מדרגות נעות בצורת ספירלה

מצב
הנושא נעול.

jp3raptor

Member
מדרגות נעות בצורת ספירלה
מעצב תעשייתי ישראלי בשם, מיכאל דוד, המציא את המדרגות הנעות בצורת ספירלה כתבה במגזין the Engineer אתר האינטרנט של ההמצאה סרטון המדגים את פעולת הדרגנוע מה דעתכם? אני חושב שדרגנוע כזה צריך להיות משולב בתחנת הרכבת בירושלים. יש לה מהירות אנכית של מטר לשניה כך שלבצע את כל העלייה מהתחנה לרחוב היה לוקח 80 שניות!
 

Ccyclist

Well-known member
מדרגות נעות בצורת ספירלה
מעצב תעשייתי ישראלי בשם, מיכאל דוד, המציא את המדרגות הנעות בצורת ספירלה כתבה במגזין the Engineer אתר האינטרנט של ההמצאה סרטון המדגים את פעולת הדרגנוע מה דעתכם? אני חושב שדרגנוע כזה צריך להיות משולב בתחנת הרכבת בירושלים. יש לה מהירות אנכית של מטר לשניה כך שלבצע את כל העלייה מהתחנה לרחוב היה לוקח 80 שניות!
המצאה מ1906, הממציא ג'סי וו. רנו.
ממציא המדרגות הנעות ג'סי וו. רנו http://en.wikipedia.org/wiki/Jesse_W._Reno המציא גם גרסאה ספיראלית ואף בנה אחת בתחנת הרכבת התחתית הולוווי רוד Holloway Road שבלונדון ב1906. http://www.ltmcollection.org/images/webmax/98/i0000k98.jpg ההמצאה כשלה אחרי שנתקעה, ומעולם לא נפתחה לציבור. יש שרידים בודדים שלה באוסף מוזיאון התחבורה של לונדון. http://www.ltmcollection.org/images/webmax/1d/i000041d.jpg הכישלון יצר מצב בו נוסעים המשיכו לרדת לרכבות במעליות עד תחילת שנות ה30, אז נבנו פירים חדשים למדרגות נעות רגילות שיחברו בין התחנות לפני השטח. לו הניסוי היה מצליח הוא היה קל ליישום משום שבכל תחנת רכבת תחתית עמוקה ותיקה בלונדון יש גרם מדרגות עגול לירידה מפני הקרקע למפלס התת-קרקעי הראשי כאלטרנטיבת חירום למעליות.
 

jp3raptor

Member
המצאה מ1906, הממציא ג'סי וו. רנו.
ממציא המדרגות הנעות ג'סי וו. רנו http://en.wikipedia.org/wiki/Jesse_W._Reno המציא גם גרסאה ספיראלית ואף בנה אחת בתחנת הרכבת התחתית הולוווי רוד Holloway Road שבלונדון ב1906. http://www.ltmcollection.org/images/webmax/98/i0000k98.jpg ההמצאה כשלה אחרי שנתקעה, ומעולם לא נפתחה לציבור. יש שרידים בודדים שלה באוסף מוזיאון התחבורה של לונדון. http://www.ltmcollection.org/images/webmax/1d/i000041d.jpg הכישלון יצר מצב בו נוסעים המשיכו לרדת לרכבות במעליות עד תחילת שנות ה30, אז נבנו פירים חדשים למדרגות נעות רגילות שיחברו בין התחנות לפני השטח. לו הניסוי היה מצליח הוא היה קל ליישום משום שבכל תחנת רכבת תחתית עמוקה ותיקה בלונדון יש גרם מדרגות עגול לירידה מפני הקרקע למפלס התת-קרקעי הראשי כאלטרנטיבת חירום למעליות.
תודה על התיקון, ובכל זאת מדובר במשהו שונה
פה מדובר על מדרגות נעות שנעות על מסילה יחידה. אתה צודק שאלו לא יהיו המדרגות הנעות הספירליות הראשונות, אך הם יהיו הראשונות שיצליחו לעבוד. לפי המפרט של הדרגנוע הוא יכול להחליף 15 מעליות. בתחנה העתידית בירושלים דרגנוע כזה יכול להחליף סט של שלוש מדרגות נעות ולהעביר בהם כמות גדולה בהרבה של אנשים בדקה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה