קו דן 222 שנעלם לי ממזמן, מה קרה איתו?

  • פותח הנושא olli3
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
כן בדיוק עכשיו אגרתי קצת חומר מהרשת
נתקלתי בכמה כתבות מלפני עשור ואף יותר שמסבירים את ההתרחשות. ממתי הקו עבר להיות מופעל ע"י אגד ומתי ע"י דן. דר"א זה כמו כל קו עובדים שקיים במלונות ים מלח קווים 100 לערד ו200 לדימונה וכמו קווים 100/200/300/400 באילת וקו 123 הלילי (מבצע את המסלול של כל הקווים יחדיו). כל הקווים האלו מופעלים ע"י אגד ולעובדים מונפק כרטיס נסיעות שמזכיר במעט את כרטיסי הנסיעה לחיילים הפטורים ממדים (הכרטיסים הירוקים האלו שיו לפני שעברו לכרטיס האדום הנוכחי).
האדום היה ב-2009, השנה זה כתום.
 

olli3

New member
מנהל
האדום היה ב-2009, השנה זה כתום.
המצחיק שזה בעצם כרטיסי חוגר רגילים
פשוט הדפיסו עליהם או הדביקו ונעלו עם המכשיר הזה שכיביכול מניילן וכך זה נראה כרטיס של לנסיעה על אזרחי ובכלל פטור ממדים. הקטע היותר מצחיק שמאחוריו יש פס מגנטי שלא עושה כלום (של החוגר כביכול) ואת שאר הפירוט שרשום על כל חוגר ובין היתר שיש להראות את התעודה לכל שוטר צבאי וכו' (כשללא מעט שוטרים צבאיים בתפקידים שונים יש את הכרטיס הזה בכלל).
 
המצחיק שזה בעצם כרטיסי חוגר רגילים
פשוט הדפיסו עליהם או הדביקו ונעלו עם המכשיר הזה שכיביכול מניילן וכך זה נראה כרטיס של לנסיעה על אזרחי ובכלל פטור ממדים. הקטע היותר מצחיק שמאחוריו יש פס מגנטי שלא עושה כלום (של החוגר כביכול) ואת שאר הפירוט שרשום על כל חוגר ובין היתר שיש להראות את התעודה לכל שוטר צבאי וכו' (כשללא מעט שוטרים צבאיים בתפקידים שונים יש את הכרטיס הזה בכלל).
אלה לא כרטיסי חוגר רגילים.
מדובר בתעודה צבאית המודפסת ע"י תא תעודות בשלישות ע"ג פורמט אחיד. תעודה זו מקנה נסיעה חופשית בתח"צ בבגדים אזרחיים וכן גם ברכב צבאי (כולל חום). תעודה זו אינה מקנה פטור ממדים. פטור שכזה יכול להינתן רק ע"י מפקדו של החייל/קצין או ע"י מפקד היחידה באופן גורף ע"פ דרישות התפקיד בלבד. אין קבלת התעודה מקנה אישור שכזה, ולראיה, כרטיס זה מונפק, בין השאר, גם לבני מיעוטים מחשש להתנכלויות בישוביהם.
 

olli3

New member
מנהל
אלה לא כרטיסי חוגר רגילים.
מדובר בתעודה צבאית המודפסת ע"י תא תעודות בשלישות ע"ג פורמט אחיד. תעודה זו מקנה נסיעה חופשית בתח"צ בבגדים אזרחיים וכן גם ברכב צבאי (כולל חום). תעודה זו אינה מקנה פטור ממדים. פטור שכזה יכול להינתן רק ע"י מפקדו של החייל/קצין או ע"י מפקד היחידה באופן גורף ע"פ דרישות התפקיד בלבד. אין קבלת התעודה מקנה אישור שכזה, ולראיה, כרטיס זה מונפק, בין השאר, גם לבני מיעוטים מחשש להתנכלויות בישוביהם.
אך לרוב היא ניתנת בשם התפקיד
בעצם כמעט תמיד, מודיעין, תפקידים מסווגים וחלק ממשטרה צבאית. התעודה הזאת ניתנת לאנשים האלו, לא סתם אלא לאנשים שאת התפקיד הצבאי שלהם הם חייבים להעביר על אזרחי. לגבי בני מיעוטים כן מסכים. על כן יש קשר ישיר בין הפטור ממדים הזה (כי זה פטור לכל דבר, תפקיד שמכריח הסתובבות על אזרחי) לבין הנפקת התעודה הזאת. לגבי העניין של איסור נסיעה ברכב צבאי על אזרחי... הכוונה ברכב יחידה אני מאמין. ברכב צמוד אני מאמין שאין הכרח שכזה. בכלל, לא הייתה לי התעודה הזאת מעולם אבל היה נדיר לראות אותי על מדים במהלך השירות שלי, גם ברכב צבאי ובכלל. ולא לא היה לי שום פטור או סיבה לפטור. ככה זה שגם אם עוצרים אותך על כל דבר שיש בדרכים מיד משחררים אותך במילים: "סע לשלום". :) כך שאני לא בקיא בכל החוקים האלו, הם אף פעם לא עמדו לי בדרכי.
 
אך לרוב היא ניתנת בשם התפקיד
בעצם כמעט תמיד, מודיעין, תפקידים מסווגים וחלק ממשטרה צבאית. התעודה הזאת ניתנת לאנשים האלו, לא סתם אלא לאנשים שאת התפקיד הצבאי שלהם הם חייבים להעביר על אזרחי. לגבי בני מיעוטים כן מסכים. על כן יש קשר ישיר בין הפטור ממדים הזה (כי זה פטור לכל דבר, תפקיד שמכריח הסתובבות על אזרחי) לבין הנפקת התעודה הזאת. לגבי העניין של איסור נסיעה ברכב צבאי על אזרחי... הכוונה ברכב יחידה אני מאמין. ברכב צמוד אני מאמין שאין הכרח שכזה. בכלל, לא הייתה לי התעודה הזאת מעולם אבל היה נדיר לראות אותי על מדים במהלך השירות שלי, גם ברכב צבאי ובכלל. ולא לא היה לי שום פטור או סיבה לפטור. ככה זה שגם אם עוצרים אותך על כל דבר שיש בדרכים מיד משחררים אותך במילים: "סע לשלום". :) כך שאני לא בקיא בכל החוקים האלו, הם אף פעם לא עמדו לי בדרכי.
אני מכיר זאת היטב כי במסגרת תפקידי עליי להיות
לעתים על מדים ולעיתים בביגוד אזרחי (ואינני משרת לא במודיעין, לא בתפקיד מסווג ולא במ.צ.) ואצלנו התעודה והפטור לא תמיד הולכים ביחד. בנוגע לרכב - הכוונה לרכב חום (המוגדר כמבצעי - לוחית רישוי שחורה), שם רק תעודה כזו מאפשרת נהיגה/נסיעה על אזרחי. ברכב לבן (לוחית אזרחית) כמובן שאין לכך חשיבות.
 

olli3

New member
מנהל
אני מכיר זאת היטב כי במסגרת תפקידי עליי להיות
לעתים על מדים ולעיתים בביגוד אזרחי (ואינני משרת לא במודיעין, לא בתפקיד מסווג ולא במ.צ.) ואצלנו התעודה והפטור לא תמיד הולכים ביחד. בנוגע לרכב - הכוונה לרכב חום (המוגדר כמבצעי - לוחית רישוי שחורה), שם רק תעודה כזו מאפשרת נהיגה/נסיעה על אזרחי. ברכב לבן (לוחית אזרחית) כמובן שאין לכך חשיבות.
הבנתי, לצבא תמיד היה הגיון משל עצמו :)
 

846

Active member
כן בדיוק עכשיו אגרתי קצת חומר מהרשת
נתקלתי בכמה כתבות מלפני עשור ואף יותר שמסבירים את ההתרחשות. ממתי הקו עבר להיות מופעל ע"י אגד ומתי ע"י דן. דר"א זה כמו כל קו עובדים שקיים במלונות ים מלח קווים 100 לערד ו200 לדימונה וכמו קווים 100/200/300/400 באילת וקו 123 הלילי (מבצע את המסלול של כל הקווים יחדיו). כל הקווים האלו מופעלים ע"י אגד ולעובדים מונפק כרטיס נסיעות שמזכיר במעט את כרטיסי הנסיעה לחיילים הפטורים ממדים (הכרטיסים הירוקים האלו שיו לפני שעברו לכרטיס האדום הנוכחי).
קו 222 היה של הרש"ת אבל לא היו בו תעודות
מיוחדות, כל אחד יכול היה להשתמש בו תמורת תשלום וכרטיס נסיעה רגיל או חופשי חודשי. קווי המלונות באילת אינם קווי שרות אלה נמקי"ם המופעלים בחוזה מול המלונות ולכן רק עובדי המלונות בעלי תעודה מתאימה רשאים לסוע בהם. אני עדיין חושב שביטול הקו היה שטות מוחלטת, זאת המדינה היחידה בעולם שאין קו אוטובוס ממרכז העיר הגדולה לשדה התעופה..... הרכבת נותנת פיתרון חלקי בלבד. ניסית בעצמי לסוע עם הרכבת לנתב"ג עם מזוודות וכולי... לא ממש מתאים לתל-אביבים. סיפרתי פעם שכמה חודשים טובים אחרי שביטלו את הקו עברתי ברח' הירקון וראיתי תייר עומד ליד עמוד התחנה המיותם ומחכה... הסברתי לו שהקו בוטל ומה הן הדרכים האחרות להגיע לנתב"ג.
 

25306yosef

New member
זה היה קו של רש"ת למיטב ידיעתי ולא קו של משרד
התחבורה. לכן גם המכרז נעשה על ידם ולא ע"י משרד התחבורה.
ולמה החליטו ברש"ת לבטל את הקו ?
כיום אין שום קו אוטובוס שנכנס לטרמינל, למעט קו 5 הפנימי שמקשר בין טרמינל 3 למסוף התח"צ באיירפורטסיטי. קו 222 פעל גם בסופי שבוע. הרכבת מושבתת בסופי שבוע. כיום אין שום אפשרות להגיע לנתב"ג בתחבורה ציבורית בסופי שבוע.
 
ולמה החליטו ברש"ת לבטל את הקו ?
כיום אין שום קו אוטובוס שנכנס לטרמינל, למעט קו 5 הפנימי שמקשר בין טרמינל 3 למסוף התח"צ באיירפורטסיטי. קו 222 פעל גם בסופי שבוע. הרכבת מושבתת בסופי שבוע. כיום אין שום אפשרות להגיע לנתב"ג בתחבורה ציבורית בסופי שבוע.
שאלה מצויינת
 

down under

New member
שאלה מצויינת
שאלה לא מצויינת בכלל
שכן, כל העובדים בנתב"ג אם יוצא להם לעבוד בשבת, יש להם הסעות מאזור הבית ועד לכל מתחם נתב"ג, על אזוריו השונים. הלאה. ישראלים הטסים לחו"ל בשבת. חוץ ממרכז ת"א, הרי ממילא מאף עיר או קיבוץ או מושב או עיירה או כפר ערבי אין תח"ץ בשבת לנתב"ג. אז מה יועיל רק קו ממרכז ת"א לנתב"ג? איך יגיעו חדרתים לנתב"ג בשבת? איך יגיעו ירושלמים בשבת לנתב"ג? איך יגיעו בית שמשניקים בשבת לנתב"ג? איך יגיעו קיבוצניקים מיגור או מגן שמואל או מלהב לנתב"ג בשבת? התל אביבים הישראלים שיוצא להם לטוס בשבת מוזמנים לקחת הפרייבט שלהם ולהחנותו בחניון נתב"ג או לקחת מונית ספיישל. מי שהוא עני מרוד ממילא לא טס לחו"ל. ואם זה בגלל אירוע הומניטרי, הרי שיש לו חברים/שכנים שיקפיצוהו לנתב"ג. הבהרה חשובה, אני בעד שיפעילו את הקו הזה בששי אחרי תום פעילות הרכבת וגם בשבתות. רק שלהערכתי בקושי יהיו נוסעים בקו הזה בששי אחה"ץ ובשבת. כמו כן, הרבה יותר חשוב, שיהיו אוטובוסים מחיפה, ירושלים, באר שבע לנתב"ג גם בשבתות. אם כבר אז כבר.
 

olli3

New member
מנהל
שאלה לא מצויינת בכלל
שכן, כל העובדים בנתב"ג אם יוצא להם לעבוד בשבת, יש להם הסעות מאזור הבית ועד לכל מתחם נתב"ג, על אזוריו השונים. הלאה. ישראלים הטסים לחו"ל בשבת. חוץ ממרכז ת"א, הרי ממילא מאף עיר או קיבוץ או מושב או עיירה או כפר ערבי אין תח"ץ בשבת לנתב"ג. אז מה יועיל רק קו ממרכז ת"א לנתב"ג? איך יגיעו חדרתים לנתב"ג בשבת? איך יגיעו ירושלמים בשבת לנתב"ג? איך יגיעו בית שמשניקים בשבת לנתב"ג? איך יגיעו קיבוצניקים מיגור או מגן שמואל או מלהב לנתב"ג בשבת? התל אביבים הישראלים שיוצא להם לטוס בשבת מוזמנים לקחת הפרייבט שלהם ולהחנותו בחניון נתב"ג או לקחת מונית ספיישל. מי שהוא עני מרוד ממילא לא טס לחו"ל. ואם זה בגלל אירוע הומניטרי, הרי שיש לו חברים/שכנים שיקפיצוהו לנתב"ג. הבהרה חשובה, אני בעד שיפעילו את הקו הזה בששי אחרי תום פעילות הרכבת וגם בשבתות. רק שלהערכתי בקושי יהיו נוסעים בקו הזה בששי אחה"ץ ובשבת. כמו כן, הרבה יותר חשוב, שיהיו אוטובוסים מחיפה, ירושלים, באר שבע לנתב"ג גם בשבתות. אם כבר אז כבר.
לגבי המשפט האחרון
פעמיים ביום מבאר שבע לנתב"ג... צריך לשפר את זה ולא לעשות קו שמטייל בכל מקום בדרך. זה קו שעולים בו 5 אנשים בממוצע שצריכים להגיע מב"ש לנתב"ג וחזרה בממוצע (אנשים שעולים בתחנת מוצא ויורדים בתחנת קצה). מי שמשתמש בקו 354 לרוב מגיע אליו במקריות כאשר הוא שואל את הנהג האם הוא מגיע לקרית גת או קסטינה. נסעתי בקו הזה פעמים רבות גם כשאני רציתי להגיע לקרית גת למשל (ואנשים פשוט לא ידעו והמשיכו לחכות ל367/8/9 בתחנה שבסורוקה). בשביל הנסיעות האלו הוא קו מעולה, תמיד יש מקומות ישיבה. אפשר לישון בשקט, אין שיחות טלפון טורדניות, פשוט כמו לנסוע ספיישל.
 

אוהד11

New member
למישהו יש תמונות או כל מידע אחר עליו?
אני למשל זוכר את התחנה ואת השלט הגדול שהראה שהקו יוצא כל שעה עגולה. משהו שמעניין אותי כיום כי אינני ממש זוכר, האם הוא עבד 24 שעות ביממה? כל מידע על עברו של הקו מעניין אותי, מתי החל בפעילותו, מסלולים אם שונו והוחלפו במרוצת השנים, כמו כן כמובן מתי הייתה נסיעתו האחרונה (תאריך). בקיצור כל פרט שיש לכם עליו ובוודאי שאם יש גם תמונות אז יותר טוב :)
הקו הזה התחיל כקו שהופעל ע"י אגד עוד בסוף
שנות החמישים ושנות השישים. תחנת המוצא שלו היתה ברחוב מנדלי פינת בן יהודה, שם היו משרדי אגד תיור. הקו היה, למעשה, נמ"ק, כי הוא פעל גם בשישי בערב ובשבת. בתחילת שנות השבעים שבק הקו של אגד. במקביל הפעילה גם אל על קו מתחנת ארלוזרוב, וזמן לא רב לאחר שדן רכשה את יונייטד, בקיץ 1976, היא התחילה להפעיל את קו 222. כעבור מספר שנים היא האריכה אותו עד בתי המלון לאורך חוף ת"א. בשנות התשעים ויתרה עליו דן. תיקון נוסף לדברים שכתבת: בנוסף לחמש חברות התח"צ שציינת, פעלו גם עפיפי, חברת הבת שלו "שרותי אוטובוסים מאוחדים" בנצרת ובנצרת עלית ו- GB תורס
 

olli3

New member
מנהל
הקו הזה התחיל כקו שהופעל ע"י אגד עוד בסוף
שנות החמישים ושנות השישים. תחנת המוצא שלו היתה ברחוב מנדלי פינת בן יהודה, שם היו משרדי אגד תיור. הקו היה, למעשה, נמ"ק, כי הוא פעל גם בשישי בערב ובשבת. בתחילת שנות השבעים שבק הקו של אגד. במקביל הפעילה גם אל על קו מתחנת ארלוזרוב, וזמן לא רב לאחר שדן רכשה את יונייטד, בקיץ 1976, היא התחילה להפעיל את קו 222. כעבור מספר שנים היא האריכה אותו עד בתי המלון לאורך חוף ת"א. בשנות התשעים ויתרה עליו דן. תיקון נוסף לדברים שכתבת: בנוסף לחמש חברות התח"צ שציינת, פעלו גם עפיפי, חברת הבת שלו "שרותי אוטובוסים מאוחדים" בנצרת ובנצרת עלית ו- GB תורס
אז עוד כמה דברים מעניינים גיליתי ועוד שאלות
נמ"ק = נסיעה מיוחדת קבוצות? מה בעצם היו הסיבות לכך שאגד לא לקחה לעצמה את הערים האלו וכי מדוע דווקא בבאר שבע שירותי התחבורה הופעלו ע"י העיריה לעומת חברות פרטיות כפי שציינת בצפון?
 

olli3

New member
מנהל
אז עוד כמה דברים מעניינים גיליתי ועוד שאלות
נמ"ק = נסיעה מיוחדת קבוצות? מה בעצם היו הסיבות לכך שאגד לא לקחה לעצמה את הערים האלו וכי מדוע דווקא בבאר שבע שירותי התחבורה הופעלו ע"י העיריה לעומת חברות פרטיות כפי שציינת בצפון?
ועוד משהו לגבי נמ"ק
אנ יזוכר שכשהייתי ילד ראיתי הרבה פעמים שלטי הכוונה של אגד על עמודי חשמל (שקרובים לצמתים וכו'). השלטים היו בעצם משטח הברזל שעליו בעצם היו שמים את מדבקות הקווים בתחנות (הפלטה הצהובה הזאת) ולקחו רק את החלק הזה ודי אלתרו אותו לעמודים ברחבי העיר (באשדוד למשל) ועליו היה רשום דייל בתוספת מספר מסויים וחץ. ראיתי כאלו אם אינני טועה גם בבאר שבע בילדותי. יש לציין שהשילוט הזה היה קיים גם לקווי אגד הרגילים. נגיד ביציאה ממרכזית קרית גת עדיין יש שלט כזה שמראה ימינה לקווים כך וכך ושמאלה לקווים כך וכך. מה פשר עניין הדייל, ומה פשר החפריות הזאת של לתלות שלטי הכוונה לנהגים על עמודי חשמל ועוד כל מיני עמודים שונים של תאורת רחוב וכו'?
 
אז עוד כמה דברים מעניינים גיליתי ועוד שאלות
נמ"ק = נסיעה מיוחדת קבוצות? מה בעצם היו הסיבות לכך שאגד לא לקחה לעצמה את הערים האלו וכי מדוע דווקא בבאר שבע שירותי התחבורה הופעלו ע"י העיריה לעומת חברות פרטיות כפי שציינת בצפון?
נמ"ק=נסיעה מיוחדת קבועה בסידור
 

אוהד11

New member
אז עוד כמה דברים מעניינים גיליתי ועוד שאלות
נמ"ק = נסיעה מיוחדת קבוצות? מה בעצם היו הסיבות לכך שאגד לא לקחה לעצמה את הערים האלו וכי מדוע דווקא בבאר שבע שירותי התחבורה הופעלו ע"י העיריה לעומת חברות פרטיות כפי שציינת בצפון?
נמ"ק - נסיעה מיוחדת קבועה; לשאלתך למה אגד לא
פעלה בבאר שבע, בזמנו, כנראה שלא נראה לה אטרקטיבי לפעול בבאר שבע, ויתכן שהעיריה היתה מעוניינת להפעיל את התחבורה העירונית. לגבי נצרת- חיפה ונצרת העיר, שרידי ההיסטוריה מתקופת המנדט הבריטי, ויתכן שגם סיבות פוליטיות מסויימות
 

846

Active member
נמ"ק - נסיעה מיוחדת קבועה; לשאלתך למה אגד לא
פעלה בבאר שבע, בזמנו, כנראה שלא נראה לה אטרקטיבי לפעול בבאר שבע, ויתכן שהעיריה היתה מעוניינת להפעיל את התחבורה העירונית. לגבי נצרת- חיפה ונצרת העיר, שרידי ההיסטוריה מתקופת המנדט הבריטי, ויתכן שגם סיבות פוליטיות מסויימות
עיריית ב"ש רצתה כבר לפני עשרות שנים להיות
עצמאית ולכן החלה להפעיל תח"צ, אחרי כמה שנים העירייה רצתה למכור / להעביר את השרות העירוני לאגד אבל התנאים לא התאימו לאגד והשרות העירוני נותר בידי העירייה עד לפשיטת הרגל של החברה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה