עד מתי רכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

isshiran

New member
עד מתי רכבת ישראל
שלום לכולם, הקמתי קבוצה בפייסבוק שמטרתה למדוד את הזמנים עליהם מדווחת הנהלת רכבת ישראל לממשלה כדי לקבל את הסבסוד. הרכבת מתעקשת וטוענת שהיא עומדת בזמנים ב-90% מהזמן (רכבות שמובטלות לא נספרות). אני מעוניין לאגד מספר רב של נוסעים שידווח מכל התחנות כדי למדוד את כדאיות הנתון ולעצור את הבונוס ע חשבון משלם המיסים. בנוסף, אני רוצה להפעיל לחץ ציבורי על משרד התחבורה שיכלול גם תנאים של נוחות נסיעה, החזר כספי לאלו שעומדים בקרונות ובמעברים ותאי שירותים תקינים ברכבות! אני צריך שנוסעי הרכבת יצטרפו לקבוצה "עד מתי רכבת ישראל" , יצרפו חברים כדי שנהיה כח שמשרד התחבורה או הרכבת ירגישו שהם חייבים לתת לו תשובות. תודה מראש,
 

easylivin

New member
עד מתי רכבת ישראל
שלום לכולם, הקמתי קבוצה בפייסבוק שמטרתה למדוד את הזמנים עליהם מדווחת הנהלת רכבת ישראל לממשלה כדי לקבל את הסבסוד. הרכבת מתעקשת וטוענת שהיא עומדת בזמנים ב-90% מהזמן (רכבות שמובטלות לא נספרות). אני מעוניין לאגד מספר רב של נוסעים שידווח מכל התחנות כדי למדוד את כדאיות הנתון ולעצור את הבונוס ע חשבון משלם המיסים. בנוסף, אני רוצה להפעיל לחץ ציבורי על משרד התחבורה שיכלול גם תנאים של נוחות נסיעה, החזר כספי לאלו שעומדים בקרונות ובמעברים ותאי שירותים תקינים ברכבות! אני צריך שנוסעי הרכבת יצטרפו לקבוצה "עד מתי רכבת ישראל" , יצרפו חברים כדי שנהיה כח שמשרד התחבורה או הרכבת ירגישו שהם חייבים לתת לו תשובות. תודה מראש,
כמה הערות בונות, ברשותך:
א. תחשבו על דרך טובה באמת שבה תוכלו למדוד את זמני הרכבות במדוייק, ולהוכיח זאת כראיה משפטית. להערכתי, זה אתגר לא פשוט בכלל... ב. מן הראוי שתקימו גם קבוצה נוספת שתמדוד את רמת הדיוק של כל קווי האוטובוסים בישראל. כי למען ההגינות, אולי כדאי שגובה הסובסידיה שניתנת למפעילי האוטובוסים תיקבע לפי אותו מדד של טיב השירות לנוסעים?.. ג. ובהתאם לסעיף ב', מן הראוי לדרוש תנאים זהים עבור הנוסעים באוטובוסים, כולל "החזר כספי מלא לעומדים במעברים" כדבריך. בהצלחה!
 
כמה הערות בונות, ברשותך:
א. תחשבו על דרך טובה באמת שבה תוכלו למדוד את זמני הרכבות במדוייק, ולהוכיח זאת כראיה משפטית. להערכתי, זה אתגר לא פשוט בכלל... ב. מן הראוי שתקימו גם קבוצה נוספת שתמדוד את רמת הדיוק של כל קווי האוטובוסים בישראל. כי למען ההגינות, אולי כדאי שגובה הסובסידיה שניתנת למפעילי האוטובוסים תיקבע לפי אותו מדד של טיב השירות לנוסעים?.. ג. ובהתאם לסעיף ב', מן הראוי לדרוש תנאים זהים עבור הנוסעים באוטובוסים, כולל "החזר כספי מלא לעומדים במעברים" כדבריך. בהצלחה!
מסכימה עם ההערות
 

isshiran

New member
כמה הערות בונות, ברשותך:
א. תחשבו על דרך טובה באמת שבה תוכלו למדוד את זמני הרכבות במדוייק, ולהוכיח זאת כראיה משפטית. להערכתי, זה אתגר לא פשוט בכלל... ב. מן הראוי שתקימו גם קבוצה נוספת שתמדוד את רמת הדיוק של כל קווי האוטובוסים בישראל. כי למען ההגינות, אולי כדאי שגובה הסובסידיה שניתנת למפעילי האוטובוסים תיקבע לפי אותו מדד של טיב השירות לנוסעים?.. ג. ובהתאם לסעיף ב', מן הראוי לדרוש תנאים זהים עבור הנוסעים באוטובוסים, כולל "החזר כספי מלא לעומדים במעברים" כדבריך. בהצלחה!
תודה על ההערות, אבל
למיטב ידיעתי, הסיבסוד של תחבורת האוטובוסים לא נגזר ע"פ חוק מעמידה בזמנים, לעומת הסיבסוד לא זוכה הרכבת הנגזר מעמידה בזמנים - ומי שאחראי על העברת המידע הם אלו הנהים מהבונוס, דבר שמעט מגוחך בעיני. בנוסף, לא יהיה הוגן להשוות את זמני הנסיעה באוטובוס לרכבת כי באוטובוסים, ברוב המקרים קיימים מכשולים לא מדידים כגון עומסי תנועה משתנים, עומס בתחנות, רמזורים מקולקלים, תנאי דרך (גשם, בוץ וכו') המשפיעים על הנסיעה בעוד ברכבת המסילות אמורות להיות פנויות ולכן זמני הנסיעה צריכים להיות שקופים וברורים.
 
תודה על ההערות, אבל
למיטב ידיעתי, הסיבסוד של תחבורת האוטובוסים לא נגזר ע"פ חוק מעמידה בזמנים, לעומת הסיבסוד לא זוכה הרכבת הנגזר מעמידה בזמנים - ומי שאחראי על העברת המידע הם אלו הנהים מהבונוס, דבר שמעט מגוחך בעיני. בנוסף, לא יהיה הוגן להשוות את זמני הנסיעה באוטובוס לרכבת כי באוטובוסים, ברוב המקרים קיימים מכשולים לא מדידים כגון עומסי תנועה משתנים, עומס בתחנות, רמזורים מקולקלים, תנאי דרך (גשם, בוץ וכו') המשפיעים על הנסיעה בעוד ברכבת המסילות אמורות להיות פנויות ולכן זמני הנסיעה צריכים להיות שקופים וברורים.
תתפלאי אבל גם לרכבות יש מכשולים
 

easylivin

New member
תודה על ההערות, אבל
למיטב ידיעתי, הסיבסוד של תחבורת האוטובוסים לא נגזר ע"פ חוק מעמידה בזמנים, לעומת הסיבסוד לא זוכה הרכבת הנגזר מעמידה בזמנים - ומי שאחראי על העברת המידע הם אלו הנהים מהבונוס, דבר שמעט מגוחך בעיני. בנוסף, לא יהיה הוגן להשוות את זמני הנסיעה באוטובוס לרכבת כי באוטובוסים, ברוב המקרים קיימים מכשולים לא מדידים כגון עומסי תנועה משתנים, עומס בתחנות, רמזורים מקולקלים, תנאי דרך (גשם, בוץ וכו') המשפיעים על הנסיעה בעוד ברכבת המסילות אמורות להיות פנויות ולכן זמני הנסיעה צריכים להיות שקופים וברורים.
ואני אגיד לך מה מגוכח בעיניי:
שלמתבונן מהצד, את נוהגת איפה ואיפה ככל שזה נוגע לחברות האוטובוסים לעומת התייחסותך לרכבת. "על פי חוק" הסובסידיה אולי לא נגזרת מזה - יפה, אבל את הרי באה להגן על זכויות הנוסעים, לא? אז למה לא עד הסוף? למה לא לדרוש שגם חברות האוטובוסים יחוייבו לעמוד בקריטריונים נוקשים הרבה יותר על פי חוק? ובקשר "למכשולים לא מדידים": נראה שאת פשוט לא מכירה את המציאות בשטח מספיק טוב. האם העומסים המטורפים בימים א' נחשבים "כמכשולים מדידים" בעינייך? מדוע דינם של עומסי נוסעים אינו כדין עומסי תנועה?.. מה לגבי המסילות הבודדות בחלק מהקווים שלא מאפשרות להגדיל את תדירות הרכבות בשעות השיא, הודות לעיכובים במימון פרוייקטי הפיתוח על-ידי משרד האוצר? האם המסילות הבודדות אינן שקולות להיעדר מסלולים נפרדים לאוטובוסים, למשל?.. "המסילות אמורות להיות פנויות" - מה עם מתאבדים, שוברי מחסומים, גונבי כבלים, הצפות ועצים נופלים בזמן סערה? ואיך בדיוק פגיעה במימון הרכבת תעזור לה לשפר את הטיפול בבעיות הנ"ל?!
 

easylivin

New member
ואני אגיד לך מה מגוכח בעיניי:
שלמתבונן מהצד, את נוהגת איפה ואיפה ככל שזה נוגע לחברות האוטובוסים לעומת התייחסותך לרכבת. "על פי חוק" הסובסידיה אולי לא נגזרת מזה - יפה, אבל את הרי באה להגן על זכויות הנוסעים, לא? אז למה לא עד הסוף? למה לא לדרוש שגם חברות האוטובוסים יחוייבו לעמוד בקריטריונים נוקשים הרבה יותר על פי חוק? ובקשר "למכשולים לא מדידים": נראה שאת פשוט לא מכירה את המציאות בשטח מספיק טוב. האם העומסים המטורפים בימים א' נחשבים "כמכשולים מדידים" בעינייך? מדוע דינם של עומסי נוסעים אינו כדין עומסי תנועה?.. מה לגבי המסילות הבודדות בחלק מהקווים שלא מאפשרות להגדיל את תדירות הרכבות בשעות השיא, הודות לעיכובים במימון פרוייקטי הפיתוח על-ידי משרד האוצר? האם המסילות הבודדות אינן שקולות להיעדר מסלולים נפרדים לאוטובוסים, למשל?.. "המסילות אמורות להיות פנויות" - מה עם מתאבדים, שוברי מחסומים, גונבי כבלים, הצפות ועצים נופלים בזמן סערה? ואיך בדיוק פגיעה במימון הרכבת תעזור לה לשפר את הטיפול בבעיות הנ"ל?!
* מגוחך
 

isshiran

New member
ואני אגיד לך מה מגוכח בעיניי:
שלמתבונן מהצד, את נוהגת איפה ואיפה ככל שזה נוגע לחברות האוטובוסים לעומת התייחסותך לרכבת. "על פי חוק" הסובסידיה אולי לא נגזרת מזה - יפה, אבל את הרי באה להגן על זכויות הנוסעים, לא? אז למה לא עד הסוף? למה לא לדרוש שגם חברות האוטובוסים יחוייבו לעמוד בקריטריונים נוקשים הרבה יותר על פי חוק? ובקשר "למכשולים לא מדידים": נראה שאת פשוט לא מכירה את המציאות בשטח מספיק טוב. האם העומסים המטורפים בימים א' נחשבים "כמכשולים מדידים" בעינייך? מדוע דינם של עומסי נוסעים אינו כדין עומסי תנועה?.. מה לגבי המסילות הבודדות בחלק מהקווים שלא מאפשרות להגדיל את תדירות הרכבות בשעות השיא, הודות לעיכובים במימון פרוייקטי הפיתוח על-ידי משרד האוצר? האם המסילות הבודדות אינן שקולות להיעדר מסלולים נפרדים לאוטובוסים, למשל?.. "המסילות אמורות להיות פנויות" - מה עם מתאבדים, שוברי מחסומים, גונבי כבלים, הצפות ועצים נופלים בזמן סערה? ואיך בדיוק פגיעה במימון הרכבת תעזור לה לשפר את הטיפול בבעיות הנ"ל?!
תגובות לטענות
א. העומדים בימי א' הם אכן מדידים משום שהם ידועים מראש. אם לוקח 4 דקות לנוסעים לרדת ולעלות מהרכבת במקום 2 דקות בימי חול אפשר לקחת את זה בחשבון שבונים את הלו"ז לרכבות, להוסיף קרונות לכל רכבת שיוצאת (אפשר גם להכפיל את מספר הקרונות בכל נסיעה ולצמצם את כמות הנסיעות למשל). ב. גם מסילות בודדות הן גם מכשול ידוע מראש, אפשר להערך באופן אופטימאלי בתנאים הנוכחיים - ולא לעצור רכבות באמצע הנסיעה 2-3 פעמים בגלל "הצטלבות מסילות". ג. אם העכוב בבניית מסילות נוספות אכן נוסע ממשרד האוצר, יקום שר התחבורה שאחראי על הנושא ויפנה לראש הממשלה כדי לקדם את העברת הכספים. אני נוסע ברכבת מעל 7 שנים והבעיה ידועה מספיק זמן, אך עדין היא קיימת, וכפי הנראה, לא תשתנה גם בשנים הקרובות. ד. מתאבדים, הצפות ועצים נופלים די נדירים במחוזיתינו, אשמח אם תראי לי מידע מהימן הסותר את טענה זו. ה.ניתן לטפל בפורצי מחסומים בעזרת עמדות תצפית מצולמות בעל עמדת הצטלבות עם כביש ואכיפה מרתיעה (החרמת הרכב ושנת מאסר בפועל ) אני לא בא להגן על האוטובוסים, אך כמות המכשולים שלא מדידים שעומדים בפניהם נראית לי גדולה יותר, בכל מקרה, אני סבור כי החלק המשמעותי יותר בפתרון בעיית התחבורה בארץ קשור לרכבת ולא לאוטובוסים, את מוזמנת להרים את הכפפה ולקדם חקיקה בכל הקשור לאוטובוסים.
 

easylivin

New member
תגובות לטענות
א. העומדים בימי א' הם אכן מדידים משום שהם ידועים מראש. אם לוקח 4 דקות לנוסעים לרדת ולעלות מהרכבת במקום 2 דקות בימי חול אפשר לקחת את זה בחשבון שבונים את הלו"ז לרכבות, להוסיף קרונות לכל רכבת שיוצאת (אפשר גם להכפיל את מספר הקרונות בכל נסיעה ולצמצם את כמות הנסיעות למשל). ב. גם מסילות בודדות הן גם מכשול ידוע מראש, אפשר להערך באופן אופטימאלי בתנאים הנוכחיים - ולא לעצור רכבות באמצע הנסיעה 2-3 פעמים בגלל "הצטלבות מסילות". ג. אם העכוב בבניית מסילות נוספות אכן נוסע ממשרד האוצר, יקום שר התחבורה שאחראי על הנושא ויפנה לראש הממשלה כדי לקדם את העברת הכספים. אני נוסע ברכבת מעל 7 שנים והבעיה ידועה מספיק זמן, אך עדין היא קיימת, וכפי הנראה, לא תשתנה גם בשנים הקרובות. ד. מתאבדים, הצפות ועצים נופלים די נדירים במחוזיתינו, אשמח אם תראי לי מידע מהימן הסותר את טענה זו. ה.ניתן לטפל בפורצי מחסומים בעזרת עמדות תצפית מצולמות בעל עמדת הצטלבות עם כביש ואכיפה מרתיעה (החרמת הרכב ושנת מאסר בפועל ) אני לא בא להגן על האוטובוסים, אך כמות המכשולים שלא מדידים שעומדים בפניהם נראית לי גדולה יותר, בכל מקרה, אני סבור כי החלק המשמעותי יותר בפתרון בעיית התחבורה בארץ קשור לרכבת ולא לאוטובוסים, את מוזמנת להרים את הכפפה ולקדם חקיקה בכל הקשור לאוטובוסים.
תגובות לתגובות:
א. לא מדובר רק על העומדים, אלא על עיכובים בתחנות שנוצרים כתוצאה מלחץ הנוסעים. כל מי שנוסע ברכבת באופן קבוע בשעות הלחץ, יבין למה הכוונה: כאשר לא ניתן מבחינה פיזית להוציא רכבת מהתחנה כי הדלתות פשוט לא נסגרות מרוב נוסעים. "להוסיף קרונות לכל רכבת" וגם להעלות את התדירות - זהו בדיוק הפתרון לבעיה, אלא שלא מאפשרים זאת. משרד האוצר אף "הקפיא" לא כל-כך מזמן את כל תכניות הרכש של הרכבת, רק כדי "להפשיר" אותן שוב לאחר זמן רב. "להכפיל את מספר הקרונות" זה פשוט בלתי אפשרי מבחינה טכנית עם קטרי הדיזל הקיימים מבלי להקטין את מהירות הנסיעה באופן דראסטי. הפתרון במקרה הזה: קטרים חשמליים שאכן מסוגלים למשוך פי 2 יותר קרונות באותה המהירות והתאוצה. אתה מוזמן לנחש, מיהו הגורם "שהקפיא" בזמנו את תכנית החישמול לתקופה ארוכה.
ב. סעיף זה מעיד חוסר הבנה מוחלט בעקרונות הבסיסיים שלפיהם פועלות רכבות בישראל ובעולם. מפגשי רכבות (ולא "הצטלבות מסילות") הן פועל יוצא מהמסילות הבודדות, והעצירות בהם מתוכננות בלוחות הזמנים, אלא שכל עיכוב ולו הקטן ביותר על מסילה בודדת גורם לשרשרת עיכובים ולהארכה של זמני ההמתנה במפגשי רכבות. ג. "יקום שר התחבורה שאחראי על הנושא" - תודה רבה באמת! אז נגד מי יש להפנות את המחאה המוצדקת? לא נגד משרדי הממשלה במקרה?! ד. "די נדירים במחוזיתינו" - משפט זה מעיד על כך שאינך מתעדכן מספיק בעיתונות היומית... החברים הקבועים בפורום יחלקו עליך. את המידע הסותר זאת תמצא כאן (ממש כאן, בפורום הזה) מדי יום ביומו, ובאתרי החדשות. פריצות מחסומים יש מדי יום כמעט, ומתאבדים בערך פעם בחודש (הם באים "בגלים" משום מה...) גניבות כבלים שהביאו לפגיעה בתנועה התרחשו פעמיים רק בחודש האחרון (!) בקו הוד השרון - ת"א. ה. "ניתן לטפל בפורצי מחסומים" - נכון, ותתפלא (או שתתעדכן בתקשורת, כאמור): עושים זאת! אלא שטיפשים לא מתים אלא רק מתחלפים כידוע. כמות פריצות המחסומים היא מעל ומעבר לכל דמיון. הפתרון לטווח הארוך: הקמת הפרדות מפלסיות. ומי לדעתך מנע את הקמתן של יותר ממחצית ההפרדות שהיו מתוכננות לקום בישראל לפי התכנית המקורית של משרד התחבורה?! אני מניח שהפעם כבר בטוח תנחש נכון מי היה הגורם הזה בדיוק.
ואני מצדי אינני בא להיטפל לחברות אוטובוסים, כמו שאתה (את?.. מצטער אם התבלבלתי) נטפל למדד הדיוק של הרכבת, בזמן שהיא סובלת מ-1001 בעיות אחרות ומשמעותיות הרבה יותר. מה צריכים לעשות לדעתי באמת כדי לשפר את המצב, כבר אמרתי.
 

amit1270

New member
תודה על ההערות, אבל
למיטב ידיעתי, הסיבסוד של תחבורת האוטובוסים לא נגזר ע"פ חוק מעמידה בזמנים, לעומת הסיבסוד לא זוכה הרכבת הנגזר מעמידה בזמנים - ומי שאחראי על העברת המידע הם אלו הנהים מהבונוס, דבר שמעט מגוחך בעיני. בנוסף, לא יהיה הוגן להשוות את זמני הנסיעה באוטובוס לרכבת כי באוטובוסים, ברוב המקרים קיימים מכשולים לא מדידים כגון עומסי תנועה משתנים, עומס בתחנות, רמזורים מקולקלים, תנאי דרך (גשם, בוץ וכו') המשפיעים על הנסיעה בעוד ברכבת המסילות אמורות להיות פנויות ולכן זמני הנסיעה צריכים להיות שקופים וברורים.
מצד אחד אתה דורש מדדים נוספים מהרכבת
כמו נוחות נסיעה וכד', אבל כשמדובר באוטובוסים פתאום אתה נצמד ל"חוק היבש". איפה ואיפה?
 
עד מתי רכבת ישראל
שלום לכולם, הקמתי קבוצה בפייסבוק שמטרתה למדוד את הזמנים עליהם מדווחת הנהלת רכבת ישראל לממשלה כדי לקבל את הסבסוד. הרכבת מתעקשת וטוענת שהיא עומדת בזמנים ב-90% מהזמן (רכבות שמובטלות לא נספרות). אני מעוניין לאגד מספר רב של נוסעים שידווח מכל התחנות כדי למדוד את כדאיות הנתון ולעצור את הבונוס ע חשבון משלם המיסים. בנוסף, אני רוצה להפעיל לחץ ציבורי על משרד התחבורה שיכלול גם תנאים של נוחות נסיעה, החזר כספי לאלו שעומדים בקרונות ובמעברים ותאי שירותים תקינים ברכבות! אני צריך שנוסעי הרכבת יצטרפו לקבוצה "עד מתי רכבת ישראל" , יצרפו חברים כדי שנהיה כח שמשרד התחבורה או הרכבת ירגישו שהם חייבים לתת לו תשובות. תודה מראש,
אני לא מבין את המטרה
האם המטרה היא שלא תהיה רכבת בכלל? על איזה בונוס מדובר? רכבת ישראל שייכת במלואה למדינת ישראל. אם ממשלת ישראל רוצה, היא יכולה בהחלטה אחת לסגור את רכבת ישראל. הסבסוד נועד לקיים את הרכבת. האם אתה מצפה מנוסעי הרכבת שיצטרפו לקבוצה שבפועל תפעל להפסקת שירות הרכבות? לא זו צריכה להיות דרך הפעולה, אלא להיפך - לדרוש מהמדינה יותר השקעה ברכבת שבין השאר תעזור גם לשפר את השירות. הקטנת משאבי הרכבת לא ממש תעזור לשפר את השירות.
 

easylivin

New member
אני לא מבין את המטרה
האם המטרה היא שלא תהיה רכבת בכלל? על איזה בונוס מדובר? רכבת ישראל שייכת במלואה למדינת ישראל. אם ממשלת ישראל רוצה, היא יכולה בהחלטה אחת לסגור את רכבת ישראל. הסבסוד נועד לקיים את הרכבת. האם אתה מצפה מנוסעי הרכבת שיצטרפו לקבוצה שבפועל תפעל להפסקת שירות הרכבות? לא זו צריכה להיות דרך הפעולה, אלא להיפך - לדרוש מהמדינה יותר השקעה ברכבת שבין השאר תעזור גם לשפר את השירות. הקטנת משאבי הרכבת לא ממש תעזור לשפר את השירות.
להפסיק *לדבר* על "השקעה ברכבת", ולהתחיל
לעשות כבר! העיתונאים השטחיים אוהבים לחזור על כך שהמדינה "השקיעה ברכבת מיליארדים", אבל אוהבים גם לשכוח את העובדה שההשקעה בפועל קטנה בהרבה ממה שהפוליטיקאים הבטיחו. (שום "20 מיליארד" ואפילו לא קרוב לזה...) וגם כשתקציבי הפיתוח מועברים, הם פשוט לא מנוצלים במלואם בזמן בגלל עיכובים ביורוקרטיים, תביעות, עצמות של ניאנדרטאלים ומה לא... תשאלו יודעי-דבר: מתי אמורה הייתה להסתיים הכפלת המסילה לבאר שבע למשל? ומדוע היא לא הסתיימה עד היום? אותו הדבר לגבי רכש קרונות וקטרים חדשים... מה שצריכים זה מאבק ציבורי למען רכבת טובה יותר, ומהר. וזה צריך לכלול הן בדק בית מקיף ברכבת עצמה (שלא לומר "ניקוי אורוות"...) והן ביצוע בפועל של ההשקעות בתשתית המובטחות לנו חדשות לבקרים.
 

isshiran

New member
אני לא מבין את המטרה
האם המטרה היא שלא תהיה רכבת בכלל? על איזה בונוס מדובר? רכבת ישראל שייכת במלואה למדינת ישראל. אם ממשלת ישראל רוצה, היא יכולה בהחלטה אחת לסגור את רכבת ישראל. הסבסוד נועד לקיים את הרכבת. האם אתה מצפה מנוסעי הרכבת שיצטרפו לקבוצה שבפועל תפעל להפסקת שירות הרכבות? לא זו צריכה להיות דרך הפעולה, אלא להיפך - לדרוש מהמדינה יותר השקעה ברכבת שבין השאר תעזור גם לשפר את השירות. הקטנת משאבי הרכבת לא ממש תעזור לשפר את השירות.
הבהרה
המטרה היא לשפר את הרכבת לטובת ציבור הנוסעים, לדעתי, זה יקרה רק אם משרד התחבורה יבין את הצורך בכך ואת עומק המשבר בגוף הרקוב הזה. אם רכבת ישראל מדווחת על 90% עמידה בזמנים ואין שום מדד של נוחות, תנאי נסיעה, מקומות חניה בתחנות הרכבת וכו' - וממשיכה לקבל סבסוד על כך, יש פה בעיה. ברור שהמטרה הסופית היא שרכבת תהפוך לפתרון ולא לבעיה, רק שאני חושב שהדרך היחידה לעשות את זה היא להראות עד כמה המצב עגום והפוטנציאל המפוספס הוא אדיר, וצריכים לעשות את זה ע"י חשיפת הנתונים ושבירת התמונה השקרית וקבלת ה"בונוסים" ממשלם המיסים עבור תוצאות שקריות. רק אם יהיו מספיק נוסעים שיתלוננו על איחורים, ביטולי קווים, צפיפיות, העדר תאי שירותים ברכבות, העדר מקומות חניה בתחנות וכו' - מישהו במשרד התחבורה יתעורר, וזאת מטרת הקבוצה.
 

easylivin

New member
הבהרה
המטרה היא לשפר את הרכבת לטובת ציבור הנוסעים, לדעתי, זה יקרה רק אם משרד התחבורה יבין את הצורך בכך ואת עומק המשבר בגוף הרקוב הזה. אם רכבת ישראל מדווחת על 90% עמידה בזמנים ואין שום מדד של נוחות, תנאי נסיעה, מקומות חניה בתחנות הרכבת וכו' - וממשיכה לקבל סבסוד על כך, יש פה בעיה. ברור שהמטרה הסופית היא שרכבת תהפוך לפתרון ולא לבעיה, רק שאני חושב שהדרך היחידה לעשות את זה היא להראות עד כמה המצב עגום והפוטנציאל המפוספס הוא אדיר, וצריכים לעשות את זה ע"י חשיפת הנתונים ושבירת התמונה השקרית וקבלת ה"בונוסים" ממשלם המיסים עבור תוצאות שקריות. רק אם יהיו מספיק נוסעים שיתלוננו על איחורים, ביטולי קווים, צפיפיות, העדר תאי שירותים ברכבות, העדר מקומות חניה בתחנות וכו' - מישהו במשרד התחבורה יתעורר, וזאת מטרת הקבוצה.
הרכבת *לא* תשתפר לפי שיטתך. נהפוך הוא:
השרות שלה עלול להיפגע אף יותר במידה והמימון הלא-כל-כך-נדיב שלה (בניגוד לדברי עיתונאים בלתי-אובייקטיביים מסויימים ומוכרים לכולנו) ייפגע עוד יותר. תבין: קיצוץ בתקציב הרכבת זה בדיוק מה שגורמים מסויימים באוצר (ולא רק שם) היו רוצים! אבל איך זה מקדם אותנו בדיוק?! ולפי כללי מנהל תקין, התקציב הזה גם לא צריך להיות תלוי רק באיזה "מדד דיוק" מוזר שגם אותו המציא האוצר אלא בצרכי הנוסעים, ולמעשה בצרכי המדינה כולה (כלומר, במדיניות תחבורה שהממשלה צריכה לקבוע). יחד עם זאת, אין ספק שצריך להיות פיקוח טוב יותר על ביצוען של המשימות שאותן הממשלה מטילה על הרכבת כזרוע ביצועית שלה. צריכים מדדים ברורים יותר לדברים כמו התייעלות, שיפור הבטיחות והשירות לנוסעים. אבל אני פשוט לא מאמין לרגע שהדרך שבה בחרת תוביל לתוצאות המיוחלות. כי "מדד הדיוק" הוא רק טיפה בים המלאכותי הזה שאותו יצרו ממשלות ישראל לדורותיהן במשך עשורים, באמצעות הזנחת הרכבת והתחבורה הציבורית בכללותה. לסיכום: המחאה צריכה להיות מופנית כלפי הממשלה. היא ורק היא שולטת ומפעילה את הרכבת ומקבלת החלטות באשר לפיתוחה. והבעיה היא לא במדד הדיוק, אלא במכלול ענק של בעיות שמהן הרכבת הזאת סובלת. וכולן ללא יוצא מן הכלל נובעות מהיחס (או חוסר היחס) מצד הממשלה.
 

FDA

New member
הרכבת *לא* תשתפר לפי שיטתך. נהפוך הוא:
השרות שלה עלול להיפגע אף יותר במידה והמימון הלא-כל-כך-נדיב שלה (בניגוד לדברי עיתונאים בלתי-אובייקטיביים מסויימים ומוכרים לכולנו) ייפגע עוד יותר. תבין: קיצוץ בתקציב הרכבת זה בדיוק מה שגורמים מסויימים באוצר (ולא רק שם) היו רוצים! אבל איך זה מקדם אותנו בדיוק?! ולפי כללי מנהל תקין, התקציב הזה גם לא צריך להיות תלוי רק באיזה "מדד דיוק" מוזר שגם אותו המציא האוצר אלא בצרכי הנוסעים, ולמעשה בצרכי המדינה כולה (כלומר, במדיניות תחבורה שהממשלה צריכה לקבוע). יחד עם זאת, אין ספק שצריך להיות פיקוח טוב יותר על ביצוען של המשימות שאותן הממשלה מטילה על הרכבת כזרוע ביצועית שלה. צריכים מדדים ברורים יותר לדברים כמו התייעלות, שיפור הבטיחות והשירות לנוסעים. אבל אני פשוט לא מאמין לרגע שהדרך שבה בחרת תוביל לתוצאות המיוחלות. כי "מדד הדיוק" הוא רק טיפה בים המלאכותי הזה שאותו יצרו ממשלות ישראל לדורותיהן במשך עשורים, באמצעות הזנחת הרכבת והתחבורה הציבורית בכללותה. לסיכום: המחאה צריכה להיות מופנית כלפי הממשלה. היא ורק היא שולטת ומפעילה את הרכבת ומקבלת החלטות באשר לפיתוחה. והבעיה היא לא במדד הדיוק, אלא במכלול ענק של בעיות שמהן הרכבת הזאת סובלת. וכולן ללא יוצא מן הכלל נובעות מהיחס (או חוסר היחס) מצד הממשלה.
מה זה יועיל בדיוק?
ההרגשה שלי שאתה {או את] לא מחבב בדיוק רכבות וממש לא מחפש שרות רכבות מפותח , אני בהחלט לא חושב שהרכבת מושלמת ואני מודע לבעיות הצפיפות ושאר הבעיות -מנסיון אישי , אבל -מה בדיוק תרויח ממלחמה ברכבת ? שיורידו להם תקציבים ? אולי- שיסגרו את הרכבת ויפתחו הנהלה חדשה ? ואז -נראה לך שתוך שנה הכל ישתנה והכל יהיה מושלם? וכן -מה ההבדל בצפיפות באוטובוס לצפיפות ברכבת ,למה באוטובוס זה לגיטימי וברכבת זה לא? רמזורים מקולקלים? גם לרכבות יש רמזורים אם באמת היית מעוניין לשיפור הרכבות בארץ -היית פותח קבוצה "בעד רכבות בישראל " ושקוראת לממשלה לפעול במיידי לפיתוח הרכבות כולל העירוניות וכלל התחבורה בארץ לדעתי קבוצה כזאת -לא תועיל לפיתוח כלל
 

בועז ל

New member
מה זה יועיל בדיוק?
ההרגשה שלי שאתה {או את] לא מחבב בדיוק רכבות וממש לא מחפש שרות רכבות מפותח , אני בהחלט לא חושב שהרכבת מושלמת ואני מודע לבעיות הצפיפות ושאר הבעיות -מנסיון אישי , אבל -מה בדיוק תרויח ממלחמה ברכבת ? שיורידו להם תקציבים ? אולי- שיסגרו את הרכבת ויפתחו הנהלה חדשה ? ואז -נראה לך שתוך שנה הכל ישתנה והכל יהיה מושלם? וכן -מה ההבדל בצפיפות באוטובוס לצפיפות ברכבת ,למה באוטובוס זה לגיטימי וברכבת זה לא? רמזורים מקולקלים? גם לרכבות יש רמזורים אם באמת היית מעוניין לשיפור הרכבות בארץ -היית פותח קבוצה "בעד רכבות בישראל " ושקוראת לממשלה לפעול במיידי לפיתוח הרכבות כולל העירוניות וכלל התחבורה בארץ לדעתי קבוצה כזאת -לא תועיל לפיתוח כלל
הכול טוב ויפה, אך הגבת ממש לאדם הלא נכון.
 

isshiran

New member
הרכבת *לא* תשתפר לפי שיטתך. נהפוך הוא:
השרות שלה עלול להיפגע אף יותר במידה והמימון הלא-כל-כך-נדיב שלה (בניגוד לדברי עיתונאים בלתי-אובייקטיביים מסויימים ומוכרים לכולנו) ייפגע עוד יותר. תבין: קיצוץ בתקציב הרכבת זה בדיוק מה שגורמים מסויימים באוצר (ולא רק שם) היו רוצים! אבל איך זה מקדם אותנו בדיוק?! ולפי כללי מנהל תקין, התקציב הזה גם לא צריך להיות תלוי רק באיזה "מדד דיוק" מוזר שגם אותו המציא האוצר אלא בצרכי הנוסעים, ולמעשה בצרכי המדינה כולה (כלומר, במדיניות תחבורה שהממשלה צריכה לקבוע). יחד עם זאת, אין ספק שצריך להיות פיקוח טוב יותר על ביצוען של המשימות שאותן הממשלה מטילה על הרכבת כזרוע ביצועית שלה. צריכים מדדים ברורים יותר לדברים כמו התייעלות, שיפור הבטיחות והשירות לנוסעים. אבל אני פשוט לא מאמין לרגע שהדרך שבה בחרת תוביל לתוצאות המיוחלות. כי "מדד הדיוק" הוא רק טיפה בים המלאכותי הזה שאותו יצרו ממשלות ישראל לדורותיהן במשך עשורים, באמצעות הזנחת הרכבת והתחבורה הציבורית בכללותה. לסיכום: המחאה צריכה להיות מופנית כלפי הממשלה. היא ורק היא שולטת ומפעילה את הרכבת ומקבלת החלטות באשר לפיתוחה. והבעיה היא לא במדד הדיוק, אלא במכלול ענק של בעיות שמהן הרכבת הזאת סובלת. וכולן ללא יוצא מן הכלל נובעות מהיחס (או חוסר היחס) מצד הממשלה.
אין פה למעשה ויכוח על התוצאה הסופית
אם הבנתי נכון, אתם אומרים, תכוון את החיצים אל הממשלה - כי היא אשמה בחוסר סיבסוד ולכן השירות שהרכבת נותנת לאזרחים גרוע והרכבת עושה את מה שיש עם הכלים שניתנו לה, ולכן הבקשה שלך לפגוע בבונוס תפגע בשירותי הרכבת יותר. אני אומר - הרכבת מייצרת תמונה לא מדוייקת לממשלה בגלל הבונוס. אם הרכבת ממשיכה לטעון שהיא עומדת ב-90% מהזמנים בחודש כאשר המדד שלה לא מהימן (לתחושתי, כאדם שנוסע בררכבת כבר 7 שנים) בנוסף, המדד הוא פשוט לא כלי נכון ! המדד לא צריך להיות עמידה בזמנים רק בתחנות קצה ותו לא - רכבות שבוטלו לא נספרות בחישוב, תחנות שנסגרות על ימין ועל שמאל, קווים שמבוטלים לטובת שיפוצים ארוכים ותנאי נסיעה לא נכללים במדד בשום צורה... המדד פשוט לא נכון וגורם לעיוות התמונה המוצגת לממשלה . אני לא יודע אם הסיבה לשירות הגרוע אכן נובע מהעדר תקציבים, אך סביר כי כן. כל עוד הרכבת תמשיך לצייר לממשלה תמונה של "זה בסדר, אבל לא מושלם" - ואיש לא יוכל להפריך את זה, המצב יימשך כמו שנמשך עד היום - אני רק מבקש לצייר את התמונה האמיתית, כדי להזיז את שר התחבורה מהכסא ולנער את מי שצריך ברכבת ישראל כדי לשפר את השירות, רק שאני חושב שהדרך לשפ עוברת בהצפת הקושי של הנוסעים מפי הנוסעים ולא ממידע רשמי שהשר מקבלת מרכבת ישראל. לגבי הטענות על אוטובוסים, ברור שגם שם המצב לא מושלם, אבל אני לא מבין את הטענות שלכם של "למה לאוטובוסים מותר" - האם שהשירות שם לא טוב אומר שגם לרכבת מותר ? לפי דעתי לכלי התחבורה הללו יש ציפיות שונות לגמרי מהנוסעים, וזו הסיבה אבל אם אתם סבורים אחרת אתם מוזמנים להתחיל תנועה שתטפל גם בנושא הזה.
 

amit1270

New member
אין פה למעשה ויכוח על התוצאה הסופית
אם הבנתי נכון, אתם אומרים, תכוון את החיצים אל הממשלה - כי היא אשמה בחוסר סיבסוד ולכן השירות שהרכבת נותנת לאזרחים גרוע והרכבת עושה את מה שיש עם הכלים שניתנו לה, ולכן הבקשה שלך לפגוע בבונוס תפגע בשירותי הרכבת יותר. אני אומר - הרכבת מייצרת תמונה לא מדוייקת לממשלה בגלל הבונוס. אם הרכבת ממשיכה לטעון שהיא עומדת ב-90% מהזמנים בחודש כאשר המדד שלה לא מהימן (לתחושתי, כאדם שנוסע בררכבת כבר 7 שנים) בנוסף, המדד הוא פשוט לא כלי נכון ! המדד לא צריך להיות עמידה בזמנים רק בתחנות קצה ותו לא - רכבות שבוטלו לא נספרות בחישוב, תחנות שנסגרות על ימין ועל שמאל, קווים שמבוטלים לטובת שיפוצים ארוכים ותנאי נסיעה לא נכללים במדד בשום צורה... המדד פשוט לא נכון וגורם לעיוות התמונה המוצגת לממשלה . אני לא יודע אם הסיבה לשירות הגרוע אכן נובע מהעדר תקציבים, אך סביר כי כן. כל עוד הרכבת תמשיך לצייר לממשלה תמונה של "זה בסדר, אבל לא מושלם" - ואיש לא יוכל להפריך את זה, המצב יימשך כמו שנמשך עד היום - אני רק מבקש לצייר את התמונה האמיתית, כדי להזיז את שר התחבורה מהכסא ולנער את מי שצריך ברכבת ישראל כדי לשפר את השירות, רק שאני חושב שהדרך לשפ עוברת בהצפת הקושי של הנוסעים מפי הנוסעים ולא ממידע רשמי שהשר מקבלת מרכבת ישראל. לגבי הטענות על אוטובוסים, ברור שגם שם המצב לא מושלם, אבל אני לא מבין את הטענות שלכם של "למה לאוטובוסים מותר" - האם שהשירות שם לא טוב אומר שגם לרכבת מותר ? לפי דעתי לכלי התחבורה הללו יש ציפיות שונות לגמרי מהנוסעים, וזו הסיבה אבל אם אתם סבורים אחרת אתם מוזמנים להתחיל תנועה שתטפל גם בנושא הזה.
לא מבטלים רכבות סתם.
אם אתה רוצה להפחית לרכבת את הבונוס בגלל ביטול רכבות אתה למעשה מעניש אותה על דברים שאינם באחריותה. אותו דבר לגבי סגירת קווים - זה חלק מתוכנית הפיתוח ואי אפשר להעניש את הרכבת על תוכנית הפיתוח וסגירות הכרחיות.
 

easylivin

New member
לא מבטלים רכבות סתם.
אם אתה רוצה להפחית לרכבת את הבונוס בגלל ביטול רכבות אתה למעשה מעניש אותה על דברים שאינם באחריותה. אותו דבר לגבי סגירת קווים - זה חלק מתוכנית הפיתוח ואי אפשר להעניש את הרכבת על תוכנית הפיתוח וסגירות הכרחיות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה