ברכבות תחתיות - עדיף רציף אי, ללא ספק.רציף אי או שני רציפים - מה עדיף?
האם עדיף לבנות רציף אי שמוזיל את עלויות הבניה ומאפשר מעבר מהיר בין רכבות וחוסך שטח לתחנה או שני רציפים שמבדילים בין כיווני הנסיעה ומונעים בלבול?
רציף אי מסוכן בשעות העומסברכבות תחתיות - עדיף רציף אי, ללא ספק.
למרות שקיימות מערכות מעולות כמו הרכבת התחתית בפריז שהרציפים בה רובם ככולם רציפי צד, מניסיון - רציף אי נוח יותר לנוסעים. לגבי רכבת עילית - משום מה העדיפו רציפי צד ברוב הדוגמאות שראיתי. (אולי בגלל הצורך במעבר תחתי/עילי לצורך גישה לרציף, שעלולה לייקר את הבנייה). כאן ניתן לראות דוגמא שונה מיוון (שמזכירה את מסילת האיילון הדרומית הנבנית כעת, מלבד הרציף כמובן). אשמח כמוך להסבר אפשרי מהמומחים, מדוע נבחרו דווקא רציפים מסוג כזה או אחר בארץ ובעולם.
לא מדובר כאן על הרוחב כי אם על הטופולוגיהרציף אי מסוכן בשעות העומס
בתחנת הרכבת התחתית ANGEL במרכז לונדון היה במשך שנים רבות רציף אי בשנת 1992 שופצה התחנה ובוטל רציף האי מאחר ועומס יתר על הרציף הבודד היה יכול לגרום אסון גם בתחנת הרכבת התחתית EUSTON היה רציף שכזה ובשנת 1967 הוא חוסל מאחר ונבנה קו ויקטוריה. בשני המקרים אם היו רציפי האי נשארים במקומם אזי היתה יכולה להיות סכנה שנוסעים רבים יתגודדו על הרציף הצר ויפלו לפסים
וואלה אם לא הייתה חישמולתברכבות תחתיות - עדיף רציף אי, ללא ספק.
למרות שקיימות מערכות מעולות כמו הרכבת התחתית בפריז שהרציפים בה רובם ככולם רציפי צד, מניסיון - רציף אי נוח יותר לנוסעים. לגבי רכבת עילית - משום מה העדיפו רציפי צד ברוב הדוגמאות שראיתי. (אולי בגלל הצורך במעבר תחתי/עילי לצורך גישה לרציף, שעלולה לייקר את הבנייה). כאן ניתן לראות דוגמא שונה מיוון (שמזכירה את מסילת האיילון הדרומית הנבנית כעת, מלבד הרציף כמובן). אשמח כמוך להסבר אפשרי מהמומחים, מדוע נבחרו דווקא רציפים מסוג כזה או אחר בארץ ובעולם.
לא חושב שיש עדיפות מסויימת..זה תלוי מה צריךרציף אי או שני רציפים - מה עדיף?
האם עדיף לבנות רציף אי שמוזיל את עלויות הבניה ומאפשר מעבר מהיר בין רכבות וחוסך שטח לתחנה או שני רציפים שמבדילים בין כיווני הנסיעה ומונעים בלבול?
ואפילו להפךלא חושב שיש עדיפות מסויימת..זה תלוי מה צריך
אם התחנה היא תחנת שבה צריכים להחליף קווים אז כמובן שרציף אי מתאים יותר, מנגד רציף אי דורש את הטיית המסילות(במידה והן היו צמודות) והרדיוס שנוצר עלול לגרום להגבלת מהירות לרכבות חולפות בנוסף לשטח הנוסף הנדרש להטייה.. ומה בדיוק מבלבל עם כיווני הנסיעה ברציף אי?
הכי טוב זה שניהם:לא חושב שיש עדיפות מסויימת..זה תלוי מה צריך
אם התחנה היא תחנת שבה צריכים להחליף קווים אז כמובן שרציף אי מתאים יותר, מנגד רציף אי דורש את הטיית המסילות(במידה והן היו צמודות) והרדיוס שנוצר עלול לגרום להגבלת מהירות לרכבות חולפות בנוסף לשטח הנוסף הנדרש להטייה.. ומה בדיוק מבלבל עם כיווני הנסיעה ברציף אי?
והכי חשוב, וכמו בישראל:הכי טוב זה שניהם:
מה שמאפשר העלאת והורדת נוסעים משני צדדי הרכבת.
עכשיו אתה סתם מלכלך.והכי חשוב, וכמו בישראל:
שתהייה אחידות, שכל התחנות תיראנה אותו דבר, שתהיינה זהiת במראה החזותי שלהןכמו המחלפים בכבישי ישראל
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.