...ושוב תאונה קשה בנתיב המטרונית בחיפה

מצב
הנושא נעול.

ארזS

New member
...ושוב תאונה קשה בנתיב המטרונית בחיפה
מה יהיה ? עד מתי ? ודרך אגב, תגובה מספר 4 אחרי התמונות היא שלי.
 
...ושוב תאונה קשה בנתיב המטרונית בחיפה
מה יהיה ? עד מתי ? ודרך אגב, תגובה מספר 4 אחרי התמונות היא שלי.
עד מתי אתה שואל?
עד עולם אני עונה. אין לי מושג מה אירע בתאונה בלינק שצירפת, אבל אני יכול להעיד באופן אישי שהולכי רגל פשוט לא שמים זין על הנתיב הזה, כמו שהם לא שמים זין על שום דבר סביבם בכל דבר בחיים שלהם: אני כל הזמן רואה אנשים קופצים לתוך המת"צ הזה בלי לדפוק חשבון, הולכים עליו לאורכו(!), כן כן, לאורכו כאילו שהיה מדובר במדרכה. אז אני אומר- מי שרוצה למות מוות בטרם עת שילך למצוא מקום אחר, במקום להרוס לנהגים את החיים עם התאונות האלה. חוצמזה, באופן כללי רוב נהגי התח"צ המשתמשים במת"צ הזה נוהגים בסדר גמור, אך בהחלט נתין לראות מדי פעם איזה נהג-טייס שחי בסרט שהוא באיזה משחק ארקייד או משהו כזה, ומפגין נהיגה במהירות לא סבירה בעליל ולא תואמת את תנאי הדרך. אני מציין שוב שאין לי מושג מה אירע בתאונה, ומי גרם לה.
 

Nephilim

New member
עד מתי אתה שואל?
עד עולם אני עונה. אין לי מושג מה אירע בתאונה בלינק שצירפת, אבל אני יכול להעיד באופן אישי שהולכי רגל פשוט לא שמים זין על הנתיב הזה, כמו שהם לא שמים זין על שום דבר סביבם בכל דבר בחיים שלהם: אני כל הזמן רואה אנשים קופצים לתוך המת"צ הזה בלי לדפוק חשבון, הולכים עליו לאורכו(!), כן כן, לאורכו כאילו שהיה מדובר במדרכה. אז אני אומר- מי שרוצה למות מוות בטרם עת שילך למצוא מקום אחר, במקום להרוס לנהגים את החיים עם התאונות האלה. חוצמזה, באופן כללי רוב נהגי התח"צ המשתמשים במת"צ הזה נוהגים בסדר גמור, אך בהחלט נתין לראות מדי פעם איזה נהג-טייס שחי בסרט שהוא באיזה משחק ארקייד או משהו כזה, ומפגין נהיגה במהירות לא סבירה בעליל ולא תואמת את תנאי הדרך. אני מציין שוב שאין לי מושג מה אירע בתאונה, ומי גרם לה.
רשום שהוא חצה במעבר חציה.
השאלה היא אם הוא חצה באור ירוק.
 

Ccyclist

Well-known member
רואים זאת גם בתמונות ב-HNN.
לפני יומיים אחד קפץ לכביש מטר וחצי לפני !
אני צריך לקנות שיפוד לאופניים, כי רק זה יעזור להם. המהירות שלי בתנועה היא 22 קמ"ש (וזה מבוסס על כיסוי 22 ק"מ בשעה בכביש בינעירוני ללא רמזורים) אבל האידיוט פשוט הלך לתוך הכביש מטר וחצי לפני והתחיל ללכת ישר אלי במקביל למדרכה. מזל שהיה מספיק זמן לצפור עליו ולבלום. פה החוק אוסר על רכיבה על מדרכה אלא אם יש שביל מסומן, ונהוג ובטוח (יחסית) לרכב על הכביש באזור שקרוב למדרכה.
 

Golf Bravo

New member
עד מתי אתה שואל?
עד עולם אני עונה. אין לי מושג מה אירע בתאונה בלינק שצירפת, אבל אני יכול להעיד באופן אישי שהולכי רגל פשוט לא שמים זין על הנתיב הזה, כמו שהם לא שמים זין על שום דבר סביבם בכל דבר בחיים שלהם: אני כל הזמן רואה אנשים קופצים לתוך המת"צ הזה בלי לדפוק חשבון, הולכים עליו לאורכו(!), כן כן, לאורכו כאילו שהיה מדובר במדרכה. אז אני אומר- מי שרוצה למות מוות בטרם עת שילך למצוא מקום אחר, במקום להרוס לנהגים את החיים עם התאונות האלה. חוצמזה, באופן כללי רוב נהגי התח"צ המשתמשים במת"צ הזה נוהגים בסדר גמור, אך בהחלט נתין לראות מדי פעם איזה נהג-טייס שחי בסרט שהוא באיזה משחק ארקייד או משהו כזה, ומפגין נהיגה במהירות לא סבירה בעליל ולא תואמת את תנאי הדרך. אני מציין שוב שאין לי מושג מה אירע בתאונה, ומי גרם לה.
מתי זה קרה?
חציתי במעבר חצייה הזה בצהריים
 

עדירמר

New member
...ושוב תאונה קשה בנתיב המטרונית בחיפה
מה יהיה ? עד מתי ? ודרך אגב, תגובה מספר 4 אחרי התמונות היא שלי.
הולך הרגל שנדרס אינו אשם
האשמה היא ברמזורים המטופשים שהתקינו במסלול המטופש הזה. למה התקינו רמזור שונה? כדי להוכיח לכל העולם שבחיפה יש "רכבת קלה" בדמות אוטובוס רגיל לחלוטין של אגד? בעבור זה היה צריך להתקין רמזור אחר? ידידי המלומדים במו עיני ראיתי לא אחת נהגי אוטובוסים שעברו באדום מלא וכמעט פגעו בהולכי רגל במסלול הזה. גם אני נפלתי קורבן לכמעט דריסה בגלל נהג אוטובוס שצפצף על האור האדום ופגע בי. האשמה פה מוטלת על נהג האוטובוס שחושב את עצמו כמלך הכביש!!!!
 
הולך הרגל שנדרס אינו אשם
האשמה היא ברמזורים המטופשים שהתקינו במסלול המטופש הזה. למה התקינו רמזור שונה? כדי להוכיח לכל העולם שבחיפה יש "רכבת קלה" בדמות אוטובוס רגיל לחלוטין של אגד? בעבור זה היה צריך להתקין רמזור אחר? ידידי המלומדים במו עיני ראיתי לא אחת נהגי אוטובוסים שעברו באדום מלא וכמעט פגעו בהולכי רגל במסלול הזה. גם אני נפלתי קורבן לכמעט דריסה בגלל נהג אוטובוס שצפצף על האור האדום ופגע בי. האשמה פה מוטלת על נהג האוטובוס שחושב את עצמו כמלך הכביש!!!!
שמענו עליך, Dude!
אתה המאסטר. ידוע לך מי גרם לתאונה שם היום, או שאתה כותב "ריגשי" (במלעיל)?
 

raminec

New member
הולך הרגל שנדרס אינו אשם
האשמה היא ברמזורים המטופשים שהתקינו במסלול המטופש הזה. למה התקינו רמזור שונה? כדי להוכיח לכל העולם שבחיפה יש "רכבת קלה" בדמות אוטובוס רגיל לחלוטין של אגד? בעבור זה היה צריך להתקין רמזור אחר? ידידי המלומדים במו עיני ראיתי לא אחת נהגי אוטובוסים שעברו באדום מלא וכמעט פגעו בהולכי רגל במסלול הזה. גם אני נפלתי קורבן לכמעט דריסה בגלל נהג אוטובוס שצפצף על האור האדום ופגע בי. האשמה פה מוטלת על נהג האוטובוס שחושב את עצמו כמלך הכביש!!!!
אין ספק שההחלטה להציב
רמזורים לא שגרתיים עבור נהגי אוטובוסים היא תמוהה ביותר במקרה הטוב. בזמן שבכל מקום אחר מחפשים איך להקטין את האפשרות לטעות של הגורם האנושי כאן רק מגדילים אותה.
 

scooby5

Member
אין ספק שההחלטה להציב
רמזורים לא שגרתיים עבור נהגי אוטובוסים היא תמוהה ביותר במקרה הטוב. בזמן שבכל מקום אחר מחפשים איך להקטין את האפשרות לטעות של הגורם האנושי כאן רק מגדילים אותה.
הרמזורים לא מהווים את ה-בעיה כאן
הם רק גורם מאוד משני בתכנון לקוי של רעיון לא רע בכלל. הטעות התכנונית הגדולה ביותר, בעיני, היא מיקום ההפרדות. במקום ליצור חיץ בין נתיבי התחבורה הרגילה לנתיבי התח"צ, יצרו הפרדה בין כיוון נסיעה אחד למשנהו, מה שמאלץ הולכי רגל לחצות קטעים ארוכים של כבישים, ובחלקם אף הגדילו לעשות וחסמו את שדה הראייה הן של הולכי הרגל והן של נהגי האוטובוס בשיחים ובעצים. אילו היו תוחמים את הנת"צים בגדרות משני צידיהם ומוותרים על ההפרדה ביניהם - חלק מהתאונות (שברובן אשם גם הגורם האנושי המתעלם מהיותו של הנת"צ נתיב מסיעה ו/או החושב כי מדובר במסלול נאסקר) עשוי היה להימנע מבעוד מועד.
 

עדירמר

New member
הרמזורים לא מהווים את ה-בעיה כאן
הם רק גורם מאוד משני בתכנון לקוי של רעיון לא רע בכלל. הטעות התכנונית הגדולה ביותר, בעיני, היא מיקום ההפרדות. במקום ליצור חיץ בין נתיבי התחבורה הרגילה לנתיבי התח"צ, יצרו הפרדה בין כיוון נסיעה אחד למשנהו, מה שמאלץ הולכי רגל לחצות קטעים ארוכים של כבישים, ובחלקם אף הגדילו לעשות וחסמו את שדה הראייה הן של הולכי הרגל והן של נהגי האוטובוס בשיחים ובעצים. אילו היו תוחמים את הנת"צים בגדרות משני צידיהם ומוותרים על ההפרדה ביניהם - חלק מהתאונות (שברובן אשם גם הגורם האנושי המתעלם מהיותו של הנת"צ נתיב מסיעה ו/או החושב כי מדובר במסלול נאסקר) עשוי היה להימנע מבעוד מועד.
גם הרמזורים לקויים וגם התכנון לקוי
הרי רחוב העצמאות היה מאז ומתמיד בעל שלוש נתיבים בכל צד שלו אז מה היתה הבעיה כאן להשאיר את האוטובוסים בצד ימין של הכביש בשני הכיוונים? הרי כל המהפכה שעשו שם היתה מיותרת לחלוטין. ומה התוצאה? כלום!
וגם כל המהפכה שממשיכים לעשות בכל מיני כבישים אחרים היא מיותרת זה רק על מנת לגרום לפקקי תנועה מיותרים. כל זה בשביל "אוטובוס מיוחד" שיסע במרכז הכביש
העיקר לספק פרנסה לקבלנים
כל המסלול הזה מקורו באדם מגלומן שמבקש לספק פרנסה למקורבים שלו.
 

scooby5

Member
גם הרמזורים לקויים וגם התכנון לקוי
הרי רחוב העצמאות היה מאז ומתמיד בעל שלוש נתיבים בכל צד שלו אז מה היתה הבעיה כאן להשאיר את האוטובוסים בצד ימין של הכביש בשני הכיוונים? הרי כל המהפכה שעשו שם היתה מיותרת לחלוטין. ומה התוצאה? כלום!
וגם כל המהפכה שממשיכים לעשות בכל מיני כבישים אחרים היא מיותרת זה רק על מנת לגרום לפקקי תנועה מיותרים. כל זה בשביל "אוטובוס מיוחד" שיסע במרכז הכביש
העיקר לספק פרנסה לקבלנים
כל המסלול הזה מקורו באדם מגלומן שמבקש לספק פרנסה למקורבים שלו.
אני חושב שאתה מגזים קצת
אני באמת לא זוכר את רחוב העצמאות כרחוב עם שלושה נתיבים לכיוון, כי אם פחות, וככזה שפקוק כל הזמן! הרעיון כשלעצמו נכון ביותר, ועובד היטב במקומות נוספים. הבעיה היא שלא השקיעו את כל המחשבה הדרושה בתכנון, וכמו כל פרוייקט תשתיתי בישראל, מתברר בסופו של דבר, שהיו צריכים לחשוב אחרת בשלב התכנון. אני רק מקווה (אם כי לא רואה כל תוצאה בשטח) שהשלבים הבאים של הפרוייקט כבר יתוכננו עם ראייה מעט יותר בטיחותית. מעבר לכך, דעתי על אדון יהב, היא שלילית מיסודה, אם כי מסיבות אחרות לחלוטין, ואני כן יכול להסכים איתך, שהפרוייקט נופח וקיבל שמות גרנדיוזים ע"מ להעצים את התרומה של אדון יהב לעיר, לאחר סיום כהונתו. אני בהחלט חושב, וכבר כתבתי את זה כאן לא פעם, שאפשר היה ללכת לאוטו מהלך בשת"פ עם אגד וכולם היו מרוויחים מכך.
 

elitrou

New member
גם הרמזורים לקויים וגם התכנון לקוי
הרי רחוב העצמאות היה מאז ומתמיד בעל שלוש נתיבים בכל צד שלו אז מה היתה הבעיה כאן להשאיר את האוטובוסים בצד ימין של הכביש בשני הכיוונים? הרי כל המהפכה שעשו שם היתה מיותרת לחלוטין. ומה התוצאה? כלום!
וגם כל המהפכה שממשיכים לעשות בכל מיני כבישים אחרים היא מיותרת זה רק על מנת לגרום לפקקי תנועה מיותרים. כל זה בשביל "אוטובוס מיוחד" שיסע במרכז הכביש
העיקר לספק פרנסה לקבלנים
כל המסלול הזה מקורו באדם מגלומן שמבקש לספק פרנסה למקורבים שלו.
הבעיה בנת"צ בימין
בכל האזורים בארץ, לאו דווקא בחיפה היא חסימתו ע"י רכבים חונים. זה קורה בכל מקום פרט לקטעים ריקים באמת שבהם אין לנהג החונה מה לחפש. כשהנת"צ באמצע הכביש הוא תמיד פנוי והבעיה עוברת לנוהגים בנתיבים הרגילים.
 

עדירמר

New member
הבעיה בנת"צ בימין
בכל האזורים בארץ, לאו דווקא בחיפה היא חסימתו ע"י רכבים חונים. זה קורה בכל מקום פרט לקטעים ריקים באמת שבהם אין לנהג החונה מה לחפש. כשהנת"צ באמצע הכביש הוא תמיד פנוי והבעיה עוברת לנוהגים בנתיבים הרגילים.
אפשר היה ליצור נתיב כזה גם בצד ימין
במינימום עלויות ומינימום הפרעה לתנועה ותוך חינוך הנהג הישראלי שאין לו מה לעצור בצד ימין של הדרך. אני לא מגזים בכלל אבל שפכו הרים של כסף על דבר שהוא מיותר ומטופש!
 

raminec

New member
אפשר היה ליצור נתיב כזה גם בצד ימין
במינימום עלויות ומינימום הפרעה לתנועה ותוך חינוך הנהג הישראלי שאין לו מה לעצור בצד ימין של הדרך. אני לא מגזים בכלל אבל שפכו הרים של כסף על דבר שהוא מיותר ומטופש!
אפשר גם לאכוף את החוק באופן כללי במדינה
ועובדה שזה משהו שפשוט לא נעשה מעולם... למה מי שמתכנן מסלול עבור תח"צ צריך לעסוק בחינוך הציבור? לא סביר ולא הגיוני.
 

Ccyclist

Well-known member
אפשר גם לאכוף את החוק באופן כללי במדינה
ועובדה שזה משהו שפשוט לא נעשה מעולם... למה מי שמתכנן מסלול עבור תח"צ צריך לעסוק בחינוך הציבור? לא סביר ולא הגיוני.
יש פתרון בריטי: הכיתוב "הביטו ימינה" במעבר
בגלל שצריך להסתכל פה הפוך ממה שתיירים רגילים יש כיתוב על הכביש קצת אחרי שפת המדרכה וכתוב בברור Look Right או במקומות שיש מערכת חד סיטרית Look Left. כמובן שזה קצת מוגבל בגלל הנטייה הבריטית לשימוש בשפה האנגלית במקום בסמלים גראפיים, אבל זה עוזר. אם המת"צ החיפאי גורם לאנשים להצטרך להביט בכיוון אחר צריך לשים על הכביש במעברי החצייה סמל של עין וחץ לכיוון התנועה. השילוט הישראלי התלת לשוני יהיה מסורבל מדי למעבר חצייה. http://www.joytolondon.com/wp-content/uploads/2010/09/LookRight1-e1284053750686.jpg
 

raminec

New member
הבעיה בנת"צ בימין
בכל האזורים בארץ, לאו דווקא בחיפה היא חסימתו ע"י רכבים חונים. זה קורה בכל מקום פרט לקטעים ריקים באמת שבהם אין לנהג החונה מה לחפש. כשהנת"צ באמצע הכביש הוא תמיד פנוי והבעיה עוברת לנוהגים בנתיבים הרגילים.

יש דוגמאות מצוינות לנת"צים מופרדים ממקומות אחרים בארץ. מת"צ כמו שבנו בפתח-תקווה ברח' ז'בוטינסקי בלי כל הטרראם היה עושה את העבודה פיקס! ואכן, אופנועים לא מתהפכים מהפרשי הגובה בין הנתיבים, הולכי רגל לא נדרסים בתדירות גבוהה מהרגיל והנתיב הייעודי פנוי כמעט לחלוטין מרכבים שאינם אמורים להיות שם. למה לא לשחזר את ההצלחה?
 

ציוניסט

New member
הולך הרגל שנדרס אינו אשם
האשמה היא ברמזורים המטופשים שהתקינו במסלול המטופש הזה. למה התקינו רמזור שונה? כדי להוכיח לכל העולם שבחיפה יש "רכבת קלה" בדמות אוטובוס רגיל לחלוטין של אגד? בעבור זה היה צריך להתקין רמזור אחר? ידידי המלומדים במו עיני ראיתי לא אחת נהגי אוטובוסים שעברו באדום מלא וכמעט פגעו בהולכי רגל במסלול הזה. גם אני נפלתי קורבן לכמעט דריסה בגלל נהג אוטובוס שצפצף על האור האדום ופגע בי. האשמה פה מוטלת על נהג האוטובוס שחושב את עצמו כמלך הכביש!!!!
במה הרמזורים שונים מרמזורים רגילים?
 

scooby5

Member
במה הרמזורים שונים מרמזורים רגילים?
אין צבעים על המנורות.
המנורות הושארו בצבע הלבן-מהבהב הטבעי שלהם, כאשר האור העליון (האדום) מופיע כפס לרוחב העיגול, האמצעי (הצהוב) כנקודה במרכז והתחתון (הירוק) כפס אנכי לנסיעה ישר או נוטה לפניה בהתאם לכיוון הנטיה של האור. רמזורי מטרונית
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה