תגובות לטענות
א. העומדים בימי א' הם אכן מדידים משום שהם ידועים מראש. אם לוקח 4 דקות לנוסעים לרדת ולעלות מהרכבת במקום 2 דקות בימי חול אפשר לקחת את זה בחשבון שבונים את הלו"ז לרכבות, להוסיף קרונות לכל רכבת שיוצאת (אפשר גם להכפיל את מספר הקרונות בכל נסיעה ולצמצם את כמות הנסיעות למשל). ב. גם מסילות בודדות הן גם מכשול ידוע מראש, אפשר להערך באופן אופטימאלי בתנאים הנוכחיים - ולא לעצור רכבות באמצע הנסיעה 2-3 פעמים בגלל "הצטלבות מסילות". ג. אם העכוב בבניית מסילות נוספות אכן נוסע ממשרד האוצר, יקום שר התחבורה שאחראי על הנושא ויפנה לראש הממשלה כדי לקדם את העברת הכספים. אני נוסע ברכבת מעל 7 שנים והבעיה ידועה מספיק זמן, אך עדין היא קיימת, וכפי הנראה, לא תשתנה גם בשנים הקרובות. ד. מתאבדים, הצפות ועצים נופלים די נדירים במחוזיתינו, אשמח אם תראי לי מידע מהימן הסותר את טענה זו. ה.ניתן לטפל בפורצי מחסומים בעזרת עמדות תצפית מצולמות בעל עמדת הצטלבות עם כביש ואכיפה מרתיעה (החרמת הרכב ושנת מאסר בפועל ) אני לא בא להגן על האוטובוסים, אך כמות המכשולים שלא מדידים שעומדים בפניהם נראית לי גדולה יותר, בכל מקרה, אני סבור כי החלק המשמעותי יותר בפתרון בעיית התחבורה בארץ קשור לרכבת ולא לאוטובוסים, את מוזמנת להרים את הכפפה ולקדם חקיקה בכל הקשור לאוטובוסים.
תגובות לתגובות:
א. לא מדובר רק על העומדים, אלא על עיכובים בתחנות שנוצרים כתוצאה מלחץ הנוסעים. כל מי שנוסע ברכבת באופן קבוע בשעות הלחץ, יבין למה הכוונה: כאשר לא ניתן מבחינה פיזית להוציא רכבת מהתחנה כי הדלתות פשוט לא נסגרות מרוב נוסעים.
"להוסיף קרונות לכל רכבת" וגם להעלות את התדירות - זהו בדיוק הפתרון לבעיה, אלא שלא מאפשרים זאת. משרד האוצר אף "הקפיא" לא כל-כך מזמן את כל תכניות הרכש של הרכבת, רק כדי "להפשיר" אותן שוב לאחר זמן רב. "להכפיל את מספר הקרונות" זה פשוט בלתי אפשרי מבחינה טכנית עם קטרי הדיזל הקיימים מבלי להקטין את מהירות הנסיעה באופן דראסטי. הפתרון במקרה הזה:
קטרים חשמליים שאכן מסוגלים למשוך פי 2 יותר קרונות באותה המהירות והתאוצה. אתה מוזמן לנחש, מיהו הגורם "שהקפיא" בזמנו את תכנית החישמול לתקופה ארוכה.
ב. סעיף זה מעיד חוסר הבנה מוחלט בעקרונות הבסיסיים שלפיהם פועלות רכבות בישראל ובעולם.
מפגשי רכבות (ולא "הצטלבות מסילות") הן פועל יוצא מהמסילות הבודדות, והעצירות בהם מתוכננות בלוחות הזמנים, אלא שכל עיכוב ולו הקטן ביותר על מסילה בודדת גורם לשרשרת עיכובים ולהארכה של זמני ההמתנה במפגשי רכבות.
ג. "יקום שר התחבורה שאחראי על הנושא" - תודה רבה באמת! אז נגד מי יש להפנות את המחאה המוצדקת? לא נגד משרדי הממשלה במקרה?!
ד. "די נדירים במחוזיתינו" - משפט זה מעיד על כך שאינך מתעדכן מספיק בעיתונות היומית... החברים הקבועים בפורום יחלקו עליך. את המידע הסותר זאת תמצא כאן (ממש כאן, בפורום הזה) מדי יום ביומו, ובאתרי החדשות. פריצות מחסומים יש מדי יום כמעט, ומתאבדים בערך פעם בחודש (הם באים "בגלים" משום מה...) גניבות כבלים שהביאו לפגיעה בתנועה התרחשו פעמיים רק בחודש האחרון (!) בקו הוד השרון - ת"א.
ה. "ניתן לטפל בפורצי מחסומים" - נכון, ותתפלא (או שתתעדכן בתקשורת, כאמור): עושים זאת! אלא שטיפשים לא מתים אלא רק מתחלפים כידוע. כמות פריצות המחסומים היא מעל ומעבר לכל דמיון. הפתרון לטווח הארוך:
הקמת הפרדות מפלסיות. ומי לדעתך מנע את הקמתן של יותר ממחצית ההפרדות שהיו מתוכננות לקום בישראל לפי התכנית המקורית של משרד התחבורה?! אני מניח שהפעם כבר בטוח תנחש נכון מי היה הגורם הזה בדיוק.
ואני מצדי אינני בא להיטפל לחברות אוטובוסים, כמו שאתה (את?.. מצטער אם התבלבלתי) נטפל למדד הדיוק של הרכבת, בזמן שהיא סובלת מ-1001 בעיות אחרות ומשמעותיות הרבה יותר. מה צריכים לעשות לדעתי באמת כדי לשפר את המצב, כבר אמרתי.