למה הדלת לתא המנוע בסימנסים לא נעולה ?

מצב
הנושא נעול.

Rשף

New member
למה הדלת לתא המנוע בסימנסים לא נעולה ?
זו כבר הפעם השנייה שאני נתקל בדלת בקרון הקיצוני שמובילה לתא המנוע והיא אינה נעולה.
 

S o l l y

New member
למה הדלת לתא המנוע בסימנסים לא נעולה ?
זו כבר הפעם השנייה שאני נתקל בדלת בקרון הקיצוני שמובילה לתא המנוע והיא אינה נעולה.
שאלה לגבי התא מנוע / גנרטורים

על פי הבנתי, כל הרכבת, בין אם הבובו כרגע "מקדימה" או "מאחורה" ביחס לכיוון הנסיעה, בעצם מונעת כולה ע"י אותו קטר, והקרון שהוא חלק מהרכבת, כלומר הקרון ניהוג של סימנס, מספק כח, וכמובן שיש שם איזשהו מנוע שפועל, האמת שיצא לי לראות את זה פעם אחת וזה מאוד הזכיר גנרטור של סטי"ל
בקיצור, מה תפקיד כל אחד מהם בדיוק? האם קרון ההנאה הבובו מזיז את הרכבת בלבד, והמנוע/גנרטור בקרון ניהוג הוא זה שמספק חשמל לכל הרכבת? זאת אומרת יש מצב שיש בעיה עם הבובו ונגיד הוא מושבת, אבל הרכבת ממשיכה לקבל הספקת חשמל מהגנרטור אבל לא יכולה לזוז? או להפך, בעיה בגנרטור בקרון ניהוג מפסיקה את כל התאורה/חשמל ברכבת, אבל היא יכולה עקרונית להמשיך לזוז בעזרת כח הבובו? בקיצור, איך בדיוק האנלוגיה עובדת? אני מניח שבDD ובספרדים האנלוגיה זהה.
 

luckydude

Active member
שאלה לגבי התא מנוע / גנרטורים

על פי הבנתי, כל הרכבת, בין אם הבובו כרגע "מקדימה" או "מאחורה" ביחס לכיוון הנסיעה, בעצם מונעת כולה ע"י אותו קטר, והקרון שהוא חלק מהרכבת, כלומר הקרון ניהוג של סימנס, מספק כח, וכמובן שיש שם איזשהו מנוע שפועל, האמת שיצא לי לראות את זה פעם אחת וזה מאוד הזכיר גנרטור של סטי"ל
בקיצור, מה תפקיד כל אחד מהם בדיוק? האם קרון ההנאה הבובו מזיז את הרכבת בלבד, והמנוע/גנרטור בקרון ניהוג הוא זה שמספק חשמל לכל הרכבת? זאת אומרת יש מצב שיש בעיה עם הבובו ונגיד הוא מושבת, אבל הרכבת ממשיכה לקבל הספקת חשמל מהגנרטור אבל לא יכולה לזוז? או להפך, בעיה בגנרטור בקרון ניהוג מפסיקה את כל התאורה/חשמל ברכבת, אבל היא יכולה עקרונית להמשיך לזוז בעזרת כח הבובו? בקיצור, איך בדיוק האנלוגיה עובדת? אני מניח שבDD ובספרדים האנלוגיה זהה.
קרון הכח\ניהוג...
בקרון הכח אין כל מנועי הסעה, הוא רק מספק חשמל למערכות הקרונות השונות (תאורה, מיזוג, וכו'). כל הכח המניע של הרכבת בא מהקטר. ברוב המקרים, אין מספיק כח בגנרטור שבקטר גם לספק חשמל למנועי ההסעה שלו וגם למערכות הקרונות ולכן משתמשים בקרונות הכח. בעתיד, עם חשמול המסילות, לא יהיה צורך יותר בגנרטורים של שבקרונות הכח. שנאי בקטר יוכל להזרים מספיק חשמל מהחשמולת העילית כדי להפעיל את מערכות הקרונות. אבל עדיין יהיה שימוש בקרונות הכח - זאת אומרת בתאי הניהוג שלהם. מישהו פעם העלה הצעה שבמקום שייתפנה מהגנרטורים שיוסרו מקרונות הכח אפשר יהיה להקצות מקום לאחסון אופניים למשל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה