המטרונית - החל מספטמבר 2012 (לפי העירייה)

מצב
הנושא נעול.

yazzon

New member
המטרונית - החל מספטמבר 2012 (לפי העירייה)
לפי הניוזלטר של עיריית חיפה: "בספטמבר 2012 תחל המטרונית לפעול ותקדים את המועד שנקבע במכרז להפעלתה" לצורך הפעלת המטרונית תקים חברת דן את חברת "דן-צפון" אשר משרדיה ימוקמו בחיפה. לצורך הפעלת המטרונית תרכוש החברה החיפאית על פי תנאי המכרז 100 מטרוניות. סמנכ"ל משרד התחבורה אלכס לנגר מסר בפגישה כי עיצוב המטרונית [שתיוצר ככל הנראה ע"י חברת "מאן"] יתבצע בעזרת מעצב מכוניות מהמובילים בעולם אשר שירותיו יועמדו ע"י משרד התחבורה לרשות חברת "דן - צפון". המעצב יתבקש להגיש 3 הצעות שיותאמו לאופייה הייחודי של חיפה ואלו יועמדו ככל הנראה לשיפוט הציבור הרחב שיתבקש לבחור בהצעה האטרקטיבית ביותר.
 

elitrou

New member
המטרונית - החל מספטמבר 2012 (לפי העירייה)
לפי הניוזלטר של עיריית חיפה: "בספטמבר 2012 תחל המטרונית לפעול ותקדים את המועד שנקבע במכרז להפעלתה" לצורך הפעלת המטרונית תקים חברת דן את חברת "דן-צפון" אשר משרדיה ימוקמו בחיפה. לצורך הפעלת המטרונית תרכוש החברה החיפאית על פי תנאי המכרז 100 מטרוניות. סמנכ"ל משרד התחבורה אלכס לנגר מסר בפגישה כי עיצוב המטרונית [שתיוצר ככל הנראה ע"י חברת "מאן"] יתבצע בעזרת מעצב מכוניות מהמובילים בעולם אשר שירותיו יועמדו ע"י משרד התחבורה לרשות חברת "דן - צפון". המעצב יתבקש להגיש 3 הצעות שיותאמו לאופייה הייחודי של חיפה ואלו יועמדו ככל הנראה לשיפוט הציבור הרחב שיתבקש לבחור בהצעה האטרקטיבית ביותר.
שוב ממציאים את הגלגל?
אם מדובר ביותר מצביעה של המרכב נראה לי מיותר לחלוטין העניין של שכירת שירותיו של מעצב מכוניות מהמובילים בעולם על חשבון כלל משלמי המיסים. מה רע ברב-קיבולת מהמדף, אני מאמין שלחברת MAN יש לא מעט אוטובוסים בקווי BRT בכל העולם.
 

easylivin

New member
שוב ממציאים את הגלגל?
אם מדובר ביותר מצביעה של המרכב נראה לי מיותר לחלוטין העניין של שכירת שירותיו של מעצב מכוניות מהמובילים בעולם על חשבון כלל משלמי המיסים. מה רע ברב-קיבולת מהמדף, אני מאמין שלחברת MAN יש לא מעט אוטובוסים בקווי BRT בכל העולם.
ככה הופכים מפרקית ל-"קרונית ללא מסילה"

או "רכבת אולטרה-לייט שנעה על צמיגי גומי". או לשיטתי, ככה מבזבזים כסף ציבורי על גימיק מיותר - "פרצוף" חדש לדגם קיים.
 

אורי404

New member
ככה הופכים מפרקית ל-"קרונית ללא מסילה"

או "רכבת אולטרה-לייט שנעה על צמיגי גומי". או לשיטתי, ככה מבזבזים כסף ציבורי על גימיק מיותר - "פרצוף" חדש לדגם קיים.
וגם עובדים עליו שנים רבות
עובדים על פרויקט הBRT מאז שנת 2006, אם לא לפני כן. במלים אחרות קרוב לחמש שנים. אולי יותר. הזרוע עוד נטויה. בפרק הזמן הזה (ככל הנראה שבע אם לא יותר), אני חושב, שבאזורים אחרים כבר היו יכולים להקים רכבת קלה. מבין היתרונות של הBRT הוא ביצוע מהיר יחסית של הפרויקט. אבל, כאמור במקרה הזה, לא כך הוא המצב.
 

Ccyclist

Well-known member
וגם עובדים עליו שנים רבות
עובדים על פרויקט הBRT מאז שנת 2006, אם לא לפני כן. במלים אחרות קרוב לחמש שנים. אולי יותר. הזרוע עוד נטויה. בפרק הזמן הזה (ככל הנראה שבע אם לא יותר), אני חושב, שבאזורים אחרים כבר היו יכולים להקים רכבת קלה. מבין היתרונות של הBRT הוא ביצוע מהיר יחסית של הפרויקט. אבל, כאמור במקרה הזה, לא כך הוא המצב.
רכבת קלה לא (בארץ) אבל מת"צ כמו בירושלים כן.
מרבית המת"צ הירושלמי הושלם כבר ב2005. יכול להיות שזו שיטה טובה יותר לתחבורה ציבורית מהירה ובזול. כן, אני מודע שה"מטרונית" היא בעצם מת"צ, ואם במקום אוטובוסים דו-מפרקיים מתכוונים להסיע עליה אוטובוסים חד-מפרקיים כמו בירושלים לא ברור מדוע העיכוב.
 

אורי404

New member
רכבת קלה לא (בארץ) אבל מת"צ כמו בירושלים כן.
מרבית המת"צ הירושלמי הושלם כבר ב2005. יכול להיות שזו שיטה טובה יותר לתחבורה ציבורית מהירה ובזול. כן, אני מודע שה"מטרונית" היא בעצם מת"צ, ואם במקום אוטובוסים דו-מפרקיים מתכוונים להסיע עליה אוטובוסים חד-מפרקיים כמו בירושלים לא ברור מדוע העיכוב.
מובן, שמת"צים ונת"צים זה חשוב מאוד
זה גם כן חסר בישראל. מה שהתכוונתי לאמר, שלא נדרש זמן עד כדי כך ארוך להקמתם. בא נאמר (מספר לא מחייב), של כשלוש שנים. לא שבע שנים.
 

easylivin

New member
מובן, שמת"צים ונת"צים זה חשוב מאוד
זה גם כן חסר בישראל. מה שהתכוונתי לאמר, שלא נדרש זמן עד כדי כך ארוך להקמתם. בא נאמר (מספר לא מחייב), של כשלוש שנים. לא שבע שנים.
ולמרבה האירוניה,
עיריית חיפה מציגה את הפרוייקט כהצלחה אדירה וייחודית מעל כל במה אפשרית.
 
שוב ממציאים את הגלגל?
אם מדובר ביותר מצביעה של המרכב נראה לי מיותר לחלוטין העניין של שכירת שירותיו של מעצב מכוניות מהמובילים בעולם על חשבון כלל משלמי המיסים. מה רע ברב-קיבולת מהמדף, אני מאמין שלחברת MAN יש לא מעט אוטובוסים בקווי BRT בכל העולם.
בחיי שאני מוכן לעצב סכימת צביעה חדשה ומעניינת
למפרקיות שתכנסנה לשירות בחיפה. רק שיפנו אליי הגורמים המתאימים, ואני עושה את זה.
 

Astroo

New member
המטרונית - החל מספטמבר 2012 (לפי העירייה)
לפי הניוזלטר של עיריית חיפה: "בספטמבר 2012 תחל המטרונית לפעול ותקדים את המועד שנקבע במכרז להפעלתה" לצורך הפעלת המטרונית תקים חברת דן את חברת "דן-צפון" אשר משרדיה ימוקמו בחיפה. לצורך הפעלת המטרונית תרכוש החברה החיפאית על פי תנאי המכרז 100 מטרוניות. סמנכ"ל משרד התחבורה אלכס לנגר מסר בפגישה כי עיצוב המטרונית [שתיוצר ככל הנראה ע"י חברת "מאן"] יתבצע בעזרת מעצב מכוניות מהמובילים בעולם אשר שירותיו יועמדו ע"י משרד התחבורה לרשות חברת "דן - צפון". המעצב יתבקש להגיש 3 הצעות שיותאמו לאופייה הייחודי של חיפה ואלו יועמדו ככל הנראה לשיפוט הציבור הרחב שיתבקש לבחור בהצעה האטרקטיבית ביותר.
לא ברור, למה זה לוקח כ"כ הרבה שנים (5?)
ב-5 שנים אפשר היה לבנות 3 קווי רכבת תחתית, או סקיי-טריין כמו בוונקובר. הטורקים בנו קו רכבת מיפו לירושלים בשנה אחת. משהו במדינה הזאת דפוק בצורה רצינית, אם פרוייקט של שלושה קווי brt לוקח 5 שנים.
 
לא ברור, למה זה לוקח כ"כ הרבה שנים (5?)
ב-5 שנים אפשר היה לבנות 3 קווי רכבת תחתית, או סקיי-טריין כמו בוונקובר. הטורקים בנו קו רכבת מיפו לירושלים בשנה אחת. משהו במדינה הזאת דפוק בצורה רצינית, אם פרוייקט של שלושה קווי brt לוקח 5 שנים.
אתה נובח על העץ הלא נכון...

כל מה שאתה אומר כאן, כולנו יודעים וחושבים בדיוק כמוך. הבעיה היא שאין לך, וגם לנו כמובן, עץ שנוכל לנבוח עליו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה