ר' ישראל תובעת פורצי מחסומים על נזקים כספיים

מצב
הנושא נעול.

elyagon

New member
ר' ישראל תובעת פורצי מחסומים על נזקים כספיים
לאחרונה החלה רכבת ישראל לפעול נגד פורצי מחסומים גם במישור ההליכים האזרחיים, מעבר לטיפול הפלילי של המשטרה. פורצי המחסומים ידרשו לשאת בעלויות התיקון הישירות של זרוע המחסום או החלפתה (450 ש"ח עד 40,000 ש"ח), בנזקים העקיפים שנגרמים עקב עיכוב בתנועת הרכבות ובהוצאות המשפטיות. מי יתן והפגיעה בכיס הנהגים תרסן את נטייתם לפרוץ מחסום רכבת ברגע של פזיזות. נקודה נוספת שמעט נותנים עליה את הדעת: אם מתרחשת תאונת רכב-רכבת עקב חציה לא תקינה של רכב את פסי הרכבת, כמעט תמיד עלות תיקון הקטר והקרונות הם עצומים גם אם הפגיעה היא לכאורה "לא גדולה" לעין בלתי מזויינת (הנזקים לעיתים רבות עולים על מיליון ש"ח). במצב זה נהג הרכב ימצא אחראי לנזק ויאלץ לשאת בו, דרך ביטוח צד ג' שלו. אלא מאי? ביטוח צד ג' לעיתים רבות מוגבל לסכום של מאות אלפי ש"ח בודדות בלבד ("תת ביטוח"), ולפיכך נהג עלול למצוא עצמו חייב מיליונים לאחר תאונה זו למרות שיש לו ביטוח צד ג'. גילוי נאות: המשרד בו אני עובד מייצג את ר"י בתביעות נזיקין אלה.
 
ר' ישראל תובעת פורצי מחסומים על נזקים כספיים
לאחרונה החלה רכבת ישראל לפעול נגד פורצי מחסומים גם במישור ההליכים האזרחיים, מעבר לטיפול הפלילי של המשטרה. פורצי המחסומים ידרשו לשאת בעלויות התיקון הישירות של זרוע המחסום או החלפתה (450 ש"ח עד 40,000 ש"ח), בנזקים העקיפים שנגרמים עקב עיכוב בתנועת הרכבות ובהוצאות המשפטיות. מי יתן והפגיעה בכיס הנהגים תרסן את נטייתם לפרוץ מחסום רכבת ברגע של פזיזות. נקודה נוספת שמעט נותנים עליה את הדעת: אם מתרחשת תאונת רכב-רכבת עקב חציה לא תקינה של רכב את פסי הרכבת, כמעט תמיד עלות תיקון הקטר והקרונות הם עצומים גם אם הפגיעה היא לכאורה "לא גדולה" לעין בלתי מזויינת (הנזקים לעיתים רבות עולים על מיליון ש"ח). במצב זה נהג הרכב ימצא אחראי לנזק ויאלץ לשאת בו, דרך ביטוח צד ג' שלו. אלא מאי? ביטוח צד ג' לעיתים רבות מוגבל לסכום של מאות אלפי ש"ח בודדות בלבד ("תת ביטוח"), ולפיכך נהג עלול למצוא עצמו חייב מיליונים לאחר תאונה זו למרות שיש לו ביטוח צד ג'. גילוי נאות: המשרד בו אני עובד מייצג את ר"י בתביעות נזיקין אלה.
נו, ולמי אכפת אם נהג רשלן
שפורץ מחסום רכבת מתוך רשלנות (להבדיל מפריצת מחסום בעקבות כשל טכני ברכב) יישא באחריות הכספית של עלות התיקון? למי אכפת אם הוא יצטרך למשכן אפילו ת'תחת שלו בשביל זה?
 
נו, ולמי אכפת אם נהג רשלן
שפורץ מחסום רכבת מתוך רשלנות (להבדיל מפריצת מחסום בעקבות כשל טכני ברכב) יישא באחריות הכספית של עלות התיקון? למי אכפת אם הוא יצטרך למשכן אפילו ת'תחת שלו בשביל זה?
מה זה כשל טכני ברכב?!?
מישהו שלא עוצר במחסום רכבת זה אומר שלא עצר לפני. יש לכך שתי אפשרויות: או שהנהג לא לחץ על דוושת הבלם על מנת לעצור בזמן ומקום או שהבלמים לא היו תקינים. גם באפשרות ב' יש רשלנות מפני שבעל הרכב היה צריך לדאוג לעשות טיפולים בזמן ולהחליף את הבלמים מבעוד מועד. בנהיגה אין דבר כזה כוח עליון (אלא אם ברק פוגע ברכב) ובוודאי שלא כשל טכני.
 
מה זה כשל טכני ברכב?!?
מישהו שלא עוצר במחסום רכבת זה אומר שלא עצר לפני. יש לכך שתי אפשרויות: או שהנהג לא לחץ על דוושת הבלם על מנת לעצור בזמן ומקום או שהבלמים לא היו תקינים. גם באפשרות ב' יש רשלנות מפני שבעל הרכב היה צריך לדאוג לעשות טיפולים בזמן ולהחליף את הבלמים מבעוד מועד. בנהיגה אין דבר כזה כוח עליון (אלא אם ברק פוגע ברכב) ובוודאי שלא כשל טכני.
אל תכתוב אם אתה לא יודע.
יש דבר כזה כשל טכני. נכון, הסיכוי לכשל טכני שיגרור תאונה קטלנית עם רכבת נמוך מאוד, שואף לאפס, אבל הוא עדיין קיים. רוצה דוגמא היפוטטית? מנוע כבה בזמן נסיעה, בסמוך מאוד למפגש: מכח ההתמדה הרכב מתגלגל עוד מספר מטרים תוך כדי בלימה ע"י בלמי השירות, ונעצר על המסילה, ללא אפשרות לזוז כי המנוע כבה. בנהיגה בהחלט יש דבר כזה כח עליון, אם כי הוא בהחלט בסבירות נמוכה ביותר; אי לכך ובהתאם לזאת יש להמתין תמיד לתוצאות חקירת הממצאים בשטח לפני שקופצים למסקנות וחריצת גורלות.
 

raminec

New member
מה זה כשל טכני ברכב?!?
מישהו שלא עוצר במחסום רכבת זה אומר שלא עצר לפני. יש לכך שתי אפשרויות: או שהנהג לא לחץ על דוושת הבלם על מנת לעצור בזמן ומקום או שהבלמים לא היו תקינים. גם באפשרות ב' יש רשלנות מפני שבעל הרכב היה צריך לדאוג לעשות טיפולים בזמן ולהחליף את הבלמים מבעוד מועד. בנהיגה אין דבר כזה כוח עליון (אלא אם ברק פוגע ברכב) ובוודאי שלא כשל טכני.
ואיך אתה קורא למקרה דוושת הבלמים של טויוטה?
לא כשל טכני? אין ספק כי כשל טכני מהווה אולי פרומיל ממקרי פריצת המחסומים, אבל הוא לא לחלוטין בלתי אפשרי.
 

levikon

New member
ואיך אתה קורא למקרה דוושת הבלמים של טויוטה?
לא כשל טכני? אין ספק כי כשל טכני מהווה אולי פרומיל ממקרי פריצת המחסומים, אבל הוא לא לחלוטין בלתי אפשרי.
exaggeration
וועדת החקירה בארצות הברית קבעה שכמעט כל התאונות במקרה של טויוטה, היו באשמת הנהגים. הם פשוט לא לחצו על הבלמים או התבלבלו בדוושה...
 
ואיך אתה קורא למקרה דוושת הבלמים של טויוטה?
לא כשל טכני? אין ספק כי כשל טכני מהווה אולי פרומיל ממקרי פריצת המחסומים, אבל הוא לא לחלוטין בלתי אפשרי.
אני קורא לזה תחרות אגרסיבית של GM.
 

raminec

New member
אני קורא לזה תחרות אגרסיבית של GM.
יכול להיות
אבל recall של מכוניות זה לא תופעה בלתי מוכרת. בוודאי שלא כל recall של מכוניות נעשה עקב תחרות אגרסיבית של GM, נכון? בחלק מהפעמים זה נעשה עקב תקלה בייצור שלא באשמת הנהג.
 

79 Ori

New member
ר' ישראל תובעת פורצי מחסומים על נזקים כספיים
לאחרונה החלה רכבת ישראל לפעול נגד פורצי מחסומים גם במישור ההליכים האזרחיים, מעבר לטיפול הפלילי של המשטרה. פורצי המחסומים ידרשו לשאת בעלויות התיקון הישירות של זרוע המחסום או החלפתה (450 ש"ח עד 40,000 ש"ח), בנזקים העקיפים שנגרמים עקב עיכוב בתנועת הרכבות ובהוצאות המשפטיות. מי יתן והפגיעה בכיס הנהגים תרסן את נטייתם לפרוץ מחסום רכבת ברגע של פזיזות. נקודה נוספת שמעט נותנים עליה את הדעת: אם מתרחשת תאונת רכב-רכבת עקב חציה לא תקינה של רכב את פסי הרכבת, כמעט תמיד עלות תיקון הקטר והקרונות הם עצומים גם אם הפגיעה היא לכאורה "לא גדולה" לעין בלתי מזויינת (הנזקים לעיתים רבות עולים על מיליון ש"ח). במצב זה נהג הרכב ימצא אחראי לנזק ויאלץ לשאת בו, דרך ביטוח צד ג' שלו. אלא מאי? ביטוח צד ג' לעיתים רבות מוגבל לסכום של מאות אלפי ש"ח בודדות בלבד ("תת ביטוח"), ולפיכך נהג עלול למצוא עצמו חייב מיליונים לאחר תאונה זו למרות שיש לו ביטוח צד ג'. גילוי נאות: המשרד בו אני עובד מייצג את ר"י בתביעות נזיקין אלה.
יפה מאוד!
פרצת - שילמת. אם אתה חמור - תאכל קש... אולי זה מה שיקטין את התופעה הזו
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה