עיריית חיפה מייצאת את השקרים שלה לחו"ל

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
אוקיי, סניור אריק. עכשיו הכול ברור.
ואגב, את נוסחת ההספק הפשוטה ודאי שאחיך הקשיש עדיין זוכר. הנוסחא שאליה התכוונתי היא נוסחת הנצילות (ייתכן אולי שמוגדרת גם כיעילות) של הרשת.
לגבי נצילות - הנוסחה היא פשוטה:
η=Uout/Uin כלומר, הספק מועיל חלקי סך כל ההספק שהשקענו, והיא נמדדת באחוזים. ההפסדים שהתכוונתי אליהם, הם תוצאה של ההתנגדות החשמלית (קצרה היריעה מכדי להיכנס להסברים מהי התנגדות חשמלית) של פסי ההולכה או חוטי החישמולת. מה שקורה הוא, שבהתאם לאותו חוק אום שהזכרתי קודם, המתח החשמלי שיגיע לצרכן יהיה נמוך יותר מהמתח שייצא מתחנת ההשנאה. ואם כבר נוסחאות, אז הנה הנוסחה של חוק אום: U=R*I - מתח שווה לזרם כפול התנגדות, כלומר: המתח שמפסידים על מוליך חשמלי מסויים, נמצא ביחס ישר להתנגדות החשמלית של אותו המוליך, וביחס ישר גם לזרם... (וזה מתקשר שוב לדבריי שבהודעות הקודמות). בסופו של דבר, למרות שהתנגדות של פס הולכה "טיפוסי" תהיה נמוכה יותר מחוט חישמולת "טיפוסי" (כי ההתנגדות נמצאת ביחס הפוך לקוטר המוליך, וקוטרו של פס הולכה גדול יותר מקוטרו של חוט חישמולת כמובן), עדיין ההפסדים במתח הנמוך יהיו גבוהים יותר מאשר במתח הגבוה. האמת היא, שממש לא רציתי לפתוח כאן שיעורים בתורת החשמל... אבל יצא כפי שיצא - ואני מקווה שהצלחתי להבהיר את העניין פחות או יותר גם לאלה מביניכם שלא למדו פיזיקה בתיכון או באוניברסיטה. השורה התחתונה היא, שעם פס שלישי המתח לעולם יהיה נמוך יותר, וכתוצאה מכך ההספק המירבי שמותר לרכבת לצרוך יהיה נמוך יותר והפסדי האנרגיה יהיו גדולים יותר. עד כאן ללילה זה...
 

easylivin

New member
לגבי נצילות - הנוסחה היא פשוטה:
η=Uout/Uin כלומר, הספק מועיל חלקי סך כל ההספק שהשקענו, והיא נמדדת באחוזים. ההפסדים שהתכוונתי אליהם, הם תוצאה של ההתנגדות החשמלית (קצרה היריעה מכדי להיכנס להסברים מהי התנגדות חשמלית) של פסי ההולכה או חוטי החישמולת. מה שקורה הוא, שבהתאם לאותו חוק אום שהזכרתי קודם, המתח החשמלי שיגיע לצרכן יהיה נמוך יותר מהמתח שייצא מתחנת ההשנאה. ואם כבר נוסחאות, אז הנה הנוסחה של חוק אום: U=R*I - מתח שווה לזרם כפול התנגדות, כלומר: המתח שמפסידים על מוליך חשמלי מסויים, נמצא ביחס ישר להתנגדות החשמלית של אותו המוליך, וביחס ישר גם לזרם... (וזה מתקשר שוב לדבריי שבהודעות הקודמות). בסופו של דבר, למרות שהתנגדות של פס הולכה "טיפוסי" תהיה נמוכה יותר מחוט חישמולת "טיפוסי" (כי ההתנגדות נמצאת ביחס הפוך לקוטר המוליך, וקוטרו של פס הולכה גדול יותר מקוטרו של חוט חישמולת כמובן), עדיין ההפסדים במתח הנמוך יהיו גבוהים יותר מאשר במתח הגבוה. האמת היא, שממש לא רציתי לפתוח כאן שיעורים בתורת החשמל... אבל יצא כפי שיצא - ואני מקווה שהצלחתי להבהיר את העניין פחות או יותר גם לאלה מביניכם שלא למדו פיזיקה בתיכון או באוניברסיטה. השורה התחתונה היא, שעם פס שלישי המתח לעולם יהיה נמוך יותר, וכתוצאה מכך ההספק המירבי שמותר לרכבת לצרוך יהיה נמוך יותר והפסדי האנרגיה יהיו גדולים יותר. עד כאן ללילה זה...
והנוסחה הסופית שניתן להרכיב מהנוסחאות הקודמות
η=Uout/Uin η=(Uin-R*I)/Uin η=1-R*I/Uin וזה כמובן מבלי לקחת בחשבון הפסדים נוספים, אלא רק את ההפסדים על התנגדות המוליכים. זהו. עכשיו באמת זהו
 

בועז ל

New member
לגבי נצילות - הנוסחה היא פשוטה:
η=Uout/Uin כלומר, הספק מועיל חלקי סך כל ההספק שהשקענו, והיא נמדדת באחוזים. ההפסדים שהתכוונתי אליהם, הם תוצאה של ההתנגדות החשמלית (קצרה היריעה מכדי להיכנס להסברים מהי התנגדות חשמלית) של פסי ההולכה או חוטי החישמולת. מה שקורה הוא, שבהתאם לאותו חוק אום שהזכרתי קודם, המתח החשמלי שיגיע לצרכן יהיה נמוך יותר מהמתח שייצא מתחנת ההשנאה. ואם כבר נוסחאות, אז הנה הנוסחה של חוק אום: U=R*I - מתח שווה לזרם כפול התנגדות, כלומר: המתח שמפסידים על מוליך חשמלי מסויים, נמצא ביחס ישר להתנגדות החשמלית של אותו המוליך, וביחס ישר גם לזרם... (וזה מתקשר שוב לדבריי שבהודעות הקודמות). בסופו של דבר, למרות שהתנגדות של פס הולכה "טיפוסי" תהיה נמוכה יותר מחוט חישמולת "טיפוסי" (כי ההתנגדות נמצאת ביחס הפוך לקוטר המוליך, וקוטרו של פס הולכה גדול יותר מקוטרו של חוט חישמולת כמובן), עדיין ההפסדים במתח הנמוך יהיו גבוהים יותר מאשר במתח הגבוה. האמת היא, שממש לא רציתי לפתוח כאן שיעורים בתורת החשמל... אבל יצא כפי שיצא - ואני מקווה שהצלחתי להבהיר את העניין פחות או יותר גם לאלה מביניכם שלא למדו פיזיקה בתיכון או באוניברסיטה. השורה התחתונה היא, שעם פס שלישי המתח לעולם יהיה נמוך יותר, וכתוצאה מכך ההספק המירבי שמותר לרכבת לצרוך יהיה נמוך יותר והפסדי האנרגיה יהיו גדולים יותר. עד כאן ללילה זה...

תודה על פרק ההשלמות, אריק.
 
לגבי הסעיף השני - נכון. צריכת ההספק של הרכבות
נקבעת בעיקר על-ידי סך כל ההספק של מנועי ההסעה (יש גם צריכה נוספת על מיזוג/תאורה ומערכות נוספות, אבל היא נמוכה יחסית). אם המטרה היא להשיג נתוני תאוצה טובים עם רכבות כבדות יותר עלינו להגדיל את ההפסק, וזוהי בדיוק הסיבה העיקרית לחישמול כי הדבר לא מתאפשר עם קטרי דיזל: הספקו של קטר בו-בו חשמלי מודרני "ממוצע" גדול בערך פי 3 מקטר דיזל "ממוצע" בעל משקל זהה. למעשה, זה כן מתאפשר עם דיזל עד גבול מסויים (ודי נמוך) אך במחיר גבוה יותר, מה שהופך את הדבר ללא פרקטי, וללא היתרונות הנוספים שיש להנעה חשמלית על-פני דיזל - זיהום ורעש. במערכת עם פס מגע במתח בינוני לעומת חישמולת עילית במתח גבוה, גם היתרון העיקרי הזה מצטמצם כאמור. אוסיף שעקב צריכת הזרם הגבוהה מפס המגע, גם היעילות האנרגטית מצטמצמת - הספק מתבזבז עקב התחממות פס ההולכה, אשר גדלה ביחס ישר לצריכת הזרם. וכאן אנחנו מגיעים גם להגבלת המהירות - שיש לה יותר מסיבה אחת. על מנת להאיץ רכבת למהירות גבוהה בזמן סביר, יש צורך בהספק חשמלי גבוה. ככל שיגדל ההספק, כך יקטן זמן התאוצה ולהיפך. וכאמור, גם הפסדי האנרגיה גדלים ביחס ישר להספק - באופן משמעותי ביותר כאשר המתח נמוך. להמחשה: המתח המקסימלי בפס ההולכה נחשב 1500 וולט, לעומת 25 אלף וולט כפי שיהיה בחישמולת שתוקם בארץ על-ידי רכבת ישראל. סיבה נוספת היא מגבלות מכאניות - במהירות גבוהה נעלי המגע נשחקות באופן מואץ בהשוואה לפנטוגרף, ועלולות להישבר (ולגרום לקצר חשמלי) במידה ולא מקפידים על מגבלות מהירות במקומות שבהם ישנו פער/מעבר מצד לצד בפס השלישי (על מסוטים למשל). לראיה: שיא המהירות העולמי במערכת עם פס מגע נקבע על 174 קמ"ש, וזה לא בהפעלה סדירה אלא בנסיעה חד-פעמית. בשום מקום בעולם לא קיימות מערכות כאלו שהמהירות המותרת בהן היא מעל 160 קמ"ש, וזה לעומת מערכות רבות של 200 או 250 קמ"ש שכבר אינן נחשבות "מהירות" במושגים של היום. ושיא המהירות העולמי עם חישמול עילי, אגב, עומד כיום על 575 קמ"ש.
אריק תפסיק להיות קטנוני!
אפשר לחשוב איזה הבדל גדול בין המערכות. בסה"כ 400 קמ"ש! (575-174). אז בגלל 400 קמ"ש עלובים וזניחים אתה מקלקל ליונה יהב המעופף את חגיגת ביטול החשמול?! ד"א הפושעת הגדולה ביותר בנושא היא כמובן התקשורת הישראלית. אחד האתרים סיקר את ההחלטה האומללה כך: "נצחון לירוקים: הרכבת בחיפה לא תחושמל".
 

easylivin

New member
אריק תפסיק להיות קטנוני!
אפשר לחשוב איזה הבדל גדול בין המערכות. בסה"כ 400 קמ"ש! (575-174). אז בגלל 400 קמ"ש עלובים וזניחים אתה מקלקל ליונה יהב המעופף את חגיגת ביטול החשמול?! ד"א הפושעת הגדולה ביותר בנושא היא כמובן התקשורת הישראלית. אחד האתרים סיקר את ההחלטה האומללה כך: "נצחון לירוקים: הרכבת בחיפה לא תחושמל".
האמת: לא אופתע אם מישהו עוד יגיד דברים בסגנון
"בשביל מה בכלל צריכים הכנות הזויות שכאלו, למהירות מטורפת כזאת בארץ הקוידש?!!".. וחוץ מזה, חוששני שאף אחד כבר לא יצליח "לבלבל" את ראש העיר, שעמדותיו פוליטיות/אינטרסנטיות/קרייריסטיות גרידא, עם העובדות.
 

FIFI1981

New member
לגבי הסעיף השני - נכון. צריכת ההספק של הרכבות
נקבעת בעיקר על-ידי סך כל ההספק של מנועי ההסעה (יש גם צריכה נוספת על מיזוג/תאורה ומערכות נוספות, אבל היא נמוכה יחסית). אם המטרה היא להשיג נתוני תאוצה טובים עם רכבות כבדות יותר עלינו להגדיל את ההפסק, וזוהי בדיוק הסיבה העיקרית לחישמול כי הדבר לא מתאפשר עם קטרי דיזל: הספקו של קטר בו-בו חשמלי מודרני "ממוצע" גדול בערך פי 3 מקטר דיזל "ממוצע" בעל משקל זהה. למעשה, זה כן מתאפשר עם דיזל עד גבול מסויים (ודי נמוך) אך במחיר גבוה יותר, מה שהופך את הדבר ללא פרקטי, וללא היתרונות הנוספים שיש להנעה חשמלית על-פני דיזל - זיהום ורעש. במערכת עם פס מגע במתח בינוני לעומת חישמולת עילית במתח גבוה, גם היתרון העיקרי הזה מצטמצם כאמור. אוסיף שעקב צריכת הזרם הגבוהה מפס המגע, גם היעילות האנרגטית מצטמצמת - הספק מתבזבז עקב התחממות פס ההולכה, אשר גדלה ביחס ישר לצריכת הזרם. וכאן אנחנו מגיעים גם להגבלת המהירות - שיש לה יותר מסיבה אחת. על מנת להאיץ רכבת למהירות גבוהה בזמן סביר, יש צורך בהספק חשמלי גבוה. ככל שיגדל ההספק, כך יקטן זמן התאוצה ולהיפך. וכאמור, גם הפסדי האנרגיה גדלים ביחס ישר להספק - באופן משמעותי ביותר כאשר המתח נמוך. להמחשה: המתח המקסימלי בפס ההולכה נחשב 1500 וולט, לעומת 25 אלף וולט כפי שיהיה בחישמולת שתוקם בארץ על-ידי רכבת ישראל. סיבה נוספת היא מגבלות מכאניות - במהירות גבוהה נעלי המגע נשחקות באופן מואץ בהשוואה לפנטוגרף, ועלולות להישבר (ולגרום לקצר חשמלי) במידה ולא מקפידים על מגבלות מהירות במקומות שבהם ישנו פער/מעבר מצד לצד בפס השלישי (על מסוטים למשל). לראיה: שיא המהירות העולמי במערכת עם פס מגע נקבע על 174 קמ"ש, וזה לא בהפעלה סדירה אלא בנסיעה חד-פעמית. בשום מקום בעולם לא קיימות מערכות כאלו שהמהירות המותרת בהן היא מעל 160 קמ"ש, וזה לעומת מערכות רבות של 200 או 250 קמ"ש שכבר אינן נחשבות "מהירות" במושגים של היום. ושיא המהירות העולמי עם חישמול עילי, אגב, עומד כיום על 575 קמ"ש.
רבה על התשובות המפורטות!
 

yblumann

New member
עיריית חיפה מייצאת את השקרים שלה לחו"ל

לצערי ככל שאני ממשיך לחזור על עצמי בטרוניות על בלוף ה"מטרונית", כך עיריית חיפה מוכיחה לי שעוד לא ראיתי כלום. מסתבר שהיא לא מסתפקת במכירת לוקשים לעתונאים הבורים והשטחיים של ארץ הקודש: עכשיו היא גם מוכרת אותם לשווקים מעבר לים... בפורום תשתיות הביא המנהל אלון כתבה מYNET שמצטטת מגזין בריטי בשם "מונוקל" שבחר בחיפה כמקום עם הפוטנציאל העסקי הגדול ביותר. אפשר להתווכח אם זה נכון או לא, סה"כ כידוע המילה "נבחר" בתקשורת פירושה ששני כתבים ושני עורכי משנה שלפו שם מהשרוול, אבל אי אפשר להתווכח עם דבר אחד: בכתבה נטען כי בשנת 2011 תנוע רכבת קלה בחיפה, ובשנת 2013 יפעל כבר הרכבל מהמפרץ לכרמל! איזה כיף שיש "גויים" מטומטמים שאפשר למכור להם כל סיפור והם מייד ידפיסו אותו כי הם מתעצלים לבדוק עובדות! פשוט אין גבול (תרתי משמע) לחוצפה. הנה הלינק: http://my.ynet.co.il/pic/news/haifa1.pdf
Monocle?

Never heard of them! looks like a coffee table 'high class' magazine, the sort you see in reception/anteroom waiting for your dental appointment! Lots of photos, very little content- you know what I mean! regards Yoram- London​
 
עיריית חיפה מייצאת את השקרים שלה לחו"ל

לצערי ככל שאני ממשיך לחזור על עצמי בטרוניות על בלוף ה"מטרונית", כך עיריית חיפה מוכיחה לי שעוד לא ראיתי כלום. מסתבר שהיא לא מסתפקת במכירת לוקשים לעתונאים הבורים והשטחיים של ארץ הקודש: עכשיו היא גם מוכרת אותם לשווקים מעבר לים... בפורום תשתיות הביא המנהל אלון כתבה מYNET שמצטטת מגזין בריטי בשם "מונוקל" שבחר בחיפה כמקום עם הפוטנציאל העסקי הגדול ביותר. אפשר להתווכח אם זה נכון או לא, סה"כ כידוע המילה "נבחר" בתקשורת פירושה ששני כתבים ושני עורכי משנה שלפו שם מהשרוול, אבל אי אפשר להתווכח עם דבר אחד: בכתבה נטען כי בשנת 2011 תנוע רכבת קלה בחיפה, ובשנת 2013 יפעל כבר הרכבל מהמפרץ לכרמל! איזה כיף שיש "גויים" מטומטמים שאפשר למכור להם כל סיפור והם מייד ידפיסו אותו כי הם מתעצלים לבדוק עובדות! פשוט אין גבול (תרתי משמע) לחוצפה. הנה הלינק: http://my.ynet.co.il/pic/news/haifa1.pdf
עכשיו גם ב"דה מרקר"
"הרכבת הקלה" - שימוש בה' הידיעה למשהו שלא קיים! כמובן ש"דה מרקר" מתנער מאחריות לתוכן ע"י כך שהוא נותן קרדיט על הידיעה ל"סוכנויות הידיעות". אבל מה עם בדיקת עובדות פשוטה? אתם עתונאים או רק מתרגמים? http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=ht20101123_07
 
עכשיו גם ב"דה מרקר"
"הרכבת הקלה" - שימוש בה' הידיעה למשהו שלא קיים! כמובן ש"דה מרקר" מתנער מאחריות לתוכן ע"י כך שהוא נותן קרדיט על הידיעה ל"סוכנויות הידיעות". אבל מה עם בדיקת עובדות פשוטה? אתם עתונאים או רק מתרגמים? http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=ht20101123_07
תמיהה קלה
מה רע בה' הידיעה למשהו שלא קיים? הרי גם "אחרית הימים", בינתיים לא קיים וספק אם יתקיים בעתיד הנראה לעין..
 
תמיהה קלה
מה רע בה' הידיעה למשהו שלא קיים? הרי גם "אחרית הימים", בינתיים לא קיים וספק אם יתקיים בעתיד הנראה לעין..
אין בעיה עמית
בוא נבדוק ביחד אם זה עובד: "אחרית הימים תגיע לחיפה בשנת 2011". "המגזין ציין לחיוב גם פרוייקטים כמו אחרית הימים, מנהרות הכרמל ורכבל עתידי." (שים לב שבניגוד לטענתך, כתוב "רכבל עתידי" ולא "הרכבל העתידי". הבנת?) נו מה אתה אומר? מתאים או לא?
 

snoopy10

New member
עיריית חיפה מייצאת את השקרים שלה לחו"ל

לצערי ככל שאני ממשיך לחזור על עצמי בטרוניות על בלוף ה"מטרונית", כך עיריית חיפה מוכיחה לי שעוד לא ראיתי כלום. מסתבר שהיא לא מסתפקת במכירת לוקשים לעתונאים הבורים והשטחיים של ארץ הקודש: עכשיו היא גם מוכרת אותם לשווקים מעבר לים... בפורום תשתיות הביא המנהל אלון כתבה מYNET שמצטטת מגזין בריטי בשם "מונוקל" שבחר בחיפה כמקום עם הפוטנציאל העסקי הגדול ביותר. אפשר להתווכח אם זה נכון או לא, סה"כ כידוע המילה "נבחר" בתקשורת פירושה ששני כתבים ושני עורכי משנה שלפו שם מהשרוול, אבל אי אפשר להתווכח עם דבר אחד: בכתבה נטען כי בשנת 2011 תנוע רכבת קלה בחיפה, ובשנת 2013 יפעל כבר הרכבל מהמפרץ לכרמל! איזה כיף שיש "גויים" מטומטמים שאפשר למכור להם כל סיפור והם מייד ידפיסו אותו כי הם מתעצלים לבדוק עובדות! פשוט אין גבול (תרתי משמע) לחוצפה. הנה הלינק: http://my.ynet.co.il/pic/news/haifa1.pdf
מה אתם רוצים? יש בחיפה רכבת תחתית ורכבל!!
יש רכבת תחתית בחיפה - הכרמלית, ויש גם רכבל - מבת גלים לסטלה מאריס... (הביצים של גוראל)
סתם סתם... טוב, מה לעשות, כהראה שהנייר סופג הכל. לפחות הרווחנו קצת פרסומת חיובית בחו"ל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה