הרכבת הקלה - דו"ח מצולם, פרק 1

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
פתרון נוסח טופ גיר להפעלה חודש- חודשיים לפני:
ציר הרצל מוכן מבחינת המסילה והעמודים, ואני בטוח שאפשר לחבר את החשמל והרמזורים די מהר. כשמתחילות העבודות הסופיות ברחוב יפו (חישמול, הסרת הרבד הזמני מהמסילות) צריך לנסות לחשוף מסילה אחת מקצה הרחוב עד קצהו השני במהירות האפשרית במקום לחשוף את שתיהן לאט יותר. ברגע שיש מסילה אפשר או לגרור 4-5 מערכים עם גורר או ליצור גנרטור דיזל נגרר על עגלה שיאפשר להעביר את אותם מערכים לקטע ציר הרצל. משתמשים במסילת רחוב היובל ותחנת הר הרצל כדפו זמני (לדעתי מהתמונות יש מקום לפחות ל4 רכבות באזור הר הרצל: 2 על כל אחת מהמסילות שאחרי המפלג ו2 בתחנת הר הרצל. אם יש מקום ליותר מרכבת אחת דרומית למפלג אפשר להעלות את מספר הרכבות ל5 או 6). אחרי בדיקות הבטיחות והאיתות אפשר להפעיל את הרכבת בקטע הר הרצל - התחנה המרכזית לפני שיהיה אפשר לפתוח את רחוב יפו לנוסעים. כמו כן - בקטע הפעיל מהגבעה הצרפתית דרומה צריך כבר עכשיו לערוך הדגמות לקהל הרחב ויפה שעה אחת קודם.
How hard could it be?
 

Ccyclist

Well-known member
How hard could it be?
ג'יימס מיי היה מפעיל רכבת קלה תוך חצי שנה...
שישה חודשים אחרי שהוחלט לבנות את הרכבת הקלה ב99 הוא וודאי היה יוצר כזאת על בסיס טכנולוגיה קיימת שניתן לקנות אצל גורמים מסחריים, מלחים כמה דברים, מניח מסילות מסוג מפתיע במיוחד - סקיילקטריקס, 6 או 12 אינטש, משהו בסגנון (או מפתיע אותנו עם מסילות מונורייל על עמודים מאיזה לונהפארק), מוצא קרונות או יוצר אותם מקראוונים, והיה מפעיל את הרכבת הקלה לכמה נסיונות מוצלחים שבסופם היא נשברת.
 

amit1270

New member
הרכבת הקלה - דו"ח מצולם, פרק 1
החלטתי שהגיע הזמן לצאת לשטח ולערוך סיור מקיף לאורך כל התוואי. התחלתי בקצה הדרומי, בקרית היובל ומשם אמשיך צפונה, עד לפסגת זאב. בפרק הראשון אתמקד בקטע הקו שלאורך שדרות הרצל, עד גשר המיתרים. הנחת המסילות בקטע זה הסתיימה כבר לפני די הרבה זמן. כמו-כן, לאורך כל הקטע הותקנו כל עמודי החישמולת ועליהם הותקנו כל הקונסולות או כבלי המתיחה עליהם יימתחו כבלי ההזנה החשמלית בסמוך לתחילת ההרצה בקטע זה. הפיתוח הסביבתי בקטע זה גם הוא הסתיים לחלוטין למעט קטע קצר בקצהו המזרחי של הרחוב, בשכונת קרית משה, בסמוך לגשר. העבודות היחידות שעוד נותרו בקטע זה מתרכזות בעיקר בתחנות. כל הסככות כבר הותקנו. נשאר להתקין את הציוד האלקטרוני בתחנות, ספסלים ותאורת שפת רציף. בימים אלו ראיתי פועלים העוסקים בהשחלת כבלי תקשורת בתוך הצנרת התת-קרקעית. בנוסף, עוד אין זכר למערכות הרימזור והאיתות ועדיין לא הותקנו המחסומים במפגשי הכביש מסילה שיחברו את החניות הפרטיות, אבל עבודות אלה תיעשנה ממש בסמיכות להפעלה. בגדול, הרושם מקטע זה הינו חיובי ביותר. הפיתוח הסביבתי נעים לעיין והתוואי משתלב יפה במרקם העירוני. ונעבור לתמונות.
תודה רבה! כל הכבוד על ההשקעה!
 

אוהד11

New member
הרכבת הקלה - דו"ח מצולם, פרק 1
החלטתי שהגיע הזמן לצאת לשטח ולערוך סיור מקיף לאורך כל התוואי. התחלתי בקצה הדרומי, בקרית היובל ומשם אמשיך צפונה, עד לפסגת זאב. בפרק הראשון אתמקד בקטע הקו שלאורך שדרות הרצל, עד גשר המיתרים. הנחת המסילות בקטע זה הסתיימה כבר לפני די הרבה זמן. כמו-כן, לאורך כל הקטע הותקנו כל עמודי החישמולת ועליהם הותקנו כל הקונסולות או כבלי המתיחה עליהם יימתחו כבלי ההזנה החשמלית בסמוך לתחילת ההרצה בקטע זה. הפיתוח הסביבתי בקטע זה גם הוא הסתיים לחלוטין למעט קטע קצר בקצהו המזרחי של הרחוב, בשכונת קרית משה, בסמוך לגשר. העבודות היחידות שעוד נותרו בקטע זה מתרכזות בעיקר בתחנות. כל הסככות כבר הותקנו. נשאר להתקין את הציוד האלקטרוני בתחנות, ספסלים ותאורת שפת רציף. בימים אלו ראיתי פועלים העוסקים בהשחלת כבלי תקשורת בתוך הצנרת התת-קרקעית. בנוסף, עוד אין זכר למערכות הרימזור והאיתות ועדיין לא הותקנו המחסומים במפגשי הכביש מסילה שיחברו את החניות הפרטיות, אבל עבודות אלה תיעשנה ממש בסמיכות להפעלה. בגדול, הרושם מקטע זה הינו חיובי ביותר. הפיתוח הסביבתי נעים לעיין והתוואי משתלב יפה במרקם העירוני. ונעבור לתמונות.
דוד, כל הכבוד
 

orenhz

Member
הרכבת הקלה - דו"ח מצולם, פרק 1
החלטתי שהגיע הזמן לצאת לשטח ולערוך סיור מקיף לאורך כל התוואי. התחלתי בקצה הדרומי, בקרית היובל ומשם אמשיך צפונה, עד לפסגת זאב. בפרק הראשון אתמקד בקטע הקו שלאורך שדרות הרצל, עד גשר המיתרים. הנחת המסילות בקטע זה הסתיימה כבר לפני די הרבה זמן. כמו-כן, לאורך כל הקטע הותקנו כל עמודי החישמולת ועליהם הותקנו כל הקונסולות או כבלי המתיחה עליהם יימתחו כבלי ההזנה החשמלית בסמוך לתחילת ההרצה בקטע זה. הפיתוח הסביבתי בקטע זה גם הוא הסתיים לחלוטין למעט קטע קצר בקצהו המזרחי של הרחוב, בשכונת קרית משה, בסמוך לגשר. העבודות היחידות שעוד נותרו בקטע זה מתרכזות בעיקר בתחנות. כל הסככות כבר הותקנו. נשאר להתקין את הציוד האלקטרוני בתחנות, ספסלים ותאורת שפת רציף. בימים אלו ראיתי פועלים העוסקים בהשחלת כבלי תקשורת בתוך הצנרת התת-קרקעית. בנוסף, עוד אין זכר למערכות הרימזור והאיתות ועדיין לא הותקנו המחסומים במפגשי הכביש מסילה שיחברו את החניות הפרטיות, אבל עבודות אלה תיעשנה ממש בסמיכות להפעלה. בגדול, הרושם מקטע זה הינו חיובי ביותר. הפיתוח הסביבתי נעים לעיין והתוואי משתלב יפה במרקם העירוני. ונעבור לתמונות.
רבה על השרשור הענק
 

Golf Bravo

New member
הרכבת הקלה - דו"ח מצולם, פרק 1
החלטתי שהגיע הזמן לצאת לשטח ולערוך סיור מקיף לאורך כל התוואי. התחלתי בקצה הדרומי, בקרית היובל ומשם אמשיך צפונה, עד לפסגת זאב. בפרק הראשון אתמקד בקטע הקו שלאורך שדרות הרצל, עד גשר המיתרים. הנחת המסילות בקטע זה הסתיימה כבר לפני די הרבה זמן. כמו-כן, לאורך כל הקטע הותקנו כל עמודי החישמולת ועליהם הותקנו כל הקונסולות או כבלי המתיחה עליהם יימתחו כבלי ההזנה החשמלית בסמוך לתחילת ההרצה בקטע זה. הפיתוח הסביבתי בקטע זה גם הוא הסתיים לחלוטין למעט קטע קצר בקצהו המזרחי של הרחוב, בשכונת קרית משה, בסמוך לגשר. העבודות היחידות שעוד נותרו בקטע זה מתרכזות בעיקר בתחנות. כל הסככות כבר הותקנו. נשאר להתקין את הציוד האלקטרוני בתחנות, ספסלים ותאורת שפת רציף. בימים אלו ראיתי פועלים העוסקים בהשחלת כבלי תקשורת בתוך הצנרת התת-קרקעית. בנוסף, עוד אין זכר למערכות הרימזור והאיתות ועדיין לא הותקנו המחסומים במפגשי הכביש מסילה שיחברו את החניות הפרטיות, אבל עבודות אלה תיעשנה ממש בסמיכות להפעלה. בגדול, הרושם מקטע זה הינו חיובי ביותר. הפיתוח הסביבתי נעים לעיין והתוואי משתלב יפה במרקם העירוני. ונעבור לתמונות.
שרשור ענק תרתי משמע
כל הכבוד על ההשקעה ותודה שעדכנת.
 
הרכבת הקלה - דו"ח מצולם, פרק 1
החלטתי שהגיע הזמן לצאת לשטח ולערוך סיור מקיף לאורך כל התוואי. התחלתי בקצה הדרומי, בקרית היובל ומשם אמשיך צפונה, עד לפסגת זאב. בפרק הראשון אתמקד בקטע הקו שלאורך שדרות הרצל, עד גשר המיתרים. הנחת המסילות בקטע זה הסתיימה כבר לפני די הרבה זמן. כמו-כן, לאורך כל הקטע הותקנו כל עמודי החישמולת ועליהם הותקנו כל הקונסולות או כבלי המתיחה עליהם יימתחו כבלי ההזנה החשמלית בסמוך לתחילת ההרצה בקטע זה. הפיתוח הסביבתי בקטע זה גם הוא הסתיים לחלוטין למעט קטע קצר בקצהו המזרחי של הרחוב, בשכונת קרית משה, בסמוך לגשר. העבודות היחידות שעוד נותרו בקטע זה מתרכזות בעיקר בתחנות. כל הסככות כבר הותקנו. נשאר להתקין את הציוד האלקטרוני בתחנות, ספסלים ותאורת שפת רציף. בימים אלו ראיתי פועלים העוסקים בהשחלת כבלי תקשורת בתוך הצנרת התת-קרקעית. בנוסף, עוד אין זכר למערכות הרימזור והאיתות ועדיין לא הותקנו המחסומים במפגשי הכביש מסילה שיחברו את החניות הפרטיות, אבל עבודות אלה תיעשנה ממש בסמיכות להפעלה. בגדול, הרושם מקטע זה הינו חיובי ביותר. הפיתוח הסביבתי נעים לעיין והתוואי משתלב יפה במרקם העירוני. ונעבור לתמונות.
תודה דוד על דווח מעולה מהשטח.
 
הרכבת הקלה - דו"ח מצולם, פרק 1
החלטתי שהגיע הזמן לצאת לשטח ולערוך סיור מקיף לאורך כל התוואי. התחלתי בקצה הדרומי, בקרית היובל ומשם אמשיך צפונה, עד לפסגת זאב. בפרק הראשון אתמקד בקטע הקו שלאורך שדרות הרצל, עד גשר המיתרים. הנחת המסילות בקטע זה הסתיימה כבר לפני די הרבה זמן. כמו-כן, לאורך כל הקטע הותקנו כל עמודי החישמולת ועליהם הותקנו כל הקונסולות או כבלי המתיחה עליהם יימתחו כבלי ההזנה החשמלית בסמוך לתחילת ההרצה בקטע זה. הפיתוח הסביבתי בקטע זה גם הוא הסתיים לחלוטין למעט קטע קצר בקצהו המזרחי של הרחוב, בשכונת קרית משה, בסמוך לגשר. העבודות היחידות שעוד נותרו בקטע זה מתרכזות בעיקר בתחנות. כל הסככות כבר הותקנו. נשאר להתקין את הציוד האלקטרוני בתחנות, ספסלים ותאורת שפת רציף. בימים אלו ראיתי פועלים העוסקים בהשחלת כבלי תקשורת בתוך הצנרת התת-קרקעית. בנוסף, עוד אין זכר למערכות הרימזור והאיתות ועדיין לא הותקנו המחסומים במפגשי הכביש מסילה שיחברו את החניות הפרטיות, אבל עבודות אלה תיעשנה ממש בסמיכות להפעלה. בגדול, הרושם מקטע זה הינו חיובי ביותר. הפיתוח הסביבתי נעים לעיין והתוואי משתלב יפה במרקם העירוני. ונעבור לתמונות.
 
הרכבת הקלה - דו"ח מצולם, פרק 1
החלטתי שהגיע הזמן לצאת לשטח ולערוך סיור מקיף לאורך כל התוואי. התחלתי בקצה הדרומי, בקרית היובל ומשם אמשיך צפונה, עד לפסגת זאב. בפרק הראשון אתמקד בקטע הקו שלאורך שדרות הרצל, עד גשר המיתרים. הנחת המסילות בקטע זה הסתיימה כבר לפני די הרבה זמן. כמו-כן, לאורך כל הקטע הותקנו כל עמודי החישמולת ועליהם הותקנו כל הקונסולות או כבלי המתיחה עליהם יימתחו כבלי ההזנה החשמלית בסמוך לתחילת ההרצה בקטע זה. הפיתוח הסביבתי בקטע זה גם הוא הסתיים לחלוטין למעט קטע קצר בקצהו המזרחי של הרחוב, בשכונת קרית משה, בסמוך לגשר. העבודות היחידות שעוד נותרו בקטע זה מתרכזות בעיקר בתחנות. כל הסככות כבר הותקנו. נשאר להתקין את הציוד האלקטרוני בתחנות, ספסלים ותאורת שפת רציף. בימים אלו ראיתי פועלים העוסקים בהשחלת כבלי תקשורת בתוך הצנרת התת-קרקעית. בנוסף, עוד אין זכר למערכות הרימזור והאיתות ועדיין לא הותקנו המחסומים במפגשי הכביש מסילה שיחברו את החניות הפרטיות, אבל עבודות אלה תיעשנה ממש בסמיכות להפעלה. בגדול, הרושם מקטע זה הינו חיובי ביותר. הפיתוח הסביבתי נעים לעיין והתוואי משתלב יפה במרקם העירוני. ונעבור לתמונות.
תודה רבה
 

mister K

New member
הרכבת הקלה - דו"ח מצולם, פרק 1
החלטתי שהגיע הזמן לצאת לשטח ולערוך סיור מקיף לאורך כל התוואי. התחלתי בקצה הדרומי, בקרית היובל ומשם אמשיך צפונה, עד לפסגת זאב. בפרק הראשון אתמקד בקטע הקו שלאורך שדרות הרצל, עד גשר המיתרים. הנחת המסילות בקטע זה הסתיימה כבר לפני די הרבה זמן. כמו-כן, לאורך כל הקטע הותקנו כל עמודי החישמולת ועליהם הותקנו כל הקונסולות או כבלי המתיחה עליהם יימתחו כבלי ההזנה החשמלית בסמוך לתחילת ההרצה בקטע זה. הפיתוח הסביבתי בקטע זה גם הוא הסתיים לחלוטין למעט קטע קצר בקצהו המזרחי של הרחוב, בשכונת קרית משה, בסמוך לגשר. העבודות היחידות שעוד נותרו בקטע זה מתרכזות בעיקר בתחנות. כל הסככות כבר הותקנו. נשאר להתקין את הציוד האלקטרוני בתחנות, ספסלים ותאורת שפת רציף. בימים אלו ראיתי פועלים העוסקים בהשחלת כבלי תקשורת בתוך הצנרת התת-קרקעית. בנוסף, עוד אין זכר למערכות הרימזור והאיתות ועדיין לא הותקנו המחסומים במפגשי הכביש מסילה שיחברו את החניות הפרטיות, אבל עבודות אלה תיעשנה ממש בסמיכות להפעלה. בגדול, הרושם מקטע זה הינו חיובי ביותר. הפיתוח הסביבתי נעים לעיין והתוואי משתלב יפה במרקם העירוני. ונעבור לתמונות.
 

david80

Member
הרכבת הקלה - דו"ח מצולם, פרק 1
החלטתי שהגיע הזמן לצאת לשטח ולערוך סיור מקיף לאורך כל התוואי. התחלתי בקצה הדרומי, בקרית היובל ומשם אמשיך צפונה, עד לפסגת זאב. בפרק הראשון אתמקד בקטע הקו שלאורך שדרות הרצל, עד גשר המיתרים. הנחת המסילות בקטע זה הסתיימה כבר לפני די הרבה זמן. כמו-כן, לאורך כל הקטע הותקנו כל עמודי החישמולת ועליהם הותקנו כל הקונסולות או כבלי המתיחה עליהם יימתחו כבלי ההזנה החשמלית בסמוך לתחילת ההרצה בקטע זה. הפיתוח הסביבתי בקטע זה גם הוא הסתיים לחלוטין למעט קטע קצר בקצהו המזרחי של הרחוב, בשכונת קרית משה, בסמוך לגשר. העבודות היחידות שעוד נותרו בקטע זה מתרכזות בעיקר בתחנות. כל הסככות כבר הותקנו. נשאר להתקין את הציוד האלקטרוני בתחנות, ספסלים ותאורת שפת רציף. בימים אלו ראיתי פועלים העוסקים בהשחלת כבלי תקשורת בתוך הצנרת התת-קרקעית. בנוסף, עוד אין זכר למערכות הרימזור והאיתות ועדיין לא הותקנו המחסומים במפגשי הכביש מסילה שיחברו את החניות הפרטיות, אבל עבודות אלה תיעשנה ממש בסמיכות להפעלה. בגדול, הרושם מקטע זה הינו חיובי ביותר. הפיתוח הסביבתי נעים לעיין והתוואי משתלב יפה במרקם העירוני. ונעבור לתמונות.
תודה! תמונות עסיסיות!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה