חברים שלום

מצב
הנושא נעול.

מרבחור22

New member
חברים שלום
כקורא ותיק ופאסיבי בפורום, יש לי שאלה אל הגרעין הקשה (והאובייקטיבי מאוד) של הפורום בנוגע לרכבת ישראל : אף אחד לא ראה חדשות ערוץ 10 אתמול? http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=719124 פשוט נשגב מבינתי כיצד לא מתפתח כאן בפורום שום דו-שיח ענייני בנוגע לרכבת ולחקי, שאתם כה מהללים. כל כתב המבקר את הרכבת זוכה למטר של קיטונות המופנית אליו באופן אישי. שחר הזלקורן, מירב ארלוזורוב, נחמיה שטרסלר ועוד... כולם אינטרסנטים וצרי עין, ורק חקי שלנו הוא גבר גבר. הרוח הגבית שלכם מכשירה הלכה למעשה מעשים כאלה. מעניין אם עכשיו גם מתן חודורוב יהיה אויב הפורום.. עיתונאות חוקרת לא באה ע"מ להתחנף למושא התחקיר. היא באה להראות לציבור כיצד מתנהלים במסדרונות הבירוקרטיה, לעומת כיצד צריך וראוי להתנהל. היא היא כלב השמירה של הדמוקרטיה. אם החשדות אכן נכונים, במה שונה הוא משאר בכירי הציבור המככבים לאחרונה בכותרות העיתונים? הרכבת הינה גוף ציבורי, חלים עליו כללי משחק שונים. הכסף הזה הוא כספנו שלנו. למרות שלא ניתן לצפות להתנהגות ראוייה מגוף ציבורי עתיר תקצוב, המתנהל נכון להיום, ללא מנכ"ל וללא יו"ר דירקטוריון. אני סמוך ובטוח שאחטוף כאן על הראש. אבל זה בסדר. אין לי שום כוונה להקניט. מי שלא מסוגל לקבל ביקורת, לא יוכל להשתפר. ובסופו של יום, כולנו כאן כי התחבורה הציבורית יקרה לליבנו. שאו ברכה
 

easylivin

New member
חברים שלום
כקורא ותיק ופאסיבי בפורום, יש לי שאלה אל הגרעין הקשה (והאובייקטיבי מאוד) של הפורום בנוגע לרכבת ישראל : אף אחד לא ראה חדשות ערוץ 10 אתמול? http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=719124 פשוט נשגב מבינתי כיצד לא מתפתח כאן בפורום שום דו-שיח ענייני בנוגע לרכבת ולחקי, שאתם כה מהללים. כל כתב המבקר את הרכבת זוכה למטר של קיטונות המופנית אליו באופן אישי. שחר הזלקורן, מירב ארלוזורוב, נחמיה שטרסלר ועוד... כולם אינטרסנטים וצרי עין, ורק חקי שלנו הוא גבר גבר. הרוח הגבית שלכם מכשירה הלכה למעשה מעשים כאלה. מעניין אם עכשיו גם מתן חודורוב יהיה אויב הפורום.. עיתונאות חוקרת לא באה ע"מ להתחנף למושא התחקיר. היא באה להראות לציבור כיצד מתנהלים במסדרונות הבירוקרטיה, לעומת כיצד צריך וראוי להתנהל. היא היא כלב השמירה של הדמוקרטיה. אם החשדות אכן נכונים, במה שונה הוא משאר בכירי הציבור המככבים לאחרונה בכותרות העיתונים? הרכבת הינה גוף ציבורי, חלים עליו כללי משחק שונים. הכסף הזה הוא כספנו שלנו. למרות שלא ניתן לצפות להתנהגות ראוייה מגוף ציבורי עתיר תקצוב, המתנהל נכון להיום, ללא מנכ"ל וללא יו"ר דירקטוריון. אני סמוך ובטוח שאחטוף כאן על הראש. אבל זה בסדר. אין לי שום כוונה להקניט. מי שלא מסוגל לקבל ביקורת, לא יוכל להשתפר. ובסופו של יום, כולנו כאן כי התחבורה הציבורית יקרה לליבנו. שאו ברכה
ברוך הבא! תשובה על קצה המזלג:
כקורא וכותב ותיק גם כן, אומר שהביקורת המנומקת מצד חברי פורום רבים כנגד סיקור ענייני התחבורה בעיתונות, הייתה עניינית ומוצדקת *ברובה המוחלט*. אבל הסבר לי בבקשה, מה הקשר בין הכתבה העניינית והעובדתית של מתן חודורוב שצירפת, לדמגוגיה (שהיא בכלל לא ביקורת כנגד הרכבת, אלא הטפות אנטי-תחבורתיות הזויות) של שטרסלר?! חבל, ממש ממש שאתה מערבב בין שני הפכים גמורים כאילו חד הם - בין סיקור עיתונאי הגון ועובדתי מחד, לבין דרשותיהם של שטרסלר, גרונאו ודומיהם כנגד רכבת ככלי תחבורה בכלל מאידך. זוהי טעות גדולה מצידך. חבל גם ששירבבת כאן את ש.ה. עם כתבותיו הסנסציוניות ("צהובות", אם נאמר בפשטות). אני מציע שתחשוב שנית, ואני בטוח שלא "תחטוף כאן על הראש" אם תבחין בהבדלים שציינתי ולא תחזור על טעות זו. לגבי עצם הכתבה אין הרבה מה לומר, מעבר לזה אם השלמונים אכן הועברו לאותם ראשי ועדים - זה בהחלט לא כשר ולא תקין, ולמרות שמחתי הרבה על "השקט התעשייתי" שאכן שרר בחלק מכהונתו של חקי, העברת שלמונים כאלה אינה מקובלת עליי בתור אזרח שרוצה רכבת טובה יותר ונקייה משחיתות. בטוחני שהפרטים יתבררו בקרוב, אם אכן כך הם פני הדברים. בקשר למענק, אני מקווה שתהיה כאן התייחסות שוויונית לכל המנכ"לים במגזר הציבורי, ולא רק מנכ"ל רכבת ישראל (שבינה לבין האוצר עברו כמה "חתולים שחורים" כידוע, ומכאן החשש שלי). מקווה כמוך שיתפתח כאן דיון ענייני בנושא.
 

בועז ל

New member
חברים שלום
כקורא ותיק ופאסיבי בפורום, יש לי שאלה אל הגרעין הקשה (והאובייקטיבי מאוד) של הפורום בנוגע לרכבת ישראל : אף אחד לא ראה חדשות ערוץ 10 אתמול? http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=719124 פשוט נשגב מבינתי כיצד לא מתפתח כאן בפורום שום דו-שיח ענייני בנוגע לרכבת ולחקי, שאתם כה מהללים. כל כתב המבקר את הרכבת זוכה למטר של קיטונות המופנית אליו באופן אישי. שחר הזלקורן, מירב ארלוזורוב, נחמיה שטרסלר ועוד... כולם אינטרסנטים וצרי עין, ורק חקי שלנו הוא גבר גבר. הרוח הגבית שלכם מכשירה הלכה למעשה מעשים כאלה. מעניין אם עכשיו גם מתן חודורוב יהיה אויב הפורום.. עיתונאות חוקרת לא באה ע"מ להתחנף למושא התחקיר. היא באה להראות לציבור כיצד מתנהלים במסדרונות הבירוקרטיה, לעומת כיצד צריך וראוי להתנהל. היא היא כלב השמירה של הדמוקרטיה. אם החשדות אכן נכונים, במה שונה הוא משאר בכירי הציבור המככבים לאחרונה בכותרות העיתונים? הרכבת הינה גוף ציבורי, חלים עליו כללי משחק שונים. הכסף הזה הוא כספנו שלנו. למרות שלא ניתן לצפות להתנהגות ראוייה מגוף ציבורי עתיר תקצוב, המתנהל נכון להיום, ללא מנכ"ל וללא יו"ר דירקטוריון. אני סמוך ובטוח שאחטוף כאן על הראש. אבל זה בסדר. אין לי שום כוונה להקניט. מי שלא מסוגל לקבל ביקורת, לא יוכל להשתפר. ובסופו של יום, כולנו כאן כי התחבורה הציבורית יקרה לליבנו. שאו ברכה
בהחלט נושא ראוי להודעת פתיחה בפורום.
ברוך הבא לפורום תח"צ, מרבחור. אפתח בהודאה באשמה: רבים וטובים בפורום תח"צ, אם כי לא כולם, יוצאים כנגד הביקורת העקבית המתלהמת כנגד הרכבת שדוברה הראשי הוא הצהובון של המדינה: Ynet. כפי שכתב לך אריק בשום שכל, מדובר בביקורת קנטרנית, מתלהמת ובלתי מקצועית, שמטרתה אחת: לשלהב את הציבור. דוגמא טרייה לכך אתה יכול למצוא בביקורת האבסורדית שמעלה Ynet כל אימת שמושבת קו לצרכי פיתוח הרשת. לו טרחו לבדוק בצהובון מדוע נוצר צורך בהשבתות, ייתכן וכלל לא היית נתקל בכתבות אלו. אלא מאי? בדיקה מחייבת הבנה בחומר הטכני והמקצועי וזה כנראה יותר מדי עבור כתבי הצהובון. מבחינתם, מדוע צריך בכלל לפרסם מאמר מקצועי כשאפשר במינימום זמן להכפיש את הרכבת ולגרוף בקלות מאות תגובות נזעמות מהטוקבקיסטים הדעתנים המשחרים לטרף? הדוגמא לעיל הייתה רק אחת מני רבות. אוסיף ואודה כי גם הקמפיין התקשורתי והיותר מתוחכם של "דה מרקר" כנגד השקעות בפיתוח רשת הרכבות, לא היה מקובל על רבים וטובים מחברי הפורום, שראו בו קמפיין מגויס ולא לגמרי נטול פניות ואובייקטיבי. בפורום נמצאים מספר חברים המקיימים קשרים עם גורמי מקצוע רבים מתחומי התחבורה, התקשורת והפוליטיקה. האמן לי שהידע המקצועי שברשותם אינו נפל מזה של כתב Ynet מצוי, או כל אחד אחר. עם זאת, הריני להודיעך שהרכבת אינה זוכה מעל במה זו לחסינות מוחלטת. ביקורת נוקבת נשמעה בעבר ונשמעת גם היום כנגדה במגוון נושאים. עבדך הנאמן (ועוד רבים וטובים) היה מבין מבקריה החריפים ביותר בתקופה שלפני חקי הראל. הביקורת לא תמה והיא נשמעת בגלוי בפורום. בין אם מדובר ברכבות מלוכלכות, העלאת אופניים לרכבות, ההכפלה הבלתי נגמרת של הקו לכפ"ס, מחירי מוצרי המזון בתחנות הרכבת ועוד שאר מרעין בשין. הסר דאגה: ביקורת הייתה ותמיד תהיה בפורום. זוהי אחת ההצדקות העיקריות לקיומו, אלא שאני מקווה שביקורת זו תאמר בשפה ראויה ועניינית.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
בהחלט נושא ראוי להודעת פתיחה בפורום.
ברוך הבא לפורום תח"צ, מרבחור. אפתח בהודאה באשמה: רבים וטובים בפורום תח"צ, אם כי לא כולם, יוצאים כנגד הביקורת העקבית המתלהמת כנגד הרכבת שדוברה הראשי הוא הצהובון של המדינה: Ynet. כפי שכתב לך אריק בשום שכל, מדובר בביקורת קנטרנית, מתלהמת ובלתי מקצועית, שמטרתה אחת: לשלהב את הציבור. דוגמא טרייה לכך אתה יכול למצוא בביקורת האבסורדית שמעלה Ynet כל אימת שמושבת קו לצרכי פיתוח הרשת. לו טרחו לבדוק בצהובון מדוע נוצר צורך בהשבתות, ייתכן וכלל לא היית נתקל בכתבות אלו. אלא מאי? בדיקה מחייבת הבנה בחומר הטכני והמקצועי וזה כנראה יותר מדי עבור כתבי הצהובון. מבחינתם, מדוע צריך בכלל לפרסם מאמר מקצועי כשאפשר במינימום זמן להכפיש את הרכבת ולגרוף בקלות מאות תגובות נזעמות מהטוקבקיסטים הדעתנים המשחרים לטרף? הדוגמא לעיל הייתה רק אחת מני רבות. אוסיף ואודה כי גם הקמפיין התקשורתי והיותר מתוחכם של "דה מרקר" כנגד השקעות בפיתוח רשת הרכבות, לא היה מקובל על רבים וטובים מחברי הפורום, שראו בו קמפיין מגויס ולא לגמרי נטול פניות ואובייקטיבי. בפורום נמצאים מספר חברים המקיימים קשרים עם גורמי מקצוע רבים מתחומי התחבורה, התקשורת והפוליטיקה. האמן לי שהידע המקצועי שברשותם אינו נפל מזה של כתב Ynet מצוי, או כל אחד אחר. עם זאת, הריני להודיעך שהרכבת אינה זוכה מעל במה זו לחסינות מוחלטת. ביקורת נוקבת נשמעה בעבר ונשמעת גם היום כנגדה במגוון נושאים. עבדך הנאמן (ועוד רבים וטובים) היה מבין מבקריה החריפים ביותר בתקופה שלפני חקי הראל. הביקורת לא תמה והיא נשמעת בגלוי בפורום. בין אם מדובר ברכבות מלוכלכות, העלאת אופניים לרכבות, ההכפלה הבלתי נגמרת של הקו לכפ"ס, מחירי מוצרי המזון בתחנות הרכבת ועוד שאר מרעין בשין. הסר דאגה: ביקורת הייתה ותמיד תהיה בפורום. זוהי אחת ההצדקות העיקריות לקיומו, אלא שאני מקווה שביקורת זו תאמר בשפה ראויה ועניינית.
 

amit1270

New member
חברים שלום
כקורא ותיק ופאסיבי בפורום, יש לי שאלה אל הגרעין הקשה (והאובייקטיבי מאוד) של הפורום בנוגע לרכבת ישראל : אף אחד לא ראה חדשות ערוץ 10 אתמול? http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=719124 פשוט נשגב מבינתי כיצד לא מתפתח כאן בפורום שום דו-שיח ענייני בנוגע לרכבת ולחקי, שאתם כה מהללים. כל כתב המבקר את הרכבת זוכה למטר של קיטונות המופנית אליו באופן אישי. שחר הזלקורן, מירב ארלוזורוב, נחמיה שטרסלר ועוד... כולם אינטרסנטים וצרי עין, ורק חקי שלנו הוא גבר גבר. הרוח הגבית שלכם מכשירה הלכה למעשה מעשים כאלה. מעניין אם עכשיו גם מתן חודורוב יהיה אויב הפורום.. עיתונאות חוקרת לא באה ע"מ להתחנף למושא התחקיר. היא באה להראות לציבור כיצד מתנהלים במסדרונות הבירוקרטיה, לעומת כיצד צריך וראוי להתנהל. היא היא כלב השמירה של הדמוקרטיה. אם החשדות אכן נכונים, במה שונה הוא משאר בכירי הציבור המככבים לאחרונה בכותרות העיתונים? הרכבת הינה גוף ציבורי, חלים עליו כללי משחק שונים. הכסף הזה הוא כספנו שלנו. למרות שלא ניתן לצפות להתנהגות ראוייה מגוף ציבורי עתיר תקצוב, המתנהל נכון להיום, ללא מנכ"ל וללא יו"ר דירקטוריון. אני סמוך ובטוח שאחטוף כאן על הראש. אבל זה בסדר. אין לי שום כוונה להקניט. מי שלא מסוגל לקבל ביקורת, לא יוכל להשתפר. ובסופו של יום, כולנו כאן כי התחבורה הציבורית יקרה לליבנו. שאו ברכה
אם החשדות יתבררו כנכונים זה חמור
אבל כל דבר צריך לראות בהקשר רחב. אני לא זוכר אף מנכ"ל קודם ברכבת ישראל שעשה "ניקוי אורוות" כמו שחקי הראל עשה. ה"הערצה" לקי הראל בפורום מבוססת רובה ככולה על המצב בשטח, שהוא טוב לאין שיעור מזה שירש מקודמו.
 

בועז ל

New member
אם החשדות יתבררו כנכונים זה חמור
אבל כל דבר צריך לראות בהקשר רחב. אני לא זוכר אף מנכ"ל קודם ברכבת ישראל שעשה "ניקוי אורוות" כמו שחקי הראל עשה. ה"הערצה" לקי הראל בפורום מבוססת רובה ככולה על המצב בשטח, שהוא טוב לאין שיעור מזה שירש מקודמו.
שים עצמך במקומו של הראל
ללא גיבוי מצדו של שר תחבורה אחד שעוסק במרץ רב אך ורק בקידום ענייני הפריימריז שלו, ועם שר שני שמרגע שנכנס לתפקיד נותן לחקי להבין שמקומו מחוץ לרכבת. במצב שכזה הוועד יכול לקרקס כל מנכ"ל ולגרום לפגיעה חמורה ביותר בשירות לציבור (את הרקורד ל הוועד אנו מכירים היטב) אם זה רק ינסה להתעמת אִתו. העובדה היא שבמהלך תקופתו של הראל נחלש כוחו של הוועד משמעותית. איני צריך לספר לך מה עלה בגורלם של ה.ה עוקיש את חיון. איני יודע את הפרטים לאשורם, אבל אני מנחש שבשלב מסוים גם חקי הגדול הבין שיש גבולות ליכולתו לרסן את הוועד ואולי בשל כך ביצע מה שביצע. נכון, לא תקין, אבל כפי שכתבת, יש המון נסיבות מקילות לאור השגיו של הראל.
 

amit1270

New member
שים עצמך במקומו של הראל
ללא גיבוי מצדו של שר תחבורה אחד שעוסק במרץ רב אך ורק בקידום ענייני הפריימריז שלו, ועם שר שני שמרגע שנכנס לתפקיד נותן לחקי להבין שמקומו מחוץ לרכבת. במצב שכזה הוועד יכול לקרקס כל מנכ"ל ולגרום לפגיעה חמורה ביותר בשירות לציבור (את הרקורד ל הוועד אנו מכירים היטב) אם זה רק ינסה להתעמת אִתו. העובדה היא שבמהלך תקופתו של הראל נחלש כוחו של הוועד משמעותית. איני צריך לספר לך מה עלה בגורלם של ה.ה עוקיש את חיון. איני יודע את הפרטים לאשורם, אבל אני מנחש שבשלב מסוים גם חקי הגדול הבין שיש גבולות ליכולתו לרסן את הוועד ואולי בשל כך ביצע מה שביצע. נכון, לא תקין, אבל כפי שכתבת, יש המון נסיבות מקילות לאור השגיו של הראל.
זה בדיוק מה שחשבתי כשכתבתי את התגובה
קל מאוד לשפוט אדם מבחוץ. קשה הרבה יותר להתנהל במערכת שבה יש לחצים מכל הכיוונים ויש לפעמים צורך להתפשר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה