קרונות ישנים גרורי קטר הועברו לסדנאות

מצב
הנושא נעול.
קרונות ישנים גרורי קטר הועברו לסדנאות
מערך גרור קטר ישן שדוייר במהלך החודשים האחרונים על מסילות מגרש העריכה ליד מוסכי הרכבת בחיפה, הועבר לפני למעלה משבוע בנסיעה איטית לדיור בסדנאות הרכבת בחוצות המפרץ, לאחר שפונו המסילות ששימשו את המערכים החדשים של קרונות סימנס שהורכבו במתחם סדנאות הרכבת בצפון. עתה נותרו מערכים גרורי קטר בתחנת ת''א דרום, וההנחה היא שגם הם יגררו ביום מן הימים לסדנאות הרכבת בקישון לפני גריעתם הרשמית (על הנייר)מהשרות. יצויין כי הקרונות גרורי הקטר חלקם בני למעלה מ40 שנה, שירתו נאמנה את ר''י בכל קוי הרכבת , והקרונות אף שופצו כמה פעמים במהלך השנים הארוכות בסדנאות הרכבת ובמפעל ''הארגז'' בצריפין . בשנה שעברה נותרו פעילים 4 מערכי רכבות סה''כ 37 קרונות ,ולקראת סוף השנה צומצמה הפעלתם של הקרונות הישנים ל2 רכבות בימים ב-ה ו 3 רכבות ביום א'. בשבוע האחרון לתפעולם של הקרונות נותרו רק 28 קרונות פעילים כולל קרון כח. תקוותי (שאין לה סימוכין לצערי)שכמה מהקרונות הישנים ישמרו/ישופצו לשם הפעלתם בנסיעות מיוחדות בעתיד.
 
קרונות ישנים גרורי קטר הועברו לסדנאות
מערך גרור קטר ישן שדוייר במהלך החודשים האחרונים על מסילות מגרש העריכה ליד מוסכי הרכבת בחיפה, הועבר לפני למעלה משבוע בנסיעה איטית לדיור בסדנאות הרכבת בחוצות המפרץ, לאחר שפונו המסילות ששימשו את המערכים החדשים של קרונות סימנס שהורכבו במתחם סדנאות הרכבת בצפון. עתה נותרו מערכים גרורי קטר בתחנת ת''א דרום, וההנחה היא שגם הם יגררו ביום מן הימים לסדנאות הרכבת בקישון לפני גריעתם הרשמית (על הנייר)מהשרות. יצויין כי הקרונות גרורי הקטר חלקם בני למעלה מ40 שנה, שירתו נאמנה את ר''י בכל קוי הרכבת , והקרונות אף שופצו כמה פעמים במהלך השנים הארוכות בסדנאות הרכבת ובמפעל ''הארגז'' בצריפין . בשנה שעברה נותרו פעילים 4 מערכי רכבות סה''כ 37 קרונות ,ולקראת סוף השנה צומצמה הפעלתם של הקרונות הישנים ל2 רכבות בימים ב-ה ו 3 רכבות ביום א'. בשבוע האחרון לתפעולם של הקרונות נותרו רק 28 קרונות פעילים כולל קרון כח. תקוותי (שאין לה סימוכין לצערי)שכמה מהקרונות הישנים ישמרו/ישופצו לשם הפעלתם בנסיעות מיוחדות בעתיד.
ב-7/3/10 חנו בחיפה
 
קרונות ישנים גרורי קטר הועברו לסדנאות
מערך גרור קטר ישן שדוייר במהלך החודשים האחרונים על מסילות מגרש העריכה ליד מוסכי הרכבת בחיפה, הועבר לפני למעלה משבוע בנסיעה איטית לדיור בסדנאות הרכבת בחוצות המפרץ, לאחר שפונו המסילות ששימשו את המערכים החדשים של קרונות סימנס שהורכבו במתחם סדנאות הרכבת בצפון. עתה נותרו מערכים גרורי קטר בתחנת ת''א דרום, וההנחה היא שגם הם יגררו ביום מן הימים לסדנאות הרכבת בקישון לפני גריעתם הרשמית (על הנייר)מהשרות. יצויין כי הקרונות גרורי הקטר חלקם בני למעלה מ40 שנה, שירתו נאמנה את ר''י בכל קוי הרכבת , והקרונות אף שופצו כמה פעמים במהלך השנים הארוכות בסדנאות הרכבת ובמפעל ''הארגז'' בצריפין . בשנה שעברה נותרו פעילים 4 מערכי רכבות סה''כ 37 קרונות ,ולקראת סוף השנה צומצמה הפעלתם של הקרונות הישנים ל2 רכבות בימים ב-ה ו 3 רכבות ביום א'. בשבוע האחרון לתפעולם של הקרונות נותרו רק 28 קרונות פעילים כולל קרון כח. תקוותי (שאין לה סימוכין לצערי)שכמה מהקרונות הישנים ישמרו/ישופצו לשם הפעלתם בנסיעות מיוחדות בעתיד.
היתה תכנית שנגנזה לעלות איתם בפסח
לירושלים. אפילו תוכנן לצבוע G12 בצביעה המקורית וגם זה נגנז... יום ההשבתה הרשמי של האחרונים היה 17.09.2009. המלצתי לחן לבקש ולשמר את קרון הכח מס' 637 שנמצא במצב המיטבי ביותר ביחס לכל האחרים. האמת שהרבה מאוד זמן לא היתה ועדת גריטה.... ביום ב' 29.03.2009, התקיים דיון ועדת הגריטה העליונה האחרון. מאז לא היתה ועדת גריטה מכונסת... בדיוק שנה שלא התכנסה.
 
היתה תכנית שנגנזה לעלות איתם בפסח
לירושלים. אפילו תוכנן לצבוע G12 בצביעה המקורית וגם זה נגנז... יום ההשבתה הרשמי של האחרונים היה 17.09.2009. המלצתי לחן לבקש ולשמר את קרון הכח מס' 637 שנמצא במצב המיטבי ביותר ביחס לכל האחרים. האמת שהרבה מאוד זמן לא היתה ועדת גריטה.... ביום ב' 29.03.2009, התקיים דיון ועדת הגריטה העליונה האחרון. מאז לא היתה ועדת גריטה מכונסת... בדיוק שנה שלא התכנסה.
תודה על השלמת המידע בעינין הקרונות .
אציין כי מערך רכבת גרור קטר תוכנן לפעול פעמיים לכל כוון ובכל חה''מ בקטע בית שמש-מלחה-בית שמש, אך כפי שציינת הדבר לא יצא לפועל בשל חוסר עיניין של הגורמים התפעוליים או /ו אי תקצוב הנושא. לראשונה , אני שומע מכב' על הרעיון שנגנז, צביעה מחדש של אחד מקטרי G12 בצבעי העבר אפור ופסים אדומים אני משער. חבל .
 
תודה על השלמת המידע בעינין הקרונות .
אציין כי מערך רכבת גרור קטר תוכנן לפעול פעמיים לכל כוון ובכל חה''מ בקטע בית שמש-מלחה-בית שמש, אך כפי שציינת הדבר לא יצא לפועל בשל חוסר עיניין של הגורמים התפעוליים או /ו אי תקצוב הנושא. לראשונה , אני שומע מכב' על הרעיון שנגנז, צביעה מחדש של אחד מקטרי G12 בצבעי העבר אפור ופסים אדומים אני משער. חבל .
היה זה רעיון של אחד מבכירי הרכבת ש
שבעברו היה חובב רכבות - רעיון מעולה ! חבל שלא יצא אל הפועל ! שנים רבות לא ראיתי קטר ג'י 12 בצבעי "ברלינגטון". האחרון בצביעה זו היה כמובן 126.
 

בועז ל

New member
היתה תכנית שנגנזה לעלות איתם בפסח
לירושלים. אפילו תוכנן לצבוע G12 בצביעה המקורית וגם זה נגנז... יום ההשבתה הרשמי של האחרונים היה 17.09.2009. המלצתי לחן לבקש ולשמר את קרון הכח מס' 637 שנמצא במצב המיטבי ביותר ביחס לכל האחרים. האמת שהרבה מאוד זמן לא היתה ועדת גריטה.... ביום ב' 29.03.2009, התקיים דיון ועדת הגריטה העליונה האחרון. מאז לא היתה ועדת גריטה מכונסת... בדיוק שנה שלא התכנסה.
אכן הייתה תכנית כזו ואף נקבע לו"ז לעניין.
אגב, בתחנת לוד הבחנתי השבוע בקרון עתיק עומד לבדו על אחת המסילות המזרחיות. יש פרטים על הבחור?
 
אכן הייתה תכנית כזו ואף נקבע לו"ז לעניין.
אגב, בתחנת לוד הבחנתי השבוע בקרון עתיק עומד לבדו על אחת המסילות המזרחיות. יש פרטים על הבחור?
נכון בועז, קרון מושבת כתוצאה מאירוע תפעולי.
הגרור קטר מדוייר כשנתיים על המסילה המזרחית מעבר לרציף 1במתחם לוד, צידו של הקרון לכוון דרום מראה שהקרון נפגע. בטוחני שד''ר אביתר יוכל להוסיף פרטים משלימים, והנסיבות המצערות שבגינם הקרון הושבת בטרם עת.
 
נכון בועז, קרון מושבת כתוצאה מאירוע תפעולי.
הגרור קטר מדוייר כשנתיים על המסילה המזרחית מעבר לרציף 1במתחם לוד, צידו של הקרון לכוון דרום מראה שהקרון נפגע. בטוחני שד''ר אביתר יוכל להוסיף פרטים משלימים, והנסיבות המצערות שבגינם הקרון הושבת בטרם עת.
לקבלת המידע המבוקש הקש: 6-1-2

מדובר בקרון מס' 612 המסכן... הנה פרטי הארוע המצער: קרון מס' 612 היה מעורב בתאונת התנגשות קשה עם קטר מס' 746 בתחומי תחנת הרכבת החדשה מודיעין-מרכז ביום 20.03.2008 בשעה 20:05. להלן פרטי הארוע הקשה: באותו ערב בעת שקטר מס' 746 ערך חיוג לאחור בתחומי התחנה החדשה, פגע הקטר בעוצמה אדירה בקרון הנוסעים מס' 612 שנמצא באותו זמן במצב עמידה. נהג הקטר לא הבחין בקרון העומד על המסילה. כתוצאה מההתנגשות בקרון נגרמו הנזקים הבאים: קרון מס' 612 התעקם כולו מהשלדה ועד לאזור הגג תוך גרימת נזק סופני לקרון. הנזקים שנגרמו לקטר מס' 746: בופרים-פגושים שבורים, נזק פח רציני בתא הניהוג הפוגע, שמשה קדמית שבורה ונזק רציני למערכות בלמי האוויר בקטר ובקרון. שנייהם נגררו אח"כ מהמקום: קרון מס' 612 נגרר אל קו מס' 9 בתחומי תחנת הרכבת בלוד ועוד באותו ערב נפלה החלטה להשביתו סופית ! קטר מס' 746 נגרר אל סדנאות הרכבת בקישון לתיקון כללי שנמשך מס' שבועות !!! מקץ שבועיים, חזר הקטר המתוקן לעבודה סדירה בקו. ביום 02.06.2008 התקיים דיון ועדת הגריטה הרכבתית העליונה מס' 01/08 בנושאים שהובאו בפניה. בדיון השתתפו: XXXXXXXXXXXX מהחלטות הועדה (לקוחות מתוך פרוטוקול דיון ועדת גריטה עליונה מס' 01/08 שהודפס ביום 02.06.2008): הועדה מחליטה במסגרת נספח מס' 2: 'רשימת הנושאים שגריטתם אושרה ע"י הועדה' על אישרור החלטות ועדת הגריטה הרכבתית מס' 04/06 מיום 24.10.2006 בדבר גריטה סופית של קרון הנוסעים מס' 612: "קרון נוסעים יוגוסלבי, מס' 612, משנת 1964 שניזוק בהתנגשות במודיעין ביום 20/03/2008" (לענין זה ראו לעיל במסגרת הערת שוליים זו). כמו-כן נכתב כי "חט' צי נייד העבירה את הדווח לאחרונה (יוני 2008, א.ר), לאחר קבלת ההנחיות של מ"מ סמנכ"ל כספים על הסכום עם חב' הביטוח", במסגרת סעיף מס' 2.18, לנספח הפרוטוקול הנ"ל וביוזמת האגף לפיתוח והנדסת נייד. הוחלט כי הנושא הנ"ל, יטופל בועדת מכירות, רק לאחר אישורו ע"י המנכ"ל לפי הנוהל. כמו כן רלוונטיים לענין הגריטה הסעיפים הבאים: XXXXXXXXX לילה טוב
 

אוהד11

New member
קרונות ישנים גרורי קטר הועברו לסדנאות
מערך גרור קטר ישן שדוייר במהלך החודשים האחרונים על מסילות מגרש העריכה ליד מוסכי הרכבת בחיפה, הועבר לפני למעלה משבוע בנסיעה איטית לדיור בסדנאות הרכבת בחוצות המפרץ, לאחר שפונו המסילות ששימשו את המערכים החדשים של קרונות סימנס שהורכבו במתחם סדנאות הרכבת בצפון. עתה נותרו מערכים גרורי קטר בתחנת ת''א דרום, וההנחה היא שגם הם יגררו ביום מן הימים לסדנאות הרכבת בקישון לפני גריעתם הרשמית (על הנייר)מהשרות. יצויין כי הקרונות גרורי הקטר חלקם בני למעלה מ40 שנה, שירתו נאמנה את ר''י בכל קוי הרכבת , והקרונות אף שופצו כמה פעמים במהלך השנים הארוכות בסדנאות הרכבת ובמפעל ''הארגז'' בצריפין . בשנה שעברה נותרו פעילים 4 מערכי רכבות סה''כ 37 קרונות ,ולקראת סוף השנה צומצמה הפעלתם של הקרונות הישנים ל2 רכבות בימים ב-ה ו 3 רכבות ביום א'. בשבוע האחרון לתפעולם של הקרונות נותרו רק 28 קרונות פעילים כולל קרון כח. תקוותי (שאין לה סימוכין לצערי)שכמה מהקרונות הישנים ישמרו/ישופצו לשם הפעלתם בנסיעות מיוחדות בעתיד.
על העדכון מייקל
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה