שאלות, ולא שאלות הכוונה

מצב
הנושא נעול.

atypique

New member
שאלות, ולא שאלות הכוונה
שאלה בנוגע לחופשי חודשי
שלום, אני מעוניין לברר האם בעלי כרטיס חופשי חודשי של חברת "דן" יכולים להשתמש במסגרת הכרטיס הנ"ל גם בקווי האוטובוס של חברת "קווים"? תודה.
 
שאלות, ולא שאלות הכוונה
מסילה מחיפה לטבריה דרך נצרת, הציעו כבר כאן?
חשבתי הרבה על מסילת רכבת כפולה מחיפה (ישירות מהצק פוסט או מהקריות) דרך שפרעם שתעבור מצפון לנצרת בעמק ומשם דרך צומת גולני עד לטבריה עילית. במסלול של כביש 79 ו77 בהתאמה. ברמת העיקרון הרבה תושבים גרים שם אז צפוי ביקוש, מה דעתכם?
 

easylivin

New member
מסילה מחיפה לטבריה דרך נצרת, הציעו כבר כאן?
חשבתי הרבה על מסילת רכבת כפולה מחיפה (ישירות מהצק פוסט או מהקריות) דרך שפרעם שתעבור מצפון לנצרת בעמק ומשם דרך צומת גולני עד לטבריה עילית. במסלול של כביש 79 ו77 בהתאמה. ברמת העיקרון הרבה תושבים גרים שם אז צפוי ביקוש, מה דעתכם?
דעתי חיובית, כמובן
הצעה אחרת
שהעליתי פעם: בהסתמך על תכניות הפיתוח הקיימות, לדעתי זה מאוד מתבקש שתהיה מסילה משתתפצל מתחנת עפולה לכיוון כפר טבור, ומשם לצומת גולני וטבריה-עילית. גם לאור השדרוג המתוכנן של קטע כביש צ' גולני - צ' עמיעד - ראש פינה, כדאי לשקול לתכנן תוואי למסילה מקבילה לכביש (אם כי תנאי השטח שם מסובכים יחסית, אבל לא בלתי-אפשריים בעיניי ובהשוואה לפרוייקטים אחרים). כך תתקבל מסילה במסלול ישיר מקרית שמונה לעפולה, ומשם היא תוכל להתחבר למרכז דרך מסילת עירון. בקשר לנצרת: עדיין קיימת התכנית לרכבת קלה ממנה לחיפה; לדעתי, אם רוצים לחבר את נצרת גם לרכבת הכבדה, הדרך הפשוטה ביותר היא באמצעות שלוחה מתחנת עפולה גם כן, שתסתיים בתחנה תת-קרקעית (בדומה לשלוחת מודיעין) איפשהו בין נצרת לנצרת עילית - באזור בית העירייה למשל, שיש בו שטחים ריקים שניתן לפתח יחד עם תחנת הרכבת.
 
דעתי חיובית, כמובן
הצעה אחרת
שהעליתי פעם: בהסתמך על תכניות הפיתוח הקיימות, לדעתי זה מאוד מתבקש שתהיה מסילה משתתפצל מתחנת עפולה לכיוון כפר טבור, ומשם לצומת גולני וטבריה-עילית. גם לאור השדרוג המתוכנן של קטע כביש צ' גולני - צ' עמיעד - ראש פינה, כדאי לשקול לתכנן תוואי למסילה מקבילה לכביש (אם כי תנאי השטח שם מסובכים יחסית, אבל לא בלתי-אפשריים בעיניי ובהשוואה לפרוייקטים אחרים). כך תתקבל מסילה במסלול ישיר מקרית שמונה לעפולה, ומשם היא תוכל להתחבר למרכז דרך מסילת עירון. בקשר לנצרת: עדיין קיימת התכנית לרכבת קלה ממנה לחיפה; לדעתי, אם רוצים לחבר את נצרת גם לרכבת הכבדה, הדרך הפשוטה ביותר היא באמצעות שלוחה מתחנת עפולה גם כן, שתסתיים בתחנה תת-קרקעית (בדומה לשלוחת מודיעין) איפשהו בין נצרת לנצרת עילית - באזור בית העירייה למשל, שיש בו שטחים ריקים שניתן לפתח יחד עם תחנת הרכבת.
כמובן גם מסילה מחדרה לטבריה דרך עפולה תועיל
השאלה מה יותר חשוב חיבור למרכז דרך חיפה או חיבור ישירות למרכז. לגבי שלוחה מעפולה לנצרת אני חושב שהרכבת צריכה להגיע קרוב לנצרת ומשם אוטובוסים מתואמים (לא קו אוטובוס הסעה שהיא חלק ממערך הרכבת) או רכבת הרים (פוניקולור) אתה יודע שיש הפרש של 400~ מטרים. שלוחה מתחנת עפולה גם כן, שתסתיים בתחנה תת-קרקעית תהיה עמוקה הידי בקרקע.
 

easylivin

New member
כמובן גם מסילה מחדרה לטבריה דרך עפולה תועיל
השאלה מה יותר חשוב חיבור למרכז דרך חיפה או חיבור ישירות למרכז. לגבי שלוחה מעפולה לנצרת אני חושב שהרכבת צריכה להגיע קרוב לנצרת ומשם אוטובוסים מתואמים (לא קו אוטובוס הסעה שהיא חלק ממערך הרכבת) או רכבת הרים (פוניקולור) אתה יודע שיש הפרש של 400~ מטרים. שלוחה מתחנת עפולה גם כן, שתסתיים בתחנה תת-קרקעית תהיה עמוקה הידי בקרקע.
כן, בהחלט: למסילה הזאת קוראים "מסילת עירון",
וציינתי אותה בהודעה הקודמת. אני חושב שהחיבור לחיפה נמצא בעדיפות גבוהה הרבה יותר - לא כל העולם סובב סביב ת"א, חיפה היא המטרופולין שאזור הצפון צריך להישען עליו. גם החיבור למרכז חשוב מבחינה תחבורתית, אבל זה כבר השלב הבא אחרי הקמת מסילת העמק וגם אחרי המסילה לקרית שמונה. בקשר לנצרת, לא בטוח שזה בלתי אפשרי. את הכביש הצליחו להשחיל דרך מנהרות בכל זאת... גם עם הרכבת זה אפשרי, על חשבון הערכת מסלולה כמובן כדי למתן את השיפועים. מה יותר כדאי - החיבור מעפולה או מכיוון צפון, זאת באמת שאלה תחבורתית וטופוגרפית קשה.
 

Rubim88

New member
כן, בהחלט: למסילה הזאת קוראים "מסילת עירון",
וציינתי אותה בהודעה הקודמת. אני חושב שהחיבור לחיפה נמצא בעדיפות גבוהה הרבה יותר - לא כל העולם סובב סביב ת"א, חיפה היא המטרופולין שאזור הצפון צריך להישען עליו. גם החיבור למרכז חשוב מבחינה תחבורתית, אבל זה כבר השלב הבא אחרי הקמת מסילת העמק וגם אחרי המסילה לקרית שמונה. בקשר לנצרת, לא בטוח שזה בלתי אפשרי. את הכביש הצליחו להשחיל דרך מנהרות בכל זאת... גם עם הרכבת זה אפשרי, על חשבון הערכת מסלולה כמובן כדי למתן את השיפועים. מה יותר כדאי - החיבור מעפולה או מכיוון צפון, זאת באמת שאלה תחבורתית וטופוגרפית קשה.
השינוי הטופוגרפי שם באמת ענק
ומתרחש במרחק קטן מאוד, לא ריאלי לרכבת כבדה. במקרה הזה(ולא רק בו, בגלל טופוגרפיה בעייתית בצפון) הפתרון האופטימלי הוא רק"ל.
 

amit1270

New member
מסילה מחיפה לטבריה דרך נצרת, הציעו כבר כאן?
חשבתי הרבה על מסילת רכבת כפולה מחיפה (ישירות מהצק פוסט או מהקריות) דרך שפרעם שתעבור מצפון לנצרת בעמק ומשם דרך צומת גולני עד לטבריה עילית. במסלול של כביש 79 ו77 בהתאמה. ברמת העיקרון הרבה תושבים גרים שם אז צפוי ביקוש, מה דעתכם?
יש תכנית כזאת באיזו מגירה...
 

אורע

New member
שאלות, ולא שאלות הכוונה
תוואי המנהרות בקו הרכבת תל אביב-ירושלים
שלום לכם אנשים נכבדים, לצורך עבודתי נתבקשתי לברר היכן עובר תוואי קו הרכבת המהיר לירושלים. נאמר לי כי המנהרות אשר אמורות להחפר בחלק כפר דניאל-ירושלים יעברו דרך הקו הירוק, גם אם רק במספר מטרים בודדים. האם מישהו מכם מודע לנושא, ויכול לספק לי יותר פרטים בעניין? הייתי מעוניינת לדעת היכן בדיוק המנהרה תכנס לתחום הקו הירוק, כמה עמוק, ולאיזה אורך. ארצה רק לציין כי אינני עובדת באירגון פוליטי, ואין בכוונתי להשתמש במידה לצורכי תעמולה. השאלה נשאלת ממניעים כלכליים בלבד, היות וחברות זרות המעורבות בפרוייקט באופן עקיף מעוניינות לדעת מהו התוואי המדויק. תודה רבה מראש לכל העונים, ואני מצטערת במידה והשאלה הועלתה כאן כבר בעבר. חיפשתי בפורום אך לא מצאתי תשובה לשאלתי.
 

easylivin

New member
תוואי המנהרות בקו הרכבת תל אביב-ירושלים
שלום לכם אנשים נכבדים, לצורך עבודתי נתבקשתי לברר היכן עובר תוואי קו הרכבת המהיר לירושלים. נאמר לי כי המנהרות אשר אמורות להחפר בחלק כפר דניאל-ירושלים יעברו דרך הקו הירוק, גם אם רק במספר מטרים בודדים. האם מישהו מכם מודע לנושא, ויכול לספק לי יותר פרטים בעניין? הייתי מעוניינת לדעת היכן בדיוק המנהרה תכנס לתחום הקו הירוק, כמה עמוק, ולאיזה אורך. ארצה רק לציין כי אינני עובדת באירגון פוליטי, ואין בכוונתי להשתמש במידה לצורכי תעמולה. השאלה נשאלת ממניעים כלכליים בלבד, היות וחברות זרות המעורבות בפרוייקט באופן עקיף מעוניינות לדעת מהו התוואי המדויק. תודה רבה מראש לכל העונים, ואני מצטערת במידה והשאלה הועלתה כאן כבר בעבר. חיפשתי בפורום אך לא מצאתי תשובה לשאלתי.
כן, הסוגיה הזאת נידונה כמה פעמים בפורום.
ראשית, חשוב לציין שכל החברות הזרות המעורבות בפרוייקט, יודעות *בדיוק* איפה עובר הקו, מן הסתם.
זה לא סוד מדינה, ניתן למצוא את המפות באינטרנט, למשל כאן, והן כוללות את סימון הקו הירוק. העבודות על הקטעים "הבעיתיים" כביכול כבר מתנהלות ללא שום הפרעה, והחברות הזרות כבר נתנו את דעתן בעניין זה, ציטוט:
Dmitry Peskov, a spokesman for Russia's prime minister, said Metrostroy is required to "fulfill the requirements" under the tender it won. Peskov said only the Israeli government can address the political issues surrounding the railway.​
(במילים אחרות: הרוסים אומרים למתלוננים ללכת לבלבל ת'מוח למישהו אחר.) אוסיף מבלי להיכנס יותר מדי לפרטים, שיש רק 2 מקומות שבהם קיימת חריגה מעבר לאותו קו היסטורי שאינו מסומן בשום דרך בשטח: באזור עמק האיילון ליד לטרון, ובאזור מבשרת ציון. בשני המקומות מדובר בחריגה לעומק לא משמעותי, ובשניהם התוואי הוא תת-קרקעי.
 

אורע

New member
כן, הסוגיה הזאת נידונה כמה פעמים בפורום.
ראשית, חשוב לציין שכל החברות הזרות המעורבות בפרוייקט, יודעות *בדיוק* איפה עובר הקו, מן הסתם.
זה לא סוד מדינה, ניתן למצוא את המפות באינטרנט, למשל כאן, והן כוללות את סימון הקו הירוק. העבודות על הקטעים "הבעיתיים" כביכול כבר מתנהלות ללא שום הפרעה, והחברות הזרות כבר נתנו את דעתן בעניין זה, ציטוט:
Dmitry Peskov, a spokesman for Russia's prime minister, said Metrostroy is required to "fulfill the requirements" under the tender it won. Peskov said only the Israeli government can address the political issues surrounding the railway.​
(במילים אחרות: הרוסים אומרים למתלוננים ללכת לבלבל ת'מוח למישהו אחר.) אוסיף מבלי להיכנס יותר מדי לפרטים, שיש רק 2 מקומות שבהם קיימת חריגה מעבר לאותו קו היסטורי שאינו מסומן בשום דרך בשטח: באזור עמק האיילון ליד לטרון, ובאזור מבשרת ציון. בשני המקומות מדובר בחריגה לעומק לא משמעותי, ובשניהם התוואי הוא תת-קרקעי.
תודה רבה לך easyliving!
החברות הזרות עימם אני עובדת שוקלות את הצטרפותן לפרוייקט באופן עקיף, ואי לכך אינן בעלות גישה לתוואי המדויק. תודה רבה לך על הלינק המצורף. אני כרגע מסתכלת בתת קטגוריה של "מסילת הברזל נתב"ג ירושלים בתוואי שער הגיא - קטע מזרחי" הנמצאת תחת תמ"א 23 - "תוכנית מתאר ארצית למסילות ברזל" - אך נראה כי מרוב מפות אינני רואה את היער. האם קיימת מפה אחת המראה את כל התוואי ולא חלקים חלקים? ובמידה ולא, האם תוכל לומר לי איזו מבין כל המפות מראה את החלק שבו המנהרה חוצה את הקו הירוק (אני מודעת לעניין שזאת בקשה לא קלה, אך אינני רגילה לקרוא מפות כה מפורטות, ויותר מדי פרטים מבלבלים אותי, ואינני מסוגלת להבין היכן כל חלק של המפה נמצא ביחס למפה הכללית של הארץ) תודה רבה
 

אורע

New member
תודה רבה לך easyliving!
החברות הזרות עימם אני עובדת שוקלות את הצטרפותן לפרוייקט באופן עקיף, ואי לכך אינן בעלות גישה לתוואי המדויק. תודה רבה לך על הלינק המצורף. אני כרגע מסתכלת בתת קטגוריה של "מסילת הברזל נתב"ג ירושלים בתוואי שער הגיא - קטע מזרחי" הנמצאת תחת תמ"א 23 - "תוכנית מתאר ארצית למסילות ברזל" - אך נראה כי מרוב מפות אינני רואה את היער. האם קיימת מפה אחת המראה את כל התוואי ולא חלקים חלקים? ובמידה ולא, האם תוכל לומר לי איזו מבין כל המפות מראה את החלק שבו המנהרה חוצה את הקו הירוק (אני מודעת לעניין שזאת בקשה לא קלה, אך אינני רגילה לקרוא מפות כה מפורטות, ויותר מדי פרטים מבלבלים אותי, ואינני מסוגלת להבין היכן כל חלק של המפה נמצא ביחס למפה הכללית של הארץ) תודה רבה
מצאתי!
אך נראה כי המפה (אשר נמצאת תחת שינוי מס' 16) איננה כוללת את הקו הירוק. היש בנמצא מפה אשר כוללת את שניהם? האם תוכל בכל זאת לפרט היכן בדיוק המנהרה חותכת את הקו הירוק ליד מבשרת ציון ולטרון?
 

easylivin

New member
מצאתי!
אך נראה כי המפה (אשר נמצאת תחת שינוי מס' 16) איננה כוללת את הקו הירוק. היש בנמצא מפה אשר כוללת את שניהם? האם תוכל בכל זאת לפרט היכן בדיוק המנהרה חותכת את הקו הירוק ליד מבשרת ציון ולטרון?
נסי לחפש קובץ בשם "תרשים סביבה"...
אני לא יכול לעשות את זה כרגע, מפני שהאתר הנוראי הזה מותאם במיוחד כדי שיעבוד אך ורק בתת-הדפדפן IE.
במערכות ההפעלה הטובות אין אותו, כידוע.
 

אורע

New member
נסי לחפש קובץ בשם "תרשים סביבה"...
אני לא יכול לעשות את זה כרגע, מפני שהאתר הנוראי הזה מותאם במיוחד כדי שיעבוד אך ורק בתת-הדפדפן IE.
במערכות ההפעלה הטובות אין אותו, כידוע.
תודה רבה לך אריק!
זה בדיוק מה שחיפשתי.
 

luckydude

Active member
כן, הסוגיה הזאת נידונה כמה פעמים בפורום.
ראשית, חשוב לציין שכל החברות הזרות המעורבות בפרוייקט, יודעות *בדיוק* איפה עובר הקו, מן הסתם.
זה לא סוד מדינה, ניתן למצוא את המפות באינטרנט, למשל כאן, והן כוללות את סימון הקו הירוק. העבודות על הקטעים "הבעיתיים" כביכול כבר מתנהלות ללא שום הפרעה, והחברות הזרות כבר נתנו את דעתן בעניין זה, ציטוט:
Dmitry Peskov, a spokesman for Russia's prime minister, said Metrostroy is required to "fulfill the requirements" under the tender it won. Peskov said only the Israeli government can address the political issues surrounding the railway.​
(במילים אחרות: הרוסים אומרים למתלוננים ללכת לבלבל ת'מוח למישהו אחר.) אוסיף מבלי להיכנס יותר מדי לפרטים, שיש רק 2 מקומות שבהם קיימת חריגה מעבר לאותו קו היסטורי שאינו מסומן בשום דרך בשטח: באזור עמק האיילון ליד לטרון, ובאזור מבשרת ציון. בשני המקומות מדובר בחריגה לעומק לא משמעותי, ובשניהם התוואי הוא תת-קרקעי.
לציין גם שהרוסים הם הזרים היחידים שיעבדו
פורמלית מחוץ לקו הירוק. המנהרה של שפיר בקטע שעובר מחוץ לקו הירוק אמור להיחצב על ידה באופן ידני וללא הTBM (אם תושבי מבשרת יניחו להם).
 

jp3raptor

Member
תוואי המנהרות בקו הרכבת תל אביב-ירושלים
שלום לכם אנשים נכבדים, לצורך עבודתי נתבקשתי לברר היכן עובר תוואי קו הרכבת המהיר לירושלים. נאמר לי כי המנהרות אשר אמורות להחפר בחלק כפר דניאל-ירושלים יעברו דרך הקו הירוק, גם אם רק במספר מטרים בודדים. האם מישהו מכם מודע לנושא, ויכול לספק לי יותר פרטים בעניין? הייתי מעוניינת לדעת היכן בדיוק המנהרה תכנס לתחום הקו הירוק, כמה עמוק, ולאיזה אורך. ארצה רק לציין כי אינני עובדת באירגון פוליטי, ואין בכוונתי להשתמש במידה לצורכי תעמולה. השאלה נשאלת ממניעים כלכליים בלבד, היות וחברות זרות המעורבות בפרוייקט באופן עקיף מעוניינות לדעת מהו התוואי המדויק. תודה רבה מראש לכל העונים, ואני מצטערת במידה והשאלה הועלתה כאן כבר בעבר. חיפשתי בפורום אך לא מצאתי תשובה לשאלתי.
מקווה שאכן מדובר בגורם לא פוליטי
אנרכיסטים פורעי חוק זה הדבר האחרון שפרויקט A1 זקוק לו
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה