אוטובוס מס' 66-391 בתצורה

מצב
הנושא נעול.
אוטובוס מס' 66-391 בתצורה
מעניינת מאז 12.12.1979. הצילום שלי ולכן השימוש בו חופשי לחלוטין לכל מטרה. כל הזכויות לא שמורות.
 
על התמונה וכפי שזה נראה
לפי זווית הצילום שלפת את המצלמה בשעת עמידה בפקק ירושלמי טיפוסי , שאפו !
אכן עמדתי בפקק ביום 24.06.1996 כמופיע על
צידה הימני התחתון של התמונה. לי זה נראה כאילו צילמתי תמונה זו אתמול.... בדיוק חזרתי מצילומים בתחנת הרכבת "החאן" באותם צהריים. האוטובוס הנראה בתמונה הוא כאמור 66-391 שהוסב לסדנא ניידת של מוסך תלפיות ביום 12.12.1979. זו היתה תקופה שבה נתבקשתי ע"י חברנו היקר, מר צביקה ווינשטוק - מנהל ארכיון "אגד" בירושלים, כיום, לצלם את כל אוטובוסי הסדנא הפעילים בארץ. תמונה זו היא חלק מהפרוייקט הענק ההוא הזכור לי בגעגוע עז. כמובן שגדול חובבי האוטובוסים בכל הדורות, סר דני גולדשמידט, האחד והיחיד, קיבל העתק פרוייקט. אחפש כמה תמונות נבחרות מאותה שנה להעלות כאן.
 

אורי404

New member
אכן עמדתי בפקק ביום 24.06.1996 כמופיע על
צידה הימני התחתון של התמונה. לי זה נראה כאילו צילמתי תמונה זו אתמול.... בדיוק חזרתי מצילומים בתחנת הרכבת "החאן" באותם צהריים. האוטובוס הנראה בתמונה הוא כאמור 66-391 שהוסב לסדנא ניידת של מוסך תלפיות ביום 12.12.1979. זו היתה תקופה שבה נתבקשתי ע"י חברנו היקר, מר צביקה ווינשטוק - מנהל ארכיון "אגד" בירושלים, כיום, לצלם את כל אוטובוסי הסדנא הפעילים בארץ. תמונה זו היא חלק מהפרוייקט הענק ההוא הזכור לי בגעגוע עז. כמובן שגדול חובבי האוטובוסים בכל הדורות, סר דני גולדשמידט, האחד והיחיד, קיבל העתק פרוייקט. אחפש כמה תמונות נבחרות מאותה שנה להעלות כאן.
תודה אביתר! זה נהדר ואשמח לתמונות נוספות
גם מן התמונה נהניתי מאוד וגם מאותה תקופה של קיץ 1996, שהיה קיץ אדיר בשבילי ואני מאוד מתגעגע לשנים 1996-1997.
 

0 8 9

New member
תודה אביתר! זה נהדר ואשמח לתמונות נוספות
גם מן התמונה נהניתי מאוד וגם מאותה תקופה של קיץ 1996, שהיה קיץ אדיר בשבילי ואני מאוד מתגעגע לשנים 1996-1997.
באותו הקיץ (1996) נסעתי פעם ראשונה
אוטובוס וולוו של אגד... (אוטובוס שהדביקו עליו את המילה ירושלים במדבקות לבנות על החלון האחורי. מישהו יודע מה איתו?)
 
באותו הקיץ (1996) נסעתי פעם ראשונה
אוטובוס וולוו של אגד... (אוטובוס שהדביקו עליו את המילה ירושלים במדבקות לבנות על החלון האחורי. מישהו יודע מה איתו?)
אולי ירון כץ, איש הפרטים הקטנים, יזכור?
הוא שם לב לכל מדבקה על כל רכב.
 

אורי404

New member
באותו הקיץ (1996) נסעתי פעם ראשונה
אוטובוס וולוו של אגד... (אוטובוס שהדביקו עליו את המילה ירושלים במדבקות לבנות על החלון האחורי. מישהו יודע מה איתו?)
יש כל מיני וולוואים ב"אגד"
יש את הבינעירוניים, שאני חושב, שנכנסו ל"אגד" פחות או יותר באותה תקופה. לא בטוח בזה. מרכב "יוניקר" מחו"ל ומרכב "עממי" של "הארגז" ו/או "מרכבים". היו שלושה וולוואים עירוניים. לא יודע מתי נכנסו. על כל פנים, שניים מתוכם עם מרכב מחו"ל הושבתו (85-000-01 ו-001). השלישי עם מרכב ישראלי, שדומה למרצדס O405 מספר רישוי 85-111-01 עתיד להיות במוזיאון "אגד". לא יודע באיזה מתוך כל הכלל הנ"ל הייתה המדבקה, שאתה מתאר.
 
יש כל מיני וולוואים ב"אגד"
יש את הבינעירוניים, שאני חושב, שנכנסו ל"אגד" פחות או יותר באותה תקופה. לא בטוח בזה. מרכב "יוניקר" מחו"ל ומרכב "עממי" של "הארגז" ו/או "מרכבים". היו שלושה וולוואים עירוניים. לא יודע מתי נכנסו. על כל פנים, שניים מתוכם עם מרכב מחו"ל הושבתו (85-000-01 ו-001). השלישי עם מרכב ישראלי, שדומה למרצדס O405 מספר רישוי 85-111-01 עתיד להיות במוזיאון "אגד". לא יודע באיזה מתוך כל הכלל הנ"ל הייתה המדבקה, שאתה מתאר.
99.9% שהאוטובוס המדובר הוא וולבו B10B עממי
 

elitrou

New member
99.9% שהאוטובוס המדובר הוא וולבו B10B עממי
הסדרה הראשונה של B10B
היו אם אני לא טועה 84-800-01 עד 84-830-01 והיו נפוצים מאוד בקוי חיפה ירושילים (940, 947 ו-945 ז"ל). לדעתי בינתיים כל האוטובוסים מהסדרה הזו נמכרו ע"י אגד. מאפיינים ייחודיים - חלון קדמי מפוצל, פנסים אחריים אופקיים (הסדרות המאוחרות יותר של המרכב העממי שחלקם עדיין בשירות היו עם חלון אחוד ופנסים אנכיים כמו של O404).
 

0 8 9

New member
יש כל מיני וולוואים ב"אגד"
יש את הבינעירוניים, שאני חושב, שנכנסו ל"אגד" פחות או יותר באותה תקופה. לא בטוח בזה. מרכב "יוניקר" מחו"ל ומרכב "עממי" של "הארגז" ו/או "מרכבים". היו שלושה וולוואים עירוניים. לא יודע מתי נכנסו. על כל פנים, שניים מתוכם עם מרכב מחו"ל הושבתו (85-000-01 ו-001). השלישי עם מרכב ישראלי, שדומה למרצדס O405 מספר רישוי 85-111-01 עתיד להיות במוזיאון "אגד". לא יודע באיזה מתוך כל הכלל הנ"ל הייתה המדבקה, שאתה מתאר.
חשבתי שידעו פה לבד שאני התכוונתי
לאוטובוס בינעירוני (אני חושב שזה B10B‏ ‏שהמרכב שלו דומה למרכב של האוטובוסים הבינעירונים של דן האדומים אפורים שהיו עושים את קוים 149 186 והיום הם ב400 402 ו354 ואולי בעוד קוים אחרים)...
 

אורי404

New member
חשבתי שידעו פה לבד שאני התכוונתי
לאוטובוס בינעירוני (אני חושב שזה B10B‏ ‏שהמרכב שלו דומה למרכב של האוטובוסים הבינעירונים של דן האדומים אפורים שהיו עושים את קוים 149 186 והיום הם ב400 402 ו354 ואולי בעוד קוים אחרים)...
הייתי מסביר את זה קודם והיו עונים לך
אכן וולוו B10B מרכב-עממי.
 
באיזו שנה הביאו
את הזלדות לירושלים?
1984 ו-1985. הזלדות הן מרצדס O305.
למרות שיש לומר שזלדות ראשונות היו בירושלים כבר בשנת 1980. הזלדה הראשונה בישראל ואב הטיפוס לכל יתר הזלדות היא כמובן 60-903-80. היו גם מיעוט קטן ומבוטל של זלדות מדגמי 1981, 1982 ו- 1983. רק בשנת 1984 הוחל בהבאה מאסיבית שלהן לירושלים כאשר לראשונה בשנת 1984 חלון הנהג היה ישר בניגוד לדגמים הקודמים בו הוא היה אלסוני כמו החיפאית שנמצאת במוזיאון. רוב הזלדות יוצרו בישראל בשנים 1984 ו- 1985. מעט מאוד יוצרו גם בשנת 1986 וקיבלו סיומת 56 למספר הרישוי שלהן. הדגם נחשב למוצלח מאוד אם כי אני העדפתי מאז ומעולם את דגם ה"וספה" שאב הטיפוס הראשון שלו בישראל היה 690-375 והיה לו אח תאום: 690-376. שנייהם השתייכו לסניף דניה ופעלו על-פי רוב בקווים 6, 6/1, 6/2 בירושלים. למעשה 690-357 היה המרצדס O305 המוגמר האחרון בירושלים ממודל 1974. 690-358 היה כבר "וספה" והסדרה היתה כמפורט להלן במדוייק: (ירושלמיות בלבד): 690-375 690-376 - השתיים שהגיעו ראשונות מדגמי O305 ואחרייהן: 690-358 עד 690-369 בלבד. אלה היו כל הירושלמיות. ב14.12.1979 החלה להגיע לירושלים הסדרה היפה והאיכותית והמוגמרת: 60-751-80 ועד האחרון: 60-844-80. 60-845-80 כבר היה זלדה אך נבנה לאחר 60-903-80 שהיה הראשון בישראל. שבת-שלום.
 

אורי404

New member
1984 ו-1985. הזלדות הן מרצדס O305.
למרות שיש לומר שזלדות ראשונות היו בירושלים כבר בשנת 1980. הזלדה הראשונה בישראל ואב הטיפוס לכל יתר הזלדות היא כמובן 60-903-80. היו גם מיעוט קטן ומבוטל של זלדות מדגמי 1981, 1982 ו- 1983. רק בשנת 1984 הוחל בהבאה מאסיבית שלהן לירושלים כאשר לראשונה בשנת 1984 חלון הנהג היה ישר בניגוד לדגמים הקודמים בו הוא היה אלסוני כמו החיפאית שנמצאת במוזיאון. רוב הזלדות יוצרו בישראל בשנים 1984 ו- 1985. מעט מאוד יוצרו גם בשנת 1986 וקיבלו סיומת 56 למספר הרישוי שלהן. הדגם נחשב למוצלח מאוד אם כי אני העדפתי מאז ומעולם את דגם ה"וספה" שאב הטיפוס הראשון שלו בישראל היה 690-375 והיה לו אח תאום: 690-376. שנייהם השתייכו לסניף דניה ופעלו על-פי רוב בקווים 6, 6/1, 6/2 בירושלים. למעשה 690-357 היה המרצדס O305 המוגמר האחרון בירושלים ממודל 1974. 690-358 היה כבר "וספה" והסדרה היתה כמפורט להלן במדוייק: (ירושלמיות בלבד): 690-375 690-376 - השתיים שהגיעו ראשונות מדגמי O305 ואחרייהן: 690-358 עד 690-369 בלבד. אלה היו כל הירושלמיות. ב14.12.1979 החלה להגיע לירושלים הסדרה היפה והאיכותית והמוגמרת: 60-751-80 ועד האחרון: 60-844-80. 60-845-80 כבר היה זלדה אך נבנה לאחר 60-903-80 שהיה הראשון בישראל. שבת-שלום.
שלוש שנים לא רכשו עירוניים חדשים?
1986 הביאו "זלדות" ואחרי זה רק ב-1989 נכנסו הO405. אם כך שלוש שנים לא נרכשו עירוניים חדשים. דווקא בבינעירוניים O303, ככל הזכור לי, כן הייתה רכישה כל שנה. גם כיום עם הצטמצמות של "אגד", נכנסים כל שנה ושנה אוטובוסים עירוניים חדשים, לעומת שנות השמונים עם נפח פעילות וללא כניסת עירוניים חדשים.
 
שלוש שנים לא רכשו עירוניים חדשים?
1986 הביאו "זלדות" ואחרי זה רק ב-1989 נכנסו הO405. אם כך שלוש שנים לא נרכשו עירוניים חדשים. דווקא בבינעירוניים O303, ככל הזכור לי, כן הייתה רכישה כל שנה. גם כיום עם הצטמצמות של "אגד", נכנסים כל שנה ושנה אוטובוסים עירוניים חדשים, לעומת שנות השמונים עם נפח פעילות וללא כניסת עירוניים חדשים.
בשנים 86 עד 88 כולל נרכש מס' קטן מאוד של מכונ
מכונות: לדעתי לא יותר מ-50. אני יכול כמובן לבדוק במדוייק בעזרת הטבלאות שלי אך בוא נוותר על כך - זה די מעייף עכשיו לעבור טבלה טבלה... רק בשנת 89 חזרו לרכש מאסיבי. היו שנים קשות של הבראה ורכש מאסיבי לא אושר. דווקא היו הצעות ממרצדס אך הממשלה לא אישרה רכש. מרצדס הציעה את ה-0405 בתצורה של מוגמרים. הממשלה פסלה את הענין וחבל.
 

אורי404

New member
בשנים 86 עד 88 כולל נרכש מס' קטן מאוד של מכונ
מכונות: לדעתי לא יותר מ-50. אני יכול כמובן לבדוק במדוייק בעזרת הטבלאות שלי אך בוא נוותר על כך - זה די מעייף עכשיו לעבור טבלה טבלה... רק בשנת 89 חזרו לרכש מאסיבי. היו שנים קשות של הבראה ורכש מאסיבי לא אושר. דווקא היו הצעות ממרצדס אך הממשלה לא אישרה רכש. מרצדס הציעה את ה-0405 בתצורה של מוגמרים. הממשלה פסלה את הענין וחבל.
כמו תמיד, תודה אביתר על המידע
כאשר אני חושב, על זה באותה חלק מן התקופה המצב הכלכלי לא היו מן הטובים, בלשון המעטה. אני מניח, שגם זה היה בין הגורמים למצב הרכישה באותן שנים. לא הגורם היחידי. היו עוד, אבל בהחלט גורם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה