מנכ"ל הרכבת מתפטר באופן מיידי

מצב
הנושא נעול.
מנכ"ל הרכבת מתפטר באופן מיידי
בחדשות 10:00 בגלגל"צ נאמר כי מנכ"ל הרכבת מתפטר באופן מיידי מתפקידו מאחר ו"מיצה את יעדיו" וכי הוא פונה לשוק הפרטי. מה?! למה?! מה כל כך מהר ודחוף?! מריח (מריח? מסריח למרחוק!!!) שהסיבה האמיתית שונה לחלוטין, שלא לומר פלילית (לא, אין לי מידע כלשהו. רק השערות).
 

davidfainshtein

Member
מנהל
מנכ"ל הרכבת מתפטר באופן מיידי
בחדשות 10:00 בגלגל"צ נאמר כי מנכ"ל הרכבת מתפטר באופן מיידי מתפקידו מאחר ו"מיצה את יעדיו" וכי הוא פונה לשוק הפרטי. מה?! למה?! מה כל כך מהר ודחוף?! מריח (מריח? מסריח למרחוק!!!) שהסיבה האמיתית שונה לחלוטין, שלא לומר פלילית (לא, אין לי מידע כלשהו. רק השערות).
רצ"ב ההודעה הרשמית
 

בועז ל

New member
מנכ"ל הרכבת מתפטר באופן מיידי
בחדשות 10:00 בגלגל"צ נאמר כי מנכ"ל הרכבת מתפטר באופן מיידי מתפקידו מאחר ו"מיצה את יעדיו" וכי הוא פונה לשוק הפרטי. מה?! למה?! מה כל כך מהר ודחוף?! מריח (מריח? מסריח למרחוק!!!) שהסיבה האמיתית שונה לחלוטין, שלא לומר פלילית (לא, אין לי מידע כלשהו. רק השערות).
הודעת פרישה של מנכ"ל הרכבת
מנכ"ל הרכבת מתפטר! מצ"ב הודעה לעתונות.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
מנכ"ל הרכבת מתפטר באופן מיידי
בחדשות 10:00 בגלגל"צ נאמר כי מנכ"ל הרכבת מתפטר באופן מיידי מתפקידו מאחר ו"מיצה את יעדיו" וכי הוא פונה לשוק הפרטי. מה?! למה?! מה כל כך מהר ודחוף?! מריח (מריח? מסריח למרחוק!!!) שהסיבה האמיתית שונה לחלוטין, שלא לומר פלילית (לא, אין לי מידע כלשהו. רק השערות).
אתם מוזמנים (לא) לקרוא את הכתבה ב-YNET
פרי עטו הקודח של מיודעינו... כמובן, ששום מילה טובה לא נזכה לשמוע ממנו על אחד המנכ"לים היותר טובים שהיו בר"י מאז ומעולם. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3849780,00.html
 

yairp4

Active member
אתם מוזמנים (לא) לקרוא את הכתבה ב-YNET
פרי עטו הקודח של מיודעינו... כמובן, ששום מילה טובה לא נזכה לשמוע ממנו על אחד המנכ"לים היותר טובים שהיו בר"י מאז ומעולם. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3849780,00.html
ציטוט מהכתבה
"אחת הבעיות העיקריות איתן לא הצליח הראל להתמודד במהלך כהונתו, היא העלייה המתמדת במספר הנוסעים - מול קיפאון כמעט מוחלט ברכש ציוד נייד חדש". מדהים איך אפשר להפוך כל דבר על צידו ולהציג אותו בצורה העקומה ביותר... הקיפאון ברכש ציוד נייד נגרם אך ורק בגלל האוצר, ולהציג את זה ככישלון של המנכ"ל זה כרגיל ספין מכוער.
 

mister K

New member
מנכ"ל הרכבת מתפטר באופן מיידי
בחדשות 10:00 בגלגל"צ נאמר כי מנכ"ל הרכבת מתפטר באופן מיידי מתפקידו מאחר ו"מיצה את יעדיו" וכי הוא פונה לשוק הפרטי. מה?! למה?! מה כל כך מהר ודחוף?! מריח (מריח? מסריח למרחוק!!!) שהסיבה האמיתית שונה לחלוטין, שלא לומר פלילית (לא, אין לי מידע כלשהו. רק השערות).
חבל... ומעניין מהי הסיבה האמיתית להתפטרותו.
עד שסוף סוף יש בעל תפקיד מוצלח וישר בשירות הציבורי, שעושה קצת סדר בבלאגן של הרכבת ומנהל אותה כמו שצריך, הוא נאלץ להתפטר אחרי שנתיים וחצי בלבד. פשוט חבל... מעניין איזה חבר מרכז ליכוד מקורב וחסר כישורים, ימנה עכשיו עסקן התחבורה כ"ץ במקומו של הראל. יש לי הרגשה שהוא פשוט חיכה להזדמנות הזאת.
 

ArsaWhat

New member
מנכ"ל הרכבת מתפטר באופן מיידי
בחדשות 10:00 בגלגל"צ נאמר כי מנכ"ל הרכבת מתפטר באופן מיידי מתפקידו מאחר ו"מיצה את יעדיו" וכי הוא פונה לשוק הפרטי. מה?! למה?! מה כל כך מהר ודחוף?! מריח (מריח? מסריח למרחוק!!!) שהסיבה האמיתית שונה לחלוטין, שלא לומר פלילית (לא, אין לי מידע כלשהו. רק השערות).
חקי הראל מתראיין מייד בגלי צה"ל
בתכנית "עושים צהריים" עם יעל דן (מאוחר יותר אפשר לשמוע את השידור באתר גל"צ)
 

בועז ל

New member
מנכ"ל הרכבת מתפטר באופן מיידי
בחדשות 10:00 בגלגל"צ נאמר כי מנכ"ל הרכבת מתפטר באופן מיידי מתפקידו מאחר ו"מיצה את יעדיו" וכי הוא פונה לשוק הפרטי. מה?! למה?! מה כל כך מהר ודחוף?! מריח (מריח? מסריח למרחוק!!!) שהסיבה האמיתית שונה לחלוטין, שלא לומר פלילית (לא, אין לי מידע כלשהו. רק השערות).
ואולי המנכ"ל אולץ להתפטר?
מה שנקרא בעממית: התפוטר ע"י השר. כשלא יודעים, לא כותבים. ואגב, גם אני מאוד הייתי רוצה לראות את המנכ"ל ממשיך בתפקידו.
 

Golf Bravo

New member
מנכ"ל הרכבת מתפטר באופן מיידי
בחדשות 10:00 בגלגל"צ נאמר כי מנכ"ל הרכבת מתפטר באופן מיידי מתפקידו מאחר ו"מיצה את יעדיו" וכי הוא פונה לשוק הפרטי. מה?! למה?! מה כל כך מהר ודחוף?! מריח (מריח? מסריח למרחוק!!!) שהסיבה האמיתית שונה לחלוטין, שלא לומר פלילית (לא, אין לי מידע כלשהו. רק השערות).
מיצה את יעדיו בתוך שנתיים וחצי
במפעל ענק כמו רכבת ישראל... כל חילוף כזה בראש המערכת מתבטא בסופו של יום בשטח, וחבל.
 

בועז ל

New member
מיצה את יעדיו בתוך שנתיים וחצי
במפעל ענק כמו רכבת ישראל... כל חילוף כזה בראש המערכת מתבטא בסופו של יום בשטח, וחבל.
גם לי יש בעיה עם המיצוי הזה.
לר"י נכונו אתגרים רבים וקשים המחייבים החלטות בדרג מנכ"ל. במיוחד אמורים הדברים ביחס לתקופה שעד לפתיחת הקווים לראשל"צ מערב והקו הכפול לב"ש. להערכתי והערכת אנשי המקצוע, פרישתו של הראל תגרור אחריה עיכובים בלו"ז הפרויקטים הנ"ל, אך לא רק בהם. ואגב, מאוד מוזר לי לשמוע את המנכ"ל טוען שמיצה את יעדיו, שלושה חודשים בלבד לאחר שהצהיר שהוא ממשיך "במלוא המרץ קדימה", עקב שמועות על פרישתו.
 

Nephilim

New member
גם לי יש בעיה עם המיצוי הזה.
לר"י נכונו אתגרים רבים וקשים המחייבים החלטות בדרג מנכ"ל. במיוחד אמורים הדברים ביחס לתקופה שעד לפתיחת הקווים לראשל"צ מערב והקו הכפול לב"ש. להערכתי והערכת אנשי המקצוע, פרישתו של הראל תגרור אחריה עיכובים בלו"ז הפרויקטים הנ"ל, אך לא רק בהם. ואגב, מאוד מוזר לי לשמוע את המנכ"ל טוען שמיצה את יעדיו, שלושה חודשים בלבד לאחר שהצהיר שהוא ממשיך "במלוא המרץ קדימה", עקב שמועות על פרישתו.
מי שלא הבין...
יש כאן משהו מסריח וסביר להניח שהמנכל אולץ להתפטר. אל תסיקו מכך על האיש.
 

בועז ל

New member
מי שלא הבין...
יש כאן משהו מסריח וסביר להניח שהמנכל אולץ להתפטר. אל תסיקו מכך על האיש.
להזכירך, לפני כשנתיים פלוס עברנו חוויה דומה
בה מנכ"ל רכבת התפטר בבהילות לטובת השוק הפרטי. אותו מנכ"ל, שהה בתפקיד קצת יותר משנה ומחצה ועבר לעבוד בחו"ל, בחברה שמשתתפת במכרזי ר"י. איני יוצא במסקנות לגבי אותה פרישה, אך האופן בו נוסחה הודעת הפתיחה של שרשור זה יכול להתפרש לשתי פנים. תוכנה של ההודעה הובן גם הובן, אך משקיימת יותר מאפשרות אחת להבנת התוכן הפלילי לכאורה, יש לנקוט משנה זהירות בניסוח.
 
להזכירך, לפני כשנתיים פלוס עברנו חוויה דומה
בה מנכ"ל רכבת התפטר בבהילות לטובת השוק הפרטי. אותו מנכ"ל, שהה בתפקיד קצת יותר משנה ומחצה ועבר לעבוד בחו"ל, בחברה שמשתתפת במכרזי ר"י. איני יוצא במסקנות לגבי אותה פרישה, אך האופן בו נוסחה הודעת הפתיחה של שרשור זה יכול להתפרש לשתי פנים. תוכנה של ההודעה הובן גם הובן, אך משקיימת יותר מאפשרות אחת להבנת התוכן הפלילי לכאורה, יש לנקוט משנה זהירות בניסוח.
עד היום היו לרכבת 17 מנכ"לים במדוייק:
1. משה פייקוביץ' (ז"ל) מאי 1948 מרס 1951 2. אריה אפרתי מרס 1951 אוגוסט 1954 3. בנימין גלבוע (מ"מ) יולי 1953 מרס 1954 4. מנחם סבידור [חודורובסקי] (ז"ל) 27.09.1954 יוני 1964 5. אברהם צוויק (ז"ל) אוגוסט 1964 אוגוסט 1972 6. יהודה רשף (ז"ל) ספטמבר 1972 אוקטובר 1974 7. צבי צפרירי נובמבר 1974 דצמבר 1985 8. אליהו ברק דצמבר 1985 יולי 1990 9. משה בר-כוכבא (בריל) (ז"ל) ינואר 1991 נובמבר 1992 10. יעקב שנצור ינואר 1993 דצמבר 1994 11. אהוד הדר (ז"ל) דצמבר 1994 יוני 1996 12. נחום לוינגר יוני 1996 ספטמבר 1996 13. עמוס עוזני אוקטובר 1996 אוקטובר 2001 14. יוסף שניר 26.12.2001 15.01.2004 15. יוסף מור (כ-מ"מ) 15.01.2004 23.05.2004 (כמ"מ) ----. יוסף מור (כמנכ"ל) אישור דירקטוריון כמנכ"ל: 23.05.2004 מודיע על התפטרותו מהרכבת ביום 19.07.2005 , אך חוזר בו מהתפטרותו ביום 31.07.2005 במכתב מנומק אל שר התחבורה. מאושר לו לקבל משכורת מנכ"ל רק עד ליום 19.10.2005 אך נאסר עליו להיכנס אל מתחמי הרכבת. (ראו לוח ארועים לשנת 2005). 16. יצחק סרי (כ-מ"מ זמני) 19.07.2005 מכהן באופן זמני כ-מ"מ עד ליום 31.08.2005. 17. עופר לינצ'בסקי 19.09.2005 מינוי אושר ע"י ועדת רביבי ביום 04.09.2005. ---מכהן עד 10/2007--- 18. יצחק (חקי) הראל 25.10.2007 מנכ"ל "רכבת-ישראל", מר יצחק (חקי) הראל מודיע על התפטרותו לשר התחבורה מר ישראל כץ לאחר כשנתיים וחצי בתפקידו – 15.02.2010. מנכ"ל "רכבת-ישראל", מר יצחק (חקי) הראל יוצא בהודעה רשמית לתקשורת על התפטרותו – 16.02.2010. מר הראל פורש מתפקידו לאחר שלושה חודשים, בחודש מאי 2010.
 

בועז ל

New member
עד היום היו לרכבת 17 מנכ"לים במדוייק:
1. משה פייקוביץ' (ז"ל) מאי 1948 מרס 1951 2. אריה אפרתי מרס 1951 אוגוסט 1954 3. בנימין גלבוע (מ"מ) יולי 1953 מרס 1954 4. מנחם סבידור [חודורובסקי] (ז"ל) 27.09.1954 יוני 1964 5. אברהם צוויק (ז"ל) אוגוסט 1964 אוגוסט 1972 6. יהודה רשף (ז"ל) ספטמבר 1972 אוקטובר 1974 7. צבי צפרירי נובמבר 1974 דצמבר 1985 8. אליהו ברק דצמבר 1985 יולי 1990 9. משה בר-כוכבא (בריל) (ז"ל) ינואר 1991 נובמבר 1992 10. יעקב שנצור ינואר 1993 דצמבר 1994 11. אהוד הדר (ז"ל) דצמבר 1994 יוני 1996 12. נחום לוינגר יוני 1996 ספטמבר 1996 13. עמוס עוזני אוקטובר 1996 אוקטובר 2001 14. יוסף שניר 26.12.2001 15.01.2004 15. יוסף מור (כ-מ"מ) 15.01.2004 23.05.2004 (כמ"מ) ----. יוסף מור (כמנכ"ל) אישור דירקטוריון כמנכ"ל: 23.05.2004 מודיע על התפטרותו מהרכבת ביום 19.07.2005 , אך חוזר בו מהתפטרותו ביום 31.07.2005 במכתב מנומק אל שר התחבורה. מאושר לו לקבל משכורת מנכ"ל רק עד ליום 19.10.2005 אך נאסר עליו להיכנס אל מתחמי הרכבת. (ראו לוח ארועים לשנת 2005). 16. יצחק סרי (כ-מ"מ זמני) 19.07.2005 מכהן באופן זמני כ-מ"מ עד ליום 31.08.2005. 17. עופר לינצ'בסקי 19.09.2005 מינוי אושר ע"י ועדת רביבי ביום 04.09.2005. ---מכהן עד 10/2007--- 18. יצחק (חקי) הראל 25.10.2007 מנכ"ל "רכבת-ישראל", מר יצחק (חקי) הראל מודיע על התפטרותו לשר התחבורה מר ישראל כץ לאחר כשנתיים וחצי בתפקידו – 15.02.2010. מנכ"ל "רכבת-ישראל", מר יצחק (חקי) הראל יוצא בהודעה רשמית לתקשורת על התפטרותו – 16.02.2010. מר הראל פורש מתפקידו לאחר שלושה חודשים, בחודש מאי 2010.
תודה רבה על הרשימה, אביתר.
את פועלם של מרבית המנכ"לים שברשימה איני מכיר. למעשה, המנכ"ל הראשון ש"חונך" את התעניינותי ברכבת הוא עמוס עוזני. לעוזני זכויות רבות כפורץ דרך, אך כאשר אני לוקח בחשבון באיזו אווירה עבד כל אחד מהמנכ"לים שברשימה, מול איזו תקשורת, מי היו מתנגדיו ומה הספיק לעשות אותו מנכ"ל, אין בלבי ספק: יצחק (חקי) הראל הוא הטוב מכולם. גם בהישגיו וגם בתרבות הניהול שהנהיג ברכבת. בחקי הראל מצוי שילוב נדיר של יכולת להניע תהליכים יחד עם יושרה שאינה מצויה אצל אחרים. יהיה קשה מאוד למצוא מחליף להראל בשיעור קומתו.
 
תודה רבה על הרשימה, אביתר.
את פועלם של מרבית המנכ"לים שברשימה איני מכיר. למעשה, המנכ"ל הראשון ש"חונך" את התעניינותי ברכבת הוא עמוס עוזני. לעוזני זכויות רבות כפורץ דרך, אך כאשר אני לוקח בחשבון באיזו אווירה עבד כל אחד מהמנכ"לים שברשימה, מול איזו תקשורת, מי היו מתנגדיו ומה הספיק לעשות אותו מנכ"ל, אין בלבי ספק: יצחק (חקי) הראל הוא הטוב מכולם. גם בהישגיו וגם בתרבות הניהול שהנהיג ברכבת. בחקי הראל מצוי שילוב נדיר של יכולת להניע תהליכים יחד עם יושרה שאינה מצויה אצל אחרים. יהיה קשה מאוד למצוא מחליף להראל בשיעור קומתו.
אין בליבי ספק שחקי הראל הוא מנכ"ל יחודי ב-
בזמננו אך יחד עם זאת הייתי מוסיף מיד לרשימה עוד שניים בסגנון הזה ובראשם האיש שכל מה שאתה רואה כיום זה בזכותו - ואני מתכוון כמובן לעמוס עוזני. מנכ"ל מעולה נוסף הוא יוסי מור. יוסי הוא אדם מדהים ומוכשר, ישר והגון, איש מקצוע שצמח מהרכבת עצמה ואחד מהידענים הגדולים בישראל בתחום יחסי אנוש ועבודה מקצועית. גם צבי צפרירי משתייך לרשימה זו. מדובר גם במקרה של צפרירי באיש מדהים, ישר הליכות ומאוד צנוע. המנכ"ל הראשון הוא אחיו של יגאל אלון ז"ל, שהלך לעולמו ביום 29.02.1980.
 

amit1270

New member
תודה רבה על הרשימה, אביתר.
את פועלם של מרבית המנכ"לים שברשימה איני מכיר. למעשה, המנכ"ל הראשון ש"חונך" את התעניינותי ברכבת הוא עמוס עוזני. לעוזני זכויות רבות כפורץ דרך, אך כאשר אני לוקח בחשבון באיזו אווירה עבד כל אחד מהמנכ"לים שברשימה, מול איזו תקשורת, מי היו מתנגדיו ומה הספיק לעשות אותו מנכ"ל, אין בלבי ספק: יצחק (חקי) הראל הוא הטוב מכולם. גם בהישגיו וגם בתרבות הניהול שהנהיג ברכבת. בחקי הראל מצוי שילוב נדיר של יכולת להניע תהליכים יחד עם יושרה שאינה מצויה אצל אחרים. יהיה קשה מאוד למצוא מחליף להראל בשיעור קומתו.
לא נותר לי אלא להסכים
אני מניח שאת פירות השינויים שנעשו בתקופתו נראה בשנים הבאות. מצד שני קיימת סכנה שמינוי לא מוצלח במקומו של חקי הראל עלול להחזיר את הרכבת שנים אחורה. ובכל זאת, הירושה שיקבל המנכ"ל הבא בעייתית הרבה פחות ממה שקיבל המנכ"ל הנוכחי, כך שסיכויי ההצלחה די טובים בסה"כ (תרשה לי להיות אופטימי..). בועז: אתה מוזמן לכתוב כאן גם כמה מילים גם על השיפור הגדול באינטראקציה בין הפורום לרכבת ישראל בתקופה הזאת.
 

appleH1

New member
עד היום היו לרכבת 17 מנכ"לים במדוייק:
1. משה פייקוביץ' (ז"ל) מאי 1948 מרס 1951 2. אריה אפרתי מרס 1951 אוגוסט 1954 3. בנימין גלבוע (מ"מ) יולי 1953 מרס 1954 4. מנחם סבידור [חודורובסקי] (ז"ל) 27.09.1954 יוני 1964 5. אברהם צוויק (ז"ל) אוגוסט 1964 אוגוסט 1972 6. יהודה רשף (ז"ל) ספטמבר 1972 אוקטובר 1974 7. צבי צפרירי נובמבר 1974 דצמבר 1985 8. אליהו ברק דצמבר 1985 יולי 1990 9. משה בר-כוכבא (בריל) (ז"ל) ינואר 1991 נובמבר 1992 10. יעקב שנצור ינואר 1993 דצמבר 1994 11. אהוד הדר (ז"ל) דצמבר 1994 יוני 1996 12. נחום לוינגר יוני 1996 ספטמבר 1996 13. עמוס עוזני אוקטובר 1996 אוקטובר 2001 14. יוסף שניר 26.12.2001 15.01.2004 15. יוסף מור (כ-מ"מ) 15.01.2004 23.05.2004 (כמ"מ) ----. יוסף מור (כמנכ"ל) אישור דירקטוריון כמנכ"ל: 23.05.2004 מודיע על התפטרותו מהרכבת ביום 19.07.2005 , אך חוזר בו מהתפטרותו ביום 31.07.2005 במכתב מנומק אל שר התחבורה. מאושר לו לקבל משכורת מנכ"ל רק עד ליום 19.10.2005 אך נאסר עליו להיכנס אל מתחמי הרכבת. (ראו לוח ארועים לשנת 2005). 16. יצחק סרי (כ-מ"מ זמני) 19.07.2005 מכהן באופן זמני כ-מ"מ עד ליום 31.08.2005. 17. עופר לינצ'בסקי 19.09.2005 מינוי אושר ע"י ועדת רביבי ביום 04.09.2005. ---מכהן עד 10/2007--- 18. יצחק (חקי) הראל 25.10.2007 מנכ"ל "רכבת-ישראל", מר יצחק (חקי) הראל מודיע על התפטרותו לשר התחבורה מר ישראל כץ לאחר כשנתיים וחצי בתפקידו – 15.02.2010. מנכ"ל "רכבת-ישראל", מר יצחק (חקי) הראל יוצא בהודעה רשמית לתקשורת על התפטרותו – 16.02.2010. מר הראל פורש מתפקידו לאחר שלושה חודשים, בחודש מאי 2010.
נחמן, לא נחום לוינגר
 
נחמן, לא נחום לוינגר
תודה. האמת שחסרה לי תמונה שלו:
יש ברשותי תמונות של רוב המנכ"לים. האם אתה מכיר אותו אישית? האם אתה בטוח ששמו נחמן ולא נחום? משום מה היה נדמה לי נחום ובהחלט יתכן כי אני טועה. אולי הוא יסכים לתמונה ב-D700 שלי שבינתיים מתמלאת באבק.....
 

akira

New member
גם לי יש בעיה עם המיצוי הזה.
לר"י נכונו אתגרים רבים וקשים המחייבים החלטות בדרג מנכ"ל. במיוחד אמורים הדברים ביחס לתקופה שעד לפתיחת הקווים לראשל"צ מערב והקו הכפול לב"ש. להערכתי והערכת אנשי המקצוע, פרישתו של הראל תגרור אחריה עיכובים בלו"ז הפרויקטים הנ"ל, אך לא רק בהם. ואגב, מאוד מוזר לי לשמוע את המנכ"ל טוען שמיצה את יעדיו, שלושה חודשים בלבד לאחר שהצהיר שהוא ממשיך "במלוא המרץ קדימה", עקב שמועות על פרישתו.
מיצה את יעדיו= לא רוצה להגיד שהעיפו אותו
בתקופתו המריאו הקווים לב"ש ולראל"צ ואושר הקו העיירות. כעת כנראה שנראה את העיכובים חוזרים. אלא אם המנכ"ל החדש הוא תושב ב"ש... לכן לא ברור לי למה מתלהבים ומזילים ריר על תוכנית ל 15 שנה, שבקושי תוכנית של 2.5 שנה מצליחים להוציא אל הפועל
בקשר למהלך עצמו לכץ כנראה רעיונות אחרים, לא מעניין אותו מנכ"ל מקצועי או לקדם את הרכבת.. הוא בטח צריך למלא ג'ובים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה