שלום האם מישהו יודע מה קורה על תחנות חדשות

מצב
הנושא נעול.

rachelea

New member
הבר סמכא היחיד בישראל שזוכר את תאריך
הפתיחה של המוזיאון בחולון הוא רב-חובב דני גולדשמידט - איש אגד ובכיר כל חובבי האוטובוסים בישראל. הוא נמצא ממש ברגע זה בחו"ל אך במיוחד בשבילך השגתי אותו והוא קבע: 28.12.1990. מכאן שה- 28.12.1990 הוא יום הפתיחה הרשמי של מוזיאון אגד. לגבי תשלום: 2006 היא התשובה. דני גולדשמידט הוא עמוד התווך של כל התחביב הזה בארץ ואין שני לו. הוא זוכר כל תאריך בעל-פה כמו שהוא מכיר באופן אישי כל בורג בכל אוטובוס. אינני זוכר אם ה- 28.12 היה בסביבות חג החנוכה אך בהחלט מדגדג לי בראש שהמוזיאון נפתח במהלך החג או מעט לאחריו. נוח סלוצקי הוא האיש העומד בראש הפירמידה במוזיאון אגד והוא עושה את עבודתו בצורה מופתית ! לילה טוב.
תודות גם ליאיר ולאביתר
כפי שכבר כתבתי המידע מסייע מאוד.
 

mister K

New member
הבר סמכא היחיד בישראל שזוכר את תאריך
הפתיחה של המוזיאון בחולון הוא רב-חובב דני גולדשמידט - איש אגד ובכיר כל חובבי האוטובוסים בישראל. הוא נמצא ממש ברגע זה בחו"ל אך במיוחד בשבילך השגתי אותו והוא קבע: 28.12.1990. מכאן שה- 28.12.1990 הוא יום הפתיחה הרשמי של מוזיאון אגד. לגבי תשלום: 2006 היא התשובה. דני גולדשמידט הוא עמוד התווך של כל התחביב הזה בארץ ואין שני לו. הוא זוכר כל תאריך בעל-פה כמו שהוא מכיר באופן אישי כל בורג בכל אוטובוס. אינני זוכר אם ה- 28.12 היה בסביבות חג החנוכה אך בהחלט מדגדג לי בראש שהמוזיאון נפתח במהלך החג או מעט לאחריו. נוח סלוצקי הוא האיש העומד בראש הפירמידה במוזיאון אגד והוא עושה את עבודתו בצורה מופתית ! לילה טוב.
אני בטוח שגם מנהל המוזיאון זוכר טוב את התאריך
ולא רק דני גולדשמידט... התאריך גם רשום באלבומי התמונות של נח בהם מתועד אירוע הפתיחה. פשוט לא זכרתי אותו במדויק.
 
אני בטוח שגם מנהל המוזיאון זוכר טוב את התאריך
ולא רק דני גולדשמידט... התאריך גם רשום באלבומי התמונות של נח בהם מתועד אירוע הפתיחה. פשוט לא זכרתי אותו במדויק.
זה מובן מאליו. אני זוכר את המוזיאון ב-1988
בחניון ארז בארז. צילמתי אז ובקייץ שנת 1989 בפעם נוספת המון תמונות בארז. היו שם המון אוטובוסים שנשרפו אחר-כך. נוח זוכר היטב הרבה מאוד דברים. זכרון כמו שיש לדני בנושא, אין לאף אחד אחר. דני סייע רבות לנוח עם המוזיאון והוא בפועל התורם הראשי לפני כולם. בלי דני, לא היה כיום מה שיש. אני זוכר את המאמצים של דני בשנות ה-80. אין שני להם ולא יהיה. אתה עוד לא נולדת אז, אבל דני כבר אסף עשרות חלקים ואוטובוסים למוזיאון בשיתוף פעולה עם נוח. נוח עושה עבודת קודש אך לאחר שיפרוש לגמלאות, צפוי המוזיאון להימחק אלא אם גורם פרטי יאות לרכוש את המוצגים. הנהלת אגד מעוניינת לגרוט הכל ! בדיוק כשם שהנהלת הרכבת מעוניינת בחיסול מוזיאון הרכבת.
 

mister K

New member
זה מובן מאליו. אני זוכר את המוזיאון ב-1988
בחניון ארז בארז. צילמתי אז ובקייץ שנת 1989 בפעם נוספת המון תמונות בארז. היו שם המון אוטובוסים שנשרפו אחר-כך. נוח זוכר היטב הרבה מאוד דברים. זכרון כמו שיש לדני בנושא, אין לאף אחד אחר. דני סייע רבות לנוח עם המוזיאון והוא בפועל התורם הראשי לפני כולם. בלי דני, לא היה כיום מה שיש. אני זוכר את המאמצים של דני בשנות ה-80. אין שני להם ולא יהיה. אתה עוד לא נולדת אז, אבל דני כבר אסף עשרות חלקים ואוטובוסים למוזיאון בשיתוף פעולה עם נוח. נוח עושה עבודת קודש אך לאחר שיפרוש לגמלאות, צפוי המוזיאון להימחק אלא אם גורם פרטי יאות לרכוש את המוצגים. הנהלת אגד מעוניינת לגרוט הכל ! בדיוק כשם שהנהלת הרכבת מעוניינת בחיסול מוזיאון הרכבת.
לא זילזלתי בדני...
רק ציינתי את העובדה שהוא לא האדם היחיד הבקיא בענייני המוזיאון. ואגב, התקופה בה נאספו רוב המוצגים למוזיאון בסוף שנות ה-80, הייתה כבר אחרי שנולדתי.
 
לא זילזלתי בדני...
רק ציינתי את העובדה שהוא לא האדם היחיד הבקיא בענייני המוזיאון. ואגב, התקופה בה נאספו רוב המוצגים למוזיאון בסוף שנות ה-80, הייתה כבר אחרי שנולדתי.
רוב המוצגים נאספו ע"י יוסקה שמיר בשנת 1981...
לא טעיתי. בשנת 1984 כבר היו רוב המוצגים בארז.
 

mister K

New member
תודה על הערתך
אך מניין לך מה התיאוריה? ולמה את חושבת שמדובר בתשלום כלשהו? דייקתי בשאלתי וקיבלתי עליה תשובה. גם תשובתך מחזקת את דברי אביתר והמידע שהיה בידי זה מכבר. העניין פשוט יותר מהתיאוריה שבנית. ישנו מאמר מסוים (נכתב באקדמיה ונקרא "מדעי") של ד"ר לסוציולוגיה בעל תיאוריה מסוימת שמחזק אותה על פרט עובדתי שגוי, על כך שמוזיאון "אגד" לא היה קיים בעת כתיבת מאמרו. המאמר נכתב ב-2008. נניח שאסף חומרים שנה קודם (אני הייתי מוכנה ללכת שנתיים אחורה, ל-2006). והנה מתברר כי המציאות שונה. המוזיאון היה קיים (בין אם בתשלום או בלעדיו, אך זה כאמור לא העניין) והתיאוריה ? מתפוגגת.... והנה לך טעות משוועת. בנִית תיאוריה מבלי לדעת כלל למה שאלתי, למה התכוונתי וחבל. מסקנה (לכולנו): מוטב לברר את העובדות לאשורן בטרם נבנה תילי תילים של תיאוריות מוטעות.
את עדיין לא מנתצת שום דבר...
קודם כל אני לא מבין למה את פונה אלי בלשון נקבה... דבר שני, הבנתי בדיוק למה התכוונת. ידוע לכל שמוזיאון אגד היה קיים גם לפני 2006. אני באופן אישי עובד שם בהתנדבות באופן קבוע כבר משנת 2003 וזכרתי שהוא נפתח בשנת 1990 או 1991. במקום לרדת עלי שאני "מפתח תיאוריות", עדיף שתשימי פה לינק למאמר המדובר כי אני משוכנע לחלוטין שאת טועה. זה נשמע לי הסבר יותר הגיוני מההסבר שלך, לפי אותו ד"ר לסוציולוגיה לא ידע על קיומו של מוזיאון אגד גם אחרי 16 שנים (!!!) של פעילות.
 

mister K

New member
את עדיין לא מנתצת שום דבר...
קודם כל אני לא מבין למה את פונה אלי בלשון נקבה... דבר שני, הבנתי בדיוק למה התכוונת. ידוע לכל שמוזיאון אגד היה קיים גם לפני 2006. אני באופן אישי עובד שם בהתנדבות באופן קבוע כבר משנת 2003 וזכרתי שהוא נפתח בשנת 1990 או 1991. במקום לרדת עלי שאני "מפתח תיאוריות", עדיף שתשימי פה לינק למאמר המדובר כי אני משוכנע לחלוטין שאת טועה. זה נשמע לי הסבר יותר הגיוני מההסבר שלך, לפי אותו ד"ר לסוציולוגיה לא ידע על קיומו של מוזיאון אגד גם אחרי 16 שנים (!!!) של פעילות.
*לפי = צ"ל: לפיו.
 

mister K

New member
את עדיין לא מנתצת שום דבר...
קודם כל אני לא מבין למה את פונה אלי בלשון נקבה... דבר שני, הבנתי בדיוק למה התכוונת. ידוע לכל שמוזיאון אגד היה קיים גם לפני 2006. אני באופן אישי עובד שם בהתנדבות באופן קבוע כבר משנת 2003 וזכרתי שהוא נפתח בשנת 1990 או 1991. במקום לרדת עלי שאני "מפתח תיאוריות", עדיף שתשימי פה לינק למאמר המדובר כי אני משוכנע לחלוטין שאת טועה. זה נשמע לי הסבר יותר הגיוני מההסבר שלך, לפי אותו ד"ר לסוציולוגיה לא ידע על קיומו של מוזיאון אגד גם אחרי 16 שנים (!!!) של פעילות.
וגם אם באמת החוקר לא ידע...
עדיין את לא מנתצת שום דבר. כל המדינה יודעת על קיומו של המוזיאון וגם ידעה על קיומו הרבה לפני 2006, חוץ מחוקר אחד שכתב מאמר שגוי. אבל שוב, כל עוד לא ראיתי את המאמר אני לא קובע כלום...
 
וגם אם באמת החוקר לא ידע...
עדיין את לא מנתצת שום דבר. כל המדינה יודעת על קיומו של המוזיאון וגם ידעה על קיומו הרבה לפני 2006, חוץ מחוקר אחד שכתב מאמר שגוי. אבל שוב, כל עוד לא ראיתי את המאמר אני לא קובע כלום...
כל המדינה? נסחפת לתהומות......שמע:
בביקור האחרון שלי בועדת הפנים בכנסת (לא מזמן) דיברתי על מוזיאון אגד בחולון או מוזיאון הרכב ההיסטורי של אגד בחולון. איש מבין הנוכחים לא האמין שקיים דבר כזה. זה חוזר על עצמו הרבה מאוד פעמים בהרבה מאוד מקומות. מתברר שרק מעטים מבין המבוגרים מכירים ומבחינת בני נוער בירושלים - איש לא שמע על המוזיאון הזה ......וחבל כמובן.
 

mister K

New member
כל המדינה? נסחפת לתהומות......שמע:
בביקור האחרון שלי בועדת הפנים בכנסת (לא מזמן) דיברתי על מוזיאון אגד בחולון או מוזיאון הרכב ההיסטורי של אגד בחולון. איש מבין הנוכחים לא האמין שקיים דבר כזה. זה חוזר על עצמו הרבה מאוד פעמים בהרבה מאוד מקומות. מתברר שרק מעטים מבין המבוגרים מכירים ומבחינת בני נוער בירושלים - איש לא שמע על המוזיאון הזה ......וחבל כמובן.
כי זה פשוט לא מעניין את רוב האנשים...
עם זאת, חוקר הכותב מאמר בנושא אמור לדעת שהמוזיאון קיים כבר הרבה שנים. זה לא שמדובר במוזיאון סודי שאף אחד לא מכיר.
 
כי זה פשוט לא מעניין את רוב האנשים...
עם זאת, חוקר הכותב מאמר בנושא אמור לדעת שהמוזיאון קיים כבר הרבה שנים. זה לא שמדובר במוזיאון סודי שאף אחד לא מכיר.
נכון. אילו הייתי חוקר חיצוני, הייתי מרים דבר
ראשון טלפון למזכירה של גדעון מזרחי היו"ר ולא מנסה לנחש מתי, איפה, מה ומי. אני מסכים שהחוקר לא פעל נכון. אני זה לא דוגמה לכלום בענין הזה כי כבר בשנת 1978 היה ברור לי ולאבא ז"ל שעומד לקום מוזיאון אוטובוסים. יוסקה שמיר ורק יוסקה שמיר (ולא איזה גולש אחר שכותב כאן שמתחזה לאחד שאסף גרוטאות גם הוא בתחילת שנות ה-80...) היה לבדו האמא והאבא של הרעיון. אח"כ עברו הדברים לידיו של מיודענו נוח סלוצקי הענק שבלעדיו לא היה קם שום מוזיאון - נקודה ! דני לקח הרבה מעמסות עליו וסייע לנוח המון. כל התייעצות והתלבטות של נוח הועברה לדני שיחליט. דני ונוח ביחד עשו את כל ההקמה ואת הכל התחיל יוסקה שמיר ורק הוא ובטח לא אותו אחד שרק גרם נזקים חמורים לתמונות של הארכיון................
 
את לא מנתצת שום תיאוריה...
פשוט לא הבנת נכון את התיאוריה. סביר להניח שהתכוונו לעניין התשלום. המוזיאון נפתח בשנת 1991 והכניסה אליו הייתה במשך שנים בתשלום סמלי של 5 שקלים. בשנת 2006 בוטל התשלום הסמלי והחל משנה זו הכניסה לקהל הרחב בימי שישי ובחול המועד היא בחינם. אני משוכנע שזו הייתה הכוונה. אין מצב שיש מישהו באקדמיה שחושב שהמוזיאון באמת נפתח ב-2006... והמלצה, רצוי שכשאת מגיבה למישהו בפורום תשרשרי את התגובה שלך להודעה הרלוונטית אליה את רוצה להגיב ולא את כל ההודעות להודעה הראשונה כמו שעשית. ככה לא מבינים למי את מגיבה. שירשור להודעה הראשונה נהוג רק כשרוצים להגיב להודעה זו באופן ספיציפי או בשירשורי תמונות ושירשורי הכוונה.
המוזיאון היה פתוח שנים רבות ללא תשלום
מתישהו ב-2004 או 2005 החליטו לגבות תשלום ולאחר מכן הוא בוטל.
 

mister K

New member
המוזיאון היה פתוח שנים רבות ללא תשלום
מתישהו ב-2004 או 2005 החליטו לגבות תשלום ולאחר מכן הוא בוטל.
לדעתי אתה טועה...
גם הרבה לפני 2004 הכניסה הייתה התשלום. אפילו הייתה תקופה בה אחד המבקרים המפורסמים באגד היה יושב בשער המוזיאון ומוכר כרטיסים. מדובר על התקופה בה המוזיאון היה פתוח בשבת, משמע בשנות ה-90.
 
לדעתי אתה טועה...
גם הרבה לפני 2004 הכניסה הייתה התשלום. אפילו הייתה תקופה בה אחד המבקרים המפורסמים באגד היה יושב בשער המוזיאון ומוכר כרטיסים. מדובר על התקופה בה המוזיאון היה פתוח בשבת, משמע בשנות ה-90.
במחשבה שנייה אתה צודק. ולדימיר המפורסם היה
הגובה כשהתחלנו להגיע באופן קבוע...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
שלום האם מישהו יודע מה קורה על תחנות חדשות
אוטובוס בירושלים למרות עירייה הזמינה 1500 תחנות חדשות אך פועל הציבו מעט בעיר ותלפיות וכבר עברו חודשיים ואין התקדמו האם תקוע? או זה לוקח זמן כמו רכבת קלה (עיכובים,בעיות תקציב ועוד..) ראה קישור http://www.local.co.il/jerusalem/69849/article.htm
דווקא אני רואה כל הזמן
יותר ויותר תחנות חדשות - לאחרונה הציבו כמה באזור הגבעה הצרפתית. גם את המפות החדשות מדביקים ברחבי העיר, אם כי באיטיות רבה. מה גם שהמפות באות בצורת סטיקר פשוט הנתון לחסדי הוונדליסטים למיניהם. ראיתי כבר לא מעט מפות קרואות או תלושות. אתמול גם ראיתי את הגרפיט הראשון המער את אחת מתחנות הרכבת הקלה.
 
דווקא אני רואה כל הזמן
יותר ויותר תחנות חדשות - לאחרונה הציבו כמה באזור הגבעה הצרפתית. גם את המפות החדשות מדביקים ברחבי העיר, אם כי באיטיות רבה. מה גם שהמפות באות בצורת סטיקר פשוט הנתון לחסדי הוונדליסטים למיניהם. ראיתי כבר לא מעט מפות קרואות או תלושות. אתמול גם ראיתי את הגרפיט הראשון המער את אחת מתחנות הרכבת הקלה.
כתבת מפות קרואות. התכוונת למפות קרועות אך
למרבה הפלא הן באמת קרואות היטב !
 

מבשרת333

New member
כתבת מפות קרואות. התכוונת למפות קרועות אך
למרבה הפלא הן באמת קרואות היטב !
|ניפוץ המיתוס או עובדה:מנהלי חברות תח"צ נהגים
נושא המיתוס וערך האדם: אכן יש נהגים שאף לא יודעים להדריך נוסעים לדרכם. אך יש גם שהם עצמם מנהלי אגפים במשרדי התח"צ. וכאלה שהיו נהגים בעבר. אני חושבת שלא נכונה הדיעה (שהיא דעת רבים), כי מי שהולך להיות נהג הוא בהכרח לא מספיק אינטילגנט. ישנם נהגים שלמדו אף תואר ראשון והנהיגה זה עוד כסף ותו לא.
 

מבשרת333

New member
|ניפוץ המיתוס או עובדה:מנהלי חברות תח"צ נהגים
נושא המיתוס וערך האדם: אכן יש נהגים שאף לא יודעים להדריך נוסעים לדרכם. אך יש גם שהם עצמם מנהלי אגפים במשרדי התח"צ. וכאלה שהיו נהגים בעבר. אני חושבת שלא נכונה הדיעה (שהיא דעת רבים), כי מי שהולך להיות נהג הוא בהכרח לא מספיק אינטילגנט. ישנם נהגים שלמדו אף תואר ראשון והנהיגה זה עוד כסף ותו לא.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה