בעניין רכבות הלילה ומה, שמסביב.

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
בעניין רכבות הלילה ומה, שמסביב.
כידוע בשנים האחרונות פועלות רכבות לילה בקטע נתב"ג-תל אביב-חיפה-נהריה. היו תקופות של עבודות בקטע חיפה-נהריה, שבהן הרכבות פעלו מ/לחיפה. מודה ומתוודה, שלא ראיתי במו-עיניי, אבל קיימת סבירות, שלו היה הביקוש נמוך באופן חריג, היו מעדכנים בלוחות זמנים מאוחרים יותר את תחנת הקצה בחיפה. דרומית לחיפה ויתקנו אותי הגולשים, יש ביקוש; בימים כתיקונם חלק מהרכבות הן שניים או שלושה מערכי IC3, שלא תמיד ניתן למצוא רביעיית מושבים פנויה. עובדות נוספות: 1. לא כל התחנות פועלות. למשל בתל אביב פועלת תחנת תל אביב-מרכז בלבד עם כניסה מכיוון תל אביב בלבד. זהו גם המצב לאורך קו החוף, שלא כל התחנות פתוחות. 2. אין ממש שירות אוטובוסים משלים.מי, שהגיעו לתחנות הרכבת, זקוקים להתנייד במכונית או במונית או הסעה ממכר. לדעתי לא נותר, אלא לעלות שלב בתחום של התחבורה הציבורית בלילה. אמנם עלות פתיחת תחנות רכבת נוספות, גם אם יפעלו בהם אנשי אבטחה בלבד ללא עובדי הרכבת, מוסיפה לעלות גבוהה יותר. מנגד סבירות לשימוש נוסעים גבוה. למשל פתיחת תחנה או תחנות נוספות בתל אביב. אותו הדבר בשירות האוטובוסים - הפעלת קווי לילה מתחנת הרכבת. בין אם זה בהארכת שעות הפעילות של קווי האוטובוסים הקיימים ובין אם זה במתכונת 'קווי לילה'. כל זה נוגע לקו הקיים נתב"ג-תל אביב-נהריה. עוד לא דברנו על שירות לכיוון באר שבע. הקו האחרון לדעתי דורש התייחסות בפני עצמו. לפני שנים הטענה הייתה, שבגלל המסילה הבודדת קיים קושי תפעולי בהפעלת רכבות הלילה בזמן, שפועלות גם רכבות המשא. כיום, כידוע המצב שונה וחלק ניכר מהקו לבאר שבע הוכפל, כך שהמצב מבחינת קיבולת מסילה שונה ומאפשר להאריך את השירות מ/לבאר שבע. דבר נוסף, נוגע לקו לבאר שבע. בימי שישי הקו מסתיים בשעה מוקדמת מכיוון תל אביב - רכבת אחרונה מתל אביב מרכז לבאר שבע יוצאת בשעה 12:00. הטענה כאשר רב הקו היה בודד הייתה, שבגלל הצורך בבדיקת המסילה יש צורך לסיים מוקדם וכאשר הקו יהיה כפול, יהיה ניתן להפעיל רכבות מאוחרות. אז שוב; אמנם לא כל הקו הוכפל, אבל חלק ניכר ממנו כן הוכפל, כך שכנראה שכן ניתן להוסיף רכבות מאוחרות יותר.
 

yairp4

Active member
בעניין רכבות הלילה ומה, שמסביב.
כידוע בשנים האחרונות פועלות רכבות לילה בקטע נתב"ג-תל אביב-חיפה-נהריה. היו תקופות של עבודות בקטע חיפה-נהריה, שבהן הרכבות פעלו מ/לחיפה. מודה ומתוודה, שלא ראיתי במו-עיניי, אבל קיימת סבירות, שלו היה הביקוש נמוך באופן חריג, היו מעדכנים בלוחות זמנים מאוחרים יותר את תחנת הקצה בחיפה. דרומית לחיפה ויתקנו אותי הגולשים, יש ביקוש; בימים כתיקונם חלק מהרכבות הן שניים או שלושה מערכי IC3, שלא תמיד ניתן למצוא רביעיית מושבים פנויה. עובדות נוספות: 1. לא כל התחנות פועלות. למשל בתל אביב פועלת תחנת תל אביב-מרכז בלבד עם כניסה מכיוון תל אביב בלבד. זהו גם המצב לאורך קו החוף, שלא כל התחנות פתוחות. 2. אין ממש שירות אוטובוסים משלים.מי, שהגיעו לתחנות הרכבת, זקוקים להתנייד במכונית או במונית או הסעה ממכר. לדעתי לא נותר, אלא לעלות שלב בתחום של התחבורה הציבורית בלילה. אמנם עלות פתיחת תחנות רכבת נוספות, גם אם יפעלו בהם אנשי אבטחה בלבד ללא עובדי הרכבת, מוסיפה לעלות גבוהה יותר. מנגד סבירות לשימוש נוסעים גבוה. למשל פתיחת תחנה או תחנות נוספות בתל אביב. אותו הדבר בשירות האוטובוסים - הפעלת קווי לילה מתחנת הרכבת. בין אם זה בהארכת שעות הפעילות של קווי האוטובוסים הקיימים ובין אם זה במתכונת 'קווי לילה'. כל זה נוגע לקו הקיים נתב"ג-תל אביב-נהריה. עוד לא דברנו על שירות לכיוון באר שבע. הקו האחרון לדעתי דורש התייחסות בפני עצמו. לפני שנים הטענה הייתה, שבגלל המסילה הבודדת קיים קושי תפעולי בהפעלת רכבות הלילה בזמן, שפועלות גם רכבות המשא. כיום, כידוע המצב שונה וחלק ניכר מהקו לבאר שבע הוכפל, כך שהמצב מבחינת קיבולת מסילה שונה ומאפשר להאריך את השירות מ/לבאר שבע. דבר נוסף, נוגע לקו לבאר שבע. בימי שישי הקו מסתיים בשעה מוקדמת מכיוון תל אביב - רכבת אחרונה מתל אביב מרכז לבאר שבע יוצאת בשעה 12:00. הטענה כאשר רב הקו היה בודד הייתה, שבגלל הצורך בבדיקת המסילה יש צורך לסיים מוקדם וכאשר הקו יהיה כפול, יהיה ניתן להפעיל רכבות מאוחרות. אז שוב; אמנם לא כל הקו הוכפל, אבל חלק ניכר ממנו כן הוכפל, כך שכנראה שכן ניתן להוסיף רכבות מאוחרות יותר.
לגבי באר שבע
עד כמה שידוע לי קטע לוד-נען הוא עדיין צוואר בקבוק גם בשעות הלילה כך שעד שהקטע הזה יוכפל אין מה לדבר על רכבות לילה, אבל אני מאוד שכשתסתיים ההכפלה יופעלו רכבות לילה גם בקו הזה, ושגם במשך היום חלק מהרכבות יעברו דרך נתב"ג. בנוסף אני לא רואה סיבה שלא יופעלו רכבות לילה גם בקווים נוספים כמו הקו לאשקלון או לכפר סבא. אני בטוח שגם הקווים האלה יהיו פופולאריים.
 

אורי404

New member
לגבי באר שבע
עד כמה שידוע לי קטע לוד-נען הוא עדיין צוואר בקבוק גם בשעות הלילה כך שעד שהקטע הזה יוכפל אין מה לדבר על רכבות לילה, אבל אני מאוד שכשתסתיים ההכפלה יופעלו רכבות לילה גם בקו הזה, ושגם במשך היום חלק מהרכבות יעברו דרך נתב"ג. בנוסף אני לא רואה סיבה שלא יופעלו רכבות לילה גם בקווים נוספים כמו הקו לאשקלון או לכפר סבא. אני בטוח שגם הקווים האלה יהיו פופולאריים.
אתה בטוח, יאיר?
בקטע לוד-נען אמורות לנסוע בעיקר (אם לא רק) רכבות הנוסעים. רכבות המשא נוסעות דרך חלץ ואשקלון. להיפך הקטע העמוס אמור להיות בין באר שבע לקרית גת, שרובו מוכפל. נוגע לאשקלון - מסכים עמך. נוגע לכפר סבא - קודם כל שיפעילו רכבת מאוחרות יותר בשעות ערב מאוחרות. הפעם גם יש שירות אוטובוסים פנימי של "מטרופולין" בשעות מאוחרות יותר ליד תחנות נורדאו וסוקולוב, בניגוד למה שהיה עד לפני מספר ימים.
 
אתה בטוח, יאיר?
בקטע לוד-נען אמורות לנסוע בעיקר (אם לא רק) רכבות הנוסעים. רכבות המשא נוסעות דרך חלץ ואשקלון. להיפך הקטע העמוס אמור להיות בין באר שבע לקרית גת, שרובו מוכפל. נוגע לאשקלון - מסכים עמך. נוגע לכפר סבא - קודם כל שיפעילו רכבת מאוחרות יותר בשעות ערב מאוחרות. הפעם גם יש שירות אוטובוסים פנימי של "מטרופולין" בשעות מאוחרות יותר ליד תחנות נורדאו וסוקולוב, בניגוד למה שהיה עד לפני מספר ימים.
בקטע לוד נען חולפות 7 רכבות לילה מאוחרות
(23:00-05:00) חלקן רכבות משא וחלקן מערכי רכבות ללא נוסעים. מעבר לכך הקטע מנוצל למעבר רכבות רבד לקו החדש, לחלון תחזוקה למסילה היחידה בין 02:00 ל04:00 ולנסיעת קרונית מדידה וקרונית מנוף של חט' הנדסה בשעות הלילה. הנה כי כן המסילה היחידה תפוסה ואינה מאפשרת הפעלת קו לילה סדיר ורציף לרכבות נוסעים בקו ב''ש-נתב''ג ת''א מעבר לשעה 23:00. בטוחני שהשרות הלילי יופעל במקביל להתקדמות בהכפלת הקו לקראת הבשלתו ככזה לקראת תחילת 2012. לקראת שנת 2013 צפויה השלמת ההכפלה של הקטע הכפול רחובות-פלשת שיאפשר שרות לילי רציף (ללא הפרעה לרכבות משא) מאשקלון דרך לוד לנתב''ג, בשאיפה לסיום העבודות על הפרדה מפלסית 139ברחובות.
 

yairp4

Active member
בקטע לוד נען חולפות 7 רכבות לילה מאוחרות
(23:00-05:00) חלקן רכבות משא וחלקן מערכי רכבות ללא נוסעים. מעבר לכך הקטע מנוצל למעבר רכבות רבד לקו החדש, לחלון תחזוקה למסילה היחידה בין 02:00 ל04:00 ולנסיעת קרונית מדידה וקרונית מנוף של חט' הנדסה בשעות הלילה. הנה כי כן המסילה היחידה תפוסה ואינה מאפשרת הפעלת קו לילה סדיר ורציף לרכבות נוסעים בקו ב''ש-נתב''ג ת''א מעבר לשעה 23:00. בטוחני שהשרות הלילי יופעל במקביל להתקדמות בהכפלת הקו לקראת הבשלתו ככזה לקראת תחילת 2012. לקראת שנת 2013 צפויה השלמת ההכפלה של הקטע הכפול רחובות-פלשת שיאפשר שרות לילי רציף (ללא הפרעה לרכבות משא) מאשקלון דרך לוד לנתב''ג, בשאיפה לסיום העבודות על הפרדה מפלסית 139ברחובות.
על המידע ועל החדשות לגבי קו אשקלון!
 

אורי404

New member
בקטע לוד נען חולפות 7 רכבות לילה מאוחרות
(23:00-05:00) חלקן רכבות משא וחלקן מערכי רכבות ללא נוסעים. מעבר לכך הקטע מנוצל למעבר רכבות רבד לקו החדש, לחלון תחזוקה למסילה היחידה בין 02:00 ל04:00 ולנסיעת קרונית מדידה וקרונית מנוף של חט' הנדסה בשעות הלילה. הנה כי כן המסילה היחידה תפוסה ואינה מאפשרת הפעלת קו לילה סדיר ורציף לרכבות נוסעים בקו ב''ש-נתב''ג ת''א מעבר לשעה 23:00. בטוחני שהשרות הלילי יופעל במקביל להתקדמות בהכפלת הקו לקראת הבשלתו ככזה לקראת תחילת 2012. לקראת שנת 2013 צפויה השלמת ההכפלה של הקטע הכפול רחובות-פלשת שיאפשר שרות לילי רציף (ללא הפרעה לרכבות משא) מאשקלון דרך לוד לנתב''ג, בשאיפה לסיום העבודות על הפרדה מפלסית 139ברחובות.
תודה מייקל על המידע
מה נוגע לימי שישי בקו באר שבע? בעניין הזה, זה היה עשוי לשפר את תדמית "רכבת ישראל" בקרב קהל המשתמשים בקו תל אביב-באר שבע.
 
תודה מייקל על המידע
מה נוגע לימי שישי בקו באר שבע? בעניין הזה, זה היה עשוי לשפר את תדמית "רכבת ישראל" בקרב קהל המשתמשים בקו תל אביב-באר שבע.
זו התוכנית אורי להרחיב את השרות ביום ו'
לשעות מאוחרות יותר, בהתאם להבשלת פרוייקט ההכפלה.
 

4XTOS

New member
לגבי באר שבע
עד כמה שידוע לי קטע לוד-נען הוא עדיין צוואר בקבוק גם בשעות הלילה כך שעד שהקטע הזה יוכפל אין מה לדבר על רכבות לילה, אבל אני מאוד שכשתסתיים ההכפלה יופעלו רכבות לילה גם בקו הזה, ושגם במשך היום חלק מהרכבות יעברו דרך נתב"ג. בנוסף אני לא רואה סיבה שלא יופעלו רכבות לילה גם בקווים נוספים כמו הקו לאשקלון או לכפר סבא. אני בטוח שגם הקווים האלה יהיו פופולאריים.
רכבת ישראל אמרה שאי אפשר לשנות כלום
כמו להוסיך תחנות חדשות או קווים חדשין או לתגבר את הפעילות בגלל רכבות המשא
 

ניצן 125

New member
בעניין רכבות הלילה ומה, שמסביב.
כידוע בשנים האחרונות פועלות רכבות לילה בקטע נתב"ג-תל אביב-חיפה-נהריה. היו תקופות של עבודות בקטע חיפה-נהריה, שבהן הרכבות פעלו מ/לחיפה. מודה ומתוודה, שלא ראיתי במו-עיניי, אבל קיימת סבירות, שלו היה הביקוש נמוך באופן חריג, היו מעדכנים בלוחות זמנים מאוחרים יותר את תחנת הקצה בחיפה. דרומית לחיפה ויתקנו אותי הגולשים, יש ביקוש; בימים כתיקונם חלק מהרכבות הן שניים או שלושה מערכי IC3, שלא תמיד ניתן למצוא רביעיית מושבים פנויה. עובדות נוספות: 1. לא כל התחנות פועלות. למשל בתל אביב פועלת תחנת תל אביב-מרכז בלבד עם כניסה מכיוון תל אביב בלבד. זהו גם המצב לאורך קו החוף, שלא כל התחנות פתוחות. 2. אין ממש שירות אוטובוסים משלים.מי, שהגיעו לתחנות הרכבת, זקוקים להתנייד במכונית או במונית או הסעה ממכר. לדעתי לא נותר, אלא לעלות שלב בתחום של התחבורה הציבורית בלילה. אמנם עלות פתיחת תחנות רכבת נוספות, גם אם יפעלו בהם אנשי אבטחה בלבד ללא עובדי הרכבת, מוסיפה לעלות גבוהה יותר. מנגד סבירות לשימוש נוסעים גבוה. למשל פתיחת תחנה או תחנות נוספות בתל אביב. אותו הדבר בשירות האוטובוסים - הפעלת קווי לילה מתחנת הרכבת. בין אם זה בהארכת שעות הפעילות של קווי האוטובוסים הקיימים ובין אם זה במתכונת 'קווי לילה'. כל זה נוגע לקו הקיים נתב"ג-תל אביב-נהריה. עוד לא דברנו על שירות לכיוון באר שבע. הקו האחרון לדעתי דורש התייחסות בפני עצמו. לפני שנים הטענה הייתה, שבגלל המסילה הבודדת קיים קושי תפעולי בהפעלת רכבות הלילה בזמן, שפועלות גם רכבות המשא. כיום, כידוע המצב שונה וחלק ניכר מהקו לבאר שבע הוכפל, כך שהמצב מבחינת קיבולת מסילה שונה ומאפשר להאריך את השירות מ/לבאר שבע. דבר נוסף, נוגע לקו לבאר שבע. בימי שישי הקו מסתיים בשעה מוקדמת מכיוון תל אביב - רכבת אחרונה מתל אביב מרכז לבאר שבע יוצאת בשעה 12:00. הטענה כאשר רב הקו היה בודד הייתה, שבגלל הצורך בבדיקת המסילה יש צורך לסיים מוקדם וכאשר הקו יהיה כפול, יהיה ניתן להפעיל רכבות מאוחרות. אז שוב; אמנם לא כל הקו הוכפל, אבל חלק ניכר ממנו כן הוכפל, כך שכנראה שכן ניתן להוסיף רכבות מאוחרות יותר.
בחיפה דווקא יש שירות אוטובוסים משלים
בכל תחנות רכבת הלילה (חוף הכרמל, מרכז השמונה וחוצות המפרץ) עוברים גם קוי הלילה!
 

nited

New member
בחיפה דווקא יש שירות אוטובוסים משלים
בכל תחנות רכבת הלילה (חוף הכרמל, מרכז השמונה וחוצות המפרץ) עוברים גם קוי הלילה!
ומה עם אמצע השבוע?
אין קווי לילה של אגד באמצע שבוע
 

cwen

New member
בעניין רכבות הלילה ומה, שמסביב.
כידוע בשנים האחרונות פועלות רכבות לילה בקטע נתב"ג-תל אביב-חיפה-נהריה. היו תקופות של עבודות בקטע חיפה-נהריה, שבהן הרכבות פעלו מ/לחיפה. מודה ומתוודה, שלא ראיתי במו-עיניי, אבל קיימת סבירות, שלו היה הביקוש נמוך באופן חריג, היו מעדכנים בלוחות זמנים מאוחרים יותר את תחנת הקצה בחיפה. דרומית לחיפה ויתקנו אותי הגולשים, יש ביקוש; בימים כתיקונם חלק מהרכבות הן שניים או שלושה מערכי IC3, שלא תמיד ניתן למצוא רביעיית מושבים פנויה. עובדות נוספות: 1. לא כל התחנות פועלות. למשל בתל אביב פועלת תחנת תל אביב-מרכז בלבד עם כניסה מכיוון תל אביב בלבד. זהו גם המצב לאורך קו החוף, שלא כל התחנות פתוחות. 2. אין ממש שירות אוטובוסים משלים.מי, שהגיעו לתחנות הרכבת, זקוקים להתנייד במכונית או במונית או הסעה ממכר. לדעתי לא נותר, אלא לעלות שלב בתחום של התחבורה הציבורית בלילה. אמנם עלות פתיחת תחנות רכבת נוספות, גם אם יפעלו בהם אנשי אבטחה בלבד ללא עובדי הרכבת, מוסיפה לעלות גבוהה יותר. מנגד סבירות לשימוש נוסעים גבוה. למשל פתיחת תחנה או תחנות נוספות בתל אביב. אותו הדבר בשירות האוטובוסים - הפעלת קווי לילה מתחנת הרכבת. בין אם זה בהארכת שעות הפעילות של קווי האוטובוסים הקיימים ובין אם זה במתכונת 'קווי לילה'. כל זה נוגע לקו הקיים נתב"ג-תל אביב-נהריה. עוד לא דברנו על שירות לכיוון באר שבע. הקו האחרון לדעתי דורש התייחסות בפני עצמו. לפני שנים הטענה הייתה, שבגלל המסילה הבודדת קיים קושי תפעולי בהפעלת רכבות הלילה בזמן, שפועלות גם רכבות המשא. כיום, כידוע המצב שונה וחלק ניכר מהקו לבאר שבע הוכפל, כך שהמצב מבחינת קיבולת מסילה שונה ומאפשר להאריך את השירות מ/לבאר שבע. דבר נוסף, נוגע לקו לבאר שבע. בימי שישי הקו מסתיים בשעה מוקדמת מכיוון תל אביב - רכבת אחרונה מתל אביב מרכז לבאר שבע יוצאת בשעה 12:00. הטענה כאשר רב הקו היה בודד הייתה, שבגלל הצורך בבדיקת המסילה יש צורך לסיים מוקדם וכאשר הקו יהיה כפול, יהיה ניתן להפעיל רכבות מאוחרות. אז שוב; אמנם לא כל הקו הוכפל, אבל חלק ניכר ממנו כן הוכפל, כך שכנראה שכן ניתן להוסיף רכבות מאוחרות יותר.
לא נראה לי שיש מה לדבר עד שיסיימו את ההכפלה
בייחוד עם כל ההשבתות המתוכננות בקו הזה בשנת 2011. אבל בעיה נוספת, בלוד, ברמלה, הרכבת עוברת ממש באמצע העיר, ולא סתם באמצע העיר, ממש סמוך לחצרות של אנשים. זו לא תהיה בעיה להפעיל שם רכבות לילה? זה יעשה המון רעש לדיירים.
 

easylivin

New member
לא נראה לי שיש מה לדבר עד שיסיימו את ההכפלה
בייחוד עם כל ההשבתות המתוכננות בקו הזה בשנת 2011. אבל בעיה נוספת, בלוד, ברמלה, הרכבת עוברת ממש באמצע העיר, ולא סתם באמצע העיר, ממש סמוך לחצרות של אנשים. זו לא תהיה בעיה להפעיל שם רכבות לילה? זה יעשה המון רעש לדיירים.
רכבות לילה דווקא פעלו מאז ומתמיד
בקטע לוד-רמלה, וממשיכות לפעול גם היום. אלא שלרוב מדובר על רכבות משא ולא נוסעים (לפני שאורי מעיר לי:
כן, גם בקטע הזה ולא רק מהדרום לאשדוד פועלות רכבות המשא והעבודה הליליות). ההבדל שיהיה ניכר בעוד שנה הוא שבימים אלה בונים שם קירות אקוסטיים גבוהים שיפרידו בין אותם הבתים למסילה. כך שהמצב דווקא ישתפר מאוד. חוץ מזה, בכל אופן הפעלת רכבות לילה בכל רחבי הארץ - מנהריה ועד באר שבע דרך נתב"ג, היא פשוט בלתי-נמנעת. זה מתבקש, הכרחי וזה יקרה סוף-סוף בעוד כשנה. אפשר רק לברך על המהלך.
 

אורי404

New member
רכבות לילה דווקא פעלו מאז ומתמיד
בקטע לוד-רמלה, וממשיכות לפעול גם היום. אלא שלרוב מדובר על רכבות משא ולא נוסעים (לפני שאורי מעיר לי:
כן, גם בקטע הזה ולא רק מהדרום לאשדוד פועלות רכבות המשא והעבודה הליליות). ההבדל שיהיה ניכר בעוד שנה הוא שבימים אלה בונים שם קירות אקוסטיים גבוהים שיפרידו בין אותם הבתים למסילה. כך שהמצב דווקא ישתפר מאוד. חוץ מזה, בכל אופן הפעלת רכבות לילה בכל רחבי הארץ - מנהריה ועד באר שבע דרך נתב"ג, היא פשוט בלתי-נמנעת. זה מתבקש, הכרחי וזה יקרה סוף-סוף בעוד כשנה. אפשר רק לברך על המהלך.
אריק ולפני שהולכים רחוק על הקו הדרומי
יש לקוות, שעד שדרוג קו באר שבע, במהרה בימינו, יהיו הצעדים הבאים של שירות אוטובוסים משלים ושל פתיחת תחנות רכבת נוספות, כמו למשל בתוך תל אביב.
 

easylivin

New member
אריק ולפני שהולכים רחוק על הקו הדרומי
יש לקוות, שעד שדרוג קו באר שבע, במהרה בימינו, יהיו הצעדים הבאים של שירות אוטובוסים משלים ושל פתיחת תחנות רכבת נוספות, כמו למשל בתוך תל אביב.
בדגש על תחנת ת"א ההגנה.
אני מסכים שהפעלת תחנת ת"א מרכז בשעות הלילה, בפירוש לא מספיקה לעיר כולה. מה שטוב דווקא בהגנה הוא שעוברות שם מוניות שירות בכל שעות היממה המשרתות את השכונות הדרומיות השונות, כגון קו 16 מאלנבי למסוף הטייסים. בקשר לקווי אוטובוסים סדירים בשעות אלו אינני יודע בוודאות.
 

אורי404

New member
בדגש על תחנת ת"א ההגנה.
אני מסכים שהפעלת תחנת ת"א מרכז בשעות הלילה, בפירוש לא מספיקה לעיר כולה. מה שטוב דווקא בהגנה הוא שעוברות שם מוניות שירות בכל שעות היממה המשרתות את השכונות הדרומיות השונות, כגון קו 16 מאלנבי למסוף הטייסים. בקשר לקווי אוטובוסים סדירים בשעות אלו אינני יודע בוודאות.
בהחלט אריק. אבל גם מתחנות נוספות
זה יסייע. מתחנת תל אביב מרכז, שפועלת ואף לשקול להפעיל מתחנות נוספות לאורך קו החוף.
 

קו 415

Active member
לא נראה לי שיש מה לדבר עד שיסיימו את ההכפלה
בייחוד עם כל ההשבתות המתוכננות בקו הזה בשנת 2011. אבל בעיה נוספת, בלוד, ברמלה, הרכבת עוברת ממש באמצע העיר, ולא סתם באמצע העיר, ממש סמוך לחצרות של אנשים. זו לא תהיה בעיה להפעיל שם רכבות לילה? זה יעשה המון רעש לדיירים.
ללא הכללות
אבל כמה אחוז מתוך האנשים שגרים סמוך למסילות ברמלה ובלוד הינם אנשים שגרים בבתים לא חוקיים? הם כמובן הולכים לעתור לבג"ץ אבל כדאי לבדוק את חוקיותם של רוב התושבים. עוד משהו אני יודע שזה לא עוזר בצורה מלאה, אבל קיר אקוסטי יכול לעזור מאוד
 

easylivin

New member
ללא הכללות
אבל כמה אחוז מתוך האנשים שגרים סמוך למסילות ברמלה ובלוד הינם אנשים שגרים בבתים לא חוקיים? הם כמובן הולכים לעתור לבג"ץ אבל כדאי לבדוק את חוקיותם של רוב התושבים. עוד משהו אני יודע שזה לא עוזר בצורה מלאה, אבל קיר אקוסטי יכול לעזור מאוד
את שלב התביעות כבר עברו, למרבה המזל.
 

raminec

New member
לא נראה לי שיש מה לדבר עד שיסיימו את ההכפלה
בייחוד עם כל ההשבתות המתוכננות בקו הזה בשנת 2011. אבל בעיה נוספת, בלוד, ברמלה, הרכבת עוברת ממש באמצע העיר, ולא סתם באמצע העיר, ממש סמוך לחצרות של אנשים. זו לא תהיה בעיה להפעיל שם רכבות לילה? זה יעשה המון רעש לדיירים.
הקו בסמוך לבתים באיזור זה עובר בימים אלו
טיפול לבידוד אקוסטי הן ברמת המסילה והקיר האקוסטי והן ברמת הבית עצמו. אין ספק שתדירות הרכבות תעלה ואיכות החיים של השכנים תיפגע מכך, אבל הם גם הרוויחו במידה מסויימת מהמיגון האקוסטי החדש שיגרום לכך שהרכבות ירעישו עדיין אבל הרבה פחות ממה שהיה פעם. במידה ומדינת ישראל תתעשת ותחליט לחשמל את הקו הזה בשנים הקרובות, ניתן יהיה להפעיל בו קרונועים חשמליים שכמות הרעש שהם מייצרים היא כמעט אפסית בהשוואה לקטרי הנוסעים של היום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה