קו דן 222 שנעלם לי ממזמן, מה קרה איתו?

  • פותח הנושא olli3
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
קו דן 222 שנעלם לי ממזמן, מה קרה איתו?
לפני קצת יותר מעשור היה קו 222 משדה התעופה טרמינל 1 למסוף הכרמלית (אם אני לא טועה זו הייתה תחנתו הסופית). כמו כן הוא עבר ברכבת מרכז אם אני לא טועה. מדוע הוא כבר לא קיים? אני זוכר שהוא היה קו מאד מהיר, נסעתי בו פעם אחת.
 

25306yosef

New member
קו דן 222 שנעלם לי ממזמן, מה קרה איתו?
לפני קצת יותר מעשור היה קו 222 משדה התעופה טרמינל 1 למסוף הכרמלית (אם אני לא טועה זו הייתה תחנתו הסופית). כמו כן הוא עבר ברכבת מרכז אם אני לא טועה. מדוע הוא כבר לא קיים? אני זוכר שהוא היה קו מאד מהיר, נסעתי בו פעם אחת.
אני נסעתי בו הרבה פעמים !
כשהייתי בן 17 בשנת 1987 ברחתי מבית הספר ושיחקתי אותה תייר בארץ הקודש. עליתי על קו 222 ברחוב המרד בתל אביב סמוך למלון דן פנורמה, נסעתי עם קו 222 לנתב"ג, ואחרי ארוחת צהריים בנתב"ג חזרתי חזרה לתל אביב. הנסיעה היתה מאוד מהירה בהשוואה לקו 475. מישהו יודע מה עם הקו הזה ומדוע הוא בוטל ?
 

mister K

New member
קו דן 222 שנעלם לי ממזמן, מה קרה איתו?
לפני קצת יותר מעשור היה קו 222 משדה התעופה טרמינל 1 למסוף הכרמלית (אם אני לא טועה זו הייתה תחנתו הסופית). כמו כן הוא עבר ברכבת מרכז אם אני לא טועה. מדוע הוא כבר לא קיים? אני זוכר שהוא היה קו מאד מהיר, נסעתי בו פעם אחת.
בוטל מחוסר ביקוש לאחר פתיחת קו הרכבת לנתב"ג.
 

דניאל 130

New member
הרכבת לא מגיעה למלונות
קו 222 הגיע למלונות בתל אביב, הרכבת לא.
לפני שבוטל עבר לחברות אחרות
כשהקו בוטל הוא כבר לא היה שייך לדן או יותר נכון לחברת הבת יונייטד טורס אלא שייך לחברת ז'ק יולזרי ולפני זה היה של אגד.דן ויתרו על הקו הרבה לפני פתיחת נתב"ג 2000 והוא אף פעם לא היה קו מצליח במיוחד.גם אין תיירות מי יודע מה וגם אנשים מעדיפים לקחת מוניות על פני קו זה ובפועל למרות נוחיותו לא זכה הקו הזה להצלחה בפועל.
 

down under

New member
לפני שבוטל עבר לחברות אחרות
כשהקו בוטל הוא כבר לא היה שייך לדן או יותר נכון לחברת הבת יונייטד טורס אלא שייך לחברת ז'ק יולזרי ולפני זה היה של אגד.דן ויתרו על הקו הרבה לפני פתיחת נתב"ג 2000 והוא אף פעם לא היה קו מצליח במיוחד.גם אין תיירות מי יודע מה וגם אנשים מעדיפים לקחת מוניות על פני קו זה ובפועל למרות נוחיותו לא זכה הקו הזה להצלחה בפועל.
סלח לי, אבל מה שכתבת לגבי אין תיירות מי יודע
מה, זה פשוט לא נכון. כמות התיירים השנתית בישראל היא מהגבוהות בכל הזמנים. הסיבה היחידה היא קו הרכבת שהוריד כמעט לחלוטין את הביקוש לאוטובוס הזה. ותיירים מבתי מלון בד"כ אין להם בעיה כספית לשלם כ-100 ש"ח למונית עד לנתב"ג. תיירי התרמיל לוקחים אוטובוס פנימי עד לאחת מתחנות הרכבת ומשם רכבת לנתב"ג.
 
סלח לי, אבל מה שכתבת לגבי אין תיירות מי יודע
מה, זה פשוט לא נכון. כמות התיירים השנתית בישראל היא מהגבוהות בכל הזמנים. הסיבה היחידה היא קו הרכבת שהוריד כמעט לחלוטין את הביקוש לאוטובוס הזה. ותיירים מבתי מלון בד"כ אין להם בעיה כספית לשלם כ-100 ש"ח למונית עד לנתב"ג. תיירי התרמיל לוקחים אוטובוס פנימי עד לאחת מתחנות הרכבת ומשם רכבת לנתב"ג.
 

25306yosef

New member
סלח לי, אבל מה שכתבת לגבי אין תיירות מי יודע
מה, זה פשוט לא נכון. כמות התיירים השנתית בישראל היא מהגבוהות בכל הזמנים. הסיבה היחידה היא קו הרכבת שהוריד כמעט לחלוטין את הביקוש לאוטובוס הזה. ותיירים מבתי מלון בד"כ אין להם בעיה כספית לשלם כ-100 ש"ח למונית עד לנתב"ג. תיירי התרמיל לוקחים אוטובוס פנימי עד לאחת מתחנות הרכבת ומשם רכבת לנתב"ג.
למיטב ידיעתי קו 222 פעל בכל ימות השבוע !!
קו 222 פעל בכל ימות השבוע, לרבות שבתות, חגים וימים שבהם מושבתת תנועת הרכבות מכל סיבה שהיא.
 

אורי404

New member
למיטב ידיעתי קו 222 פעל בכל ימות השבוע !!
קו 222 פעל בכל ימות השבוע, לרבות שבתות, חגים וימים שבהם מושבתת תנועת הרכבות מכל סיבה שהיא.
אין ממש קשר לרכבת...
הרכבת לנתב"ג לא פעלה ברב (אם לא כל התקופה), שקו 222 עבד. גם אם הוא עוד פעל בתקופה קצרה עם הרכבת, אני לא חושב, שהספיקו להשבית את קו הרכבת לנתב"ג.
 

846

Active member
לפני שבוטל עבר לחברות אחרות
כשהקו בוטל הוא כבר לא היה שייך לדן או יותר נכון לחברת הבת יונייטד טורס אלא שייך לחברת ז'ק יולזרי ולפני זה היה של אגד.דן ויתרו על הקו הרבה לפני פתיחת נתב"ג 2000 והוא אף פעם לא היה קו מצליח במיוחד.גם אין תיירות מי יודע מה וגם אנשים מעדיפים לקחת מוניות על פני קו זה ובפועל למרות נוחיותו לא זכה הקו הזה להצלחה בפועל.
הקו היה הרבה יותר מוצלח מאשר הוא ניראה!
כאחד שעבד עליו קבוע אני יכול לספר שהיו המון נוסעים קבועים והפידיון היומי היה גבוה + המכירה של כרטיסי החופשי חודשי. סגירת הקו היתה טעות לדעתי כיוון שרוב הנוסעים הגיעו מתוך העיר ולא ממסוף 2000. בנוסף היו גם תירים רבים שהשתמשו בקו והנהגים שימשו כ"צ'נג'רים" לכסף קטן לכל תייר שהיו לו שטרות קטנים של דולרים ויורו. בשטרות האלו שילמתי אני באוטובוסים בחו"ל......
 

אורי404

New member
לפני שבוטל עבר לחברות אחרות
כשהקו בוטל הוא כבר לא היה שייך לדן או יותר נכון לחברת הבת יונייטד טורס אלא שייך לחברת ז'ק יולזרי ולפני זה היה של אגד.דן ויתרו על הקו הרבה לפני פתיחת נתב"ג 2000 והוא אף פעם לא היה קו מצליח במיוחד.גם אין תיירות מי יודע מה וגם אנשים מעדיפים לקחת מוניות על פני קו זה ובפועל למרות נוחיותו לא זכה הקו הזה להצלחה בפועל.
גם "תור בוס" הפעילו את קו 222 לתקופה
אם אני לא טועה, זה היה אחרי "יונייטד טורס" ולפני "אגד" ו"ז'אק יולזרי"ץ
 

olli3

New member
מנהל
קו דן 222 שנעלם לי ממזמן, מה קרה איתו?
לפני קצת יותר מעשור היה קו 222 משדה התעופה טרמינל 1 למסוף הכרמלית (אם אני לא טועה זו הייתה תחנתו הסופית). כמו כן הוא עבר ברכבת מרכז אם אני לא טועה. מדוע הוא כבר לא קיים? אני זוכר שהוא היה קו מאד מהיר, נסעתי בו פעם אחת.
למישהו יש תמונות או כל מידע אחר עליו?
אני למשל זוכר את התחנה ואת השלט הגדול שהראה שהקו יוצא כל שעה עגולה. משהו שמעניין אותי כיום כי אינני ממש זוכר, האם הוא עבד 24 שעות ביממה? כל מידע על עברו של הקו מעניין אותי, מתי החל בפעילותו, מסלולים אם שונו והוחלפו במרוצת השנים, כמו כן כמובן מתי הייתה נסיעתו האחרונה (תאריך). בקיצור כל פרט שיש לכם עליו ובוודאי שאם יש גם תמונות אז יותר טוב :)
 

אורי404

New member
למישהו יש תמונות או כל מידע אחר עליו?
אני למשל זוכר את התחנה ואת השלט הגדול שהראה שהקו יוצא כל שעה עגולה. משהו שמעניין אותי כיום כי אינני ממש זוכר, האם הוא עבד 24 שעות ביממה? כל מידע על עברו של הקו מעניין אותי, מתי החל בפעילותו, מסלולים אם שונו והוחלפו במרוצת השנים, כמו כן כמובן מתי הייתה נסיעתו האחרונה (תאריך). בקיצור כל פרט שיש לכם עליו ובוודאי שאם יש גם תמונות אז יותר טוב :)
עד כמה, שזכור לי:
פעל בשעות הקטנות של הלילה (אם לא 24 שעות). פעל בסופי השבוע. מחיר נסיעה היה גבוה יותר מקו אחר. לא רק קו 222 היה של "יונייטד טורס", אלא גם קו 90. האחרון נסע ממלונות תל אביב (התחנה הסופית של קו 222) להרצליה וחזרה. הוא גם כן היה בתעריף גבוה, משל קווים של "אגד" ושל "דן". פעל בשעות הקטנות של הלילה ובסופי שבוע. בשנות התשעים (אולי-אולי אחרי זה), הקו עבר לחברת האם "דן" וכך השתנה התעריף ובוטלו נסיעות בלילות ובסופי שבוע. היום עבר הקו ל"מטרופולין".
 

olli3

New member
מנהל
עד כמה, שזכור לי:
פעל בשעות הקטנות של הלילה (אם לא 24 שעות). פעל בסופי השבוע. מחיר נסיעה היה גבוה יותר מקו אחר. לא רק קו 222 היה של "יונייטד טורס", אלא גם קו 90. האחרון נסע ממלונות תל אביב (התחנה הסופית של קו 222) להרצליה וחזרה. הוא גם כן היה בתעריף גבוה, משל קווים של "אגד" ושל "דן". פעל בשעות הקטנות של הלילה ובסופי שבוע. בשנות התשעים (אולי-אולי אחרי זה), הקו עבר לחברת האם "דן" וכך השתנה התעריף ובוטלו נסיעות בלילות ובסופי שבוע. היום עבר הקו ל"מטרופולין".
מעניין מאד, לא ידעתי את המפעילים השונים ל222
איך הגיעו להפעלת קו תחבורה ציבורית שכזה ע"י חברות כאלו. הרי בשנים האלו היו 5 מפעילים לתחבורה הציבורית בישראל: אגד, דן, תחבורה ציבורית באר שבע, רכבת ישראל והכרמלית. איך ז'ק יולזרי ויונייטד (הבת של דן עד כמה שאני יודע) קיבלו היתר הפעלת קו ציבורי?
 

אורי404

New member
מעניין מאד, לא ידעתי את המפעילים השונים ל222
איך הגיעו להפעלת קו תחבורה ציבורית שכזה ע"י חברות כאלו. הרי בשנים האלו היו 5 מפעילים לתחבורה הציבורית בישראל: אגד, דן, תחבורה ציבורית באר שבע, רכבת ישראל והכרמלית. איך ז'ק יולזרי ויונייטד (הבת של דן עד כמה שאני יודע) קיבלו היתר הפעלת קו ציבורי?
אם אני לא טועה, זה היה זיכיון מיוחד לא רק
מטעם משרד התחבורה, אלא גם (אם לא רק) מטעם רשות שדות התעופה. אבל אולי אני טועה.
 
מעניין מאד, לא ידעתי את המפעילים השונים ל222
איך הגיעו להפעלת קו תחבורה ציבורית שכזה ע"י חברות כאלו. הרי בשנים האלו היו 5 מפעילים לתחבורה הציבורית בישראל: אגד, דן, תחבורה ציבורית באר שבע, רכבת ישראל והכרמלית. איך ז'ק יולזרי ויונייטד (הבת של דן עד כמה שאני יודע) קיבלו היתר הפעלת קו ציבורי?
זה היה קו של רש"ת למיטב ידיעתי ולא קו של משרד
התחבורה. לכן גם המכרז נעשה על ידם ולא ע"י משרד התחבורה.
 

olli3

New member
מנהל
זה היה קו של רש"ת למיטב ידיעתי ולא קו של משרד
התחבורה. לכן גם המכרז נעשה על ידם ולא ע"י משרד התחבורה.
כן בדיוק עכשיו אגרתי קצת חומר מהרשת
נתקלתי בכמה כתבות מלפני עשור ואף יותר שמסבירים את ההתרחשות. ממתי הקו עבר להיות מופעל ע"י אגד ומתי ע"י דן. דר"א זה כמו כל קו עובדים שקיים במלונות ים מלח קווים 100 לערד ו200 לדימונה וכמו קווים 100/200/300/400 באילת וקו 123 הלילי (מבצע את המסלול של כל הקווים יחדיו). כל הקווים האלו מופעלים ע"י אגד ולעובדים מונפק כרטיס נסיעות שמזכיר במעט את כרטיסי הנסיעה לחיילים הפטורים ממדים (הכרטיסים הירוקים האלו שיו לפני שעברו לכרטיס האדום הנוכחי).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה