משרד האוצר על מסילה לעיר הבה"דים:

מצב
הנושא נעול.

טשאפק

New member
משרד האוצר על מסילה לעיר הבה"דים:
מתנגד, תוך שימוש בקו ב"ש דימונה בתור צידוק להתנגדותו. אני ודאי לא צריך להסביר למה הנימוק הזה מגוחך. הנה קישור לידיעה בנידון ב"כלכליסט": http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3403271,00.html מעניין אם פקידי האוצר היו רוצים לראות את בניהם ובנותיהם עוברים בתוך חמולת חיילים ענקית מתחנת רכבת לתחנת אוטובוס כדי להידחס בבלגן בתוך אוטובוסים צפופים שיקחו אותם מבאר שבע לעיר הבהדים. או אולי להם יש כסף למונית ספיישל אישית לכל חייל ?
משרד הביטחון בעד רכבת לעיר הבה"דים
מה שמגדיל את הסיכוי שתצא לפועל. מה אמור להיות תוואי המסילה לשם?
 

harhanegev

New member
משרד האוצר על מסילה לעיר הבה"דים:
מתנגד, תוך שימוש בקו ב"ש דימונה בתור צידוק להתנגדותו. אני ודאי לא צריך להסביר למה הנימוק הזה מגוחך. הנה קישור לידיעה בנידון ב"כלכליסט": http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3403271,00.html מעניין אם פקידי האוצר היו רוצים לראות את בניהם ובנותיהם עוברים בתוך חמולת חיילים ענקית מתחנת רכבת לתחנת אוטובוס כדי להידחס בבלגן בתוך אוטובוסים צפופים שיקחו אותם מבאר שבע לעיר הבהדים. או אולי להם יש כסף למונית ספיישל אישית לכל חייל ?
 

Mar Garina

New member
משרד האוצר על מסילה לעיר הבה"דים:
מתנגד, תוך שימוש בקו ב"ש דימונה בתור צידוק להתנגדותו. אני ודאי לא צריך להסביר למה הנימוק הזה מגוחך. הנה קישור לידיעה בנידון ב"כלכליסט": http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3403271,00.html מעניין אם פקידי האוצר היו רוצים לראות את בניהם ובנותיהם עוברים בתוך חמולת חיילים ענקית מתחנת רכבת לתחנת אוטובוס כדי להידחס בבלגן בתוך אוטובוסים צפופים שיקחו אותם מבאר שבע לעיר הבהדים. או אולי להם יש כסף למונית ספיישל אישית לכל חייל ?
מרגיז מאוד
לא כל יום בונים יש מאין מתחם תעסוקה ומגורים ענק באופן כזה מתוכנן, זו סיטואציה יוצאת דופן שבה מראש אפשר לדעת כמה ביקוש יהיה לרכבת, ובאיזה מסלולים (פחות או יותר). וכמו כן אפשר להגיד בוודאות שבמיקום כל כך רחוק, לאוכלוסיה של חיילים עם שכר נמוך - יהיה ביקוש שיתקרב ל- 100% לתחבורה ציבורית איכותית. אם כל אחד מ- 11,000 החיילים יוצא אחת לשבוע לביתו, זה נותן לנו פוטנציאל של 22,000 נסיעות *בשבוע*, או כ- 88,000 נסיעות בחודש! אז נכון, חלק יבואו ברכב פרטי או לא יצאו כל שבוע, אבל לא כללתי כאן מבקרים (חיילים מבסיס אחר, משפחות החיילים, אזרחים שבאים לעבוד בבסיסים, חיילים שיצאו כמה פעמים בשבוע הביתה, בניתי על 4 שבועות בחודש, אבל יש קצת יותר), כך שאני חושב שההערכה שלי לא מוגזמת מאוד. תחנת רכבת של 88,000 נוסעים בחודש - מדובר למיטב הבנתי באחת מ- 10 התחנות הגדולות במדינה! איך הם לא רואים את זה?!
 

בועז ל

New member
משרד האוצר על מסילה לעיר הבה"דים:
מתנגד, תוך שימוש בקו ב"ש דימונה בתור צידוק להתנגדותו. אני ודאי לא צריך להסביר למה הנימוק הזה מגוחך. הנה קישור לידיעה בנידון ב"כלכליסט": http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3403271,00.html מעניין אם פקידי האוצר היו רוצים לראות את בניהם ובנותיהם עוברים בתוך חמולת חיילים ענקית מתחנת רכבת לתחנת אוטובוס כדי להידחס בבלגן בתוך אוטובוסים צפופים שיקחו אותם מבאר שבע לעיר הבהדים. או אולי להם יש כסף למונית ספיישל אישית לכל חייל ?
התחלתי לקרוא והגעתי למשפט הבא:
"עקב הביקורת שהושמעה בעניין מסילות רכבת אחרות בדרום" משפט, שככל הנראה נכתב בשליפה ומעניין אם הנו פרי יצירתו של הכתב או שאכן ניתן לייחוס לאנשי האוצר. כך או כך, שתי הערות יש לי להעיר בקשר למשפט. 1. "מסילות רכבת אחרות" - ניתן להסיק מהכתוב שאזור הדרום מרושת שתי וערב במסילות. עובדה נכונה ללא צל ספק בהסתמך על הכמות הרבה הקיימת כיום של שתי מסילות פעילות לדרום. מסילה אחת לאשקלון (עאלק דרום. אולי דרום בע"מ) - קו שכולו הצלחה. השנייה לב"ש - קו שהוא לא פחות מהצלחה מסחררת ומיותר להזכיר את תחזיותיו של האוצר באשר לקו זה. אה-כן, וקיימת כמובן המסילה שטרם הוקמה בין אשקלון לב"ש. אמנם לא הוקמה, אבל לאוצר הדבר כלל לא מפריע להתנבא ביחס להצלחתו העתידית של הקו. האוצר, כזכור לנו משני משפטים לאחור, הוכיח כבר את יכולתו המופלאה בתחזיות מעין אלו. 2 . "הביקורת שהושמעה" - גם כן ביקורת...ניתן לחשוב שמדובר בביקורת עניינית, בלתי מגויסת ע"י האוצר עצמו וחפה משיקולים זרים וחברויות בדירקטוריונים של חברות ביטוח
עכשיו, עם הגישה הזו של האוצר, נראה מיהו האיש שיצליח להקים משולש בקו לדימונה...
 

אוהד11

New member
התחלתי לקרוא והגעתי למשפט הבא:
"עקב הביקורת שהושמעה בעניין מסילות רכבת אחרות בדרום" משפט, שככל הנראה נכתב בשליפה ומעניין אם הנו פרי יצירתו של הכתב או שאכן ניתן לייחוס לאנשי האוצר. כך או כך, שתי הערות יש לי להעיר בקשר למשפט. 1. "מסילות רכבת אחרות" - ניתן להסיק מהכתוב שאזור הדרום מרושת שתי וערב במסילות. עובדה נכונה ללא צל ספק בהסתמך על הכמות הרבה הקיימת כיום של שתי מסילות פעילות לדרום. מסילה אחת לאשקלון (עאלק דרום. אולי דרום בע"מ) - קו שכולו הצלחה. השנייה לב"ש - קו שהוא לא פחות מהצלחה מסחררת ומיותר להזכיר את תחזיותיו של האוצר באשר לקו זה. אה-כן, וקיימת כמובן המסילה שטרם הוקמה בין אשקלון לב"ש. אמנם לא הוקמה, אבל לאוצר הדבר כלל לא מפריע להתנבא ביחס להצלחתו העתידית של הקו. האוצר, כזכור לנו משני משפטים לאחור, הוכיח כבר את יכולתו המופלאה בתחזיות מעין אלו. 2 . "הביקורת שהושמעה" - גם כן ביקורת...ניתן לחשוב שמדובר בביקורת עניינית, בלתי מגויסת ע"י האוצר עצמו וחפה משיקולים זרים וחברויות בדירקטוריונים של חברות ביטוח
עכשיו, עם הגישה הזו של האוצר, נראה מיהו האיש שיצליח להקים משולש בקו לדימונה...
על כך נאמר "פורנוגרפיה זה ענין של גיאוגרפיה"
 

easylivin

New member
משרד האוצר על מסילה לעיר הבה"דים:
מתנגד, תוך שימוש בקו ב"ש דימונה בתור צידוק להתנגדותו. אני ודאי לא צריך להסביר למה הנימוק הזה מגוחך. הנה קישור לידיעה בנידון ב"כלכליסט": http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3403271,00.html מעניין אם פקידי האוצר היו רוצים לראות את בניהם ובנותיהם עוברים בתוך חמולת חיילים ענקית מתחנת רכבת לתחנת אוטובוס כדי להידחס בבלגן בתוך אוטובוסים צפופים שיקחו אותם מבאר שבע לעיר הבהדים. או אולי להם יש כסף למונית ספיישל אישית לכל חייל ?
שוב הפקידות הזעירה מנסה להתערב בהחלטות ממשלה.
הנקודה הכי חשובה כאן היא, שטיעוני האוצר מגוכחים והופרכו מיליון פעמים, "תחזיות" האוצר בעבר התנפצו גם כן. וזה אומר שהם ממשיכים לשקר לציבור ביודעין! כפי ש"חזיתי" בעבר (גם כן, כאילו שהיה קשה לחזות...): כל עוד אלה פני התקשורת, שאינה טורחת לבדוק את הטיעונים ומביאה אותם "כמו שהם" לעיתים קרובות; וכל עוד כך מתנהלת הממשלה ובייחוד משרד האוצר - הסאגה תחזור על עצמה בכל פרוייקט ופרוייקט. גם בצופן ישתמשו בקו לדימונה בתור דוגמא, ואל תתפלאו, אם גם במרכז!
 

אוהד11

New member
שוב הפקידות הזעירה מנסה להתערב בהחלטות ממשלה.
הנקודה הכי חשובה כאן היא, שטיעוני האוצר מגוכחים והופרכו מיליון פעמים, "תחזיות" האוצר בעבר התנפצו גם כן. וזה אומר שהם ממשיכים לשקר לציבור ביודעין! כפי ש"חזיתי" בעבר (גם כן, כאילו שהיה קשה לחזות...): כל עוד אלה פני התקשורת, שאינה טורחת לבדוק את הטיעונים ומביאה אותם "כמו שהם" לעיתים קרובות; וכל עוד כך מתנהלת הממשלה ובייחוד משרד האוצר - הסאגה תחזור על עצמה בכל פרוייקט ופרוייקט. גם בצופן ישתמשו בקו לדימונה בתור דוגמא, ואל תתפלאו, אם גם במרכז!
הבעיה היא שהפקידות הזו אינה "זעירה", כי אם
שולטת בשרים ובקובעי המדיניות
 

Ccyclist

Well-known member
משרד האוצר על מסילה לעיר הבה"דים:
מתנגד, תוך שימוש בקו ב"ש דימונה בתור צידוק להתנגדותו. אני ודאי לא צריך להסביר למה הנימוק הזה מגוחך. הנה קישור לידיעה בנידון ב"כלכליסט": http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3403271,00.html מעניין אם פקידי האוצר היו רוצים לראות את בניהם ובנותיהם עוברים בתוך חמולת חיילים ענקית מתחנת רכבת לתחנת אוטובוס כדי להידחס בבלגן בתוך אוטובוסים צפופים שיקחו אותם מבאר שבע לעיר הבהדים. או אולי להם יש כסף למונית ספיישל אישית לכל חייל ?
לדעתי יש הצדקה שם אפילו לרכבות עוקפות ת"א!!!
קו רכבות צבאיות אקפסרס לעיר הבה"דים או עם 2-1 תחנות על המסילה המזרחית (שתבנה) מחיפה לדרום יהיה מוצדק לפחות בימי א' וה' ויוריד משמעותית את העומס בקווי האיילון. הפקידים האלו שמעו בכלל שבימי א'-ה' הרכבת מלאה עד אין מקום בחיילים? הם שמעו אולי שקיים ארגון בשם צבא ההגנה לישראל? איפה הם חיים?
 

קו 415

Active member
לדעתי יש הצדקה שם אפילו לרכבות עוקפות ת"א!!!
קו רכבות צבאיות אקפסרס לעיר הבה"דים או עם 2-1 תחנות על המסילה המזרחית (שתבנה) מחיפה לדרום יהיה מוצדק לפחות בימי א' וה' ויוריד משמעותית את העומס בקווי האיילון. הפקידים האלו שמעו בכלל שבימי א'-ה' הרכבת מלאה עד אין מקום בחיילים? הם שמעו אולי שקיים ארגון בשם צבא ההגנה לישראל? איפה הם חיים?
האם הפקידים יודעים מה זה רכבת???
או שהדבר היחיד שהם יודעים זה Hummer H3 שהם לא משלמים אפילו על הדלק - כמובן שהכל על חשבוננו. נמאס צריך להפסיק לתת לפקידים האלה כל מיני הטבות: שיתחילו לסוע ברכבת (==קופסאות סרדינים שמתגלגלים על מסילות)
 

easylivin

New member
האם הפקידים יודעים מה זה רכבת???
או שהדבר היחיד שהם יודעים זה Hummer H3 שהם לא משלמים אפילו על הדלק - כמובן שהכל על חשבוננו. נמאס צריך להפסיק לתת לפקידים האלה כל מיני הטבות: שיתחילו לסוע ברכבת (==קופסאות סרדינים שמתגלגלים על מסילות)
 

25306yosef

New member
האם הפקידים יודעים מה זה רכבת???
או שהדבר היחיד שהם יודעים זה Hummer H3 שהם לא משלמים אפילו על הדלק - כמובן שהכל על חשבוננו. נמאס צריך להפסיק לתת לפקידים האלה כל מיני הטבות: שיתחילו לסוע ברכבת (==קופסאות סרדינים שמתגלגלים על מסילות)
אף אחד מפקידוני האוצר אינו יודע מה זה רכבת !
מאז שנערי האוצר השתחררו משירותם הצבאי, הם לא נסעו כלל בתחבורה ציבורית. מאז שהחלו לעבוד במשרד האוצר, הם נוסעים ברכב הפרטי שהם מקבלים בחינם מהמדינה (כולל דלק) על חשבון משלם המיסים.
 

דורגלי

New member
אף אחד מפקידוני האוצר אינו יודע מה זה רכבת !
מאז שנערי האוצר השתחררו משירותם הצבאי, הם לא נסעו כלל בתחבורה ציבורית. מאז שהחלו לעבוד במשרד האוצר, הם נוסעים ברכב הפרטי שהם מקבלים בחינם מהמדינה (כולל דלק) על חשבון משלם המיסים.
טוב שלא אמרת "יהודוני האוצר"
פקידים זאת לא מילה גסה. פקידים, כפי שמרמז שמם, "מופקדים" על התחום שבו הם מכהנים - ובמקרה זה: מופקדים על קופת המדינה, ומתפקידם לשמור על קופת המדינה, גם מול "הרעים" (אינטרסנטים למניהם), אבל גם - לפעמים, מה לעשות - נגד "הטובים". זאת בוודאי לא סיבה להפוך אותם לאויבי הציבור, גם אם הם טועים.
 

25306yosef

New member
לדעתי יש הצדקה שם אפילו לרכבות עוקפות ת"א!!!
קו רכבות צבאיות אקפסרס לעיר הבה"דים או עם 2-1 תחנות על המסילה המזרחית (שתבנה) מחיפה לדרום יהיה מוצדק לפחות בימי א' וה' ויוריד משמעותית את העומס בקווי האיילון. הפקידים האלו שמעו בכלל שבימי א'-ה' הרכבת מלאה עד אין מקום בחיילים? הם שמעו אולי שקיים ארגון בשם צבא ההגנה לישראל? איפה הם חיים?
לדעתי יש גם הצדקה לקו רכבת עוקף חיפה !!
נהריה, עכו, קריות וישירות דרומה אל עיר הבה"דים ! רכבות נוספות יצאו מחיפה, עתלית ובנימינה ישירות לעיר הבה"דים ! וכו... כבר כיום כל הרכבות ביום ראשון בבוקר (וגם ביום חמישי אחה"צ) מלאות עד אפס מקום כבר בקרית מוצקין. לנוסעים לחיפה ניתן להפעיל רכבות פרבריות בקטע נהריה - חוף הכרמל.
 

harhanegev

New member
לדעתי יש גם הצדקה לקו רכבת עוקף חיפה !!
נהריה, עכו, קריות וישירות דרומה אל עיר הבה"דים ! רכבות נוספות יצאו מחיפה, עתלית ובנימינה ישירות לעיר הבה"דים ! וכו... כבר כיום כל הרכבות ביום ראשון בבוקר (וגם ביום חמישי אחה"צ) מלאות עד אפס מקום כבר בקרית מוצקין. לנוסעים לחיפה ניתן להפעיל רכבות פרבריות בקטע נהריה - חוף הכרמל.
הרעיון יפה ונכון מאוד, אך הבעיה היא
כמות ציוד, כלומר קרונות וכו', וכאן גם נכנס לתמונה משרד האוצר.
 

Ccyclist

Well-known member
הרעיון יפה ונכון מאוד, אך הבעיה היא
כמות ציוד, כלומר קרונות וכו', וכאן גם נכנס לתמונה משרד האוצר.
רכבת מ"מ תהיה בעיקר לחיילים ופחות עמוסה.
הרכבות שמלאות בקריות לוקחות גם חיילים לדרום וגם יוממים לגוש דן. אין ליוממים סיבה כלשהי לעלות על קו מסילה מזרחית שעוקף את כל ת"א ומסילת האיילון ממזרח, ולכן העומס על הקו יהיה נמוך בהרבה מהרכבות הרגילות. 4-5 רכבות כאלו בימי א' בבוקר ובימי ה' בצהריים מהצפון לעיר הבהדים ומעיר הבהדים לצפון ואולי 2-4 רכבות כאלו ליום בשאר השבוע יספיקו לדעתי להתמודד עם המצב, ואם המספר הזה לא מספיק - וודאי יהיה אפשר להוסיף רכבות בקו כי המסילה המזרחית לא תעמיס על מסילת האיילון.
 

harhanegev

New member
רכבת מ"מ תהיה בעיקר לחיילים ופחות עמוסה.
הרכבות שמלאות בקריות לוקחות גם חיילים לדרום וגם יוממים לגוש דן. אין ליוממים סיבה כלשהי לעלות על קו מסילה מזרחית שעוקף את כל ת"א ומסילת האיילון ממזרח, ולכן העומס על הקו יהיה נמוך בהרבה מהרכבות הרגילות. 4-5 רכבות כאלו בימי א' בבוקר ובימי ה' בצהריים מהצפון לעיר הבהדים ומעיר הבהדים לצפון ואולי 2-4 רכבות כאלו ליום בשאר השבוע יספיקו לדעתי להתמודד עם המצב, ואם המספר הזה לא מספיק - וודאי יהיה אפשר להוסיף רכבות בקו כי המסילה המזרחית לא תעמיס על מסילת האיילון.
זה עדיין לא פותר את הבעיה שציינתי:
אין ספק שהוספת רכבות נוספות עוקפות תל אביב מהצפון לדרום היא טובה ונכונה, על כך אין עוררין (אולי חוץ מכמה "חכמים" שבטוחים שדחיסת נוסעים כמו סרדינים היא דבר טוב ונפלא). הבעיה היא שאין קרונות נוספים עקב ההגבלות ממשרד האוצר, ולכן כל ישום של רעיון מבורך כזה הוא על חשבון מקום אחר, ובכך פותרים בעיה אחת ויוצרים בעיות אחרות.
 

Ccyclist

Well-known member
זה עדיין לא פותר את הבעיה שציינתי:
אין ספק שהוספת רכבות נוספות עוקפות תל אביב מהצפון לדרום היא טובה ונכונה, על כך אין עוררין (אולי חוץ מכמה "חכמים" שבטוחים שדחיסת נוסעים כמו סרדינים היא דבר טוב ונפלא). הבעיה היא שאין קרונות נוספים עקב ההגבלות ממשרד האוצר, ולכן כל ישום של רעיון מבורך כזה הוא על חשבון מקום אחר, ובכך פותרים בעיה אחת ויוצרים בעיות אחרות.
עד שיבנו את המסילה המזרחית ומסילת הבהד"ים...
יהיה אפשר לקנות עוד קרונות, אולי אפילו צה"ל יוכל לרכוש עבור רכבת צבאית מיוחדת. נכון שכל זה עובר דרך האוצר בסופו של דבר, אבל יש זמן ועד אז אפשר לנסות לתכנן.
 

harhanegev

New member
עד שיבנו את המסילה המזרחית ומסילת הבהד"ים...
יהיה אפשר לקנות עוד קרונות, אולי אפילו צה"ל יוכל לרכוש עבור רכבת צבאית מיוחדת. נכון שכל זה עובר דרך האוצר בסופו של דבר, אבל יש זמן ועד אז אפשר לנסות לתכנן.
אמן כן יהי רצון
אמן כן יהי רצון שמתכנני פיתוח ושיפור יצליחו לעבור את משוכת התנגדות האוצר. גם אם הרסו חלק מהמסילה המזרחית, עדיין רכבות יכולות לחמוק מתל אביב כבר בצפונה, ולעבור מזרחה לקטע התקין מראש העין דרומה.
 
הארכה של מסילת רמת חובב, למיטב ידיעתי
בשלב הראשון כן
בשלב השני אמורה לקום מסילת "עוקף באר-שבע" שתתפצל מהמסילה הראשית באזור דבירה ותיסע לאורך כביש 6 דרך צומת שוקת ומושב נבטים עד לרמת-חובב. המסילה הזו כנראה תקום רק כחלק מפרוייקט גדול יותר, כמו מסילה לאילת או הרחבה משמעותית של רשת המסילות לכיווני דימונה/רותם/ערד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה