למי שמתלונן על עומס ברכבות...

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
למי שמתלונן על עומס ברכבות...
סדרת צילומים תחת השם Tokyo compression המציגה את הנוסעים ברכבת התחתית של טוקיו בין 7 ל- 9 בבוקר - שעות השיא. הבילוי המועדף על הנוסעים - השלמת שעות שינה בעמידה (בין כה וכה אין לאן ליפול...) ומי אמר שהשירות ברכבת לא טוב? - http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=b0A9-oUoMug
 

amit1270

New member
למי שמתלונן על עומס ברכבות...
סדרת צילומים תחת השם Tokyo compression המציגה את הנוסעים ברכבת התחתית של טוקיו בין 7 ל- 9 בבוקר - שעות השיא. הבילוי המועדף על הנוסעים - השלמת שעות שינה בעמידה (בין כה וכה אין לאן ליפול...) ומי אמר שהשירות ברכבת לא טוב? - http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=b0A9-oUoMug
מדינת עולם שלישי! להפריט מיד!
 

Dannycom

New member
למי שמתלונן על עומס ברכבות...
סדרת צילומים תחת השם Tokyo compression המציגה את הנוסעים ברכבת התחתית של טוקיו בין 7 ל- 9 בבוקר - שעות השיא. הבילוי המועדף על הנוסעים - השלמת שעות שינה בעמידה (בין כה וכה אין לאן ליפול...) ומי אמר שהשירות ברכבת לא טוב? - http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=b0A9-oUoMug
ככה ייראו הקווים בתל אביב אחרי שיבטלו מפרקיות
 
בקווים שהועברו למטרופולין מעולם לא היו
מפרקיות, אני מתייחס לעירוניים כמובן.
29 פעל עם מפרקיות פעם, וכך גם 149 לתקופה קצרה
עם מפרקית 448 בין השאר! זו, לדעתי, הסיבה שיש כמה מפרקיות עם יותר מושבים וללא רחבת עמידה.
 

אורי404

New member
29 פעל עם מפרקיות פעם, וכך גם 149 לתקופה קצרה
עם מפרקית 448 בין השאר! זו, לדעתי, הסיבה שיש כמה מפרקיות עם יותר מושבים וללא רחבת עמידה.
מפרקיות קו 29 פעלו עד סוף התשעים/תחילת האלפים
היו גם מספר נסיעות ביום של מפרקיות בקווים הפנימיים בערי השרון. קו נוסף ב"אגד" שפעלו מפרקיות (ושעדיין נמצא ב"אגד") - קו 501. אולי גם 502. כך או כך, התכנית היא מתישהו בעתיד (...) להפעיל קו BRT כפר סבא-רעננה-הרצליה. זהו קו ריאלי יותר (באופן יחסי) ולצדו תכניות לקווים באזור הוד השרון ובאזור רמת השרון.
 

mister K

New member
מפרקיות קו 29 פעלו עד סוף התשעים/תחילת האלפים
היו גם מספר נסיעות ביום של מפרקיות בקווים הפנימיים בערי השרון. קו נוסף ב"אגד" שפעלו מפרקיות (ושעדיין נמצא ב"אגד") - קו 501. אולי גם 502. כך או כך, התכנית היא מתישהו בעתיד (...) להפעיל קו BRT כפר סבא-רעננה-הרצליה. זהו קו ריאלי יותר (באופן יחסי) ולצדו תכניות לקווים באזור הוד השרון ובאזור רמת השרון.
גם בקו 47 פעלו כמה מפרקיות לתקופה קצרה.
כיום אין בו אפילו מכונות עירוניות רגילות אלא רק עגלות בינעירוניות שלא מתאימות לעבודה עירונית. ותודה למטומטמים במשרד התחבורה שהחליטו לשנות סדרי עולם וכנראה מעולם לא נסעו בקו 47 לפני שהחליטו "להפוך אותו לקו בינעירוני"...
 

אורי404

New member
גם בקו 47 פעלו כמה מפרקיות לתקופה קצרה.
כיום אין בו אפילו מכונות עירוניות רגילות אלא רק עגלות בינעירוניות שלא מתאימות לעבודה עירונית. ותודה למטומטמים במשרד התחבורה שהחליטו לשנות סדרי עולם וכנראה מעולם לא נסעו בקו 47 לפני שהחליטו "להפוך אותו לקו בינעירוני"...
בקווים 47 ו-149 המפרקיות הקבועות פעלו מזמן
בשנות התשעים. אחרי זה במהלך שנות האלפים, עד למעשה הימים האחרונים של "דן" באזור השרון, פעלו מדי פעם מפרקיות בקווי 4X השונים בשרון. בנוגע להפעלת האוטובוסים הבינעירוניים בקווים 47/247 - לדעתי גם ל"מטרופולין" יש חלק בזה. מי יודע. אולי הם פנו למשרד התחבורה ואמרו, ש"אגד" גם כן מפעילים אוטובוסים בינעירוניים בקווים 501/502 ואחרים. הכל טוב ויפה. אבל לצד הבינעירוניים פועלים באותם קווים גם לא מעט עירוניים. את זה כנראה "מטרופולין" לא אמרו. משרד התחבורה כנראה לא בדק עד הסוף ויצא מה שיצא. בקיצור ההחלטה הייתה של משרד התחבורה, אבל לדעתי יש גם מן האשמה בעניין הזה מ"מטרופולין".
 

euronitzan

New member
29 פעל עם מפרקיות פעם, וכך גם 149 לתקופה קצרה
עם מפרקית 448 בין השאר! זו, לדעתי, הסיבה שיש כמה מפרקיות עם יותר מושבים וללא רחבת עמידה.
אני מדבר על קווים שנסעו בהם מפרקיות
גם יומיים לפני העברתם ו/או שכמות הנוסעים בהם הצדיקה הפעלת מפרקיות. לדעתי רק קו 29 עונה על ההגדרה הזאת ודי בקושי.
 

amirv

New member
29 פעל עם מפרקיות פעם, וכך גם 149 לתקופה קצרה
עם מפרקית 448 בין השאר! זו, לדעתי, הסיבה שיש כמה מפרקיות עם יותר מושבים וללא רחבת עמידה.
מפרקיות זה סיסמה
לפעמים צריך ולפעמים לא. כל קו שמגיע לתדירות של נסיעה כל 5 דקות והוא עדיין עמוס צריך לעבור למפרקיות. קווים בתדירות של 5 דקות לא מאד עמוסים רצוי להעביר למפרקיות כדי לשמר רמת שירות ולאפשר המשך גידול. כל קו בתדירות נמוכה יותר, עמוס או לא, המפרקיות הן רק תירוץ לחיסכון בנהגים, צריך להעלות את הקו לתידורת של נסיעה כל 5 דקות ורק אם עדיין יש עומס (או שמזהים פוטנציאל גידול נוסף) להעביר למפרקיות. אותי נורא עצבן שקו 174 (רידינג-רשל"צ) היה במפרקיות בתדירות של כל 20 דקות, אני הייתי מעדיף אותו באוטובוסים רגילים בתדירות של כל עשר דקות.
 

אורי404

New member
מפרקיות זה סיסמה
לפעמים צריך ולפעמים לא. כל קו שמגיע לתדירות של נסיעה כל 5 דקות והוא עדיין עמוס צריך לעבור למפרקיות. קווים בתדירות של 5 דקות לא מאד עמוסים רצוי להעביר למפרקיות כדי לשמר רמת שירות ולאפשר המשך גידול. כל קו בתדירות נמוכה יותר, עמוס או לא, המפרקיות הן רק תירוץ לחיסכון בנהגים, צריך להעלות את הקו לתידורת של נסיעה כל 5 דקות ורק אם עדיין יש עומס (או שמזהים פוטנציאל גידול נוסף) להעביר למפרקיות. אותי נורא עצבן שקו 174 (רידינג-רשל"צ) היה במפרקיות בתדירות של כל 20 דקות, אני הייתי מעדיף אותו באוטובוסים רגילים בתדירות של כל עשר דקות.
מסכים איתך אמיר. גם תדירות קו 164
לא גבוהה במיוחד עם המפרקיות וכך גם בקו 274. אבל, כפי שאמרת: בקווים בתדירות גבוהה מאוד, שהם עמוסים, יש מקום למפרקיות ואף לאוטובוסים עם קיבולת גבוהה יותר, כמו למשל מפרקיות עם שני מפרקים/שלושה חלקי נוסעים.
 

אוהד11

New member
המחיר לא ירד. מכרז השרון לא כלל הורדת מחירים.
לפחות לפי הצהרותיו של דובר משרד התחבורה, מכרז
השרון אמור היה לכלול הפחתת מחירים, ודובר על הפחתה של 30 אחוז. ה- 30 אחוז הללו נגוזו במחי יד
 

amit1270

New member
לפחות לפי הצהרותיו של דובר משרד התחבורה, מכרז
השרון אמור היה לכלול הפחתת מחירים, ודובר על הפחתה של 30 אחוז. ה- 30 אחוז הללו נגוזו במחי יד
סדר העדיפויות השתנה
בתחילת ימי הרפורמה מחיר הנסיעה היה חזות הכל. מאז (ואולי בעקבות דו"J סדן) הדגש עבר לרמת השירות, ובצדק לדעתי.
 

אורי404

New member
לא בדיוק ראיתי שצפוף בקוים של מטרופולין
וגם התדירות השתפרה. תוסיף לכך שהמחיר ירד ותראה מה שחשוב לנוסעים
למעט אולי המחיר, בהחלט יש שיפורים
בנוגע למחיר, השיפור הוא בעיקר ב"חופשי-חודשי" המשותף בין החברות, שהביא לשיפור, לעומת המצב בעבר של חברת אוטובוסים אחת ("אגד" בלבד או "דן" בלבד) והאפשרות של ערך צבור, שלא ממש הייתה קודם לכן. כמו כן, בתקופת "דן" משום מה המחיר בתוך ערי השרון (למשל הרצליה-כפר סבא) היה גבוה בקוד מ"אגד" (סביבות תשעה ש"ח, במקום כחמשיה ש"ח) ואני די בטוח, שזה השתנה מאז. אבל מירב השיפורים הם כאמור בהוספת נסיעות, בשדרוג מסלולי הקווים ובהוספת קווים חדשים. בפועל מצב הצפיפות שונה לגמרי באופן משמעותי ממה, שהיה קודם ב"אגד" וב"דן". דווקא "אגד" די מאכזבים, שלא השכילו להוסיף נסיעות לקווי 5XX השונים (למשל 501/502 או 567) ושם או שיש צפיפות או צורך בהמתנה באוטובוס-שניים נוספים, מרב שאין מקום להכניס נוסעים.
 

אורי404

New member
לא בדיוק ראיתי שצפוף בקוים של מטרופולין
וגם התדירות השתפרה. תוסיף לכך שהמחיר ירד ותראה מה שחשוב לנוסעים
ודרך אגב, בדרום צפוף מאוד
בשרון בקווים בהפעלת "מטרופולין" המצב טוב, אבל לא כך בחלק מקווי הדרום. סביר להניח, שאם היו רוצים*, אז גם בדרום זה היה משתפר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה