שרשור "הצעות קווים לשיפור"

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
שרשור "הצעות קווים לשיפור"
השרשור, שאשרי פתח נמצא בדף השני ונראה, שכבר לא יהיה בדף ראשון. מה מעדיפים? להעבירו דף ראשון או פתיחת שרשור חדש כהמשך?
 

4XTOS

New member
שרשור "הצעות קווים לשיפור"
השרשור, שאשרי פתח נמצא בדף השני ונראה, שכבר לא יהיה בדף ראשון. מה מעדיפים? להעבירו דף ראשון או פתיחת שרשור חדש כהמשך?
לדעתי השרשור גם נראה כבר די ארוך
חוץ מזה כדי שנארגן את כל ההצעות ביחד ונשלח אותם למשרד התחבורה/חברות התח''צ השונות כדי שמשהו יעשה בנידון
 
לדעתי השרשור גם נראה כבר די ארוך
חוץ מזה כדי שנארגן את כל ההצעות ביחד ונשלח אותם למשרד התחבורה/חברות התח''צ השונות כדי שמשהו יעשה בנידון
כדאי לארגן את כל ההצעות יחד, ולשלוח הלאה, ואף
אני מבקש ממנהלי הפורום לפנות לעיתונות ל-YNET, NRG ועוד עם ההצעות, אולי הם יעשו כתבה על זה, ויצליחו להזיז דברים.
 

Dannycom

New member
שרשור "הצעות קווים לשיפור"
השרשור, שאשרי פתח נמצא בדף השני ונראה, שכבר לא יהיה בדף ראשון. מה מעדיפים? להעבירו דף ראשון או פתיחת שרשור חדש כהמשך?
לדעתי צריך לעשות מעין סיכום שרשור קודם
שבו נרשום קווי אוטובוס חדשים שזכו להרבה תמיכה. בשלב השני נדון על דרכי פעולה מאורגנות על מנת לתרום ליישום משאלות לב. קרוב לליבי במיוחד הוא קידום קו 165 מפתח תקווה למערב ראשון לציון. אני חושב שלקו הזה יהיה ביקוש גבוה מאוד בשעות מסוימות ואם "קווים" המעפנים מפעילים קו מבקעת אונו למערב ראשון אני לא חושב שלפתח תקוואים לא מגיע שירות דומה. הרעיון שלי בקידום הקו הוא בראש ובראשונה עצומת אינטרנט שתקודם באתרים, פורומים וקבוצות פייסבוק של תושבי ראשון לציון, פתח תקווה ובמיוחד הסטודנטים של אוניברסיטת בר אילן שהקו הזה יהיה שימושי במיוחד עבורם. בשלב השני אפשר לפנות ל"אגד" בבקשה להפעלת הקו תוך הבאת נתונים של העצומה (בתקווה שיהיו חיוביים מספיק). אפשרות נוספת שאני שוקל הוא פנייה ל"איקאה" בראשון לציון. אמנם משמעות הדבר הוא שהקו יצטרך לבצע סיבוב שיאריך את הדרך ל"איקאה" אבל דווקא ברגע שפונים לגוף עסקי שיהיה מעוניין בשירות תחבורתי אליו, יש יותר סיכוי שילחץ על "אגד" כדי שיפעיל את הקו. פנייה דומה ניתן לעשות ל"מכללה למינהל" או ל"סינמה סיטי" (בשני המקרים הללו הסיכויים להתערבות נמוכים יותר). בעדיפות שנייה עומד הקו לכרמלית דרך מכבית. הקו מאוד נחוץ אך הבעיה היא שבתקופת הרה-ארגון המשוקץ סביר להניח שהסיכוי להיענות להצעה תהיה נמוכה. קו קרוב לליבי במיוחד שהייתי רוצה לקדם הוא הקו מצומת רעננה ופתח תקווה לאשדוד. אך כאן הסיכוי שיזוז משהו נמוך עוד יותר מכיוון שיהיה קשה לגייס מספיק אנשים או גופים אינטרסנטיים. בנוסף תתעורר שאלה מי יפעיל את הקו: "ואוליה" המפעילה את קווי אשדוד-תל אביב או "אגד" שמפעילה קווים באזור השרון.
 

connex

Active member
שרשור "הצעות קווים לשיפור"
השרשור, שאשרי פתח נמצא בדף השני ונראה, שכבר לא יהיה בדף ראשון. מה מעדיפים? להעבירו דף ראשון או פתיחת שרשור חדש כהמשך?
הצעות שלי לאזור לוד
דבר ראשון אחידות אם החליטו שויאוליה תפעיל את קווי לוד-ת"א וקווים פנימיים אז להעביר אליה מסופרבוס את קו 2 ו461. שינויים בקווים פנימיים: הפעלת קו 5 רק בימי השוק כדי לאפשר לתושבי גני אביב הגעה מהירה מהשוק לשכונה ולהפך עבור שאר המסלול יש את קו 2. מבטל את קו 7 המקשר פעמיים ביום בין שכונת גני יער לגני אביב ונותן לקו 6 להכנס לתוך שכונת גני יער. שיפור בקווים בינעירוניים: להוסיף לקו 11 שתי נסיעות לכל כיוון כאשר 249 מסיים לעבוד. מדובר על יעדים קרובים ואני בטוח שיש כאלו שצריכים להגיע לכל יעד לאחר 22:00 הוספת שתי נסיעות ל460 מכיוון ת"א ב23:00 ו23:30 כדי לאפשר הגעה למרכז העיר לאחר ש461 מסיים את פעילותו ואין דרך אחרת. (פעם הייתה חלופה בשעות אלו ל475 שבוטלה לפני מספר שנים) קווים חדשים: הוספת קו מלוד לירושלים דרך נתב"ג במסלול קווי הצפון שעוברים שם הוספת קו מלוד לישפרו סנטר במודיעין דרך כביש 431
 

דניאל 130

New member
הצעות שלי לאזור לוד
דבר ראשון אחידות אם החליטו שויאוליה תפעיל את קווי לוד-ת"א וקווים פנימיים אז להעביר אליה מסופרבוס את קו 2 ו461. שינויים בקווים פנימיים: הפעלת קו 5 רק בימי השוק כדי לאפשר לתושבי גני אביב הגעה מהירה מהשוק לשכונה ולהפך עבור שאר המסלול יש את קו 2. מבטל את קו 7 המקשר פעמיים ביום בין שכונת גני יער לגני אביב ונותן לקו 6 להכנס לתוך שכונת גני יער. שיפור בקווים בינעירוניים: להוסיף לקו 11 שתי נסיעות לכל כיוון כאשר 249 מסיים לעבוד. מדובר על יעדים קרובים ואני בטוח שיש כאלו שצריכים להגיע לכל יעד לאחר 22:00 הוספת שתי נסיעות ל460 מכיוון ת"א ב23:00 ו23:30 כדי לאפשר הגעה למרכז העיר לאחר ש461 מסיים את פעילותו ואין דרך אחרת. (פעם הייתה חלופה בשעות אלו ל475 שבוטלה לפני מספר שנים) קווים חדשים: הוספת קו מלוד לירושלים דרך נתב"ג במסלול קווי הצפון שעוברים שם הוספת קו מלוד לישפרו סנטר במודיעין דרך כביש 431
וגם הארכת קו 273 שלאגד ללוד ורמלה
למרות בעית הזיכיון כמו במקרה קו 555 שגם בו קווים כביכול איננה מורשה להפעיל קווים מפתח-תקווה לתל-אביב ומשרד התחבורה אישר להם. יש לזכור שגם כיום קיימת חלופת אגד בקו 174 פעם ביום בבוקר מרמלה לרידינג כך שהצעתי איננה מופרכת כלל ועיקר.
 

oshri5917

New member
וגם הארכת קו 273 שלאגד ללוד ורמלה
למרות בעית הזיכיון כמו במקרה קו 555 שגם בו קווים כביכול איננה מורשה להפעיל קווים מפתח-תקווה לתל-אביב ומשרד התחבורה אישר להם. יש לזכור שגם כיום קיימת חלופת אגד בקו 174 פעם ביום בבוקר מרמלה לרידינג כך שהצעתי איננה מופרכת כלל ועיקר.
הארכת קו 273 ללוד ורמלה לא טובה
זה יצור קו מסורבל נגד כל הגיון של כיוון נסיעה קו שבא מתל אביב דרומה לרחובות אחר כך יצטרך לסוע צפונה ומזרחה אין לזה הגיון
 

דניאל 130

New member
הארכת קו 273 ללוד ורמלה לא טובה
זה יצור קו מסורבל נגד כל הגיון של כיוון נסיעה קו שבא מתל אביב דרומה לרחובות אחר כך יצטרך לסוע צפונה ומזרחה אין לזה הגיון
הכוונה היא שמרחובות הוא יסע ללוד ורמלה כמו248
האם אתה מציע לבטל את קווי 248/249 מכיוון שהם מסורבלים מידי? תחבורה ציבורית נועדה לתת מענה למכנה המשותף הממוצע של כלל הציבור. לפעמים אין ברירה ובכדי לענות על מקסימום צרכים יוצרים קו מאסף שיספק תשובה למכנה משותף זה. הסיבה להצעה היא שסופרבוס/קונקס לא מוציאים קווי לילה לתל-אביב מערים אלה. באם יוציאו אין צורך להאריך את 273. אולי ניתן להוציא חלופת לילה של קו 174 בכיוון ההפוך מרידינג לרמלה כמו שקיים בבוקר בכיוון מרמלה? בלילה כמות הנוסעים ממילא נמוכה ובכדי להצדיק את המשך פעילותם העתידית של קווי הלילה מבחינה כלכלית אין ברירה אלא להאריך את מסלולם וזאת בכדי לתפוס כמה שיותר נוסעים לאורך מסלולם.אם יוארך קו 273 אני מוכן להמר בכסף שכמות הנוסעים תגדל בקו הזה באופן משמעותי ביותר.בלילה ממילא מהירות הנסיעה גדולה אין פקקים בכלל בהמון תחנות אין בכלל נוסעים ונושא הסירבול והאיטיות אינם רלוונטיים כלל ללילה. לדעתי יש סכנה גדולה להמשך קיומו של קו 231 בגלל הגבלתו להוד השרון בלבד בגלל סיבות לא ענייניות כלל(בעיות מטופשות מנהליות של זיכיון)ואי האטרקטיביות שבו עקב כך למרות המסלול הסופר דופר מעולה ואי התחלתו מכפר-סבא-דבר שהיה מוסיף לו הרבה נוסעים פוטנציאליים על חשבון קו 230 שלמרות היותו קו מסורבל הוא קו מצליח למדי והוא אינו עומד בפני סכנת ביטול.
 

connex

Active member
הכוונה היא שמרחובות הוא יסע ללוד ורמלה כמו248
האם אתה מציע לבטל את קווי 248/249 מכיוון שהם מסורבלים מידי? תחבורה ציבורית נועדה לתת מענה למכנה המשותף הממוצע של כלל הציבור. לפעמים אין ברירה ובכדי לענות על מקסימום צרכים יוצרים קו מאסף שיספק תשובה למכנה משותף זה. הסיבה להצעה היא שסופרבוס/קונקס לא מוציאים קווי לילה לתל-אביב מערים אלה. באם יוציאו אין צורך להאריך את 273. אולי ניתן להוציא חלופת לילה של קו 174 בכיוון ההפוך מרידינג לרמלה כמו שקיים בבוקר בכיוון מרמלה? בלילה כמות הנוסעים ממילא נמוכה ובכדי להצדיק את המשך פעילותם העתידית של קווי הלילה מבחינה כלכלית אין ברירה אלא להאריך את מסלולם וזאת בכדי לתפוס כמה שיותר נוסעים לאורך מסלולם.אם יוארך קו 273 אני מוכן להמר בכסף שכמות הנוסעים תגדל בקו הזה באופן משמעותי ביותר.בלילה ממילא מהירות הנסיעה גדולה אין פקקים בכלל בהמון תחנות אין בכלל נוסעים ונושא הסירבול והאיטיות אינם רלוונטיים כלל ללילה. לדעתי יש סכנה גדולה להמשך קיומו של קו 231 בגלל הגבלתו להוד השרון בלבד בגלל סיבות לא ענייניות כלל(בעיות מטופשות מנהליות של זיכיון)ואי האטרקטיביות שבו עקב כך למרות המסלול הסופר דופר מעולה ואי התחלתו מכפר-סבא-דבר שהיה מוסיף לו הרבה נוסעים פוטנציאליים על חשבון קו 230 שלמרות היותו קו מסורבל הוא קו מצליח למדי והוא אינו עומד בפני סכנת ביטול.
248 לא קו מסורבל
למען האמת זה קו שהולך וגווע פעם היה קו 248 מלוד לרחובות וחזרה בתדירות של עשרים דקות בשעות השיא ו249 מרמלה לפתח תקווה. לפני כ12 שנה הוחלט לשנות ולצמצם את 248 ל3 נסיעות בוקר מלוד ונסיעה מרחובות (שמאז כבר בוטלה) ב22:00 ו249 הוארך עד רחובות. אם יונהג כרטיס מעבר באזור הזה אז יהיה אפשר לחזור למתכונת הקודמת כי מנתב"ג אפשר לתפוס קווים מהירים יותר לפתח תקווה ואילו תושבי רחובות שירצו להגיע לפתח תקווה ולהפך, במילא ישתמשו ב164
 

דניאל 130

New member
הארכת קו 273 ללוד ורמלה לא טובה
זה יצור קו מסורבל נגד כל הגיון של כיוון נסיעה קו שבא מתל אביב דרומה לרחובות אחר כך יצטרך לסוע צפונה ומזרחה אין לזה הגיון
הצעה נוספת(חילופית)לגבי הארכת 273
אם לא ללוד ורמלה אז אולי כדאי להאריכו או לגדרה או למזכרת בתיה/קרית עקרון? בעיקרון כל קווי הלילה למעט הפנימיים וקו ירושלים-תל-אביב עוברים במספר ערים לאורך מסלולם בכדי להבטיח שיוכלו לתפוס כמה שיותר נוסעים עליהם. המתווה וההיגיון שלפיהם פועלים קווי הלילה שונה לחלוטין ממתווה קווי היום.עלות הפעלתם גדולה יותר בהרבה וגם אפשרות הסבסוד שלהם לאורך זמן מוגבלת למדי ונדרש לכך תקציב גבוה.עליה בכמות הנוסעים הכרחית וחיונית ולכן יש להאריך את מסלולם וגם לשווק אותם אגרסיבית יותר ממה שנעשה היום בכדי להבטיח את קיומם לאורך זמן ולבצע שינוי קונספט חשיבה שורשי מהיסוד לגבי קיום תחבורה ציבורית בלילה.
 

oshri5917

New member
הצעה נוספת(חילופית)לגבי הארכת 273
אם לא ללוד ורמלה אז אולי כדאי להאריכו או לגדרה או למזכרת בתיה/קרית עקרון? בעיקרון כל קווי הלילה למעט הפנימיים וקו ירושלים-תל-אביב עוברים במספר ערים לאורך מסלולם בכדי להבטיח שיוכלו לתפוס כמה שיותר נוסעים עליהם. המתווה וההיגיון שלפיהם פועלים קווי הלילה שונה לחלוטין ממתווה קווי היום.עלות הפעלתם גדולה יותר בהרבה וגם אפשרות הסבסוד שלהם לאורך זמן מוגבלת למדי ונדרש לכך תקציב גבוה.עליה בכמות הנוסעים הכרחית וחיונית ולכן יש להאריך את מסלולם וגם לשווק אותם אגרסיבית יותר ממה שנעשה היום בכדי להבטיח את קיומם לאורך זמן ולבצע שינוי קונספט חשיבה שורשי מהיסוד לגבי קיום תחבורה ציבורית בלילה.
תגובה לדניאל 130
1.לגבי קו 273 א.לגבי הארכה לגדרה או קרית עקרון אני בעד ב.לגבי הארכה לרמלוד לדעתי צריך לעשות קו לילה נפרד מתל אביב לרמלה ולוד ג..לדעתי קו 248 הוא יחסים קו סביר מבחינת מסלול
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה