האם חייב הנהג לעצור לנוסעים בתחנה כשהוא מלא?

מצב
הנושא נעול.

שוּלה

New member
האם חייב הנהג לעצור לנוסעים בתחנה כשהוא מלא?
בעקבות הערה של דניאל 130, אני תוהה האם זה באמת נכון. לפי מה שאני יודע, לאוטובוס עמוס באנשים אסור לקחת יותר מ-10 נוסעים בעמידה. ואם יש לו (נניח) 20 נוסעים בעמידה, וכל המושבים תפוסים כמובן, האם הוא חייב לעצור? האם הוא יעצור בתחנה שבאמצע כביש הערבה ב-20:00 בלילה, או שאני אאלץ לחכות שעה/שעתיים בתחנה ואז אולי להצליח לעלות על האוטובוס הבא? ואז אולי לא? איך זה עובד? (רשמית ובפועל) תודה
 

שוּלה

New member
האם חייב הנהג לעצור לנוסעים בתחנה כשהוא מלא?
בעקבות הערה של דניאל 130, אני תוהה האם זה באמת נכון. לפי מה שאני יודע, לאוטובוס עמוס באנשים אסור לקחת יותר מ-10 נוסעים בעמידה. ואם יש לו (נניח) 20 נוסעים בעמידה, וכל המושבים תפוסים כמובן, האם הוא חייב לעצור? האם הוא יעצור בתחנה שבאמצע כביש הערבה ב-20:00 בלילה, או שאני אאלץ לחכות שעה/שעתיים בתחנה ואז אולי להצליח לעלות על האוטובוס הבא? ואז אולי לא? איך זה עובד? (רשמית ובפועל) תודה
אופניים מתקפלים באוטובוס - החוק הרשמי?
1. האם יש תקנה/חוק/תקנון רשמי (של המדינה / או של כל אחת מחברות האוטובוס) שמפרט האם וכמה צריך לגבות על אופניים מקופלים? אני מוצא את הנושא הזה עולה פעם בכמה זמן מול נהגי האוטובוס. כל נהג (דן/אגד) יש דעה מאד נחרצת אבל שונה מחברו באותה חברה או בחברה אחרת, וזה חדל מלשעשע אותי כבר, ואין לי עודפי כסף לשפוך על הנושא, ואני גם לא רוצה להשאיר את האופניים בתחנה... 2. ישנם אוטובוסים שהרכב עצמו נועד להיות בין עירוני - ולכן אין להם מקום להניח את האופניים בתוך האוטובוס (לגיטימי) אך בו-בזמן הם גם מקומיים, ואז הם לא מסכימים להכניס שום דבר לתא המטען (קרה לי מספיק פעמים). מה אני אמור לעשות עם האופניים המקופלים שלי במקרה כזה? מה העמדה הרשמית? כי בפועל זה או ויכוח אינסופי עם הנהג או המתנה לאוטובוס הבא או שהנהג מסכים בלי בעיה, ואז או שהוא גובה כסף, או שלא.
 

846

Active member
אופניים מתקפלים באוטובוס - החוק הרשמי?
1. האם יש תקנה/חוק/תקנון רשמי (של המדינה / או של כל אחת מחברות האוטובוס) שמפרט האם וכמה צריך לגבות על אופניים מקופלים? אני מוצא את הנושא הזה עולה פעם בכמה זמן מול נהגי האוטובוס. כל נהג (דן/אגד) יש דעה מאד נחרצת אבל שונה מחברו באותה חברה או בחברה אחרת, וזה חדל מלשעשע אותי כבר, ואין לי עודפי כסף לשפוך על הנושא, ואני גם לא רוצה להשאיר את האופניים בתחנה... 2. ישנם אוטובוסים שהרכב עצמו נועד להיות בין עירוני - ולכן אין להם מקום להניח את האופניים בתוך האוטובוס (לגיטימי) אך בו-בזמן הם גם מקומיים, ואז הם לא מסכימים להכניס שום דבר לתא המטען (קרה לי מספיק פעמים). מה אני אמור לעשות עם האופניים המקופלים שלי במקרה כזה? מה העמדה הרשמית? כי בפועל זה או ויכוח אינסופי עם הנהג או המתנה לאוטובוס הבא או שהנהג מסכים בלי בעיה, ואז או שהוא גובה כסף, או שלא.
אופניים מתקפלים:
כל אופניים מכל סוג שהוא נוסעים חינם בתא המיטען של אוטובוס בינעירוני, באוטובוס עירוני אופניים מתקפלים נוסעים בחינם, אופניים רגילים אסור להעלות כלל לאוטובוס עירוני.
 

Arthur Dent

New member
אופניים מתקפלים:
כל אופניים מכל סוג שהוא נוסעים חינם בתא המיטען של אוטובוס בינעירוני, באוטובוס עירוני אופניים מתקפלים נוסעים בחינם, אופניים רגילים אסור להעלות כלל לאוטובוס עירוני.
סבבה. איפה יש מקור רשמי למידע הזה? כי
כי יש נהגים שלא חושבים כמוך לצערי. גם בדן וגם באגד. אם אוכל להדפיס איזה מקור רשמי, זה יקל עלי את הויכוח (במקום להקל עלי את הארנק). ולא התייחסת לשאלה השניה: האם נהג יכול לסרב לקחת את האופניים המתקפלים שלי (כי בא לו, או כי נדמה לו שהוא לא אמור לקחת אותם, או כי זה מפחיד אותו, וכו'). כדאי לציין שהאופניים שלי סטנדרטיות לחלוטין ומקופלות היטב.
 

846

Active member
סבבה. איפה יש מקור רשמי למידע הזה? כי
כי יש נהגים שלא חושבים כמוך לצערי. גם בדן וגם באגד. אם אוכל להדפיס איזה מקור רשמי, זה יקל עלי את הויכוח (במקום להקל עלי את הארנק). ולא התייחסת לשאלה השניה: האם נהג יכול לסרב לקחת את האופניים המתקפלים שלי (כי בא לו, או כי נדמה לו שהוא לא אמור לקחת אותם, או כי זה מפחיד אותו, וכו'). כדאי לציין שהאופניים שלי סטנדרטיות לחלוטין ומקופלות היטב.
מתוך אתר אגד
אתר אגד
 

846

Active member
סבבה. איפה יש מקור רשמי למידע הזה? כי
כי יש נהגים שלא חושבים כמוך לצערי. גם בדן וגם באגד. אם אוכל להדפיס איזה מקור רשמי, זה יקל עלי את הויכוח (במקום להקל עלי את הארנק). ולא התייחסת לשאלה השניה: האם נהג יכול לסרב לקחת את האופניים המתקפלים שלי (כי בא לו, או כי נדמה לו שהוא לא אמור לקחת אותם, או כי זה מפחיד אותו, וכו'). כדאי לציין שהאופניים שלי סטנדרטיות לחלוטין ומקופלות היטב.
מתוך אתר משרד התחבורה
משרד התחבורה
 
אופניים מתקפלים:
כל אופניים מכל סוג שהוא נוסעים חינם בתא המיטען של אוטובוס בינעירוני, באוטובוס עירוני אופניים מתקפלים נוסעים בחינם, אופניים רגילים אסור להעלות כלל לאוטובוס עירוני.
עצירה של מוניות שרות
רציתי לדעת אם יש מונית שרות בקו מסויים, האם מותר לנהג לשנות את מסלול הנסיעה ולא להודיע לנוסעים על זה? אתמול נסעתי במונית שרות קו 66 מת"א והייתי צריכה לרדת בביאליק, ממש ישר אחרי שהוא עובר את הגשר ליד ההלכה. הנהג שאל אם יש מישהו לרח' ביאליק והוא נסע משם. פעם אחרת נהג אחר פשוט המשיך ישר ברח' ארלוזורוב ולא עבר באזור ההוא בכלל...
 

846

Active member
עצירה של מוניות שרות
רציתי לדעת אם יש מונית שרות בקו מסויים, האם מותר לנהג לשנות את מסלול הנסיעה ולא להודיע לנוסעים על זה? אתמול נסעתי במונית שרות קו 66 מת"א והייתי צריכה לרדת בביאליק, ממש ישר אחרי שהוא עובר את הגשר ליד ההלכה. הנהג שאל אם יש מישהו לרח' ביאליק והוא נסע משם. פעם אחרת נהג אחר פשוט המשיך ישר ברח' ארלוזורוב ולא עבר באזור ההוא בכלל...

לנהג מונית שרות מותר לסוע בכל דרך שהיא בתנאי שהיא מביאה לו הכנסה מקסימלית.
 

אוהד11

New member
עצירה של מוניות שרות
רציתי לדעת אם יש מונית שרות בקו מסויים, האם מותר לנהג לשנות את מסלול הנסיעה ולא להודיע לנוסעים על זה? אתמול נסעתי במונית שרות קו 66 מת"א והייתי צריכה לרדת בביאליק, ממש ישר אחרי שהוא עובר את הגשר ליד ההלכה. הנהג שאל אם יש מישהו לרח' ביאליק והוא נסע משם. פעם אחרת נהג אחר פשוט המשיך ישר ברח' ארלוזורוב ולא עבר באזור ההוא בכלל...
לגבי נהגי מוניות השרות הכל בגדר המלצה
 

amit1270

New member
אין על מה להתלונן.....
למונית שרות אין מסלול, אין לו"ז ואין תעריף.
זה לא נכון.
מוניות שירות חוקיות פועלות ברשיון משרד התחבורה והן מחויבות לפעול לפי תנאי הרישיון. מוניות לא חוקיות הן בכלל עברייניות. בכל מקרה יש אצל מי להתלונן.
 

אוהד11

New member
זה לא נכון.
מוניות שירות חוקיות פועלות ברשיון משרד התחבורה והן מחויבות לפעול לפי תנאי הרישיון. מוניות לא חוקיות הן בכלל עברייניות. בכל מקרה יש אצל מי להתלונן.
מחוייבות זו המלצה, עובדה שהנהגים מצפצפים על
"תנאי" הרשיון
 

Arthur Dent

New member
עצירה של מוניות שרות
רציתי לדעת אם יש מונית שרות בקו מסויים, האם מותר לנהג לשנות את מסלול הנסיעה ולא להודיע לנוסעים על זה? אתמול נסעתי במונית שרות קו 66 מת"א והייתי צריכה לרדת בביאליק, ממש ישר אחרי שהוא עובר את הגשר ליד ההלכה. הנהג שאל אם יש מישהו לרח' ביאליק והוא נסע משם. פעם אחרת נהג אחר פשוט המשיך ישר ברח' ארלוזורוב ולא עבר באזור ההוא בכלל...
אני מכיר את קו 66, ותמיד הנהג שאל את הנוסעים
אם הנהג רצה לחתוך ישירות לארלוזורוב, הוא שאל האם זה בסדר מבחינת הנוסעים. אולי אצלך הוא כבר חיפף, או שהוא שאל ולא שמת לב. בכל מקרה זאת ישראל, ואם יש קו אפור שאפשר למתוח - הוא ימתח עד הקצה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה