תמיד בדרכים
New member
הערות והצעות לגבי קווים 18,25,125 המחודשים
ראשית, יש לציין שהשינוים בקווים 18, 25, 125 הם ככלל מבורכים: נוצר מעין "פרוזדור תנועה" שבו ניתן לתפוס אוטובוס מת"א לבת-ים בכל שעות היום והערב ובתדירות סבירה (בעיקר בקטע כיכר רבין - קינג ג'ורג' - אלנבי, אך גם בקטעים בהם עוברים יחד 25 ו-125 ללא 18). יחד עם זאת, ישנה בעיה בכך שאין מספיק מפרקיות עבור שלושת הקווים, וכשמגיע אוטובוס רגיל ואין במקרה אוטובוס אחר לפניו, הצפיפות היא קשה מנשוא. ניתן לספק פתרון מידי (אם כי חלקי) ע"י הורדת המפרקיות מקווים 8 ו-26 (הן הוקצו לקווים אלה מאז השידרוג כנראה במסגרת ניסוי ביקושים). ובכל אופן הורדת המפרקיות משלושת הקווים הראשיים תהיה אסון ותוריד לטימיון את כל השיפורים שנעשו. לתשומת לב משרד התחבורה! בעיה נוספת היא חוסר התיאום בין שלושת הקווים. לעיתים יכול להתמלא אוטובוס מסוים עד למקסימום, בעוד שבשני האוטובוסים אחריו (בד"כ מדובר בקווים שונים או בכמה אוטובוסי 25) יהיו נוסעים ספורים. לדעתי הפתרון צריך לבוא בשתי דרכים: האחת היא שינוי תפיסה אצל הנוסעים כשהמוטו צריך להיות: "אם האוטובוס הנוכחי מלא בעמידה, אמתין לאוטובוס הבא שממילא יגיע עוד דקות ספורות". מומלץ מאוד ליזום קמפיין בנושא שיכוון ספציפית לנוסעי 18, 25, 125. הדרך השניה משלימה את הראשונה: הצבת שילוט אלקטרוני לפחות בקטעים המשותפים למספר קווים - כדי שנוסע יוכל לתכנן את מהלכיו ולהחליט האם הוא עולה כרגע על האוטובוס המלא או שיש לו מספיק זמן כדי להמתין לאוטובוס הבא שיגיע בעוד X דקות.
ראשית, יש לציין שהשינוים בקווים 18, 25, 125 הם ככלל מבורכים: נוצר מעין "פרוזדור תנועה" שבו ניתן לתפוס אוטובוס מת"א לבת-ים בכל שעות היום והערב ובתדירות סבירה (בעיקר בקטע כיכר רבין - קינג ג'ורג' - אלנבי, אך גם בקטעים בהם עוברים יחד 25 ו-125 ללא 18). יחד עם זאת, ישנה בעיה בכך שאין מספיק מפרקיות עבור שלושת הקווים, וכשמגיע אוטובוס רגיל ואין במקרה אוטובוס אחר לפניו, הצפיפות היא קשה מנשוא. ניתן לספק פתרון מידי (אם כי חלקי) ע"י הורדת המפרקיות מקווים 8 ו-26 (הן הוקצו לקווים אלה מאז השידרוג כנראה במסגרת ניסוי ביקושים). ובכל אופן הורדת המפרקיות משלושת הקווים הראשיים תהיה אסון ותוריד לטימיון את כל השיפורים שנעשו. לתשומת לב משרד התחבורה! בעיה נוספת היא חוסר התיאום בין שלושת הקווים. לעיתים יכול להתמלא אוטובוס מסוים עד למקסימום, בעוד שבשני האוטובוסים אחריו (בד"כ מדובר בקווים שונים או בכמה אוטובוסי 25) יהיו נוסעים ספורים. לדעתי הפתרון צריך לבוא בשתי דרכים: האחת היא שינוי תפיסה אצל הנוסעים כשהמוטו צריך להיות: "אם האוטובוס הנוכחי מלא בעמידה, אמתין לאוטובוס הבא שממילא יגיע עוד דקות ספורות". מומלץ מאוד ליזום קמפיין בנושא שיכוון ספציפית לנוסעי 18, 25, 125. הדרך השניה משלימה את הראשונה: הצבת שילוט אלקטרוני לפחות בקטעים המשותפים למספר קווים - כדי שנוסע יוכל לתכנן את מהלכיו ולהחליט האם הוא עולה כרגע על האוטובוס המלא או שיש לו מספיק זמן כדי להמתין לאוטובוס הבא שיגיע בעוד X דקות.