen
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

cwen

New member
חוויות נסיעה
הרפתקאות נסיעה מאתמול, והמסלול הטוב של 58
אתמול תכננתי לנסוע למקום מסוים ישר מהעבודה ולכן בניגוד להרגלי החלטתי לנסות לתפוס את קו 52 של 18:30 מהקניון. ב 18:10 הצטרפתי לעמית לעבודה שנסע לכיוון ו... נכנסנו לפקק. ענק. שכבר זמן רב לא נראה כמותו. לקח לנו לעבור את וולנברג בסביבות החצי שעה. כשהיינו קרובים למבצע קדש קיבלתי טלפון מחברה ששאלה איך להגיע מרכבת מרכז לאיזור כיכר רבין (אני מודיעין אוטובוסים של החברים). הסברתי לה, ואז היא הזכירה לי שיש היום אירוע שמתחיל ב 19:00 ששכחתי ממנו לגמרי. החלטתי לשנות כיוון. היה מאוחר מכדי לנסות לעלות על קו 12 (ולהחליף בהמשך ל 48 או אחד הקווים האחרים שעוברים בשדרות רוקח ולוקחים לאיזור) וביקשתי מהבחור שיוריד אותי על הגשר מול תחנת הרכבת בני ברק מתוך מטרה לעלות על 42 עד רכבת מרכז. בדיעבד זו היתה טעות, הייתי צריכה לנסוע עד הקניון ולעלות על 67 עד הבורסה. אבל הבנתי את זה רק אחרי שחיכיתי בתחנה, והשקפתי מלמעלה על כמות המכוניות האיומה שבפנחס רוזן מכל הכיוונים. הפעלתי את waze בטלפון וראיתי שממני וצפונה/מזרחה הכל סתום. לא זזים. הבנתי ש 42 כבר לא יגיע לעולם. השעה היתה כבר שש דקות לשבע בערך, אבל בדיוק בא קו 20 שנוסע עד האיזור של כיכר רבין גם כך. אבל הוא היה מלא וגדוש ואנשים היו דחוסים מלפנים והוא לא עצר. מיד אחריו בא 57. עליתי עליו מתוך תקווה לתפוס את 58 של שבע. בכיוון הזה הדרך היתה יחסית שפויה, ובדקה לשבע ירדתי מהאוטובוס בקניון. פרצתי בריצה לכיוון המסוף, כשהתקרבתי ראיתי ש 58 סוגר את הדלתות, נופפתי לנהג ביד, הוא ראה אותי ונופף בחזרה. עליתי בול בשבע. נהגים ממש נחמדים יש בקו 58
כבר ציינתי פעם כמה המסלול של 58 תוכנן ביעילות. הסיבוב ברוקח ובבורסה והכניסה לתחנת הרכבת דרך החניון עוקפים עומסי תנועה גדולים למרות שדרך הנסיעה ארוכה יותר ומתבטאים בזמן נסיעה קצר מהמקבילים שנוסעים על אבא הלל. כך היה גם הפעם. כשירדתי מהאוטובוס ברכבת והגעתי לתחנות של על פרשת דרכים התקרב לתחנה קו 20. כן, אותו קו 20 שלא עצר לי ברכבת בני ברק, זיהיתי את האנשים הדחוסים מלפנים, אותם אנשים! למזלי מיד אחריו בא קו 55 שהיה ריק למדי. פעם ראשונה שנסעתי באחד מהאוטובוסים האלה עם המדרגות. נראה לי מסוכן להפליא לאוטובוס עירוני להיות עם מדרגות באמצע. בדרך חזרה נסעתי ב 55 עם נהגת חביבה והיה לנו דיון מרתק על מתקן הרב קו ולמה לדעתה המכשיר של קווים טוב מהמכשיר של דן. ולחשוב שבבוקר עוד התלבטתי אם לרכוש חופשי חודשי ושקעתי בחישובים עם מחשבון.
 

אורי404

New member
חוויות נסיעה
על כביש 6 ונסיעה לחיפה/קריות וחזרה
השבוע יצאנו בסביבות 18:20 מאזור התעשיה הדרומי של בני ברק לחתונה בחיפה וחזרה. היעד הוא (אם אני לא טועה בשם) "ביג קריות" ובכל מקרה זה בגבול חיפה-קרית אתא. רחוב הסולל בחיפה. יצאנו מספר מכוניות. היו התלבטויות האם לנסוע דרך כביש 6 או לא. אני הייתי מבין ה'מתנגדים' ואמרתי, שנגיע בהבדל לא קטן דרך כביש החוף. הצעתי גם נסיעה דרך מנהרות הכרמל, אך זו נדחתה. לבסוף נסענו דרך כביש 6. חלק נסעו דרך כביש 4 למחלף מורשה והמשך לקסם ולכביש 6. אנו נסענו דרך מחלף נחשונים. בפועל הגענו באותו זמן. שעת יציאה: 18:20. הגעה דקות בודדות לפני 20:00. מבני ברק למחלף נחשונים עם הפקקים בכביש 471, זמן הנסיעה ארך כארבעים דקות. מכביש 6 הנסיעה זרמה במהירות קבועה. בכביש 471 נראית תחילתה של בנייה של גשרים. אולי המחלפים העתידיים? לא ראיתי שלטי פרויקט. אולי פספסתי. בהמשך יציאה במחלף עין-תות ונסיעה לכיוון יוקנעם לעבר חיפה. באזור יוקנעם-חיפה עוברים קרוב לתוואי רכבת העמק ושלוחת נשר. היה בהחלט נחמד לראות את זה. בתחום האוטובוסים, הופיעו בעיקר אוטובוסים של "אומני אקספרס". יש BMC פרברי, שבתמונות (למשל של מתן, המכונה "מאיט חלקיקים") נראה טוב. גם במציאות זהו אוטובוס יפה, לדעתי וכך גם יתר האוטובוסים שלהם. גם טוב היה לראות את הסקניות החדשות של "אגד" ואת נתיבי המטרונית (שראיתי גם בחזור). יצאנו אחרי 13:00 בוודאות. ככל הזכור לי סביבות 23:10-23:15. הצעתי, שלא ניסע דרך כביש 6 ואפילו לא דרך יוקנעם, אלא דרך חיפה התחתית. הסברתי, שאמנם זוהי לא דרך בינעירונית/מהירה. אבל, שמצד שני אין עיקוף דרך יוקנעם והסביבה ושבלילה התנועה זורמת. הנהג רק מסר לי, לשים לב היטב, שלא נעלה על מנהרות הכרמל בטעות. הבחנו היטב ונסענו דרך חיפה. בחזור נוסעים קרוב למסילת הרכבת ואיך נאמר; בהחלט היה לי טוב לראות רכבות מקרוב והרבה מסילות. אפשר גם לאמר, שהייתי מעדיף מרחקי נסיעה כאלה לנסוע ברכבת ולא בכלי תחבורה אחר. המשך הנסיעה בכביש 2 עד למחלף פולג לכביש 553. פנייה ימינה לכביש 4 לכיוון צומת רעננה-דרום, בו ירדתי והמשך הנסיעה של יתר החבר'ה. לצומת רעננה הגעתי כעבור שעה של נסיעה ב 0:15 הגעתי לצומת רעננה. קרוב לוודאי, שאחרי כרבע שעה הם הגיעו לאזור בני ברק. יוצא בזה הבדל של כמעט חצי שעה בין שתי הנסיעות, כאשר בכביש 6 נוסעים מהר יותר, מכביש 2. מה גם, שאילולא הנסיעה דרך צומת רעננה, הם יכלו להמשיך לעבר מחלף גלילות ומורשה ללא רמזורים ולחסוך זמן נסיעה.
 

אורי404

New member
על כביש 6 ונסיעה לחיפה/קריות וחזרה
השבוע יצאנו בסביבות 18:20 מאזור התעשיה הדרומי של בני ברק לחתונה בחיפה וחזרה. היעד הוא (אם אני לא טועה בשם) "ביג קריות" ובכל מקרה זה בגבול חיפה-קרית אתא. רחוב הסולל בחיפה. יצאנו מספר מכוניות. היו התלבטויות האם לנסוע דרך כביש 6 או לא. אני הייתי מבין ה'מתנגדים' ואמרתי, שנגיע בהבדל לא קטן דרך כביש החוף. הצעתי גם נסיעה דרך מנהרות הכרמל, אך זו נדחתה. לבסוף נסענו דרך כביש 6. חלק נסעו דרך כביש 4 למחלף מורשה והמשך לקסם ולכביש 6. אנו נסענו דרך מחלף נחשונים. בפועל הגענו באותו זמן. שעת יציאה: 18:20. הגעה דקות בודדות לפני 20:00. מבני ברק למחלף נחשונים עם הפקקים בכביש 471, זמן הנסיעה ארך כארבעים דקות. מכביש 6 הנסיעה זרמה במהירות קבועה. בכביש 471 נראית תחילתה של בנייה של גשרים. אולי המחלפים העתידיים? לא ראיתי שלטי פרויקט. אולי פספסתי. בהמשך יציאה במחלף עין-תות ונסיעה לכיוון יוקנעם לעבר חיפה. באזור יוקנעם-חיפה עוברים קרוב לתוואי רכבת העמק ושלוחת נשר. היה בהחלט נחמד לראות את זה. בתחום האוטובוסים, הופיעו בעיקר אוטובוסים של "אומני אקספרס". יש BMC פרברי, שבתמונות (למשל של מתן, המכונה "מאיט חלקיקים") נראה טוב. גם במציאות זהו אוטובוס יפה, לדעתי וכך גם יתר האוטובוסים שלהם. גם טוב היה לראות את הסקניות החדשות של "אגד" ואת נתיבי המטרונית (שראיתי גם בחזור). יצאנו אחרי 13:00 בוודאות. ככל הזכור לי סביבות 23:10-23:15. הצעתי, שלא ניסע דרך כביש 6 ואפילו לא דרך יוקנעם, אלא דרך חיפה התחתית. הסברתי, שאמנם זוהי לא דרך בינעירונית/מהירה. אבל, שמצד שני אין עיקוף דרך יוקנעם והסביבה ושבלילה התנועה זורמת. הנהג רק מסר לי, לשים לב היטב, שלא נעלה על מנהרות הכרמל בטעות. הבחנו היטב ונסענו דרך חיפה. בחזור נוסעים קרוב למסילת הרכבת ואיך נאמר; בהחלט היה לי טוב לראות רכבות מקרוב והרבה מסילות. אפשר גם לאמר, שהייתי מעדיף מרחקי נסיעה כאלה לנסוע ברכבת ולא בכלי תחבורה אחר. המשך הנסיעה בכביש 2 עד למחלף פולג לכביש 553. פנייה ימינה לכביש 4 לכיוון צומת רעננה-דרום, בו ירדתי והמשך הנסיעה של יתר החבר'ה. לצומת רעננה הגעתי כעבור שעה של נסיעה ב 0:15 הגעתי לצומת רעננה. קרוב לוודאי, שאחרי כרבע שעה הם הגיעו לאזור בני ברק. יוצא בזה הבדל של כמעט חצי שעה בין שתי הנסיעות, כאשר בכביש 6 נוסעים מהר יותר, מכביש 2. מה גם, שאילולא הנסיעה דרך צומת רעננה, הם יכלו להמשיך לעבר מחלף גלילות ומורשה ללא רמזורים ולחסוך זמן נסיעה.
כעבור יומיים חופש (בקשר לאוטובוסים ורכבות)
יומיים מאוחר יותר ביום רביעי היה לי יום חופש. הפעם זהו לא
, אלא גם קשור באופן ישיר יותר לאוטובוסים ולרכבות. היעד הראשון להפעם הוא אזור מכון מור בבני ברק. השעה אמורה להיות 10:00. הגעתי לתחנה המרכזית של כפר סבא, במטרה לנסוע בקו 567 של שעה 09:15. בשעות פנויות משך זמן הנסיעה הוא כחצי שעה. אני, רגיל בעיקר לנסוע ביום-יום בסביבות 06:30 בבוקר. חשבתי לתומי, שאחרי תשע בבוקר, אין כמעט פקקים. בתחנה המרכזית הייתי לפני 09:10. בפועל האוטובוס הגיע לתחנה המרכזית אחרי 09:20. יציאה באיחור קטן. בהמשך בכביש 4 ובתחילת בני ברק לא ממש זזנו. לתחנת מכון מור, הגענו כשלוש דקות לפני 10:00. הלכתי מהר והגעתי בזמן. היעד הבא הוא אזור רחוב פנחס רוזן. זמן פנוי היה ועברתי דרך גשר מבצע קדש. נזכר בקו הרכבת לכפר סבא. אותו קו, שממתין להכפלה מזה שנים רבות. אותו קו, שבטלו בו השנה נסיעות רבות וש'אחראי' לכך, שנוסעים לא מעטים עברו לשירות האוטובוסים של "אגד" ושל "מטרופולין". לפני תקופת מה, הסירו את אחת המסילות בתחנת בני ברק. מסילה עדיין חסרה שם. דווקא לכיוון מערב, נראה שהתקדמו מעט בהכפלה. יש מסילה עד הגשר הראשון. בשורה התחתונה יש עוד על מה לעבוד. בהמשך (אאל"ט מעט לפני שעה 13:00) הבחנתי ברכבת משא ארוכה נוסעת לכיוון מערב. ממשיכים באותו יום חופש. היעד הבא הוא אזור רמת אביב. מיניבוס של קו 3 הגיע. עליתי לנסיעה קצרצה עד לאזור רחוב צהל/צומת הפיל עם שלושה נוסעים עמי. מצומת הפיל המתנה ל572 של "אגד" או 24/45/127 של "דן". הגיע קו 24 ומגיעים לרמת אביב. מסיימים את היום, בכוונה לנסוע חזרה לכפר סבא. המתנתי ברחוב לבנון לקווים 24/49, באותו מסלול נסיעה קבוע שלי; נסיעה למחלף הכפר הירוק או מחלף מורשה. המשך בהחלפת אוטובוס לכפר סבא. המתנתי אחרי 18:30, שלרב מגיע קו 49 של שעה 18:25 מרמת אביב. לרב מגיע למחלף מורשה בסביבות 18:45-18:50. לכפר סבא מגיע לרב בסביבות 19:20 עם ההמתנה ל-149/567. הפעם ביום רביעי האחרון, בעקבות תאונת דרכים היו פקקי ענק. בבני אפרים ובדרך משה סנה, לא זזנו. כך גם בכביש 5. רק ב 19:30 הגעתי למחלף מורשה.
 

Golf Bravo

New member
על כביש 6 ונסיעה לחיפה/קריות וחזרה
השבוע יצאנו בסביבות 18:20 מאזור התעשיה הדרומי של בני ברק לחתונה בחיפה וחזרה. היעד הוא (אם אני לא טועה בשם) "ביג קריות" ובכל מקרה זה בגבול חיפה-קרית אתא. רחוב הסולל בחיפה. יצאנו מספר מכוניות. היו התלבטויות האם לנסוע דרך כביש 6 או לא. אני הייתי מבין ה'מתנגדים' ואמרתי, שנגיע בהבדל לא קטן דרך כביש החוף. הצעתי גם נסיעה דרך מנהרות הכרמל, אך זו נדחתה. לבסוף נסענו דרך כביש 6. חלק נסעו דרך כביש 4 למחלף מורשה והמשך לקסם ולכביש 6. אנו נסענו דרך מחלף נחשונים. בפועל הגענו באותו זמן. שעת יציאה: 18:20. הגעה דקות בודדות לפני 20:00. מבני ברק למחלף נחשונים עם הפקקים בכביש 471, זמן הנסיעה ארך כארבעים דקות. מכביש 6 הנסיעה זרמה במהירות קבועה. בכביש 471 נראית תחילתה של בנייה של גשרים. אולי המחלפים העתידיים? לא ראיתי שלטי פרויקט. אולי פספסתי. בהמשך יציאה במחלף עין-תות ונסיעה לכיוון יוקנעם לעבר חיפה. באזור יוקנעם-חיפה עוברים קרוב לתוואי רכבת העמק ושלוחת נשר. היה בהחלט נחמד לראות את זה. בתחום האוטובוסים, הופיעו בעיקר אוטובוסים של "אומני אקספרס". יש BMC פרברי, שבתמונות (למשל של מתן, המכונה "מאיט חלקיקים") נראה טוב. גם במציאות זהו אוטובוס יפה, לדעתי וכך גם יתר האוטובוסים שלהם. גם טוב היה לראות את הסקניות החדשות של "אגד" ואת נתיבי המטרונית (שראיתי גם בחזור). יצאנו אחרי 13:00 בוודאות. ככל הזכור לי סביבות 23:10-23:15. הצעתי, שלא ניסע דרך כביש 6 ואפילו לא דרך יוקנעם, אלא דרך חיפה התחתית. הסברתי, שאמנם זוהי לא דרך בינעירונית/מהירה. אבל, שמצד שני אין עיקוף דרך יוקנעם והסביבה ושבלילה התנועה זורמת. הנהג רק מסר לי, לשים לב היטב, שלא נעלה על מנהרות הכרמל בטעות. הבחנו היטב ונסענו דרך חיפה. בחזור נוסעים קרוב למסילת הרכבת ואיך נאמר; בהחלט היה לי טוב לראות רכבות מקרוב והרבה מסילות. אפשר גם לאמר, שהייתי מעדיף מרחקי נסיעה כאלה לנסוע ברכבת ולא בכלי תחבורה אחר. המשך הנסיעה בכביש 2 עד למחלף פולג לכביש 553. פנייה ימינה לכביש 4 לכיוון צומת רעננה-דרום, בו ירדתי והמשך הנסיעה של יתר החבר'ה. לצומת רעננה הגעתי כעבור שעה של נסיעה ב 0:15 הגעתי לצומת רעננה. קרוב לוודאי, שאחרי כרבע שעה הם הגיעו לאזור בני ברק. יוצא בזה הבדל של כמעט חצי שעה בין שתי הנסיעות, כאשר בכביש 6 נוסעים מהר יותר, מכביש 2. מה גם, שאילולא הנסיעה דרך צומת רעננה, הם יכלו להמשיך לעבר מחלף גלילות ומורשה ללא רמזורים ולחסוך זמן נסיעה.
תודה אורי
מסלול הגעה מועדף מאזור חדרה ודרומה ליעד מצפון לחיפה הוא עדיין בגדר תעלומה עבורי. את ה"טיולים" האלה אני עושה כמובן בבוקר ולא אחה"צ. בחודשים האחרונים נהגתי לנסוע דרך ואדי מילק (מחלף עין תות, יקנעם, יגור וצפונה לצומת סומך). נסיעה מפרכת, במיוחד בקטע שבין צומת יקנעם ליגור, שזה סיוט ממש בסביבות 08:00. השבוע החלטתי, מתוך אילוץ לנסוע דרך חיפה (מנהרת הכרמל) לכרמיאל. הגעתי 45 דקות לפני המועד שתכננתי ונדמה לי שחסכתי את דמי המנהרות בדלק. האם זה יעבוד תמיד? מי יודע?
 

amithi1

New member
תודה אורי
מסלול הגעה מועדף מאזור חדרה ודרומה ליעד מצפון לחיפה הוא עדיין בגדר תעלומה עבורי. את ה"טיולים" האלה אני עושה כמובן בבוקר ולא אחה"צ. בחודשים האחרונים נהגתי לנסוע דרך ואדי מילק (מחלף עין תות, יקנעם, יגור וצפונה לצומת סומך). נסיעה מפרכת, במיוחד בקטע שבין צומת יקנעם ליגור, שזה סיוט ממש בסביבות 08:00. השבוע החלטתי, מתוך אילוץ לנסוע דרך חיפה (מנהרת הכרמל) לכרמיאל. הגעתי 45 דקות לפני המועד שתכננתי ונדמה לי שחסכתי את דמי המנהרות בדלק. האם זה יעבוד תמיד? מי יודע?
מבחינת זמן אני מעריך שנסיעה ממנהרות הכרמל
מהירה יותר ברוב שעות היום מאשר נסיעה דרך ואדי מילק. גם המרחק קטן יותר וגם כביש החוף מהיר יותר מאשר ואדי מילק ובהמשך לכיוון סומך. מבחינת דלק אני לא בטוח שמחיר הדלק מקזז את מחיר הנסיעה במנהרות, אבל היות ולזמן הנסיעה יש מחיר שלא ניתן לכמת בכסף (וגם מחיר עקיף שקשה לאמוד כגון הפחתת הבלאי לרכב) אני מניח שנסיעה מהמנהרות עשויה להיות יותר משתלמת בשעות העומס.
 

mastertheknife

New member
תודה אורי
מסלול הגעה מועדף מאזור חדרה ודרומה ליעד מצפון לחיפה הוא עדיין בגדר תעלומה עבורי. את ה"טיולים" האלה אני עושה כמובן בבוקר ולא אחה"צ. בחודשים האחרונים נהגתי לנסוע דרך ואדי מילק (מחלף עין תות, יקנעם, יגור וצפונה לצומת סומך). נסיעה מפרכת, במיוחד בקטע שבין צומת יקנעם ליגור, שזה סיוט ממש בסביבות 08:00. השבוע החלטתי, מתוך אילוץ לנסוע דרך חיפה (מנהרת הכרמל) לכרמיאל. הגעתי 45 דקות לפני המועד שתכננתי ונדמה לי שחסכתי את דמי המנהרות בדלק. האם זה יעבוד תמיד? מי יודע?
מחדרה לחיפה
אם אתה מחפש נוף, אין כמו לנסוע מחדרה לחיפה דרך כביש 4. בין צומת פרדיס לטירת הכרמל כביש 4 הוא כביש עם נתיב אחד לכל כיוון. זהו קטע רגוע, לא עמוס במיוחד עם הרבה ירוק מצידיו. זה מרגיש כאילו חזרת 30 שנה אחורה כי היום רוב הכבישים הראשיים עם הנתיב אחד לכל כיוון דיי עמוסים. רק דעתי כמובן..
 

mastertheknife

New member
מחדרה לחיפה
אם אתה מחפש נוף, אין כמו לנסוע מחדרה לחיפה דרך כביש 4. בין צומת פרדיס לטירת הכרמל כביש 4 הוא כביש עם נתיב אחד לכל כיוון. זהו קטע רגוע, לא עמוס במיוחד עם הרבה ירוק מצידיו. זה מרגיש כאילו חזרת 30 שנה אחורה כי היום רוב הכבישים הראשיים עם הנתיב אחד לכל כיוון דיי עמוסים. רק דעתי כמובן..
אגב, גם היום עשיתי את הנסיעה הזאת
יציאה מחדרה ב7:45, הגעה לחיפה תוך כ45~ דקות והגעה חזרה לחדרה ב9:55 הקטע בין חדרה לצומת פרדיס הוא כביש מרומזר עם 2 נתיבים לכל כיוון. כל העבודות על הקטע הסתיימו פרט לאזור מחלף מעגן מיכאל ולצומת פרדיס שעוברת הרחבה כרגע. הכביש כמעט ריק. צפונה מפרדיס עד אזור טירת הכרמל הכביש אפילו עוד יותר ריק ורוב הנסיעה לא נסע אף אחד אחריי. כלי הרכב הוא קטנוע 125 סמ"ק, מהירות נסיעה של 90-110
 

amithi1

New member
על כביש 6 ונסיעה לחיפה/קריות וחזרה
השבוע יצאנו בסביבות 18:20 מאזור התעשיה הדרומי של בני ברק לחתונה בחיפה וחזרה. היעד הוא (אם אני לא טועה בשם) "ביג קריות" ובכל מקרה זה בגבול חיפה-קרית אתא. רחוב הסולל בחיפה. יצאנו מספר מכוניות. היו התלבטויות האם לנסוע דרך כביש 6 או לא. אני הייתי מבין ה'מתנגדים' ואמרתי, שנגיע בהבדל לא קטן דרך כביש החוף. הצעתי גם נסיעה דרך מנהרות הכרמל, אך זו נדחתה. לבסוף נסענו דרך כביש 6. חלק נסעו דרך כביש 4 למחלף מורשה והמשך לקסם ולכביש 6. אנו נסענו דרך מחלף נחשונים. בפועל הגענו באותו זמן. שעת יציאה: 18:20. הגעה דקות בודדות לפני 20:00. מבני ברק למחלף נחשונים עם הפקקים בכביש 471, זמן הנסיעה ארך כארבעים דקות. מכביש 6 הנסיעה זרמה במהירות קבועה. בכביש 471 נראית תחילתה של בנייה של גשרים. אולי המחלפים העתידיים? לא ראיתי שלטי פרויקט. אולי פספסתי. בהמשך יציאה במחלף עין-תות ונסיעה לכיוון יוקנעם לעבר חיפה. באזור יוקנעם-חיפה עוברים קרוב לתוואי רכבת העמק ושלוחת נשר. היה בהחלט נחמד לראות את זה. בתחום האוטובוסים, הופיעו בעיקר אוטובוסים של "אומני אקספרס". יש BMC פרברי, שבתמונות (למשל של מתן, המכונה "מאיט חלקיקים") נראה טוב. גם במציאות זהו אוטובוס יפה, לדעתי וכך גם יתר האוטובוסים שלהם. גם טוב היה לראות את הסקניות החדשות של "אגד" ואת נתיבי המטרונית (שראיתי גם בחזור). יצאנו אחרי 13:00 בוודאות. ככל הזכור לי סביבות 23:10-23:15. הצעתי, שלא ניסע דרך כביש 6 ואפילו לא דרך יוקנעם, אלא דרך חיפה התחתית. הסברתי, שאמנם זוהי לא דרך בינעירונית/מהירה. אבל, שמצד שני אין עיקוף דרך יוקנעם והסביבה ושבלילה התנועה זורמת. הנהג רק מסר לי, לשים לב היטב, שלא נעלה על מנהרות הכרמל בטעות. הבחנו היטב ונסענו דרך חיפה. בחזור נוסעים קרוב למסילת הרכבת ואיך נאמר; בהחלט היה לי טוב לראות רכבות מקרוב והרבה מסילות. אפשר גם לאמר, שהייתי מעדיף מרחקי נסיעה כאלה לנסוע ברכבת ולא בכלי תחבורה אחר. המשך הנסיעה בכביש 2 עד למחלף פולג לכביש 553. פנייה ימינה לכביש 4 לכיוון צומת רעננה-דרום, בו ירדתי והמשך הנסיעה של יתר החבר'ה. לצומת רעננה הגעתי כעבור שעה של נסיעה ב 0:15 הגעתי לצומת רעננה. קרוב לוודאי, שאחרי כרבע שעה הם הגיעו לאזור בני ברק. יוצא בזה הבדל של כמעט חצי שעה בין שתי הנסיעות, כאשר בכביש 6 נוסעים מהר יותר, מכביש 2. מה גם, שאילולא הנסיעה דרך צומת רעננה, הם יכלו להמשיך לעבר מחלף גלילות ומורשה ללא רמזורים ולחסוך זמן נסיעה.
על הסיקור
אבל ההשוואה בין נסיעה הלוך ביום ה' בסביבות השעה 18-19 לעומת נסיעה חזור בשעה 23:00 אינה רלוונטית. בימי ה' כביש החוף עמוס לכיוון צפון בשעות הצהריים עד אזור חבצלת השרון. אני כלל לא בטוח שנסיעה מבני ברק לחיפה דרך כביש החוף הייתה לוקחת פחות זמן, אבל קשה לדעת באופן ודאי. עוד אופציה שאולי הייתה יכולה לקצר את זמן הנסיעה מבני ברק היא נסיעה דרך כביש 4 ולא דרך כביש החוף - אמנם הרבה רמזורים אבל מנסיוני כאשר כביש החוף עמוס מאוד, עשויה דרך זו לארוך זמן קצר יותר - בעיקר מאז שהשלימו את ההפרדות המפלסיות בין חדרה לזכרון וכן הכפילו את הנתיבים בחלק מן הדרך. הטעות לגבי כביש 6 היא שאנשים לא מתחשבים בזמן הנסיעה אליו וממנו, אשר עשויה לבטל בחלק מן המסלולים את האטרקטיביות שלו. אם יעדכם היה עפולה/יקנעם או מזרחה יותר, אני מעריך שנסיעה דרך כביש 6 הייתה חוסכת לכם זמן רב לעומת נסיעה בכביש החוף.
 

אורי404

New member
על הסיקור
אבל ההשוואה בין נסיעה הלוך ביום ה' בסביבות השעה 18-19 לעומת נסיעה חזור בשעה 23:00 אינה רלוונטית. בימי ה' כביש החוף עמוס לכיוון צפון בשעות הצהריים עד אזור חבצלת השרון. אני כלל לא בטוח שנסיעה מבני ברק לחיפה דרך כביש החוף הייתה לוקחת פחות זמן, אבל קשה לדעת באופן ודאי. עוד אופציה שאולי הייתה יכולה לקצר את זמן הנסיעה מבני ברק היא נסיעה דרך כביש 4 ולא דרך כביש החוף - אמנם הרבה רמזורים אבל מנסיוני כאשר כביש החוף עמוס מאוד, עשויה דרך זו לארוך זמן קצר יותר - בעיקר מאז שהשלימו את ההפרדות המפלסיות בין חדרה לזכרון וכן הכפילו את הנתיבים בחלק מן הדרך. הטעות לגבי כביש 6 היא שאנשים לא מתחשבים בזמן הנסיעה אליו וממנו, אשר עשויה לבטל בחלק מן המסלולים את האטרקטיביות שלו. אם יעדכם היה עפולה/יקנעם או מזרחה יותר, אני מעריך שנסיעה דרך כביש 6 הייתה חוסכת לכם זמן רב לעומת נסיעה בכביש החוף.
מסכים עם דבריך, עמית.
סבירות, שאם היינו נוסעים מבני ברק לחיפה דרך כביש החוף או כביש 4, זמן הנסיעה היה צפוי להיות אפילו ארוך יותר, מאשר הנסיעה בכביש 6. מה, שכן רואים זה כיצד מצב התנועה בכבישים משפיע באופן משמעותי על זמן הנסיעה.
 

amithi1

New member
מסכים עם דבריך, עמית.
סבירות, שאם היינו נוסעים מבני ברק לחיפה דרך כביש החוף או כביש 4, זמן הנסיעה היה צפוי להיות אפילו ארוך יותר, מאשר הנסיעה בכביש 6. מה, שכן רואים זה כיצד מצב התנועה בכבישים משפיע באופן משמעותי על זמן הנסיעה.
אולי עוד מספר שמים תוכל לעשות את המסלול הזה
מתחנת "גשר קוקה קולה" באמצעות הרכבת שתוקם בתוואי של כביש 4
 

אורי404

New member
אולי עוד מספר שמים תוכל לעשות את המסלול הזה
מתחנת "גשר קוקה קולה" באמצעות הרכבת שתוקם בתוואי של כביש 4
בנסיעות בכביש 6 אני חושב הרבה על רכבת
כאשר נוסעים לכיוון דרום ועוברים ליד הקו המחודש לבאר שבע, אי אפשר (לדעתי) להתעלם מהמחשבה, שמוטב היה לפתח את רשת הרכבות. כך בנסיעה צפון. בנוגע לאותה נסיעה ספיצפית - מסילה באזור כביש 4 היא מן חלום רחוק. אני 'אסתפק' ברכבת מהירה מאזור חיפה לכפר סבא עם הקו העתידי דרך מסילת השרון: יוצא מאחת תחנות חיפה או הקריות לתחנת הרצליה. בהרצליה החלפת רכבת לכיוון תחנת נורדאו והגענו הביתה
.
 

mastertheknife

New member
בנסיעות בכביש 6 אני חושב הרבה על רכבת
כאשר נוסעים לכיוון דרום ועוברים ליד הקו המחודש לבאר שבע, אי אפשר (לדעתי) להתעלם מהמחשבה, שמוטב היה לפתח את רשת הרכבות. כך בנסיעה צפון. בנוגע לאותה נסיעה ספיצפית - מסילה באזור כביש 4 היא מן חלום רחוק. אני 'אסתפק' ברכבת מהירה מאזור חיפה לכפר סבא עם הקו העתידי דרך מסילת השרון: יוצא מאחת תחנות חיפה או הקריות לתחנת הרצליה. בהרצליה החלפת רכבת לכיוון תחנת נורדאו והגענו הביתה
.
או
קו חיפה ירושלים דרך המסילה המזרחית וירידה בתחנת כפר סבא צפון
 

אורי404

New member
או
קו חיפה ירושלים דרך המסילה המזרחית וירידה בתחנת כפר סבא צפון
מה, שבאתי לומר זה פיתוח רשת הרכבות
רכבת לכיוון אילת ורכבת לכיוון הגליל. זה עדיף מכל מיני כבישים מהירים אחרים. אולי לא על כולם, אבל וודאי, שעל רובם. לנסוע יותר מ-180 קמ"ש ברכבת בבטחה, לעומת ה-110 קמ"ש המותרים בכבישים המהירים השונים, שפחות בטוח בהם לנסוע במהירויות אלה ובוודאי, שבמהירויות גבוהות יותר.
 

mastertheknife

New member
מה, שבאתי לומר זה פיתוח רשת הרכבות
רכבת לכיוון אילת ורכבת לכיוון הגליל. זה עדיף מכל מיני כבישים מהירים אחרים. אולי לא על כולם, אבל וודאי, שעל רובם. לנסוע יותר מ-180 קמ"ש ברכבת בבטחה, לעומת ה-110 קמ"ש המותרים בכבישים המהירים השונים, שפחות בטוח בהם לנסוע במהירויות אלה ובוודאי, שבמהירויות גבוהות יותר.
רכבת לאילת זה חובה
רכבת כזו יכולה להוריד המון משאיות מסוכנות מכביש הערבה ותאפשר לישראל להתחרות בתעלת סואץ, מה שבעצם יכניס כסף למדינה.
 

אורי404

New member
רכבת לאילת זה חובה
רכבת כזו יכולה להוריד המון משאיות מסוכנות מכביש הערבה ותאפשר לישראל להתחרות בתעלת סואץ, מה שבעצם יכניס כסף למדינה.
לצערינו לא חושבים כך אנשי ה

הם מסתכלים על העלות הגבוהה לכאורה, מבלי לבדוק עובדות שונותץ בין העובדות מה, שכתבת וגם העובדה, שרכבת לאילת עתידה להיות כלי תחבורה טוב מאוד לנוסעים, מבחינת נוחות ומהירות, אם נשווה ליתר אמצעי התחבורה (מכוניות, אוטובוסים או מטוסים). לצד זה רכבת לאילת עשויה לפתח את העיר אילת, את התיירות באילת ולמעשה את התיירות בישראל.
 

mastertheknife

New member
לצערינו לא חושבים כך אנשי ה

הם מסתכלים על העלות הגבוהה לכאורה, מבלי לבדוק עובדות שונותץ בין העובדות מה, שכתבת וגם העובדה, שרכבת לאילת עתידה להיות כלי תחבורה טוב מאוד לנוסעים, מבחינת נוחות ומהירות, אם נשווה ליתר אמצעי התחבורה (מכוניות, אוטובוסים או מטוסים). לצד זה רכבת לאילת עשויה לפתח את העיר אילת, את התיירות באילת ולמעשה את התיירות בישראל.
רכבת לאילת זה גם השלב הראשון לפיתוח הנגב
 
על כביש 6 ונסיעה לחיפה/קריות וחזרה
השבוע יצאנו בסביבות 18:20 מאזור התעשיה הדרומי של בני ברק לחתונה בחיפה וחזרה. היעד הוא (אם אני לא טועה בשם) "ביג קריות" ובכל מקרה זה בגבול חיפה-קרית אתא. רחוב הסולל בחיפה. יצאנו מספר מכוניות. היו התלבטויות האם לנסוע דרך כביש 6 או לא. אני הייתי מבין ה'מתנגדים' ואמרתי, שנגיע בהבדל לא קטן דרך כביש החוף. הצעתי גם נסיעה דרך מנהרות הכרמל, אך זו נדחתה. לבסוף נסענו דרך כביש 6. חלק נסעו דרך כביש 4 למחלף מורשה והמשך לקסם ולכביש 6. אנו נסענו דרך מחלף נחשונים. בפועל הגענו באותו זמן. שעת יציאה: 18:20. הגעה דקות בודדות לפני 20:00. מבני ברק למחלף נחשונים עם הפקקים בכביש 471, זמן הנסיעה ארך כארבעים דקות. מכביש 6 הנסיעה זרמה במהירות קבועה. בכביש 471 נראית תחילתה של בנייה של גשרים. אולי המחלפים העתידיים? לא ראיתי שלטי פרויקט. אולי פספסתי. בהמשך יציאה במחלף עין-תות ונסיעה לכיוון יוקנעם לעבר חיפה. באזור יוקנעם-חיפה עוברים קרוב לתוואי רכבת העמק ושלוחת נשר. היה בהחלט נחמד לראות את זה. בתחום האוטובוסים, הופיעו בעיקר אוטובוסים של "אומני אקספרס". יש BMC פרברי, שבתמונות (למשל של מתן, המכונה "מאיט חלקיקים") נראה טוב. גם במציאות זהו אוטובוס יפה, לדעתי וכך גם יתר האוטובוסים שלהם. גם טוב היה לראות את הסקניות החדשות של "אגד" ואת נתיבי המטרונית (שראיתי גם בחזור). יצאנו אחרי 13:00 בוודאות. ככל הזכור לי סביבות 23:10-23:15. הצעתי, שלא ניסע דרך כביש 6 ואפילו לא דרך יוקנעם, אלא דרך חיפה התחתית. הסברתי, שאמנם זוהי לא דרך בינעירונית/מהירה. אבל, שמצד שני אין עיקוף דרך יוקנעם והסביבה ושבלילה התנועה זורמת. הנהג רק מסר לי, לשים לב היטב, שלא נעלה על מנהרות הכרמל בטעות. הבחנו היטב ונסענו דרך חיפה. בחזור נוסעים קרוב למסילת הרכבת ואיך נאמר; בהחלט היה לי טוב לראות רכבות מקרוב והרבה מסילות. אפשר גם לאמר, שהייתי מעדיף מרחקי נסיעה כאלה לנסוע ברכבת ולא בכלי תחבורה אחר. המשך הנסיעה בכביש 2 עד למחלף פולג לכביש 553. פנייה ימינה לכביש 4 לכיוון צומת רעננה-דרום, בו ירדתי והמשך הנסיעה של יתר החבר'ה. לצומת רעננה הגעתי כעבור שעה של נסיעה ב 0:15 הגעתי לצומת רעננה. קרוב לוודאי, שאחרי כרבע שעה הם הגיעו לאזור בני ברק. יוצא בזה הבדל של כמעט חצי שעה בין שתי הנסיעות, כאשר בכביש 6 נוסעים מהר יותר, מכביש 2. מה גם, שאילולא הנסיעה דרך צומת רעננה, הם יכלו להמשיך לעבר מחלף גלילות ומורשה ללא רמזורים ולחסוך זמן נסיעה.
שים לב!
מצומת קרית אתא (מיקום האירוע) ועד למחלף זכרון-יעקב שעל כביש החוף, מרחק הנסיעה דומה עד כמעט זהה, בין אם תיסע דרך העיר התחתית בחיפה ובין אם תיסע דרך צומת יגור-תשבי-יקנעם-פרדיס: זה בסביבות ה-40 קילומטרים מכאן או מכאן, כאשר כמובן שעדיף דרך יקנעם וואדי מילק מפאת מיעוט רמזורים ותנועה עירונית לעומת העיר התחתית בחיפה, גם כאשר מדובר בשעות הלילה; באופן כללי יותר נוח לנהוג בכבישים המהירים. והנה, אני מעלה מחדש תמונה של BMC של אומני אקספרס
לילה טוב
 

אורי404

New member
שים לב!
מצומת קרית אתא (מיקום האירוע) ועד למחלף זכרון-יעקב שעל כביש החוף, מרחק הנסיעה דומה עד כמעט זהה, בין אם תיסע דרך העיר התחתית בחיפה ובין אם תיסע דרך צומת יגור-תשבי-יקנעם-פרדיס: זה בסביבות ה-40 קילומטרים מכאן או מכאן, כאשר כמובן שעדיף דרך יקנעם וואדי מילק מפאת מיעוט רמזורים ותנועה עירונית לעומת העיר התחתית בחיפה, גם כאשר מדובר בשעות הלילה; באופן כללי יותר נוח לנהוג בכבישים המהירים. והנה, אני מעלה מחדש תמונה של BMC של אומני אקספרס
לילה טוב
האמת היא, שלא ידעתי שהמרחקים שווים...
האם זה אומר, שלו היינו נוסעים דרך יוקנעם בחזור, זמן הנסיעה היה אפילו מתקצר? ולגבי האוטובוס -
. אליו התכוונתי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה