אוטובוס בהזמנה אישית

מצב
הנושא נעול.

באג2003

New member
אוטובוס בהזמנה אישית
ב-21 בנובמבר יחל משרד התחבורה להפעיל שירות תחבורה ציבורית חדש בגליל: נוסעים ביישובים מרוחקים יוכלו להזמין אוטובוס, שיעצור בתחנה הקרובה לביתם. שר התחבורה: "עבור מרבית היישובים, זאת הפעם הראשונה שבה תכנס תחבורה ציבורית לתוך היישוב".
 

mister K

New member
אוטובוס בהזמנה אישית
ב-21 בנובמבר יחל משרד התחבורה להפעיל שירות תחבורה ציבורית חדש בגליל: נוסעים ביישובים מרוחקים יוכלו להזמין אוטובוס, שיעצור בתחנה הקרובה לביתם. שר התחבורה: "עבור מרבית היישובים, זאת הפעם הראשונה שבה תכנס תחבורה ציבורית לתוך היישוב".
עכשיו אומרים 21 בנובמבר? נו טוב...
העיקר שבהתחלה אמרו 1 בספטמבר, אחר כך אמרו "אחרי החגים" ואחר כך אמרו "ספטמבר-אוקטובר"...
 
עכשיו אומרים 21 בנובמבר? נו טוב...
העיקר שבהתחלה אמרו 1 בספטמבר, אחר כך אמרו "אחרי החגים" ואחר כך אמרו "ספטמבר-אוקטובר"...
אחרי החגים
אחרי העיד אל אדחה שחל ב18 לנובמבר. התכוונו לחגים של מי שיפעיל את הקו
 

אוהד11

New member
אוטובוס בהזמנה אישית
ב-21 בנובמבר יחל משרד התחבורה להפעיל שירות תחבורה ציבורית חדש בגליל: נוסעים ביישובים מרוחקים יוכלו להזמין אוטובוס, שיעצור בתחנה הקרובה לביתם. שר התחבורה: "עבור מרבית היישובים, זאת הפעם הראשונה שבה תכנס תחבורה ציבורית לתוך היישוב".
שתי הערות לגבי הכתבה -
ראשית, השיטה הזו פועלת בישובים שמצפון לאילת, שמקבלים שרות קו 20 של המועצה האזורית איילות ואפשר להרשם לנסיעות. שנית, בכל הודעה של דובר המשרד מזכירים, כי מאז הפעלת הרפורמה יורדים המחירים ומשווים את המחירים החדשים לאלה של אגד. דובר משרד התחבורה מתעלם מהעובדה, שמשרד התחבורה מסרב להוריד מחירים באגד, רק כדי להוכיח, ש"הרפורמה" מוצלחת, והוא מתעלם מכל מיני "זוטות" שמוכרות לנו.
 

alantan

New member
שתי הערות לגבי הכתבה -
ראשית, השיטה הזו פועלת בישובים שמצפון לאילת, שמקבלים שרות קו 20 של המועצה האזורית איילות ואפשר להרשם לנסיעות. שנית, בכל הודעה של דובר המשרד מזכירים, כי מאז הפעלת הרפורמה יורדים המחירים ומשווים את המחירים החדשים לאלה של אגד. דובר משרד התחבורה מתעלם מהעובדה, שמשרד התחבורה מסרב להוריד מחירים באגד, רק כדי להוכיח, ש"הרפורמה" מוצלחת, והוא מתעלם מכל מיני "זוטות" שמוכרות לנו.
לא נמאס מהמנטרה הזו?
העמדה של אגד היא עיוות של המצב. נכון, עוד מאז שנות ה-80, אגד מוכנה להוריד מחירים, אבל לא על חשבונה. מדובר בהורדה על חשבון הסובסידיה - בין אם זו הצולבת (כלומר קווים אחרים של אגד יתייקרו), הישירה (גידול הסובסידיה) או העקיפה (כגון שימוש בכספי קרן ההצטיידות וכדומה). אומנם יש לי בטן מלאה על נערי האוצר, אבל לא בנקודה הזו. לא בכדי האוצר מונע מאגד יד חופשית בשוק. אפילו אם אגד הייתה מוכנה להוריד את המחירים למחירי הפסד (כלומר, על חשבונה), היה צריך למנוע את זה. במצב שבו ארגון או חברה מחזיק בנתח שוק כה גדול, יש למנוע ממנע לנצל את איתנותה הפיננסית על מנת להפיל את מתחריה. אגב, דבר שנחשב בלתי חוקי בארה"ב ואירופה. http://en.wikipedia.org/wiki/Predatory_pricing הנה דוגמא לכך מעולם התחבורה הציבורית: http://en.wikipedia.org/wiki/Darlington_Bus_War
 

alantan

New member
לא נמאס מהמנטרה הזו?
העמדה של אגד היא עיוות של המצב. נכון, עוד מאז שנות ה-80, אגד מוכנה להוריד מחירים, אבל לא על חשבונה. מדובר בהורדה על חשבון הסובסידיה - בין אם זו הצולבת (כלומר קווים אחרים של אגד יתייקרו), הישירה (גידול הסובסידיה) או העקיפה (כגון שימוש בכספי קרן ההצטיידות וכדומה). אומנם יש לי בטן מלאה על נערי האוצר, אבל לא בנקודה הזו. לא בכדי האוצר מונע מאגד יד חופשית בשוק. אפילו אם אגד הייתה מוכנה להוריד את המחירים למחירי הפסד (כלומר, על חשבונה), היה צריך למנוע את זה. במצב שבו ארגון או חברה מחזיק בנתח שוק כה גדול, יש למנוע ממנע לנצל את איתנותה הפיננסית על מנת להפיל את מתחריה. אגב, דבר שנחשב בלתי חוקי בארה"ב ואירופה. http://en.wikipedia.org/wiki/Predatory_pricing הנה דוגמא לכך מעולם התחבורה הציבורית: http://en.wikipedia.org/wiki/Darlington_Bus_War
ממנע => ממנה כמובן...
 

אוהד11

New member
לא נמאס מהמנטרה הזו?
העמדה של אגד היא עיוות של המצב. נכון, עוד מאז שנות ה-80, אגד מוכנה להוריד מחירים, אבל לא על חשבונה. מדובר בהורדה על חשבון הסובסידיה - בין אם זו הצולבת (כלומר קווים אחרים של אגד יתייקרו), הישירה (גידול הסובסידיה) או העקיפה (כגון שימוש בכספי קרן ההצטיידות וכדומה). אומנם יש לי בטן מלאה על נערי האוצר, אבל לא בנקודה הזו. לא בכדי האוצר מונע מאגד יד חופשית בשוק. אפילו אם אגד הייתה מוכנה להוריד את המחירים למחירי הפסד (כלומר, על חשבונה), היה צריך למנוע את זה. במצב שבו ארגון או חברה מחזיק בנתח שוק כה גדול, יש למנוע ממנע לנצל את איתנותה הפיננסית על מנת להפיל את מתחריה. אגב, דבר שנחשב בלתי חוקי בארה"ב ואירופה. http://en.wikipedia.org/wiki/Predatory_pricing הנה דוגמא לכך מעולם התחבורה הציבורית: http://en.wikipedia.org/wiki/Darlington_Bus_War
לו משרד התחבורה היה רוצה הוא היה מוריד מחירים
על אפו ועל חמתו של אגד. בעבר היתה לשרי התחבורה אג'נדה מסויימת והיא הובילה למצב הזה. למשרד החבורה המצב הזה נוח, ועובדה שיש מקומות שבהם המחיר לא ירד ולו באגורה אחתף וכל זאת על פי קביעתו של המשרד. כאשר משרד התחבורה רוצה הוא קובע מחירים במכרז, לדוגמה מכרז נתניה=ת"א.
 

846

Active member
לו משרד התחבורה היה רוצה הוא היה מוריד מחירים
על אפו ועל חמתו של אגד. בעבר היתה לשרי התחבורה אג'נדה מסויימת והיא הובילה למצב הזה. למשרד החבורה המצב הזה נוח, ועובדה שיש מקומות שבהם המחיר לא ירד ולו באגורה אחתף וכל זאת על פי קביעתו של המשרד. כאשר משרד התחבורה רוצה הוא קובע מחירים במכרז, לדוגמה מכרז נתניה=ת"א.
האם מישהו יכול להסביר מדוע
המחירים בשרון לא ירדו ב 30% (כפי שהובטח) כשמטרופולין ניכנסה?
 

ארזS

New member
ולמה המחירים של קווים בת"א/רמת גן/גבעתיים
זהים למחירים של דן ?
מי יסביר את זה ?
הרי כל החרטופורמה הזאת היא חרטא וזריקת חול בעיני הציבור שלא מבין את העניינים. זאת לא רפורמה ולא הפרטה. פשוט העבירו קווים רבים למפעילים אחרים ואין כאן כל תחרות שהיא. פשוט בבל"ת !
 

amirv

New member
מי יסביר את זה ?
הרי כל החרטופורמה הזאת היא חרטא וזריקת חול בעיני הציבור שלא מבין את העניינים. זאת לא רפורמה ולא הפרטה. פשוט העבירו קווים רבים למפעילים אחרים ואין כאן כל תחרות שהיא. פשוט בבל"ת !
אוי כמה שאתה טועה
 

ארזS

New member
אוי כמה שאתה טועה
על זה נאמר "סתם ולא פירש"...
אמיר היקר, אם אני טועה, אולי תסביר לי למה אני טועה ? זכותך לחשוב ככה, אבל לפחות תסביר לי למה... זה לא מחייב שאחר כך אסכים איתך, [ולא אסכים איתך למרות כל מה שתסביר, אם תסביר], אבל לפחות תסביר למה אני טועה.
 

אוהד11

New member
אוי כמה שאתה טועה
אמיר, שמא תואיל להרחיב את דבריך ? הרי אין כאן
שום תחרות ולא משהו שדומה לתחרות. אם המכרזים מלכתחילה מוגבלים ולא מרשים לאגד ולדן להצטרף אליהם, כל פעם באמתלה שונה, בגלל אג'נדה מפוקפקת, זו לא תחרות. אם משרד התחבורה מפרסם מכרז וקובע מחיר, זו לא תחרות ? הרי ראינו כבר מזמן כיצד הזכיינים אינם עומדים בתנאי המכרזים, בעצימת עין של משרד התחבורה או שהם מערימים עליו - האם לכך אתה קורא רפורמה או תחרות או כל שם תואר אחר ? אם במכרז השרון הבטיחו הורדת מחירים לעומת דן ולמעשה לא ירדה ולו אגורה אחת - האם לכך אתה קורא הורדת מחירים ? האם המחירים בקווי "קווים" בת"א/רמת גן/גבעתיים/בני ברק שונים מהמחיר של דן ? האם המפעילים החדשים אינם זוכים בסובסידיה ? מה שעושה משרד התחבורה זה לקחת קבוצת קווים - או "אשכול" בלשונו - ולהעביר אותם למפעיל אחר, כך שהמונופול נשאר, רק תחת מפעיל אחר. הואל נא להסביר לגולשים היכן התחרות, היכן הצלחת הרפורמה ? היכן הרוגלציה האמיתית ?
 

אורי404

New member
אמיר, שמא תואיל להרחיב את דבריך ? הרי אין כאן
שום תחרות ולא משהו שדומה לתחרות. אם המכרזים מלכתחילה מוגבלים ולא מרשים לאגד ולדן להצטרף אליהם, כל פעם באמתלה שונה, בגלל אג'נדה מפוקפקת, זו לא תחרות. אם משרד התחבורה מפרסם מכרז וקובע מחיר, זו לא תחרות ? הרי ראינו כבר מזמן כיצד הזכיינים אינם עומדים בתנאי המכרזים, בעצימת עין של משרד התחבורה או שהם מערימים עליו - האם לכך אתה קורא רפורמה או תחרות או כל שם תואר אחר ? אם במכרז השרון הבטיחו הורדת מחירים לעומת דן ולמעשה לא ירדה ולו אגורה אחת - האם לכך אתה קורא הורדת מחירים ? האם המחירים בקווי "קווים" בת"א/רמת גן/גבעתיים/בני ברק שונים מהמחיר של דן ? האם המפעילים החדשים אינם זוכים בסובסידיה ? מה שעושה משרד התחבורה זה לקחת קבוצת קווים - או "אשכול" בלשונו - ולהעביר אותם למפעיל אחר, כך שהמונופול נשאר, רק תחת מפעיל אחר. הואל נא להסביר לגולשים היכן התחרות, היכן הצלחת הרפורמה ? היכן הרוגלציה האמיתית ?
בעניין תחרות, מחירים וסובסידיות
בעניין מחירי נסיעה - עד כמה, שזכור לי במכרז לקווי השרון לא היו תנאי מחיר נמוכים. דווקא מה, שכן היה זה כרטוס משותף עם הרכבת. אבל אולי אני טועה. בעניין מחירי נסיעה ב"קווים" מול "דן" - דווקא ממחלף גהה לכיוון בקעת אונו המחירים נמוכים יותר. כאשר מבצעים נסיעות רבות, זה נהיה די משמעותי. זה כמובן לא עולה בקנה אחד עם דעתי, שמחירי הנסיעה צריכים להיות אחידים בין כל חברות האוטובוסים. כנ"ל בעניין השתתפות "אגד" ו"דן" במכרזים, שלמי שלא הבין אני מצדד בזה. אני חושב, שגם בראש העין ירדו מחירי הנסיעה. בעניין סובסידיה - גם אם המפעילים החדשים זוכים לסובסידיה, ייתכן שהיא עדיין נמוכה משיעור הסובסידיה ב"אגד" וב"דן". בין היתר לחברות החדשות יש לשלם מענקים, שאת זה אין לחברות הוותיקות.
 

אוהד11

New member
בעניין תחרות, מחירים וסובסידיות
בעניין מחירי נסיעה - עד כמה, שזכור לי במכרז לקווי השרון לא היו תנאי מחיר נמוכים. דווקא מה, שכן היה זה כרטוס משותף עם הרכבת. אבל אולי אני טועה. בעניין מחירי נסיעה ב"קווים" מול "דן" - דווקא ממחלף גהה לכיוון בקעת אונו המחירים נמוכים יותר. כאשר מבצעים נסיעות רבות, זה נהיה די משמעותי. זה כמובן לא עולה בקנה אחד עם דעתי, שמחירי הנסיעה צריכים להיות אחידים בין כל חברות האוטובוסים. כנ"ל בעניין השתתפות "אגד" ו"דן" במכרזים, שלמי שלא הבין אני מצדד בזה. אני חושב, שגם בראש העין ירדו מחירי הנסיעה. בעניין סובסידיה - גם אם המפעילים החדשים זוכים לסובסידיה, ייתכן שהיא עדיין נמוכה משיעור הסובסידיה ב"אגד" וב"דן". בין היתר לחברות החדשות יש לשלם מענקים, שאת זה אין לחברות הוותיקות.
המחירים בגבולות בקעת אונו ובפ"ת אכן נמוכים
בעשרות אגורות, אך כאשר רוצים לנסוע בקטעים מקבילים לדן לכיוון ת"א/ר"ג/ב"ב המחיר זהה לדן. יתכן שבמכרז השרון לא דובר על הפחתת המחירים, אך כאשר משרד התחבורה פרסם את ההודעה בדבר זכייתה של מטרופולין הובטח חגיגית, כי המחירים יופחתו, נדמה לי שבשיעור של 30 אחוז. האם המחירים ירדו ולו באגורה אחת ?
 

אורי404

New member
המחירים בגבולות בקעת אונו ובפ"ת אכן נמוכים
בעשרות אגורות, אך כאשר רוצים לנסוע בקטעים מקבילים לדן לכיוון ת"א/ר"ג/ב"ב המחיר זהה לדן. יתכן שבמכרז השרון לא דובר על הפחתת המחירים, אך כאשר משרד התחבורה פרסם את ההודעה בדבר זכייתה של מטרופולין הובטח חגיגית, כי המחירים יופחתו, נדמה לי שבשיעור של 30 אחוז. האם המחירים ירדו ולו באגורה אחת ?
זה נכון, שבתוך רמת גן גבעתיים ות"א לא השתנה
בנוגע לאזור השרון: באמת, שלא זכור לי על ירידת מחירים. אני עקבתי אחרי הפרסומים ולא ראיתי, שהעניין הזה הוזכר, אך אולי אני טועה. למיטב ידיעתי לא השתנו מחירי "מטרופולין" לעומת "אגד" ו"דן". יתר על כן ייתכן, שבאחד המקרים אפילו עלה המחיר, אך אינני בטוח בזה לגמרי; מרב הרצליה (למעשה כל הרצליה למעט אזור התעשייה והרצליה פיתוח) לכפר סבא מחיר הנסיעה הוא 5.8 ש"ח. כאשר "דן" הפעילו את קו 247 המחיר היה משום מה גבוה יותר של סביבות התשעה ש"ח. אולי אני טועה, אך אני חושב שב"מטרופולין" זה מעודכן לפי תקופת "דן". מעניין מה יהיה כאשר קו 29 יפעל באמצעותם - האם תהיה השוואת מחירים בין הקווים בין אם מדובר בהעלאת המחיר ב-29 העתידי או הורדת מחירים בקו 247 או שמא המחירים יהיו שונים בין הקווים. נחיה ונראה [אלא אם אני טועה והשתנו הדברים מאז].
 

846

Active member
המחירים בגבולות בקעת אונו ובפ"ת אכן נמוכים
בעשרות אגורות, אך כאשר רוצים לנסוע בקטעים מקבילים לדן לכיוון ת"א/ר"ג/ב"ב המחיר זהה לדן. יתכן שבמכרז השרון לא דובר על הפחתת המחירים, אך כאשר משרד התחבורה פרסם את ההודעה בדבר זכייתה של מטרופולין הובטח חגיגית, כי המחירים יופחתו, נדמה לי שבשיעור של 30 אחוז. האם המחירים ירדו ולו באגורה אחת ?
אני אסביר לך מדוע המחירים לא ירדו בשרון:
המיניבוסים של מטרופולין בערד נוסעים ריקים כל היום ושורפים סתם סולר, ככול הנראה מר אילן קרני זיהה הזדמנות לצמצם את ההפסדים ע"י "סובסידיה צולבת" מאזור השרון לטובת ערד, מאחר והוא זכה במכרז השרון על בסיס של נמוך ב 30% הרי שכרגע יש לו עודף הכנסות של 30% לעומת התכנון כך שיש מקור הכנסה זמין הממן את ההפסדים בערד. והנה עוד מפלאי הרפורמה! הרי כל הרפורמה עסקה בהורדת מחירים והקטנת נטל הסובסידיה על המדינה וצמצום הסובסידיה הצולבת והנה פתאום משרד התחבורה מפתח מחדש את השיטה אבל הפעם לא באגד ודן אלא בחברה אחרת שאמורה להיות "נקיה" מהרעות החולות הנ"ל......
 

אורי404

New member
אני אסביר לך מדוע המחירים לא ירדו בשרון:
המיניבוסים של מטרופולין בערד נוסעים ריקים כל היום ושורפים סתם סולר, ככול הנראה מר אילן קרני זיהה הזדמנות לצמצם את ההפסדים ע"י "סובסידיה צולבת" מאזור השרון לטובת ערד, מאחר והוא זכה במכרז השרון על בסיס של נמוך ב 30% הרי שכרגע יש לו עודף הכנסות של 30% לעומת התכנון כך שיש מקור הכנסה זמין הממן את ההפסדים בערד. והנה עוד מפלאי הרפורמה! הרי כל הרפורמה עסקה בהורדת מחירים והקטנת נטל הסובסידיה על המדינה וצמצום הסובסידיה הצולבת והנה פתאום משרד התחבורה מפתח מחדש את השיטה אבל הפעם לא באגד ודן אלא בחברה אחרת שאמורה להיות "נקיה" מהרעות החולות הנ"ל......
אני חושב שמכסים את זה קווי ערד-ב"ש
אני חושב, שאת קו המיניבוס בערד מכסים קווי ערד-באר שבע המלאים. אולי המחירים לא ירדו, כדי להביא למשכורת גבוהה יותר בהשוואה, למשכורת בחברות אחרות. כך או כך כבר למעלה משמונה חודשים "מטרופולין" פועלים באזור השרון וטרם החליפו את יתר קווי "אגד". אוטובוסים מוכנים כבר יש. נהגים לעומת זאת החברה התקשתה (או שמא עדיין מתקשה) לגייס. ובנוגע לערד - עד כמה, שהבנתי אמור להיות מכרז שם מכרז. הפעלת "מטרופולין" במקום "אגד" היא זמנית. עם זאת 'זמני' גם יכול להיות קבוע.
 

846

Active member
אני חושב שמכסים את זה קווי ערד-ב"ש
אני חושב, שאת קו המיניבוס בערד מכסים קווי ערד-באר שבע המלאים. אולי המחירים לא ירדו, כדי להביא למשכורת גבוהה יותר בהשוואה, למשכורת בחברות אחרות. כך או כך כבר למעלה משמונה חודשים "מטרופולין" פועלים באזור השרון וטרם החליפו את יתר קווי "אגד". אוטובוסים מוכנים כבר יש. נהגים לעומת זאת החברה התקשתה (או שמא עדיין מתקשה) לגייס. ובנוגע לערד - עד כמה, שהבנתי אמור להיות מכרז שם מכרז. הפעלת "מטרופולין" במקום "אגד" היא זמנית. עם זאת 'זמני' גם יכול להיות קבוע.
זה לא משנה לאיזה ניכנס לאיזה כיס
ניכנס הפידיוןשל אילן קרני, שמאל או ימין העיקרון הוא שהמחירים לא ירדו כמובטח וכל ההכנסות העודפות זורמות לכיסיו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה