פרויקט מיותרהושג הסכם בענין הנתיב המהיר בכביש 1
משרד האוצר וחברת שפיר הנדסה הגיעו להסכם בדבר השלמת הנתיב המהיר בכביש 1 עד סוף השנה. מה יהיה כאשר ירצו להרחיב את תשתית המסילה ?
פרויקט מיותר
איך עכשיו יניחו מסילה נוספת? ולמה לא עושים בחניון במחלף שפירים גם תחנת רכבת? 2000 חניות רק בשביל שירות אוטובוסים? במדינה מתוקנת היו מניחים מסילה נוספת במקום הנתיב המיותר הזה. מסילות החוף בשעות השיא כבר מנוצלת 100% (לפחות עד נתניה) ואני משער שעם תום פרויקט הרכבת לירושלים, יתכן שגם המסילה בין קיבוץ גלויות לנקדות הפיצול ללוד/נתב"ג תהיה עמוסה כי יהיו רכבות לירושלים, לוד, רחובות, באר שבע ועוד. זה דיי ברור שהמדינה נכנעה לשפיר בגלל פרויקטים נוספים ששפיר הנדסה מעורבת בהם, כמו כביש 531 ורצתה להזיז עיניינים מהר יותר.
ואולי...פרויקט מיותר
איך עכשיו יניחו מסילה נוספת? ולמה לא עושים בחניון במחלף שפירים גם תחנת רכבת? 2000 חניות רק בשביל שירות אוטובוסים? במדינה מתוקנת היו מניחים מסילה נוספת במקום הנתיב המיותר הזה. מסילות החוף בשעות השיא כבר מנוצלת 100% (לפחות עד נתניה) ואני משער שעם תום פרויקט הרכבת לירושלים, יתכן שגם המסילה בין קיבוץ גלויות לנקדות הפיצול ללוד/נתב"ג תהיה עמוסה כי יהיו רכבות לירושלים, לוד, רחובות, באר שבע ועוד. זה דיי ברור שהמדינה נכנעה לשפיר בגלל פרויקטים נוספים ששפיר הנדסה מעורבת בהם, כמו כביש 531 ורצתה להזיז עיניינים מהר יותר.
אכן פרוייקט מיותרפרויקט מיותר
איך עכשיו יניחו מסילה נוספת? ולמה לא עושים בחניון במחלף שפירים גם תחנת רכבת? 2000 חניות רק בשביל שירות אוטובוסים? במדינה מתוקנת היו מניחים מסילה נוספת במקום הנתיב המיותר הזה. מסילות החוף בשעות השיא כבר מנוצלת 100% (לפחות עד נתניה) ואני משער שעם תום פרויקט הרכבת לירושלים, יתכן שגם המסילה בין קיבוץ גלויות לנקדות הפיצול ללוד/נתב"ג תהיה עמוסה כי יהיו רכבות לירושלים, לוד, רחובות, באר שבע ועוד. זה דיי ברור שהמדינה נכנעה לשפיר בגלל פרויקטים נוספים ששפיר הנדסה מעורבת בהם, כמו כביש 531 ורצתה להזיז עיניינים מהר יותר.
אין מקום במיסגרת הנתיבים הקיימים.אכן פרוייקט מיותר
הנת"צ חיוני, אבל אפשר היה בהחלט להקצות נתיב מהקיימים. החניון מיותר לחלוטין. אני ממש לא מדמיין מישהו שיתגלגל עם האוטו עד שפירים, ושם יחנה באיזה חניון-פלצת ענק ויתחיל לחפש את האוטובוס.
אין מקום במיסגרת הנתיבים הקיימים.
ומדוע לדעת נוסע שבחר לסוע באוטובוס מי"ם צריך לעמוד 40 דקות בפקק מנתב"ג לת"א? ותושב מודיעין שנוסע לת"א במשך לעלה משעה באוטובוס של קונקס במקום 30 דקות? הם כבר עשו את הבחירה הנכונה והשאיר את האוטו בבית . לאנשים כאלו צריך לעזור. אולי אם יראו הנהגים בפקק שהאוטובוסים "זורמים" ללא עיכוב, גם הם יחליטו לעבור לתח"צ.
מה זה ניצול 100% של מסילה? האם זנב רכבת נוגעפרויקט מיותר
איך עכשיו יניחו מסילה נוספת? ולמה לא עושים בחניון במחלף שפירים גם תחנת רכבת? 2000 חניות רק בשביל שירות אוטובוסים? במדינה מתוקנת היו מניחים מסילה נוספת במקום הנתיב המיותר הזה. מסילות החוף בשעות השיא כבר מנוצלת 100% (לפחות עד נתניה) ואני משער שעם תום פרויקט הרכבת לירושלים, יתכן שגם המסילה בין קיבוץ גלויות לנקדות הפיצול ללוד/נתב"ג תהיה עמוסה כי יהיו רכבות לירושלים, לוד, רחובות, באר שבע ועוד. זה דיי ברור שהמדינה נכנעה לשפיר בגלל פרויקטים נוספים ששפיר הנדסה מעורבת בהם, כמו כביש 531 ורצתה להזיז עיניינים מהר יותר.
ניצול מקסימלי של המסילה אומר שמה זה ניצול 100% של מסילה? האם זנב רכבת נוגע
בראש הרכבת (תוך שמירה על מרחק ביטחון, כמובן)? אם לא - אז הקו לא מנוצל ב 100%
יכול להיותמה זה ניצול 100% של מסילה? האם זנב רכבת נוגע
בראש הרכבת (תוך שמירה על מרחק ביטחון, כמובן)? אם לא - אז הקו לא מנוצל ב 100%
המרווח: 6 דקות בין רכבת לרכבת באותו כוון.יכול להיות
לפי מיטב ידיעתי מרווח הבטיחות בא לביטוי בלו"ז בדקות ולא לפי מרחק זנב לראש. בשעת שיא אחרי הצהריים יוצאת הרכבת האלה מת"א צפונה, כ6 רכבות בשעה: שתי רכבות לבינימינה (מאשקלון) רכבת לנתניה (מרחובות) רכבת לחיפה (ממודיעין) רכבת לנהריה (ממודיעין) רכבת לנהריה (מבאר שבע) אני לא יודע מה הם מרווחי הבטיחות ברכבת ישראל אבל 6 רכבות בשעה אמור להיות באזור הגבול (אחרי הכל מדובר ברכבות שנוסעות 100+ קמ"ש ויש להם מרחק עצירה דיי ארוך) אשמח לעוד מידע/מידע מדויק יותר בנושא אם מישהו יודע. חג שמח לכולנו.. כפיר
נכון, אבל יש לצייןפרויקט מיותר
איך עכשיו יניחו מסילה נוספת? ולמה לא עושים בחניון במחלף שפירים גם תחנת רכבת? 2000 חניות רק בשביל שירות אוטובוסים? במדינה מתוקנת היו מניחים מסילה נוספת במקום הנתיב המיותר הזה. מסילות החוף בשעות השיא כבר מנוצלת 100% (לפחות עד נתניה) ואני משער שעם תום פרויקט הרכבת לירושלים, יתכן שגם המסילה בין קיבוץ גלויות לנקדות הפיצול ללוד/נתב"ג תהיה עמוסה כי יהיו רכבות לירושלים, לוד, רחובות, באר שבע ועוד. זה דיי ברור שהמדינה נכנעה לשפיר בגלל פרויקטים נוספים ששפיר הנדסה מעורבת בהם, כמו כביש 531 ורצתה להזיז עיניינים מהר יותר.
כאשר הפורום היה בביקור במשוא"ה נשאלה השאלהנכון, אבל יש לציין
שעם חישמול המסילה ומערכת איתות מתקדמת יותר אפשר יהיה להגדיל משמעותית את מספר הרכבות הנעות על שתי המסילות הקיימות. בנוסף, אם אני לא טועה, הבעייה תהיה מתי שיירצו להוסיף מסילה רביעית, מסילה השלישית יוכלו להוסיף בלי שינויים מסובכים מדי.
אני אחדד קצת את דבריך..כאשר הפורום היה בביקור במשוא"ה נשאלה השאלה
נשאלה השאלה על מסילה שלישית לכיוון גנות. התשובה היתה, שאין סיבה להוסיף מסילה שלישית, משום שהתכנית המקורית היא לארבע מסילות מתל אביב ללוד (ולא עד גנות). כך שאין סיבה להוסיף מסילה שלישית, משום שמאוחר יותר יהיה צורך בתכנון מחדש לארבע מסילות.
ומה לגבי מסילות החוף?אני אחדד קצת את דבריך..
מר הראל אבן התכוון שהוספת מסילה אחת בקטע הנ"ל (מסילה שלישית) לא תועיל כל כך, כי מספר אי זוגי של מסילות אינו נוח לתפעול ויקנה הוספת קיבולת מוגבלת למדי, ומה שמתבקש הוא הנחת 2מסילות בקטע הנ"ל - דבר שכרגע כמעט בלתי אפשרי להוציא לפועל, בין היתר בגלל אותו נתיב מהרי שנבנה בימים אלו..
עד אזור הרצליה מתוכננות ארבע מסילותומה לגבי מסילות החוף?
האם גם שם מתוכננת הכפלה ל4 מסילות או פשוט הוספת מסילה שלישית? עד בנימינה או לפחות חדרה לא אמורה להיות בעיה להוסיף עוד 2 מסילות.
איפה יסעו הרכבות מכרמיאל ובית שאן ?עד אזור הרצליה מתוכננות ארבע מסילות
במסגרת פרוייקט מסילת השרון, מתוכנן בקטע תל אביב-מחלף רשפון להיות ארבע מסילות רכבת.
יש חזון למועד עד, שהקווים יפעלואיפה יסעו הרכבות מכרמיאל ובית שאן ?
בניית מסילת העמק והמסילה לכרמיאל לא יצרו עומס נוסף של נוסעים לכיוון המרכז שיחייבו הרחבת התשתית בין חיפה לת"א ? בתוכנית נתיבי ישראל המקורית היתה אמורה להיות כלולה בניית מסילה בין חדרה לנשר שתוכל להוריד את העומס ממסילת החוף וגם להוות גיבוי, אבל לדעתי היא ירדה מהתוכנית שאושרה לבסוף.
המסילה המזרחיתיש חזון למועד עד, שהקווים יפעלו
ממה, שהבנתי ממייקל אשבי התכנון הוא: - קו בית שאן-חיפה. אולי הארכה דרומה. - הרכבות לבאר שבע, תצאנה מכרמיאל. כלומר קו כרמיאל-חיפה-תל אביב-באר שבע. - לפחות חלק מהרכבות בקו המהיר (A1) לירושלים תצאנה מנהריה. כלומר קו נהריה-חיפה-תל אביב-נתב"ג (שבה אולי לא תעצורנה כל הרכבות)-ירושלים בנייני האומה. מה גם, שעד אז אמורה להיות הכפלה מקרית מוצקין לנהריה וכן חשמול הקו לירושלים. לא יודע אם רק בקטע תל אביב-ירושלים בלבד (מה שאומר, שרכבות מנהריה לא תהיינה מחושמלות) או שכל הקטע הנ"ל יהיה מחושמל. בנוגע למסילה מחדרה לנשר, אני מניח, שזוהי מן הארכה של המסילה המזרחית לכיוון נשר. אם אני זוכר נכון, פרויקט המסילה המזרחית ירד מתכנית "נתיבי ישראל", כך שכנראה גם פרויקט זה לא כלול. יחד עם כל הדברים הללו, הדברים יכולים להשתנות.
תודה לך כפיר על הקישור לכתבה!המסילה המזרחית
דווקא לפי רוב הכתבות (חוץ מכתבה בynet) מופיעה המסילה המזרחית כחלק מהתוכנית. הנה אחת הכתבות: http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/066/010.html#after_maavaron ולגבי המסילה מחדרה לנשר, יכול להיות שמדובר על מסילת עירון או המשך שלה. תודה על כל המידע! כפיר
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.