שירות Next Bus של חברת קווים (GPS)

מצב
הנושא נעול.

rans778

New member
שירות Next Bus של חברת קווים (GPS)
שירות מעולה אני משתמש בו גם דרך הסלולארי (בתשלום השיחה) וגם דרך האינטרנט (בחינם) וזה מוכיח את עצמו כמאוד אמין. התחנה 2 דק' ממקום העבודה שלי, כשאני רואה שנותרו 4 דק' באתר, אנייורד למטה ותמיד מגיע דקה-שתיים לפני האוטובוס. מה שכן, קווים מצהירים שזה עובד רק על אשכול פ"ת למרות שאני רואה שזה עובד עבור כל הקווים למעט חלופות של קווים. למשל - יש חלופה חשובה מאוד של קו 137 (אוניברסיטת ת"א - יהוד) שעוברת גם ברמת החייל וקרית עתידים לשני הכיוונים. כלומר במקום שהקו בבכור שלום שיטרית יפנה לקניון איילון הוא קודם מבצע הלוך חזור בראול ולנברג. בתחנות הללו בראול ולנברג משום מה אין מידע וחבל. ידוע לי שבואוליה השירות בשלבי התחלה. (לצערי דרך מס' סלולרי אחר). 1) מתי זה יכנס בשאר החברות? 2) האם מתישהוא ניתן לצפות ממשרד התחבורה שיכריח את החברות למענה משותף (בדיוק כמו שמשרד התקשורת עשה את הבלתי יאומן והכריח את 144 לעשות אתר אינטרנט לכל החברות)? הרי לא מדובר פה במענה אנושי, בסה"כ מערכת ממוחשבת שצריך לשלב בה את כל מאגרי המידע. אולי לא פשוט אבל גם לא בלתי אפשרי. בטח שמערכות הסליקה המשותפות במתוכננות לרב קו בעוד שנה לא יותר פשוטות.
 

Image of me

New member
שירות Next Bus של חברת קווים (GPS)
שירות מעולה אני משתמש בו גם דרך הסלולארי (בתשלום השיחה) וגם דרך האינטרנט (בחינם) וזה מוכיח את עצמו כמאוד אמין. התחנה 2 דק' ממקום העבודה שלי, כשאני רואה שנותרו 4 דק' באתר, אנייורד למטה ותמיד מגיע דקה-שתיים לפני האוטובוס. מה שכן, קווים מצהירים שזה עובד רק על אשכול פ"ת למרות שאני רואה שזה עובד עבור כל הקווים למעט חלופות של קווים. למשל - יש חלופה חשובה מאוד של קו 137 (אוניברסיטת ת"א - יהוד) שעוברת גם ברמת החייל וקרית עתידים לשני הכיוונים. כלומר במקום שהקו בבכור שלום שיטרית יפנה לקניון איילון הוא קודם מבצע הלוך חזור בראול ולנברג. בתחנות הללו בראול ולנברג משום מה אין מידע וחבל. ידוע לי שבואוליה השירות בשלבי התחלה. (לצערי דרך מס' סלולרי אחר). 1) מתי זה יכנס בשאר החברות? 2) האם מתישהוא ניתן לצפות ממשרד התחבורה שיכריח את החברות למענה משותף (בדיוק כמו שמשרד התקשורת עשה את הבלתי יאומן והכריח את 144 לעשות אתר אינטרנט לכל החברות)? הרי לא מדובר פה במענה אנושי, בסה"כ מערכת ממוחשבת שצריך לשלב בה את כל מאגרי המידע. אולי לא פשוט אבל גם לא בלתי אפשרי. בטח שמערכות הסליקה המשותפות במתוכננות לרב קו בעוד שנה לא יותר פשוטות.
ממשרד התחבורה לא ניתן לצפות לשום דבר.
אפילו לא לאתר עם לו"ז מתוכנן משותף של כל החברות, שלא לדבר על לו"ז בזמן אמת. מצד שני, בארץ אוהבים להשקיע בגימיקים, אז אולי nextbus הוא מספיק גימיקי כדי שמשהו בכל זאת יזוז.
 

zab543

New member
ממשרד התחבורה לא ניתן לצפות לשום דבר.
אפילו לא לאתר עם לו"ז מתוכנן משותף של כל החברות, שלא לדבר על לו"ז בזמן אמת. מצד שני, בארץ אוהבים להשקיע בגימיקים, אז אולי nextbus הוא מספיק גימיקי כדי שמשהו בכל זאת יזוז.
מה שהייתי רוצה שיקרה...
בחלק ממדינות אירופה, יש לך בתחנות אוטובוס לוח אלקטרוני ושם כתוב לך במפורש "קו XXX - הקו הבא עוד X דקות" וזה ממש מצויין. אני חושב שזה הכל טוב והכי יעיל. בינתיים אבל אני רואה שאפילו שירות "התחנה הבאה" שדן הפעילו בעיקר ברמת גן לא עובד כמו שצריך, התחנות שרשומות כמעט תמיד לא חופפות לתחנות בפועל ויותר גרוע מזה זה אפילו לא תחנות שנמצאות במסלול של אותו קו. ואם כבר אז היום נתקלתי באוטובוס שנוסע במסלול של החופשי חודשי שלי , שלא זיהה את הרב-קו שלי משום מה אפילו שהוא תקף במסלול (הנהג הריץ בדיקה ונוכח לדעת שאכן זה אמור להראות אור ירוק ולא אדום), אז מה אפשר לצפות בעצם...
 

rans778

New member
מה שהייתי רוצה שיקרה...
בחלק ממדינות אירופה, יש לך בתחנות אוטובוס לוח אלקטרוני ושם כתוב לך במפורש "קו XXX - הקו הבא עוד X דקות" וזה ממש מצויין. אני חושב שזה הכל טוב והכי יעיל. בינתיים אבל אני רואה שאפילו שירות "התחנה הבאה" שדן הפעילו בעיקר ברמת גן לא עובד כמו שצריך, התחנות שרשומות כמעט תמיד לא חופפות לתחנות בפועל ויותר גרוע מזה זה אפילו לא תחנות שנמצאות במסלול של אותו קו. ואם כבר אז היום נתקלתי באוטובוס שנוסע במסלול של החופשי חודשי שלי , שלא זיהה את הרב-קו שלי משום מה אפילו שהוא תקף במסלול (הנהג הריץ בדיקה ונוכח לדעת שאכן זה אמור להראות אור ירוק ולא אדום), אז מה אפשר לצפות בעצם...
Nextbus יותר טוב ממה שהיית רוצה שיקרה
השירות עליו אתה מדבר הוא נחמד אבל הוא ממש לא חוסך זמן, אלא רק מרגיע את הנוסע בתחנה ומאפשר לו לדעת מתי הוא יגיע Nextbus יכול לחסוך לך זמן מבוזבז בתחנה (שגם יכול להיות במזג אוויר גשום ולא נעים). אתה יודע כמה זמן לוקח לך בהליכה להגיע לתחנה ולפיכך אתה מתכנן את זמן היציאה שלך מהבית.
 

barkai31

New member
מה שהייתי רוצה שיקרה...
בחלק ממדינות אירופה, יש לך בתחנות אוטובוס לוח אלקטרוני ושם כתוב לך במפורש "קו XXX - הקו הבא עוד X דקות" וזה ממש מצויין. אני חושב שזה הכל טוב והכי יעיל. בינתיים אבל אני רואה שאפילו שירות "התחנה הבאה" שדן הפעילו בעיקר ברמת גן לא עובד כמו שצריך, התחנות שרשומות כמעט תמיד לא חופפות לתחנות בפועל ויותר גרוע מזה זה אפילו לא תחנות שנמצאות במסלול של אותו קו. ואם כבר אז היום נתקלתי באוטובוס שנוסע במסלול של החופשי חודשי שלי , שלא זיהה את הרב-קו שלי משום מה אפילו שהוא תקף במסלול (הנהג הריץ בדיקה ונוכח לדעת שאכן זה אמור להראות אור ירוק ולא אדום), אז מה אפשר לצפות בעצם...
יש דבר כזה בקווים

בחלק מהתחנות בפ"ת יש שלט כזה, אך לפעמים השלטים האלה לא מדייקים. לפי דעתי אלה רק שלטים ניסיוניים...
 

rans778

New member
יש דבר כזה בקווים

בחלק מהתחנות בפ"ת יש שלט כזה, אך לפעמים השלטים האלה לא מדייקים. לפי דעתי אלה רק שלטים ניסיוניים...
דווקא לגבי פתח תקווה את טועה
לגבי קווים, על כך דיברתי. שהם היחידים אשר אצלם זה עובד. בנוגע שלטים נסיוניים: כל פעם שאני פונה למוקד בנושא ה-GPS הם אומרים לי שפתח תקווה היא המקום היחיד בו הם מצהירים שהשירות פעיל ועובד באופן בטוח ועבר את השלב הנסיוני.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה