הושג הסכם בענין הנתיב המהיר בכביש 1

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
הושג הסכם בענין הנתיב המהיר בכביש 1
משרד האוצר וחברת שפיר הנדסה הגיעו להסכם בדבר השלמת הנתיב המהיר בכביש 1 עד סוף השנה. מה יהיה כאשר ירצו להרחיב את תשתית המסילה ?
 

mastertheknife

New member
הושג הסכם בענין הנתיב המהיר בכביש 1
משרד האוצר וחברת שפיר הנדסה הגיעו להסכם בדבר השלמת הנתיב המהיר בכביש 1 עד סוף השנה. מה יהיה כאשר ירצו להרחיב את תשתית המסילה ?
פרויקט מיותר
איך עכשיו יניחו מסילה נוספת? ולמה לא עושים בחניון במחלף שפירים גם תחנת רכבת? 2000 חניות רק בשביל שירות אוטובוסים? במדינה מתוקנת היו מניחים מסילה נוספת במקום הנתיב המיותר הזה. מסילות החוף בשעות השיא כבר מנוצלת 100% (לפחות עד נתניה) ואני משער שעם תום פרויקט הרכבת לירושלים, יתכן שגם המסילה בין קיבוץ גלויות לנקדות הפיצול ללוד/נתב"ג תהיה עמוסה כי יהיו רכבות לירושלים, לוד, רחובות, באר שבע ועוד. זה דיי ברור שהמדינה נכנעה לשפיר בגלל פרויקטים נוספים ששפיר הנדסה מעורבת בהם, כמו כביש 531 ורצתה להזיז עיניינים מהר יותר.
 

amit1270

New member
פרויקט מיותר
איך עכשיו יניחו מסילה נוספת? ולמה לא עושים בחניון במחלף שפירים גם תחנת רכבת? 2000 חניות רק בשביל שירות אוטובוסים? במדינה מתוקנת היו מניחים מסילה נוספת במקום הנתיב המיותר הזה. מסילות החוף בשעות השיא כבר מנוצלת 100% (לפחות עד נתניה) ואני משער שעם תום פרויקט הרכבת לירושלים, יתכן שגם המסילה בין קיבוץ גלויות לנקדות הפיצול ללוד/נתב"ג תהיה עמוסה כי יהיו רכבות לירושלים, לוד, רחובות, באר שבע ועוד. זה דיי ברור שהמדינה נכנעה לשפיר בגלל פרויקטים נוספים ששפיר הנדסה מעורבת בהם, כמו כביש 531 ורצתה להזיז עיניינים מהר יותר.
 

amit1270

New member
פרויקט מיותר
איך עכשיו יניחו מסילה נוספת? ולמה לא עושים בחניון במחלף שפירים גם תחנת רכבת? 2000 חניות רק בשביל שירות אוטובוסים? במדינה מתוקנת היו מניחים מסילה נוספת במקום הנתיב המיותר הזה. מסילות החוף בשעות השיא כבר מנוצלת 100% (לפחות עד נתניה) ואני משער שעם תום פרויקט הרכבת לירושלים, יתכן שגם המסילה בין קיבוץ גלויות לנקדות הפיצול ללוד/נתב"ג תהיה עמוסה כי יהיו רכבות לירושלים, לוד, רחובות, באר שבע ועוד. זה דיי ברור שהמדינה נכנעה לשפיר בגלל פרויקטים נוספים ששפיר הנדסה מעורבת בהם, כמו כביש 531 ורצתה להזיז עיניינים מהר יותר.
ואולי...
היה אפשר להגיע לאיזה הסדר פיצויים, כמו במקרה הכלא הפרטי. חבל שבג"ץ לא יכול להתערב גם כאן... נתקענו עם פרויקט מיותר ומזיק.
 

urilei

New member
פרויקט מיותר
איך עכשיו יניחו מסילה נוספת? ולמה לא עושים בחניון במחלף שפירים גם תחנת רכבת? 2000 חניות רק בשביל שירות אוטובוסים? במדינה מתוקנת היו מניחים מסילה נוספת במקום הנתיב המיותר הזה. מסילות החוף בשעות השיא כבר מנוצלת 100% (לפחות עד נתניה) ואני משער שעם תום פרויקט הרכבת לירושלים, יתכן שגם המסילה בין קיבוץ גלויות לנקדות הפיצול ללוד/נתב"ג תהיה עמוסה כי יהיו רכבות לירושלים, לוד, רחובות, באר שבע ועוד. זה דיי ברור שהמדינה נכנעה לשפיר בגלל פרויקטים נוספים ששפיר הנדסה מעורבת בהם, כמו כביש 531 ורצתה להזיז עיניינים מהר יותר.
אכן פרוייקט מיותר
הנת"צ חיוני, אבל אפשר היה בהחלט להקצות נתיב מהקיימים. החניון מיותר לחלוטין. אני ממש לא מדמיין מישהו שיתגלגל עם האוטו עד שפירים, ושם יחנה באיזה חניון-פלצת ענק ויתחיל לחפש את האוטובוס.
 

846

Active member
אכן פרוייקט מיותר
הנת"צ חיוני, אבל אפשר היה בהחלט להקצות נתיב מהקיימים. החניון מיותר לחלוטין. אני ממש לא מדמיין מישהו שיתגלגל עם האוטו עד שפירים, ושם יחנה באיזה חניון-פלצת ענק ויתחיל לחפש את האוטובוס.
אין מקום במיסגרת הנתיבים הקיימים.
ומדוע לדעת נוסע שבחר לסוע באוטובוס מי"ם צריך לעמוד 40 דקות בפקק מנתב"ג לת"א? ותושב מודיעין שנוסע לת"א במשך לעלה משעה באוטובוס של קונקס במקום 30 דקות? הם כבר עשו את הבחירה הנכונה והשאיר את האוטו בבית . לאנשים כאלו צריך לעזור. אולי אם יראו הנהגים בפקק שהאוטובוסים "זורמים" ללא עיכוב, גם הם יחליטו לעבור לתח"צ.
 

אורי404

New member
אין מקום במיסגרת הנתיבים הקיימים.
ומדוע לדעת נוסע שבחר לסוע באוטובוס מי"ם צריך לעמוד 40 דקות בפקק מנתב"ג לת"א? ותושב מודיעין שנוסע לת"א במשך לעלה משעה באוטובוס של קונקס במקום 30 דקות? הם כבר עשו את הבחירה הנכונה והשאיר את האוטו בבית . לאנשים כאלו צריך לעזור. אולי אם יראו הנהגים בפקק שהאוטובוסים "זורמים" ללא עיכוב, גם הם יחליטו לעבור לתח"צ.
 
פרויקט מיותר
איך עכשיו יניחו מסילה נוספת? ולמה לא עושים בחניון במחלף שפירים גם תחנת רכבת? 2000 חניות רק בשביל שירות אוטובוסים? במדינה מתוקנת היו מניחים מסילה נוספת במקום הנתיב המיותר הזה. מסילות החוף בשעות השיא כבר מנוצלת 100% (לפחות עד נתניה) ואני משער שעם תום פרויקט הרכבת לירושלים, יתכן שגם המסילה בין קיבוץ גלויות לנקדות הפיצול ללוד/נתב"ג תהיה עמוסה כי יהיו רכבות לירושלים, לוד, רחובות, באר שבע ועוד. זה דיי ברור שהמדינה נכנעה לשפיר בגלל פרויקטים נוספים ששפיר הנדסה מעורבת בהם, כמו כביש 531 ורצתה להזיז עיניינים מהר יותר.
מה זה ניצול 100% של מסילה? האם זנב רכבת נוגע
בראש הרכבת (תוך שמירה על מרחק ביטחון, כמובן)? אם לא - אז הקו לא מנוצל ב 100%
 
מה זה ניצול 100% של מסילה? האם זנב רכבת נוגע
בראש הרכבת (תוך שמירה על מרחק ביטחון, כמובן)? אם לא - אז הקו לא מנוצל ב 100%
ניצול מקסימלי של המסילה אומר ש
ב יחידת זמן מסוימת (נגיד שעה) - המרווחים בין רכבת לרכבת "נושקים" למרחק הבטחון המינימלי..
 

mastertheknife

New member
מה זה ניצול 100% של מסילה? האם זנב רכבת נוגע
בראש הרכבת (תוך שמירה על מרחק ביטחון, כמובן)? אם לא - אז הקו לא מנוצל ב 100%
יכול להיות
לפי מיטב ידיעתי מרווח הבטיחות בא לביטוי בלו"ז בדקות ולא לפי מרחק זנב לראש. בשעת שיא אחרי הצהריים יוצאת הרכבת האלה מת"א צפונה, כ6 רכבות בשעה: שתי רכבות לבינימינה (מאשקלון) רכבת לנתניה (מרחובות) רכבת לחיפה (ממודיעין) רכבת לנהריה (ממודיעין) רכבת לנהריה (מבאר שבע) אני לא יודע מה הם מרווחי הבטיחות ברכבת ישראל אבל 6 רכבות בשעה אמור להיות באזור הגבול (אחרי הכל מדובר ברכבות שנוסעות 100+ קמ"ש ויש להם מרחק עצירה דיי ארוך) אשמח לעוד מידע/מידע מדויק יותר בנושא אם מישהו יודע. חג שמח לכולנו.. כפיר
 
יכול להיות
לפי מיטב ידיעתי מרווח הבטיחות בא לביטוי בלו"ז בדקות ולא לפי מרחק זנב לראש. בשעת שיא אחרי הצהריים יוצאת הרכבת האלה מת"א צפונה, כ6 רכבות בשעה: שתי רכבות לבינימינה (מאשקלון) רכבת לנתניה (מרחובות) רכבת לחיפה (ממודיעין) רכבת לנהריה (ממודיעין) רכבת לנהריה (מבאר שבע) אני לא יודע מה הם מרווחי הבטיחות ברכבת ישראל אבל 6 רכבות בשעה אמור להיות באזור הגבול (אחרי הכל מדובר ברכבות שנוסעות 100+ קמ"ש ויש להם מרחק עצירה דיי ארוך) אשמח לעוד מידע/מידע מדויק יותר בנושא אם מישהו יודע. חג שמח לכולנו.. כפיר
המרווח: 6 דקות בין רכבת לרכבת באותו כוון.
 

luckydude

Active member
פרויקט מיותר
איך עכשיו יניחו מסילה נוספת? ולמה לא עושים בחניון במחלף שפירים גם תחנת רכבת? 2000 חניות רק בשביל שירות אוטובוסים? במדינה מתוקנת היו מניחים מסילה נוספת במקום הנתיב המיותר הזה. מסילות החוף בשעות השיא כבר מנוצלת 100% (לפחות עד נתניה) ואני משער שעם תום פרויקט הרכבת לירושלים, יתכן שגם המסילה בין קיבוץ גלויות לנקדות הפיצול ללוד/נתב"ג תהיה עמוסה כי יהיו רכבות לירושלים, לוד, רחובות, באר שבע ועוד. זה דיי ברור שהמדינה נכנעה לשפיר בגלל פרויקטים נוספים ששפיר הנדסה מעורבת בהם, כמו כביש 531 ורצתה להזיז עיניינים מהר יותר.
נכון, אבל יש לציין
שעם חישמול המסילה ומערכת איתות מתקדמת יותר אפשר יהיה להגדיל משמעותית את מספר הרכבות הנעות על שתי המסילות הקיימות. בנוסף, אם אני לא טועה, הבעייה תהיה מתי שיירצו להוסיף מסילה רביעית, מסילה השלישית יוכלו להוסיף בלי שינויים מסובכים מדי.
 

אורי404

New member
נכון, אבל יש לציין
שעם חישמול המסילה ומערכת איתות מתקדמת יותר אפשר יהיה להגדיל משמעותית את מספר הרכבות הנעות על שתי המסילות הקיימות. בנוסף, אם אני לא טועה, הבעייה תהיה מתי שיירצו להוסיף מסילה רביעית, מסילה השלישית יוכלו להוסיף בלי שינויים מסובכים מדי.
כאשר הפורום היה בביקור במשוא"ה נשאלה השאלה
נשאלה השאלה על מסילה שלישית לכיוון גנות. התשובה היתה, שאין סיבה להוסיף מסילה שלישית, משום שהתכנית המקורית היא לארבע מסילות מתל אביב ללוד (ולא עד גנות). כך שאין סיבה להוסיף מסילה שלישית, משום שמאוחר יותר יהיה צורך בתכנון מחדש לארבע מסילות.
 
כאשר הפורום היה בביקור במשוא"ה נשאלה השאלה
נשאלה השאלה על מסילה שלישית לכיוון גנות. התשובה היתה, שאין סיבה להוסיף מסילה שלישית, משום שהתכנית המקורית היא לארבע מסילות מתל אביב ללוד (ולא עד גנות). כך שאין סיבה להוסיף מסילה שלישית, משום שמאוחר יותר יהיה צורך בתכנון מחדש לארבע מסילות.
אני אחדד קצת את דבריך..
מר הראל אבן התכוון שהוספת מסילה אחת בקטע הנ"ל (מסילה שלישית) לא תועיל כל כך, כי מספר אי זוגי של מסילות אינו נוח לתפעול ויקנה הוספת קיבולת מוגבלת למדי, ומה שמתבקש הוא הנחת 2מסילות בקטע הנ"ל - דבר שכרגע כמעט בלתי אפשרי להוציא לפועל, בין היתר בגלל אותו נתיב מהרי שנבנה בימים אלו..
 

mastertheknife

New member
אני אחדד קצת את דבריך..
מר הראל אבן התכוון שהוספת מסילה אחת בקטע הנ"ל (מסילה שלישית) לא תועיל כל כך, כי מספר אי זוגי של מסילות אינו נוח לתפעול ויקנה הוספת קיבולת מוגבלת למדי, ומה שמתבקש הוא הנחת 2מסילות בקטע הנ"ל - דבר שכרגע כמעט בלתי אפשרי להוציא לפועל, בין היתר בגלל אותו נתיב מהרי שנבנה בימים אלו..
ומה לגבי מסילות החוף?
האם גם שם מתוכננת הכפלה ל4 מסילות או פשוט הוספת מסילה שלישית? עד בנימינה או לפחות חדרה לא אמורה להיות בעיה להוסיף עוד 2 מסילות.
 

אורי404

New member
ומה לגבי מסילות החוף?
האם גם שם מתוכננת הכפלה ל4 מסילות או פשוט הוספת מסילה שלישית? עד בנימינה או לפחות חדרה לא אמורה להיות בעיה להוסיף עוד 2 מסילות.
עד אזור הרצליה מתוכננות ארבע מסילות
במסגרת פרוייקט מסילת השרון, מתוכנן בקטע תל אביב-מחלף רשפון להיות ארבע מסילות רכבת.
 

megashock

New member
עד אזור הרצליה מתוכננות ארבע מסילות
במסגרת פרוייקט מסילת השרון, מתוכנן בקטע תל אביב-מחלף רשפון להיות ארבע מסילות רכבת.
איפה יסעו הרכבות מכרמיאל ובית שאן ?
בניית מסילת העמק והמסילה לכרמיאל לא יצרו עומס נוסף של נוסעים לכיוון המרכז שיחייבו הרחבת התשתית בין חיפה לת"א ? בתוכנית נתיבי ישראל המקורית היתה אמורה להיות כלולה בניית מסילה בין חדרה לנשר שתוכל להוריד את העומס ממסילת החוף וגם להוות גיבוי, אבל לדעתי היא ירדה מהתוכנית שאושרה לבסוף.
 

אורי404

New member
איפה יסעו הרכבות מכרמיאל ובית שאן ?
בניית מסילת העמק והמסילה לכרמיאל לא יצרו עומס נוסף של נוסעים לכיוון המרכז שיחייבו הרחבת התשתית בין חיפה לת"א ? בתוכנית נתיבי ישראל המקורית היתה אמורה להיות כלולה בניית מסילה בין חדרה לנשר שתוכל להוריד את העומס ממסילת החוף וגם להוות גיבוי, אבל לדעתי היא ירדה מהתוכנית שאושרה לבסוף.
יש חזון למועד עד, שהקווים יפעלו
ממה, שהבנתי ממייקל אשבי התכנון הוא: - קו בית שאן-חיפה. אולי הארכה דרומה. - הרכבות לבאר שבע, תצאנה מכרמיאל. כלומר קו כרמיאל-חיפה-תל אביב-באר שבע. - לפחות חלק מהרכבות בקו המהיר (A1) לירושלים תצאנה מנהריה. כלומר קו נהריה-חיפה-תל אביב-נתב"ג (שבה אולי לא תעצורנה כל הרכבות)-ירושלים בנייני האומה. מה גם, שעד אז אמורה להיות הכפלה מקרית מוצקין לנהריה וכן חשמול הקו לירושלים. לא יודע אם רק בקטע תל אביב-ירושלים בלבד (מה שאומר, שרכבות מנהריה לא תהיינה מחושמלות) או שכל הקטע הנ"ל יהיה מחושמל. בנוגע למסילה מחדרה לנשר, אני מניח, שזוהי מן הארכה של המסילה המזרחית לכיוון נשר. אם אני זוכר נכון, פרויקט המסילה המזרחית ירד מתכנית "נתיבי ישראל", כך שכנראה גם פרויקט זה לא כלול. יחד עם כל הדברים הללו, הדברים יכולים להשתנות.
 

mastertheknife

New member
יש חזון למועד עד, שהקווים יפעלו
ממה, שהבנתי ממייקל אשבי התכנון הוא: - קו בית שאן-חיפה. אולי הארכה דרומה. - הרכבות לבאר שבע, תצאנה מכרמיאל. כלומר קו כרמיאל-חיפה-תל אביב-באר שבע. - לפחות חלק מהרכבות בקו המהיר (A1) לירושלים תצאנה מנהריה. כלומר קו נהריה-חיפה-תל אביב-נתב"ג (שבה אולי לא תעצורנה כל הרכבות)-ירושלים בנייני האומה. מה גם, שעד אז אמורה להיות הכפלה מקרית מוצקין לנהריה וכן חשמול הקו לירושלים. לא יודע אם רק בקטע תל אביב-ירושלים בלבד (מה שאומר, שרכבות מנהריה לא תהיינה מחושמלות) או שכל הקטע הנ"ל יהיה מחושמל. בנוגע למסילה מחדרה לנשר, אני מניח, שזוהי מן הארכה של המסילה המזרחית לכיוון נשר. אם אני זוכר נכון, פרויקט המסילה המזרחית ירד מתכנית "נתיבי ישראל", כך שכנראה גם פרויקט זה לא כלול. יחד עם כל הדברים הללו, הדברים יכולים להשתנות.
המסילה המזרחית
דווקא לפי רוב הכתבות (חוץ מכתבה בynet) מופיעה המסילה המזרחית כחלק מהתוכנית. הנה אחת הכתבות: http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/066/010.html#after_maavaron ולגבי המסילה מחדרה לנשר, יכול להיות שמדובר על מסילת עירון או המשך שלה. תודה על כל המידע! כפיר
 

אורי404

New member
המסילה המזרחית
דווקא לפי רוב הכתבות (חוץ מכתבה בynet) מופיעה המסילה המזרחית כחלק מהתוכנית. הנה אחת הכתבות: http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/066/010.html#after_maavaron ולגבי המסילה מחדרה לנשר, יכול להיות שמדובר על מסילת עירון או המשך שלה. תודה על כל המידע! כפיר
תודה לך כפיר על הקישור לכתבה!
לא נותר, אלא לקוות לראות את הפרויקטים השונים יוצאים לפועל. בקשר למסילה מחדרה לנשר - שים לב, שבכתבה, שהבאת מתואר, כי ("העתק" ו"הדבק" מתוך הכתבה): "השלב השני של התוכנית שיחל בשנת 2020 ואילך יכלול הקמת מסילת רכבת בין קרית שמונה לכרמיאל, מסילת רכבת לאורך כביש חוצה ישראל, מסילת רכבת לאילת וכן כבישים מהירים בצפון והמשך כביש חוצה ישראל דרומה עד צומת הנגב.". כך, שכנראה המסילה מחדרה לכיוון נשר היא המסילה לאורך כביש 6.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה