נחשו איפה צולם?

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
נחשו איפה צולם?
סליחה על הטשטוש; צולם במהלך נסיעה...
כל מה שאני יכול להגיד הוא...
שיש כאן 3 מסילות.
 
כביש 1 מול שיכוני מוסררה....
150 מטר דרומה מעמדת בית תורג'מן. מצולם לכיוון מערב. ממש מול רח' עידו הנביא הנמצא בפנים. אולי יש עליך חידה יותר קשה?
אני חייב הסבר, כי אני קשה תפיסה:
למה כל הירושלמים קוראים לכביש הזה "כביש1" ( או "כביש 1 בירושלים") כשהוא למעשה כביש 60? לא הצלחתי להבין את זה.
 

amit1270

New member
אני חייב הסבר, כי אני קשה תפיסה:
למה כל הירושלמים קוראים לכביש הזה "כביש1" ( או "כביש 1 בירושלים") כשהוא למעשה כביש 60? לא הצלחתי להבין את זה.
מספור עירוני פנימי
בניגוד לדרך בגין שכבר שכחנו שהייתה פעם כביש מס' 4, הירושלמים עוד לא הפנימו את שמות הרחובות לאורך הכביש הזה: רח' חיל ההנדסה (משער שכם עד שמואל הנביא) שדרות חיים בר לב (עד הגבעה הצרפתית) ודרך האלוף עוזי נרקיס.
 
מספור עירוני פנימי
בניגוד לדרך בגין שכבר שכחנו שהייתה פעם כביש מס' 4, הירושלמים עוד לא הפנימו את שמות הרחובות לאורך הכביש הזה: רח' חיל ההנדסה (משער שכם עד שמואל הנביא) שדרות חיים בר לב (עד הגבעה הצרפתית) ודרך האלוף עוזי נרקיס.
א. רב תודות על ההסבר

ב. זה מאוד מבלבל, השימוש הזה במונח כביש מס' 1 בהקשר הירושלמי, מכיוון שכביש מס' 1 הרשמי של מדינת ישראל חותך את כביש מס' 1 הירושלמי- הוא למעשה כביש 60. כבר היה לי מקרה עם מדריך תיירים שנסע איתי מים-המלח לירושלים, ושאלתי איך מגיעים לנקודה כלשהי בתכנית המסלול שלו, ותוך כדי ההסבר הוא השחיל את "כביש 1", ואז הכל הסתבך לי בראש, כי "כביש 1" שאני מכיר עובר שם בסמוך, אך לא מסתדר עם המשך ההסבר שלו...
 

amit1270

New member
א. רב תודות על ההסבר

ב. זה מאוד מבלבל, השימוש הזה במונח כביש מס' 1 בהקשר הירושלמי, מכיוון שכביש מס' 1 הרשמי של מדינת ישראל חותך את כביש מס' 1 הירושלמי- הוא למעשה כביש 60. כבר היה לי מקרה עם מדריך תיירים שנסע איתי מים-המלח לירושלים, ושאלתי איך מגיעים לנקודה כלשהי בתכנית המסלול שלו, ותוך כדי ההסבר הוא השחיל את "כביש 1", ואז הכל הסתבך לי בראש, כי "כביש 1" שאני מכיר עובר שם בסמוך, אך לא מסתדר עם המשך ההסבר שלו...
אני מבין אותך
וגם לי מפריע שמשתמשים במספור הלא רשמי והמבלבל הזה (למרות שאני לא מהמתבלבלים). בכל הזדמנות אני משתדל לתקן ולהעמיד דברים על דיוקם, וביחוד כשמדובר בפרסומים רשמיים.
 

Ccyclist

Well-known member
הירושלמים הם עם מיוחד
כביש 60 הוא כביש 1, וכביש 1 הוא "הכביש לתל אביב"...
"כביש מס 1 העירוני", יש שיטת מיספור פנימית.
לירושלים, כעיר הגדולה בישראל, יש שיטת מיספור פנימית לכבישים החשובים: 1 זה ציר בר-לב, 4 זה מנחם בגין, ואני בטוח שיש 2 ו 3 למרות שאין לי מושג מה הם וזה אחרי שגרתי בירושלים כמעט עשרים שנה.
 

קו 415

Active member
כביש 1 מול שיכוני מוסררה....
150 מטר דרומה מעמדת בית תורג'מן. מצולם לכיוון מערב. ממש מול רח' עידו הנביא הנמצא בפנים. אולי יש עליך חידה יותר קשה?
מסכים
גם אני זיהיתי שזה ממוקם על כביש 1 בתוך ירושלים. האם יש עוד מקומות בירושלים לזיהוי?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
האם נסגר ה"חור" האחרון במסילה?
האמת שזה לא ממש החור האחרון במסילה.
זה היה החור הכי גדול בגלל החפירות הארכאולוגיות שכבר הסתיימו. הקטע בתמונה זה בדיוק המקום ההוא, בו מסיבה שעוד לא ברורה לי החליטו לעשות תחנה תפעולית. יש כמה צמתים שטרם הונחו בהם מסילות.
 

amit1270

New member
האמת שזה לא ממש החור האחרון במסילה.
זה היה החור הכי גדול בגלל החפירות הארכאולוגיות שכבר הסתיימו. הקטע בתמונה זה בדיוק המקום ההוא, בו מסיבה שעוד לא ברורה לי החליטו לעשות תחנה תפעולית. יש כמה צמתים שטרם הונחו בהם מסילות.
כמובן שלא החשבתי (חצאי) צמתים
אז הקטע החסר מצפון לשער שכם עדיין חסר? אגב, היום התבצעו עבודות אינטנסיביות בתחנות בבית הכרם לקראת מה שנראה כסיום בנייתן.
 

Ccyclist

Well-known member
האמת שזה לא ממש החור האחרון במסילה.
זה היה החור הכי גדול בגלל החפירות הארכאולוגיות שכבר הסתיימו. הקטע בתמונה זה בדיוק המקום ההוא, בו מסיבה שעוד לא ברורה לי החליטו לעשות תחנה תפעולית. יש כמה צמתים שטרם הונחו בהם מסילות.
תחנה תפעולית במוסררה = יכולת להפעיל 4 קטעים.
אם הדרך היחידה לעבור מהמסילה הצפונית לדרומית (נקרא לזה כך כי פסגת זאב = צפון והר הרצל = דרום) היא בתחנות הקצה, אז בכל מקרה בו יש צעדה / הפגנה / תאונה / פיגוע (טפו טפו טפו) או כל מאורע אחר כל מערכת הרק"ל תשותק. למיטב הבנתי יש שתי תחנות תפעוליות - מוסררה ותחנה מרכזית, וכן דפו. (אם יש עוד - תמנו אותם, ולדעתי צריך אחת לפני מדרחוב יפו), המשמעות היא שאפשר להפעיל את הקו בארבעה קטעים נפרדים: פסגת זאב - דפו הגבעה הצרפתית דפו הגבעה הצרפתית - מוסררה מוסררה - תחנה מרכזית תחנה מרכזית - הר הרצל אם תהיה בעיה כלשהי בקטע אחד ניתן יהיה להמשיך להפעיל את שאר הקטעים עצמאית מהקטע הבעייתי ואולי אפילו לשלוח שאטל אחד דרך המסילה הפעילה בקטע הבעייתי בין שני הקטעים הפעילים. כמו כן- במקרה של איחור ורכבות סמוכות מדי האחת לשניה יהיה אפשר לעצור אחת בתחנה התפעולית כך שהמרווחים בין הרכבות לא יפגעו. במצב כזה יורידו את הנוסעים בתחנת הנוסעים שלפני התחנה התפעולית או (אם זה בטוח) יעצרו את הרכבת הבאה בתחנה התפעולית, יפתחו את הדלתות בין הרכבות והנוסעים יעברו מהאחת לשניה. (אתם חייבים לראות איך אפשר לחצות שתי מסילות בתחנת Canary Wharf של הDLR ע"י מעבר מרכבת לרכבת).
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תחנה תפעולית במוסררה = יכולת להפעיל 4 קטעים.
אם הדרך היחידה לעבור מהמסילה הצפונית לדרומית (נקרא לזה כך כי פסגת זאב = צפון והר הרצל = דרום) היא בתחנות הקצה, אז בכל מקרה בו יש צעדה / הפגנה / תאונה / פיגוע (טפו טפו טפו) או כל מאורע אחר כל מערכת הרק"ל תשותק. למיטב הבנתי יש שתי תחנות תפעוליות - מוסררה ותחנה מרכזית, וכן דפו. (אם יש עוד - תמנו אותם, ולדעתי צריך אחת לפני מדרחוב יפו), המשמעות היא שאפשר להפעיל את הקו בארבעה קטעים נפרדים: פסגת זאב - דפו הגבעה הצרפתית דפו הגבעה הצרפתית - מוסררה מוסררה - תחנה מרכזית תחנה מרכזית - הר הרצל אם תהיה בעיה כלשהי בקטע אחד ניתן יהיה להמשיך להפעיל את שאר הקטעים עצמאית מהקטע הבעייתי ואולי אפילו לשלוח שאטל אחד דרך המסילה הפעילה בקטע הבעייתי בין שני הקטעים הפעילים. כמו כן- במקרה של איחור ורכבות סמוכות מדי האחת לשניה יהיה אפשר לעצור אחת בתחנה התפעולית כך שהמרווחים בין הרכבות לא יפגעו. במצב כזה יורידו את הנוסעים בתחנת הנוסעים שלפני התחנה התפעולית או (אם זה בטוח) יעצרו את הרכבת הבאה בתחנה התפעולית, יפתחו את הדלתות בין הרכבות והנוסעים יעברו מהאחת לשניה. (אתם חייבים לראות איך אפשר לחצות שתי מסילות בתחנת Canary Wharf של הDLR ע"י מעבר מרכבת לרכבת).
תודה על ההסבר!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה