שאלות/תלונות על הרכבת

מצב
הנושא נעול.

פטנק

New member
שאלות/תלונות על הרכבת
למה הרכבת לא מנסה לקנות ליין הרכבהבארץלקרונות
אם המצרים בנו טנקים אז פה לא יוכולים לבנות קרונות זה יתן תעסוקה הציוד יתוחזק וישוקם בליין ותמיד יהיה רכש חדש וכמובן תעסוקה אני לא מתכוון להתקנת כיסאות ברמתא
 

seashel

New member
שאלות/תלונות על הרכבת
בעיה חדשה/קבוע ברכבת, בטוח אתם יודעים משהו...
הרכבת של 7:40 מנהריה לב"ש היא בדרך כלל מערכת של חמישה קרונועים (כלומר 15 יחידות). בעת האחרונה נהגו בימי ראשון לשלוח במקומה מערכת כפולה של דבל דק (כעשרה קרונות דבל דק נדמה לי עם קטר גם באמצע לא בטוחה). זה היה מצוין. הבעיה שבשני ימי ראשון האחרונים מגיעה רכבת דבל דק רגילה. היא מגיעה מלאה לעכו... לעכו! ברור שבמוצקין אף אחד כבר לא יכול לעלות שלא לדבר שאין אוויר ואי אפשר לנשום (המאושרים שעלו בעכו). 1. מדוע? 2. האם אני טועה או שבאמת חמש מערכות קרונועים מכילים יותר מדבל דק רגילה (חמישה קרונות)? אם כן, מדוע זה טוב לכל הימים ולא לראשון, אם באמת יש להם בעיה עם דבל-דק כפולה? תודה על פיענוח החידה והלואי שתיפתר הבעיה מה שלא תהיה...
 

liorschwimmer

New member
שאלות/תלונות על הרכבת
האם בוטלה רכבת ללא הודעה לנוסעים?
גם אתמול וגם היום בוטלה הרכבת של שעה 8:13 מפ"ת סגולה לתל אביב. כמו כן לא היה ניתן לעלות על 8:33 מפני שהיה מלא. האם הרכבת ביטלה הקו באופן קבוע עקה מחסור בציוד?
 
למה הרכבת לא מנסה לקנות ליין הרכבהבארץלקרונות
אם המצרים בנו טנקים אז פה לא יוכולים לבנות קרונות זה יתן תעסוקה הציוד יתוחזק וישוקם בליין ותמיד יהיה רכש חדש וכמובן תעסוקה אני לא מתכוון להתקנת כיסאות ברמתא
בגלל הסיבה שלא שווה להרכיב מכוניות כאן.
עם כל הכבוד לרכבת ישראל, אנחנו שוק זעיר כך שמוטב לקנות מוצר שכבר בייצור.
 

seashel

New member
בעיה חדשה/קבוע ברכבת, בטוח אתם יודעים משהו...
הרכבת של 7:40 מנהריה לב"ש היא בדרך כלל מערכת של חמישה קרונועים (כלומר 15 יחידות). בעת האחרונה נהגו בימי ראשון לשלוח במקומה מערכת כפולה של דבל דק (כעשרה קרונות דבל דק נדמה לי עם קטר גם באמצע לא בטוחה). זה היה מצוין. הבעיה שבשני ימי ראשון האחרונים מגיעה רכבת דבל דק רגילה. היא מגיעה מלאה לעכו... לעכו! ברור שבמוצקין אף אחד כבר לא יכול לעלות שלא לדבר שאין אוויר ואי אפשר לנשום (המאושרים שעלו בעכו). 1. מדוע? 2. האם אני טועה או שבאמת חמש מערכות קרונועים מכילים יותר מדבל דק רגילה (חמישה קרונות)? אם כן, מדוע זה טוב לכל הימים ולא לראשון, אם באמת יש להם בעיה עם דבל-דק כפולה? תודה על פיענוח החידה והלואי שתיפתר הבעיה מה שלא תהיה...
הקפצה. האם ידוע לכם על הבעיה? מה הסיבה?
ובעיקר: מה הפיתרון?
 
האם בוטלה רכבת ללא הודעה לנוסעים?
גם אתמול וגם היום בוטלה הרכבת של שעה 8:13 מפ"ת סגולה לתל אביב. כמו כן לא היה ניתן לעלות על 8:33 מפני שהיה מלא. האם הרכבת ביטלה הקו באופן קבוע עקה מחסור בציוד?
לפי מה שידוע לי
היום הייתה בעיה ספציפית בגלל תקלה טכנית באחת מהרכבות הקודמות ולכם לא יצאה הרכבת ב8:13 ..
 

25306yosef

New member
בעיה חדשה/קבוע ברכבת, בטוח אתם יודעים משהו...
הרכבת של 7:40 מנהריה לב"ש היא בדרך כלל מערכת של חמישה קרונועים (כלומר 15 יחידות). בעת האחרונה נהגו בימי ראשון לשלוח במקומה מערכת כפולה של דבל דק (כעשרה קרונות דבל דק נדמה לי עם קטר גם באמצע לא בטוחה). זה היה מצוין. הבעיה שבשני ימי ראשון האחרונים מגיעה רכבת דבל דק רגילה. היא מגיעה מלאה לעכו... לעכו! ברור שבמוצקין אף אחד כבר לא יכול לעלות שלא לדבר שאין אוויר ואי אפשר לנשום (המאושרים שעלו בעכו). 1. מדוע? 2. האם אני טועה או שבאמת חמש מערכות קרונועים מכילים יותר מדבל דק רגילה (חמישה קרונות)? אם כן, מדוע זה טוב לכל הימים ולא לראשון, אם באמת יש להם בעיה עם דבל-דק כפולה? תודה על פיענוח החידה והלואי שתיפתר הבעיה מה שלא תהיה...
ככל הנראה מדובר במחסור בקרונות ובקטרים
בגלל התאונה האחרונה שהיתה ביום חמישי בבוקר בין שתי רכבות מסוג דבל-דק יש כעת ברכבת ישראל מחסור בקרונות ובקטרים. ראי הודעתו של אביתר כאן וגם פה וגם בפוסט זה. להלן ציטוט (ועריכה) לדבריו של אביתר: "עכשיו הרכבת תקועה בלי קרון אחד רזרווה. זו הסיבה שהקו לדימונה סגור. הם לא יצליחו להפעיל את לוח הזמנים באופן מלא. יצטרכו לאלתר ולקצר רכבות. הבעיה היא שכרגע 16 קטרים בטיפולים או בחו"ל ותיכף יהיה להם גם מחסור בקטרים." "אין לרכבת יותר רזרוות ואף פחות מכך. נכון להבוקר (חמישי 07/04/2011) - הרכבת במינוס, כלומר יהיו חייבים לפגוע בלוח הזמנים ולצמצם את מספרי הקרונות ברכבות. נכון להבוקר (חמישי 07/04/2011) - אין לרכבת כל רזרווה תפעולית יותר." "חסר לרכבת 6 קרונות להפעלת לוח הזמנים במתכונתו המלאה. ברכבת יכחישו זאת ויורידו מרכבות קיימות קרונות בודדים כדי להרכיב מהם רכבת נוספת. זהו - נגמר להם הסוס. אין להם אף לא קרון בודד רזרווה. הרכבת נקלעת הבוקר (חמישי 07/04/2011) למשבר נוסף - אולי הבעייתי ביותר מאז 1948." "נגמרה לרכבת כל הרזרווה התפעולית וכי הם עומדים בפני שוקת שבורה עם לוח הזמנים......" "הם ייאלצו לקצר את אורך הרכבות ולקחת מעשר‬ מכמה רכבות אחרת הם בבעיה." * אז ככל הנראה אכן מדובר במחסור בקרונות ובקטרים תקינים...
 

25306yosef

New member
ככל הנראה מדובר במחסור בקרונות ובקטרים
בגלל התאונה האחרונה שהיתה ביום חמישי בבוקר בין שתי רכבות מסוג דבל-דק יש כעת ברכבת ישראל מחסור בקרונות ובקטרים. ראי הודעתו של אביתר כאן וגם פה וגם בפוסט זה. להלן ציטוט (ועריכה) לדבריו של אביתר: "עכשיו הרכבת תקועה בלי קרון אחד רזרווה. זו הסיבה שהקו לדימונה סגור. הם לא יצליחו להפעיל את לוח הזמנים באופן מלא. יצטרכו לאלתר ולקצר רכבות. הבעיה היא שכרגע 16 קטרים בטיפולים או בחו"ל ותיכף יהיה להם גם מחסור בקטרים." "אין לרכבת יותר רזרוות ואף פחות מכך. נכון להבוקר (חמישי 07/04/2011) - הרכבת במינוס, כלומר יהיו חייבים לפגוע בלוח הזמנים ולצמצם את מספרי הקרונות ברכבות. נכון להבוקר (חמישי 07/04/2011) - אין לרכבת כל רזרווה תפעולית יותר." "חסר לרכבת 6 קרונות להפעלת לוח הזמנים במתכונתו המלאה. ברכבת יכחישו זאת ויורידו מרכבות קיימות קרונות בודדים כדי להרכיב מהם רכבת נוספת. זהו - נגמר להם הסוס. אין להם אף לא קרון בודד רזרווה. הרכבת נקלעת הבוקר (חמישי 07/04/2011) למשבר נוסף - אולי הבעייתי ביותר מאז 1948." "נגמרה לרכבת כל הרזרווה התפעולית וכי הם עומדים בפני שוקת שבורה עם לוח הזמנים......" "הם ייאלצו לקצר את אורך הרכבות ולקחת מעשר‬ מכמה רכבות אחרת הם בבעיה." * אז ככל הנראה אכן מדובר במחסור בקרונות ובקטרים תקינים...
תפוז עם הבעיות הטכניות שלו
להלן הקישורים לפוסטים של אביתר:
 

seashel

New member
ככל הנראה מדובר במחסור בקרונות ובקטרים
בגלל התאונה האחרונה שהיתה ביום חמישי בבוקר בין שתי רכבות מסוג דבל-דק יש כעת ברכבת ישראל מחסור בקרונות ובקטרים. ראי הודעתו של אביתר כאן וגם פה וגם בפוסט זה. להלן ציטוט (ועריכה) לדבריו של אביתר: "עכשיו הרכבת תקועה בלי קרון אחד רזרווה. זו הסיבה שהקו לדימונה סגור. הם לא יצליחו להפעיל את לוח הזמנים באופן מלא. יצטרכו לאלתר ולקצר רכבות. הבעיה היא שכרגע 16 קטרים בטיפולים או בחו"ל ותיכף יהיה להם גם מחסור בקטרים." "אין לרכבת יותר רזרוות ואף פחות מכך. נכון להבוקר (חמישי 07/04/2011) - הרכבת במינוס, כלומר יהיו חייבים לפגוע בלוח הזמנים ולצמצם את מספרי הקרונות ברכבות. נכון להבוקר (חמישי 07/04/2011) - אין לרכבת כל רזרווה תפעולית יותר." "חסר לרכבת 6 קרונות להפעלת לוח הזמנים במתכונתו המלאה. ברכבת יכחישו זאת ויורידו מרכבות קיימות קרונות בודדים כדי להרכיב מהם רכבת נוספת. זהו - נגמר להם הסוס. אין להם אף לא קרון בודד רזרווה. הרכבת נקלעת הבוקר (חמישי 07/04/2011) למשבר נוסף - אולי הבעייתי ביותר מאז 1948." "נגמרה לרכבת כל הרזרווה התפעולית וכי הם עומדים בפני שוקת שבורה עם לוח הזמנים......" "הם ייאלצו לקצר את אורך הרכבות ולקחת מעשר‬ מכמה רכבות אחרת הם בבעיה." * אז ככל הנראה אכן מדובר במחסור בקרונות ובקטרים תקינים...
תודה. אבל: מדוע לא מסיעים בראשון 7:40 מנהריה
ברכבת הקרונועים, כמו בכל יום בשעה הזו? האם נכון שחמישיית קרונועים (חמש עשרה יחידות) מכילה יותר מקום מדבל דק? בכל יום הרכבת הזו לבאר שבע היא רכבת קרונועים. למה דווקא ביום ראשון שולחים דבל דק?!
 

25306yosef

New member
תודה. אבל: מדוע לא מסיעים בראשון 7:40 מנהריה
ברכבת הקרונועים, כמו בכל יום בשעה הזו? האם נכון שחמישיית קרונועים (חמש עשרה יחידות) מכילה יותר מקום מדבל דק? בכל יום הרכבת הזו לבאר שבע היא רכבת קרונועים. למה דווקא ביום ראשון שולחים דבל דק?!
סידור הקרונות ביום א' שונה מימים אחרים,
ביום ראשון עובדים עם לוח תפעולי שונה מאשר בימים אחרים ולכן סידור מערכי הקרונות שונה. כנראה שיש מחסור בקרונועים והם נלקחו לטובת קו רכבת אחר.
 

Ccyclist

Well-known member
האם בוטלה רכבת ללא הודעה לנוסעים?
גם אתמול וגם היום בוטלה הרכבת של שעה 8:13 מפ"ת סגולה לתל אביב. כמו כן לא היה ניתן לעלות על 8:33 מפני שהיה מלא. האם הרכבת ביטלה הקו באופן קבוע עקה מחסור בציוד?
קרה לי בקיץ שעבר ועוד בלונדון:
רק כדי שלא תגידו "רק בישראל": בקיץ שעבר הייתי צריך לרדת לבקר קרובים בברייטון, עיר שנמצאת שעה מינוס מלונדון (גאוגרפית המרחק דומה לבאר-שבע תל-אביב) וירדתי לקו של FCC בסט' פנקרס כדי שתחצה את העיר מצפון לדרום. הרכבת שלי הופיעה על הלוח אבל אחרי 10 דקות הוכרז שהיא בוטלה והרכבת הבאה תהיה בעוד חצי שעה. משום שהרציף של הקו בסט' פנקרס הוא תת-קרקעי ולא היתה קליטה בפלאפון החלטתי לקחת את הקו השני שעובר ברציף (לדרום לונדון), לרדת בתחנת בלאקפריירס שעל הנהר שם יהיו לי גם קליטה וגם נוף מעניין. בדרך דרומה בתחנות פארינגדון וסיטי-טמזלינק הודיעו ברציף שהרכבת לברייטון שרציתי לקחת בוטלה, אבל כשירדתי בבלאקפריירז הרכבת הופיעה על לוח הזמנים. הלכתי לשומר במחסום הכרטיסים לברר מדוע הלוח לא עודכן ונאמר לי שהרכבת לברייטון תצא בזמן - רק מה - הרכבת אינה הרכבת מצפון (שאכן בוטלה) אלא רכבת שמגיעה מדרום, עוברת לרציף שנוסע דרומה, ומתחילה מחדש את הנסיעה כרכבת מבלאקפריירס לברייטון. כלומר: במקום להגיד לנוסעים בתחנות שמצפון לבלאקפרייס לקחת את הקו השני ולהחליף בבלאקפריירס (נסיעה של פחות מ10 דקות) נתנו להם להמתין חצי שעה. "רק בישראל" - אין דבר כזה.
 

אורי404

New member
בגלל הסיבה שלא שווה להרכיב מכוניות כאן.
עם כל הכבוד לרכבת ישראל, אנחנו שוק זעיר כך שמוטב לקנות מוצר שכבר בייצור.
מדוע באמת לא מייצרים מכוניות?
האם הרכבת אוטובוסים מצדיקה את הכמות ולכן ההרכבה ואילו לא כך המצב בהרכבת מכוניות? תארו לכם, למשל מאזדה 2 קטנה או מאזדה 3 בהרכבה ישראלית.
 
מדוע באמת לא מייצרים מכוניות?
האם הרכבת אוטובוסים מצדיקה את הכמות ולכן ההרכבה ואילו לא כך המצב בהרכבת מכוניות? תארו לכם, למשל מאזדה 2 קטנה או מאזדה 3 בהרכבה ישראלית.
פשוט, יותר זול לייבא את המזדה
אל תשכח גם שמכונית שמורכבת כאן בעצם מיובאת החלקה הגדול. התשתית שנדרשת להרכבת מזדה היא הרבה יותר יקרה מזו שנדרשת להרכבת אוטובוסים.
 

אורי404

New member
פשוט, יותר זול לייבא את המזדה
אל תשכח גם שמכונית שמורכבת כאן בעצם מיובאת החלקה הגדול. התשתית שנדרשת להרכבת מזדה היא הרבה יותר יקרה מזו שנדרשת להרכבת אוטובוסים.
תודה בני ויהודה. אז בהודו מגלים פוטנציאל?
בהודו למשל מיוצרת הסוזוקי אלטו. האם כמות המכירות בהודו כל כך גדולה או שמא היקף היצוא גדול מאוד? יחד עם זאת, כשאני חושב על זה, אולי כח העבודה בהודו הוא במחיר נמוך מישראל ומכאן כדאיות ההשקעה.
 
תודה בני ויהודה. אז בהודו מגלים פוטנציאל?
בהודו למשל מיוצרת הסוזוקי אלטו. האם כמות המכירות בהודו כל כך גדולה או שמא היקף היצוא גדול מאוד? יחד עם זאת, כשאני חושב על זה, אולי כח העבודה בהודו הוא במחיר נמוך מישראל ומכאן כדאיות ההשקעה.
כח העבודה זול והשוק ענק
לכן הם אפילו מייצאים.
 

yehuda7K

New member
מדוע באמת לא מייצרים מכוניות?
האם הרכבת אוטובוסים מצדיקה את הכמות ולכן ההרכבה ואילו לא כך המצב בהרכבת מכוניות? תארו לכם, למשל מאזדה 2 קטנה או מאזדה 3 בהרכבה ישראלית.
יצור המוני- נכון למכוניות אבל לא לאוטובוס
יצור המוני- נכון למכוניות אבל לא לאוטובוס. יצור מכוניות הוא דוגמא קלסית ליצור המוני, שכדאי רק אם המכונית מיוצרת בכמויות גדולות. יצור האוטובוסים הוא בכמויות קטנות יחסית וגם הוא מתבצע ב 2 שלבים: ראשית וולבו, דאף וכדומה מיצרים שלדה נוסעת עם כל המכלולים האוטומוטיבים, ואח"כ יצרן האוטובוס בונה מרכב על השלדה הזו. גם יצור המטוסים נעשה בכמויות קטנות ולכן המחיר היחסי יקר. במלחמת העולם השניה פורד הקימה מפעל שיצר את המפציץ הגדול בי24 בשיטות של יצור המוני ובסרט נע. התוצאה היתה מדהימה- כל שעה נפלט מפציץ כבד מקו היצור. לו היו מחשבים עלות יצור, היו מגיעים כנראה למחיר מאוד נמוך יחסית לאותו מפציץ שיוצר במקביל גם בחברה שתכננה אותו. יהודה
 
יצור המוני- נכון למכוניות אבל לא לאוטובוס
יצור המוני- נכון למכוניות אבל לא לאוטובוס. יצור מכוניות הוא דוגמא קלסית ליצור המוני, שכדאי רק אם המכונית מיוצרת בכמויות גדולות. יצור האוטובוסים הוא בכמויות קטנות יחסית וגם הוא מתבצע ב 2 שלבים: ראשית וולבו, דאף וכדומה מיצרים שלדה נוסעת עם כל המכלולים האוטומוטיבים, ואח"כ יצרן האוטובוס בונה מרכב על השלדה הזו. גם יצור המטוסים נעשה בכמויות קטנות ולכן המחיר היחסי יקר. במלחמת העולם השניה פורד הקימה מפעל שיצר את המפציץ הגדול בי24 בשיטות של יצור המוני ובסרט נע. התוצאה היתה מדהימה- כל שעה נפלט מפציץ כבד מקו היצור. לו היו מחשבים עלות יצור, היו מגיעים כנראה למחיר מאוד נמוך יחסית לאותו מפציץ שיוצר במקביל גם בחברה שתכננה אותו. יהודה
אכן, ואגב המפעל
שימש אחר כך לייצור מכוניות "קייזר פרייזר" שהורכבו גם בישראל והוכיחו שלא שווה לייצר כאן מכוניות...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה