שאלות, ולא שאלות הכוונה

מצב
הנושא נעול.

etanpolner25

New member
שאלות, ולא שאלות הכוונה
אני לא מבין למה אין הגיון בתחבורה הציבורית
איך יכול להיות שקווים לא מגיעים במשך זמן רב, ופתאום מגיעים כמה ביחד?? למה אין כרטיס יומי כלל-תחבורתי, שיכלול רכבת ואוטובוסים מכל החברות, בכל הערים??? למה בכלל אין שיפור תשתיות ותחבורה ציבורית שכולם יוכלו לנסוע בה????????
 

amirv

New member
אני לא מבין למה אין הגיון בתחבורה הציבורית
איך יכול להיות שקווים לא מגיעים במשך זמן רב, ופתאום מגיעים כמה ביחד?? למה אין כרטיס יומי כלל-תחבורתי, שיכלול רכבת ואוטובוסים מכל החברות, בכל הערים??? למה בכלל אין שיפור תשתיות ותחבורה ציבורית שכולם יוכלו לנסוע בה????????
מענה כללי לשאלה כללית
ככה (סתם בצחוק, עכשיו ברצינות) בנוגע לאוטובוסים עוקבים, יש ספרות רחבה על התופעה הזו, לפיה בזמן שאוטובוס מתמלא בנוסעים הוא נוסע לאט יותר, בינתיים האוטובוס אחריו בסידור משיג אותו ולעיתים אפילו עוקף אותו. עבור הנוסע הממתין במורד הקו זה מרגיש כאילו אין אוטובוסין הרבה זמן ואז מגיעים שניים ביחד. כמובן ככל שהקו יותר ארוך ומרובה תחנות, כך התופעה יותר נפוצה בו. בנוגע לכרטיס כלל תחבורתי, אני מניח שזה הכיוון הכללי שאליו הולכים, אבל הדרך עוד ארוכה. שים לב שמי שנוסע כבר היום עם רב קו מוטען בגוש דן (דן+קווים+מורופולין), בעצם מקבל הנחה של 20% על כל נסיעותיו ללא צורך לשלם כל פעם מחדש. בעתיד הקרוב זה יקיף את כל התח"צ בישראל. ובנוגע לחופשי יומי על אותו עקרון, אולי גם זה יגיע. ובנוגע לשאלה השלישית, גם אני מצטרף אליה... שיפור תשתיות הוא חלק בלתי נפרד מתח"צ טובה וחבל שהוא כל כך איטי.
 

etanpolner25

New member
מענה כללי לשאלה כללית
ככה (סתם בצחוק, עכשיו ברצינות) בנוגע לאוטובוסים עוקבים, יש ספרות רחבה על התופעה הזו, לפיה בזמן שאוטובוס מתמלא בנוסעים הוא נוסע לאט יותר, בינתיים האוטובוס אחריו בסידור משיג אותו ולעיתים אפילו עוקף אותו. עבור הנוסע הממתין במורד הקו זה מרגיש כאילו אין אוטובוסין הרבה זמן ואז מגיעים שניים ביחד. כמובן ככל שהקו יותר ארוך ומרובה תחנות, כך התופעה יותר נפוצה בו. בנוגע לכרטיס כלל תחבורתי, אני מניח שזה הכיוון הכללי שאליו הולכים, אבל הדרך עוד ארוכה. שים לב שמי שנוסע כבר היום עם רב קו מוטען בגוש דן (דן+קווים+מורופולין), בעצם מקבל הנחה של 20% על כל נסיעותיו ללא צורך לשלם כל פעם מחדש. בעתיד הקרוב זה יקיף את כל התח"צ בישראל. ובנוגע לחופשי יומי על אותו עקרון, אולי גם זה יגיע. ובנוגע לשאלה השלישית, גם אני מצטרף אליה... שיפור תשתיות הוא חלק בלתי נפרד מתח"צ טובה וחבל שהוא כל כך איטי.
וואו זה טירוף!

לא חבשתי על זה שיש סיבה הגיונית לדברים האלה.... ותודה על ההסבר. אבל! זה לא פותר את המצב לאזרח הקטן - אני.
למי אני יכול לפנות בנושא? יש איזשהו גוף במדינה - פרטי או ציבורי, שמטפל בזה??
 

euronitzan

New member
וואו זה טירוף!

לא חבשתי על זה שיש סיבה הגיונית לדברים האלה.... ותודה על ההסבר. אבל! זה לא פותר את המצב לאזרח הקטן - אני.
למי אני יכול לפנות בנושא? יש איזשהו גוף במדינה - פרטי או ציבורי, שמטפל בזה??
יש לזה פתרון. הוא נקרא תחנת ויסות.
תחנת ויסות = תחנה שבה אוטובוס שמקדים את הזמנים ממתין בה עד אשר מגיע הזמן שבו הוא אמור לנסוע. אוטובוס שמגיע אחרי הזמן שנקבע לו כמובן ממשיך ללא התעכבות. מה הסיכוי שיעשו את זה כאן - קלוש. אגב, גם בברלין, בקו 100 (קו שירות סטנדרטי אשר נוסע בין מוקדי תיירות ואטרקציות) ישנה התופעה אותה אתה מתאר - קומתיים עמוס ואחריו קומתיים עם 3 אנשים, רק ששם אף אוטובוס לא עוקף את האוטובוס שלפניו בסידור.
 
יש לזה פתרון. הוא נקרא תחנת ויסות.
תחנת ויסות = תחנה שבה אוטובוס שמקדים את הזמנים ממתין בה עד אשר מגיע הזמן שבו הוא אמור לנסוע. אוטובוס שמגיע אחרי הזמן שנקבע לו כמובן ממשיך ללא התעכבות. מה הסיכוי שיעשו את זה כאן - קלוש. אגב, גם בברלין, בקו 100 (קו שירות סטנדרטי אשר נוסע בין מוקדי תיירות ואטרקציות) ישנה התופעה אותה אתה מתאר - קומתיים עמוס ואחריו קומתיים עם 3 אנשים, רק ששם אף אוטובוס לא עוקף את האוטובוס שלפניו בסידור.
זה דווקא טוב שבארץ אוטובוסים עוקפים זה את זה.
ככה האוטובוס שנוסע ריק מאחורי האוטובוס המלא, יכול לאסוף נוסעים, ולא כולם צריכים להצטופף באוטובוס אחד כשמאחוריו נוסע אוטובוס ריק.
 

euronitzan

New member
זה דווקא טוב שבארץ אוטובוסים עוקפים זה את זה.
ככה האוטובוס שנוסע ריק מאחורי האוטובוס המלא, יכול לאסוף נוסעים, ולא כולם צריכים להצטופף באוטובוס אחד כשמאחוריו נוסע אוטובוס ריק.
מצד אחד זה נכון
אבל מצד שני, ויסות נכון מונע בכלל את המצב הזה ששני אוטובוסים מאותו קו מגיעים אחד לשני.
 

אורי404

New member
מצד אחד זה נכון
אבל מצד שני, ויסות נכון מונע בכלל את המצב הזה ששני אוטובוסים מאותו קו מגיעים אחד לשני.
מה גם, שהמצב השכיח הוא
שבאוטובוס אחד נדחסים הנוסעים ואין בקושי מקום לסיכה. לעומת זאת האוטובוס השני מרווח לו לגמרי.
 

amirv

New member
זה דווקא טוב שבארץ אוטובוסים עוקפים זה את זה.
ככה האוטובוס שנוסע ריק מאחורי האוטובוס המלא, יכול לאסוף נוסעים, ולא כולם צריכים להצטופף באוטובוס אחד כשמאחוריו נוסע אוטובוס ריק.
ויש פתרון יותר טוב
א. קווים קצרים יותר במקום קווים ארוכים מתפתלים ומאספים מייגעים. ב. בעורקי תחבורה מטרופולוניים ארוכים, תשתית שתיתן בלעדיות לאוטובוסים. למעשה כל קווי הרק"ל וה-BRT המתוכננים במדינה, כוללים בתוכם אלמנט משמעותי של הפרדה מהרכב הפרטי ו(בתקווה) גם העדפה ברמזורים, ורציפים בגובה הדלתות שמאפשרות כניסה ויציאה מהירה לרכבים, בנוסף לכך כלי רכב ייעודיים עם יותר דלתות (ויותר רחבות) ומעברים רחבים יותר בפנים לתנועה מהירה בתוך האוטובוס עד לדלת, ושיטות תשלום שיאפשרו כניסה ויציאה מכל דלת. כל אלה מקטינים את זמן העיכוב בכל תחנה, ויוצרים ודאות לגבי מהירות הנסיעה כמעט ללא קשר למספר הנוסעים, הם מקטינים את העיכוב הנגרם לאוטובוס המלא ולפיכך מקטינים את התופעה הנ"ל.
 

euronitzan

New member
ויש פתרון יותר טוב
א. קווים קצרים יותר במקום קווים ארוכים מתפתלים ומאספים מייגעים. ב. בעורקי תחבורה מטרופולוניים ארוכים, תשתית שתיתן בלעדיות לאוטובוסים. למעשה כל קווי הרק"ל וה-BRT המתוכננים במדינה, כוללים בתוכם אלמנט משמעותי של הפרדה מהרכב הפרטי ו(בתקווה) גם העדפה ברמזורים, ורציפים בגובה הדלתות שמאפשרות כניסה ויציאה מהירה לרכבים, בנוסף לכך כלי רכב ייעודיים עם יותר דלתות (ויותר רחבות) ומעברים רחבים יותר בפנים לתנועה מהירה בתוך האוטובוס עד לדלת, ושיטות תשלום שיאפשרו כניסה ויציאה מכל דלת. כל אלה מקטינים את זמן העיכוב בכל תחנה, ויוצרים ודאות לגבי מהירות הנסיעה כמעט ללא קשר למספר הנוסעים, הם מקטינים את העיכוב הנגרם לאוטובוס המלא ולפיכך מקטינים את התופעה הנ"ל.
כל מה שרשמת נכון
אבל אני חשבתי על פתרון שעלותו אפסית, אתה נותן פתרון הרבה יותר טוב לאידיאלי, אבל גם יותר יקר.
 
יש לזה פתרון. הוא נקרא תחנת ויסות.
תחנת ויסות = תחנה שבה אוטובוס שמקדים את הזמנים ממתין בה עד אשר מגיע הזמן שבו הוא אמור לנסוע. אוטובוס שמגיע אחרי הזמן שנקבע לו כמובן ממשיך ללא התעכבות. מה הסיכוי שיעשו את זה כאן - קלוש. אגב, גם בברלין, בקו 100 (קו שירות סטנדרטי אשר נוסע בין מוקדי תיירות ואטרקציות) ישנה התופעה אותה אתה מתאר - קומתיים עמוס ואחריו קומתיים עם 3 אנשים, רק ששם אף אוטובוס לא עוקף את האוטובוס שלפניו בסידור.
אפילו בהונג קונג בקו שמוביל לפיסגה זה קורה!
בדיוק פספסתי את האוטובוס כשהייתי שם (בשעת ערב), התבאסתי וכעבור 2 דקות הגיע קומותיים ריק. הנסיעה עד הפיסגה רצופת עיקולים, סיבובים ורחובות שבצידם תהום והנהג היה טייס (משהו כמו פייגנבאום מקו 25) - זו הייתה אחת הנסיעות היותר כיפיות שהיו לי אי פעם באוטובוס!
 
מענה כללי לשאלה כללית
ככה (סתם בצחוק, עכשיו ברצינות) בנוגע לאוטובוסים עוקבים, יש ספרות רחבה על התופעה הזו, לפיה בזמן שאוטובוס מתמלא בנוסעים הוא נוסע לאט יותר, בינתיים האוטובוס אחריו בסידור משיג אותו ולעיתים אפילו עוקף אותו. עבור הנוסע הממתין במורד הקו זה מרגיש כאילו אין אוטובוסין הרבה זמן ואז מגיעים שניים ביחד. כמובן ככל שהקו יותר ארוך ומרובה תחנות, כך התופעה יותר נפוצה בו. בנוגע לכרטיס כלל תחבורתי, אני מניח שזה הכיוון הכללי שאליו הולכים, אבל הדרך עוד ארוכה. שים לב שמי שנוסע כבר היום עם רב קו מוטען בגוש דן (דן+קווים+מורופולין), בעצם מקבל הנחה של 20% על כל נסיעותיו ללא צורך לשלם כל פעם מחדש. בעתיד הקרוב זה יקיף את כל התח"צ בישראל. ובנוגע לחופשי יומי על אותו עקרון, אולי גם זה יגיע. ובנוגע לשאלה השלישית, גם אני מצטרף אליה... שיפור תשתיות הוא חלק בלתי נפרד מתח"צ טובה וחבל שהוא כל כך איטי.
אמיר, זה גם מאוד תלוי בסגנון הנהיגה והעבודה
מול נוסעים של הנהג.
 

amirv

New member
אמיר, זה גם מאוד תלוי בסגנון הנהיגה והעבודה
מול נוסעים של הנהג.
גם את זה צריך לתקן
נהג צריך לנהוג, תוריד ממנו את כל התפקידיםן האחרים לרבות התעסקות עם תשלום ועודף (במדינות מתקדמות הנהג מצביע על קופסה שקופה סגורה, אם אין לך כסף מדוייק זבש"ך, לנהג אין שום גישה לכסף ועודף. ולא הנהג אחראי אם אתה לא משלם אלא מערך בקרים שיש להם יכולת לקנוס את הנוסע בקנס משולש (ולא לקנוס את הנהג כמו שזה נעשה היום). תקטין את תפקיד המודיעין של הנהג על ידי מידע טוב על האוטובוס ומחוצה לו. תקטין את תפקיד האחראי על הבטחון מפני מחבלים על ידי... (לא מבין בזה, אבייתר ישלים אותי) באופן שיאפשר בעירוני עלייה וירידה מכל הדלתות. וגם אז יהיו נהגים עם רגל כבדה על הגז וכאלה שלא, אבל הם סוף סוף יוכלו להתרכז בנהיגה.
 

אורי404

New member
קו 24 של דן
האם מתוכנן לעבור למטרופולין במסגרת הרחבת פעילותם בשרון? כמו האם קו 24 א שעובר דרך גלילות עדיין פעיל? תודה
כנראה נשאר ב"דן"
אמור להיות מכרז על קווי "עבר הירקון", כך שכנראה באותו מכרז יעבור קו 24. דרך אגב, האם צפוי להיות שינוי בקו 24 בכניסה לשכונת המשתלה בתל אביב?
 

mister K

New member
קו 24 של דן
האם מתוכנן לעבור למטרופולין במסגרת הרחבת פעילותם בשרון? כמו האם קו 24 א שעובר דרך גלילות עדיין פעיל? תודה
קו 24 נשאר בדן. לא עובר למטרופולין.
ככל הנראה הקו יצא מדן במסגרת המכרז הבא על קווי שכונות עבר הירקון, אבל עד אז יש עוד זמן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה