מידע מקריאת בטאון אגד

מצב
הנושא נעול.

דניאל 130

New member
מידע מקריאת בטאון אגד
בדבר ההסכם שנחתם בין אגד לממשלה: 1.גם אשכול אשקלון-תל-אביב עתיד לצאת למכרז(אומנם כתוב שם אשכול אשדוד-תל-אביב אבל כנראה לפי דעתי מדובר שם על טעות דפוס מכיוון שאגד אינו מפעיל את קווי אשדוד-תל-אביב והכוונה כנראה לקווי אשקלון-תל-אביב9. 2.קווי צפת-חיפה. 3.קווי חרדים חוץ מצפת-בני-ברק וצפת-ירושלים(קווי חרדים נוספים לא פורטו איזה נוספים). 4.לגבי קווי חולון אכן הם יוצאים למכרז אולם בבטאון אגד רשום שמדובר בשליש מהיקף פעילותו של סניף חולון(שזה אומר ששני שליש לא יצאו למכרז וישארו באגד)האם מישהו כאן יודע על איזה שני שליש מדובר ומהו היקף פעילותו המתאים והמדויק של סניף אגד בחולון?איזה קווים נוספים שסניף חולון מפעיל ישארו באגד ומה כן יצא מהיקף פעילותו למכרז? 5.אגד ואגד תעבורה לא ישתתפו גם במכרזי הסיבוב השני של החברות האחרות שתפסו את מקומה של אגד באיזורים שיצאו למכרז בשלב הראשון של הרפורמה.המדינה התנגדה לכך נחרצות ואגד נכנע לדרישה זו.אגד תעבורה תתמודד רק במכרזי צפון הנגב באר-שבע-עירוני ואשדוד-עירוני ותורשה להתמודד במכרזים נוספים אך ורק אם לא תזכה באחד או יותר ממכרזים אלה מתוך מגמה לשמור על חלקה הנוכחי בשוק התחבורה הציבורית. 6.אגד ואגד תעבורה יורשו להשתתף במכרזי המטרונית המתוכננים לעתיד בעשר השנים הבאות בערים שונות בארץ גם במקומות שבהם אגד לא פועל ולא פעל מעולם כולל בקעת אונו.רשום שמתוכננים מכרזים בדבר אוטובוסים רבי קיבולת גם בבקעת אונו.נמסר כי סוכם שבירושלים לא יהיה מכרז מטרונית ואגד תפעיל בירושלים ללא מכרז BRT.בנתניה גם לא יהיה מכרז וזיכיון ההפעלה של אגד תעבורה שם יוארך אוטומטית גם בקווי האוטובוסים הרגילים וגם בקווי BRT תימסר לידיה ההפעלה באופן אוטומטי. 7.גם אשכול דרום הנגב(הכוונה לאשכול דימונה'ערד?) יצא למכרז אולם לדברי בטאון אגד לאגד שמורה הזכות בתוך שנה להחליף את האשכול הנ"ל באשכול אחר תמורתו שיצא למכרז אם יהיה בהיקף של שני אחוזים מפעילות אגד. 8.לפי הבטאון חריג למכרזי ה-BRT יהיה המכרז בשרון שם קבוצת אגד לא תוכל לגשת למכרז משום-מה ואילו בשאר האיזורים כן.מישהו מכם יודע למה למה בשרון אגד לא יכולה לגשת למכרז אוטובוסים רבי-קיבולת? 9.אם יתברר שפעילות המטרונית בחיפה תגזול מאגד מעבר לשני אחוז מהיקף פעילותה ההפרש יקוזז על חשבון האשכולות העתידים לצאת למכרז שפורטו כאן. 10.פעילות הנסיעות המיוחדות באגד תועבר לחברה אחרת. 11.לאגד תעבורה יועברו ללא מכרז כל קווי מבשרת ציון גבעת זאב גוש עציון וקווים ממוגנים בחבל בנימין.לגבי אשכול מעלה אדומים הוא מהווה 1.75 אחוז מפעילות אגד רשום שהוא כן יצא למכרז ולא ברור אם הוא מהווה חלק משלושת האחוזים של הקווים שיועברו לפעילות אגד תעבורה ללא מכרז.מה עם ה-1.25 הנותרים שישלימו את תמונת שלושת האחוזים הנותרחם? 12.פעילות אגד תחולק לשלושים אשכולות.אגד תיבחן באופן קפדני ותצטרך לעמוד במדדי יעילות מחמירים שיקבע משרד התחבורה.אם לא תעמוד בהם יוצאו אשכולות נוספים למכרז. 13.אגד הצליחה להציל את אשכולות נהריה-חיפה וקרית שמונה מיציאה למכרז בתמורה לויתור השתתפות במכרז המטרונית בחיפה. עד כאן המידע שמעניין לי ששאבתי מקריאת בטאון אגד הנוכחי החדש.מי שרוטצה לקרוא יכול להדפיס לו מדף הפייסבוק של אגד. אתם מוזמנים להגיב ולתת מידע נוסף(למי שבאמת יודע כמובן)בשרשור זה שפתחתי כאן.
 

mister K

New member
מידע מקריאת בטאון אגד
בדבר ההסכם שנחתם בין אגד לממשלה: 1.גם אשכול אשקלון-תל-אביב עתיד לצאת למכרז(אומנם כתוב שם אשכול אשדוד-תל-אביב אבל כנראה לפי דעתי מדובר שם על טעות דפוס מכיוון שאגד אינו מפעיל את קווי אשדוד-תל-אביב והכוונה כנראה לקווי אשקלון-תל-אביב9. 2.קווי צפת-חיפה. 3.קווי חרדים חוץ מצפת-בני-ברק וצפת-ירושלים(קווי חרדים נוספים לא פורטו איזה נוספים). 4.לגבי קווי חולון אכן הם יוצאים למכרז אולם בבטאון אגד רשום שמדובר בשליש מהיקף פעילותו של סניף חולון(שזה אומר ששני שליש לא יצאו למכרז וישארו באגד)האם מישהו כאן יודע על איזה שני שליש מדובר ומהו היקף פעילותו המתאים והמדויק של סניף אגד בחולון?איזה קווים נוספים שסניף חולון מפעיל ישארו באגד ומה כן יצא מהיקף פעילותו למכרז? 5.אגד ואגד תעבורה לא ישתתפו גם במכרזי הסיבוב השני של החברות האחרות שתפסו את מקומה של אגד באיזורים שיצאו למכרז בשלב הראשון של הרפורמה.המדינה התנגדה לכך נחרצות ואגד נכנע לדרישה זו.אגד תעבורה תתמודד רק במכרזי צפון הנגב באר-שבע-עירוני ואשדוד-עירוני ותורשה להתמודד במכרזים נוספים אך ורק אם לא תזכה באחד או יותר ממכרזים אלה מתוך מגמה לשמור על חלקה הנוכחי בשוק התחבורה הציבורית. 6.אגד ואגד תעבורה יורשו להשתתף במכרזי המטרונית המתוכננים לעתיד בעשר השנים הבאות בערים שונות בארץ גם במקומות שבהם אגד לא פועל ולא פעל מעולם כולל בקעת אונו.רשום שמתוכננים מכרזים בדבר אוטובוסים רבי קיבולת גם בבקעת אונו.נמסר כי סוכם שבירושלים לא יהיה מכרז מטרונית ואגד תפעיל בירושלים ללא מכרז BRT.בנתניה גם לא יהיה מכרז וזיכיון ההפעלה של אגד תעבורה שם יוארך אוטומטית גם בקווי האוטובוסים הרגילים וגם בקווי BRT תימסר לידיה ההפעלה באופן אוטומטי. 7.גם אשכול דרום הנגב(הכוונה לאשכול דימונה'ערד?) יצא למכרז אולם לדברי בטאון אגד לאגד שמורה הזכות בתוך שנה להחליף את האשכול הנ"ל באשכול אחר תמורתו שיצא למכרז אם יהיה בהיקף של שני אחוזים מפעילות אגד. 8.לפי הבטאון חריג למכרזי ה-BRT יהיה המכרז בשרון שם קבוצת אגד לא תוכל לגשת למכרז משום-מה ואילו בשאר האיזורים כן.מישהו מכם יודע למה למה בשרון אגד לא יכולה לגשת למכרז אוטובוסים רבי-קיבולת? 9.אם יתברר שפעילות המטרונית בחיפה תגזול מאגד מעבר לשני אחוז מהיקף פעילותה ההפרש יקוזז על חשבון האשכולות העתידים לצאת למכרז שפורטו כאן. 10.פעילות הנסיעות המיוחדות באגד תועבר לחברה אחרת. 11.לאגד תעבורה יועברו ללא מכרז כל קווי מבשרת ציון גבעת זאב גוש עציון וקווים ממוגנים בחבל בנימין.לגבי אשכול מעלה אדומים הוא מהווה 1.75 אחוז מפעילות אגד רשום שהוא כן יצא למכרז ולא ברור אם הוא מהווה חלק משלושת האחוזים של הקווים שיועברו לפעילות אגד תעבורה ללא מכרז.מה עם ה-1.25 הנותרים שישלימו את תמונת שלושת האחוזים הנותרחם? 12.פעילות אגד תחולק לשלושים אשכולות.אגד תיבחן באופן קפדני ותצטרך לעמוד במדדי יעילות מחמירים שיקבע משרד התחבורה.אם לא תעמוד בהם יוצאו אשכולות נוספים למכרז. 13.אגד הצליחה להציל את אשכולות נהריה-חיפה וקרית שמונה מיציאה למכרז בתמורה לויתור השתתפות במכרז המטרונית בחיפה. עד כאן המידע שמעניין לי ששאבתי מקריאת בטאון אגד הנוכחי החדש.מי שרוטצה לקרוא יכול להדפיס לו מדף הפייסבוק של אגד. אתם מוזמנים להגיב ולתת מידע נוסף(למי שבאמת יודע כמובן)בשרשור זה שפתחתי כאן.
בסעיף 1 ההשערה שלך לא נכונה.
מדובר בקווי אשדוד - בני ברק שעתידים לצאת למכרז ולא קווי אשקלון - תל אביב שיישארו באגד.
 

S a m B o o k i

New member
בסעיף 1 ההשערה שלך לא נכונה.
מדובר בקווי אשדוד - בני ברק שעתידים לצאת למכרז ולא קווי אשקלון - תל אביב שיישארו באגד.
אם אכן אשדוד - בני ברק יצא למרכז...
אפשר להפרד מאגד אשדוד...
 

connex

Active member
אם אכן אשדוד - בני ברק יצא למרכז...
אפשר להפרד מאגד אשדוד...
למה? עדיין נשארת פעילות בירושלים
448,438 וקווי החרדים ותגובה כללית: אותי מדאיג סעיף 10 לא חושב שיש חברה שיכולה לספק שירותי נמ"ק בסטנדרטים גבוהים משל אגד. מדובר על מפעלים כגון התעשייה האווירית שנדרשים עשרות נסיעות ביום
 

S a m B o o k i

New member
למה? עדיין נשארת פעילות בירושלים
448,438 וקווי החרדים ותגובה כללית: אותי מדאיג סעיף 10 לא חושב שיש חברה שיכולה לספק שירותי נמ"ק בסטנדרטים גבוהים משל אגד. מדובר על מפעלים כגון התעשייה האווירית שנדרשים עשרות נסיעות ביום
438/448 וקווי החרדים ...
גם ככה 450/451 עושים אותם הרוב עם מכונות של החברה לפיתוח גוש עציון... ו438/448 אפשר להשאיר בסניף כ-10 אוטובוסים רק לקו הזה. נמ"קים יוצאים מאגד לחברה אחרת , אפשר לסגור את הסניף. ובאמת כמוש אמרת , אני רואה מה הולך באשדוד בתעשיה האוירית שנכנסים כל יום עשרות אוטובוסים למפעל בהלוך ובחזור ,אין עוד חברה שמסוגלת לזה.
 

אורי404

New member
438/448 וקווי החרדים ...
גם ככה 450/451 עושים אותם הרוב עם מכונות של החברה לפיתוח גוש עציון... ו438/448 אפשר להשאיר בסניף כ-10 אוטובוסים רק לקו הזה. נמ"קים יוצאים מאגד לחברה אחרת , אפשר לסגור את הסניף. ובאמת כמוש אמרת , אני רואה מה הולך באשדוד בתעשיה האוירית שנכנסים כל יום עשרות אוטובוסים למפעל בהלוך ובחזור ,אין עוד חברה שמסוגלת לזה.
לך תדע, מולי. ימצאו דרך להוציא אותם
כבר דאגו למחוק אזורים שלמים בצפון עם המעבר הקרוב של קווי עפולה-חיפה לקבוצת עפיפי. אזור השרון ברובו יימחק מ"אגד" וכך אזורים נוספים. בנוגע לנמ"ק, השאלה היא האם זה עדיין יישאר ב"אגד" עם חברת בת ("אגד תעבורה" או "אגד תיור ונופש") או חברה אחרת. מה גם, שלא מובן המעבר. הרי זוהי לא תחבורה ציבורית. של מי המכרזים? של משרד התחבורה או כפי, שאני משער וזה מכרז של מקומות התעסוקה (תעשייה אווירית, תעשייה צבאית ואחרים)? במידה ואלה השניים, מה זה משנה למשרד התחבורה איזו חברה מפעילה?
 

S a m B o o k i

New member
לך תדע, מולי. ימצאו דרך להוציא אותם
כבר דאגו למחוק אזורים שלמים בצפון עם המעבר הקרוב של קווי עפולה-חיפה לקבוצת עפיפי. אזור השרון ברובו יימחק מ"אגד" וכך אזורים נוספים. בנוגע לנמ"ק, השאלה היא האם זה עדיין יישאר ב"אגד" עם חברת בת ("אגד תעבורה" או "אגד תיור ונופש") או חברה אחרת. מה גם, שלא מובן המעבר. הרי זוהי לא תחבורה ציבורית. של מי המכרזים? של משרד התחבורה או כפי, שאני משער וזה מכרז של מקומות התעסוקה (תעשייה אווירית, תעשייה צבאית ואחרים)? במידה ואלה השניים, מה זה משנה למשרד התחבורה איזו חברה מפעילה?
נראה לי שהמרכז היא של המפעלים עצמם.
ומשרד התחבורה אמר לאגד שאסור לה להשתתף במרכזים אלו. אבל ככה נראה לי אורי , אני לא בטוח בזה..
 

אורי404

New member
נראה לי שהמרכז היא של המפעלים עצמם.
ומשרד התחבורה אמר לאגד שאסור לה להשתתף במרכזים אלו. אבל ככה נראה לי אורי , אני לא בטוח בזה..
כך או כך מולי, משהו נראה פה לא בהיר
אם נתנסח בלשון המעטה. אלא אם המעבר הוא לחברת בת של "אגד", שגם פה לא כל כך מובן מה האינטרס, שלא "אגד" תפעיל אותו. מי יודע. אולי בקצב הזה יאסרו על "אגד" ובנותיה להפעיל הסעות ויזה לארגונים שונים.
 
כך או כך מולי, משהו נראה פה לא בהיר
אם נתנסח בלשון המעטה. אלא אם המעבר הוא לחברת בת של "אגד", שגם פה לא כל כך מובן מה האינטרס, שלא "אגד" תפעיל אותו. מי יודע. אולי בקצב הזה יאסרו על "אגד" ובנותיה להפעיל הסעות ויזה לארגונים שונים.
אגד ודן לא צריכות לעשות ויזות פרטיות כל עוד
הן נעשות באמצעות אוטובוסים שממומנים ברובם ע"י הממשלה לצורך עבודה בתח"צ.
 

846

Active member
לך תדע, מולי. ימצאו דרך להוציא אותם
כבר דאגו למחוק אזורים שלמים בצפון עם המעבר הקרוב של קווי עפולה-חיפה לקבוצת עפיפי. אזור השרון ברובו יימחק מ"אגד" וכך אזורים נוספים. בנוגע לנמ"ק, השאלה היא האם זה עדיין יישאר ב"אגד" עם חברת בת ("אגד תעבורה" או "אגד תיור ונופש") או חברה אחרת. מה גם, שלא מובן המעבר. הרי זוהי לא תחבורה ציבורית. של מי המכרזים? של משרד התחבורה או כפי, שאני משער וזה מכרז של מקומות התעסוקה (תעשייה אווירית, תעשייה צבאית ואחרים)? במידה ואלה השניים, מה זה משנה למשרד התחבורה איזו חברה מפעילה?
הנמקי"ם יעברו לחברת בת חדשה.
 
למה? עדיין נשארת פעילות בירושלים
448,438 וקווי החרדים ותגובה כללית: אותי מדאיג סעיף 10 לא חושב שיש חברה שיכולה לספק שירותי נמ"ק בסטנדרטים גבוהים משל אגד. מדובר על מפעלים כגון התעשייה האווירית שנדרשים עשרות נסיעות ביום
סליחה, אבל הסובסידיה שניתנת לאגד וממומנת על
ידך ועל ידי לא אמורה לשמש לנמ"קים של כל מיני חברות. יואילו נא החברות הללו להזמין נסיעות מיוחדות מחברות הסעה שיתנו הצעה ריאלית ולא נמוכה עקב הסבסוד הנ"ל. אוטובוסי אגד צריכים, אשר נקנים מכספי קרן ההצטיידות צריכים לשרת אך ורק בקווי תח"צ ולא בשום הסעה פרטית אחרת! טוב שמתקנים סוף סוף את החטא הקדמון הזה.
 
סליחה, אבל הסובסידיה שניתנת לאגד וממומנת על
ידך ועל ידי לא אמורה לשמש לנמ"קים של כל מיני חברות. יואילו נא החברות הללו להזמין נסיעות מיוחדות מחברות הסעה שיתנו הצעה ריאלית ולא נמוכה עקב הסבסוד הנ"ל. אוטובוסי אגד צריכים, אשר נקנים מכספי קרן ההצטיידות צריכים לשרת אך ורק בקווי תח"צ ולא בשום הסעה פרטית אחרת! טוב שמתקנים סוף סוף את החטא הקדמון הזה.
 

אורי404

New member
סליחה, אבל הסובסידיה שניתנת לאגד וממומנת על
ידך ועל ידי לא אמורה לשמש לנמ"קים של כל מיני חברות. יואילו נא החברות הללו להזמין נסיעות מיוחדות מחברות הסעה שיתנו הצעה ריאלית ולא נמוכה עקב הסבסוד הנ"ל. אוטובוסי אגד צריכים, אשר נקנים מכספי קרן ההצטיידות צריכים לשרת אך ורק בקווי תח"צ ולא בשום הסעה פרטית אחרת! טוב שמתקנים סוף סוף את החטא הקדמון הזה.
בגדול אני מסכים עמך, אנדי.
מה גם, שאם זהו מעבר לחברת בת של "אגד", אז זה מקובל. אבל כפי, שהדברים נראים, כמו למשל בכך, שלא מאפשרים לחברות בת של "אגד" ו"דן" להתחרות במכרזים, כבר אי-אפשר לדעת ואולי איכשהו גם מחברות בת של שתיהן לא יאפשרו להפעיל חלק מהנמ"קים (למשל חדשים) או ויזות. דבר נוסף בנוגע לנמ"קים ולסבסוד - דווקא בתחום זה נתקלתי לא פעם ולא פעמים, בכך שמקום עבודה, שיארגן הסעות פרטיות לעובדים, יקבל הטבה (למשל הקלה במסים) וזה מתוך עידוד לכך, שחמשים עובדים ייסעו באוטובוס אחד, במקום חמשים עובדים, שכל אחד במכונית אחת (סך הכל חמשים מכוניות) עם כל ההשלכות הנלוות של זיהום אוויר מוגבר, פקקי תנועה, צורך במקומות חניה, סיכון בבטיחות בדרכים; לרב נהג אוטובוס הוא מקצועי ובטוח. לא תמיד זה ככה בחלק מנהגי המכוניות. לרבות תחום הליסינג, שיש לו מעט בעלי מכוניות, שמרשים לעצמם יותר מדי. לסיכום אני מסכים, שצריך להיות יותר סדר בתחומים עם סדר בתחום נמ"קים והסעות פרטיות אחרות. מקווה, שכן יהיה עידוד לנמ"קים ומקווה, שלא ימצאו ב"דלת אחורית" להוציא תקנות שונות, שיגבילו את "אגד" ואת "דן", אלא מצב הוגן, שלא ממש מתרחש כעת.
 
בגדול אני מסכים עמך, אנדי.
מה גם, שאם זהו מעבר לחברת בת של "אגד", אז זה מקובל. אבל כפי, שהדברים נראים, כמו למשל בכך, שלא מאפשרים לחברות בת של "אגד" ו"דן" להתחרות במכרזים, כבר אי-אפשר לדעת ואולי איכשהו גם מחברות בת של שתיהן לא יאפשרו להפעיל חלק מהנמ"קים (למשל חדשים) או ויזות. דבר נוסף בנוגע לנמ"קים ולסבסוד - דווקא בתחום זה נתקלתי לא פעם ולא פעמים, בכך שמקום עבודה, שיארגן הסעות פרטיות לעובדים, יקבל הטבה (למשל הקלה במסים) וזה מתוך עידוד לכך, שחמשים עובדים ייסעו באוטובוס אחד, במקום חמשים עובדים, שכל אחד במכונית אחת (סך הכל חמשים מכוניות) עם כל ההשלכות הנלוות של זיהום אוויר מוגבר, פקקי תנועה, צורך במקומות חניה, סיכון בבטיחות בדרכים; לרב נהג אוטובוס הוא מקצועי ובטוח. לא תמיד זה ככה בחלק מנהגי המכוניות. לרבות תחום הליסינג, שיש לו מעט בעלי מכוניות, שמרשים לעצמם יותר מדי. לסיכום אני מסכים, שצריך להיות יותר סדר בתחומים עם סדר בתחום נמ"קים והסעות פרטיות אחרות. מקווה, שכן יהיה עידוד לנמ"קים ומקווה, שלא ימצאו ב"דלת אחורית" להוציא תקנות שונות, שיגבילו את "אגד" ואת "דן", אלא מצב הוגן, שלא ממש מתרחש כעת.
חברות הבת לא קונות אוטובוסים מכספי קרן
ההצטיידות ולכן אין סיבה שיאסרו עליהן לבצע הסעות מיוחדות. אין חולק על כך שמוטב לכולנו אם החברות במשק יעדיפו לארגן הסעות באמצעות מיניבוסים ואוטובוסים, במקום לחלק מכוניות, אבל אין שום מניעה שיעשו זאת חברות שהן לא אגד או דן. המצב כיום הוא עיוות וטוב שהוא יתוקן.
 

אורי404

New member
חברות הבת לא קונות אוטובוסים מכספי קרן
ההצטיידות ולכן אין סיבה שיאסרו עליהן לבצע הסעות מיוחדות. אין חולק על כך שמוטב לכולנו אם החברות במשק יעדיפו לארגן הסעות באמצעות מיניבוסים ואוטובוסים, במקום לחלק מכוניות, אבל אין שום מניעה שיעשו זאת חברות שהן לא אגד או דן. המצב כיום הוא עיוות וטוב שהוא יתוקן.
באופן כללי מסכים עמך בזה, אנדי.
אסביר מדוע "באופן כללי" - אכן יש הכנסות ממקומות העבודה השונים. אבל מצד שני יש סבסוד צולב לקווים פחות רווחיים או הפעלת קווים בלילה. כך, שאם ההכנסות נועדו לאותם קווים אני בעד לשקול את זה. אבל גם בתוך זה יש לי הסתייגויות: לגבי קווים לא רווחיים - לעתים זה בגלל התנהלות לא מוצלחת של הקווים. או שלפעמים לדעתי לא על חברות האוטובוסים להפעיל אותן, אלא הפעלה של המועצה האזורית (כפי, שיש למשל בערבה). שהכיסוי עליהם יהיה מאותם יישובים, שבחלק מן המקרים מדובר ביישובים מבוססים למדי. קווי לילה - פה בחלק מן המקרים מדובר בקווים מצליחים מבחינת כמות נוסעים. ע"ע לחץ מצד חברות מוניות שונות, שדאגו לכך, שחברות האוטובוסים לא תפעילנה קווי לילה. יש לקוות שזהו עניין של זמן לכך, שיותר ויותר נוסעים ייסעו בקווי הלילה. אבל עדיין אני מניח, שיש צורך בסבסוד מסויים, שכן הפעלה בלילה יקרה יותר, מבחינת שכר נהג גבוה יותר ולצדו הפעלת עובדים נוספים (סדרן לילה. צוות מוסך/גרר וכו').
 
באופן כללי מסכים עמך בזה, אנדי.
אסביר מדוע "באופן כללי" - אכן יש הכנסות ממקומות העבודה השונים. אבל מצד שני יש סבסוד צולב לקווים פחות רווחיים או הפעלת קווים בלילה. כך, שאם ההכנסות נועדו לאותם קווים אני בעד לשקול את זה. אבל גם בתוך זה יש לי הסתייגויות: לגבי קווים לא רווחיים - לעתים זה בגלל התנהלות לא מוצלחת של הקווים. או שלפעמים לדעתי לא על חברות האוטובוסים להפעיל אותן, אלא הפעלה של המועצה האזורית (כפי, שיש למשל בערבה). שהכיסוי עליהם יהיה מאותם יישובים, שבחלק מן המקרים מדובר ביישובים מבוססים למדי. קווי לילה - פה בחלק מן המקרים מדובר בקווים מצליחים מבחינת כמות נוסעים. ע"ע לחץ מצד חברות מוניות שונות, שדאגו לכך, שחברות האוטובוסים לא תפעילנה קווי לילה. יש לקוות שזהו עניין של זמן לכך, שיותר ויותר נוסעים ייסעו בקווי הלילה. אבל עדיין אני מניח, שיש צורך בסבסוד מסויים, שכן הפעלה בלילה יקרה יותר, מבחינת שכר נהג גבוה יותר ולצדו הפעלת עובדים נוספים (סדרן לילה. צוות מוסך/גרר וכו').
אבל איך זה בדיוק קשור לנסיעות מיוחדות?
 

אורי404

New member
לא יודע מה הקשר, אבל בשורה התחתונה כספי
משלם המיסים לא אמורים לממן זכיות במכרזים פרטיים של מפעילי התח"צ.
כמו שגם, לא אמורה להיות חכירת אוטובוסים
גם כאשר מחכירים "אגד" ו"דן" אוטובוסים מודרניים (שנרכשו מקרן הצטיידות) ל"קווים" או ל"ויאוליה", אז גם פה, לדעתי יש טעם לפגם.
 

אוהד11

New member
מידע מקריאת בטאון אגד
בדבר ההסכם שנחתם בין אגד לממשלה: 1.גם אשכול אשקלון-תל-אביב עתיד לצאת למכרז(אומנם כתוב שם אשכול אשדוד-תל-אביב אבל כנראה לפי דעתי מדובר שם על טעות דפוס מכיוון שאגד אינו מפעיל את קווי אשדוד-תל-אביב והכוונה כנראה לקווי אשקלון-תל-אביב9. 2.קווי צפת-חיפה. 3.קווי חרדים חוץ מצפת-בני-ברק וצפת-ירושלים(קווי חרדים נוספים לא פורטו איזה נוספים). 4.לגבי קווי חולון אכן הם יוצאים למכרז אולם בבטאון אגד רשום שמדובר בשליש מהיקף פעילותו של סניף חולון(שזה אומר ששני שליש לא יצאו למכרז וישארו באגד)האם מישהו כאן יודע על איזה שני שליש מדובר ומהו היקף פעילותו המתאים והמדויק של סניף אגד בחולון?איזה קווים נוספים שסניף חולון מפעיל ישארו באגד ומה כן יצא מהיקף פעילותו למכרז? 5.אגד ואגד תעבורה לא ישתתפו גם במכרזי הסיבוב השני של החברות האחרות שתפסו את מקומה של אגד באיזורים שיצאו למכרז בשלב הראשון של הרפורמה.המדינה התנגדה לכך נחרצות ואגד נכנע לדרישה זו.אגד תעבורה תתמודד רק במכרזי צפון הנגב באר-שבע-עירוני ואשדוד-עירוני ותורשה להתמודד במכרזים נוספים אך ורק אם לא תזכה באחד או יותר ממכרזים אלה מתוך מגמה לשמור על חלקה הנוכחי בשוק התחבורה הציבורית. 6.אגד ואגד תעבורה יורשו להשתתף במכרזי המטרונית המתוכננים לעתיד בעשר השנים הבאות בערים שונות בארץ גם במקומות שבהם אגד לא פועל ולא פעל מעולם כולל בקעת אונו.רשום שמתוכננים מכרזים בדבר אוטובוסים רבי קיבולת גם בבקעת אונו.נמסר כי סוכם שבירושלים לא יהיה מכרז מטרונית ואגד תפעיל בירושלים ללא מכרז BRT.בנתניה גם לא יהיה מכרז וזיכיון ההפעלה של אגד תעבורה שם יוארך אוטומטית גם בקווי האוטובוסים הרגילים וגם בקווי BRT תימסר לידיה ההפעלה באופן אוטומטי. 7.גם אשכול דרום הנגב(הכוונה לאשכול דימונה'ערד?) יצא למכרז אולם לדברי בטאון אגד לאגד שמורה הזכות בתוך שנה להחליף את האשכול הנ"ל באשכול אחר תמורתו שיצא למכרז אם יהיה בהיקף של שני אחוזים מפעילות אגד. 8.לפי הבטאון חריג למכרזי ה-BRT יהיה המכרז בשרון שם קבוצת אגד לא תוכל לגשת למכרז משום-מה ואילו בשאר האיזורים כן.מישהו מכם יודע למה למה בשרון אגד לא יכולה לגשת למכרז אוטובוסים רבי-קיבולת? 9.אם יתברר שפעילות המטרונית בחיפה תגזול מאגד מעבר לשני אחוז מהיקף פעילותה ההפרש יקוזז על חשבון האשכולות העתידים לצאת למכרז שפורטו כאן. 10.פעילות הנסיעות המיוחדות באגד תועבר לחברה אחרת. 11.לאגד תעבורה יועברו ללא מכרז כל קווי מבשרת ציון גבעת זאב גוש עציון וקווים ממוגנים בחבל בנימין.לגבי אשכול מעלה אדומים הוא מהווה 1.75 אחוז מפעילות אגד רשום שהוא כן יצא למכרז ולא ברור אם הוא מהווה חלק משלושת האחוזים של הקווים שיועברו לפעילות אגד תעבורה ללא מכרז.מה עם ה-1.25 הנותרים שישלימו את תמונת שלושת האחוזים הנותרחם? 12.פעילות אגד תחולק לשלושים אשכולות.אגד תיבחן באופן קפדני ותצטרך לעמוד במדדי יעילות מחמירים שיקבע משרד התחבורה.אם לא תעמוד בהם יוצאו אשכולות נוספים למכרז. 13.אגד הצליחה להציל את אשכולות נהריה-חיפה וקרית שמונה מיציאה למכרז בתמורה לויתור השתתפות במכרז המטרונית בחיפה. עד כאן המידע שמעניין לי ששאבתי מקריאת בטאון אגד הנוכחי החדש.מי שרוטצה לקרוא יכול להדפיס לו מדף הפייסבוק של אגד. אתם מוזמנים להגיב ולתת מידע נוסף(למי שבאמת יודע כמובן)בשרשור זה שפתחתי כאן.
איזו "תחרות חופשית" זו כאשר מונעים מקבוצות
מסויימות להשתתף במכרזים, לרבות אשכולות שכבר פועלות בהם חברות אחרות, ומאידך מעבירים אשכולות ללא מכרז ? לטעמי, טענתי ואני עדיין טוען, שאין שקיפות בהתנהלותו של משרד התחבורה בכל נושא הרפורמה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה