דרך חדשה לעיר העתיקה

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
דרך חדשה לעיר העתיקה
חניונים מוזלים וקו 38 במסלול חדש לעיר העתיקה יופעלו מיום ראשון - 14.02.10 התוכנית, לקראת הגבלת כניסת רכב פרטי לתוך העיר ההיסטורית כך ניסע לעיר העתיקה: "חנה וסע" בתעריפים מוזלים ב- 3 חניונים ונסיעה מוזלת בקו 38 או פשוט בצעידה רגלית ? כמו בעולם- בקרוב תוגבל כניסת רכב פרטי משער יפו רק לתושבים, לסוחרי העיר העתיקה ולנכים ? "נשמור על העיר ההיסטורית היפה בעולם ונפסיק בה את הפקקים, הפיח והרעש", אומר ניר ברקת ראש העיר ירושלים. עיריית ירושלים ומשרד התחבורה החלו בהיערכות מעשית לצמצום דרסטי בתנועת הרכב הפרטי בתוך העיר העתיקה. זאת כדי לצמצם את הפקקים, הזיהום, הרעש וההפרעה לתושבים המתגוררים בה ולמבקריה. תחילה יופעלו חניונים בתעריפים מוזלים ובחינם וכן קו מיוחד של "אגד" שייסע מהחניונים לתוך העיר העתיקה. בעתיד הקרוב תותר כניסת רכב משער יפו בשעות היום רק לתושבי העיר העתיקה ולסוחריה. ראש העיר ירושלים מר ניר ברקת: "אנו רוצים לשמור על העיר היפה ביותר בעולם, ולכן אנחנו חייבים לאפשר דרכים חדשות לעיר העתיקה ולדלל את כמות הרכב הפרטי. במקום להשתרך בתוואי פקוק, עדיף לחנות ולנסוע בנוחות בקו המיוחד או פשוט לצעוד מעט ברגל". דידי הרשקוביץ, מחזיק תיק התחבורה בעירייה מסר כי התוכנית "דרך חדשה לעיר העתיקה", שהוכנה באגף תושי"ה בעיריית ירושלים ובצוות תוכנית אב לתחבורה, תצא לדרך ביום א' הקרוב (ל' בשבט - 14 בפברואר). במסגרתה יופעל הסדר מיוחד ב-3 חניונים - "הרכבת"- חניה חינם, "קרתא" - 15 ₪ לכל היום לתושבי ירושלים ו- 25 ₪ למבקרים בעיר, וחניון "ממילא/ אלרוב" – חניה חינם לשעתיים הראשונות. כמו כן, מסלול קו 38 יקוצר, ועם הפעלת התוכנית יאסוף את הנוסעים, גם מהחניונים הללו, היישר לתוך העיר העתיקה, בתעריפי נסיעה מוזלים ומיוחדים. כל שעה עגולה ייסע קו 38 במסלולו הארוך והמוכר ומספרו יהיה 38א'. הרשקוביץ שיבח את משרד התחבורה על הירתמותו לפרויקט, בו משקיע המשרד מאות אלפי שקלים בסבסוד כרטיסי הנסיעה המוזלים ב"קו החניונים" 38. דרור גנון, ס. מנהל האגף לתחבורה ציבורית במש' התחבורה אמר כי: "למדנו בעולם שכדי לשמור על הערים ההיסטוריות, יש לאפשר רק לתחבורה ציבורית לנוע בתוכן ולשמחתי כך יהיה גם בירושלים". לדבריו, ההפעלה המוקדמת של "חנה וסע" ושל קו 38 המוזל יאפשרו לציבור להתרגל לדרך החדשה, לפני איסור הכניסה ברכב פרטי. כאמור, ב"קו החניונים" 38 ניתן יהיה לרכוש כרטיסי נסיעה מיוחדים במחירים מוזלים: - כרטיס "משפחתי – יומי" אשר יופעל לראשונה בישראל לנסיעה בקו 38, יאפשר למשפחה- הורים + עד 5 ילדים, חופשי לנסוע כל היום תמורת 25 ₪ בלבד. - כרטיס "אישי-יומי" שיאפשר נסיעה חופשית בקו 38 לעיר העתיקה, במשך כל שעות היום, ב-10 ש"ח בלבד. יתר הקווים לעיר העתיקה ( 1,2,3) ימשיכו לפעול כסדרם. יצוין כי נוסף על הסדרי החניה והנסיעה המוזלים ניתן להגיע לעיר העתיקה גם עם "כרטיס אחד- לכל מקום- למשך 75 דקות", הפועל בהצלחה במטרופולין י-ם מזה כחודש, ועמו ניתן להחליף כמה קווים שרוצים בדרך ליעד. חונים וצועדים – רוב באי העיר העתיקה ברכב פרטי יוכלו גם לחנות באחד החניונים המוזלים ופשוט לצעוד אל יעדם מרחק הליכה קצר בסמטאותיה היפות של העיר. כאמור, בעתיד הקרוב תותר כניסת רכב פרטי בשעות היום משער יפו רק לתושבים, לסוחרים ולבעלי תו נכה והודעה על כך תפורסם בהמשך. פרטים אודות הסדרי החניה והנסיעה החדשים במוקד 106 העירוני או במוקד אגד 2800*. . http://www.jerusalem.muni.il/jer_sys/muni/messages/item_news.asp?msg_id=9944&cat=0&sec_id=29
 

Image of me

New member
דרך חדשה לעיר העתיקה
חניונים מוזלים וקו 38 במסלול חדש לעיר העתיקה יופעלו מיום ראשון - 14.02.10 התוכנית, לקראת הגבלת כניסת רכב פרטי לתוך העיר ההיסטורית כך ניסע לעיר העתיקה: "חנה וסע" בתעריפים מוזלים ב- 3 חניונים ונסיעה מוזלת בקו 38 או פשוט בצעידה רגלית ? כמו בעולם- בקרוב תוגבל כניסת רכב פרטי משער יפו רק לתושבים, לסוחרי העיר העתיקה ולנכים ? "נשמור על העיר ההיסטורית היפה בעולם ונפסיק בה את הפקקים, הפיח והרעש", אומר ניר ברקת ראש העיר ירושלים. עיריית ירושלים ומשרד התחבורה החלו בהיערכות מעשית לצמצום דרסטי בתנועת הרכב הפרטי בתוך העיר העתיקה. זאת כדי לצמצם את הפקקים, הזיהום, הרעש וההפרעה לתושבים המתגוררים בה ולמבקריה. תחילה יופעלו חניונים בתעריפים מוזלים ובחינם וכן קו מיוחד של "אגד" שייסע מהחניונים לתוך העיר העתיקה. בעתיד הקרוב תותר כניסת רכב משער יפו בשעות היום רק לתושבי העיר העתיקה ולסוחריה. ראש העיר ירושלים מר ניר ברקת: "אנו רוצים לשמור על העיר היפה ביותר בעולם, ולכן אנחנו חייבים לאפשר דרכים חדשות לעיר העתיקה ולדלל את כמות הרכב הפרטי. במקום להשתרך בתוואי פקוק, עדיף לחנות ולנסוע בנוחות בקו המיוחד או פשוט לצעוד מעט ברגל". דידי הרשקוביץ, מחזיק תיק התחבורה בעירייה מסר כי התוכנית "דרך חדשה לעיר העתיקה", שהוכנה באגף תושי"ה בעיריית ירושלים ובצוות תוכנית אב לתחבורה, תצא לדרך ביום א' הקרוב (ל' בשבט - 14 בפברואר). במסגרתה יופעל הסדר מיוחד ב-3 חניונים - "הרכבת"- חניה חינם, "קרתא" - 15 ₪ לכל היום לתושבי ירושלים ו- 25 ₪ למבקרים בעיר, וחניון "ממילא/ אלרוב" – חניה חינם לשעתיים הראשונות. כמו כן, מסלול קו 38 יקוצר, ועם הפעלת התוכנית יאסוף את הנוסעים, גם מהחניונים הללו, היישר לתוך העיר העתיקה, בתעריפי נסיעה מוזלים ומיוחדים. כל שעה עגולה ייסע קו 38 במסלולו הארוך והמוכר ומספרו יהיה 38א'. הרשקוביץ שיבח את משרד התחבורה על הירתמותו לפרויקט, בו משקיע המשרד מאות אלפי שקלים בסבסוד כרטיסי הנסיעה המוזלים ב"קו החניונים" 38. דרור גנון, ס. מנהל האגף לתחבורה ציבורית במש' התחבורה אמר כי: "למדנו בעולם שכדי לשמור על הערים ההיסטוריות, יש לאפשר רק לתחבורה ציבורית לנוע בתוכן ולשמחתי כך יהיה גם בירושלים". לדבריו, ההפעלה המוקדמת של "חנה וסע" ושל קו 38 המוזל יאפשרו לציבור להתרגל לדרך החדשה, לפני איסור הכניסה ברכב פרטי. כאמור, ב"קו החניונים" 38 ניתן יהיה לרכוש כרטיסי נסיעה מיוחדים במחירים מוזלים: - כרטיס "משפחתי – יומי" אשר יופעל לראשונה בישראל לנסיעה בקו 38, יאפשר למשפחה- הורים + עד 5 ילדים, חופשי לנסוע כל היום תמורת 25 ₪ בלבד. - כרטיס "אישי-יומי" שיאפשר נסיעה חופשית בקו 38 לעיר העתיקה, במשך כל שעות היום, ב-10 ש"ח בלבד. יתר הקווים לעיר העתיקה ( 1,2,3) ימשיכו לפעול כסדרם. יצוין כי נוסף על הסדרי החניה והנסיעה המוזלים ניתן להגיע לעיר העתיקה גם עם "כרטיס אחד- לכל מקום- למשך 75 דקות", הפועל בהצלחה במטרופולין י-ם מזה כחודש, ועמו ניתן להחליף כמה קווים שרוצים בדרך ליעד. חונים וצועדים – רוב באי העיר העתיקה ברכב פרטי יוכלו גם לחנות באחד החניונים המוזלים ופשוט לצעוד אל יעדם מרחק הליכה קצר בסמטאותיה היפות של העיר. כאמור, בעתיד הקרוב תותר כניסת רכב פרטי בשעות היום משער יפו רק לתושבים, לסוחרים ולבעלי תו נכה והודעה על כך תפורסם בהמשך. פרטים אודות הסדרי החניה והנסיעה החדשים במוקד 106 העירוני או במוקד אגד 2800*. . http://www.jerusalem.muni.il/jer_sys/muni/messages/item_news.asp?msg_id=9944&cat=0&sec_id=29
לא ברורים לי שני דברים:
1. למה לא הגבירו את התדירות של 38 בעקבות איסור כניסת הרכבים? הרי מעכשיו יהיה לו הרבה יותר ביקוש, ותדירות של פעם ב-15 דקות בשעות היום נשמעת לי מאד נמוכה לקו כזה. 2. אם כבר משכילים להפעיל חופשי יומי, למה רק לקו אחד? שיפעילו כבר חופשי יומי לכל הקווים בירושלים ויסגרו עניין.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
לא ברורים לי שני דברים:
1. למה לא הגבירו את התדירות של 38 בעקבות איסור כניסת הרכבים? הרי מעכשיו יהיה לו הרבה יותר ביקוש, ותדירות של פעם ב-15 דקות בשעות היום נשמעת לי מאד נמוכה לקו כזה. 2. אם כבר משכילים להפעיל חופשי יומי, למה רק לקו אחד? שיפעילו כבר חופשי יומי לכל הקווים בירושלים ויסגרו עניין.
הבעיה הנוספת עם קו 38 היא
שהוא מופעל ע"י הגופלים הקטנים שמספר המקומות שלהם מצומצם. אני מניח שיהיה להם קשה לתגבר את הקו ללא רכישה של אוטובוסים נוספים מדגם זה. למיטב ידיעתי יש בסה"כ 4-5 כאלה בי-ם.
 
הבעיה הנוספת עם קו 38 היא
שהוא מופעל ע"י הגופלים הקטנים שמספר המקומות שלהם מצומצם. אני מניח שיהיה להם קשה לתגבר את הקו ללא רכישה של אוטובוסים נוספים מדגם זה. למיטב ידיעתי יש בסה"כ 4-5 כאלה בי-ם.
בשביל זה מרכיבים עכשיו ספרינטרים במרכבים לאגד
 

mister K

New member
הבעיה הנוספת עם קו 38 היא
שהוא מופעל ע"י הגופלים הקטנים שמספר המקומות שלהם מצומצם. אני מניח שיהיה להם קשה לתגבר את הקו ללא רכישה של אוטובוסים נוספים מדגם זה. למיטב ידיעתי יש בסה"כ 4-5 כאלה בי-ם.
חייבים כבר להחליף את הגופלים בקו 38.
הספרינטרים בהחלט יכולים להוות תחליף ראוי, אם כי אלו שנבנים כעת מיועדים עד כמה שידוע לי לחיפה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה