עדכון מ-A1 : מה קורה בעמק הארזים?

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
עדכון מ-A1 : מה קורה בעמק הארזים?
כל מי שנוסע בכביש 1, בקטע העובר דרך מנהרת ועמק הארזים, יכול להבחין במספר אתרים "חשודים" כאתרי עבודה של A1. 1. אתר הנמצא סמוך לגינות סחרוב, ממש מתחת למפלס הכביש מצִדו הצפוני. 2. מתחת לאתר מס' 1, למרגלות הרכס ובתוך העמק, נמצא אתר הנראה כשטח התארגנות בלבד. ניתן לזהותו עפ"י דגלי חב' "לינום". 3. ברכס שממול לאתרים 1 וְ 2, ליד אנדרטת התאומים, נמצא אתר נוסף במפלס גבוה ממנו עתיד להגיח גשר 10. 4. מתחם עבודה נוסף מצוי באזור הדרום-מזרחי של ליפתא. ביקשתי את עזרתו של מר כרמל סטורלזי ממנהלת הקו במיפוי האתרים וסטטוס העבודות בהם. להלן הערותיו של מר סטורלזי עפ"י סדר האתרים. 1. שטח התארגנות בסמוך לפורטל מנהרה 4 – בימים אלו מבוצעות באתר עבודות עפר, דיפון, קירות תומכים, בורגי עיגון וכד', המהוות הכנה לקראת כריית המנהרה. נדרשות עבודות הכנה רחבות היקף שכן מדובר בכריית מנהרה שראש הפורטל שלה נמוך ממפלס הכביש רק במטרים ספורים. רק לאחר השלמת עבודות ההכנה, ניתן יהיה להתחיל בכריית המנהרה הצפוי ברבעון השני של 2011. 2. מדובר בשטח התארגנות הסמוך לכביש 9 המשמש את קבלן המנהרות ( חופרי השרון ) וקבלן המשנה שלו ( לינום ). 3 .שטח התארגנות הסמוך לפורטל מזרחי של מנהרה A3, הגישה דרך הכביש העולה לאנדרטת התאומים. כריית המנהרה הדרומית כבר החלה. 4. באזור דרום מזרחי של ליפתא מוקד עבודה נוסף. במקום מתוכנן פתח מנהרת הגישה לרכב חירום והצלה לצרכי מילוט ממנהרה 4.
 

בועז ל

New member
עדכון מ-A1 : מה קורה בעמק הארזים?
כל מי שנוסע בכביש 1, בקטע העובר דרך מנהרת ועמק הארזים, יכול להבחין במספר אתרים "חשודים" כאתרי עבודה של A1. 1. אתר הנמצא סמוך לגינות סחרוב, ממש מתחת למפלס הכביש מצִדו הצפוני. 2. מתחת לאתר מס' 1, למרגלות הרכס ובתוך העמק, נמצא אתר הנראה כשטח התארגנות בלבד. ניתן לזהותו עפ"י דגלי חב' "לינום". 3. ברכס שממול לאתרים 1 וְ 2, ליד אנדרטת התאומים, נמצא אתר נוסף במפלס גבוה ממנו עתיד להגיח גשר 10. 4. מתחם עבודה נוסף מצוי באזור הדרום-מזרחי של ליפתא. ביקשתי את עזרתו של מר כרמל סטורלזי ממנהלת הקו במיפוי האתרים וסטטוס העבודות בהם. להלן הערותיו של מר סטורלזי עפ"י סדר האתרים. 1. שטח התארגנות בסמוך לפורטל מנהרה 4 – בימים אלו מבוצעות באתר עבודות עפר, דיפון, קירות תומכים, בורגי עיגון וכד', המהוות הכנה לקראת כריית המנהרה. נדרשות עבודות הכנה רחבות היקף שכן מדובר בכריית מנהרה שראש הפורטל שלה נמוך ממפלס הכביש רק במטרים ספורים. רק לאחר השלמת עבודות ההכנה, ניתן יהיה להתחיל בכריית המנהרה הצפוי ברבעון השני של 2011. 2. מדובר בשטח התארגנות הסמוך לכביש 9 המשמש את קבלן המנהרות ( חופרי השרון ) וקבלן המשנה שלו ( לינום ). 3 .שטח התארגנות הסמוך לפורטל מזרחי של מנהרה A3, הגישה דרך הכביש העולה לאנדרטת התאומים. כריית המנהרה הדרומית כבר החלה. 4. באזור דרום מזרחי של ליפתא מוקד עבודה נוסף. במקום מתוכנן פתח מנהרת הגישה לרכב חירום והצלה לצרכי מילוט ממנהרה 4.
גשר 10 ומאבקם של תושבי מבשרת.
בנוסף, התייחס מר סטורלזי לשתי סוגיות נוספות: הקמת גשר 10 ולמאבקם של תושבי מבשרת באופי הכרייה המתוכנן מצדה המזרחי של מנהרה 3. גשר 10: "עבודות הביצוע על גשר 10 טרם החלו ולכן הקבלן עדיין לא התארגן באתר. בשלב זה מקודם התכנון המפורט לביצוע וכן קבלת אישורי הרשויות הנדרשים – חלק זה עפ"י תנאי המכרז באחריות הקבלן הזוכה – "טר-ארמה". תחילת ביצוע עבודות הביסוס לגשר צפויה במחצית 2011." תושבי מבשרת - במסגרת התכניות המאושרות מנהרה 3 תבוצע בו זמנית משני הכוונים – מכוון מערב למזרח ע"י TBM ( כ- 75% מאורך המנהרה ) ומכוון מזרח למערב בשיטת NATM (25% הנותרים) מתוך כוונה ברורה לקצר לוח הזמנים עד כמה שניתן. במועד שמיעת ההתנגדויות לתכנית הציגו תושבי מבשרת את חששם ממטרדי רעש, אבק וכד' העלולים להיגרם לדעתם לתושבים הגרים במדרון הצפוני המשקיף על אזור העבודות. התנגדות התושבים נדחתה ואולם הוטלו מגבלות ונקבעו תנאים לביצוע העבודות בקטע זה ( למשל – חיפוי אספלט לדרכים, מגבלות על עבודה מרעישה בשעות הלילה, מגבלות למיקום מפעל בטון וכד'). עד כאן העדכונון ותודה לכרמל סטורלזי על המענה המהיר לפנייתי.
 

Navot Miller

New member
גשר 10 ומאבקם של תושבי מבשרת.
בנוסף, התייחס מר סטורלזי לשתי סוגיות נוספות: הקמת גשר 10 ולמאבקם של תושבי מבשרת באופי הכרייה המתוכנן מצדה המזרחי של מנהרה 3. גשר 10: "עבודות הביצוע על גשר 10 טרם החלו ולכן הקבלן עדיין לא התארגן באתר. בשלב זה מקודם התכנון המפורט לביצוע וכן קבלת אישורי הרשויות הנדרשים – חלק זה עפ"י תנאי המכרז באחריות הקבלן הזוכה – "טר-ארמה". תחילת ביצוע עבודות הביסוס לגשר צפויה במחצית 2011." תושבי מבשרת - במסגרת התכניות המאושרות מנהרה 3 תבוצע בו זמנית משני הכוונים – מכוון מערב למזרח ע"י TBM ( כ- 75% מאורך המנהרה ) ומכוון מזרח למערב בשיטת NATM (25% הנותרים) מתוך כוונה ברורה לקצר לוח הזמנים עד כמה שניתן. במועד שמיעת ההתנגדויות לתכנית הציגו תושבי מבשרת את חששם ממטרדי רעש, אבק וכד' העלולים להיגרם לדעתם לתושבים הגרים במדרון הצפוני המשקיף על אזור העבודות. התנגדות התושבים נדחתה ואולם הוטלו מגבלות ונקבעו תנאים לביצוע העבודות בקטע זה ( למשל – חיפוי אספלט לדרכים, מגבלות על עבודה מרעישה בשעות הלילה, מגבלות למיקום מפעל בטון וכד'). עד כאן העדכונון ותודה לכרמל סטורלזי על המענה המהיר לפנייתי.
רבה
 

amit1270

New member
עדכון מ-A1 : מה קורה בעמק הארזים?
כל מי שנוסע בכביש 1, בקטע העובר דרך מנהרת ועמק הארזים, יכול להבחין במספר אתרים "חשודים" כאתרי עבודה של A1. 1. אתר הנמצא סמוך לגינות סחרוב, ממש מתחת למפלס הכביש מצִדו הצפוני. 2. מתחת לאתר מס' 1, למרגלות הרכס ובתוך העמק, נמצא אתר הנראה כשטח התארגנות בלבד. ניתן לזהותו עפ"י דגלי חב' "לינום". 3. ברכס שממול לאתרים 1 וְ 2, ליד אנדרטת התאומים, נמצא אתר נוסף במפלס גבוה ממנו עתיד להגיח גשר 10. 4. מתחם עבודה נוסף מצוי באזור הדרום-מזרחי של ליפתא. ביקשתי את עזרתו של מר כרמל סטורלזי ממנהלת הקו במיפוי האתרים וסטטוס העבודות בהם. להלן הערותיו של מר סטורלזי עפ"י סדר האתרים. 1. שטח התארגנות בסמוך לפורטל מנהרה 4 – בימים אלו מבוצעות באתר עבודות עפר, דיפון, קירות תומכים, בורגי עיגון וכד', המהוות הכנה לקראת כריית המנהרה. נדרשות עבודות הכנה רחבות היקף שכן מדובר בכריית מנהרה שראש הפורטל שלה נמוך ממפלס הכביש רק במטרים ספורים. רק לאחר השלמת עבודות ההכנה, ניתן יהיה להתחיל בכריית המנהרה הצפוי ברבעון השני של 2011. 2. מדובר בשטח התארגנות הסמוך לכביש 9 המשמש את קבלן המנהרות ( חופרי השרון ) וקבלן המשנה שלו ( לינום ). 3 .שטח התארגנות הסמוך לפורטל מזרחי של מנהרה A3, הגישה דרך הכביש העולה לאנדרטת התאומים. כריית המנהרה הדרומית כבר החלה. 4. באזור דרום מזרחי של ליפתא מוקד עבודה נוסף. במקום מתוכנן פתח מנהרת הגישה לרכב חירום והצלה לצרכי מילוט ממנהרה 4.
תודה רבה על העדכון
בפעם הבאה יהיו תמונות?
 
עדכון מ-A1 : מה קורה בעמק הארזים?
כל מי שנוסע בכביש 1, בקטע העובר דרך מנהרת ועמק הארזים, יכול להבחין במספר אתרים "חשודים" כאתרי עבודה של A1. 1. אתר הנמצא סמוך לגינות סחרוב, ממש מתחת למפלס הכביש מצִדו הצפוני. 2. מתחת לאתר מס' 1, למרגלות הרכס ובתוך העמק, נמצא אתר הנראה כשטח התארגנות בלבד. ניתן לזהותו עפ"י דגלי חב' "לינום". 3. ברכס שממול לאתרים 1 וְ 2, ליד אנדרטת התאומים, נמצא אתר נוסף במפלס גבוה ממנו עתיד להגיח גשר 10. 4. מתחם עבודה נוסף מצוי באזור הדרום-מזרחי של ליפתא. ביקשתי את עזרתו של מר כרמל סטורלזי ממנהלת הקו במיפוי האתרים וסטטוס העבודות בהם. להלן הערותיו של מר סטורלזי עפ"י סדר האתרים. 1. שטח התארגנות בסמוך לפורטל מנהרה 4 – בימים אלו מבוצעות באתר עבודות עפר, דיפון, קירות תומכים, בורגי עיגון וכד', המהוות הכנה לקראת כריית המנהרה. נדרשות עבודות הכנה רחבות היקף שכן מדובר בכריית מנהרה שראש הפורטל שלה נמוך ממפלס הכביש רק במטרים ספורים. רק לאחר השלמת עבודות ההכנה, ניתן יהיה להתחיל בכריית המנהרה הצפוי ברבעון השני של 2011. 2. מדובר בשטח התארגנות הסמוך לכביש 9 המשמש את קבלן המנהרות ( חופרי השרון ) וקבלן המשנה שלו ( לינום ). 3 .שטח התארגנות הסמוך לפורטל מזרחי של מנהרה A3, הגישה דרך הכביש העולה לאנדרטת התאומים. כריית המנהרה הדרומית כבר החלה. 4. באזור דרום מזרחי של ליפתא מוקד עבודה נוסף. במקום מתוכנן פתח מנהרת הגישה לרכב חירום והצלה לצרכי מילוט ממנהרה 4.
ניתן לומר שהחלום המכונה A1 קורם עור וגידים!
 

easylivin

New member
עדכון מ-A1 : מה קורה בעמק הארזים?
כל מי שנוסע בכביש 1, בקטע העובר דרך מנהרת ועמק הארזים, יכול להבחין במספר אתרים "חשודים" כאתרי עבודה של A1. 1. אתר הנמצא סמוך לגינות סחרוב, ממש מתחת למפלס הכביש מצִדו הצפוני. 2. מתחת לאתר מס' 1, למרגלות הרכס ובתוך העמק, נמצא אתר הנראה כשטח התארגנות בלבד. ניתן לזהותו עפ"י דגלי חב' "לינום". 3. ברכס שממול לאתרים 1 וְ 2, ליד אנדרטת התאומים, נמצא אתר נוסף במפלס גבוה ממנו עתיד להגיח גשר 10. 4. מתחם עבודה נוסף מצוי באזור הדרום-מזרחי של ליפתא. ביקשתי את עזרתו של מר כרמל סטורלזי ממנהלת הקו במיפוי האתרים וסטטוס העבודות בהם. להלן הערותיו של מר סטורלזי עפ"י סדר האתרים. 1. שטח התארגנות בסמוך לפורטל מנהרה 4 – בימים אלו מבוצעות באתר עבודות עפר, דיפון, קירות תומכים, בורגי עיגון וכד', המהוות הכנה לקראת כריית המנהרה. נדרשות עבודות הכנה רחבות היקף שכן מדובר בכריית מנהרה שראש הפורטל שלה נמוך ממפלס הכביש רק במטרים ספורים. רק לאחר השלמת עבודות ההכנה, ניתן יהיה להתחיל בכריית המנהרה הצפוי ברבעון השני של 2011. 2. מדובר בשטח התארגנות הסמוך לכביש 9 המשמש את קבלן המנהרות ( חופרי השרון ) וקבלן המשנה שלו ( לינום ). 3 .שטח התארגנות הסמוך לפורטל מזרחי של מנהרה A3, הגישה דרך הכביש העולה לאנדרטת התאומים. כריית המנהרה הדרומית כבר החלה. 4. באזור דרום מזרחי של ליפתא מוקד עבודה נוסף. במקום מתוכנן פתח מנהרת הגישה לרכב חירום והצלה לצרכי מילוט ממנהרה 4.
תודה, בועז, על העדכונים ותודה למר סטורלזי
על שיתוף המידע!
מצפה כבר לחדשות בקשר ל-TBM...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
עדכון מ-A1 : מה קורה בעמק הארזים?
כל מי שנוסע בכביש 1, בקטע העובר דרך מנהרת ועמק הארזים, יכול להבחין במספר אתרים "חשודים" כאתרי עבודה של A1. 1. אתר הנמצא סמוך לגינות סחרוב, ממש מתחת למפלס הכביש מצִדו הצפוני. 2. מתחת לאתר מס' 1, למרגלות הרכס ובתוך העמק, נמצא אתר הנראה כשטח התארגנות בלבד. ניתן לזהותו עפ"י דגלי חב' "לינום". 3. ברכס שממול לאתרים 1 וְ 2, ליד אנדרטת התאומים, נמצא אתר נוסף במפלס גבוה ממנו עתיד להגיח גשר 10. 4. מתחם עבודה נוסף מצוי באזור הדרום-מזרחי של ליפתא. ביקשתי את עזרתו של מר כרמל סטורלזי ממנהלת הקו במיפוי האתרים וסטטוס העבודות בהם. להלן הערותיו של מר סטורלזי עפ"י סדר האתרים. 1. שטח התארגנות בסמוך לפורטל מנהרה 4 – בימים אלו מבוצעות באתר עבודות עפר, דיפון, קירות תומכים, בורגי עיגון וכד', המהוות הכנה לקראת כריית המנהרה. נדרשות עבודות הכנה רחבות היקף שכן מדובר בכריית מנהרה שראש הפורטל שלה נמוך ממפלס הכביש רק במטרים ספורים. רק לאחר השלמת עבודות ההכנה, ניתן יהיה להתחיל בכריית המנהרה הצפוי ברבעון השני של 2011. 2. מדובר בשטח התארגנות הסמוך לכביש 9 המשמש את קבלן המנהרות ( חופרי השרון ) וקבלן המשנה שלו ( לינום ). 3 .שטח התארגנות הסמוך לפורטל מזרחי של מנהרה A3, הגישה דרך הכביש העולה לאנדרטת התאומים. כריית המנהרה הדרומית כבר החלה. 4. באזור דרום מזרחי של ליפתא מוקד עבודה נוסף. במקום מתוכנן פתח מנהרת הגישה לרכב חירום והצלה לצרכי מילוט ממנהרה 4.
בועז
ראשית, אני עדיין ממתין לתשובה בקשר לאתה יודע מה.
שנית, האם הרוסים כבר התחילו לעבוד בשטח?
 

בועז ל

New member
מעניין מאוד מה שאמרת, בועז...
האם יש כבר הערכה מדוייקת יותר למועדי הגעת המכונות לארץ?
ההערכה היחידה שיש בידי כרגע מתייחסת לתחילת
העבודות על מנהרה 3 - תחילת 2012. ואגב, לרוסים יש פור של ביצוע מנהרה וגשר על פני "שפיר", לכן רק טבעי שהמכונה שלהם תהיה מכונת ה-TBM הראשונה שתחצוב בהרי יהודה.
 

easylivin

New member
ההערכה היחידה שיש בידי כרגע מתייחסת לתחילת
העבודות על מנהרה 3 - תחילת 2012. ואגב, לרוסים יש פור של ביצוע מנהרה וגשר על פני "שפיר", לכן רק טבעי שהמכונה שלהם תהיה מכונת ה-TBM הראשונה שתחצוב בהרי יהודה.
כנראה, לשפיר יש גם אתר גדול הרבה יותר להקים.
ואני מניח שתחילת העבודות זה עדיין לא בהכרח תחילת העבודה עם ה-TBM...
 

בועז ל

New member
כנראה, לשפיר יש גם אתר גדול הרבה יותר להקים.
ואני מניח שתחילת העבודות זה עדיין לא בהכרח תחילת העבודה עם ה-TBM...
תחילת 2012 = תחילת עבודת ה-TBM
ואגב, אתר העבודה וההתארגנות של שפיר הוא "העיר של שפיר", שמיקומה מוכר לך. זו כבר נמצאת בשלבי הקמה מתקדמים.
 
עדכון מ-A1 : מה קורה בעמק הארזים?
כל מי שנוסע בכביש 1, בקטע העובר דרך מנהרת ועמק הארזים, יכול להבחין במספר אתרים "חשודים" כאתרי עבודה של A1. 1. אתר הנמצא סמוך לגינות סחרוב, ממש מתחת למפלס הכביש מצִדו הצפוני. 2. מתחת לאתר מס' 1, למרגלות הרכס ובתוך העמק, נמצא אתר הנראה כשטח התארגנות בלבד. ניתן לזהותו עפ"י דגלי חב' "לינום". 3. ברכס שממול לאתרים 1 וְ 2, ליד אנדרטת התאומים, נמצא אתר נוסף במפלס גבוה ממנו עתיד להגיח גשר 10. 4. מתחם עבודה נוסף מצוי באזור הדרום-מזרחי של ליפתא. ביקשתי את עזרתו של מר כרמל סטורלזי ממנהלת הקו במיפוי האתרים וסטטוס העבודות בהם. להלן הערותיו של מר סטורלזי עפ"י סדר האתרים. 1. שטח התארגנות בסמוך לפורטל מנהרה 4 – בימים אלו מבוצעות באתר עבודות עפר, דיפון, קירות תומכים, בורגי עיגון וכד', המהוות הכנה לקראת כריית המנהרה. נדרשות עבודות הכנה רחבות היקף שכן מדובר בכריית מנהרה שראש הפורטל שלה נמוך ממפלס הכביש רק במטרים ספורים. רק לאחר השלמת עבודות ההכנה, ניתן יהיה להתחיל בכריית המנהרה הצפוי ברבעון השני של 2011. 2. מדובר בשטח התארגנות הסמוך לכביש 9 המשמש את קבלן המנהרות ( חופרי השרון ) וקבלן המשנה שלו ( לינום ). 3 .שטח התארגנות הסמוך לפורטל מזרחי של מנהרה A3, הגישה דרך הכביש העולה לאנדרטת התאומים. כריית המנהרה הדרומית כבר החלה. 4. באזור דרום מזרחי של ליפתא מוקד עבודה נוסף. במקום מתוכנן פתח מנהרת הגישה לרכב חירום והצלה לצרכי מילוט ממנהרה 4.
מה עם פתח המילוט של הבונקר הממשלתי?
נראה לי שמותר לכתוב עליו אחרי הכתבות שהיו בלי התקשורת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה