האם זוהי השעה להסיר את הכובע בפני ד"ר רייטר?

מצב
הנושא נעול.

846

Active member
טרור לא ממגרים. נקודה.
לא שאני לא בעד, זה פשוט בלתי אפשרי, וזהו.
 

down under

New member
האם זוהי השעה להסיר את הכובע בפני ד"ר רייטר?
כפי שצפה וחזה והזהיר - מתחילות פעולות הטרור נגד הרכבת הקלה בשל הקמת הדפו במזרח העיר והעברת המסלול קרוב כל כך למחנה הפליטים שועפט. כל העיר מדווח הבוקר כי ביום רביעי שעבר הגיע צעיר פלסטיני, תושב אחד הכפרים שליד פסגת זאב למתחם הרכבת הקלה, הדפו, ויידה בקבוק תבערה לעבר שני מאבטחים במתקן. המאבטחים שלא נפגעו רדפו אחרי הצעיר, לכדו אותו והעבירו אותו לידי המשטרה. בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום. בכיר במשטרה מצוטט בכתבה כי "אנחנו רואים בחומרה יידוי בקבוקי תבערה ונטפל בנושא בחומרה רבה. אני מקווה כי בתי המשפט יחמירו את העונשים במקרים כאלה". עם זאת אין בכתבה שום התייחסות לסיכונים הבטחוניים העצומים שהפעלת הרכבת הקלה תיצור באיזור צפון העיר.
אם יעבו כראוי את האבטחה סביב הרכבת הקלה
לא יהיה נגדה ו/או בה שום פיגוע. מאבטח אחד לפחות בכל תחנה בשועפט, מאבטח קבוע בתוך הרכבת (בדיוק כפי שיש ברכבת ישראל), כמו כן רכבי אבטחה שנוסעים הלוך ושוב לצד המסילה לאורך כל שעות פעילות הקו וכן גם ניידות משטרה שנוסעות מדי כמה שעות לאורך הציר. אם יעשו את כל אלו וכן אם השב"כ וגם אמ"ן וגם מודיעין משטרת מחוז ירושלים, כל אלו גם יחד, ישנסו מותניים בצד המודיעיני, לא יהיה ולו פיגוע אחד ברכבת הזו.
 

easylivin

New member
אם יעבו כראוי את האבטחה סביב הרכבת הקלה
לא יהיה נגדה ו/או בה שום פיגוע. מאבטח אחד לפחות בכל תחנה בשועפט, מאבטח קבוע בתוך הרכבת (בדיוק כפי שיש ברכבת ישראל), כמו כן רכבי אבטחה שנוסעים הלוך ושוב לצד המסילה לאורך כל שעות פעילות הקו וכן גם ניידות משטרה שנוסעות מדי כמה שעות לאורך הציר. אם יעשו את כל אלו וכן אם השב"כ וגם אמ"ן וגם מודיעין משטרת מחוז ירושלים, כל אלו גם יחד, ישנסו מותניים בצד המודיעיני, לא יהיה ולו פיגוע אחד ברכבת הזו.
בגדול אני מסכים, אבל הייתי מגדיר זאת אחרת...
לא הייתי אומר "לעולם לא יהיה ולו פיגוע אחד" כי כמו שאומרים, shit happens. אבל בתנאי שכל הפעולות הנדרשות אכן נעשות - הסיכוי לפיגוע ברכבת הזאת יהיה נמוך עד כדי זניח בהשוואה לפיגוע בכל אמצעי תחבורה אחר. למרות הבעייתיות הביטחונית שבכל זאת קיימת בה (מיקום הדפו, המעבר בשועפט...) - עדיין יותר קל לאבטח אותה מאשר את מערך האוטובוסים העירוני, למשל.
 

down under

New member
בגדול אני מסכים, אבל הייתי מגדיר זאת אחרת...
לא הייתי אומר "לעולם לא יהיה ולו פיגוע אחד" כי כמו שאומרים, shit happens. אבל בתנאי שכל הפעולות הנדרשות אכן נעשות - הסיכוי לפיגוע ברכבת הזאת יהיה נמוך עד כדי זניח בהשוואה לפיגוע בכל אמצעי תחבורה אחר. למרות הבעייתיות הביטחונית שבכל זאת קיימת בה (מיקום הדפו, המעבר בשועפט...) - עדיין יותר קל לאבטח אותה מאשר את מערך האוטובוסים העירוני, למשל.
אתה צודק מאה אחוז (+ מע"ם)
אני מעט נסחפתי. אכן את ציר שועפט קל מאוד לאבטח. נכון, זה דורש תקציב, כח אדם והחלטה. אבל זה מאוד מאוד ישים. זה לא שצריך לאבטח משהו כמו 50 קווים עם 450 תחנות (כמות הקווים והתחנות של אגד ירושלים בשירות הפנים עירוני. יתכן ופספסתי, סביר להניח שיש יותר מ-50 קווים ויותר מ-450 תחנות). כולה קו אחד עם פחות מ-8 תחנות באזור הבעייתי. מצידי שיהיו בכל תחנה החל מפסגת זאב ועד לגבעה הצרפתית וכן גבעת התחמושת באופן קבוע שני מאבטחים ולעתים גם מאבטח שלישי שיעלה לנסיעה. בתוך הטראם שיהיה תמיד לעולם ועד מאבטח אחד לאורך כל הנסיעה. שני פרייבטים בתוכם 3 מאבטחים חסונים וחמושים ועם מכשיר קשר וגם טל' סלולרי שיעשו רונדלים נון סטופ מהתחנה הראשונה ועד לאזור מנהרת ככר צה"ל. בשאר התחנות מספיק מאבטח אחד. אם יישמו את כל זה, אפילו לא יצטרכו את מודיעין השב"כ, אמ"ן ומודיעין משטרת ירושלים (ואופס, כן יהיו את כל גופי המודיעין הללו) לא יהיה שום פיגוע אפשרי בתוך הרכבת. לכל היותר רכב תופת יצמד אליה מבחוץ.
 

easylivin

New member
אתה צודק מאה אחוז (+ מע"ם)
אני מעט נסחפתי. אכן את ציר שועפט קל מאוד לאבטח. נכון, זה דורש תקציב, כח אדם והחלטה. אבל זה מאוד מאוד ישים. זה לא שצריך לאבטח משהו כמו 50 קווים עם 450 תחנות (כמות הקווים והתחנות של אגד ירושלים בשירות הפנים עירוני. יתכן ופספסתי, סביר להניח שיש יותר מ-50 קווים ויותר מ-450 תחנות). כולה קו אחד עם פחות מ-8 תחנות באזור הבעייתי. מצידי שיהיו בכל תחנה החל מפסגת זאב ועד לגבעה הצרפתית וכן גבעת התחמושת באופן קבוע שני מאבטחים ולעתים גם מאבטח שלישי שיעלה לנסיעה. בתוך הטראם שיהיה תמיד לעולם ועד מאבטח אחד לאורך כל הנסיעה. שני פרייבטים בתוכם 3 מאבטחים חסונים וחמושים ועם מכשיר קשר וגם טל' סלולרי שיעשו רונדלים נון סטופ מהתחנה הראשונה ועד לאזור מנהרת ככר צה"ל. בשאר התחנות מספיק מאבטח אחד. אם יישמו את כל זה, אפילו לא יצטרכו את מודיעין השב"כ, אמ"ן ומודיעין משטרת ירושלים (ואופס, כן יהיו את כל גופי המודיעין הללו) לא יהיה שום פיגוע אפשרי בתוך הרכבת. לכל היותר רכב תופת יצמד אליה מבחוץ.
 
אתה צודק מאה אחוז (+ מע"ם)
אני מעט נסחפתי. אכן את ציר שועפט קל מאוד לאבטח. נכון, זה דורש תקציב, כח אדם והחלטה. אבל זה מאוד מאוד ישים. זה לא שצריך לאבטח משהו כמו 50 קווים עם 450 תחנות (כמות הקווים והתחנות של אגד ירושלים בשירות הפנים עירוני. יתכן ופספסתי, סביר להניח שיש יותר מ-50 קווים ויותר מ-450 תחנות). כולה קו אחד עם פחות מ-8 תחנות באזור הבעייתי. מצידי שיהיו בכל תחנה החל מפסגת זאב ועד לגבעה הצרפתית וכן גבעת התחמושת באופן קבוע שני מאבטחים ולעתים גם מאבטח שלישי שיעלה לנסיעה. בתוך הטראם שיהיה תמיד לעולם ועד מאבטח אחד לאורך כל הנסיעה. שני פרייבטים בתוכם 3 מאבטחים חסונים וחמושים ועם מכשיר קשר וגם טל' סלולרי שיעשו רונדלים נון סטופ מהתחנה הראשונה ועד לאזור מנהרת ככר צה"ל. בשאר התחנות מספיק מאבטח אחד. אם יישמו את כל זה, אפילו לא יצטרכו את מודיעין השב"כ, אמ"ן ומודיעין משטרת ירושלים (ואופס, כן יהיו את כל גופי המודיעין הללו) לא יהיה שום פיגוע אפשרי בתוך הרכבת. לכל היותר רכב תופת יצמד אליה מבחוץ.
והם יאבטחו לא רק נגד פיגועים.
גם נגד ארסים אלימים, שיכורים , מתפרעים , אנשים שלא שלמו ווחושבים שמגיע להם לנסוע, קטטות. ועוד ...
 
אתה צודק מאה אחוז (+ מע"ם)
אני מעט נסחפתי. אכן את ציר שועפט קל מאוד לאבטח. נכון, זה דורש תקציב, כח אדם והחלטה. אבל זה מאוד מאוד ישים. זה לא שצריך לאבטח משהו כמו 50 קווים עם 450 תחנות (כמות הקווים והתחנות של אגד ירושלים בשירות הפנים עירוני. יתכן ופספסתי, סביר להניח שיש יותר מ-50 קווים ויותר מ-450 תחנות). כולה קו אחד עם פחות מ-8 תחנות באזור הבעייתי. מצידי שיהיו בכל תחנה החל מפסגת זאב ועד לגבעה הצרפתית וכן גבעת התחמושת באופן קבוע שני מאבטחים ולעתים גם מאבטח שלישי שיעלה לנסיעה. בתוך הטראם שיהיה תמיד לעולם ועד מאבטח אחד לאורך כל הנסיעה. שני פרייבטים בתוכם 3 מאבטחים חסונים וחמושים ועם מכשיר קשר וגם טל' סלולרי שיעשו רונדלים נון סטופ מהתחנה הראשונה ועד לאזור מנהרת ככר צה"ל. בשאר התחנות מספיק מאבטח אחד. אם יישמו את כל זה, אפילו לא יצטרכו את מודיעין השב"כ, אמ"ן ומודיעין משטרת ירושלים (ואופס, כן יהיו את כל גופי המודיעין הללו) לא יהיה שום פיגוע אפשרי בתוך הרכבת. לכל היותר רכב תופת יצמד אליה מבחוץ.
אולי נעשה הסבה לנהגים שפרנסתם "תיפגע" לעבודה
באבטחה?
 

FDA

New member
אתה צודק מאה אחוז (+ מע"ם)
אני מעט נסחפתי. אכן את ציר שועפט קל מאוד לאבטח. נכון, זה דורש תקציב, כח אדם והחלטה. אבל זה מאוד מאוד ישים. זה לא שצריך לאבטח משהו כמו 50 קווים עם 450 תחנות (כמות הקווים והתחנות של אגד ירושלים בשירות הפנים עירוני. יתכן ופספסתי, סביר להניח שיש יותר מ-50 קווים ויותר מ-450 תחנות). כולה קו אחד עם פחות מ-8 תחנות באזור הבעייתי. מצידי שיהיו בכל תחנה החל מפסגת זאב ועד לגבעה הצרפתית וכן גבעת התחמושת באופן קבוע שני מאבטחים ולעתים גם מאבטח שלישי שיעלה לנסיעה. בתוך הטראם שיהיה תמיד לעולם ועד מאבטח אחד לאורך כל הנסיעה. שני פרייבטים בתוכם 3 מאבטחים חסונים וחמושים ועם מכשיר קשר וגם טל' סלולרי שיעשו רונדלים נון סטופ מהתחנה הראשונה ועד לאזור מנהרת ככר צה"ל. בשאר התחנות מספיק מאבטח אחד. אם יישמו את כל זה, אפילו לא יצטרכו את מודיעין השב"כ, אמ"ן ומודיעין משטרת ירושלים (ואופס, כן יהיו את כל גופי המודיעין הללו) לא יהיה שום פיגוע אפשרי בתוך הרכבת. לכל היותר רכב תופת יצמד אליה מבחוץ.
קובי -זה לא רכבת רגילה
זה לא דומה לרכבת ישראל ,האם אפשר כל תחנה לסגור הרמטי הרי התחנות כמו של אוטובוסים הם פתוחים ,זה לא כמו ברכבת שיש שיקוף ובודקים כל אחד מה הבעיה לכל אחד לעלות ? ומה אם רכב תופת מבחוץ היא נוסעת בתוך עיר בתוך רחובות אין אפשרות לפגוע מבחוץ? וגם ברכבת ישראל יש מספיק מקומות לאורך המסילה שאפשר לפגוע אם רוצים מבחוץ
 

אלון 58

New member
האם זוהי השעה להסיר את הכובע בפני ד"ר רייטר?
כפי שצפה וחזה והזהיר - מתחילות פעולות הטרור נגד הרכבת הקלה בשל הקמת הדפו במזרח העיר והעברת המסלול קרוב כל כך למחנה הפליטים שועפט. כל העיר מדווח הבוקר כי ביום רביעי שעבר הגיע צעיר פלסטיני, תושב אחד הכפרים שליד פסגת זאב למתחם הרכבת הקלה, הדפו, ויידה בקבוק תבערה לעבר שני מאבטחים במתקן. המאבטחים שלא נפגעו רדפו אחרי הצעיר, לכדו אותו והעבירו אותו לידי המשטרה. בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום. בכיר במשטרה מצוטט בכתבה כי "אנחנו רואים בחומרה יידוי בקבוקי תבערה ונטפל בנושא בחומרה רבה. אני מקווה כי בתי המשפט יחמירו את העונשים במקרים כאלה". עם זאת אין בכתבה שום התייחסות לסיכונים הבטחוניים העצומים שהפעלת הרכבת הקלה תיצור באיזור צפון העיר.
גם אני כבר בעבר העלתי את הבעיה הזו...,
ולא רק עצם זה שהדיפו ממוקם היכן שממוקם,אלא הבעיתיות במעבר המסילות באזורים ערביים,כדרישת מפלגות השמאל והבג"ץ,וזאת רק ההתחלה.
 

amit1270

New member
האם זוהי השעה להסיר את הכובע בפני ד"ר רייטר?
כפי שצפה וחזה והזהיר - מתחילות פעולות הטרור נגד הרכבת הקלה בשל הקמת הדפו במזרח העיר והעברת המסלול קרוב כל כך למחנה הפליטים שועפט. כל העיר מדווח הבוקר כי ביום רביעי שעבר הגיע צעיר פלסטיני, תושב אחד הכפרים שליד פסגת זאב למתחם הרכבת הקלה, הדפו, ויידה בקבוק תבערה לעבר שני מאבטחים במתקן. המאבטחים שלא נפגעו רדפו אחרי הצעיר, לכדו אותו והעבירו אותו לידי המשטרה. בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום. בכיר במשטרה מצוטט בכתבה כי "אנחנו רואים בחומרה יידוי בקבוקי תבערה ונטפל בנושא בחומרה רבה. אני מקווה כי בתי המשפט יחמירו את העונשים במקרים כאלה". עם זאת אין בכתבה שום התייחסות לסיכונים הבטחוניים העצומים שהפעלת הרכבת הקלה תיצור באיזור צפון העיר.
בקת"ב זה לא משאית תופת
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה