שלוש תמונות מהיום

מצב
הנושא נעול.
שאלה בקשר לנטיית הרכבת
תמיד חשבתי שאני מדמיין אבל התמונה הזאת רק מאששת את מה שחשבתי שנכון, למה הרכבת נוטה הצידה?
זה תקין לגמרי- המסילה מתעקלת וישנה הטייה..
גם בכביש זה עובד באופן דומה (הגבהה צידית).
 

amit1270

New member
לא גם וגם
ההגבלה(של המהירות) נובעת אל ורק מנוחות הנוסעים נקודה..
שאלו כאן למה יש שיפוע
ברור שהרכבות לא נוסעות "על הקצה". כשכתבתי "להיזרק" התכוונתי בעיקר במובן ה"סמלי" ולא בפועל. הכוונה שלי הייתה לכך שההטייה מאזנת כוחות אחרים שמושכים את הרכבת החוצה.
 

euronitzan

New member
כח קוריוליס
מדובר כאן על הקטנת הכוח הצנטריפוגלי;
כוח קוריוליס זה משהו אחר לגמרי - זהו אפקט הנוצר מסיבוב כה"א בו אוויר/מטוס/זבוב שנע מהקוטב לקו המשווה בקו ישר ימצא את עצמו ימינה יותר באופן יחסי. כוח קוריוליס מקנה לשקעים את כיוון הסיבוב שלהם למשל (נגד כיוון השעון בחצי הכדור הצפוני ועם כיוון השעון בדרומי).
 
מדובר כאן על הקטנת הכוח הצנטריפוגלי;
כוח קוריוליס זה משהו אחר לגמרי - זהו אפקט הנוצר מסיבוב כה"א בו אוויר/מטוס/זבוב שנע מהקוטב לקו המשווה בקו ישר ימצא את עצמו ימינה יותר באופן יחסי. כוח קוריוליס מקנה לשקעים את כיוון הסיבוב שלהם למשל (נגד כיוון השעון בחצי הכדור הצפוני ועם כיוון השעון בדרומי).
 

raminec

New member
שאלה בקשר לנטיית הרכבת
תמיד חשבתי שאני מדמיין אבל התמונה הזאת רק מאששת את מה שחשבתי שנכון, למה הרכבת נוטה הצידה?
להטיה מספר מטרות
וכולן קשורות לכוח הצנטריפוגלי. http://tinyurl.com/yeolyes 1. הקטנת הבלאי על המסילה החיצונית. 2. הסטת הכוח שדוחף את הקרונות אל מחוץ לקשת הפיתול לטובת לחץ על המסילות. כך הרכבות יכולות לסע מהר יותר בעיקול ללא סכנת שימוט. 3. למען נוחות הנוסעים שמרגישים פחות את הכוחות הפועלים עליהם בעקומה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה