נתניהו הציע לסינים להיות שותפים ברכבת לאילת

מצב
הנושא נעול.

megashock

New member
נתניהו הציע לסינים להיות שותפים ברכבת לאילת
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000627700 "בפגישה שקיים נתניהו עם שר הסחר הסיני צ'אן דמינג הציע רה"מ לשר הסיני כי סין תהיה שותפה פיננסית בבניית הקו לאילת" כתוב שכאשר הסינים שמעו על היקף הפרוייקט הם צחקו. רק לאחרונה סין הודיע שתבנה מסילת רכבת בקולומביה שתתחרה בתעלת פנאמה. http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=1692&MessageId=149755137
 

megashock

New member
נתניהו הציע לסינים להיות שותפים ברכבת לאילת
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000627700 "בפגישה שקיים נתניהו עם שר הסחר הסיני צ'אן דמינג הציע רה"מ לשר הסיני כי סין תהיה שותפה פיננסית בבניית הקו לאילת" כתוב שכאשר הסינים שמעו על היקף הפרוייקט הם צחקו. רק לאחרונה סין הודיע שתבנה מסילת רכבת בקולומביה שתתחרה בתעלת פנאמה. http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=1692&MessageId=149755137
הממשלה לא מסוגל לעמוד בהתחיבויות הנוכחיות
http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20110303_1218238 למרות החלטת הממשלה לקדם את הפרויקט, משרדי האוצר והתחבורה עדיין לא העבירו את תקציב התכנון, שנאמד ב-10 מיליון שקל שהממשלה התחייבה להעביר.
 
נתניהו הציע לסינים להיות שותפים ברכבת לאילת
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000627700 "בפגישה שקיים נתניהו עם שר הסחר הסיני צ'אן דמינג הציע רה"מ לשר הסיני כי סין תהיה שותפה פיננסית בבניית הקו לאילת" כתוב שכאשר הסינים שמעו על היקף הפרוייקט הם צחקו. רק לאחרונה סין הודיע שתבנה מסילת רכבת בקולומביה שתתחרה בתעלת פנאמה. http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=1692&MessageId=149755137
מכאן שהוא קורא את הפורומים בתפוז...

הרי בדיוק על כך דיברנו בעבר (לא זוכר מי הזכיר את הענין). משך הבניה של הקו לאילת מדימונה הינו 9 חודשים בלבד. הפרוייקט לאילת נחשב למיני פרוייקט בסין שכן הם עובדים באותו הזמן לכל אורך הקו ומסוגלים להביא עימם רבבות פועלים. חבל רק שבניומין נתניהו לא קרא את ההצעה של חברת "נאשיונאל פאנסוניק" היפנית והידועה (או בשם הדגל שלה "מאטשושיטה אלקטריק" או "טכניקס" הידועה) משנת 1974.....היפנים הציעו דאז גם הם לבנות את הקו, להשלימו בתשעה חודשים ולקבל עליו זיכיון עד לשנת 2005. אם הטמבלים שעמדו אז בראש המדינה היו מקבלים את ההצעה, הרי שכבר 5 וחצי שנים היה לנו קו ישראלי ללא זיכיון. אבל הטמבלים ההם במילא הואשמו אז במחדלים אחרים עם 2656 הרוגים.
 
מכאן שהוא קורא את הפורומים בתפוז...

הרי בדיוק על כך דיברנו בעבר (לא זוכר מי הזכיר את הענין). משך הבניה של הקו לאילת מדימונה הינו 9 חודשים בלבד. הפרוייקט לאילת נחשב למיני פרוייקט בסין שכן הם עובדים באותו הזמן לכל אורך הקו ומסוגלים להביא עימם רבבות פועלים. חבל רק שבניומין נתניהו לא קרא את ההצעה של חברת "נאשיונאל פאנסוניק" היפנית והידועה (או בשם הדגל שלה "מאטשושיטה אלקטריק" או "טכניקס" הידועה) משנת 1974.....היפנים הציעו דאז גם הם לבנות את הקו, להשלימו בתשעה חודשים ולקבל עליו זיכיון עד לשנת 2005. אם הטמבלים שעמדו אז בראש המדינה היו מקבלים את ההצעה, הרי שכבר 5 וחצי שנים היה לנו קו ישראלי ללא זיכיון. אבל הטמבלים ההם במילא הואשמו אז במחדלים אחרים עם 2656 הרוגים.
אני ואתה, בין היתר
כולל החישוב הפשוט של הקו החינמי של המדינה החל מ-05' (החישוב שלי היה 04', אבל זה כבר הבדל זניח). וכמובן שקוצר הראות הישראלי הקבוע שוב ניצח. עכשיו אם יהיה קו זה יהיה רק ב-2025 לכל המוקדם, באיחור של 50 שנה.
 
אני ואתה, בין היתר
כולל החישוב הפשוט של הקו החינמי של המדינה החל מ-05' (החישוב שלי היה 04', אבל זה כבר הבדל זניח). וכמובן שקוצר הראות הישראלי הקבוע שוב ניצח. עכשיו אם יהיה קו זה יהיה רק ב-2025 לכל המוקדם, באיחור של 50 שנה.
ההצעה היתה במאי 74. תוסיף לזה
לפחות 9 חודשים - קיבלת ינואר 75. 30 שנה תוספת - קיבלת ינואר 2005 אבל באמת ענין זניח כדבריך. מבטיחך כמה דברים: 1. ב- 2025 הקו לא יהיה קיים ! 2. ב- 2025 איש לא יזכור כבר את בנימין נתניהו שיהיה אז פנסיונר מופלג בביתו - רק בשיעורי היסטוריה ואזרחות יודכר שמו לעיתים נדירות. 3. ב- 2025 כנ"ל לגבי שרוליק כץ וכנ"ל לגבי חקי הראל בהבדל אחד: אותם גם לא יזכירו בשיעורי הסטוריה ואזרחות למרות שחקי זכאי לכך לטעמי.
 
ההצעה היתה במאי 74. תוסיף לזה
לפחות 9 חודשים - קיבלת ינואר 75. 30 שנה תוספת - קיבלת ינואר 2005 אבל באמת ענין זניח כדבריך. מבטיחך כמה דברים: 1. ב- 2025 הקו לא יהיה קיים ! 2. ב- 2025 איש לא יזכור כבר את בנימין נתניהו שיהיה אז פנסיונר מופלג בביתו - רק בשיעורי היסטוריה ואזרחות יודכר שמו לעיתים נדירות. 3. ב- 2025 כנ"ל לגבי שרוליק כץ וכנ"ל לגבי חקי הראל בהבדל אחד: אותם גם לא יזכירו בשיעורי הסטוריה ואזרחות למרות שחקי זכאי לכך לטעמי.
לכן כתבתי "לכל המוקדם"
 

yblumann

New member
מכאן שהוא קורא את הפורומים בתפוז...

הרי בדיוק על כך דיברנו בעבר (לא זוכר מי הזכיר את הענין). משך הבניה של הקו לאילת מדימונה הינו 9 חודשים בלבד. הפרוייקט לאילת נחשב למיני פרוייקט בסין שכן הם עובדים באותו הזמן לכל אורך הקו ומסוגלים להביא עימם רבבות פועלים. חבל רק שבניומין נתניהו לא קרא את ההצעה של חברת "נאשיונאל פאנסוניק" היפנית והידועה (או בשם הדגל שלה "מאטשושיטה אלקטריק" או "טכניקס" הידועה) משנת 1974.....היפנים הציעו דאז גם הם לבנות את הקו, להשלימו בתשעה חודשים ולקבל עליו זיכיון עד לשנת 2005. אם הטמבלים שעמדו אז בראש המדינה היו מקבלים את ההצעה, הרי שכבר 5 וחצי שנים היה לנו קו ישראלי ללא זיכיון. אבל הטמבלים ההם במילא הואשמו אז במחדלים אחרים עם 2656 הרוגים.
It will never happen
because the Israelis always insist on local contractors getting involved in the project. The Chinese, once they decide to build something, they just go ahead and build it, usually 24/7, so it is finished fairly quickly. there are no halts for budgets running out, weekends strikes demonstrations etc. I can assure you that outside China, they can be halted by all of those factors- I have seen it in Zambia last year, where several projects were halted for the lack of funds. In Israel, the notorious 'we know best' attitude prevails, and no one has the guts to handle over a project, lock stock and barrel to a foreign contractor. You get a whiff of this in some of the comments I read in this forum, but I suspect that it is an opportunity by some well connected 'business entities' in Israel to make loads of money at the public purse's expense! Just look at the light rail projects...who run them and how cumbersome the whole thing is. regards​
 
It will never happen
because the Israelis always insist on local contractors getting involved in the project. The Chinese, once they decide to build something, they just go ahead and build it, usually 24/7, so it is finished fairly quickly. there are no halts for budgets running out, weekends strikes demonstrations etc. I can assure you that outside China, they can be halted by all of those factors- I have seen it in Zambia last year, where several projects were halted for the lack of funds. In Israel, the notorious 'we know best' attitude prevails, and no one has the guts to handle over a project, lock stock and barrel to a foreign contractor. You get a whiff of this in some of the comments I read in this forum, but I suspect that it is an opportunity by some well connected 'business entities' in Israel to make loads of money at the public purse's expense! Just look at the light rail projects...who run them and how cumbersome the whole thing is. regards​
אתה טועה יורם
הסינים בנו את מנהרות הכרמל והבעיה היחידה שהיתה להם היתה עם המימון שלהם, ולא בעיות שהציבו בפניהם המקומיים. הפרוייקט נגמר לפני הזמן! ד"א שים לב למה שקרה השבוע בפרנקפורט - אמרתי לך.​
 

yblumann

New member
אתה טועה יורם
הסינים בנו את מנהרות הכרמל והבעיה היחידה שהיתה להם היתה עם המימון שלהם, ולא בעיות שהציבו בפניהם המקומיים. הפרוייקט נגמר לפני הזמן! ד"א שים לב למה שקרה השבוע בפרנקפורט - אמרתי לך.
OK
I must confess that I am not up todate on infrastructure projects in Israel. regards Yoram
 
נתניהו הציע לסינים להיות שותפים ברכבת לאילת
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000627700 "בפגישה שקיים נתניהו עם שר הסחר הסיני צ'אן דמינג הציע רה"מ לשר הסיני כי סין תהיה שותפה פיננסית בבניית הקו לאילת" כתוב שכאשר הסינים שמעו על היקף הפרוייקט הם צחקו. רק לאחרונה סין הודיע שתבנה מסילת רכבת בקולומביה שתתחרה בתעלת פנאמה. http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=1692&MessageId=149755137
בטח שהם צחקו
כל משקיף אובייקטיבי צוחק כשמציגים בפניו את הפרוייקטים ההנדסיים ה"אדירים" וה"גרנדיוזיים" (כפי שקוראת להם התקשורת הישראלית הצהובה) במדינת ליליפוט שלנו. בסין כל תכנית "נתיבי ישראל" היא תחום אחריות משני של פקיד זוטר בעיירת שדה נידחת. אבל הממשלה ממשיכה לספר לאזרחים על ההשקעה ה"נרחבת" בתשתיות, עם המסילות שחוצות את המיסיסיפי, הרי סיירה נבדה ומדבר סונורה... כלומר ואדי יבש ברוחב 20 מ', גבעות בגובה 100 מ' מעל פני הים, והמישר מדרום למכתש רמון (20 ק"מ ביום טוב).
 
בטח שהם צחקו
כל משקיף אובייקטיבי צוחק כשמציגים בפניו את הפרוייקטים ההנדסיים ה"אדירים" וה"גרנדיוזיים" (כפי שקוראת להם התקשורת הישראלית הצהובה) במדינת ליליפוט שלנו. בסין כל תכנית "נתיבי ישראל" היא תחום אחריות משני של פקיד זוטר בעיירת שדה נידחת. אבל הממשלה ממשיכה לספר לאזרחים על ההשקעה ה"נרחבת" בתשתיות, עם המסילות שחוצות את המיסיסיפי, הרי סיירה נבדה ומדבר סונורה... כלומר ואדי יבש ברוחב 20 מ', גבעות בגובה 100 מ' מעל פני הים, והמישר מדרום למכתש רמון (20 ק"מ ביום טוב).
אני חייב לציין שנקודת המבט שלך היא
הרבה יותר מדוייקת ממדוייקת בסוגיה זו ! היטבת לתאר את המציאות העגומה היטב ! ואני אקצין את הדברים: כל הפיתוח שנעשה ברכבת-ישראל מאז 1992 הוא שקול לפיתוח שנעשה בסין בחודש ימים לכל היותר וסליחה אם הגזמתי. אולי בשלושה שבועות. וזה לא קשור לגודלה של סין ולא לכמות האוכלוסייה שם אלא לחינוך נטו.
 

בועז ל

New member
אני חייב לציין שנקודת המבט שלך היא
הרבה יותר מדוייקת ממדוייקת בסוגיה זו ! היטבת לתאר את המציאות העגומה היטב ! ואני אקצין את הדברים: כל הפיתוח שנעשה ברכבת-ישראל מאז 1992 הוא שקול לפיתוח שנעשה בסין בחודש ימים לכל היותר וסליחה אם הגזמתי. אולי בשלושה שבועות. וזה לא קשור לגודלה של סין ולא לכמות האוכלוסייה שם אלא לחינוך נטו.
אותי מעניין לדעת האם חוסר היציבות השורר
כעת במדינות ערב ובמצרים בפרט לא מעורר מחשבות חדשות בקרב מקבלי ההחלטות באשר לנחיצותו של הקו לאילת.
 
אותי מעניין לדעת האם חוסר היציבות השורר
כעת במדינות ערב ובמצרים בפרט לא מעורר מחשבות חדשות בקרב מקבלי ההחלטות באשר לנחיצותו של הקו לאילת.
בועז, תשכח מזה
המילים "מחשבות חדשות" אינן קיימות במילון שלהם. הם חושבים את אותה מחשבה מ-1955 ועד היום, וכך זה נראה. יכולה להיות שואה גרעינית, נחיתת חייזרים, הירח ייפול מהשמיים - והם עדיין יגידו שצריך להקפיא את הקו ה"גרנדיוזי" בין רעננה להרצליה. פשוט אין עם מי לדבר!
 

euronitzan

New member
בועז, תשכח מזה
המילים "מחשבות חדשות" אינן קיימות במילון שלהם. הם חושבים את אותה מחשבה מ-1955 ועד היום, וכך זה נראה. יכולה להיות שואה גרעינית, נחיתת חייזרים, הירח ייפול מהשמיים - והם עדיין יגידו שצריך להקפיא את הקו ה"גרנדיוזי" בין רעננה להרצליה. פשוט אין עם מי לדבר!
התנועה של הירח היא ככל הנראה הפוכה
הוא מנסה לברוח ומתרחק כל הזמן.
 

בועז ל

New member
בועז, תשכח מזה
המילים "מחשבות חדשות" אינן קיימות במילון שלהם. הם חושבים את אותה מחשבה מ-1955 ועד היום, וכך זה נראה. יכולה להיות שואה גרעינית, נחיתת חייזרים, הירח ייפול מהשמיים - והם עדיין יגידו שצריך להקפיא את הקו ה"גרנדיוזי" בין רעננה להרצליה. פשוט אין עם מי לדבר!
טוב, שכחתי.
 

alantan

New member
בועז, תשכח מזה
המילים "מחשבות חדשות" אינן קיימות במילון שלהם. הם חושבים את אותה מחשבה מ-1955 ועד היום, וכך זה נראה. יכולה להיות שואה גרעינית, נחיתת חייזרים, הירח ייפול מהשמיים - והם עדיין יגידו שצריך להקפיא את הקו ה"גרנדיוזי" בין רעננה להרצליה. פשוט אין עם מי לדבר!
בוא לשרשור הגרנדיוזי באמת שמתחולל ביני לבין
רוכב האופניים בן עירי!
 
אני חייב לציין שנקודת המבט שלך היא
הרבה יותר מדוייקת ממדוייקת בסוגיה זו ! היטבת לתאר את המציאות העגומה היטב ! ואני אקצין את הדברים: כל הפיתוח שנעשה ברכבת-ישראל מאז 1992 הוא שקול לפיתוח שנעשה בסין בחודש ימים לכל היותר וסליחה אם הגזמתי. אולי בשלושה שבועות. וזה לא קשור לגודלה של סין ולא לכמות האוכלוסייה שם אלא לחינוך נטו.
אז כמה זמן (כולל) אמורים לקחת הפרויקטים
המתוארים כאן?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה