רב קו

מצב
הנושא נעול.

צימעס

New member
רב קו
שלום למומחים
אתמול, עליתי לתומי על אוטובוס, וכדי לקנות כרטיסית נוער (היו איתי כמה ילדים), שאל אותי הנהג על "רב-קו". שתי שאלות לי: 1 - איך זה עובד לנוער? טוענים סכום כסף, ובכל נסיעה התשלום שיורד הוא חצי מתשלום מבוגר? 2 - איך זה עובד במעבר בין חברות שונות? יש הסכמים בין החבורת ששקופים לי, כנוסעת, או שאני צריכה לטעון על הכרטיס שלי סכום נפרד לכל חברה איתה אני נוסעת? 3 - (אני ספרתי) ממתי הפלא הטכנולוגי הזה? 4 - יש לי עוד כמה כרטיסיות ישנות של אגד. יש אפשרות להמיר אותן? או עוד ניתן להשתמש בהן? עד מתי? 5 - האם הרבקו הוא אישי, או שאני יכולה לקנות אחד בשביל כל הילדים (לא מדברת על חופשי-משו למיניהם).
מהקלולס שנוסעת בד"כ בפרייבט מלא.
 

צימעס

New member
רב קו
שלום למומחים
אתמול, עליתי לתומי על אוטובוס, וכדי לקנות כרטיסית נוער (היו איתי כמה ילדים), שאל אותי הנהג על "רב-קו". שתי שאלות לי: 1 - איך זה עובד לנוער? טוענים סכום כסף, ובכל נסיעה התשלום שיורד הוא חצי מתשלום מבוגר? 2 - איך זה עובד במעבר בין חברות שונות? יש הסכמים בין החבורת ששקופים לי, כנוסעת, או שאני צריכה לטעון על הכרטיס שלי סכום נפרד לכל חברה איתה אני נוסעת? 3 - (אני ספרתי) ממתי הפלא הטכנולוגי הזה? 4 - יש לי עוד כמה כרטיסיות ישנות של אגד. יש אפשרות להמיר אותן? או עוד ניתן להשתמש בהן? עד מתי? 5 - האם הרבקו הוא אישי, או שאני יכולה לקנות אחד בשביל כל הילדים (לא מדברת על חופשי-משו למיניהם).
מהקלולס שנוסעת בד"כ בפרייבט מלא.
הו-פה!
אני רואה שהפורום מלא בדיונים על האם זה בכלל אפשרי. אז אני עוד יותר לא מבינה. דן משתמשים ברב-קו, ואגד לא? מה עם מפעילים מקומיים קטנים? טוב. אני בעצם מבינה שלתשובות האלה, במלואן, ייקח שנים... נסו לענות לי על מה שאתם יודעים שכן עובד, תודה
 
הו-פה!
אני רואה שהפורום מלא בדיונים על האם זה בכלל אפשרי. אז אני עוד יותר לא מבינה. דן משתמשים ברב-קו, ואגד לא? מה עם מפעילים מקומיים קטנים? טוב. אני בעצם מבינה שלתשובות האלה, במלואן, ייקח שנים... נסו לענות לי על מה שאתם יודעים שכן עובד, תודה
כרגע יש רב-קו בכל החברות (נדמה לי) חוץ מאגד
ורכבת ישראל, וגם שם הוא ייכנס בקרוב. באגד הרב-קו כבר פועל בחלק מהקווים, למשל באיזור רחובות. בעקרון לכל חברה יש כירטוס נפרד, אבל בדרך כלל אפשר לטעון על אותו רב קו כרטיסים וסכומי כסף של חברות שונות. יחד עם זה, קיימים הסכמים בין חברות מסוימות שמאפשרות לטעון פעם אחת ולא בנפרד לכל חברה. למשל, באיזור גוש דן אפשר לטעון על הרב קו סכום כסף (שנקרא "ערך צבור") התקף גם לדן, גם לקווים וגם למטרופולין. כמו כן, חלק מכרטיסי חופשי חודשי תקפים לשלוש החברות האלה ביחד.
 

Vend38

New member
כרגע יש רב-קו בכל החברות (נדמה לי) חוץ מאגד
ורכבת ישראל, וגם שם הוא ייכנס בקרוב. באגד הרב-קו כבר פועל בחלק מהקווים, למשל באיזור רחובות. בעקרון לכל חברה יש כירטוס נפרד, אבל בדרך כלל אפשר לטעון על אותו רב קו כרטיסים וסכומי כסף של חברות שונות. יחד עם זה, קיימים הסכמים בין חברות מסוימות שמאפשרות לטעון פעם אחת ולא בנפרד לכל חברה. למשל, באיזור גוש דן אפשר לטעון על הרב קו סכום כסף (שנקרא "ערך צבור") התקף גם לדן, גם לקווים וגם למטרופולין. כמו כן, חלק מכרטיסי חופשי חודשי תקפים לשלוש החברות האלה ביחד.
העלת לי שאלה מעניינת
יש לי חופשי חודשי חום שבעיקרון תקף בכל גוש דן כמובן. איזה עוד חברות יכבדו אותו מלבד קווים ודן? גם מטרופולין? אם למשל אני ארצה ליסוע לאיזור ראשל"צ או חולון יש לי אפשרות על ידי שימוש בכרטיס הזה בלבד?
 
העלת לי שאלה מעניינת
יש לי חופשי חודשי חום שבעיקרון תקף בכל גוש דן כמובן. איזה עוד חברות יכבדו אותו מלבד קווים ודן? גם מטרופולין? אם למשל אני ארצה ליסוע לאיזור ראשל"צ או חולון יש לי אפשרות על ידי שימוש בכרטיס הזה בלבד?
מה זה חום? אני לא רואה כזה באתר של דן.
יש לו שם אחר?
 
מה זה חום? אני לא רואה כזה באתר של דן.
יש לו שם אחר?
אה, מצאתי באתר של אפיקים.
אם אני לא טועה, הוא תקף גם בחולון וראשל"צ, אבל אני לא בטוח - צריך לשאול במודיעין דן. לגבי מטרופולין, ייתכן שגם הם מכבדים אותו. מטרופולין מכבדים את הכרטיס האדום (ת"א-ר"ג-ב"ב), והחום כולל את השטח של האדום, אז אולי גם הוא יכובד.
 

Vend38

New member
אה, מצאתי באתר של אפיקים.
אם אני לא טועה, הוא תקף גם בחולון וראשל"צ, אבל אני לא בטוח - צריך לשאול במודיעין דן. לגבי מטרופולין, ייתכן שגם הם מכבדים אותו. מטרופולין מכבדים את הכרטיס האדום (ת"א-ר"ג-ב"ב), והחום כולל את השטח של האדום, אז אולי גם הוא יכובד.
לא ראיתי שהגבת ...
טוב לא משנה התגובה הקודמת לא רלוונטית. בכל מקרה זה נשמע מעניין, צריך לבדוק באמת עם דן ומטרופולין, אני מניח שהכל תלוי ביעד הרצוי בסופו של דבר.
 

אורי404

New member
כרגע יש רב-קו בכל החברות (נדמה לי) חוץ מאגד
ורכבת ישראל, וגם שם הוא ייכנס בקרוב. באגד הרב-קו כבר פועל בחלק מהקווים, למשל באיזור רחובות. בעקרון לכל חברה יש כירטוס נפרד, אבל בדרך כלל אפשר לטעון על אותו רב קו כרטיסים וסכומי כסף של חברות שונות. יחד עם זה, קיימים הסכמים בין חברות מסוימות שמאפשרות לטעון פעם אחת ולא בנפרד לכל חברה. למשל, באיזור גוש דן אפשר לטעון על הרב קו סכום כסף (שנקרא "ערך צבור") התקף גם לדן, גם לקווים וגם למטרופולין. כמו כן, חלק מכרטיסי חופשי חודשי תקפים לשלוש החברות האלה ביחד.
יש אולי בכל החברות, אבל לא בכל האזורים
לפחות נכון ללפני מספר חודשים (ואולי זה עדיין כך) לא היה ב"מטרופולין" באזור הדרום "רב קו". גם לא ל"אגד תעבורה" מאשקלון ודרומה. לא יודע על אשדוד. גם ב"סופרבוס" (לפחות עד לא מזמן) לא היה "רב-קו" באזור רמלוד/שוהם ואולי גם מודיעין עילית.
 

הכוכב33

New member
הו-פה!
אני רואה שהפורום מלא בדיונים על האם זה בכלל אפשרי. אז אני עוד יותר לא מבינה. דן משתמשים ברב-קו, ואגד לא? מה עם מפעילים מקומיים קטנים? טוב. אני בעצם מבינה שלתשובות האלה, במלואן, ייקח שנים... נסו לענות לי על מה שאתם יודעים שכן עובד, תודה
הסבר בקשר לאגד
לדעתי האישית,טוב שלאגד אין כרגע רב-קו הרב-קו הוא כרטיס חדש ובשלב ניסיון והרצה.ומצריך תחכום מסוים מהנוסעים. אגד היא חברה גדולה,בכל הארץ. לאגד יש נוסעים עמך,בני כפרים,קשישים והשכלה נמוכה.קשה להם להסתגל לטכנולוגיה חדשה. לכן אגד צריכה לחכות כמה שנים.וללמוד לקחים מהנסיון של האחרים.
 

Vend38

New member
הסבר בקשר לאגד
לדעתי האישית,טוב שלאגד אין כרגע רב-קו הרב-קו הוא כרטיס חדש ובשלב ניסיון והרצה.ומצריך תחכום מסוים מהנוסעים. אגד היא חברה גדולה,בכל הארץ. לאגד יש נוסעים עמך,בני כפרים,קשישים והשכלה נמוכה.קשה להם להסתגל לטכנולוגיה חדשה. לכן אגד צריכה לחכות כמה שנים.וללמוד לקחים מהנסיון של האחרים.
באמת?
זאת ממש לא הסיבה שאין לאגד רב קו כרגע. אגד מריצים פיילוט ברחובות לכרטיס הזה וממה שהבנתי גם בעבר היה להם ניסוי בכרטיס חכם שהופסק (זה הכל מידע שליקטתי מהפורום הזה כמובן). לאגד יש נוסעים קשישים? תעלה על קו 60 ברמת גן בביאליק ותראה כמה נוסעים קשישים יש ל"דן". בני כפרים? השכלה נמוכה? עמך? קודם כל מה שעשית נשמע לי מאוד כוללני ולא לעניין, אני חושב שזה זלזול חמור באנשים למרות שאני לא נמנה על האוכלוסיה הנ"ל. אדם שהוא כפרי וקשיש הוא בהכרח גם לא משכיל? לא כולם מדעני אטום אבל איזה השכלה צריך בשביל להעביר כרטיס על האוטובוס כדי שיצפצף? אם כבר האחריות פה היא של הנהג ושל החברה המנפיקה. אנחנו חיים בעידן מודרני, עידן שבו לכל אחד יש טלפון סלולרי או שלט לטלויזיה ולהפעיל אותם בטח שלא מסובך פחות מלהעביר רב קו על מכונת כירטוס.... הדבר היחיד שבינתיים נוצר הוא שאדם שרוכש כרטיס רב-קו חופשיחודשי או שנתי סטודנטיאלי למשל, מוגבל בשימוש שבו - לא יכול לנצל אותו עד הסוף, אני למשל מחכה רבע שעה יותר כל יום כי האוטובוס של אגד יותר תדיר מדן ומה לעשות שיש לי כרטיס סטודנט שלא תקף ב"אגד" ואין לי אפשרות להשתמש בו (ואין שום סיבה שאני אקנה כרטיס בכסף בזמן ששילמתי כמה אלפים טובים על מה שיש לי)..
 
באמת?
זאת ממש לא הסיבה שאין לאגד רב קו כרגע. אגד מריצים פיילוט ברחובות לכרטיס הזה וממה שהבנתי גם בעבר היה להם ניסוי בכרטיס חכם שהופסק (זה הכל מידע שליקטתי מהפורום הזה כמובן). לאגד יש נוסעים קשישים? תעלה על קו 60 ברמת גן בביאליק ותראה כמה נוסעים קשישים יש ל"דן". בני כפרים? השכלה נמוכה? עמך? קודם כל מה שעשית נשמע לי מאוד כוללני ולא לעניין, אני חושב שזה זלזול חמור באנשים למרות שאני לא נמנה על האוכלוסיה הנ"ל. אדם שהוא כפרי וקשיש הוא בהכרח גם לא משכיל? לא כולם מדעני אטום אבל איזה השכלה צריך בשביל להעביר כרטיס על האוטובוס כדי שיצפצף? אם כבר האחריות פה היא של הנהג ושל החברה המנפיקה. אנחנו חיים בעידן מודרני, עידן שבו לכל אחד יש טלפון סלולרי או שלט לטלויזיה ולהפעיל אותם בטח שלא מסובך פחות מלהעביר רב קו על מכונת כירטוס.... הדבר היחיד שבינתיים נוצר הוא שאדם שרוכש כרטיס רב-קו חופשיחודשי או שנתי סטודנטיאלי למשל, מוגבל בשימוש שבו - לא יכול לנצל אותו עד הסוף, אני למשל מחכה רבע שעה יותר כל יום כי האוטובוס של אגד יותר תדיר מדן ומה לעשות שיש לי כרטיס סטודנט שלא תקף ב"אגד" ואין לי אפשרות להשתמש בו (ואין שום סיבה שאני אקנה כרטיס בכסף בזמן ששילמתי כמה אלפים טובים על מה שיש לי)..
עד סוף 2011 כולם עם רבקו
 
הסבר בקשר לאגד
לדעתי האישית,טוב שלאגד אין כרגע רב-קו הרב-קו הוא כרטיס חדש ובשלב ניסיון והרצה.ומצריך תחכום מסוים מהנוסעים. אגד היא חברה גדולה,בכל הארץ. לאגד יש נוסעים עמך,בני כפרים,קשישים והשכלה נמוכה.קשה להם להסתגל לטכנולוגיה חדשה. לכן אגד צריכה לחכות כמה שנים.וללמוד לקחים מהנסיון של האחרים.
 

studyoga

New member
רב קו
שלום למומחים
אתמול, עליתי לתומי על אוטובוס, וכדי לקנות כרטיסית נוער (היו איתי כמה ילדים), שאל אותי הנהג על "רב-קו". שתי שאלות לי: 1 - איך זה עובד לנוער? טוענים סכום כסף, ובכל נסיעה התשלום שיורד הוא חצי מתשלום מבוגר? 2 - איך זה עובד במעבר בין חברות שונות? יש הסכמים בין החבורת ששקופים לי, כנוסעת, או שאני צריכה לטעון על הכרטיס שלי סכום נפרד לכל חברה איתה אני נוסעת? 3 - (אני ספרתי) ממתי הפלא הטכנולוגי הזה? 4 - יש לי עוד כמה כרטיסיות ישנות של אגד. יש אפשרות להמיר אותן? או עוד ניתן להשתמש בהן? עד מתי? 5 - האם הרבקו הוא אישי, או שאני יכולה לקנות אחד בשביל כל הילדים (לא מדברת על חופשי-משו למיניהם).
מהקלולס שנוסעת בד"כ בפרייבט מלא.
חסרונות הרב-קו - מידע שמוסתר מכם
האם ויקפדיה מונעת משיקולים זרים? כך זה נראה, לפחות מאיך שזה מוצג באתר פרויקט אמת אחרת. הנה קטע קטן מהכתבה: "בעבר כבר כתבנו פוסט על כך שנראה שעורכי ויקפדיה מנסים לשנות את ההיסטוריה, ושאולי הם מונעים משיקולים זרים. ועכשיו, נראה שיש עורכים בויקפדיה שלא מעונינים שתדעו על החסרונות שיש לכרטיס הרב-קו, כרטיס התחבורה החדש בישראל..." הנה הקישור לכתבה המלאה: http://www.emetaheret.org.il/?p=5699
 

nadav1974

New member
חסרונות הרב-קו - מידע שמוסתר מכם
האם ויקפדיה מונעת משיקולים זרים? כך זה נראה, לפחות מאיך שזה מוצג באתר פרויקט אמת אחרת. הנה קטע קטן מהכתבה: "בעבר כבר כתבנו פוסט על כך שנראה שעורכי ויקפדיה מנסים לשנות את ההיסטוריה, ושאולי הם מונעים משיקולים זרים. ועכשיו, נראה שיש עורכים בויקפדיה שלא מעונינים שתדעו על החסרונות שיש לכרטיס הרב-קו, כרטיס התחבורה החדש בישראל..." הנה הקישור לכתבה המלאה: http://www.emetaheret.org.il/?p=5699
לא נראה לי במקום, הפוסט הזה
לא צירפת שום הוכחה לפוסט שלך, לכך שהגולש המדובר הוא "עורך וויקיפדיה". אם אתה חושב אחרת, קודם כל - הירשם לוויקיפדיה, ערוך את הערך, וצרף הערות לדף השיחה. ושוב - עשה זאת כמשתמש רשום, ולא כמשתמש אנונימי.
 
חסרונות הרב-קו - מידע שמוסתר מכם
האם ויקפדיה מונעת משיקולים זרים? כך זה נראה, לפחות מאיך שזה מוצג באתר פרויקט אמת אחרת. הנה קטע קטן מהכתבה: "בעבר כבר כתבנו פוסט על כך שנראה שעורכי ויקפדיה מנסים לשנות את ההיסטוריה, ושאולי הם מונעים משיקולים זרים. ועכשיו, נראה שיש עורכים בויקפדיה שלא מעונינים שתדעו על החסרונות שיש לכרטיס הרב-קו, כרטיס התחבורה החדש בישראל..." הנה הקישור לכתבה המלאה: http://www.emetaheret.org.il/?p=5699
דעותיו האישיות והפוליטיות לא רלוונטיות לדיון.
בדף האישי כל משתמש רשאי לכתוב איזה דעות שבא לו. הדף האישי לא חייב להיות באיכות אנציקלופדית, הערכים כן. כמו שזה לא רלוונטי אם מנהל פורום בתפוז הוא תומך חד"ש או תומך כהנא, כל עוד הוא עושה את העבודה שלו בצורה מקצועית. לגבי רלוונטיות או חוסר-רלוונטיות של פסקה בערך מסוים, בוויקיפדיה יש נהלים שמטרתם להסדיר את זה, אפשר לדבר על זה בדף הדיון או לפנות לבוררויות כאלה ואחרות. גם אני לרוב לא ממש מסכים עם הנהלים האלה וחושב שבוויקיפדיה העברית מאד אוהבים למחוק דברים ולצמצם במידע (והרי כל היופי בוויקיפדיה הוא שפע המידע, כך לפחות זה באנגלית) אבל בין זה לבין ציטוט הדף האישי של המשתמש אין שום קשר.
 

Vend38

New member
חסרונות הרב-קו - מידע שמוסתר מכם
האם ויקפדיה מונעת משיקולים זרים? כך זה נראה, לפחות מאיך שזה מוצג באתר פרויקט אמת אחרת. הנה קטע קטן מהכתבה: "בעבר כבר כתבנו פוסט על כך שנראה שעורכי ויקפדיה מנסים לשנות את ההיסטוריה, ושאולי הם מונעים משיקולים זרים. ועכשיו, נראה שיש עורכים בויקפדיה שלא מעונינים שתדעו על החסרונות שיש לכרטיס הרב-קו, כרטיס התחבורה החדש בישראל..." הנה הקישור לכתבה המלאה: http://www.emetaheret.org.il/?p=5699
לצערי אין פה חידוש
כל החסרונות ידועים והיו פה דיונים לגבי הנושאים הנ"ל גם. ברור שהכרטיס לא מתכלה, ברור שכל נייר שמודפס זה בזבוז (למרות שמישהו הסביר פעם שזה "נייר כימי" או משהו כזה) וברור מאוד שגם אין מספיק עמדות הנפקה (העמדות הארעיות שהוקמו באיזור חודש פברואר כבר לא נמצאות שם), למה מחקו אפשרר להעלות הרבה השערות, לא חושב שזה ניסיון להסתיר מידע כי אלה דברים שהם די ברורים מעצמם באיזשהו אופן. ולגבי דעותיו הפוליטיות שצוטטו שיבושם לו זוהי מדינה דמוקרטית ואני לא חושב שאם הוא תומך בביבי אז זאת הסיבה שהוא מחק שהרב קו מזהם את הסביבה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה