אוטובוס מס' 66-391 בתצורה

מצב
הנושא נעול.
בשנים 86 עד 88 כולל נרכש מס' קטן מאוד של מכונ
מכונות: לדעתי לא יותר מ-50. אני יכול כמובן לבדוק במדוייק בעזרת הטבלאות שלי אך בוא נוותר על כך - זה די מעייף עכשיו לעבור טבלה טבלה... רק בשנת 89 חזרו לרכש מאסיבי. היו שנים קשות של הבראה ורכש מאסיבי לא אושר. דווקא היו הצעות ממרצדס אך הממשלה לא אישרה רכש. מרצדס הציעה את ה-0405 בתצורה של מוגמרים. הממשלה פסלה את הענין וחבל.
בדן היה רכש גדול ב-87 ו-89, כאשר ב-88 היה רק
אוטובוס אחד, למיטב זכרוני, שעלה לכביש בדן: מפרקית מס' 200 מדגם SG 292 מוגמרת.
 

אורי404

New member
בדן היה רכש גדול ב-87 ו-89, כאשר ב-88 היה רק
אוטובוס אחד, למיטב זכרוני, שעלה לכביש בדן: מפרקית מס' 200 מדגם SG 292 מוגמרת.
בפועל אני חושב, שיותר נכנסו ב-88
אני חושב, שחלק מאותם אוטובוסים עם רישוי 87 (57 בלוחית הזיהוי) היו שלדות, שהורכבו ונכנסו ב-88. למשל SU-ים פרבריים/בינעירוניים.
 
שלוש שנים לא רכשו עירוניים חדשים?
1986 הביאו "זלדות" ואחרי זה רק ב-1989 נכנסו הO405. אם כך שלוש שנים לא נרכשו עירוניים חדשים. דווקא בבינעירוניים O303, ככל הזכור לי, כן הייתה רכישה כל שנה. גם כיום עם הצטמצמות של "אגד", נכנסים כל שנה ושנה אוטובוסים עירוניים חדשים, לעומת שנות השמונים עם נפח פעילות וללא כניסת עירוניים חדשים.
כיום יש רכש מסיבי בכל שנה משום שהממשלה
מעוניינת להחליף את צי האוטובוסים לנקי יותר. יש מטרה מוצהרת להשבית כמה שיותר מהר אוטובוסים בעלי מנוע יורו 0 ו-1 וגם 2 בעתיד הקרוב, או לחילופין להרכיב על היורו 2 ממירים קטליטיים. החלפת הצי כיום היא בפירוש מסיבה זו וגם ע"מ להנגיש את התח"צ העירונית לבעלי מוגבלויות.
 
כיום יש רכש מסיבי בכל שנה משום שהממשלה
מעוניינת להחליף את צי האוטובוסים לנקי יותר. יש מטרה מוצהרת להשבית כמה שיותר מהר אוטובוסים בעלי מנוע יורו 0 ו-1 וגם 2 בעתיד הקרוב, או לחילופין להרכיב על היורו 2 ממירים קטליטיים. החלפת הצי כיום היא בפירוש מסיבה זו וגם ע"מ להנגיש את התח"צ העירונית לבעלי מוגבלויות.
לא רק....מישהו גם עושה קופה מזה ! הרי בעוד 5
שנים, הכל יהיה יורו 4 ו-5.....אבל מה יהיה אז התירוץ של החלפת אוטובוסים שוב? יורו 6? אל תיתמם אחי הרומני: מישהו או מישהם עושים קופה רצינית "הודות" לתקנת 15 השנים. תמיד ימצאו תירוץ על-פיו הגיע הזמן לשדרג ולהחליף והכל כדי שהקופה הפרטית של מישהו/מישהם תמשיך להתמלא.
 
לא רק....מישהו גם עושה קופה מזה ! הרי בעוד 5
שנים, הכל יהיה יורו 4 ו-5.....אבל מה יהיה אז התירוץ של החלפת אוטובוסים שוב? יורו 6? אל תיתמם אחי הרומני: מישהו או מישהם עושים קופה רצינית "הודות" לתקנת 15 השנים. תמיד ימצאו תירוץ על-פיו הגיע הזמן לשדרג ולהחליף והכל כדי שהקופה הפרטית של מישהו/מישהם תמשיך להתמלא.
שזה לא דבר רע בכלל. עם כל האהבה לאוטובוסים של
החובבים, הרי שעבור הנהג, הנוסע וגם המערך הטכני - מוטב להפעיל אוטובוסים כמה שיותר חדשים. תסכים איתי שככל שהצי של מפעיל תח"צ צעיר יותר, כך רמת השירות שלו נחשבת לטובה יותר (כמובן שמדובר רק בפרמטר אחד מני רבים).
 
שזה לא דבר רע בכלל. עם כל האהבה לאוטובוסים של
החובבים, הרי שעבור הנהג, הנוסע וגם המערך הטכני - מוטב להפעיל אוטובוסים כמה שיותר חדשים. תסכים איתי שככל שהצי של מפעיל תח"צ צעיר יותר, כך רמת השירות שלו נחשבת לטובה יותר (כמובן שמדובר רק בפרמטר אחד מני רבים).
לא בכל מקרה: הרי קל יותר לטפל ב-SL200 או O305
מוגמרים ממודל 80 מכל רכב מודרני כי הם פחות מורכבים מבחינה מכנית. יש בהם פחות אלקטרוניקה והשלדה שלהם יכולה להחזיק מעמד היטב עוד עשרות שנים. יש בהם גם פחות חלקי פלסטיקה ולכן אני לא יכול להסכים. הענין האמיתי טמון בעיניי באותה "קופה פרטית" או באותה "עוגה סודית" שמתחלקת בין אנשי השררה.....
 

elitrou

New member
שזה לא דבר רע בכלל. עם כל האהבה לאוטובוסים של
החובבים, הרי שעבור הנהג, הנוסע וגם המערך הטכני - מוטב להפעיל אוטובוסים כמה שיותר חדשים. תסכים איתי שככל שהצי של מפעיל תח"צ צעיר יותר, כך רמת השירות שלו נחשבת לטובה יותר (כמובן שמדובר רק בפרמטר אחד מני רבים).
מה גם שזה מוסיף עניין לחובבי האוטובוסים
דמיינו לכם שאגד עדיין היה מפעיל צי של O303 (שהיה רכב מעולה לכל הדעות). על מה היו מדברים אז כאן ובפורום האוטובוסים?
 

אורי404

New member
שזה לא דבר רע בכלל. עם כל האהבה לאוטובוסים של
החובבים, הרי שעבור הנהג, הנוסע וגם המערך הטכני - מוטב להפעיל אוטובוסים כמה שיותר חדשים. תסכים איתי שככל שהצי של מפעיל תח"צ צעיר יותר, כך רמת השירות שלו נחשבת לטובה יותר (כמובן שמדובר רק בפרמטר אחד מני רבים).
 

q a z 7

New member
אוטובוס מס' 66-391 בתצורה
מעניינת מאז 12.12.1979. הצילום שלי ולכן השימוש בו חופשי לחלוטין לכל מטרה. כל הזכויות לא שמורות.
תודה רבה אביתר! האם יש לך עוד תמונות מאותה
התקופה ? הייתי נוסע בשנים אלו כל יום בקו 7 לגימנסיה. עולה בדרך חברון ליד הכלבייה של המשטרה מחנה אלנבי ויורד מול הסוכנות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה