שביתה ברכבת?

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
שביתה ברכבת?
כאן
הדבר היחיד שבאמת מעניין לדעתי בכתבה הזאת, הוא
המשפט הבא: "בפגישה שנערכה לאחרונה, ביקשו ברכבת להגדיל כמעט פי 3 את מספר הקרונות שיירכשו - מ-74 קרונות ל-200. בהנהלת החברה אומרים כי רק כך תוכל הרכבת לעמוד בגידול הצפוי במספר הנוסעים בשנים הקרובות." להגדיל את הרכש המצומצם ביותר העומד כרגע על הפרק, פי 3 וגם פי 4 - נשמע הגיוני בהחלט (הגיוני מבחינת הרכבת ונוסעיה, אבל בטח לא מבחינתו של משרד האוצר). מה שלא ממש הגיוני כאן הוא, שהדברים האלה נאמרים רק עכשיו ולא לפני שנתיים...
 

nited

New member
הדבר היחיד שבאמת מעניין לדעתי בכתבה הזאת, הוא
המשפט הבא: "בפגישה שנערכה לאחרונה, ביקשו ברכבת להגדיל כמעט פי 3 את מספר הקרונות שיירכשו - מ-74 קרונות ל-200. בהנהלת החברה אומרים כי רק כך תוכל הרכבת לעמוד בגידול הצפוי במספר הנוסעים בשנים הקרובות." להגדיל את הרכש המצומצם ביותר העומד כרגע על הפרק, פי 3 וגם פי 4 - נשמע הגיוני בהחלט (הגיוני מבחינת הרכבת ונוסעיה, אבל בטח לא מבחינתו של משרד האוצר). מה שלא ממש הגיוני כאן הוא, שהדברים האלה נאמרים רק עכשיו ולא לפני שנתיים...
ומה עם עוד קטרים?
תוספת קרונות לא שווה(עוד) תוספת קטרים?
 

easylivin

New member
ומה עם עוד קטרים?
תוספת קרונות לא שווה(עוד) תוספת קטרים?
זה מובן מאליו. אם כי יש כאן בעיה מסויימת
והיא - עיכוב מכרז החישמול לפני כמה שנים. אחרת, הרכבת הייתה כבר מזמינה קטרים חשמליים. כאמור, זה פשוט מובן מאליו שהכוונה היא להרחיב גם את רכש הקטרים ו/או להתחיל לזרז כבר את נושא החישמול. ייתכן שכותב הכתבה לא הזכיר זאת כי הוא פשוט אין לו מושג... כבר התרגלנו שהאיש שוכח פרטים מרכזיים ביותר ונחוצים ביותר להשלמת התמונה הכוללת, וזה בכל כתבה שלו כמעט. וכל האינטרסנטים שמדליפים לו מידע מטעם, ממש לא יעזרו לו בזה.
 
הדבר היחיד שבאמת מעניין לדעתי בכתבה הזאת, הוא
המשפט הבא: "בפגישה שנערכה לאחרונה, ביקשו ברכבת להגדיל כמעט פי 3 את מספר הקרונות שיירכשו - מ-74 קרונות ל-200. בהנהלת החברה אומרים כי רק כך תוכל הרכבת לעמוד בגידול הצפוי במספר הנוסעים בשנים הקרובות." להגדיל את הרכש המצומצם ביותר העומד כרגע על הפרק, פי 3 וגם פי 4 - נשמע הגיוני בהחלט (הגיוני מבחינת הרכבת ונוסעיה, אבל בטח לא מבחינתו של משרד האוצר). מה שלא ממש הגיוני כאן הוא, שהדברים האלה נאמרים רק עכשיו ולא לפני שנתיים...
וזה שעומדים להפריט את תחזוקת הרכבת
זה לא מעניין? הדוקטור יתפלץ אם הוא ישמע את זה..
 

easylivin

New member
וזה שעומדים להפריט את תחזוקת הרכבת
זה לא מעניין? הדוקטור יתפלץ אם הוא ישמע את זה..
זה פשוט לא חדש... דובר על זה כבר לפני
שנתיים לפחות: זה מה שהאוצר רוצה, וכנראה גם מה שהוא יקבל בסוף. חשוב לציין שמדובר אך ורק על אאוטסורסינג של תחזוקת הציוד שיירכש בעתיד, ולא של הצי הקיים. ברור שבכל מקרה מדובר פה על חבית חומר נפץ, אלא שכאמור מדברים על זה כבר זמן רב מאוד, ומדור התחבורה אינו מחדש פה שום דבר. את האיומים בשביתה שמענו כבר כמה פעמים בעבר.
 

Rubim88

New member
הדבר היחיד שבאמת מעניין לדעתי בכתבה הזאת, הוא
המשפט הבא: "בפגישה שנערכה לאחרונה, ביקשו ברכבת להגדיל כמעט פי 3 את מספר הקרונות שיירכשו - מ-74 קרונות ל-200. בהנהלת החברה אומרים כי רק כך תוכל הרכבת לעמוד בגידול הצפוי במספר הנוסעים בשנים הקרובות." להגדיל את הרכש המצומצם ביותר העומד כרגע על הפרק, פי 3 וגם פי 4 - נשמע הגיוני בהחלט (הגיוני מבחינת הרכבת ונוסעיה, אבל בטח לא מבחינתו של משרד האוצר). מה שלא ממש הגיוני כאן הוא, שהדברים האלה נאמרים רק עכשיו ולא לפני שנתיים...
זה נשמע יותר כמו טעות..
בסופו של דבר המערכת תעבור לחשמל, ואז "יתקעו" עם יותר מדי ציוד מודו
 

easylivin

New member
זה נשמע יותר כמו טעות..
בסופו של דבר המערכת תעבור לחשמל, ואז "יתקעו" עם יותר מדי ציוד מודו
למרבה הצער, אין ברירה. כפי שזה נראה כרגע,
חישמול לא יהיה לפני 2016. יש כבר כאלה שבונים על זה את עתידם הפוליטי, ולכן סביר להניח שצפוי פה מאבק לא פשוט בכלל. למרות שהמאבק לא יהיה ענייני, ואולי דווקא *בגלל* שהוא לא יהיה ענייני אלא פוליטי גרידא (אחרת, אילו כל ההחלטות היו מתקבלות באופן ענייני, כל קווי הנוסעים היו מחושמלים כבר מזמן).
 

easylivin

New member
מה הבעייה להסב את המודו לחשמלי?
כי עם קרונות צריכים גם קטרים, ואותם לא ניתן
להסב לחשמל בצורה יעילה ומשתלמת-כלכלית (בוא נקווה שלא יתחילו להמציא פה גלגלים...) חוץ מזה, מו-דו עדיין פחות טוב מקרונוע חשמלי, והרושם הוא שגם רכבת ישראל מבינה זאת. רכישת קרונועי חשמל דו-קומתיים בעתיד הוזכרה כמה פעמים בתקשורת.
 

25306yosef

New member
שביתה ברכבת?
כאן
רכבת ישראל כל הזמן בשביתה, וללא הפסקה !!!!
רכבת ישראל כל הזמן בשביתה, אין פה שום דבר חדש !!! טוב שיש עדיין את שירות האוטובוסים החביב של אגד !!! חבל מאוד ששירות האוטובוסים החביב של אגד אינו פועל בשעות הלילה !!!
 

david80

Member
רכבת ישראל כל הזמן בשביתה, וללא הפסקה !!!!
רכבת ישראל כל הזמן בשביתה, אין פה שום דבר חדש !!! טוב שיש עדיין את שירות האוטובוסים החביב של אגד !!! חבל מאוד ששירות האוטובוסים החביב של אגד אינו פועל בשעות הלילה !!!
רכבת ישראל רק "שובתת" כדי לשדרג את התשתית
המסילתית שהוזנחה ע"י המדינה עשרות שנים עד שנות התשעים (ראה קישור). לא זכור לי שביתת עובדים מאז אביב 2009! איך שהזמן הולך, מדינת ישראל מבינה יותר ויותר שרק שירות רכבתית תעודד את נהגים לנטוש את הפרייבט שלהם (הנה דוגמא - לא ייסלל כביש חדש בשרון כתבה מ-Ynet)
 

25306yosef

New member
רכבת ישראל רק "שובתת" כדי לשדרג את התשתית
המסילתית שהוזנחה ע"י המדינה עשרות שנים עד שנות התשעים (ראה קישור). לא זכור לי שביתת עובדים מאז אביב 2009! איך שהזמן הולך, מדינת ישראל מבינה יותר ויותר שרק שירות רכבתית תעודד את נהגים לנטוש את הפרייבט שלהם (הנה דוגמא - לא ייסלל כביש חדש בשרון כתבה מ-Ynet)
שידרוג התשתיות המסילתיות לא יסתיים לעולם !!
שידרוג ותחזוקה של התשתיות המסילתיות של רכבת ישראל לא יסתיים לעולם !! מסיבה זו לא ניתן להסתמך על השירות הלקוי של רכבת ישראל ויש צורך בשירות אוטובוסים חלופי שיפעל בכל קטע שבו פועלת הרכבת. טוב שעדיין יש שירות אוטובוסים חביב של אגד שניתן להסתמך עליו !! על השירות הלקוי של רכבת ישראל לא ניתן להסתמך כלל, מכיוון שרכבת ישראל משביתה מיוזמתה כל הזמן את קווי הרכבת השונים ללא מתן פיתרון חלופי לנוסעים.
 

luckydude

Active member
שידרוג התשתיות המסילתיות לא יסתיים לעולם !!
שידרוג ותחזוקה של התשתיות המסילתיות של רכבת ישראל לא יסתיים לעולם !! מסיבה זו לא ניתן להסתמך על השירות הלקוי של רכבת ישראל ויש צורך בשירות אוטובוסים חלופי שיפעל בכל קטע שבו פועלת הרכבת. טוב שעדיין יש שירות אוטובוסים חביב של אגד שניתן להסתמך עליו !! על השירות הלקוי של רכבת ישראל לא ניתן להסתמך כלל, מכיוון שרכבת ישראל משביתה מיוזמתה כל הזמן את קווי הרכבת השונים ללא מתן פיתרון חלופי לנוסעים.
מה שאתה אומר הוא מאוד מטעה ולא מדוייק.
תחזוקה של המסילות, ברגע שהן כבר משודרגות ומופרדות מפלסית אינו דורש את אותה כמות ואורך של השבתות כמו שיש בקו לבאר שבע שאותו יסיימו לשדרג בעוד שנה בערך. להמחשה, ראה את קו החוף בין חיפה לתל אביב ששודרג לפני שנים - בו למשל לא רואים את אותה כמות השבתות כמו בקו לבאר שבע. אותו דבר יהיה כשייסימו את העבודות על המסילה לבאר שבע שעקרונית נבנתה כמעט כולה מחדש במסגרת הפרוייקט.
 

25306yosef

New member
מה שאתה אומר הוא מאוד מטעה ולא מדוייק.
תחזוקה של המסילות, ברגע שהן כבר משודרגות ומופרדות מפלסית אינו דורש את אותה כמות ואורך של השבתות כמו שיש בקו לבאר שבע שאותו יסיימו לשדרג בעוד שנה בערך. להמחשה, ראה את קו החוף בין חיפה לתל אביב ששודרג לפני שנים - בו למשל לא רואים את אותה כמות השבתות כמו בקו לבאר שבע. אותו דבר יהיה כשייסימו את העבודות על המסילה לבאר שבע שעקרונית נבנתה כמעט כולה מחדש במסגרת הפרוייקט.
ומה לגבי פרוייקטים הנדסיים של חברת חשמל ?
בכל פעם שחברת חשמל מבצעת פרוייקט הנדסי שדורש חיבור כבלי מתח גבוה העוברים מעל מסילת הרכבת, רכבת ישראל נאלצת שלא מרצונה להשבית את תנועת הרכבות מסיבות בטיחותיות. במקרה זה תנועת הרכבות מושבתת "בלילה" ולנוסעים אין שום חלופה אחרת מכיוון שאין "בלילה" שירות אוטובוסים חלופי ורכבת ישראל/משרד התחבורה לא דואגים לספק לנוסעים חלופה "בשעות הלילה". כנ"ל לגבי פרוייקטים רבים שאינם של רכבת ישראל. מסיבה זו לא ניתן להסתמך בלעדית על השירות של רכבת ישראל ויש צורך גם בשירות אוטובוסים "לרבות בשעות הלילה".
 
שידרוג התשתיות המסילתיות לא יסתיים לעולם !!
שידרוג ותחזוקה של התשתיות המסילתיות של רכבת ישראל לא יסתיים לעולם !! מסיבה זו לא ניתן להסתמך על השירות הלקוי של רכבת ישראל ויש צורך בשירות אוטובוסים חלופי שיפעל בכל קטע שבו פועלת הרכבת. טוב שעדיין יש שירות אוטובוסים חביב של אגד שניתן להסתמך עליו !! על השירות הלקוי של רכבת ישראל לא ניתן להסתמך כלל, מכיוון שרכבת ישראל משביתה מיוזמתה כל הזמן את קווי הרכבת השונים ללא מתן פיתרון חלופי לנוסעים.
בבקשה תכתוב "חביב" עוד שבע פעמים
כי ממה שכתבת לא הבנתי מה אתה חושב על השירות של אגד.
 

25306yosef

New member
בבקשה תכתוב "חביב" עוד שבע פעמים
כי ממה שכתבת לא הבנתי מה אתה חושב על השירות של אגד.
בהשוואה למפעילי האוטובוסים האחרים...
השירות של אגד מעולה
כמובן שיש הרבה מאוד מקום לשיפור כמו בכל דבר, אבל אין בישראל חברת אוטובוסים טובה יותר מאגד !! לגבי רכבת ישראל, הבעייה של רכבת ישראל היא ההשבתות המרובות ללא מתן חלופה לנוסעים בשעות "הלילה", לרבות השבתות שאינן ביוזמת רכבת ישראל כלל, כמו ביצוע פרוייקטים של חברת חשמל שמצריכים השבתת תנועת הרכבות "בלילה" עקב הנחת כבלי מתח גבוה.
 
בהשוואה למפעילי האוטובוסים האחרים...
השירות של אגד מעולה
כמובן שיש הרבה מאוד מקום לשיפור כמו בכל דבר, אבל אין בישראל חברת אוטובוסים טובה יותר מאגד !! לגבי רכבת ישראל, הבעייה של רכבת ישראל היא ההשבתות המרובות ללא מתן חלופה לנוסעים בשעות "הלילה", לרבות השבתות שאינן ביוזמת רכבת ישראל כלל, כמו ביצוע פרוייקטים של חברת חשמל שמצריכים השבתת תנועת הרכבות "בלילה" עקב הנחת כבלי מתח גבוה.
אז אני מבין שלדעתך השירות של אגד גרוע
או קיי, עכשיו אפשר לדעת מה אתה רוצה לומר, תודה על ההדגשות. קודם חשבתי שאתה תומך של אגד, אבל מכיוון שלא כתבת עכשיו 9 פעמים את המילה "חביב" וגם לא הדגשת אותה, הגעתי למסקנה שכנראה מבחינתך אגד נותנת חרא של שירות.
 

25306yosef

New member
אז אני מבין שלדעתך השירות של אגד גרוע
או קיי, עכשיו אפשר לדעת מה אתה רוצה לומר, תודה על ההדגשות. קודם חשבתי שאתה תומך של אגד, אבל מכיוון שלא כתבת עכשיו 9 פעמים את המילה "חביב" וגם לא הדגשת אותה, הגעתי למסקנה שכנראה מבחינתך אגד נותנת חרא של שירות.
מעולם לא טענתי שהשירות של אגד הוא חרא !!
בקווים הבינעירוניים "הארוכים"* השירות מעולה ואפילו מענג !! לעומת זאת, בקווים "העירוניים" ובחלק מהקווים "הפרבריים" השירות הוא "חרא" !! שתי בעיות נוספות שקיימות באגד, 1. באגד לא מפעילים את קו 909* במקרה ומושבתת תנועת הרכבות מתל אביב לחיפה/נהריה. 2. באגד לא מפעילים שירות אוטובוסים בלילה במקרה ומושבתת תנועת הרכבות. * מקרא: דוגמאות לקווים בינעירוניים ארוכים - 444,835,842,843,845,846,848,962,963,966,968,993. קו 909 - קו ישיר מתל אביב לנקודה שממנה יש אוטובוסים לקריות/עכו/נהריה/כרמיאל/צפת. קו ישיר מתל אביב למרכזית המפרץ או ההפך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה