בעניין רכבות הלילה ומה, שמסביב.
כידוע בשנים האחרונות פועלות רכבות לילה בקטע נתב"ג-תל אביב-חיפה-נהריה. היו תקופות של עבודות בקטע חיפה-נהריה, שבהן הרכבות פעלו מ/לחיפה. מודה ומתוודה, שלא ראיתי במו-עיניי, אבל קיימת סבירות, שלו היה הביקוש נמוך באופן חריג, היו מעדכנים בלוחות זמנים מאוחרים יותר את תחנת הקצה בחיפה. דרומית לחיפה ויתקנו אותי הגולשים, יש ביקוש; בימים כתיקונם חלק מהרכבות הן שניים או שלושה מערכי IC3, שלא תמיד ניתן למצוא רביעיית מושבים פנויה. עובדות נוספות: 1. לא כל התחנות פועלות. למשל בתל אביב פועלת תחנת תל אביב-מרכז בלבד עם כניסה מכיוון תל אביב בלבד. זהו גם המצב לאורך קו החוף, שלא כל התחנות פתוחות. 2. אין ממש שירות אוטובוסים משלים.מי, שהגיעו לתחנות הרכבת, זקוקים להתנייד במכונית או במונית או הסעה ממכר. לדעתי לא נותר, אלא לעלות שלב בתחום של התחבורה הציבורית בלילה. אמנם עלות פתיחת תחנות רכבת נוספות, גם אם יפעלו בהם אנשי אבטחה בלבד ללא עובדי הרכבת, מוסיפה לעלות גבוהה יותר. מנגד סבירות לשימוש נוסעים גבוה. למשל פתיחת תחנה או תחנות נוספות בתל אביב. אותו הדבר בשירות האוטובוסים - הפעלת קווי לילה מתחנת הרכבת. בין אם זה בהארכת שעות הפעילות של קווי האוטובוסים הקיימים ובין אם זה במתכונת 'קווי לילה'. כל זה נוגע לקו הקיים נתב"ג-תל אביב-נהריה. עוד לא דברנו על שירות לכיוון באר שבע. הקו האחרון לדעתי דורש התייחסות בפני עצמו. לפני שנים הטענה הייתה, שבגלל המסילה הבודדת קיים קושי תפעולי בהפעלת רכבות הלילה בזמן, שפועלות גם רכבות המשא. כיום, כידוע המצב שונה וחלק ניכר מהקו לבאר שבע הוכפל, כך שהמצב מבחינת קיבולת מסילה שונה ומאפשר להאריך את השירות מ/לבאר שבע. דבר נוסף, נוגע לקו לבאר שבע. בימי שישי הקו מסתיים בשעה מוקדמת מכיוון תל אביב - רכבת אחרונה מתל אביב מרכז לבאר שבע יוצאת בשעה 12:00. הטענה כאשר רב הקו היה בודד הייתה, שבגלל הצורך בבדיקת המסילה יש צורך לסיים מוקדם וכאשר הקו יהיה כפול, יהיה ניתן להפעיל רכבות מאוחרות. אז שוב; אמנם לא כל הקו הוכפל, אבל חלק ניכר ממנו כן הוכפל, כך שכנראה שכן ניתן להוסיף רכבות מאוחרות יותר.
כידוע בשנים האחרונות פועלות רכבות לילה בקטע נתב"ג-תל אביב-חיפה-נהריה. היו תקופות של עבודות בקטע חיפה-נהריה, שבהן הרכבות פעלו מ/לחיפה. מודה ומתוודה, שלא ראיתי במו-עיניי, אבל קיימת סבירות, שלו היה הביקוש נמוך באופן חריג, היו מעדכנים בלוחות זמנים מאוחרים יותר את תחנת הקצה בחיפה. דרומית לחיפה ויתקנו אותי הגולשים, יש ביקוש; בימים כתיקונם חלק מהרכבות הן שניים או שלושה מערכי IC3, שלא תמיד ניתן למצוא רביעיית מושבים פנויה. עובדות נוספות: 1. לא כל התחנות פועלות. למשל בתל אביב פועלת תחנת תל אביב-מרכז בלבד עם כניסה מכיוון תל אביב בלבד. זהו גם המצב לאורך קו החוף, שלא כל התחנות פתוחות. 2. אין ממש שירות אוטובוסים משלים.מי, שהגיעו לתחנות הרכבת, זקוקים להתנייד במכונית או במונית או הסעה ממכר. לדעתי לא נותר, אלא לעלות שלב בתחום של התחבורה הציבורית בלילה. אמנם עלות פתיחת תחנות רכבת נוספות, גם אם יפעלו בהם אנשי אבטחה בלבד ללא עובדי הרכבת, מוסיפה לעלות גבוהה יותר. מנגד סבירות לשימוש נוסעים גבוה. למשל פתיחת תחנה או תחנות נוספות בתל אביב. אותו הדבר בשירות האוטובוסים - הפעלת קווי לילה מתחנת הרכבת. בין אם זה בהארכת שעות הפעילות של קווי האוטובוסים הקיימים ובין אם זה במתכונת 'קווי לילה'. כל זה נוגע לקו הקיים נתב"ג-תל אביב-נהריה. עוד לא דברנו על שירות לכיוון באר שבע. הקו האחרון לדעתי דורש התייחסות בפני עצמו. לפני שנים הטענה הייתה, שבגלל המסילה הבודדת קיים קושי תפעולי בהפעלת רכבות הלילה בזמן, שפועלות גם רכבות המשא. כיום, כידוע המצב שונה וחלק ניכר מהקו לבאר שבע הוכפל, כך שהמצב מבחינת קיבולת מסילה שונה ומאפשר להאריך את השירות מ/לבאר שבע. דבר נוסף, נוגע לקו לבאר שבע. בימי שישי הקו מסתיים בשעה מוקדמת מכיוון תל אביב - רכבת אחרונה מתל אביב מרכז לבאר שבע יוצאת בשעה 12:00. הטענה כאשר רב הקו היה בודד הייתה, שבגלל הצורך בבדיקת המסילה יש צורך לסיים מוקדם וכאשר הקו יהיה כפול, יהיה ניתן להפעיל רכבות מאוחרות. אז שוב; אמנם לא כל הקו הוכפל, אבל חלק ניכר ממנו כן הוכפל, כך שכנראה שכן ניתן להוסיף רכבות מאוחרות יותר.