רעיון ליעול תפקוד תחנות אוטובוס עמוסות

מצב
הנושא נעול.

wantok

New member
רעיון ליעול תפקוד תחנות אוטובוס עמוסות
היום בעודי ממתין לאוטובוס במחניודה, עלה בי רעיון פשוט למימוש שעשוי להואיל. אשמח לשמוע את דעתכם. הרעיון הוא להציב בתחנות אוטובוס עמוסות במיוחד בהן עובר מספר רב של קוים בתדירות גבוהה כרטיסן באופן קבוע או לפחות בשעות העומס שיאפשר עליה במקביל גם מהדלת האחורית. הכרטיסן יהי מצויד בכל אמצעי הכרטוס שיש לנהג על גבי מתקן קל ונוח לנשיאה. הדבר עשוי להואיל בכמה מובנים: - צמצום משך השהיה של האוטובוס בתחנה. - פתיחת צואר הבקבוק שנגרם באזורים אלו הגורם לעיתים לאפקט דומינו של עומסי תנועה מיותרים. - טיפול במפגעים באזור התחנה (פריקה וטעינה, מוניות סתם נהגים שמחנים את הרכב) וקריאה לשוטר במידת הצורך. - הסדרת ירידת הנוסעים לפני תחילת העליה דרך הדלת האחורית - מניעת התופעה של אוטובוס מפוצץ מלפנים וריק מאחור שמשאיר נוסעים מתוסכלים בתחנה. מה דעתכם?
 

דניאל 130

New member
רעיון ליעול תפקוד תחנות אוטובוס עמוסות
היום בעודי ממתין לאוטובוס במחניודה, עלה בי רעיון פשוט למימוש שעשוי להואיל. אשמח לשמוע את דעתכם. הרעיון הוא להציב בתחנות אוטובוס עמוסות במיוחד בהן עובר מספר רב של קוים בתדירות גבוהה כרטיסן באופן קבוע או לפחות בשעות העומס שיאפשר עליה במקביל גם מהדלת האחורית. הכרטיסן יהי מצויד בכל אמצעי הכרטוס שיש לנהג על גבי מתקן קל ונוח לנשיאה. הדבר עשוי להואיל בכמה מובנים: - צמצום משך השהיה של האוטובוס בתחנה. - פתיחת צואר הבקבוק שנגרם באזורים אלו הגורם לעיתים לאפקט דומינו של עומסי תנועה מיותרים. - טיפול במפגעים באזור התחנה (פריקה וטעינה, מוניות סתם נהגים שמחנים את הרכב) וקריאה לשוטר במידת הצורך. - הסדרת ירידת הנוסעים לפני תחילת העליה דרך הדלת האחורית - מניעת התופעה של אוטובוס מפוצץ מלפנים וריק מאחור שמשאיר נוסעים מתוסכלים בתחנה. מה דעתכם?
רעיון נחמד שכנראה לא ייושם אף פעם
משתי הסיבות הבאות: 1.מי ירצה בכלל לעבוד בעבודה כזאת?אולי עובדים זרים מתאילנד. 2.עלות כספית לא משתלמת לחברות האוטובוסים שמנסות בכל כוחן לחסוך ולחסוך ולחסוך בכסף.יש הרבה מאוד תחנות עמוסות והחברות יעדיפו להעסיק מבקרים באוטובוסים שיבדקו את הנהגים והנוסעים אם שילמו בעבור הנסיעה או לא.
 
רעיון ליעול תפקוד תחנות אוטובוס עמוסות
היום בעודי ממתין לאוטובוס במחניודה, עלה בי רעיון פשוט למימוש שעשוי להואיל. אשמח לשמוע את דעתכם. הרעיון הוא להציב בתחנות אוטובוס עמוסות במיוחד בהן עובר מספר רב של קוים בתדירות גבוהה כרטיסן באופן קבוע או לפחות בשעות העומס שיאפשר עליה במקביל גם מהדלת האחורית. הכרטיסן יהי מצויד בכל אמצעי הכרטוס שיש לנהג על גבי מתקן קל ונוח לנשיאה. הדבר עשוי להואיל בכמה מובנים: - צמצום משך השהיה של האוטובוס בתחנה. - פתיחת צואר הבקבוק שנגרם באזורים אלו הגורם לעיתים לאפקט דומינו של עומסי תנועה מיותרים. - טיפול במפגעים באזור התחנה (פריקה וטעינה, מוניות סתם נהגים שמחנים את הרכב) וקריאה לשוטר במידת הצורך. - הסדרת ירידת הנוסעים לפני תחילת העליה דרך הדלת האחורית - מניעת התופעה של אוטובוס מפוצץ מלפנים וריק מאחור שמשאיר נוסעים מתוסכלים בתחנה. מה דעתכם?
הפתרון הוא הפקעת הקופה מדי הנהג
כך שהנהג פשוט ינהג ואילו את הכרטיסים הנוסעים ייקנו במקום אחר (אוטומטים.קיוסק רבקו) כך כאשר האוטובוס נעצר הנוסעים נכנסים משתי הדלתות והנהג ממשיך מייד בנסיעה. ליד הדלת האחורית יש מכשיר כרטוס כדי לנקב את הכרטיסיה בחיסכון שנוצר אפשר להעסיק כרטיסנים שייקנסו את המתפלחים משום מה זה עובד בערים האירופאיות שבהם נסעתי
 

עדירמר

New member
הפתרון הוא הפקעת הקופה מדי הנהג
כך שהנהג פשוט ינהג ואילו את הכרטיסים הנוסעים ייקנו במקום אחר (אוטומטים.קיוסק רבקו) כך כאשר האוטובוס נעצר הנוסעים נכנסים משתי הדלתות והנהג ממשיך מייד בנסיעה. ליד הדלת האחורית יש מכשיר כרטוס כדי לנקב את הכרטיסיה בחיסכון שנוצר אפשר להעסיק כרטיסנים שייקנסו את המתפלחים משום מה זה עובד בערים האירופאיות שבהם נסעתי
אפשר היה כבר מזמן למכור כרטיסי נסיעה בקיוסק
אבל אצלנו אף אחד לא טורח להפעיל את ההגיון הישר
 

yovavon

New member
רעיון ליעול תפקוד תחנות אוטובוס עמוסות
היום בעודי ממתין לאוטובוס במחניודה, עלה בי רעיון פשוט למימוש שעשוי להואיל. אשמח לשמוע את דעתכם. הרעיון הוא להציב בתחנות אוטובוס עמוסות במיוחד בהן עובר מספר רב של קוים בתדירות גבוהה כרטיסן באופן קבוע או לפחות בשעות העומס שיאפשר עליה במקביל גם מהדלת האחורית. הכרטיסן יהי מצויד בכל אמצעי הכרטוס שיש לנהג על גבי מתקן קל ונוח לנשיאה. הדבר עשוי להואיל בכמה מובנים: - צמצום משך השהיה של האוטובוס בתחנה. - פתיחת צואר הבקבוק שנגרם באזורים אלו הגורם לעיתים לאפקט דומינו של עומסי תנועה מיותרים. - טיפול במפגעים באזור התחנה (פריקה וטעינה, מוניות סתם נהגים שמחנים את הרכב) וקריאה לשוטר במידת הצורך. - הסדרת ירידת הנוסעים לפני תחילת העליה דרך הדלת האחורית - מניעת התופעה של אוטובוס מפוצץ מלפנים וריק מאחור שמשאיר נוסעים מתוסכלים בתחנה. מה דעתכם?
מעלה נוסטלגיה
פעם היו כרטיסנים בכניסות האחוריות של אוטובוסי דן אם אני לא טועה
 

ה2

New member
אתה לא טועה, היו כרטיסנים בדן, באגד ובהמקשר
אבל כבר שנים רבות שהם לא פועלים
בנוסף לכרטיסנים אם זכרוני לא בוגד בי, בעבר
המאד רחוק היו גם מוכרי כרטיסים בתחנות ה"כבדות" כמו בתחנה הישנה בת"א. שם, עד כמה שזכור לי, היה מוכר כרטיסים שישב למשל בתחנה הראשונה של קו 4 ליד הכניסה למנהרה (הקשישים בינינו בודאי יודעים על מה אני מדבר), ואם אני זוכר נכון וכאן אני בטוח שאוהד יתקן אותי אם צריך, כי בכל זאת עבר קצת זמן מאז, היה עוד אחד כזה בתחילת רחוב שיינקין, היכן שהיתה התחנה הראשונה ברחוב של קו 19 המנוח שבו התאספו רבים שבאו משוק הכרמל.
 

אוהד11

New member
בנוסף לכרטיסנים אם זכרוני לא בוגד בי, בעבר
המאד רחוק היו גם מוכרי כרטיסים בתחנות ה"כבדות" כמו בתחנה הישנה בת"א. שם, עד כמה שזכור לי, היה מוכר כרטיסים שישב למשל בתחנה הראשונה של קו 4 ליד הכניסה למנהרה (הקשישים בינינו בודאי יודעים על מה אני מדבר), ואם אני זוכר נכון וכאן אני בטוח שאוהד יתקן אותי אם צריך, כי בכל זאת עבר קצת זמן מאז, היה עוד אחד כזה בתחילת רחוב שיינקין, היכן שהיתה התחנה הראשונה ברחוב של קו 19 המנוח שבו התאספו רבים שבאו משוק הכרמל.
אכן, פעמים רבות ישב מוכר כרטיסים עם שולחן
נייד, ובשעות שהאדם לא עבד השולחן נקשר בשרשרת לעמוד התחנה. לעיתים היה כרטיסן כזה גם ברחוב מרכז בעלי מלאכה, כאשר היו במקום תחנות המוצא של הקווים 14, 25, 26 שכיום הוא 13 ו- 13 בגרסתו הראשונה שפעל עד רחוב יהודה המכבי ומוזג לתוך 25.
 

אוהד11

New member
אכן, פעמים רבות ישב מוכר כרטיסים עם שולחן
נייד, ובשעות שהאדם לא עבד השולחן נקשר בשרשרת לעמוד התחנה. לעיתים היה כרטיסן כזה גם ברחוב מרכז בעלי מלאכה, כאשר היו במקום תחנות המוצא של הקווים 14, 25, 26 שכיום הוא 13 ו- 13 בגרסתו הראשונה שפעל עד רחוב יהודה המכבי ומוזג לתוך 25.
אותו מוכר מתחילת רחוב שינקין מכר גם כרטיסים
לקו 11 הישן, גרסתו הישנה של הקו הנוכחי שהתחילה בתחילת רחוב אלנבי, ליד בנין האופרה, עד שכונת בצרון
 

connex

Active member
רעיון ליעול תפקוד תחנות אוטובוס עמוסות
היום בעודי ממתין לאוטובוס במחניודה, עלה בי רעיון פשוט למימוש שעשוי להואיל. אשמח לשמוע את דעתכם. הרעיון הוא להציב בתחנות אוטובוס עמוסות במיוחד בהן עובר מספר רב של קוים בתדירות גבוהה כרטיסן באופן קבוע או לפחות בשעות העומס שיאפשר עליה במקביל גם מהדלת האחורית. הכרטיסן יהי מצויד בכל אמצעי הכרטוס שיש לנהג על גבי מתקן קל ונוח לנשיאה. הדבר עשוי להואיל בכמה מובנים: - צמצום משך השהיה של האוטובוס בתחנה. - פתיחת צואר הבקבוק שנגרם באזורים אלו הגורם לעיתים לאפקט דומינו של עומסי תנועה מיותרים. - טיפול במפגעים באזור התחנה (פריקה וטעינה, מוניות סתם נהגים שמחנים את הרכב) וקריאה לשוטר במידת הצורך. - הסדרת ירידת הנוסעים לפני תחילת העליה דרך הדלת האחורית - מניעת התופעה של אוטובוס מפוצץ מלפנים וריק מאחור שמשאיר נוסעים מתוסכלים בתחנה. מה דעתכם?
זה היה כמה פעמים בקו 370
בימים שהייתי חייל והימים שהקו היה של אגד בימי ראשון בתמח"ת. אני לא יודע אם זה היה מבקר או נהג אחר אבל הוא עמד בחוץ וניקב כרטיסיות עד שהאוטובוס התמלא ויצא
 
רעיון ליעול תפקוד תחנות אוטובוס עמוסות
היום בעודי ממתין לאוטובוס במחניודה, עלה בי רעיון פשוט למימוש שעשוי להואיל. אשמח לשמוע את דעתכם. הרעיון הוא להציב בתחנות אוטובוס עמוסות במיוחד בהן עובר מספר רב של קוים בתדירות גבוהה כרטיסן באופן קבוע או לפחות בשעות העומס שיאפשר עליה במקביל גם מהדלת האחורית. הכרטיסן יהי מצויד בכל אמצעי הכרטוס שיש לנהג על גבי מתקן קל ונוח לנשיאה. הדבר עשוי להואיל בכמה מובנים: - צמצום משך השהיה של האוטובוס בתחנה. - פתיחת צואר הבקבוק שנגרם באזורים אלו הגורם לעיתים לאפקט דומינו של עומסי תנועה מיותרים. - טיפול במפגעים באזור התחנה (פריקה וטעינה, מוניות סתם נהגים שמחנים את הרכב) וקריאה לשוטר במידת הצורך. - הסדרת ירידת הנוסעים לפני תחילת העליה דרך הדלת האחורית - מניעת התופעה של אוטובוס מפוצץ מלפנים וריק מאחור שמשאיר נוסעים מתוסכלים בתחנה. מה דעתכם?
הדבר קיים בתחנת העליה לקו 1, 2, 3, 38
במעלה השלום. מידי פעם, יש סדרן, ולו מכשיר ניקוב לכרטיסיות. והוא מראה ועוזר לעליית הקהל, ומנחה, למי שיש חופשי חודשי שיעמוד בקבוצה זו, למי שיש כרטיסיה שיהיה בקבוצה זו, גם כרטיס המשך, וכשבא האוטובוס (מפרקית לצורך הדוגמא), הוא בודק אמצעי תשלום בדלת האחרונה.
 

olli3

New member
מנהל
רעיון ליעול תפקוד תחנות אוטובוס עמוסות
היום בעודי ממתין לאוטובוס במחניודה, עלה בי רעיון פשוט למימוש שעשוי להואיל. אשמח לשמוע את דעתכם. הרעיון הוא להציב בתחנות אוטובוס עמוסות במיוחד בהן עובר מספר רב של קוים בתדירות גבוהה כרטיסן באופן קבוע או לפחות בשעות העומס שיאפשר עליה במקביל גם מהדלת האחורית. הכרטיסן יהי מצויד בכל אמצעי הכרטוס שיש לנהג על גבי מתקן קל ונוח לנשיאה. הדבר עשוי להואיל בכמה מובנים: - צמצום משך השהיה של האוטובוס בתחנה. - פתיחת צואר הבקבוק שנגרם באזורים אלו הגורם לעיתים לאפקט דומינו של עומסי תנועה מיותרים. - טיפול במפגעים באזור התחנה (פריקה וטעינה, מוניות סתם נהגים שמחנים את הרכב) וקריאה לשוטר במידת הצורך. - הסדרת ירידת הנוסעים לפני תחילת העליה דרך הדלת האחורית - מניעת התופעה של אוטובוס מפוצץ מלפנים וריק מאחור שמשאיר נוסעים מתוסכלים בתחנה. מה דעתכם?
קיים עדיין בתל השומר ל35 ו70
בשעות אחה"צ בעיקר הוא עומד שם ומכוון נוסעים לקו שהם צריכים וגם מעלה בעיקר חיילים לקו 35 בדלת האחורית בהצגת חוגר.
 

scooby5

Member
רעיון ליעול תפקוד תחנות אוטובוס עמוסות
היום בעודי ממתין לאוטובוס במחניודה, עלה בי רעיון פשוט למימוש שעשוי להואיל. אשמח לשמוע את דעתכם. הרעיון הוא להציב בתחנות אוטובוס עמוסות במיוחד בהן עובר מספר רב של קוים בתדירות גבוהה כרטיסן באופן קבוע או לפחות בשעות העומס שיאפשר עליה במקביל גם מהדלת האחורית. הכרטיסן יהי מצויד בכל אמצעי הכרטוס שיש לנהג על גבי מתקן קל ונוח לנשיאה. הדבר עשוי להואיל בכמה מובנים: - צמצום משך השהיה של האוטובוס בתחנה. - פתיחת צואר הבקבוק שנגרם באזורים אלו הגורם לעיתים לאפקט דומינו של עומסי תנועה מיותרים. - טיפול במפגעים באזור התחנה (פריקה וטעינה, מוניות סתם נהגים שמחנים את הרכב) וקריאה לשוטר במידת הצורך. - הסדרת ירידת הנוסעים לפני תחילת העליה דרך הדלת האחורית - מניעת התופעה של אוטובוס מפוצץ מלפנים וריק מאחור שמשאיר נוסעים מתוסכלים בתחנה. מה דעתכם?
קיים במרכזית המפרץ בכל בוקר
בקווים 103, 108, 141. ובשאר שעות היום בקווים מאחרים שיש להוציאם מהר.
 

Mar Garina

New member
רעיון ליעול תפקוד תחנות אוטובוס עמוסות
היום בעודי ממתין לאוטובוס במחניודה, עלה בי רעיון פשוט למימוש שעשוי להואיל. אשמח לשמוע את דעתכם. הרעיון הוא להציב בתחנות אוטובוס עמוסות במיוחד בהן עובר מספר רב של קוים בתדירות גבוהה כרטיסן באופן קבוע או לפחות בשעות העומס שיאפשר עליה במקביל גם מהדלת האחורית. הכרטיסן יהי מצויד בכל אמצעי הכרטוס שיש לנהג על גבי מתקן קל ונוח לנשיאה. הדבר עשוי להואיל בכמה מובנים: - צמצום משך השהיה של האוטובוס בתחנה. - פתיחת צואר הבקבוק שנגרם באזורים אלו הגורם לעיתים לאפקט דומינו של עומסי תנועה מיותרים. - טיפול במפגעים באזור התחנה (פריקה וטעינה, מוניות סתם נהגים שמחנים את הרכב) וקריאה לשוטר במידת הצורך. - הסדרת ירידת הנוסעים לפני תחילת העליה דרך הדלת האחורית - מניעת התופעה של אוטובוס מפוצץ מלפנים וריק מאחור שמשאיר נוסעים מתוסכלים בתחנה. מה דעתכם?
רעיון מצויין וקיים בברזיל
חיימה לרנר ראש עיריית קוריטיבה, שהפך אותה לדוגמה ומופת לתחבורה ציבורית (ודווקא לא ע"י רכבות יקרות אלא BRT), לקח את הרעיון שלך קצת קדימה, ובנה תחנות מודרניות שהכניסה אליהן היא עם כרטיס. הן גם בגובה הרצפה של האוטובוס, כך שכל מה שנותר לנוסעים הוא לזרום פנימה במהירות (כמו ברכבת..) http://www.greatbuildings.com/buildings/Curitiba_Tube_Stations.html
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה